Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Telenor (fd Bredbandsbolaget) IP-TV

160 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 19 januari 2016 - 23:10

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0
Tja!

Har idag Canal Digital IP-TV men Àr inte nöjd dÄ grÀnssnittet Àr frÄn -99 samt att det inte finns nÄgon inspelningsbar box som dom erbjuder.

I mitt stadsnÀt kan jag vÀlja pÄ:

Viasat: Redan haft dom och det hackade, hÀngde sig hela tiden under flera mÄnader tid inte ens deras tekniker lyckades lösa det sÄ dom hÀvde avtalet.

Comhem: Har krav pÄ att jag mÄste teckna deras bredband för att fÄ tv och det vÀgrar jag dÄ jag har Bahnhof idag och Àr sjukt nöjd (dessutom billigare Àn comhem)

Sen har vi dÄ BBB!

Hur bra funkar det för er som har det? Vad jag har kunnat lĂ€sa mig till sĂ„ erbjuder dom tvĂ„ olika boxar. En med hĂ„rddisk som man fĂ„r lĂ„na för "endast" 1800:- sĂ„ lĂ€nge man Ă€r kund hos dom. Eller en vanlig HD Box som Ă€r gratis. Hur Ă€r mjukvaran? Är den nĂ„gorlunda daterad? GĂ€ller playtjĂ€nsterna med bĂ„da boxarna och Ă€r ni nöjda med dom?

Dom hade ett erbjudande i mitt stadsnÀt för 149:- i mÄnaden i 6 mÄnader för deras T-2 flex paket. DÀrefter 230:- i mÄnaden vilket Àr en helt okej summa.

Jag försökte Àven hitta modellnamn pÄ boxarna utan resultat för att lÀsa mer om dom, nÄgon som vet vad dom heter?

Redigerat av maccswe, 19 januari 2016 - 23:11.


#2

Postad 20 januari 2016 - 00:15

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlĂ€gg
  • 0
Har en inspelningsbar box och en icke inspelningsbar box frÄn BBB. Har varit IpTv kund hos dem sen ett Är tillbaka ungefÀr, hade tidigare Telia IpTv. Anledningen till att vi bytte var enbart priset, skiljer hos oss 150 kr per mÄnad till BbBs fördel. Telia-boxarna tyckte jag hade ett bÀttre och snabbare grÀnssnitt. BbBs grÀnssnitt kÀnns gammalt och Àr ganska trögt. Har inte haft nÄgra problem med varesig Telia eller BBB, förutom nÄgot enstaka lagg nÄn gÄng, men fÀrre Àn ett per dag.
Har bara SVT R(?) som play pÄ boxen idag och utbudet dÀr uppdateras inte i samma takt som SVT Play pÄ nÀtet, sÄ blir att jag kör SVT play till chromecasten istÀllet om det Àr nÄt jag vill se.

#3

Postad 20 januari 2016 - 09:58

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Har du inte Telia i StadsnÀtet ocksÄ, det brukar finnas, dÄ finns en lÄÄÄÄng trÄd hÀr:

 

https://www.minhembi...showtopic=87235

 

Telia Àr vÀl de som tycks ha fÄtt mest ordning pÄ sin IP-Tv, Àn sÄ lÀnge.

 

SjÀlv skulle jag alla ggr vÀlja MarksÀnd Tv före vilken IP-Tv som helst.

 

Och hÀmta resten man vill ha via sin dator och sitt snabba bredband istÀllet.



#4

Postad 20 januari 2016 - 10:09

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Har du inte Telia i StadsnÀtet ocksÄ, det brukar finnas, dÄ finns en lÄÄÄÄng trÄd hÀr:

 

https://www.minhembi...showtopic=87235

 

Telia Àr vÀl de som tycks ha fÄtt mest ordning pÄ sin IP-Tv, Àn sÄ lÀnge.

 

SjÀlv skulle jag alla ggr vÀlja MarksÀnd Tv före vilken IP-Tv som helst.

 

Och hÀmta resten man vill ha via sin dator och sitt snabba bredband istÀllet.

 

 

 

Telia kommer jag aldrig mer att ha dĂ„ dom inte agerade speciellt fair mot mig. Jag bodde i en lĂ€genhet som enbart hade telia IPTV och bredband. Jag köpte sedan en nyproducerad lĂ€genhet dĂ€r det stod pĂ„ mĂ€klarens sida samt bekrĂ€ftat av telia att Ă€ven det huset kommer vara lĂ„st till Telia. SĂ„ jag struntade i att sĂ€ga upp avtalet med dom efter samtal med dom. NĂ„gon mĂ„nad innan nya lĂ€genheten var klar sĂ„ fallerar avtalet och Telia erbjuds inte alls pĂ„ adressen. Och jag hade förlĂ€ngt mitt avtal med 24 mĂ„nader och detta avtal vĂ€grade dom nu att hĂ€va. Dom ville att jag skulle casha 20 mĂ„nader  (ca 13.000 spĂ€nn) för en tjĂ€nst jag inte kommer kunna anvĂ€nda.

 

Trots att jag hade skÀrmdumpar pÄ mÀklarens sida samt hade pratat med en högre uppsatt som bekfrÀftade att Telia skulle vara leverantören i nya lÀgenheten. Inget av detta spelade nÄgon roll för dom. som tur var lyckades jag efter rÀtt lÄng övertalning fÄ nya Àgaren av lÀgenheten att ta över abbet. Men ingen hjÀlp alls frÄn Telia nÄgonstans pÄ vÀgen.

 

Men för att svara pÄ din frÄga sÄ finns Telia inte att vÀlja och inte heller marksÀnd TV det Àr enbart IP-TV som gÀller.


Har en inspelningsbar box och en icke inspelningsbar box frÄn BBB. Har varit IpTv kund hos dem sen ett Är tillbaka ungefÀr, hade tidigare Telia IpTv. Anledningen till att vi bytte var enbart priset, skiljer hos oss 150 kr per mÄnad till BbBs fördel. Telia-boxarna tyckte jag hade ett bÀttre och snabbare grÀnssnitt. BbBs grÀnssnitt kÀnns gammalt och Àr ganska trögt. Har inte haft nÄgra problem med varesig Telia eller BBB, förutom nÄgot enstaka lagg nÄn gÄng, men fÀrre Àn ett per dag.
Har bara SVT R(?) som play pÄ boxen idag och utbudet dÀr uppdateras inte i samma takt som SVT Play pÄ nÀtet, sÄ blir att jag kör SVT play till chromecasten istÀllet om det Àr nÄt jag vill se.

 

 

Tack för svar! Vad sitter du pÄ för uppkoppling? TÀnker pÄ att du fÄr lite smÄlagg dÄ och dÄ? Jag har Canal Digital idag och det har nog aldrig laggat, sitter pÄ en 100/100 lina. Sen blir man ju smÄtt mörkrÀdd nÀr man lÀser pÄ deras facebooksida, scrollade igenom i sÀkert 10 minuter igÄr och hittade inte ett positivt inlÀgg :S


Redigerat av maccswe, 20 januari 2016 - 10:11.


#5

Postad 20 januari 2016 - 10:36

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlĂ€gg
  • 0
Lagg var fel ordval, men bilden fryser typ en brÄkdel av en sekund. Inget som egentligen stör dÄ det inte sker sÄ ofta, men kan inte sÀga att det rullat helt silky smooth. Har 100/10.

TyvÀrr sÄ Àr det vÀl sÀllan som nÄgon som Àr nöjd kommenterar nÄnstans.
GrÀnssnittet Àr som sagt gammalt och trögt, kÀnns 10+ Är gammalt. Funktionen har vi dock inte haft nÄgra problem med. Inga avbrott i driften, vilket det dock var med Telia nÄn gÄng per Är. Hyrfilmer har funkat fint(Àr dock ett riiiktigt dÄligt grÀnssnitt i just hyrfilmer).

#6

Postad 20 januari 2016 - 10:44

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Lagg var fel ordval, men bilden fryser typ en brÄkdel av en sekund. Inget som egentligen stör dÄ det inte sker sÄ ofta, men kan inte sÀga att det rullat helt silky smooth. Har 100/10.

TyvÀrr sÄ Àr det vÀl sÀllan som nÄgon som Àr nöjd kommenterar nÄnstans.
GrÀnssnittet Àr som sagt gammalt och trögt, kÀnns 10+ Är gammalt. Funktionen har vi dock inte haft nÄgra problem med. Inga avbrott i driften, vilket det dock var med Telia nÄn gÄng per Är. Hyrfilmer har funkat fint(Àr dock ett riiiktigt dÄligt grÀnssnitt i just hyrfilmer).

 

 

Okej dĂ„ Ă€r jag med, nej det har du iofs rĂ€tt i men man brukar alltid hitta nĂ„gra positiva kommentarer men hĂ€r var det helt tomt pĂ„ det haha. 

 

Fan det lĂ„ter som grĂ€nssnittet Ă€r precis som CD, kĂ€nns som nĂ„got som gjordes -99. Har du hört nĂ„got om dom planerar att uppgradera det? 

 

Och hur Ă€r det med boxarna? Chattade lite med dom men var vĂ€ldigt konstiga svar, som jag förstod det skulle jag köpa en ARRIS 2853 men sen kunde man vĂ€lja att köpa till en hĂ„rddisk för 1000:- spĂ€nn. Är det samma box som du har?



#7

Postad 20 januari 2016 - 10:44

VixHill
  • VixHill
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0
Blev nyligen IP-TV-kund hos BBB och har fÄtt TV-boxen Arris VIP2853.
 
Upplever inte att den Àr trög eller har ett gammalt grÀnssnitt, tvÀrtom!
 
Har inte direkt anvÀnt playtjÀnsten, möjligen av misstag nÄgon gÄng nÀr jag blÀddrade runt i EPG:n och dÄ startade programmet direkt.


#8

Postad 20 januari 2016 - 10:49

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

 

Blev nyligen IP-TV-kund hos BBB och har fÄtt TV-boxen Arris VIP2853.
 
Upplever inte att den Àr trög eller har ett gammalt grÀnssnitt, tvÀrtom!
 
Har inte direkt anvÀnt playtjÀnsten, möjligen av misstag nÄgon gÄng nÀr jag blÀddrade runt i EPG:n och dÄ startade programmet direkt.

 

 

Intressant och allt fungerar smĂ€rtfritt? Har du möjlighet till att spela in program? Vad fick du betala för boxen? 



#9

Postad 20 januari 2016 - 10:57

VixHill
  • VixHill
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0

Intressant och allt fungerar smĂ€rtfritt? Har du möjlighet till att spela in program? Vad fick du betala för boxen? 

Har BBB 100/10 och har inte upplevt nĂ„gra problem med streamingen. HĂ„rddisk kan man sĂ€tta i boxen om man vill vad jag förstĂ„r, har dock inte detta. Boxen ingick i erbjudandet jag nappade pĂ„.



#10

Postad 20 januari 2016 - 10:58

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Har BBB 100/10 och har inte upplevt nĂ„gra problem med streamingen. HĂ„rddisk kan man sĂ€tta i boxen om man vill vad jag förstĂ„r, har dock inte detta. Boxen ingick i erbjudandet jag nappade pĂ„.

 

Jo samma erbjudande har dom nu, men vill ha 999:- för en hÄrddisk. Har du koll pÄ vad det Àr för typ av HDD man sÀtter i dom? Om det Àr nÄgot man kan lösa sjÀlv?



#11

Postad 20 januari 2016 - 11:04

Unregisteredaeafd641
  • Unregisteredaeafd641
  • Amatör

  • 89 inlĂ€gg
  • 0
Köpte för nÄgra dagar sen en arris 2853, i original utförande ingÄr inte HDn, vet inte i fall en vanlig hd fungerar.... Men anslutningarna Àr samma som pÄ en vanlig hd. Köper man arris hdn sÄ kommer slÀden med som hdn sitter fÀst i.

#12

Postad 20 januari 2016 - 11:07

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlĂ€gg
  • 0
Verkar som de kommit med en ny box nu nÀr jag kollar pÄ deras hemsida. De jag har heter Thomson DBI2210 och DBI8500. SÄ dÄ kan du nog bortse frÄn min kritik gÀllande grÀnssnittet :)
Ser ut som det Àr samma box som Telia erbjuder idag.

Redigerat av bananplanta, 20 januari 2016 - 11:09.


#13

Postad 20 januari 2016 - 11:07

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv kommer jag förhoppningsvis fÄ fiber till sommaren, BBB Àr iaf ute och raggar kunder och verkar nÄ hyfsad framgÄng i vÄrt omrÄde. Iaf kommer jag fÄ deras 250Mbit för 99kr i mÄnaden i 12 mÄnader.

Skulle dock vara kul att prova pĂ„ 1GBit hastighet bara för att  :D



#14

Postad 20 januari 2016 - 11:23

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Verkar som de kommit med en ny box nu nÀr jag kollar pÄ deras hemsida. De jag har heter Thomson DBI2210 och DBI8500. SÄ dÄ kan du nog bortse frÄn min kritik gÀllande grÀnssnittet :)
Ser ut som det Àr samma box som Telia erbjuder idag.

Ahh okej! DĂ„ fĂ„r du ringa dom och be dom skicka nya till dig sĂ„ du slipper plĂ„gas av det gamla grĂ€nssnittet =) 



#15

Postad 20 januari 2016 - 11:41

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

 

Men för att svara pÄ din frÄga sÄ finns Telia inte att vÀlja och inte heller marksÀnd TV det Àr enbart IP-TV som gÀller.

 

Underligt om inte den största aktören Telia skulle finnas i ett StadsnĂ€t?  Vilket StadsnĂ€t har du?

 

Och MarksÀnd Tv kan du ju ALLTID fÄ - det tar du ju emot med en egen förstÀrkt inomhusantenn.

 

https://www.teracom....ud_i_marknatet/



#16

Postad 20 januari 2016 - 11:45

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Underligt om inte den största aktören Telia skulle finnas i ett StadsnĂ€t?  Vilket StadsnĂ€t har du?

 

Och MarksÀnd Tv kan du ju ALLTID fÄ - det tar du ju emot med en egen förstÀrkt inomhusantenn.

 

https://www.teracom....ud_i_marknatet/

 

Ah dĂ€r lĂ€rde man sig nĂ„got nytt, visste inte ens att antennlösningen fanns lĂ€ngre =) 

 

Verkar som det Ă€r Boxer som tillhandahĂ„ller det, men blir det verkligen bra bild pĂ„ HD via en antenn? KĂ€nns inte som att det skulle kunna bli det? Och varför ser du fördelar med det? 

 

Nepp Telia finns inte, det stÄr pÄ stadsnÀtets hemsida vilka aktörer som gÄr att fÄ. Har inte gjort nÄgra mer koller pÄ det dock dÄ jag inte Àr intresserad av att teckna med dom ÀndÄ ;-)



#17

Postad 20 januari 2016 - 12:40

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Ah dĂ€r lĂ€rde man sig nĂ„got nytt, visste inte ens att antennlösningen fanns lĂ€ngre =) 

 

Verkar som det Ă€r Boxer som tillhandahĂ„ller det, men blir det verkligen bra bild pĂ„ HD via en antenn? KĂ€nns inte som att det skulle kunna bli det? Och varför ser du fördelar med det? 

 

 

Blir alldeles utmÀrkt bild, HD eller ej, vid marksÀnt.

 

Med digital-tv Àr det ju som sÄ att har man alls bild, sÄ har man perfekt bild.

 

Fördelarna Ă€r ju att man kan anvĂ€nda vilket utrustning man vill, dvs alla Tv och (Mark-)Boxar har ju mottagare för DVB-T och/eller DVB-T2 (HD-kanalerna), sĂ„ man Ă€r inte lĂ„st till just det fabrikat som ens IP-Tv leverantör valt, och dessutom kan man ju se MarksĂ€nt pĂ„ hur mĂ„nga mottagare som helst.

Man slipper ju Box eftersom ens Tv har egen mottagare för MarksÀnt, men det finns ingen Tv som har inbyggd mottagare för IP-Tv.

 

Utan dĂ€r Ă€r du lĂ„st till den Box din leverantör rĂ„kar ha valt, och du mĂ„ste ha en Box per Tv, och du kan inte ens se t ex Svt1 & Svt2 pĂ„ TVn utan att starta boxen ocksĂ„ ...

 

Vad har du för Tv, mÀrke och modell, sÄ kan du ju kolla om den har DVB-T2 inbyggt.

 

Sen kan du köpa en FörstĂ€rkt inomhusantenn att testa med, men köp den pĂ„ ett stĂ€lle typ Clas, Kjell eller Elgiganten dĂ€r du har 30-dagars Öppet Köp.

 

Sen kollar du vilken sÀndare du ska ta emot frÄn, pÄ Teracoms hemsida.

 

Vilka Betalkanaler som finns hittar du pÄ Boxers hemsida.

 

Men alla Svt's, inkl. HD, samt Tv4, Tv6, Finlands Tv och en Lokalkanal Àr alltid fria i det digitala marknÀtet.


Redigerat av Kung Nu, 20 januari 2016 - 12:46.


#18

Postad 20 januari 2016 - 20:06

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0
Tack för alla svar och Àven till Kung Nu för din grymma förklaring.


Slutade med att jag tecknade BBB dom hade en drive nu sÄ 149:- för största paketet i 6-mÄnader, nÀr dessa Àr slut gÄr jag ned till deras T-2 paket. Blev ingen inspelningsbar box dÄ den vanliga klarar pausa, spola bakÄt etc i livesÀndningar vilket var det jag ville Ät.

Återkommer om nĂ„gra veckor nĂ€r jag har hunnit testa det ordentligt!

#19

Postad 20 januari 2016 - 20:42

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0

Tack för alla svar och Àven till Kung Nu för din grymma förklaring.


Slutade med att jag tecknade BBB dom hade en drive nu sÄ 149:- för största paketet i 6-mÄnader, nÀr dessa Àr slut gÄr jag ned till deras T-2 paket. Blev ingen inspelningsbar box dÄ den vanliga klarar pausa, spola bakÄt etc i livesÀndningar vilket var det jag ville Ät.

Återkommer om nĂ„gra veckor nĂ€r jag har hunnit testa det ordentligt!


Flikar in lite hÀr.

Fick du nÄgon information om att du ska ansluta IP-tv boxen till en egen port i fiber-enheten?

DÀrför jag har lÀst att det inte Àr "bara" att anvÀnda sitt befintliga nÀtverk hemma. Utan anvÀnda sig av en specifik port pÄ fiber-enheten.
Dock sĂ„ har dom en "egen" trĂ„dlös lösning frĂ„n Inteno som kostar nĂ€ra tusenlappen 😏

#20

Postad 20 januari 2016 - 22:35

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Flikar in lite hÀr.
Fick du nÄgon information om att du ska ansluta IP-tv boxen till en egen port i fiber-enheten?
DÀrför jag har lÀst att det inte Àr "bara" att anvÀnda sitt befintliga nÀtverk hemma. Utan anvÀnda sig av en specifik port pÄ fiber-enheten.
Dock sÄ har dom en "egen" trÄdlös lösning frÄn Inteno som kostar nÀra tusenlappen


Jag har tvÄ dedikerade portar för tv i mitt nÀtverksskÄp. SÄ det Àr bara att vÀlja ett av dom sÄ ska det nog gÄ bra :-) Strular det sÄ Äterkommer jag, men han nÀmnde inget om det.

#21

Postad 20 januari 2016 - 23:24

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlĂ€gg
  • 0

Tack för alla svar och Àven till Kung Nu för din grymma förklaring.


Slutade med att jag tecknade BBB dom hade en drive nu sÄ 149:- för största paketet i 6-mÄnader, nÀr dessa Àr slut gÄr jag ned till deras T-2 paket. Blev ingen inspelningsbar box dÄ den vanliga klarar pausa, spola bakÄt etc i livesÀndningar vilket var det jag ville Ät.
 

 

LÀste just en intressant grej i trÄden om Telias IP-Tv:

 

https://www.minhembi...87235&p=4301024

InlÀgg #24507.

 

DÀr stÄr alltsÄ att man inte kan se Regionala sÀndningar i HD-versionen av Svt's kanaler, mÄste vara samma begrÀnsning i BBS's implementation av IP-Tv.


Redigerat av Kung Nu, 20 januari 2016 - 23:25.


#22

Postad 20 januari 2016 - 23:58

Unregistered2413ad54
  • Unregistered2413ad54
  • LĂ€rjunge

  • 303 inlĂ€gg
  • 0

LÀste just en intressant grej i trÄden om Telias IP-Tv:
 
https://www.minhembi...87235&p=4301024
InlÀgg #24507.
 
DÀr stÄr alltsÄ att man inte kan se Regionala sÀndningar i HD-versionen av Svt's kanaler, mÄste vara samma begrÀnsning i BBS's implementation av IP-Tv.

Bara Regionala nyheter frÄn ABC dvs Stockholm som jag Àven nÀmnt i nÀmnda trÄd.

#23

Postad 21 januari 2016 - 08:45

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

LÀste just en intressant grej i trÄden om Telias IP-Tv:

 

https://www.minhembi...87235&p=4301024

InlÀgg #24507.

 

DÀr stÄr alltsÄ att man inte kan se Regionala sÀndningar i HD-versionen av Svt's kanaler, mÄste vara samma begrÀnsning i BBS's implementation av IP-Tv.

 

 

Ofasen sedÀr! Jag kollar dock aldrig pÄ SVT sÄ det gör mig inget men tack för infon!



#24

Postad 21 januari 2016 - 12:10

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlĂ€gg
  • 0

Tack för alla svar och Àven till Kung Nu för din grymma förklaring.


Slutade med att jag tecknade BBB dom hade en drive nu sÄ 149:- för största paketet i 6-mÄnader, nÀr dessa Àr slut gÄr jag ned till deras T-2 paket. Blev ingen inspelningsbar box dÄ den vanliga klarar pausa, spola bakÄt etc i livesÀndningar vilket var det jag ville Ät.

Återkommer om nĂ„gra veckor nĂ€r jag har hunnit testa det ordentligt!

 

Vilken box anvÀnder de dÄ? Behövs inte en hÄrddisk om man vill pausa och spola? eller menar BBB att man ska anvÀnda Play-tjÀnsten dÄ?



#25

Postad 21 januari 2016 - 12:41

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Vilken box anvÀnder de dÄ? Behövs inte en hÄrddisk om man vill pausa och spola? eller menar BBB att man ska anvÀnda Play-tjÀnsten dÄ?

 

 

Det Àr Arris 2853 som skickas med, det Àr samma box som den inspelningsbara förutom att man inte fÄr med hÄrddisken. Man kan köpa till den i efterhand för 699:- om man skulle vilja.

 

Den har nog förmodligen sparsamt med minne sĂ„ play/paus funkar i livesĂ€ndningar utan hĂ„rddisk. Eller om det sparas pĂ„ deras servrar eller nĂ„got. Men jag hade samma funktion nĂ€r jag hade telia och det var ocksĂ„ en box utan inspelningsmöjlighet. 



#26

Postad 21 januari 2016 - 12:48

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlĂ€gg
  • 0

LÀste just en intressant grej i trÄden om Telias IP-Tv:

 

https://www.minhembi...87235&p=4301024

InlÀgg #24507.

 

DÀr stÄr alltsÄ att man inte kan se Regionala sÀndningar i HD-versionen av Svt's kanaler, mÄste vara samma begrÀnsning i BBS's implementation av IP-Tv.

 

Är vĂ€ll likadant pĂ„ tex TiVO? Om jag vill se regionala nyheter mĂ„ste jag byta till SD-versionen av SVT.



#27

Postad 21 januari 2016 - 13:32

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr Arris 2853 som skickas med, det Àr samma box som den inspelningsbara förutom att man inte fÄr med hÄrddisken. Man kan köpa till den i efterhand för 699:- om man skulle vilja.

 

Den har nog förmodligen sparsamt med minne sĂ„ play/paus funkar i livesĂ€ndningar utan hĂ„rddisk. Eller om det sparas pĂ„ deras servrar eller nĂ„got. Men jag hade samma funktion nĂ€r jag hade telia och det var ocksĂ„ en box utan inspelningsmöjlighet. 

 

Vilken box hade du hos Telia? För sÄ vitt jag vet sÀljer Telia bara 2853 inkl. hÄrddisk och vad jag vet funkar timeshift enbart om du har hÄrddisk. MÄste vara Play-tjÀnsten som anvÀnds i sÄ fall och dÀr finns inte alla program med (Àven om de flesta finns).



#28

Postad 21 januari 2016 - 13:35

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Vilken box hade du hos Telia? För sÄ vitt jag vet sÀljer Telia bara 2853 inkl. hÄrddisk och vad jag vet funkar timeshift enbart om du har hÄrddisk. MÄste vara Play-tjÀnsten som anvÀnds i sÄ fall och dÀr finns inte alla program med (Àven om de flesta finns).

 

 

Det hĂ€r var 2-3 Ă„r sedan har för mig att det var en motorola men inte sĂ€ker. Och det gick att pausa i alla kanaler i livesĂ€ndningar. Den boxen hade ingen hĂ„rddisk, jag chattade Ă€ven CD idag och dom bekrĂ€ftade att play/pause funkar i livesĂ€ndningar utan att man har hĂ„rddisk. 



#29

Postad 21 januari 2016 - 14:41

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlĂ€gg
  • 0

Det hĂ€r var 2-3 Ă„r sedan har för mig att det var en motorola men inte sĂ€ker. Och det gick att pausa i alla kanaler i livesĂ€ndningar. Den boxen hade ingen hĂ„rddisk, jag chattade Ă€ven CD idag och dom bekrĂ€ftade att play/pause funkar i livesĂ€ndningar utan att man har hĂ„rddisk. 

 

Ok, BBB/CD har sÀkert annan mjukvara i sina boxar, sÄ de kanske löser det. Men Telia har aldrig haft timeshift i en box, som inte Àr inspelningsbar. Möjligen innan jag skaffade Telia iptv för 7-8 Är sedan, men det lÄter konstigt.



#30

Postad 21 januari 2016 - 14:43

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Ok, BBB/CD har sÀkert annan mjukvara i sina boxar, sÄ de kanske löser det. Men Telia har aldrig haft timeshift i en box, som inte Àr inspelningsbar. Möjligen innan jag skaffade Telia iptv för 7-8 Är sedan, men det lÄter konstigt.

 

JorĂ„ dom har haft det, och jag Ă€r helt sĂ€ker pĂ„ att vi inte hade en med hĂ„rddisk. Vi kunde pause i livesĂ€ndningar, men hade du pĂ„ paus mer Ă€n en timme sĂ„ började den spela upp materialet igen. Det kanske inte va spolning bakĂ„t men framĂ„t och paus funkade. 



#31

Postad 21 januari 2016 - 21:03

Crille99
  • Crille99
  • ForumrĂ€v

  • 801 inlĂ€gg
  • 0
Har precis tecknat abonnemang med BBB och undrar om man pÄ nÄgot sÀtt kan skippa boxens grÀnssnitt. Tycker min Samsungs inbyggda Àr mycket trevligare för att blÀddra mellan kanaler.

Hoppas ni Àr med pÄ vad jag menar!

#32

Postad 21 januari 2016 - 21:07

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Har precis tecknat abonnemang med BBB och undrar om man pÄ nÄgot sÀtt kan skippa boxens grÀnssnitt. Tycker min Samsungs inbyggda Àr mycket trevligare för att blÀddra mellan kanaler.

Hoppas ni Àr med pÄ vad jag menar!

 

 

Inte om du kör IPTV tyvÀrr. Man kan ju om man Àger en xbox one koppla in digitalboxen till den och köra ett annat UI.



#33

Postad 21 januari 2016 - 21:07

tomano58
  • tomano58
  • MĂ€stare

  • 3 281 inlĂ€gg
  • 0

JorĂ„ dom har haft det, och jag Ă€r helt sĂ€ker pĂ„ att vi inte hade en med hĂ„rddisk. Vi kunde pause i livesĂ€ndningar, men hade du pĂ„ paus mer Ă€n en timme sĂ„ började den spela upp materialet igen. Det kanske inte va spolning bakĂ„t men framĂ„t och paus funkade. 

Har haft Telia IPTV mellan 2009 och 2013. Den inspelningsbara boxen kom hösten -09 har jag för mig. Innan det fanns inte timeshift eftersom det krÀver ett medie att spela in pÄ.



#34

Postad 21 januari 2016 - 21:11

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Har haft Telia IPTV mellan 2009 och 2013. Den inspelningsbara boxen kom hösten -09 har jag för mig. Innan det fanns inte timeshift eftersom det krÀver ett medie att spela in pÄ.


Haha men jag kunde pausa i program, och jag hade inte en inspelningsbar box med hÄrddisk. Jag bodde dÀr i tvÄ Är sÄ det Àr inget jag har drömt direkt :P

Det gick och pausa i upp till en timme sen startade den igen. Sen kunde man spola fram under den timmen man hade pausat. Men det var en begrÀnsning pÄ en timme.

Edit:

Blev sÄ osÀker nu nÀr flera har sagt emot mig sÄ var tvungen att ringa en polare som fortfarande bor kvar i samma lÀgenhetshus som jag bodde i. Det Àr en VIP 1003 Box och man har en funktion att man kan vÀlja att starta om programmet som sÀnds. DÄ kan man börja om och spola/pausa tills man Àr ikapp livesÀndningen.

Redigerat av maccswe, 21 januari 2016 - 21:42.


#35

Postad 22 januari 2016 - 06:50

hofwing
  • hofwing
  • LĂ€rjunge

  • 398 inlĂ€gg
  • 1

LÀste just en intressant grej i trÄden om Telias IP-Tv:

https://www.minhembi...87235&p=4301024
InlÀgg #24507.

DÀr stÄr alltsÄ att man inte kan se Regionala sÀndningar i HD-versionen av Svt's kanaler, mÄste vara samma begrÀnsning i BBS's implementation av IP-Tv.

VÀldigt OT nu men detta stÀmmer inte. Du fÄr rÀtt regionala sÀndningar pÄ SVTs HD-kanaler hos Telia.

Hur det Àr hos BBB vet jag ej

Redigerat av hofwing, 22 januari 2016 - 06:50.


#36

Postad 22 januari 2016 - 08:23

tomano58
  • tomano58
  • MĂ€stare

  • 3 281 inlĂ€gg
  • 0

Haha men jag kunde pausa i program, och jag hade inte en inspelningsbar box med hÄrddisk. Jag bodde dÀr i tvÄ Är sÄ det Àr inget jag har drömt direkt :P

Det gick och pausa i upp till en timme sen startade den igen. Sen kunde man spola fram under den timmen man hade pausat. Men det var en begrÀnsning pÄ en timme.

Edit:

Blev sÄ osÀker nu nÀr flera har sagt emot mig sÄ var tvungen att ringa en polare som fortfarande bor kvar i samma lÀgenhetshus som jag bodde i. Det Àr en VIP 1003 Box och man har en funktion att man kan vÀlja att starta om programmet som sÀnds. DÄ kan man börja om och spola/pausa tills man Àr ikapp livesÀndningen.

Hmm... har svĂ„rt att tro att det gĂ€ller live-tv (play Ă€r en helt annan historia). Men  skitsamma ;) nu droppar vi Ă€mnet som eg inte hör till trĂ„den :P



#37

Postad 22 januari 2016 - 08:40

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Hmm... har svĂ„rt att tro att det gĂ€ller live-tv (play Ă€r en helt annan historia). Men  skitsamma ;) nu droppar vi Ă€mnet som eg inte hör till trĂ„den :P

 

Det var live-tv inrĂ€knat men jag tror det funkade sĂ„hĂ€r. Det funkade pĂ„ allt som skulle upp i Play-delen nĂ€r programmet var klart. DĂ€rför kunde man pausa och börja om vissa program =) 

 

Haha Àsch det hÀr var bra för mig, jag hade ju glömt bort hur det var, tack för pÄminnelsen =)



#38

Postad 22 januari 2016 - 09:52

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlĂ€gg
  • 0

Det var live-tv inrĂ€knat men jag tror det funkade sĂ„hĂ€r. Det funkade pĂ„ allt som skulle upp i Play-delen nĂ€r programmet var klart. DĂ€rför kunde man pausa och börja om vissa program =) 

 

Haha Àsch det hÀr var bra för mig, jag hade ju glömt bort hur det var, tack för pÄminnelsen =)

 

Jo, men dÄ var det ju Play-tjÀnsten, jag har sjÀlv en 1003-box och dÄ kan man se om ett program frÄn början och pausa och spola (framÄt och bakÄt). Men man fÄr förlita sig pÄ TV-kanalerna, för allt hamnar inte i Play-biblioteket. Dvs. inte "Àkta" timeshift, dÀr allt sparas pÄ hÄrddisken.



#39

Postad 22 januari 2016 - 10:13

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Jo, men dÄ var det ju Play-tjÀnsten, jag har sjÀlv en 1003-box och dÄ kan man se om ett program frÄn början och pausa och spola (framÄt och bakÄt). Men man fÄr förlita sig pÄ TV-kanalerna, för allt hamnar inte i Play-biblioteket. Dvs. inte "Àkta" timeshift, dÀr allt sparas pÄ hÄrddisken.

 

Nej sĂ„ Ă€r det ju, men det gick att göra Ă€ven i livesĂ€ndningar =) Men enbart pĂ„ dom livesĂ€ndningarna som skulle upp till play sen. Men nĂ€r jag var kund dĂ€r sĂ„ kĂ€ndes det som att det kunde göras i typ alla program, anvĂ€nde inte funktionen asmycket men nĂ€r jag vĂ€l gjorde det sĂ„ funkade det typ alltid. 



#40

Postad 24 januari 2016 - 15:22

Crille99
  • Crille99
  • ForumrĂ€v

  • 801 inlĂ€gg
  • 0
mÄste man ha BBB's router för IP-tv? Jag har en apple AirPort som Àr kopplad vidare till en switch dÀr jag vill koppla in hd- boxen.

Men den funkar inte med denna lösningen, nÄgon som har koll pÄ vad som blir fel?

Edit: Annan frÄga, kan man anvÀnda en CA-modul till BBB?

Redigerat av Crille99, 24 januari 2016 - 20:33.


#41

Postad 24 januari 2016 - 20:50

Unregisteredaeafd641
  • Unregisteredaeafd641
  • Amatör

  • 89 inlĂ€gg
  • 0
Har du BBB iptv abonnemang? Vilken box har du?

Till iptv behövs ingen ca modul, iptv fungerar bara sÄ vitt jag vet endast med en operatörs godkend box.

#42

Postad 25 januari 2016 - 09:37

VixHill
  • VixHill
  • Wannabe

  • 14 inlĂ€gg
  • 0

mÄste man ha BBB's router för IP-tv? Jag har en apple AirPort som Àr kopplad vidare till en switch dÀr jag vill koppla in hd- boxen.

Men den funkar inte med denna lösningen, nÄgon som har koll pÄ vad som blir fel?

Edit: Annan frÄga, kan man anvÀnda en CA-modul till BBB?

 

Nej det mĂ„ste man inte, jag kör med en ASUS RT-N66U (med ASUS firmware) och nedanstĂ„ende instĂ€llningar som jag fick frĂ„n BBB:s support och som Ă€ven finns hĂ€r: https://www.flashback.org/sp51102890

 

VĂ€lj LAN
Fliken IPTV
Select ISP Profile = None
Choose IPTV Port = Jag tog nr 4
Use DHCP Routes = Disable
Enable Multicast Routing = Enable
Enable efficient Multicast forwarding = Enable
UDP Proxy = 0

Kan dock inte svara pĂ„ om du kan stĂ€lla in detta pĂ„ din AirPort


#43

Postad 25 januari 2016 - 16:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

Edit: Annan frÄga, kan man anvÀnda en CA-modul till BBB?

 

Bara pÄ deras kabeltv nÀt.

Tekniskt sett skulle man kunna ta in alla IPTV strömmar pÄ dator och liknande och avkoda dom men dom anvÀnder nog nÄn udda standard för deras IPTV som det inte finns CA modul eller softcam för.


Redigerat av Leatherface, 25 januari 2016 - 16:55.


#44

Postad 25 januari 2016 - 19:18

Crille99
  • Crille99
  • ForumrĂ€v

  • 801 inlĂ€gg
  • 0
Tackar för hjĂ€lpen! GuldvĂ€rt! 👍🙏

#45

Postad 28 januari 2016 - 15:04

K1M
  • K1M
  • LĂ€rjunge

  • 298 inlĂ€gg
  • 0

Nu ryker en hel del kanaler.

 

http://press.bredban...source=sendgrid


Redigerat av K1M, 28 januari 2016 - 15:05.


#46

Postad 28 januari 2016 - 15:07

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Nu ryker en hel del kanaler.

 

http://press.bredban...source=sendgrid

 

 

Tveksamt, dom körde samma sak med Telia för nÄgot Är sedan. Dom kommer komma överens tillslut ska du se, Discovery gör enbart detta för att sÀtta press pÄ CD och BBB.



#47

Postad 28 januari 2016 - 15:54

SweX
  • SweX
  • LĂ€rjunge

  • 391 inlĂ€gg
  • 0

Tveksamt, dom körde samma sak med Telia för nÄgot Är sedan.

Ja. Det var 1 April 2015 som kanalerna slÀcktes och de var slockna för Telias kunder i 7 dagar tills Discovery och Telia var överens.



#48

Postad 28 januari 2016 - 21:07

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlĂ€gg
  • 0

Samma som Viasat rÄkat ut för tydligen:

 

https://www.viasat.se/nyheter



#49

Postad 28 januari 2016 - 21:37

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlĂ€gg
  • 0
TyvĂ€rr Ă€r ju DPlay-appen ett skĂ€mt. Inget chromecast-stöd exempelvis. Det stĂ„r att de stĂ€ndigt jobbar pĂ„ att förbĂ€ttra appen, vilket mĂ„st innebĂ€ra att det snart kommer en stor uppdatering eftersom de inte uppdaterat den sen 9 december😒. Typiskt nu nĂ€r en ny sĂ€song av Ullared precis börjat :(
Egentligen hoppas jag att de sÀtter lite mer press pÄ Discovery, tror inte att de Àr intresserade av att förlora sÄ pass mÄnga tittare som CD, Viasat och BBB har sammanlagt.

#50

Postad 04 februari 2016 - 13:45

maccswe
  • maccswe
  • ForumrĂ€v

  • 611 inlĂ€gg
  • 0

Uppdatering!

 

Valde att sÀga upp allt och skippar linjÀr TV helt och hÄllet! Har tjatat pÄ frugan i Är om detta och hon gav Àntligen med sig =)





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.