Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tele2, CA-modul, Driftstatus?

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 07 februari 2013 - 18:38

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0

Lite förvirrad vad gäller CA-moduler för Tele2 kabel-tv. Det verkar som att man inte kan använda CI+moduler, utan måste köra med en CI-modul, denna verkar rekommenderas:

https://www.prisjakt...ms=l=s115382610

Men krävs det inte en CI+ variant för att kunna kolla HD-sändningar, eller räcker det med den jag länkat till för att kunna se SVT1HD och SVT2HD och övriga HD-kanaler som Tele2 sänder?

EDIT: Enligt kommentarerna på prisjakt så ska det funka?


Ja, det funkar. Tele2 använder inte CI+.

#402

Postad 07 februari 2013 - 21:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Precis SVT1 HD och SVT2 HD behöver ingen CA modul överhuvudtaget utan ligger helt fritt och kan ses på valfri TV som stöder MPEG4. Resten dom få som finns går att se med valfri HD box eller Conax CA modul förutsatt det inte är en Comhem låst HD box eller CI+ CA modul för Comhem.
CI+ är väl i för sig inte problemet att det inte fungerar med Tele2 utan problemet är som med HD boxar att dom innehåller Comhem anpassad mjukvara som är låst till Comhem kort och därför fungerar det inte hos nån annan.
Är man duktig och hittar alternativ dump av en firmware kanske man kan få in en vanlig mjukvara i dom men det är inte värt besväret då det ändå inte kommer fungera den dan Tele2 (eller vem som nu kommer äga och vad det kommer heta i fortsättningen) väljer att slå på det.
Risken är ju stor för det med en ny ägare men i dagsläget fungerar det och omstruktureringar lär ju ta ett tag med så lär väl inte hända nåt direkt närmaste tiden..

Redigerat av Leatherface, 07 februari 2013 - 21:33.


#403

Postad 01 mars 2013 - 14:41

barbamamma
  • barbamamma
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Verkar hittat rätt ställe för att kunna få hjälp av kunniga människor. Jag bor sen några månader tillbaka i ett hyreshus med Tele2 som tv leverantör, jag ville ha en dvd med inspelningsbar disc (eller nåt liknande) för att kunna live titta/pausa/spola framåt och bakåt på tv. Kontaktade tele2 och de ville sälja på mig sin egen apparat men vis av erfarenhet från viasat som jag haft förut så är ju apparaten körd om man tex flyttar. Därför köpte jag en LG HR925N (hade kollat innan så att det skulle gå att spela in på en liknande apparat från Tele2's dekoder). Det jag missade var att på min blu-ray spelare så fanns det "bara" en hdmi och "composite", alltså ingen möjlighet att koppla mellan en dekoder och min spelare. Har nu chattat med kundtjänst hos både LG och tele2, LG säger att jag ska ha en Mpeg4 CI-modul och att jag ska be tele2 om hjälp men de svarar ju bara att nåt sånt inte finns hos dom. När jag läser runt i den här tråden känns det ändå som att det finns nån sorts ci modul att köpa för att få det att fungera. Jag hade en VIaccess cam hemma men då står det att kanalerna är kodade. Vad ska jag köpa för att det ska fungera?

#404

Postad 01 mars 2013 - 14:53

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
Du ska ha en CI-modul för conax. Dock inte CI+.

#405

Postad 01 mars 2013 - 15:23

barbamamma
  • barbamamma
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Ok tack! Den jag har nu, Viaccess CAM den funkar inte alls eller?

#406

Postad 01 mars 2013 - 15:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Skulle rekomendera att köpa en inspelningsbar digitalbxo istället.
Mycket smidigare att spela än en extern DVD/Bluray inspelare.
Det räcker inte med en Conax CA modul heller utan inspelaren måste stödja DVB-C också och är den inte nyköpt så är det mycket troligt att den bara stöder DVB-T dvs marknätet.
Men det kan du ju se genom och försöka söka upp kanalerna för det fungerar utan CA modul bara det att det bara är fria kanaler som fungerar då dvs SVT, TV4, TV6, TV10, Star!, TNT och nån lokal kanal.

Redigerat av Leatherface, 01 mars 2013 - 15:28.


#407

Postad 01 mars 2013 - 15:28

barbamamma
  • barbamamma
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Men den är nyköpt, köpte den förra helgen.
http://www.lg.com/se/video/lg-HR925N

#408

Postad 01 mars 2013 - 15:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ok kollade specs och den stöder DVB-C så det borde inte vara nåt problem då.
Bara fixa en standard Conax CA modul då men ta på öppet köp då vissa apparater kan vara kinkiga med vilken man använder.
I dagsläget fungerar det utan problem iaf men ingen kan svara på om det fungerar på 1-2 år.
Men i värsta fall är det HD kanalerna som lär sluta fungera då dom måste byta ut alla gamla boxar annars och det tror jag inte dom gör.
Just den Bluray spelaren du har verkar stöda CI+ iaf så för din del ska det inte vara nåt problem i framtiden heller förutsatt att dom börjar erbjuda en fungerande CI+ CA modul då.
Men i dagsläget så finns ingen sån och den för Comhem kräver ett pairat Comhem kort och därför fungerar inte dom med Tele2. Men som sagt i dagsläget är det inget problem då HD kanalerna inte är pairade.
Får väl se vad den där försäljningen av Tele2's kabeltv del kommer innebära.

Redigerat av Leatherface, 01 mars 2013 - 15:44.


#409

Postad 01 mars 2013 - 15:47

barbamamma
  • barbamamma
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Tack snälla för hjälpen!

#410

Postad 01 mars 2013 - 16:13

barbamamma
  • barbamamma
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
http://www.netonnet....ax/086065.3156/
Kan det här bli rätt?

#411

Postad 01 mars 2013 - 16:33

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Borde inte vara nåt problem med den.
Här finns en annan annars http://www.dustinhom...ax-5-0-com-hem/
Men båda 2 ska fungera det hänger på hur kinkig spelaren är.
Den jag länkade verkar iaf fungera med många olika märken.

Redigerat av Leatherface, 01 mars 2013 - 16:35.


#412

Postad 01 mars 2013 - 17:33

barbamamma
  • barbamamma
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
OK, testar den får se!

#413

Postad 28 mars 2013 - 15:16

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Åh behöver hjälp!

Jag har en Samsung UE46D7005 (stöder bl.a DVB-C).
Köpte denna: http://www.netonnet....ax/086065.3156/

Har tv via datauttaget, så en nätverkskabel från routern till tv.

Får inte in en enda kanal, Har provat söka med sverige på digitalt, samt analogt, och även valt Finland som land...

Ingen lycka.

Går jag in på min menu, så hittar den Ca modulen, Samt att den hittar tele2 kortet.

Vad gör jag för fel?
Provat söka Digitalt och analogt, sattelite o canal digital (dessa fanns som alternativ)

inte en enda kanal

#414

Postad 28 mars 2013 - 17:45

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Får bara "svag eller ingen signal"

Varför finns "Canal digital" med i listan över antenn-alternativ? Om jag har tele2 och kortet ska vara till för comhem?

#415

Postad 29 mars 2013 - 10:34

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Analogt kan du skippa direkt då det är digitalt över DVB-C du ska söka.
På Samsung apparater måste du välja Finland som land för att hitta kanalerna. Sverige kommer inte att fungera.
Om det ändå inte fungerar så måste det vara nåt med signalen eller nåt i den stilen.
CA modulen har inget med sökningen att göra då den enbart är till för att avkoda kanalerna.
Du hittar alla kanalerna både kodade och okodade utan CA modul med men du kan självklart bara se på fria kanaler då det är det som en CA modul är till för att avkoda dom kanalerna.
Sökert du analogt, marksänt (DVB-T), Satellit (CD, Viasat) eller liknande så kommer du självklart inte hitta några kanaler annat än SVT, TV4 och nån enstaka lokal kanal analogt då.
Resten hittar du bara över DVB-C nätet.

Redigerat av Leatherface, 29 mars 2013 - 10:38.


#416

Postad 29 mars 2013 - 11:15

hifi_fan
  • hifi_fan
  • Lärjunge

  • 288 inlägg
  • 0

Åh behöver hjälp!

Jag har en Samsung UE46D7005 (stöder bl.a DVB-C).
Köpte denna: http://www.netonnet....ax/086065.3156/

Har tv via datauttaget, så en nätverkskabel från routern till tv.

Får inte in en enda kanal, Har provat söka med sverige på digitalt, samt analogt, och även valt Finland som land...


Du måste ha en antennkabel också mellan tvn och vägguttaget.

DVB-C = kabeltv

hifi_fan

Redigerat av hifi_fan, 29 mars 2013 - 11:16.


#417

Postad 29 mars 2013 - 13:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Aaah om det är IPTV du har så kommer det inte fungera då det är just IPTV och inte DVB-C.
Du är alltså låst till Tele2's box då.

Redigerat av Leatherface, 29 mars 2013 - 13:45.


#418

Postad 29 mars 2013 - 18:49

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Jag har inget antenn-uttag i väggen alls. Jag har TV via bredbandsuttaget. Är det då IPTV jag har och inte kabel tv ?

Med digitalboxen kör jag en nätverkskabel från min router till digitalbox, sen hdmi från digitalbox till tv för att få kanaler.

#419

Postad 29 mars 2013 - 20:47

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ja då är det inte kabeltv utan IPTV du har och då kommer det inte fungera i TVn.

Redigerat av Leatherface, 29 mars 2013 - 20:47.


#420

Postad 30 mars 2013 - 00:11

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Aj då, tack för svaren iaf.. Så med iptv är det helt kört alltså?

#421

Postad 30 mars 2013 - 18:49

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ja om du vill köra i TV eller egen box.
Du har ju fortfarande möjligheten att köra marksänt med inomhusantenn eller parabol om du har balkong åt rätt håll.

Redigerat av Leatherface, 30 mars 2013 - 18:50.


#422

Postad 04 april 2013 - 19:41

Skarek
  • Skarek
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har en fråga, som jag hoppas någon kan ha input på...
Jag har köpt en sån här CA-modul från Dustinhome.

Jag har den i en KDL-40BX400. Den kan koda av kanalerna (från Tele2) och i princip funkar den (även HD-kanaler). Mitt problem är att lite då och då dyker det upp en ruta över skärmen (kan även vara på okodade kanaler) där det står ""digital set-up", och där under finns valet "no access" valt. Ibland blinkar bara denna skärmen till och försvinner på 1 s eller så, ibland måste jag trycka ok för att få bort den (kanalen tänder alltid i bakgrunden, så den blir avkodad). Detta hände aldrig innan jag satte i CA-modulen, för okodade kanaler.

Någon som har någon aning om vad det kan bero på? Fel på CA-modulen? Långsam Tv? Någon inställning som kan fixa det?

#423

Postad 17 juli 2013 - 14:09

Jpo
  • Jpo
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Har en panasonic g30 med dilog modul och tele2. Svt hd och kanal 11 har försvunnit, hittar dom inte trots fabriksåterställning. Har ringt tele2 men dom kan inte hjälpa mig.

#424

Postad 17 juli 2013 - 19:00

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Gjort ny kanalsökning? SVT HD finns inte längre utan heter SVT1 HD och SVT2 HD nu.
Går också att se utan CA modul. TV11 däremot kräver CA modul.
Kan också vara dålig signal på vissa frekvenser.

#425

Postad 18 juli 2013 - 05:13

Jpo
  • Jpo
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Har gjort flera kanalsökningar, Eurosport hd hittas inte heller.

#426

Postad 18 juli 2013 - 07:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
HD kanalerna ligger på högsta frekvenserna och är känsligast mot dålig signal så testa annan kabel eller förstärkare.
Kan vara att du inte har uppgraderat nät heller och haft tur tidigare och fått in dom högsta frekvenserna.

#427

Postad 21 juli 2013 - 23:46

Findus85
  • Findus85
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Helt grön på detta område... Jag bor i en lägenhet där Tele2s tv ingår i hyran. Idag har jag en tv i vardagsrummet som boxern är inkopplad på. Tänkte köpa en sovrums tv (den jag hade när jag flyttade hit blev söndertrampad) jag har bara ett kort och en boxer, tänkte därför att smidigast borde vara att ha en CA-modul och bara flytta kortet mellan boxer och tv?! Tänkte köpa denna tv http://www.netonnet....5s/187255.3114/ Vad menas med Europeisk modell? Tänker främst på smart tv funktionerna? Finns Netflix? Vilken CA-modul skulle funka till den tvn? Min bror lämnade en Dilog dual cam viaccess här, kan den funka eller måste jag köpa en annan? Tips på billig mottages då en ensamstående mammaledig mamma inte har gott med pengar. Eller ska man köpa en tv utan smart tv och köpa blueray spelare med den funktionen eller en "smart tv sticka/låda"? Många frågor och är tacksam för svar.

#428

Postad 22 juli 2013 - 05:42

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Europeisk menas att den är importerad men borde inte vara nåt problem.
Men jag är osäker på om det är Tele2 eller Boxer som du har?
Tele2 är kabeltv och använder Conax CA modul medans Boxer använder Viaccess CA modul och det fungerar inte till Tele2.
Men Tele2 kräver att man ska köpa/hyra box av dom till varje TV apparat oavsett om man har CA modul eller inte men det fungerar som sagt utmärkt köra med CA modul och slippa köra med extern digitalbox.
Även HD kanaler fungerar men se till att köpa en vanlig Conax CA modul och ej den CI+ Conax CA modul för HD som finns för Comhem för den fungerar inte med Tele2 då den kräver pairing till Comhem kort.
Vilken CA modul som fungerar bäst kan variera beroende på TV apparat som man har så kan vara bra se till att man får byta om den man köpt inte fungerar. Har inget med Tele2 att göra utan TV apparaterna som kan vara lite kinkiga.

Redigerat av Leatherface, 22 juli 2013 - 05:44.


#429

Postad 23 juli 2013 - 08:21

Findus85
  • Findus85
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Om det står att Tv:n har CI+ fungerar ett sådant jag skulle ha?

#430

Postad 23 juli 2013 - 12:29

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Nej CI+ modul kommer inte fungera med Tele2 utan det är en vanlig CAmodul för CI du ska ha.
CI+ modulen fungerar bara med Comhem och kräver ett pairat Comhem kort.

#431

Postad 12 augusti 2013 - 18:44

redd
  • redd
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Börjar få nog av att kärringen klagar på att hon inte kan se Ullared, Ensam mamma söker osv. i sovrummet eftersom vi bara har en vanlig tele2box i vardagsrummet så funderar på att uppgradera lite.

1.
Fungear
http://www.netonnet....ax/086065.3156/
? Eller
http://www.teknikpro...kID=Prisjakt-38

2.
http://www.dustinhom...lone-cardshare/
(är inte säker på om det är värt pengarna men tänkte det är lika bra att fråga)

#432

Postad 24 september 2013 - 12:43

Jpo
  • Jpo
  • Användare

  • 217 inlägg
  • 0
Har skaffat kanalpaketet musik, men bilden är pixlig och ljudet hackar på samtliga musik kanaler. Signal kvalité och styrka är 100% men bitfelsfrekvens ändras hela tiden...hos tele2 får jag ingen hjälp, har testat annan antennkabel.

#433

Postad 25 september 2013 - 00:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Börjar få nog av att kärringen klagar på att hon inte kan se Ullared, Ensam mamma söker osv. i sovrummet eftersom vi bara har en vanlig tele2box i vardagsrummet så funderar på att uppgradera lite.

1.
Fungear
http://www.netonnet....ax/086065.3156/
? Eller
http://www.teknikpro...kID=Prisjakt-38

2.
http://www.dustinhom...lone-cardshare/
(är inte säker på om det är värt pengarna men tänkte det är lika bra att fråga)

1. Borde fungera men vissa TV apparater kan vara kinkiga med CA moduler men det är inget som har med just Tele2 att göra.

2. Borde fungera men ingen aning hur bra just den splittern fungerar men fungerar den bra med t.ex. Comhem, Boxer, CD osv så är det inga problem med Tele2 heller.
Ett annat alternativ är att sätta en linux server med ett par tuners och streama över nätverket till HTPC, små klienter, kan även gå i vissa inbyggda spelare i TV apparater med med rätt mjukvara.
Den senare varianten är den jag själv föredrar och kan även då se TV på bärbar dator, surfplattor osv då.

#434

Postad 03 december 2013 - 11:43

Nebudchanezzer
  • Nebudchanezzer
  • Lärjunge

  • 327 inlägg
  • 0
Går det att köra Tele2's IPTV med en HTPC och en sån här: http://www.satpro.se...107&ucat_nr=102

#435

Postad 14 december 2013 - 11:24

krister67
  • krister67
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
Har idag egen parabol (Canal Digital) + Vu+Duo som kör OpenPli och jag är skitnöjd.
Bytte från CD:s inspelningsbara HD-box till Vu+Duon och mitt blodtryck sänktes avsevärt..... :D

Måste nu tyvärr flytta och då verkar det vara tele2 kabel-TV som gäller.
Fungerar nån av Vu+ mottagarna med Tele2 kabel-TV?
Nån som har erfarenhet av Tele2:s kabel-TV, hur är det med kvalitén på HD-kanaler osv.?

Har separationsångest......

#436

Postad 14 december 2013 - 14:17

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0

Har idag egen parabol (Canal Digital) + Vu+Duo som kör OpenPli och jag är skitnöjd.
Bytte från CD:s inspelningsbara HD-box till Vu+Duon och mitt blodtryck sänktes avsevärt..... :D

Måste nu tyvärr flytta och då verkar det vara tele2 kabel-TV som gäller.
Fungerar nån av Vu+ mottagarna med Tele2 kabel-TV?
Nån som har erfarenhet av Tele2:s kabel-TV, hur är det med kvalitén på HD-kanaler osv.?

Har separationsångest......


Tele2 har inte särskilt många HD-kanaler. Du kommer bli besviken.

#437

Postad 09 januari 2014 - 16:00

Unregistered644dbf84
  • Unregistered644dbf84
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har läst lite i tråden.

Har en samsung TV, den har en CI+ slot men antar att en vanlig CI fungerar också.

Tänkte skaffa denna

http://www.netonnet....sd/197657.3156/

och antar att den är samma som denna?

http://www.netonnet....ax/086065.3156/

Då jag läste att det är den folk använder.

EDIT:
Skaffade den första, och allt fungerar fint, bra kvalité även på HD kanalerna.

Redigerat av Unregistered644dbf84, 10 januari 2014 - 02:37.


#438

Postad 23 januari 2014 - 10:51

Spoookie
  • Spoookie
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har en tv från 2010 som ska klara avkoda IPTV med senaste firmwaren..det är en Sony kdl-52EX700. Tycker det låter konstigt att en sån gammal tv ska klara det men får väl lita på det då.

Jag har Tele2 IPTV via fiber med medföljande box utan inspelningsmöjligheter. Jag hatar denna box och kontroll.

Jag undrar om nån har koll på vad jag ska använda för CA Modul, om det ens finns nån. Det står i min box inne i inställningar att det är Conax CA programkort i boxen.

På supporten fråga jag lite lätt om detta och han sa att det ska inte vara några problem bara du har Conax CA. Frågade även om dom jobbar för att motverka att folk ska kunna använda Ca modul, absolut inte sa han då.



Tycker det låter konstigt att man ska använda DVT-C modul..

Jätte tacksam för svar!

#439

Postad 23 januari 2014 - 22:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Vet inte hur det är med IPTV i TV om det klarar av att avkoda IPTV signaler med genom CA modul eller enbart rena okodade IPTV signaler. Däremot om man kör med DVB-C genom vanlig antennkabel så fungerar det utmärkt med Conax CA modul även HD kanaler funkar dom få som iaf finns. Om du inte har den möjligheten får du nog tyvärr stå ut med boxen eller köra marksänt, parabol, viaplay, netflix, hbo eller anra playtjänster som finns istället.

Redigerat av Leatherface, 23 januari 2014 - 22:49.


#440

Postad 24 januari 2014 - 01:48

Spoookie
  • Spoookie
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Det skumma är följande. Jag har iptv genom en multicast port på min fiberlåda vilket inte fungerar som en internet port. Så på port 2 på fiberlådan kommer iptv med multicast(ingen internetanslutning), på port 1 kommer internetanslutningen. Sedan kopplade jag själva boxens lan kabel oxå in i routern.

Normalt ska port 2 på fiberlådan gå rakt in i tvboxen och sedan via HDMI in i TVn. Nu går båda 2 in i routern?!

Så nu går på nått sjukt sätt min iptv teknologi genom router/nätverket. Så snappa upp kanalerna med ett DVB-T kort och köra Media Portal finns ju en chanse som inte ska finnas att det kommer att fungera iom detta. Ska hämta ut mitt DVB-T kort imorgon, då får jag se vad som händer.

Hade en kompis här som oxå har iptv hemma men från Comhem, han har utbildat sig mycket i dator och t.om han fattade totalt ingenting. Han fatta inte vad det var för sjuk övernaturlig router jag hade köpt som klarar det där. Snälla säg att nån förstår och kan förklara detta för blir inte klok på detta.

Hur som helst kommer ju det fungera om jag kopplar port 2 (iptv porten) till TVn och sätter in ett conax ca kort. Men det är inte det jag är ute efter.
Jag har ett Netgear WNDR3700v4

Redigerat av Spoookie, 24 januari 2014 - 02:02.


#441

Postad 24 januari 2014 - 14:10

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
DVB-T har inget med Tele2 eller IPTV att göra.
Det är för marksänd TV (Boxer).
IPTV signaler kan skickas vidare till hela nätverket ja men du måste ha en box/TV som kan ta emot dom signalerna och det har du i box och även din TV som du säger.
Men för att avkoda kanalerna behövs också en Conax CA modul och där kan det nog bli problem däremot utanför deras IPTV box. Inte ens säker på att dom kör med Conax överhuvudtaget i deras IPTV nät heller utan det gäller för deras DVB-C nät det.
Möjligen att SVT, TV4, TV6 och dom kanalerna ligger fritt och kan fås in i TV eller valfri dator och det behövs inget TV kort till utan enbart mjukvara för IPTV.

Redigerat av Leatherface, 24 januari 2014 - 14:14.


#442

Postad 16 oktober 2014 - 07:13

m00nshad0w
  • m00nshad0w
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ok, den här tråden verkar ha dött, men förhoppningsvis så är det någon kunnig som ser mitt inlägg ändå:

Är trött på att behöva använda Tele2's digitalbox. Dels för att, extra fjärrkontroll, och att digitalboxen bara har SCART, ingen HDMI, tänker inte betala ett par tusen för att få en box med HDMI (tycker det borde ingå som standard, inte 90talet vi lever i längre).

Införskaffade mig en ny TV, så sent som igår faktiskt. http://www.samsung.c.../UE48HU7505TXXE
Den har 2 Tuners (öh?), och klarar av DVB-C och andra varianter. Den har CI+.
Nu är ju TV:n sprillans ny, inte bara för mig, men den är 2014 års modell. Har plöjt igenom denna tråd, men mycket kan ju ha hänt sen 2013 i det här ämnet.

Frågan är ju då som sagt ganska 'simpel'. Jag vill ha mina kanaler in direkt i tv:n via CA-modul istället för Tele2's antika skräpbox. Men vilken CA-modul ska man köpa? Ska det vara CI+ eller 'bara' CI ? Det jag snappat upp från denna tråd är att det ska vara CI och inte CI+. Eller fungerar CI+ i dagsläget kanske? TV:n har ju CI+ men antar att CI-modul fungerar lika bra?
I nuläget har jag ju inga HD-kanaler ändå från Tele2 (har dom ens några HD-kanaler?) om det nu har någon betydelse.

Kort och gott, vill få bort Tele2's tv-box, och få kanalerna direkt in i TV:n via CA-modulen, och vore evigt tacksam om någon kunde peka ut en CA modul som fungerar för mig.
Just nu tittar jag t.ex på den modul som inlägg #437 länkade, som även säger att HD-kanalerna fungerar, även om beskrivningen på produktsidan inte nämner nåt om att den klarar HD-kanaler.

Uppskattar all hjälp jag kan få i detta ärende då jag är otroligt trött på Tele2's tv-box.

Redigerat av m00nshad0w, 16 oktober 2014 - 07:19.


#443

Postad 16 oktober 2014 - 10:40

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

  • 1 095 inlägg
  • 0
Det är fortfarande vanlig CI du ska ha. Jag har använt det i flera år utan problem. Funkar även bra på de få HD-kanaler som finns, som Eurosport bl.a. SVTHD behöver man ju ingen CI-modul för att se. Om du stoppar i två CA-moduler med varsitt kort så kan du även spela in och titta på en annan kodad kanal samtidigt :)

Förhoppningsvis kommer det fler HD-kanaler nästa år eftersom Telenor/Bredbandsbolaget har köpt Tele2:s TV-avdelning.

#444

Postad 01 februari 2015 - 14:46

Juano_111
  • Juano_111
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej! Har en samsung tv (UE46es8005uxxe) och får mina kanaler via tele 2. Har köpt en CI-modul och gjort kanalsökning etc..
När sökningen är klar så står det att den hittat ca 120 kanaler, 1,2 och 4 funkar men så fort jag går in på en betalkanal tex tv3 så står det kodad signal och ingen åtkomst..?
Har kollat igenom tråden lite men inte lyckats hitta nåt svar.. Även provat vända på kort och CI-modul, men fortfarande inget som fungerar.
Har ställt in tvn på finland, och gör en automatisk kanalsökning med kabel som inställning (andra alternativ är antenn, satellit och canal digital).
Vad gör jag för fel!?
Tacksam för hjälp!

#445

Postad 04 februari 2015 - 15:06

Unregistered9cb892cf
  • Unregistered9cb892cf
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Hej! Har en samsung tv (UE46es8005uxxe) och får mina kanaler via tele 2. Har köpt en CI-modul och gjort kanalsökning etc..
När sökningen är klar så står det att den hittat ca 120 kanaler, 1,2 och 4 funkar men så fort jag går in på en betalkanal tex tv3 så står det kodad signal och ingen åtkomst..?
Har kollat igenom tråden lite men inte lyckats hitta nåt svar.. Även provat vända på kort och CI-modul, men fortfarande inget som fungerar.
Har ställt in tvn på finland, och gör en automatisk kanalsökning med kabel som inställning (andra alternativ är antenn, satellit och canal digital).
Vad gör jag för fel!?
Tacksam för hjälp!


Vad är det för CA modul du har köpt? Är det den vanliga och inte CA+?

Jag kör själv på samma setup och det funkar fint fint, får till och med in HD kanaler vilket jag inte trodde var möjligt ..

#446

Postad 07 februari 2015 - 13:38

Unregistered2375
  • Unregistered2375
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag hoppar in här också. Samma problem som ovan: -
Samsung tv från 2014 (UE55HU6905UXXE) och CA-modul (Dilog Conax CA 99010 som är länkad ovan), Tele2 (numera BBB som tv-lev, via antennuttag. Söker digitalt via kabel, och tvn känner av CA-modulen.

Har varit runt över hela internet känns det som, och testat allt som står. Har även varit i kontakt med Samsung support. Efter en factory reset får jag äntligen upp alternativen för att göra en egen sökning och kan välja "övriga tjänsteleveratörer" och söker enligt BBBs instruktioner (https://www.bredband...te/5/index.html), men bara en gång. Kan alltså inte göra en "andra parameterinställning".

EDIT: Det var fel hos Tele2 så jag hade gjort rätt, problemet löst :)

Redigerat av Unregistered2375, 07 februari 2015 - 14:21.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.