Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34388 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 6 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 7 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 7 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 9 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 10 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 10 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 10 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 12 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 12 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 12 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 13 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 13 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 13 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 13 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 13 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 13 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 13 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 13 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 13 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 13 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 14 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 14 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 14 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 14 år sedan
installations problem (1 inlägg) 14 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 14 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 14 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 14 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 14 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 14 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 14 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 14 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 14 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 14 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 14 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 14 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 14 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 14 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 14 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 14 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 14 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 14 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 14 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 14 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 14 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 14 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 14 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 14 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 14 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 14 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 14 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 14 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 14 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 14 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 14 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 14 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 15 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 15 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 15 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 15 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 15 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 15 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 15 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 15 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 15 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 15 år sedan
ip tv (1 inlägg) 15 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 15 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 15 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 15 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 15 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 15 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 15 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 15 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 15 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 15 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 15 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 15 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 15 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 15 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 16 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 16 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 16 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 16 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 16 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 16 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 16 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 16 år sedan

#33451

Postad 05 september 2022 - 09:11

beson
  • beson
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 1

Jo, jag läste det med men eftersom supporten säger att jag redan har multicast så tog det inte vidare...
Tänkte om man själv kunde kolla vad man har på nåt sätt.
Har redan en 5305 och tycker den fungerar bättre än den nya boxen men saknar fortfarande timeshift och textning, kan inte heller spola med bild vid uppspelning

Jag har 5305, och både timeshift och textning funkar, men jag har multicast. Så frågan är ju om dessa funktioner inte funkar med unicast?

Det har ju varit många frågetecken under året gällande multicast/unicast, och vad som funkar, och inte funkar.

Men detta borde Telias bollplank här på forumet kunna ge ordentligt svar på.

 

Du har väl HDD, som är ett måste för timeshift?

Kan du göra inspelningar?

 

Om jag vill texta en kanal, så trycker jag på fjärren, infoknappen två ggr, sedan blå knapp tills "svenska nedsatt hörsel" kommer upp.



#33452

Postad 05 september 2022 - 10:52

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Enligt ett inlägg ovan så går det att få multicast.

https://www.minhembi...87235&p=4653712

 

Men det var troligen för att man haft multicast tidigare och Telia gjort fel och ändrat till unicast, som man var så tillmötesgående.

Även om det tydligen går att byta till multicast, så är det nog svårt att få det, om inte Telia gjort fel från början.


Jo, jag läste det med men eftersom supporten säger att jag redan har multicast så tog det inte vidare...
Tänkte om man själv kunde kolla vad man har på nåt sätt.
Har redan en 5305 och tycker den fungerar bättre än den nya boxen men saknar fortfarande timeshift och textning, kan inte heller spola med bild vid uppspelning

 

 

Man om din id-kod börjar på 1, så ska det väl vara multicast, enligt vad Markus skrev?

Tror det är fler som haft problem att det blir svart bild vid spolning med 5305. Minns inte om det löste sig för dem.



#33453

Postad 05 september 2022 - 11:01

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 1

Men det var troligen för att man haft multicast tidigare och Telia gjort fel och ändrat till unicast, som man var så tillmötesgående.
Även om det tydligen går att byta till multicast, så är det nog svårt att få det, om inte Telia gjort fel från början.



Man om din id-kod börjar på 1, så ska det väl vara multicast, enligt vad Markus skrev?
Tror det är fler som haft problem att det blir svart bild vid spolning med 5305. Minns inte om det löste sig för dem.


Inte bara 5305 som har det problemet. Har en 4302 med samma problem. Bytt box och hårddisk 2 gånger men inget hjälpte.

#33454

Postad 05 september 2022 - 11:07

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Jag är riktigt besviken och ångrar verkligen att jag avslutade mitt abonnemang hos Allente/viasat
Edit:jag har en kod som börjar på 1,Identifikationskod: 1150.....

Du har väl ångerrätt? Haft Telias IP-TV sen 2007, varit nöjd med den och dess utveckling fram tills för något år sedan. Då slängde man in en software update som segade ner boxen rejält. Blir svart bild vid kanalbyten. Tar flera sekunder innan bilden kommer. Felanmälan har gjorts 3 gånger! Man har bytt ut boxen och hårddisken 2 gånger. Men felet kvarstår! Bytts kablar, mediaomvandlare m.m

Har de senaste året kört enbart via cmore/Viaplay apparna och sett tv kanalerna den vägen istället.

Redigerat av Mushunt, 05 september 2022 - 11:08.


#33455

Postad 05 september 2022 - 11:19

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Inte bara 5305 som har det problemet. Har en 4302 med samma problem. Bytt box och hårddisk 2 gånger men inget hjälpte.

 

Har läst vad du och några andra skrivit nu. Verkar vara kopplat till att man kör via receiver? Funkar det inte när den är kopplad direkt till TV'n?



#33456

Postad 05 september 2022 - 11:32

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Du har väl ångerrätt? Haft Telias IP-TV sen 2007, varit nöjd med den och dess utveckling fram tills för något år sedan. Då slängde man in en software update som segade ner boxen rejält. Blir svart bild vid kanalbyten. Tar flera sekunder innan bilden kommer. Felanmälan har gjorts 3 gånger! Man har bytt ut boxen och hårddisken 2 gånger. Men felet kvarstår! Bytts kablar, mediaomvandlare m.m
Har de senaste året kört enbart via cmore/Viaplay apparna och sett tv kanalerna den vägen istället.

Det är ytterligare en sak som är störande. Ångerrätten gäller från datumet man lägger ordern (i mitt fall i juli) och inte som jag trodde from det datum du får hem grejerna och avtalet börjar gälla. Man har mao ingen möjlighet testa hur det funkar och de kan i princip lova vad som helst...

#33457

Postad 05 september 2022 - 13:00

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Har läst vad du och några andra skrivit nu. Verkar vara kopplat till att man kör via receiver? Funkar det inte när den är kopplad direkt till TV'n?


Nej det spelar ingen roll. Prövat båda delar. Men även om det skulle beror på receivern så har boxen suttit kopplad på samma sätt de senaste 5 åren. Kom efter en uppdatering, när tvn i vardagsrummet började krångla så funkade fortfarande tvn i sovrummet. När den sen tyvärr blev uppdaterad med samma så började den med. Men Telia menar att det inte beror på den. Så jag orkade inte tjata längre. Kör med cmore och Viaplay appen istället.

#33458

Postad 05 september 2022 - 14:59

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Nej det spelar ingen roll. Prövat båda delar. Men även om det skulle beror på receivern så har boxen suttit kopplad på samma sätt de senaste 5 åren. Kom efter en uppdatering, när tvn i vardagsrummet började krångla så funkade fortfarande tvn i sovrummet. När den sen tyvärr blev uppdaterad med samma så började den med. Men Telia menar att det inte beror på den. Så jag orkade inte tjata längre. Kör med cmore och Viaplay appen istället.

 

Ok, var bara nyfiken, eftersom några andra skrivit att problemet försvann när de kopplade direkt till TV'n och jag har en 4302 och har inte haft detta problem.



#33459

Postad 06 september 2022 - 19:12

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 1
Äntligen fick jag tag på nån som hade lite koll på läget på Telias support.
Jag har tydligen multicast, dvs om jag använder rätt box, telias router och loggar in på rätt sätt...
Byter ut min unicast box till en arris 4302. Bättre bild, snabbare kanalbyten och undertexter!
För att få timeshift funktioner så behöver jag köpa en hårddisk.
Jag fick inte känslan av att unicastboxen kommer att förbättras inom den närmaste tiden, killen jag pratade rekommenderar arrisboxen till alla som inte behöver köra trådlöst.
Kopplade inte in telias router utan kör direkt från mediaomvandlaren (telia öppen fiber)
Väldigt trevlig och kunnig kille som ringde upp mig idag igen och frågade om allt funkade bra!

#33460

Postad 06 september 2022 - 19:27

Weiman
  • Weiman
  • Forumräv

  • 921 inlägg
  • 0

Äntligen fick jag tag på nån som hade lite koll på läget på Telias support.
Jag har tydligen multicast, dvs om jag använder rätt box, telias router och loggar in på rätt sätt...
Byter ut min unicast box till en arris 4302. Bättre bild, snabbare kanalbyten och undertexter!
För att få timeshift funktioner så behöver jag köpa en hårddisk.
Jag fick inte känslan av att unicastboxen kommer att förbättras inom den närmaste tiden, killen jag pratade rekommenderar arrisboxen till alla som inte behöver köra trådlöst.
Kopplade inte in telias router utan kör direkt från mediaomvandlaren (telia öppen fiber)
Väldigt trevlig och kunnig kille som ringde upp mig idag igen och frågade om allt funkade bra!

 

På alla program som går att starta om (vilket är de allra flesta) kan man ju få "typ" timeshift utan hårddisk. Så länge man inte är i direktsänding kan man pausa och spola. Räcker för mig i a f...



#33461

Postad 07 september 2022 - 07:12

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Är det så att man från Telias sida redan plockat bort Viaplay/Viasat från abonnemangen på hemsidan?
Allvarligt talat bara lös detta och blanda inte in oss kunder….. finns INGET som kan ersätta bortfall av Viasat som inte redan finns hos Telia, endast en drastiskt justering av månadskostnaden

C-more frivisas t o m 18/9. Tydligen bjussar man även på stora tv-paketet vilket vi redan har. Kommer man sakna Viasat om det skulle komma till det? Troligen inte i vårt hushåll. Dock blir det ett hopp över till Allente under Black Week i så fall. Betalar inte ordinariepris för ett stympat utbud.

#33462

Postad 07 september 2022 - 12:08

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Nej det spelar ingen roll. Prövat båda delar. Men även om det skulle beror på receivern så har boxen suttit kopplad på samma sätt de senaste 5 åren. Kom efter en uppdatering, när tvn i vardagsrummet började krångla så funkade fortfarande tvn i sovrummet. När den sen tyvärr blev uppdaterad med samma så började den med. Men Telia menar att det inte beror på den. Så jag orkade inte tjata längre. Kör med cmore och Viaplay appen istället.


Telia skyller alltid på receivers.
Mina föräldrars system började krångla och bilden hacka... efter någon uppdatering. Såklart var det receivern som var boven, trots att utrustningen fungerat utmärkt flera år och inget ändrats. Det var HDMI-handskakning som inte fungerade med receivers...
Efter 1-2 år gick deras fibersystem ner. Något gick sönder längre bort och när det lagats försvann felet plötsligt... undras om det var receivern fel det oxå... ;-)

#33463

Postad 15 september 2022 - 10:40

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Viaplays och Telias avtal som gett Telias kunder tillgång till Viaplayinnehåll löper ut vid månadsskiftet och kommer inte att förlängas, rapporterar Dagens Media.
”Det är tråkigt, och allra mest tråkigt för Telias kunder”, säger Roberta Alenius, kommunikationschef på Viaplay.

#33464

Postad 15 september 2022 - 10:47

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Viaplays och Telias avtal som gett Telias kunder tillgång till Viaplayinnehåll löper ut vid månadsskiftet och kommer inte att förlängas, rapporterar Dagens Media.
”Det är tråkigt, och allra mest tråkigt för Telias kunder”, säger Roberta Alenius, kommunikationschef på Viaplay.

Jamenvaf... Det ingår ju i stora paketet jag betalar för tillsammans med CMore. Vad händer med det nu? Blir det så mycket billigare att jag kan fortsätta betala för Premier League utan att gå back.

Sen undrar man ju vad det är de inte kommer överens om.



#33465

Postad 15 september 2022 - 10:57

Aene
  • Aene
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0

Vad gäller om man har två TV-boxar i ett kollektivt avtal vid överlåtelse? När vi flyttade till nuvarande lägen vill jag minnas att två boxar ingic i det kollektiva abbonemanget och vad jag vet har vi inte betalat extra för att ha två. Nu kommer dock jag och min sambo att gå skilda vägar under hösten och vi har skrivit över abbonemanget på mig då jag funderar på att bo kvar. Men då kommer en faktura på Telia för tvillingabbonemang på 129kr/mån. 

Är det så det ska vara är det bara att betala elelr säga upp, men hur ska man veta då det inte varit så tidigare?



#33466

Postad 15 september 2022 - 12:42

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Jamenvaf... Det ingår ju i stora paketet jag betalar för tillsammans med CMore. Vad händer med det nu? Blir det så mycket billigare att jag kan fortsätta betala för Premier League utan att gå back.
Sen undrar man ju vad det är de inte kommer överens om.

Det blir inte billigare. Tror dock du kan säga upp abonnemanget på en månad om du vill. Jag gillar Telias app-tv men kommer nog hoppa över till Allente när förändringarna träder ikraft, alternativt runt Black Friday då de brukar ha ett erbjudande. Har redan paraboler och boxar sedan tidigare.

#33467

Postad 15 september 2022 - 12:55

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Det blir inte billigare. Tror dock du kan säga upp abonnemanget på en månad om du vill. Jag gillar Telias app-tv men kommer nog hoppa över till Allente när förändringarna träder ikraft, alternativt runt Black Friday då de brukar ha ett erbjudande. Har redan paraboler och boxar sedan tidigare.

Jag bor så att jag enbart kan välja Telia som leverantör om jag vill ha en box med "gammel-TV", så att säga. Fastigheten är helansluten till Telia med Fiber-TV och bredband och grundutbudet och box ingår i BR-avgiften. Parabol går tyvärr bort.

Nåja, kanske kommer de överens senare. Får väl betala extra för fotbollen så länge, kanske.



#33468

Postad 15 september 2022 - 14:17

aeklund
  • aeklund
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 2

Jamenvaf... Det ingår ju i stora paketet jag betalar för tillsammans med CMore. Vad händer med det nu? Blir det så mycket billigare att jag kan fortsätta betala för Premier League utan att gå back.

Sen undrar man ju vad det är de inte kommer överens om.

Jag såg ett påstående någonstans att Viaplay vill ha mer betalt från Telia för att de skall distribuera Viaplay i deras "nät". Anledningen är att de köper på sig dyrare och dyrare rättigheter. Telia vill inte betala mer utan ligga krav på samma prisnivå.

Det känns som att det finns två delar i detta.
Dels de berörda "tablå-kanalerna" som riskerar att försvinna från Lagom och Stor (tv3, tv6, tv8, tv10) och dels Viaplay som har kunnat tecknas separat via Telia eller i bundlade paket där Viaplay är en del av paketet.

Det förstnämnda (att kanaler försvinner) brukar ju dyka upp lite "då och då" när avtal skall omförhandlas och ibland har det löst sig innan domedags-datumet och ibland så försvinner kanaler nån vecka innan de kommit överens. Som tröst brukar man få någon hjärndöd kompensation under tiden som knappt är värd att ens fnysa åt.

Vanligtvis brukar det applåderas och jublas från båda berörda företags håll när konflikten är löst.
För oss kunder brukar det dyka upp en prishöjning några månader senare "som inte alls har med detta att göra".


Redigerat av aeklund, 15 september 2022 - 14:18.


#33469

Postad 15 september 2022 - 15:20

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Det känns som att det finns två delar i detta.
Dels de berörda "tablå-kanalerna" som riskerar att försvinna från Lagom och Stor (tv3, tv6, tv8, tv10) och dels Viaplay som har kunnat tecknas separat via Telia eller i bundlade paket där Viaplay är en del av paketet.
 

 

Om man har Viaplay Sport-paket, så kan man ju se kanalerna direkt i boxen (V Sport Motor, Fotboll, Vinter osv. vad de nu heter) samt att man har samma utbud och lite till på Viaplay. Viaplay försvinner ju då, men jag antar att även sportkanalerna via boxen försvinner?

 

Edit: Hittade svaret här... https://www.telia.se/tvinfo


Redigerat av Bopper, 15 september 2022 - 15:23.


#33470

Postad 15 september 2022 - 18:46

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Om man som jag precis bundit sig ett år framåt så har man ingen möjlighet att avsluta sitt abonnemang?
Det är ju en stor försämring av utbudet av vad jag anser vara baskanaler, är inte intresserad av några konstiga/udda kanaler som ersättning...
Edit : chattade precis med kundtjänst och de hade (i vanlig ordning) ingen aning vad som gäller

Redigerat av Peter67, 15 september 2022 - 19:05.


#33471

Postad 15 september 2022 - 20:24

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Om man som jag precis bundit sig ett år framåt så har man ingen möjlighet att avsluta sitt abonnemang?
Det är ju en stor försämring av utbudet av vad jag anser vara baskanaler, är inte intresserad av några konstiga/udda kanaler som ersättning...
Edit : chattade precis med kundtjänst och de hade (i vanlig ordning) ingen aning vad som gäller

Lugn i båten. Efter en eller ett par veckor kommer kanalerna tillbaka om de nu skulle försvinna. Detta har hänt förr och kommer att hända igen.



#33472

Postad 15 september 2022 - 22:01

aeklund
  • aeklund
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Lugn i båten. Efter en eller ett par veckor kommer kanalerna tillbaka om de nu skulle försvinna. Detta har hänt förr och kommer att hända igen.

Precis, ingen utav parterna tjänar något på att vi som kunder blir så missnöjda att vi avslutar abonnemang och liknande.
De måste bara stångas lite med varandra först och komma fram till vem som egentligen sitter på den starkaste positionen och kan förmå den andra sidan att kompromissa mest.
Detta har hänt flera ggr förut och kommer att hända igen, och igen, och igen.

Vid samtliga tidigare tillfällen har det löst sig innan "slutdatum" eller någon vecka efter att "kanaler försvunnit".
Av någon magisk anledning så verkar ibland avtal gå ut/skall förnyas i samband med att något extra intressant sport-evenemang skall ske så att många blir oroliga att man skall missa något.



#33473

Postad 16 september 2022 - 23:53

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Precis, ingen utav parterna tjänar något på att vi som kunder blir så missnöjda att vi avslutar abonnemang och liknande.
De måste bara stångas lite med varandra först och komma fram till vem som egentligen sitter på den starkaste positionen och kan förmå den andra sidan att kompromissa mest.
Detta har hänt flera ggr förut och kommer att hända igen, och igen, och igen.

Vid samtliga tidigare tillfällen har det löst sig innan "slutdatum" eller någon vecka efter att "kanaler försvunnit".
Av någon magisk anledning så verkar ibland avtal gå ut/skall förnyas i samband med att något extra intressant sport-evenemang skall ske så att många blir oroliga att man skall missa något.

 

Det som dock Telia ska ha skit för är att de inte skriver långa 10-15 årskontrakt med bolagen så att de slipper hamna i den här sitsen vart och vartannat år beroende på TV-bolag.



#33474

Postad 17 september 2022 - 11:45

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

Det som dock Telia ska ha skit för är att de inte skriver långa 10-15 årskontrakt med bolagen så att de slipper hamna i den här sitsen vart och vartannat år beroende på TV-bolag.

Att som företag, speciellt inom denna bransch som är under ständig och snabb förändring binda sig i 10-15 år långa kontrakt vore företagsmässigt självmord.



#33475

Postad 17 september 2022 - 14:25

p_son77
  • p_son77
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Att som företag, speciellt inom denna bransch som är under ständig och snabb förändring binda sig i 10-15 år långa kontrakt vore företagsmässigt självmord.


Speciellt när Viaplay har tappt både Champions League och NFL, då borde priset sjunka istället.

#33476

Postad 19 september 2022 - 16:43

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Edit:jag har en kod som börjar på 1,Identifikationskod: 1150.....

 

Jag skrev att det du loggat in med i boxen avgör om du har multicast i boxen. Du kan gå in i inställningar, om tjänst och teknisk information för att få upp en 10 siffrig kod och om den börjar på 1 kör du multicast. Det finns även några som varit kunder länge som har en kod som börjar på 0 samt eller fåtal kunder som är kollektiva och börjar på 9 och även de kör multicast. Börjar koden på 3 kör man unicast. Alla kunder som har unicast tjänst med box de har beställt av oss och inte har multicast har rent tekniskt en identifikationskod i våra system som börjar på 1, men den är blockerad så man kan inte logga in med den.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#33477

Postad 20 september 2022 - 08:46

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0

(skriver i både Telia och Allente tråden) 

 

Skall säga upp Telia nu när Viaplay försvinner då jag huvudsakligen enbart kollar på sport (F1, Indycar och PL bla). Någon som haft både Telia och Allente och kan ge sina synpunkter? Jag kör Telia app via Apple TV (har 3st) till tv'n. Sedan app i iPhone och iPad. Allt funkat bra med Telia så synd att man måste säga upp det. Funkar Allente-appen bra i Apple TV och mobil/surfplatta?

 

Har bindningstid till januari hos Telia men visst måste man få häva detta avtal om ni en så stor ändring blir på ens kanalpaket. Har tjafsat med Telia tidigare om andra saker så jag förmodar att detta inte kommer bli lätt.



#33478

Postad 20 september 2022 - 09:18

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

(skriver i både Telia och Allente tråden)

Skall säga upp Telia nu när Viaplay försvinner då jag huvudsakligen enbart kollar på sport (F1, Indycar och PL bla). Någon som haft både Telia och Allente och kan ge sina synpunkter? Jag kör Telia app via Apple TV (har 3st) till tv'n. Sedan app i iPhone och iPad. Allt funkat bra med Telia så synd att man måste säga upp det. Funkar Allente-appen bra i Apple TV och mobil/surfplatta?

Har bindningstid till januari hos Telia men visst måste man få häva detta avtal om ni en så stor ändring blir på ens kanalpaket. Har tjafsat med Telia tidigare om andra saker så jag förmodar att detta inte kommer bli lätt.


Eller så har du is i magen och avvaktar. Telia kommer garanterat lösa detta, varit såhär de senaste åren att de förhandlat och till sist har de enats.

#33479

Postad 20 september 2022 - 12:36

GannTrader
  • GannTrader
  • Användare

  • 184 inlägg
  • 0

Viasat kommer inte att försvinna permanent. Möjligen en eller ett par veckor.



#33480

Postad 20 september 2022 - 13:00

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Jag föredrar Telias paketering och prisnivå framför Allentes. Försvinner Viasat-kanalerna blir det nog ändå ett byte runt black week för vår del. Har insett att vi sällan tittar på något annat än kanal 1 till 5. Det blir istället streaming från Netflix/Disney eller play direkt från respektive kanal. Kommer därför sikta på ett minimalt tv-paket och bra stöd för Apple TV.

#33481

Postad 24 september 2022 - 14:15

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

  • 2 514 inlägg
  • 0

Viasat kommer inte att försvinna permanent. Möjligen en eller ett par veckor.

 

Det finns info på telia.se/tvinfo vad som kommer ske från 1/10 om det inte finns något avtal som innebär att Telia kan erbjuda Viasat kanalerna.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice



#33482

Postad 24 september 2022 - 15:24

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 1

Det finns info på telia.se/tvinfo vad som kommer ske från 1/10 om det inte finns något avtal som innebär att Telia kan erbjuda Viasat kanalerna.

Markus Johansson
Telia Kundservice


Som väntat så var det en usel kompensation för ett eventuellt bortfall av kanalerna. Jag riskerar att bli av med Viasats alla kanaler inkls Viaplay som används flitigt av familjen, för detta ska vi få en ny kanal.

Ser hellre att man reducerar priserna istället tills man nått en överenskommelse.

#33483

Postad 24 september 2022 - 16:03

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Som väntat så var det en usel kompensation för ett eventuellt bortfall av kanalerna. Jag riskerar att bli av med Viasats alla kanaler inkls Viaplay som används flitigt av familjen, för detta ska vi få en ny kanal.
Ser hellre att man reducerar priserna istället tills man nått en överenskommelse.

Håller med, kompensationsförslagen är ju rena skämtet...

#33484

Postad 24 september 2022 - 18:44

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Kan va utan någon vecka men löser det sig inte så blir det uppsägning så klart

#33485

Postad 24 september 2022 - 18:56

Peter67
  • Peter67
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Kan va utan någon vecka men löser det sig inte så blir det uppsägning så klart


Verkar ju inte gå att säga upp om man har tidbundet avtal

#33486

Postad 24 september 2022 - 19:24

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Verkar ju inte gå att säga upp om man har tidbundet avtal

 

Vid så här stora förändringar borde man kunna gå ur även bundna avtal. Åtminstone bör man kunna förhandla med Telia.



#33487

Postad 24 september 2022 - 19:54

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

  • 3 278 inlägg
  • 0

Åtminstone bör man kunna förhandla med Telia.


Du ser ju hur bra det går för Viasat 😄🤫

#33488

Postad 24 september 2022 - 21:56

sportmats
  • sportmats
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0

Håller med, kompensationsförslagen är ju rena skämtet...

Det är ju precis som det brukar vara. Minns förut när de skulle kompensera för när Kanal5, Kanal 9 och Eurosports kanaler försvann. Då kompenserade de med CMore - något som man redan hade. Då ville de erbjuda Viasatpaketet - som jag också hade. Och därefter gratis uppgradering till stor - det hade jag också. "Då har vi tyvärr inget vi kan kompensera med" fick jag höra. De kunder som betalar mest fick minst kompensation.



#33489

Postad 25 september 2022 - 08:59

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Det finns info på telia.se/tvinfo vad som kommer ske från 1/10 om det inte finns något avtal som innebär att Telia kan erbjuda Viasat kanalerna.

 

Markus Johansson

Telia Kundservice

 

Nej. Det står ju ingenting konkret. Eller tittar jag på fel ställe?


INGEN i hela tråden som har lösningen Teliabox + TV + Sonos och kan berätta hur ni gjort för att få ljud och bild i synk?


Redigerat av Sveos, 25 september 2022 - 08:59.


#33490

Postad 25 september 2022 - 09:12

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Nej. Det står ju ingenting konkret. Eller tittar jag på fel ställe?

 

"Vad får jag istället om ni inte kommer överens?" ett stycke ner antar jag är det som avses...



#33491

Postad 25 september 2022 - 09:22

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

"Vad får jag istället om ni inte kommer överens?" ett stycke ner antar jag är det som avses...

Tack. Jag stannade vid första rubriken som verkade passa och stannade där. :)

Men med mitt nuvarande utbud får jag alltså INGENTING som kompensation. Bedrövligt.  Då räknar jag med att de i alla fall sänker priset.



#33492

Postad 25 september 2022 - 10:43

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

  • 1 224 inlägg
  • 0

Tack. Jag stannade vid första rubriken som verkade passa och stannade där. :)

Men med mitt nuvarande utbud får jag alltså INGENTING som kompensation. Bedrövligt.  Då räknar jag med att de i alla fall sänker priset.

 

Antar att du har alla paket som Telia redan erbjuder då? Själv har jag V sport och den slipper jag att betala helt om de inte kommer överens. Tycker att de borde kunna erbjuda en reducerad avgift även till dig...



#33493

Postad 25 september 2022 - 12:03

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Nej, jag har nog inte allt när jag tänker efter. Däremot har jag det stora sportpaketet med CMore och Viasat (inkl all streaming) för att kunna se Premier League och Hockeyallsvenskan. Det enda jag ser som de kan erbjuda är ett sänkt pris. Allt annat är ointressant.



#33494

Postad 25 september 2022 - 12:20

donadoni41
  • donadoni41
  • Lärjunge

  • 279 inlägg
  • 0

Jag har ju då också "All sport från Telia" och kan då alltså lägga till HBO Max.....som jag redan har... :blink:

Det var ju en bra kompensation....

Å andra sidan tror jag som några andra här att max inom två veckor efter att avtalet gått ut har de löst det och kanalerna är tillbaka.



#33495

Postad 25 september 2022 - 20:50

alle1985
  • alle1985
  • Amatör

  • 63 inlägg
  • 0
Har du Viaplay eller Viaplay Groups TV-kanaler genom TV-distributören tidigare känd som statens telemonopol? Hånar dem Telia med detta eller 😃

Redigerat av alle1985, 25 september 2022 - 20:51.


#33496

Postad 26 september 2022 - 08:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 1

Inlägg om fördröjning i sändningarna/streamen flyttade till https://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=341337&p=4654406.


Redigerat av frollic, 26 september 2022 - 08:12.


#33497

Postad 27 september 2022 - 06:23

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Inga förhandlingar pågår mellan Telia och Viasat. Kan bli en fullträff för Allente detta!

#33498

Postad 27 september 2022 - 06:26

Sveos
  • Sveos
  • Forumräv

  • 658 inlägg
  • 0

Inga förhandlingar pågår mellan Telia och Viasat. Kan bli en fullträff för Allente detta!

Kul för oss som inte kan byta bort från Telia. :/



#33499

Postad 27 september 2022 - 13:00

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Ser fortfarande mörkt ut.

”Det återstår bara dagar innan avtalet mellan Telia och Viaplay löper ut. Telia ska under dagen sträckt ut en hand med förhoppningen att förlänga förhandlingstiden – men fått nej av Viaplay.
”Det är inte så svårt. Vårt innehåll kostar, Telia vill inte betala. Då blir det inget avtal”, säger Viaplays presschef Roberta Alenius.”

Källa Di, kl 13.55 27/9.

#33500

Postad 27 september 2022 - 15:42

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

  • 789 inlägg
  • 0
Telia hävdar också att man inte kan avsluta sitt abb om man har bindningstid kvar. Kan det verkligen hålla?



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.