Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet *

1152 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 06 februari 2008 - 18:25

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0

Japp,
har fått leveransbesked på ca 25 februari


Samma här.

#152

Postad 06 februari 2008 - 18:30

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

  • 530 inlägg
  • 0
Var har ni beställt ifrån?

#153

Postad 06 februari 2008 - 23:53

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0

Var har ni beställt ifrån?



Inet.

http://www.inet.se/h...x-duet/6303962/

#154

Postad 07 februari 2008 - 00:54

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Kan man använda sig av mjukvaran i Linux distar ex. Ubuntu?

#155

Postad 07 februari 2008 - 01:00

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Kan man använda sig av mjukvaran i Linux distar ex. Ubuntu?

Jo, det finns färdiga installationspaket för en rad linux distributioner, bl.a. i .deb format (Ubuntu/debian) och .rpm (Fedora) eller som .tar.gz (övriga). Sen givetvis även till Windows och MacOS för de som gillar det.

#156

Postad 07 februari 2008 - 01:04

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Ja, vi lär väl helt enkelt märka hur länge den klarar på en laddning, vilket i sin tur givetvis beror på hur man använder den. Idén med en fjärrkontroll är dock att den alltid ska vara tillgänglig, och klarar den inte en dag på batteriet måste jag fundera på om det är den lösning jag vill ha. När man har en multirumslösning vill man inte ha fjärrkontrollen bunden till det rum där laddningsstationen står, för man kan vara ganska säker på att det *alltid* är där man inte för närvarande befinner sig :) .

Just precis nu klarar den mindre än 8 timmar oavsett vilken skärmsläckare man har på, men de håller precis på att fixa det och det skall vara löst innan den kommer ut i handeln. Det låter som att de siktar på att den åtminstone skall klara några dygn utan laddning redan vid lansering och sen kan det säkert bli ännu bättre på sikt.

#157

Postad 07 februari 2008 - 01:36

mishima
  • mishima
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0

Just precis nu klarar den mindre än 8 timmar oavsett vilken skärmsläckare man har på, men de håller precis på att fixa det och det skall vara löst innan den kommer ut i handeln. Det låter som att de siktar på att den åtminstone skall klara några dygn utan laddning redan vid lansering och sen kan det säkert bli ännu bättre på sikt.

Tack för den infon Erland! Ett par dygn mellan laddningarna är faktiskt över förväntan, och jag har inga problem att använda laddningsstället över natten. Det är mest på dagarna jag inte vet exakt var jag befinner mig i huset :)

Nu måste jag överväga att ställa upp en Receiver i stallet också, har hört att djur i allmänhet blir lugna av Mozart.

#158

Postad 07 februari 2008 - 12:08

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Om man har en (eller flera) Recivers - går det att styra dem via SlimServer, eller måste man ha en controller?

Jag vill helst inte köpa en controller, om jag kan slippa, vill helst använda SlimServer och använda min iphone som fjärrkontroll.

#159

Postad 07 februari 2008 - 12:12

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Även om du har en controller så kontrollerar den bara slimservern som sköter allt...

dvs, nej du behöver ingen controller.

edit: Dock var det ju någonting om att man inte kunde konfigurera recievern utan en controller, men det verkar ju oerhört dumt och om det verkligen är så hoppas jag att en workaround kommer snarast.

Redigerat av Martin, 07 februari 2008 - 12:14.


#160

Postad 07 februari 2008 - 12:15

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Om man har en (eller flera) Recivers - går det att styra dem via SlimServer, eller måste man ha en controller?

Jag vill helst inte köpa en controller, om jag kan slippa, vill helst använda SlimServer och använda min iphone som fjärrkontroll.


se här

System requirements:

* Squeezbox Controller required for network setup


Men jag tror att jag såg diskussioner för några veckor sedan som antydde att det kanske skulle komma att ändras. Du kan alltså styra Receivern via webbgränssnittet, men Controllern krävs för att komma igång med nätverket.

#161

Postad 07 februari 2008 - 12:16

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

edit: Dock var det ju någonting om att man inte kunde konfigurera recievern utan en controller, men det verkar ju oerhört dumt och om det verkligen är så hoppas jag att en workaround kommer snarast.


Jo, det var precis det jag läste. Men det borde väl gå att confa på något annat sätt? Nån som vet?

#162

Postad 07 februari 2008 - 12:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Vi får väl köpa en controller som går landet runt via post, sen kan alla installera sina recievers och sedan skicka vidare fjärren. :(

#163

Postad 07 februari 2008 - 12:21

niskavaara
  • niskavaara
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Vi får väl köpa en controller som går landet runt via post, sen kan alla installera sina recievers och sedan skicka vidare fjärren. :(


Eller så kanske man kan köpa en, konfa, och sedan returnera till butiken... B)

#164

Postad 07 februari 2008 - 17:28

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

edit: Dock var det ju någonting om att man inte kunde konfigurera recievern utan en controller, men det verkar ju oerhört dumt och om det verkligen är så hoppas jag att en workaround kommer snarast.

Just precis nu måste man ha en Controller, men de håller på att ta fram en plugin som gör det möjligt att göra motsvarande en dator om du kopplar in Receivern via nätverkssladd temporärt.

#165

Postad 07 februari 2008 - 23:43

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Menar ni att man kan använda datorn också som en controller? Är inte bekant med alla 'facktermer' ni använder, hehe.

I min lösning har jag tänkt att använda ett par sådana mellanstationer, med en kontroll. Hade varit händigt att kunna styra med ens laptop - också!

Vad tror ni?

#166

Postad 07 februari 2008 - 23:54

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
ALLT du kan göra med fjärren kan du även göra med datorn, och ännu mer med datorn då såklart då det är ett lite maffigare gränssnitt.
Så att styra med en laptop är ju det mest optimala egentligen, om man nu vill sitta med en laptop i knät :(

#167

Postad 08 februari 2008 - 21:53

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

.....
Tack för den informationen Erlandi :)
Jag skulle nog uppskatta en nätverkshårddisk som säljs med SlimServer förinstallerat. Hoppas det dyker upp nån sån lösning inom kort...har du hört något mer om det? Något speciellt märke man ska hålla utkik efter?
.....

Kolla Qnap :lol:
QNAP TS-101 NAS Slimserver förinstallerat


/staffan

#168

Postad 09 februari 2008 - 12:17

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

  • 450 inlägg
  • 0
Har tänkt att inhandla en NAS lösning till hemmet. Är det någon speciell specifikation man bör leta efter?

Eller, kan jag exempelvis använda mig av slimserver på min laptop(som är studentlyan's enda dator), en nas disk för lagring i kontakt med router - och sedan få åtkomst till nasen&slimserver genom squeezebox duet?

#169

Postad 09 februari 2008 - 12:24

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

.....
Tack för den informationen Erlandi :)
Jag skulle nog uppskatta en nätverkshårddisk som säljs med SlimServer förinstallerat. Hoppas det dyker upp nån sån lösning inom kort...har du hört något mer om det? Något speciellt märke man ska hålla utkik efter?
.....

Kolla Qnap :D
QNAP TS-101 NAS Slimserver förinstallerat


/staffan

Notera bara att QNAP TS-101 kommer med SlimServer, d.v.s inte med SqueezeCenter som krävs för Squeezebox Duet. Men det lär väl komma en version med SqueezeCenter så snart den släppts av Logitech/SlimDevices kan jag tänka mig.

#170

Postad 09 februari 2008 - 16:52

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

.....
Tack för den informationen Erlandi :)
Jag skulle nog uppskatta en nätverkshårddisk som säljs med SlimServer förinstallerat. Hoppas det dyker upp nån sån lösning inom kort...har du hört något mer om det? Något speciellt märke man ska hålla utkik efter?
.....

Kolla Qnap :D
QNAP TS-101 NAS Slimserver förinstallerat


/staffan

Notera bara att QNAP TS-101 kommer med SlimServer, d.v.s inte med SqueezeCenter som krävs för Squeezebox Duet. Men det lär väl komma en version med SqueezeCenter så snart den släppts av Logitech/SlimDevices kan jag tänka mig.

Precis, SqueezeCenter är väl bara i Beta ännu. O.b.s. att TS-101 kanske inte är den bästa utan TS-109/209 är klart bättre med kraftfullare processor.

Redigerat av staffanw, 09 februari 2008 - 16:53.


#171

Postad 09 februari 2008 - 17:21

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

Har tänkt att inhandla en NAS lösning till hemmet. Är det någon speciell specifikation man bör leta efter?

Eller, kan jag exempelvis använda mig av slimserver på min laptop(som är studentlyan's enda dator), en nas disk för lagring i kontakt med router - och sedan få åtkomst till nasen&slimserver genom squeezebox duet?

Varför överhuvudtaget skaffa en NAS när du ändå tänker ha SlimServern på din laptop. Skaffa en USB-disk istället vilken kommer att vara både snabbare och lättare att stänga av när du stänger av laptopen. En NAS är väl bra om du har flera datorer som ska komma åt den eller om du kan köra Slimservern på den istället för laptopen. :)

#172

Postad 11 februari 2008 - 16:57

Buck Rogers
  • Buck Rogers
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som såg Duetten på Hifi mässan i Sthlm nu i helgen?
Med tanken på att den kostar 3995kr så kunde fjärren vara bättre byggd och ha en bättre skärm. Navigerigen var oxå lite trög. Nu var den inte kopplad till någon musik server så jag bläddrade lite fram och tillbaks mellan settings. Undrar hur snabb/trög den blir när den även ska visa covers?
Själva hjulet kändes oxå billig, typ en tunn plast skiva man snurrade på.
Nu var det en demo produkt och får hoppas på att den riktiga blir mycket bättre.

#173

Postad 11 februari 2008 - 17:13

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som såg Duetten på Hifi mässan i Sthlm nu i helgen?
Med tanken på att den kostar 3995kr så kunde fjärren vara bättre byggd och ha en bättre skärm. Navigerigen var oxå lite trög. Nu var den inte kopplad till någon musik server så jag bläddrade lite fram och tillbaks mellan settings. Undrar hur snabb/trög den blir när den även ska visa covers?
Själva hjulet kändes oxå billig, typ en tunn plast skiva man snurrade på.
Nu var det en demo produkt och får hoppas på att den riktiga blir mycket bättre.


Jag såg inte Receivern men jag lekte lite med Controllern. Jag blev besviken att dom inte hade kopplat upp nätverket så man kunde använda fjärren på riktigt (dom skyllde på Abtech). Annars tyckte jag ändå att den var helt ok, jag skulle vilja ha den i alla fall :) . Självklart hade det varit mer spännande att se den arbeta på riktigt och se hur snabb den vore då - det är ju fortfarande oklart precis som du skriver.

#174

Postad 11 februari 2008 - 17:56

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

  • 530 inlägg
  • 0
Finns ju ett antal video på YouTube där man kan se hur den arbetar och hur lång tid det tar för den med thumbnails m.m.

Visst, inte som att pilla på den själv men man får ändå en bra uppfattning om hur snabb/långsam den är.

#175

Postad 11 februari 2008 - 18:47

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Undrar hur snabb/trög den blir när den även ska visa covers?

Det tar lite tid när man går in i en meny som innehåler många element, kanske 0.5-1 sekund.
Själva scrollningen i exempelvis Albums menyn fungerar snabbt, d.v.s. lika snabbt som i övriga menyer plus att den är accellererad så egentligen går det ännu fortare.
Album covers visas direkt när man väl har tittat på dem en gång, första gången är det en fördröjning på kanske 1 sekund när man stannar upp vid ett album i listan innan cover's visas.

#176

Postad 12 februari 2008 - 14:08

MoeGreene
  • MoeGreene
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har funderat på att införskaffa en Sonos, en lösning som jag tror skulle passa mig. Jag vill kunna spela upp min musiksamling i FLAC-format från en hårddisk/NAS eller något annat som jag kan ställa undan.

Nu undrar jag om vad skillnaderna (och likheterna) är om man jämför Squeezebox Duet med Sonos lösning. Jag har ingen erfarenhet av någon av produkterna och skulle bli tacksam om någon helt enkelt kunde ge mig (saklig och objektiv :P) information om vad som är bra resp. mindre bra med dem samt vad man bör tänka på i valet mellan dem.

Tack!

#177

Postad 12 februari 2008 - 14:23

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har funderat på att införskaffa en Sonos, en lösning som jag tror skulle passa mig. Jag vill kunna spela upp min musiksamling i FLAC-format från en hårddisk/NAS eller något annat som jag kan ställa undan.

Nu undrar jag om vad skillnaderna (och likheterna) är om man jämför Squeezebox Duet med Sonos lösning. Jag har ingen erfarenhet av någon av produkterna och skulle bli tacksam om någon helt enkelt kunde ge mig (saklig och objektiv :P) information om vad som är bra resp. mindre bra med dem samt vad man bör tänka på i valet mellan dem.

Tack!


Jag har också gått och vägt mellan Sonos & Duet sedan nyheten om Duet släpptes. Men nu dräpte jag min ångest och la en beställning på ett sonos system.
Det som fick mig att bestämma mig var att jag tröttnade på att vänta, jag har klämt och känt på sonosen och gillar deras byggkvalité (vet att logitechs byggkvalité är högst varierande) samt att det är redan väl beprövat, eget trådlöst system (inget krångel med w-lan) samt att det inte behöver ha ett serverprogram tuggandes nånstans.

Dock kan Duet bli ett kanonsystem om allt fungerar som det ska, men det vet vi ju inte riktigt ännu anser jag.

När Logitech kombinerar Squeezbox/Duet & Harmony fjärrarna kommer jag slå till däremot :-)

#178

Postad 12 februari 2008 - 14:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Squeezeboxen har ju sina fördelar med den öppna mjukvaran och med sitt community bakom som hela tiden driver fram nya funktioner, enligt mig 100 gånger trevligare än sonos dito.

#179

Postad 12 februari 2008 - 19:59

kalman
  • kalman
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag har funderat på att införskaffa en Sonos, en lösning som jag tror skulle passa mig. Jag vill kunna spela upp min musiksamling i FLAC-format från en hårddisk/NAS eller något annat som jag kan ställa undan.


Det som fick mig att bestämma mig var att jag tröttnade på att vänta, jag har klämt och känt på sonosen och gillar deras byggkvalité (vet att logitechs byggkvalité är högst varierande) samt att det är redan väl beprövat, eget trådlöst system (inget krångel med w-lan) samt att det inte behöver ha ett serverprogram tuggandes nånstans.

Dock kan Duet bli ett kanonsystem om allt fungerar som det ska, men det vet vi ju inte riktigt ännu anser jag.

När Logitech kombinerar Squeezbox/Duet & Harmony fjärrarna kommer jag slå till däremot :-)


Nu är det ju inte Logitech som bygger Squeezeboxen. Det gör ju fortf Slimdevices. SÅ vitt jag förstår iaf. Byggkvaliteten på SQueezebox 3 är det definitivt inget fel på.

Harmonyfjärren min funkar perfekt till Squeezboxen, men den dedikerade fjärren är trevligare.

Och ja, man kan använda en undanställbar NAS, men mycket mer om detta ovan.

Redigerat av kalman, 12 februari 2008 - 20:02.


#180

Postad 15 februari 2008 - 06:23

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0
Hur fungerar det om jag vill söka efter en låt bland all min musik?

I winamp är det smidigt att bara trycka 'j' och leta. Hur funkar detta med Dueten?

#181

Postad 15 februari 2008 - 08:17

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Hur fungerar det om jag vill söka efter en låt bland all min musik?

I winamp är det smidigt att bara trycka 'j' och leta. Hur funkar detta med Dueten?


Nu har jag inte Dueten, men jag har haft en SB3 ganska länge och sökningen lär nog funka likartat (åtminstone inte sämre... :)). Det finns användare med 100000+ låtar som använder Squeezeboxen utan problem. Använder man dessutom en plugin som heter LazySearch så går det mycket snabbt. Du trycker bara på fjärrens knappar precis som när du använder T9 på mobiltelefonen.

#182

Postad 15 februari 2008 - 10:16

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

  • 2 279 inlägg
  • 0

Hur som helst, när jag suttit och växlat så kan jag inte höra någon större skillnad. Jag tror inte jag skulle kunna peka ut vilken som var vilken i ett rent blind test. Jag inbillar mig att den som har Linn kablarna eventuellt låter lite bättre, men det kan också vara inbillning. Så de som oroat sig för att DAC'en i Duet'en skulle vara mycket sämre än DAC'n i SqueezeBox'en kan nog lugna ned sig lite såvida man inte är riktig hifi entusiast och hör pyttesmå skillnader. Det kan ju i och för sig vara så att det är skillnad mellan dem och jag bara inte hör den.

Även om man skulle höra skillnad betyder det ju inte heller automatiskt att den ena skulle vara sämre, de kanske helt enkelt bara låter lite annorlunda.

#183

Postad 15 februari 2008 - 12:07

Unregistered9b3094c0
  • Unregistered9b3094c0
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Är det någon här som har testat Ipeng eller i alla fall är lite insatt i hur vida det fungerar bra eller ej? Det ska väl fungera oavsett om man har en Sueeze v3 eller Duet antar jag då det ju styr Slimservern. Håller det måttet mot Duettens fjärr?

#184

Postad 15 februari 2008 - 12:19

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Är det någon här som har testat Ipeng eller i alla fall är lite insatt i hur vida det fungerar bra eller ej? Det ska väl fungera oavsett om man har en Sueeze v3 eller Duet antar jag då det ju styr Slimservern. Håller det måttet mot Duettens fjärr?


erlandi

#185

Postad 15 februari 2008 - 15:05

Unregistered9b3094c0
  • Unregistered9b3094c0
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Då frågar jag Erlandi om han har något mer att säga om Ipeng än det som stod i det länkade? Spännande att höra hur bra det fungerar!?

#186

Postad 15 februari 2008 - 17:44

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Är det någon här som har testat Ipeng eller i alla fall är lite insatt i hur vida det fungerar bra eller ej? Det ska väl fungera oavsett om man har en Sueeze v3 eller Duet antar jag då det ju styr Slimservern. Håller det måttet mot Duettens fjärr?

iPeng fungerar både mot SqueezeBox Classic(SB3) och SqueezeBox Duet, så på den fronten är det ingen skillnad. Skillnaden jämfört med SqueezeBox Controller fjärren som kommer med SqueezeBox Duet är översiktligt ungefär följande

SqueezeBox Controller är för närvarande snabbare i navigeringen. iPeng har ungefär samma hastighet som det vanliga web gränssnittet till SlimServer/SqueezeCenter, så det är en kort fördröjning när man navigerar till en ny undermeny. Bara Apple släpper ett officiellt API för tredje parts applikationer till iPod Touch lär det dock snart också komma en applikation för att kontrollera SqueezeBox'en som kan köras direkt på iPoden. Hastigheten bör då kunna bli motsvarande som på SqueezeBox Controller.

SqueezeBox Controller går att kontroller med en hand medan iPeng kräver två händer för att vara riktigt användarvänligt.

iPeng tillhandahåller större skärm eftersom skärmen på iPod Touch är mycket större än på SqueezeBox Controller. Detta gör att iPeng fungerar bättre om man vill ha en album art visare framme vid stereon, dock är även den på gränsen till för liten om man sitter många meter från stereon.

Touch skärmen på iPoden är en stor fördel när det gäller åtkomst till flera funktioner från en viss meny, det känns som att det i nuläget saknas en knapp på SqueezeBox Controller. Ett exempel på detta är att det idag inte är möjligt att starta en MusicIP mix från SqueezeBox Controller medan man kan göra det via iPeng och tredjeparts plulgins.

Navigering i långa listor var tidigare ett problem med SqueezeBox Controller men numera fungerar den minst lika bra som iPeng. Jag tycker till och med SqueezeBox Controller är något bättre.

Både iPeng och SqueezeBox Controllerär ett stort lyft jämfört med gamla IR-fjärren. IR-fjärren fungerar bra för enkla operationer, men när man exemeplvis skall leta efter något att lyssna med är det en stor fördel att kunna se flera rader text och album art samtidigt.

Det går i dagsläget inte att streama music varken till iPeng eller till SqueezeBox Controller. SqueezeBox Controller kommer såsmåningom troligen att få stöd för det genom Logitech, medan det kan vara värre ställt med iPeng genom att Logitech förmodligen inte har så stort intresse att gynna konkurenter.

iPod Touch'en är så mycket häftigare än SqueezeBox Controller, så är man ute efter något som är häftigt att dema så krossar en iPod Touch med iPeng en SqueezeBox Controller just nu. Med andra ord är "vill ha" faktorn betydligt högre på iPod Touch. Däremot när vi pratar om praktiskt användning så är segheten i iPeng just nu en liten begränsning som gör att jag nog faktiskt nästan föredrar SqueezeBox Controller när det gäller att nvaigera och välja musik. Det är inte så segt att det blir irriterande men SqueezeBox Controller är snabbare.

För närvarande är däremot bristen på knappar på SqueezeBox Controller en begränsning för mig när det gäller mina tredje parts plugins, så jag kommer att satsa krutet på att få till en bra integration med iPeng medan stöd för SqueezeBox Controller kommer att komma i andra hand. Är lite sugen på att sätta igång med en riktig iPod Touch klient för SqueezeCenter också, men har inte samlat nog inspiration för att tränga in i Objective-C än.

Kommer det en riktig klient till iPod Touch, så tror jag iPod Touch kommer att vara en bättre fjärr än SqueezeBox Controller, men just nu så tror jag ändå SqueezeBox Controller är något bättre. Framför allt är så är SqueezeBox Controller mer komplett. iPeng har stöd för alla vanliga funktioner som behövs för att välja och spela musik, men den saknar idag stöd för att ändra inställningar och andra mer sällan använda funktioner.

#187

Postad 16 februari 2008 - 00:43

Unregistered9b3094c0
  • Unregistered9b3094c0
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Strålande uppdatering erlandi! Är precis sådant utförlig info man vill läsa!

Måste dock ställa en fråga. Om man har flera Squeezebox, går det enkelt att styra vad som skall spelas i vilket rum samt synkronisera musikuppspelningen i rummen?

#188

Postad 16 februari 2008 - 10:31

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

  • 191 inlägg
  • 0

Nu har jag inte Dueten, men jag har haft en SB3 ganska länge och sökningen lär nog funka likartat (åtminstone inte sämre... :)). Det finns användare med 100000+ låtar som använder Squeezeboxen utan problem. Använder man dessutom en plugin som heter LazySearch så går det mycket snabbt. Du trycker bara på fjärrens knappar precis som när du använder T9 på mobiltelefonen.


Tack för den infon!

#189

Postad 17 februari 2008 - 09:05

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Måste dock ställa en fråga. Om man har flera Squeezebox, går det enkelt att styra vad som skall spelas i vilket rum samt synkronisera musikuppspelningen i rummen?


Med både iPeng och SqueezeBox Controller finns i huvudmenyn möjlighet att välja vilken spelare du skall kontrollera. När du valt spelare kan du även välja vilken annan spelare den skall synkroninseras med. Man kan namnge spelarna så de har samma namn som rummen, exempelvis "Vardagsrum", "Sovrum" och då är det dessa namn du väljer bland när du väljer spelare och väljer vad du vill synkronisera med.

#190

Postad 17 februari 2008 - 12:41

tooobe
  • tooobe
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
Hej,

Skulle behöva ett definitivt svar på frågan om controllern krävs för att "aktivera" nätverket? Har nämligen en iPod Touch och om det inte krävs så ska jag genast köpa en Squeezebox Duet basstation utan controller.

Vänliga hälsningar
Tobias

#191

Postad 17 februari 2008 - 14:27

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Skulle behöva ett definitivt svar på frågan om controllern krävs för att "aktivera" nätverket? Har nämligen en iPod Touch och om det inte krävs så ska jag genast köpa en Squeezebox Duet basstation utan controller.

Just precis nu så måste du definitivt ha en Controller, men en tredjeparts utvecklare håller på att göra en plugin som gör att man kan koppla in Receiver med trådbundet nätverk till en dator och konfigurera den utan någon Controller.

#192

Postad 17 februari 2008 - 15:27

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Skulle behöva ett definitivt svar på frågan om controllern krävs för att "aktivera" nätverket? Har nämligen en iPod Touch och om det inte krävs så ska jag genast köpa en Squeezebox Duet basstation utan controller.

Just precis nu så måste du definitivt ha en Controller, men en tredjeparts utvecklare håller på att göra en plugin som gör att man kan koppla in Receiver med trådbundet nätverk till en dator och konfigurera den utan någon Controller.


Precis, det är Robin Bowes som även har skrivit flac2mp3 scriptet.

SlimDevices forum
Robin Bowes web

#193

Postad 19 februari 2008 - 22:46

louvren
  • louvren
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Är det någon här som har testat Ipeng eller i alla fall är lite insatt i hur vida det fungerar bra eller ej? Det ska väl fungera oavsett om man har en Sueeze v3 eller Duet antar jag då det ju styr Slimservern. Håller det måttet mot Duettens fjärr?


Ett intressant alternativ till Controllen är också programmet Salling Clicker med tillhörande script för Squeezeboxen. Användaren installerar ett program på datorn och med en midlet i mobilen styr man diverse funktioner i datorn, däribland Squeezeboxen.

Script för Mac: http://www.salling.c...mac/scripts.php

Script för Windows: http://www.salling.c...ows/scripts.php
för Squeezebox: http://www.salling.c...opic.php?t=5567

#194

Postad 22 februari 2008 - 14:51

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0
Vet någon hur det kommer fungera om man har en nas med inbyggd slimserver?

Har köpt en qnap 109 bara för att kunna köra den mot squezeboxen. Kommer detta att fungera om jag skaffar en duet? Tänker på om att jag har hört/läst någonstans att det krävs v7 av slimservern för att dueten ska fungera. <är jag helt ute på djupt vatten eller ligger det någon sanning i det.

Isf undrar jag om man kan uppgradera slimservern i qnapen och om den klarar av slimserver v7?

mvh Marcus

#195

Postad 22 februari 2008 - 19:35

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Har köpt en qnap 109 bara för att kunna köra den mot squezeboxen. Kommer detta att fungera om jag skaffar en duet? Tänker på om att jag har hört/läst någonstans att det krävs v7 av slimservern för att dueten ska fungera.

Varken SqueezeBox Duet, SqueezeBox Reciever eller SqueezeBox Controller fungerar med SlimServer 6.5 eller tidigare, de kräver 7.0 för att de skall fungera.
Jag vet inget om QNAP så någon annan får svara på om SlimServer i QNAP är uppgraderbar, men jag skulle gissa att den är det, vet dock inte hur enkelt det är.

#196

Postad 24 februari 2008 - 21:14

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

  • 692 inlägg
  • 0
Tror ni att slutet av Februari blir mitten av Mars? Den är ju inte på hyllorna i USA ännu. Hoppas den kommer snart datorn är fullproppad med flac. Gjorde en ytterligare kopia av skivorna till en extern disk igår......idag krashade Vista med formatering som följd :) . Är det tur eller otur? Tur i oturen.

#197

Postad 24 februari 2008 - 22:04

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlägg
  • 0
Men du hade väl inte flacen på samma partion som operativet?

#198

Postad 26 februari 2008 - 23:41

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0

Tror ni att slutet av Februari blir mitten av Mars? Den är ju inte på hyllorna i USA ännu. Hoppas den kommer snart datorn är fullproppad med flac.



Inet skrev senast i dag att duetten dyker upp 2008-02-28 så kan man nog lita på.


//Jonas

#199

Postad 27 februari 2008 - 06:08

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0

Inet skrev senast i dag att duetten dyker upp 2008-02-28 så kan man nog lita på.

Kanske, fast det är nog inte 100% säkert för Logitech visste inte ens själva 24/2.
http://forums.slimde...mp;postcount=22

Men det börjar nog vara nära, för idag sa Logitech att de hoppas börja skeppa förhandsbokningar i veckan:
http://forums.slimde...mp;postcount=33

#200

Postad 27 februari 2008 - 15:56

Unregistered6455d5d8
  • Unregistered6455d5d8
  • Forumräv

  • 517 inlägg
  • 0
Jag var nog lite otydlig. Den dyker upp hos Inet den 28:e så då lär det säkert dröja ytterligare nån dag innan man får den själv. Hoppas på måndag eller tisdag nästa vecka.


När det blev rejält försenat sist så fick jag ett mail av Inet där dom meddelade förseningen. Nåt sånt har inte dykt upp än så det borde vara rejält på g nu tycker man...



//Jonas



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.