Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

SAMSUNG TV 2017

277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung QLED QE55Q7F (TV) 6 8 (3) Inga priser
Samsung QLED QE65Q7F (TV) 6 7,83 (5) Inga priser
Samsung QLED QE75Q7F (TV) 6 7 (2) Inga priser
Samsung QLED QE75Q8C (TV) 8 (0) Inga priser
Samsung QLED QE55Q8C (TV) 8 7,5 (1) Inga priser
Samsung QLED QE49Q7C 49" 4K Ultra HD (3840x2160) Smart TV (TV) 6 (0) Inga priser
Samsung QLED QE65Q8C (TV) 8 8,2 (4) Inga priser
Samsung QLED QE49Q7F 49" 4K Ultra HD (3840x2160) Smart TV (TV) 6 5 (2) Inga priser
Samsung QLED QE65Q7C (TV) 6 (0) Inga priser
Samsung QLED QE55Q7C 55" 4K Ultra HD (3840x2160) Smart TV (TV) 6 (0) Inga priser
Samsung UE65MU7005 65" 4K Ultra HD (3840x2160) LCD Smart TV (TV) 9 7 (1) Inga priser
Samsung UE55MU6175 (TV) 5 6,5 (1) Inga priser
Samsung UE75MU7005 75" 4K Ultra HD (3840x2160) LCD Smart TV (TV) 8 3 (4) Inga priser
Samsung UE82MU7005 (TV) 8 8,9 (9) Inga priser
Samsung QLED QE65Q9F (TV) 8 (0) Inga priser
Samsung QLED QE88Q9F (TV) 3 (0) Inga priser
Samsung UE65MU8005 65" 4K Ultra HD (3840x2160) LCD Smart TV (TV) 9 (0) Inga priser
Samsung UE75MU8005 (TV) 9 (0) Inga priser
35 relaterade trådar
QDCC+OLED, QD OLED år 2022! (302 inlägg) 1 dag sedan
75"+ (1660 inlägg) 1 år sedan
Samsung LED med randig bild (1 inlägg) 2 år sedan
Q7 55” eller NU8000 65”? (20 inlägg) 4 år sedan
Kluven på mitt senaste inköp av Samung TV QE75Q6FNA behöver feedback (6 inlägg) 5 år sedan
Samsung 65" tips (16 inlägg) 5 år sedan
Fråga om 2 samsung modeller (2 inlägg) 5 år sedan
Hur stor skillnad på led-oled-qled? (6 inlägg) 5 år sedan
OLED 65", QLED 75" eller LED 85"? (17 inlägg) 5 år sedan
Samsung UE82MU7005 (23 inlägg) 5 år sedan
Samsung UE82NU8005 - någon här som vågat sig på ett köp? (9 inlägg) 5 år sedan
Ersätta 65" plasma mot en större (22 inlägg) 5 år sedan
LG 65SK8500 vs Samsung QE65Q7F (5 inlägg) 5 år sedan
Samsung UE55MU6175 är det en ok tv eller finns det bättre till samma pris? (1 inlägg) 5 år sedan
Tv liknande Sony 65XE9305 ? (24 inlägg) 5 år sedan
Perfekt setup :) (2 inlägg) 5 år sedan
Samsung QLED Q7F, bilden släpar ändå. Byta? (29 inlägg) 5 år sedan
Samsung höll inte måttet - vad ska jag byta till? (2 inlägg) 5 år sedan
Lite vilsen i att köpa Samsung 4K tv och skulle verkligen uppskatta hjälp (1 inlägg) 6 år sedan
Köpa 55" mellan 8-12 tusen (18 inlägg) 6 år sedan
82MU7005 bildkvalitet och problem (17 inlägg) 6 år sedan
Ny tv... LG OLED? Eller LCD? (9 inlägg) 6 år sedan
Samsung QE65Q7FAMT QLED ...Info och tycke ? (31 inlägg) 6 år sedan
Samsung QE55Q7F vs. LG OLED55B7V (2 inlägg) 6 år sedan
Skillnaden mellan dessa Samsung Qled modeller? (4 inlägg) 6 år sedan
55 tummare för sport och SD-kanaler m.m. (26 inlägg) 6 år sedan
Köp av TV mellandagsrea (15 inlägg) 6 år sedan
Samsung UE75MU7005 någon som vet om det är något att ha? Tar gärna andra ti (2 inlägg) 6 år sedan
Vilken 65" tv under black friday? (33 inlägg) 6 år sedan
Köpråd 55q7 eller 65xe85? (1 inlägg) 6 år sedan
Tips på ny TV med bra bild! Smart- funktioner kommer ej användas! (6 inlägg) 6 år sedan
Uppgradering från sony w905a (12 inlägg) 6 år sedan
Köpråd LG eller Sony 65"? (2 inlägg) 6 år sedan
Får inte fast foten i panelen ordenligt (Samsung 65" QLED Flat) (2 inlägg) 6 år sedan
Köpråd 60"+ (2 inlägg) 6 år sedan

#151

Postad 04 juli 2017 - 10:59

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Well, ska man köpa ny TV idag, mitt i sommaren: Köp en 2016-modell. Annars slösar man pengar på buggiga 2017-modeller som ändå kommer sjunka 20-50% i pris framåt Black friday-rean, då med vad som förhoppningsvis, men inte säkert, också är en robustare mjukvara.

 

Buggar likt ovan kan drabba alla som försöker ställa in TV:n efter sin rådande situation med olika källor och olika rumsförhållanden. Utan att man har den minsta tanke på att få till korrekta färger.


Redigerat av Ringblixt, 04 juli 2017 - 11:00.


#152

Postad 04 juli 2017 - 11:20

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Well, ska man köpa ny TV idag, mitt i sommaren: Köp en 2016-modell. Annars slösar man pengar på buggiga 2017-modeller som ändå kommer sjunka 20-50% i pris framåt Black friday-rean, då med vad som förhoppningsvis, men inte säkert, också är en robustare mjukvara.

 

Buggar likt ovan kan drabba alla som försöker ställa in TV:n efter sin rådande situation med olika källor och olika rumsförhållanden. Utan att man har den minsta tanke på att få till korrekta färger.

 

Tack för feedback. Det är väl just det, om skillnaden i bildkvalité motsvarade skillnaden i pris hade det väl varit en sak men jag har inte sett något som tyder på några större förbättringar. Vissa verkar tom hävda att de blivit sämre (utöver kalibreringsmöjligheterna då) 2017 jämförd med 2016, bland annat så har väl Samsung ingen full array modell i år vad jag förstått. Min OLED var inte direkt billig den heller men då var det ändå ett rejält tekniksprång...


Redigerat av improwise, 04 juli 2017 - 11:22.


#153

Postad 04 juli 2017 - 12:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Din teve, MU6175, är dock inte en av de apparater som Samsung påstår sk ha bättre betraktningsvinklar i år. Det gäller bara deras top of the line, Q-serien, om jag inte är ute och cyklar. Och även när det gäller den serien så är det tveksamt om betraktningsvinklarna blivit mer än marginellt bättre. Rtings anser faktiskt att Q7 är sämre än föregångaren KS7005 på många punkter och att den senare är det bättre köpet om man kan få tag i en.

 

Nej, utryckte mig dåligt, menar inte att MU6175 blivit bättre i betraktningsvinkel, utan dom QLED som jag jämförde med möjligen blivit marginellt bättre, vilket jag inte helt klart kunde avgöra.

Samma uppfattning fick jag om allt övrigt i bildupplevelsen, möjligen marginellt bättre på QLED, men absolut inte så det kunde motivera prisskillnaden för just mig iaf., därför fick det bli MU6175 tills vidare.


Redigerat av ffodil, 04 juli 2017 - 13:35.


#154

Postad 05 juli 2017 - 00:01

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jag slog till på en 78KS9505 så får vi se hur det blir. Har inga illusioner om att den kan slå min OLED men ska det finnas en suck att ersätta projektorn så räcker inte 65" speciellt långt. Det är väl tveksamt om 78" kan göra det heller men ger det iaf en chans så får vi se. Sett till att den tekniska livslängden (iaf hos mig :D) är rätt begränsad så känns det svårt att motivera inköp av ännu större TV med nuvarande priser.


Redigerat av improwise, 05 juli 2017 - 00:04.


#155

Postad 05 juli 2017 - 10:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Den MU6175 jag har träffat på har en IPS eller PLS-panel va en något sämre sort då den har en del besvär i vinklar. Oklar om det beror på reflexfilter och/eller panel men återgivningen av skuggtoner varierar helt klart med vinkeln. I detta fall med att skuggtoner försvinner i vinkel och så lägger sig ett "glow" gradvis över svärtan. Färger behålls dock mer likt en typisk IPS/PLS-teknik

 

Generellt har Samsung för 2017 försämrat sina modeller i fråga om hur du kan ställa in och justera dem. Till exempel kommer bilden att förändras påtagligt om en meny är framme. Så ställer man in något kommer testbilden att förändras när man kliver ut ur menyn. Det man först tittade på är inte exakt det som du ändrade.

 

Reglagen och menysystemet har även ändrast så att Brightness/svartnivå-reglaget endast har 11 steg totalt (0, samt -5 till +5) vilket inte ger tillräcklig kontroll över alla källor. Särskilt som HDMI-svartnivå-reglaget (nu flyttat till HDMI-inställningarna) på MU6175 aldrig gick att justera. Reglaget var Utgråat. Fungerade dock på andra Samsung-modeller.

 

Det finns också buggar i systemet utöver att menyernas närvaro förändrar bilden. Det går att under ganska många omständigheter introducera besvärliga fel och detta har jag sett på alla 2017-modeller hittills. I en del fall, likt MU7 får man dra väldigt långt för att det ska ske. Med MU6175 räckte det med att dra två steg i gamma-reglaget för en ljusare tonkurva för ett ljusare rum. Sedan kallas reglaget BT.1886 vilket är bananas, men, men... :)

 

Samsung_2017_bugg.jpg

 

Det här felet kan man missa om man drar i reglage men tittar på "fel" bild. Färgen varierar en del med var man är och justerar.

 

Och för er som inte vet vad det är för testbild ovan så är det en gråskala med gråtoner från svart till vitt. Så att det plötsligt dyker upp en felfärgning på mitt all detta kan ge minst sagt märkliga effekter på bilden.

 

Detta är sådant som kan komma att fixas med firmware-uppdateringar. Får vi hoppas. Man kan ju fråga sig hur de kunde släppas igenom kvalitetskontrollen till att börja med.

 

Menar du att MU6175 kan ha IPS el. PLS skärm? Trodde alla har VA. Vad jag kan se har min VA, men hur kollar man detta lättast nu när jag blir osäker om det möjligen kan vara PLS som jag inte vet nåt om, dock är det säkert att den inte har IPS på grund av den djupa svärtan och den relativt dåliga betraktningsvinkeln.

Förövrigt har den bästa svärtan färgerna och djup i bilden jag sett och bättre än förra årets KU6075 vad jag kunde se,  förutom då OLED som jag bara kollat i butik.

 

Lite glow el. dimma över hela bilden fanns på min när jag fick den men försvann och bilden klarnade helt när jag slog ifrån Digital rensad vy, tror jag det heter, men det är kanske inte vad du menar?

 

Så klart finns det buggar på -17 modellerna som alltid men som ofta rättas till snabbt tycks det. Bara efter ett par dagar fick jag en uppdatering som fixa dålig rörelsehantering med Motion Plus aktiverat, vilket jag tycker är ett måste med den aktiverad, i annat fall mycket sämre bild överlag.

Liten prisskillnad på -16 till -17 modellerna iaf. på dessa budget, när där är en del plus på -17 trots allt,  tyckte jag. Däremot på premium skulle jag nog tänka en gång extra för att istället välja -16 modellerna och även med tanke på buggar som du säger.

 

PLP skärm...är det inte sådana som sitter i en del mobiler, tex. en del bl.a. Huawei för dom har både bättre svärta och betraktningsvinkel än tidiga LCD,  men finns kanske också på TV då?


Redigerat av ffodil, 05 juli 2017 - 11:18.


#156

Postad 05 juli 2017 - 11:48

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

PLS är Samsungs patent på sin variant av IPS-tekniken, precis som AHVA är AUO:s variant på tekniken. Man refererar till dem i praktiken som "IPS" eller "IPS-teknik" även om den exakta panelen kan vara konstruerad utifrån något annat patent.

 

Har ingen aning om vilken panel det sitter exakt i MU6175. Bara för att det står Samsung på framsidan betyder inte automatiskt att det är en Samsung-tillverkade panel inuti. Det kan också variera med produktionscykler, särskilt i den budgetmellanklass som detta är.

 

Jag identifierar paneler genom att observera hur de beter sig i vinkel och vilken panelkontrast de har. Hos MU6175 är det under 1000:1 vilket är typiskt för IPS-teknik, den behållet färger i vinklar på ett sätt som är typiskt för IPS och den har ett "glow"-effekt i vinkel som är typisk för IPS. Den där förmågan att dölja skuggnyanser i vinkel är också något som jag observerade på lågpris-IPS:er förra året, typiskt LG:s 6-serier.

 

VA-paneler tappar färgen snabbare i vinkel. I vinkel blir skuggtoner blir ljusare, gråare och blåare så att man ser mer av skuggtonerna, tvärtom mot den MU6175 som alltså döljer i vinkel. Som regel ligger panelkontrasten mycket högre med VA-teknik. Samsungs egna paneler mäter i området kring 2700:1 och andra tillverkares VA-paneler har visat upp över 4000:1 i kontrastförhållande.


Redigerat av Ringblixt, 05 juli 2017 - 12:04.


#157

Postad 05 juli 2017 - 13:11

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Ringblixt, tack för informationen.

 

Som jag sa tidigare finns där inga tecken på att det kan var en PLS  tvärtom, men kan för den delen vara nån LPS som du säger. Oavsett är jag nöjd med svärta och färger så då får det vara vad det vill.

Kan tycka det är märkligt att Samsung inte skriver vad för panel det är, butikerna anger däremot VA vilket jag av erfarenhet vet att det inte behöver stämma.


Redigerat av ffodil, 05 juli 2017 - 13:43.


#158

Postad 05 juli 2017 - 13:22

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Ringblixt, tack för informationen.

 

Som jag sa tidigare finns där inga tecken på att det kan var en IPS  tvärtom, men kan för den delen vara nån LPS som du säger. Oavsett är jag nöjd med svärta och färger så då får det vara vad det vill.

Kan tycka det är märkligt att Samsung inte skriver vad för panel det är, butikerna anger däremot VA vilket jag av erfarenhet vet att det inte behöver stämma.

 

Samsung brukar, av okänd anledning, köra +5 på sina modeller i Skandinavien/Norden så förmodligen är det denna TV du har:

 

http://www.displaysp...n/model/113cb9d

 

Det viktiga är väl att man själv är nöjd med det man köpt, och för dom som funderar på att köpa är det väl bra att man har rimliga förväntningar på en, i detta fall, kantbelyst LCD i mellanklassen. Att den inte har lika bra bild som en high end TV med en mycket svettigare prislapp är väl inte så konstigt, samtidigt får man förmodligen mest bild per krona i denna prisklass.



#159

Postad 05 juli 2017 - 13:28

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Jag slog till på en 78KS9505 så får vi se hur det blir. Har inga illusioner om att den kan slå min OLED men ska det finnas en suck att ersätta projektorn så räcker inte 65" speciellt långt. Det är väl tveksamt om 78" kan göra det heller men ger det iaf en chans så får vi se. Sett till att den tekniska livslängden (iaf hos mig :D) är rätt begränsad så känns det svårt att motivera inköp av ännu större TV med nuvarande priser.

 

Grattis till din stora TV hoppas du blir nöjd. Det är alltid lite lotteri med TV köp vilket man inte får riktigt svar på förrän man haft den hemma ett tag.

Själv hade jag också behövt en sådan i vårt stora vardagsrum, men jag är för feg för ett sånt inköp.



#160

Postad 05 juli 2017 - 14:34

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Det förekommer ofta att olika storlekar använder olika sorters paneler. 65-tummaren av MU6175 kan alltså ha en VA-panel medan 55-tummaren som jag sett använder IPS-teknik. Det är heller inte otänkbart att det framöver är viceversa baserat på just tillgängligheten när apparaten tillverkas. I slutändan kan det finnas flera olika leverantörer av paneler till en och samma grundmodell.

 

+5 i produktnumret är typiskt den nordiska marknaden där inbyggda TV-mottagaren är godkänd av boxer, comhem etc.



#161

Postad 05 juli 2017 - 19:54

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Grattis till din stora TV hoppas du blir nöjd. Det är alltid lite lotteri med TV köp vilket man inte får riktigt svar på förrän man haft den hemma ett tag.

Själv hade jag också behövt en sådan i vårt stora vardagsrum, men jag är för feg för ett sånt inköp.

 

 

Såg LG har en "86 nu börjar man närma sig den TV som var på tillbaks till framtiden II :)



#162

Postad 05 juli 2017 - 20:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Såg LG har en "86 nu börjar man närma sig den TV som var på tillbaks till framtiden II :)

 

När jag nu en tid suttit och studerat döm större modellerna en tid tycks det som där är mer problem tillverkningsfel osv. med dom, 75" och uppåt av nån anledning. Om det beror på att dom blir tillverkade i mindre skala el. att köparna av dessa har större krav. Det var en av anledningarna att jag fegade för en större som jag egentligen ville ha.


Redigerat av ffodil, 05 juli 2017 - 20:09.


#163

Postad 05 juli 2017 - 20:40

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Grattis till din stora TV hoppas du blir nöjd. Det är alltid lite lotteri med TV köp vilket man inte får riktigt svar på förrän man haft den hemma ett tag.

Själv hade jag också behövt en sådan i vårt stora vardagsrum, men jag är för feg för ett sånt inköp.

 

Köper alltid med öppet köp just av den anledningen, man vet aldrig vad man får och variationen mellan olika  exemplar verkar fortfarande  stor. Men ska det finnas en chans att ersätta projektorn så krävs det lite storlek.


När jag nu en tid suttit och studerat döm större modellerna en tid tycks det som där är mer problem tillverkningsfel osv. med dom, 75" och uppåt av nån anledning. Om det beror på att dom blir tillverkade i mindre skala el. att köparna av dessa har större krav. Det var en av anledningarna att jag fegade för en större som jag egentligen ville ha.

 

Gissar att det är köpare  med större  koll (iaf intresse) som köper de stora apparaterna....och de med ingen koll alls :D



#164

Postad 07 juli 2017 - 17:09

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Fått 78KS9505 nu men bara hunnit kolla på den lite snabbt med material som inte direkt är superbra. Ingen jätteöverraskning så här långt, avståndet i bildkvalit till OLED känns påtagligt, saknar det där djupet som får bilden att bli lite "magisk" i brist på bättre ord. Men lite tidigt att dra några slutsatser kring det men logiskt sett är det väl knappst något konstigt. Inte kört något HDR material dock och lär väl förmodligen bli rätt sällan det sker på ett tag.

 

78" är så klart en hel del, och de flesta skulle nog tycka det var enormt men är man van med 120" så är det så klart inte lika imponerande. Däremt är det ingen tvekan om att bildkvaliten hos en 78" TV slår 120" projektor i ett typiskt svenskt vardagsrum, även med HC duk och ljusstark projektor.

 

Att banan-TV i bästa fall inte är en allt för stor försämring men inte bidrar med något positivt (för TV apparater under 100" iaf) är väl ingen större överraskning. Blir lätt förbannad på hur något sånt idiotiskt kunde få fotfäste på marknaden ( :angry: :angry: :angry:) men nu verkar det som tur är vara på väg bort...

 

Något oväntat positivt dock är att problemet med betrakningsvinklar inte känns lika illa som jag trott och som det varit tidigare.Tar man upp en helt ljus bakgrund så kan man så klart se att det skiftar lite mot kanterna (oavsett vad man sitter) men bilden är faktiskt rätt ok även i lite sämre vinklar (både horisontellt och vertikalt). Och då ska man ändå ha i åtanke att jag jämför med en OLED.

 

Överlag inga större överraskningar med andra ord...

 

(Sett till att KS95XX verkar vara Samsungs bästa modell även 2017 enligt många så känns det inte helt OT att prata om det här, även om det eg är en 2016 modell. Jag har dock personligen inte jämfört med 2017 modellerna men sett till att Samsung verkar sakna en FALD 2017 så är det väl mkt som talar för det.).


Redigerat av improwise, 07 juli 2017 - 17:49.


#165

Postad 07 juli 2017 - 19:15

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

improwise, då har du lite att jobba med nu, för att få rätt med alla inställningar. Men det är du kanske van vid och har redan gjort.

 

Tog några dagar för mig själv innan jag på allvar ställde in allt så jag blev nöjd.

Resultatet blev en stor skillnad till det bättre, långt bättre på allt än jag kunnat förvänta mig, så nu är jag riktigt nöjd med min.



#166

Postad 07 juli 2017 - 20:07

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

improwise, då har du lite att jobba med nu, för att få rätt med alla inställningar. Men det är du kanske van vid och har redan gjort.

 

Tog några dagar för mig själv innan jag på allvar ställde in allt så jag blev nöjd.

Resultatet blev en stor skillnad till det bättre, långt bättre på allt än jag kunnat förvänta mig, så nu är jag riktigt nöjd med min.

 

Tror nog jag ställt in de flesta inställningarna förutom de som görs i Service menyn (som jag tänkte vara tills jag vet att jag verkligen ska behålla TVn) och tror inte att det egentligen finns några allt för stora förbättringar kvar att göra förutom de jag gjort. Visst kan man porrsurfa lite på HDR Channel osv men med tanke på att väldigt lite av det jag vill se finns i HDR osv så ger det inte så mkt annat än tillfälliga wow-känslor, men de blir nog isf ändå mer wow på OLEDen :D

 

Men de intryck jag skrev ovan var väl eg ung som väntat, annat än att jag uppfattade betraktningsvinkeln som bättre än väntat. Dock inte testat med något kritiskt material än, typ mörk film i mörkt rum osv, har fått för mig att det eg är då man mest märker av dropp i svärta osv iom att ljusstyrkan ändå är så pass rejäl ändå. Ska kolla lite mer när det börjar bli lite mörkt.

 

Viktigt att sätta saker i perspektiv också, om jag minns rätt så är fn en 77" OLED 4-5 gånger dyrare än jag betalade för min 78KS9505, då är det inte så konstigt om de också är bättre. Det är först och främst projektorn jag är ute efter att ersätta (eller iaf se om det är möjligt) och den får så klart pisk även av denna TV, men till största delen då beorende på att mitt rum är för dåligt. Med rätt förutsättningar vidhåller jag att Projektor is da shit.


Redigerat av improwise, 07 juli 2017 - 20:13.


#167

Postad 07 juli 2017 - 22:24

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

improwise, kan säga att jag var inte vidare imponerad av min direkt med default-inst. så jag började med att justera lite av det vanliga, ljus, färger, slog ifrån Digital rensad vy som klarnade bilden osv., men då var den ändå inte mer än acceptabel för en budget.

 

 Dom stora förbättringarna kom efter ett par dagar när det kom en uppdatering som framför allt fixa rörelsehanteringen med Motion Plus aktiverat, som är ett måste att ha aktiverat för själva bildkvalitens skull, samt att jag gick igenom inställningarna grundligt. En del gjorde mer positivt för bilden än jag är van vid. T.ex. BT.1886 ett steg upp, går även att ha 2 steg upp under dagtid. Annars brukar det tvärtom sabba bilden mer än göra nytta att röra nåt som har med gamman att göra på något håll., jag menar på dom jag ställt in.

Bakgrundsljuset går att ha på max utan att det blöder igenom ojämnt någonstans i mörklagt rum, mer än så klart något grånande nyans jämnt över hela skärmen. Imponerande svärta mot vad jag kunnat jämföra med som vanlig LED.

 

Har hunnit kolla en hel del matr. från olika källor 4K HDR osv. Mest imponerad är jag av att det blir över förväntan bra på många vanliga SD sändningar från CD parabol som vi trots allt fortfarande tittar en del på. Att det såklart blir bra på 4K HDR samt HD är ju mer förväntat.

 

Så ja, mycket bild för en liten peng är min sammanfattning, även om det självklart blir ändå bättre på någon premium el. OLED.

 

Allt är baserat på att jag inte hade speciellt höga förväntningar på denna TV.


Redigerat av ffodil, 07 juli 2017 - 22:36.


#168

Postad 08 juli 2017 - 08:05

isolde
  • isolde
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Är det ingen som har denna tv verkar prisvärd för en 75 tums tv. UE75mu6175

Isolde



#169

Postad 08 juli 2017 - 09:20

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

  • 2 644 inlägg
  • 0

Är det ingen som har denna tv verkar prisvärd för en 75 tums tv. UE75mu6175

Isolde

 

Det är en 65MU6175 jag har som är samma.

 

Siktet var inställt på en QLED i hopp om ett bra lyft i bildkvalteten från den jag hade, men som inte infann sig efter mycket studerande av dessa. 75 i samma var med i valet som är prisvärd men ändå dubbla priset och eftersom jag var tveksam på kvaliteten blev det den billigare 65.

 

I vårt stora svårmöblerade vinklade vardagsrum med mycket fönster kändes vår tidigare 65 tums alltför liten, men den nya MU6175 blev ett bra lyft i uppfattad storlek med en så mycket tydligare bild med ljusstyrka, svärta och kontrast som räcker till även dagtid osv. Så här i efterhand är jag därför fullt nöjd med 65" och så även bildupplevelsen.

Så klart kunde då 75" vara ändå bättre om den har lika jämn panel. Vet ju inte om det fortfarande är lite lotteri med att kunna få en jämn panel, el. att dom helt enkelt blivit bra nu.


Redigerat av ffodil, 13 juli 2017 - 16:15.


#170

Postad 15 juli 2017 - 00:42

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Kanske ingen jätteöverraskning men aj, aj, aj Samsung :(
 

 

Samsung QN65Q9F LED LCD:  The Samsung prices in at $3999, over double the cost of the Vizio.  This year Samsung discontinued their local dimming displays, which was unfortunate as both the Sony and Vizio had local dimming.  Not having local dimming for HDR content essentially removed the Samsung from the competition for HDR content.  The artifacts of having an edge lit display are pretty horrendous compared to local dimming.

I felt that the display performed worse with the patterns and HDR reference material that we were looking at compared to the Vizio.  The meters also validated what I was seeing.  Unfortunately, I couldn’t recommend this display to anyone.

The color gamut was less accurate than the Vizio.

 

 

https://www.homethea...-week-tv-shoot/



#171

Postad 03 augusti 2017 - 22:23

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

flatpanels är inte speciellt imponerade av Q9. 

http://www.flatpanel...l&id=1501563826



#172

Postad 04 augusti 2017 - 00:43

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

flatpanels är inte speciellt imponerade av Q9. 
http://www.flatpanel...l&id=1501563826


Jo, därför jag köpte en KS9505 när jag behövde en större TV än OLEDen, känns som den slår allt Samsung erbjuder 2017...

#173

Postad 08 augusti 2017 - 06:08

Unregistered6d9b9323
  • Unregistered6d9b9323
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Någon som vet vart det finns 82" MU 7005 för demo?! 

Erfarenheter av den?! Åsikter?  Tittat på den i mindre format och den verkar ju hyfsad helt klart i vart fall.... 



#174

Postad 08 augusti 2017 - 15:20

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Någon som vet vart det finns 82" MU 7005 för demo?! 

Erfarenheter av den?! Åsikter?  Tittat på den i mindre format och den verkar ju hyfsad helt klart i vart fall.... 

 

Om du tar dig tid att kolla på de övriga 3 sidorna i tråden så har den diskussionen redan varit uppe :)

 

http://www.rtings.co.../samsung/mu8000

http://www.rtings.co.../samsung/mu7000


Redigerat av improwise, 08 augusti 2017 - 15:30.


#175

Postad 09 augusti 2017 - 12:29

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Är lite i valet mellan en 75 tums samsung LCD och 65 tums LG oled som ligger i ungefär samma prisklass (10 tum extra kontra bättre bild). Har tittat på 75KS8005 mot LG 65B6 och KS skulle nog duga utmärkt för mig om detinte varit för problem just när det gäller 75tum så har gett upp den. Frågan är då om det kommit någon ersätter till KS8005 som löser problemen från 2016? I samma prisklass (Q serien verkar vara den mest överhausade och överprisat som Samsungs marknadsavdelning pushat ut någonsin så den är inte aktuell)

#176

Postad 10 augusti 2017 - 08:14

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Verkar ju inte gå sådär jättebra för Samsungs tv tillverkning, nu minskar de produktionen med 10-15%. Känns som att de får tufft motstånd på high-end sidan av LGs oleds och när nu andra aktörer även ger sig in där så får deras qled lcd apparater väldigt svårt att hävda sig. Sen möter de nya aktörer som Hisense och TCL på budget och mellanmodellerna, så svårt just nu för Samsung på alla fronter, de kommer fortfarande vara störst efter detta men ända ett rejält tapp...

 

http://www.flatpanel...l&id=1502266382



#177

Postad 10 augusti 2017 - 10:49

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

 

Historically, researchers have used the term ‘QLED’ to refer to an entirely new self-emitting display technology but Samsung decided to go ahead and use it to wrap its LCD in sparkling glitter paper. It is clearly meant to confuse consumers to think that ‘QLED’ and ‘OLED’ are related and it is honestly a bit tiring to once again see Samsung’s marketing engine go into overdrive. It happened with ‘LED’, then ‘SUHD’, and now ‘QLED’, each time trying to sell LCD technology as "the next big thing". Just produce a real QLED TV and call a spade a spade.

 

Kul att någon vågar skriva det. Det är svårt att ta Samsung på allvar med "QLED".

 

The lack of true zone dimming negatively impacts black levels on Q9. As brightness increases, black levels are raised, too. This means that HDR on Q9 ends up having lower effective contrast than the same scenes reproduced in SDR.

 

:rolleyes:


Redigerat av Ageve, 10 augusti 2017 - 10:55.


#178

Postad 10 augusti 2017 - 22:30

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0
Hur man ska hantera en samsung qled tv
https://youtu.be/_DBzfkP9w0s

#179

Postad 11 augusti 2017 - 09:24

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Underbart klipp! :D Bekräftar på många sätt också att clouding-problem är just ojämnheter i light guide-filtren och panellotteriet i till stor del handlar om hur mycket prylarna skakas om under transport.



#180

Postad 11 augusti 2017 - 09:30

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Det betyder alltså att om man vill justera peak brightness på sin Q7 så är det följande som gäller:

- för högre peak brightness, tappa apparaten med botten nedåt

- för lägre peak brightness, tappa apparaten med botten uppåt :D

 

Ja jösses, vad ska man säga? Ingen fjäder i hatten för Samsung direkt. Det innebär ju att deras byggkvalitet även i år är tveksam. Förvisso inga glipor och liknande som på förra årets KS-serie, men i ärlighetens namn tar jag nog hellre en liten glipa i chassit än interna komponenter som flyttar sig under transport...


Redigerat av peppelito, 11 augusti 2017 - 09:34.


#181

Postad 11 augusti 2017 - 09:49

gneken
  • gneken
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 1

En snabb fråga, såg att UE65MU7075 va på nedsatt pris på Elgiganten idag, ska man satsa på en sån eller en UE65KS7005 som är 2000 kr billigare?



#182

Postad 11 augusti 2017 - 10:58

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Att (än så länge) kunna köpa en TV som är både bättre och billigare är väl ingen dålig kombination? ;)

Historically, researchers have used the term ‘QLED’ to refer to an entirely new self-emitting display technology but Samsung decided to go ahead and use it to wrap its LCD in sparkling glitter paper. It is clearly meant to confuse consumers to think that ‘QLED’ and ‘OLED’ are related and it is honestly a bit tiring to once again see Samsung’s marketing engine go into overdrive. It happened with ‘LED’, then ‘SUHD’, and now ‘QLED’, each time trying to sell LCD technology as "the next big thing". Just produce a real QLED TV and call a spade a spade.[/size]
 
Kul att någon vågar skriva det. Det är svårt att ta Samsung på allvar med "QLED".[/size]
 
The lack of true zone dimming negatively impacts black levels on Q9. As brightness increases, black levels are raised, too. This means that HDR on Q9 ends up having lower effective contrast than the same scenes reproduced in SDR.[/size]
 
:rolleyes:

Historically, researchers have used the term ‘QLED’ to refer to an entirely new self-emitting display technology but Samsung decided to go ahead and use it to wrap its LCD in sparkling glitter paper. It is clearly meant to confuse consumers to think that ‘QLED’ and ‘OLED’ are related and it is honestly a bit tiring to once again see Samsung’s marketing engine go into overdrive. It happened with ‘LED’, then ‘SUHD’, and now ‘QLED’, each time trying to sell LCD technology as "the next big thing". Just produce a real QLED TV and call a spade a spade.[/size]
 
Kul att någon vågar skriva det. Det är svårt att ta Samsung på allvar med "QLED".[/size]
 
The lack of true zone dimming negatively impacts black levels on Q9. As brightness increases, black levels are raised, too. This means that HDR on Q9 ends up having lower effective contrast than the same scenes reproduced in SDR.[/size]
 
:rolleyes:


Det är andra som skrivit liknande kritik tidigare http://m3.idg.se/2.1...nar-du-koper-tv

#183

Postad 11 augusti 2017 - 14:32

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Det betyder alltså att om man vill justera peak brightness på sin Q7 så är det följande som gäller:

- för högre peak brightness, tappa apparaten med botten nedåt

- för lägre peak brightness, tappa apparaten med botten uppåt :D

Låter sjukt omständigt att justera brightness... Helt otroligt.

 

Kommentar från Youtube:
"My mother dropped me a couple of times as well, didnt get any brighter"

:D



#184

Postad 11 augusti 2017 - 17:18

Zero
  • Zero
  • Beroende

  • 1 269 inlägg
  • 0

Ouch Qled fick stryk av Oled på alla punkter i detta test, sammanlagt 30 personer som sagt sitt:

 

http://www.flatpanel...l&id=1502442076



#185

Postad 11 augusti 2017 - 20:09

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Är det inte bättre att alla LG respektive Samsungfans håller sig i sena egna forum eller öppnar en tråd där man kan jämföra de olika teknikerna? Det kan bli rätt så infekterad stämning annars.



#186

Postad 12 augusti 2017 - 08:19

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Jag håller med om att det inte får utveckla sig till någon pajkastning mellan fanboys. Men hoppas och tror till skillnad mot fotbollen (ser din avatar) att det här är en annan värld där medlemmarna förhoppningsvis inte lägger lika stort värde vid ett specifikt varumärke över tid.

Jag köpte gärna en mobil från NOKIA för 15 år sedan men skulle inte göra det i dag. 2009 köpte jag TV från Pioneer men absolut inte efteråt när de satte sitt märke på TV från annan tillverkare.

Samma sak gäller Samsung där jag var otroligt nöjd med C8, D8, ES8 och F8 men tiderna förändras även för dem! Att de i år varken hoppar på OLED eller FALD gör att de får oerhört svårt att hävda sig rent bildmässigt!

Det superslimmade väggfästet, mängden appar inkl HBO, höga ljusstyrkan och Connect-boxen är plus förstås men vi måste ju få diskutera bildkvalitén. I synnerhet när de prissatt sina "QLED" i premiumsegmentet bredvid OLED.

2017 är nog inte det stoltaste året i deras TV-historia men jag hoppas och tror att de kommer tillbaka och då köper jag med glädje Samsung igen!

#187

Postad 12 augusti 2017 - 12:40

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Alla produkter har sina styrkor och svagheter och tror det är viktigt att vara ärlig med vad dom är. För egen del ser jag det som ett faktum att OLED har bättre bild generellt än LCD, detta trots att jag precis köpt en dyr Samsung LCD. Dessutom anser jag att Samsung senaste åren varit bedrägliga på TV fronten, där man hittar på saker och nya tekniker som är på gränsen till falsk marknadsföring. Sen måste man så klart titta på priset också, det gjorde jag när jag köpte senste TVn.



#188

Postad 12 augusti 2017 - 20:54

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 1

Är det inte bättre att alla LG respektive Samsungfans håller sig i sena egna forum eller öppnar en tråd där man kan jämföra de olika teknikerna? Det kan bli rätt så infekterad stämning annars.

 

Om du menar inlägget från Zero så var det ju en direkt jämförelse mellan en Samsung 2017 LCD och OLED. Det borde väl höra hemma i denna tråd, även om resultatet inte är så bra för Samsung.

 

Apparaterna de testade kostade väl lika mycket med, så jämförelsen är högst relevant, speciellt med tanke på Samsungs fula knep med "QLED" namnet.



#189

Postad 13 augusti 2017 - 21:33

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Själv har jag en Sony så kan nog inte räkna mig som nån ****** Samsung kontra LG.
jag älskar oled svärta, men hatar LGs rörelsehantering. Samtidigt har jag inget gott att säga om Samsungs marknadsföring av QLED och skryter man så, så får man nog för räkna med att granskas och jämföras med andra tekniker och märken. Även på forum. Det är ju Samsungs mest intressanta diskussion detta år...Hur bra är egentligen Q modellerna.
Sedan är tv marknaden väldigt spännande just nu när det faktiskt är bildkvalité man försöket sälja premiummodeller med (inte massa design på bekostnad av bild eller undermåliga smartfunktioner)

#190

Postad 14 augusti 2017 - 17:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0

jag älskar oled svärta, men hatar LGs rörelsehantering.


LGs OLED hanterar 24p korrekt, om det är det du tänker på. Varför det kan uppfattas som mer hackigt beror på bättre responstid. Det finns mer info i LG-trådarna och i diverse tester hos Rtings, Flatpanels osv.

#191

Postad 08 september 2017 - 17:07

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Samsung suck. Tänkte skicka dem en mejlfråga vilka apparater som stöder Viaplay 4K, men när man kräver modell samt serienummer för att ta emot ett mejl gav jag upp. Ingen hög servicen igång där inte och ingen information om detta finns på deras hemsida.

#192

Postad 19 september 2017 - 16:38

linden1337
  • linden1337
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Försöker få fram vad det är för skillnad på UE55MU6195 och UE55MU6175, 95an finns på elgiganten i finland till bra pris(?!) 649euro men det verkar som att det är en sämre tv än 75:an, ingen bluetooth och verkar inte vara one-remote.

 

Försökte få svar hos samsung men dom hänvisade till återförsäljaren då dom endast hade teknisk support och elgiganten verkar inte ha någon riktig kundtjänst utan endast support etc.

 

Någon som har koll på om det är någon ompaketerad gammal panel eller något? Högre serienummer brukar ju oftast betyda fler funktioner inte färre...



#193

Postad 20 september 2017 - 08:23

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Första siffran den generella serien. 6 är Samsungs mellanklass.

 

Andra siffran brukar sätta betydande skillnader i form och i viss mån funktion. Till exempel brukar 5 betyda curved på Samsung. Oklar vad 1 betyder här.

 

Tredje siffran indikerar minimala och kosmetiska skillnader. Färgen på en list och liknande. Men det kan också indikera små skillnader baserade på återförsäljare. Stora kedjor köper in tusentals exemplar och kan få "egna" versioner med exempelvis 4 istället för 3 HDMI-portar och liknande.

 

Fjärde siffran bruka vara lands- och regionspecifik. För Norden har det länge varit 5 som sista siffra. Dvs boxergodkänd mottagare, förberedd för Comhem etc. Nordiska språk på medföljande handbok. Nordisk elsladd etc.

 

Vad exakt alla skillnader består av vet nog ingen, inte ens Samsung själva eftersom det är så olika för olika regioner och olika kedjor. När handeln går över gränser blandas också olika modeller som inte ingår i det officiella nordiska sortimentet.

 

De viktiga och intressanta siffrorna är de två första. Internationell kallas modellen för MU6100 och det säger en hel del. Alla MU61xx-modeller är i grunden samma apparat med minimala skillnader.



#194

Postad 20 september 2017 - 10:27

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Många kedjor har ju en prisgaranti och kan de då få ett eget "nummer" så slipper de undan pris jämförelse med konkurrerande butiker. 



#195

Postad 20 september 2017 - 13:54

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Många kedjor har ju en prisgaranti och kan de då få ett eget "nummer" så slipper de undan pris jämförelse med konkurrerande butiker. 

 

Det är något av en omvänd sanning. Orsaken till olika produktnummer är just dessa små variationer med HDMI-kontakter och enstaka detaljer. Stora elkedjor köper in stora mängder och kan lägga till eller ta bort enstaka funktioner och sedan kalkylera ekonomi och försäljningsstrategi på dessa inköp. Eftersom det är skillnader från tillverkarens egen modell får de också en annan produktbeteckning. Sedan kan detta förstås användas som knep för att undvika prisjämförelser. Men lika ofta är det tvärtom, den butiksspecifika modellen kan också vara billigare.

 

Som konsument kan man sedan utbilda sig och få ett hum om att det i grunden är samma modeller fast till olika priser. 



#196

Postad 20 september 2017 - 18:13

linden1337
  • linden1337
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Tack för svar!

 

Det känns orimligt att elgiganten(enda som säljer denna modell och 95 kostar ca 2k mer i sverige just nu.) tar ut mera för en tv som egentligen har färre funktioner(när man kollar så verkar yttermåtten skilja så kanske är mer slimmad ram?!.) Kommer nog ändå köpa den på finska elgiganten då det känns som ett överkomligt pris trots avsaknad bluetooth.



#197

Postad 21 september 2017 - 07:36

Unregisteredb889cb5a
  • Unregisteredb889cb5a
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Min Panasonic P50VT30 gick efter nästan 7år vidare igår. Köpte en Samsung UE55MU7045 och drog igång den igår kväll. 4k material är bilden bra, Men för vanlig hd-tv. Hur kan folk köpa lcd? Maken till artificiell bild är inte att skämta om. Betraktningsvinkeln är ett skämt med tydlig blå ton (av det som ska vara svart) i övre hörnen. Svärta som enbart existerar om hela bilden är svårt. Har justerar bilden ganska ordentligt .
Film
Bakgrundsbelysning 6
ljusstyrka +1
Kontrast 50
Alla effekter på av
Gamma -1
Värme +2

Börjar få en hyffsad bild nu men fortfarande inte lika behaglig som gamla tv. Nu på morgonen med 4k material från tuben var den rolig att titta på med bra tryck. Men ska inte vara rimligt att ha två bildprofiler en för dagtid och en för kvällstid.

Nej, reparationskit för gamla beställt och den nya får väl åka in i ngt framtida barnrum. Skulle så här i efterhand troligen siktat på en oled men kändes surt då jag sällan nyttjar tv annat än som bakgrundsbrus och enstaka Netflix säsonger.

#198

Postad 21 september 2017 - 12:05

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

"Artificiell bild", krasslig svärta och betrakningsvinklar borde iofs vara ett lika stort problem vid 4K som vid HD...


Redigerat av pacman, 21 september 2017 - 13:17.


#199

Postad 21 september 2017 - 12:30

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Min Panasonic P50VT30 gick efter nästan 7år vidare igår. Köpte en Samsung UE55MU7045 och drog igång den igår kväll. 4k material är bilden bra, Men för vanlig hd-tv. Hur kan folk köpa lcd? Maken till artificiell bild är inte att skämta om. Betraktningsvinkeln är ett skämt med tydlig blå ton (av det som ska vara svart) i övre hörnen. Svärta som enbart existerar om hela bilden är svårt. Har justerar bilden ganska ordentligt .
Film
Bakgrundsbelysning 6
ljusstyrka +1
Kontrast 50
Alla effekter på av
Gamma -1
Värme +2

Börjar få en hyffsad bild nu men fortfarande inte lika behaglig som gamla tv. Nu på morgonen med 4k material från tuben var den rolig att titta på med bra tryck. Men ska inte vara rimligt att ha två bildprofiler en för dagtid och en för kvällstid.

Nej, reparationskit för gamla beställt och den nya får väl åka in i ngt framtida barnrum. Skulle så här i efterhand troligen siktat på en oled men kändes surt då jag sällan nyttjar tv annat än som bakgrundsbrus och enstaka Netflix säsonger.

 

Det sjuka med dagens tv är att de är byggda för att se på youtube netflix spela xbox eller ps4 i hög upplösning

 

Alla tv sändningar sänds max 1080p

 

Visst 4k ser bra ut från youtube men sen då?

 

Kommer dröja åratal innan andra kanaler börja sända i högre upplösning än idag

 

Det finns knappt inget "mellanting"

 

Har en panasonic 42" är 10 år gammal - den är inbränd - kan lägga av när som helst

 

Men där är svart svart och är nöjd med bilden trots jag kör scart!!

 

Kollar man på en TV idag hittar man alltid klagomål på skavanker, det enda felet man hittade på plasma är att fläkten bakom kunde låta, vilket den har börjat göra på min efter 10 år

 

https://www.prisjakt...kt.php?o=160374

 

Denna TV har jag haft 10 år - för 10 år sen var det bang for the buck!! 9 av 10 ger 9 i betyg på årets modeller är det väldigt blandade betyg!


Redigerat av Ironse, 21 september 2017 - 12:36.


#200

Postad 21 september 2017 - 13:32

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

  • 1 185 inlägg
  • 0
Det klart , dom nya stora panelerna, är ju till för 1080p/4K film ,spel och streaming...mestadels.
E väl ingen som anv scart längre, så det e väl inte så konstigt.
Ska du ha bättre bild med lågupplöst mtrl, sitt längre ifrån tvn.
Men e svart det enda du e ute efter. Köp Oled.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.