Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att streama media till din PS3

616 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 21 juli 2007 - 23:24

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Om man installerar någon mediaserver, kan man sedan streama vilka format som helst till PS3:an eller bara de som PS3an själv kan spela upp? (Är något osäker på om streaming innebär att avkodening sker i datorn eller i PS3:an...)

Oavsett vilket, funkar det att streama högupplöst film i de vanliga formaten, h264, x264 och allt vad de nu heter?

#102

Postad 24 juli 2007 - 21:47

select
  • select
  • Användare

  • 126 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan använda modemet som man får från bredbandsbolaget för att streama? Eller bör man skaffa en ny router till detta?

#103

Postad 24 juli 2007 - 21:52

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Kan man använda sig utav Windows Media Center för att strömma över media till PS3? Så som man gör med Xbox 360?

#104

Postad 24 juli 2007 - 21:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Kan man använda sig utav Windows Media Center för att strömma över media till PS3? Så som man gör med Xbox 360?

<{POST_SNAPBACK}>



Jadå det går bra! :)

#105

Postad 24 juli 2007 - 22:09

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0

Kan man använda sig utav Windows Media Center för att strömma över media till PS3? Så som man gör med Xbox 360?

<{POST_SNAPBACK}>



Jadå det går bra! :)

<{POST_SNAPBACK}>


Okej :blink: tack för svaret!

#106

Postad 24 juli 2007 - 22:12

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Rekommenderar Tversity framför WMP11. Har provat båda, Tversity är bättre på allt!
Kan tillägga att det är så enkel att stream! Trodde det var mycket svårare.

Redigerat av LeTheMan, 24 juli 2007 - 22:13.


#107

Postad 24 juli 2007 - 22:29

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Rekommenderar Tversity framför WMP11. Har provat båda, Tversity är bättre på allt!
Kan tillägga att det är så enkel att stream! Trodde det var mycket svårare.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan bara hålla med! Tversity är bäst för PS3:an just nu... tyvärr är det inte smärtfritt... har haft många veckor av fungerande streaming där jag kunnat titta på film efter film utan problem för att sedan gå över till att slänga ut mig och att spolningen (10X) inte längre fungerar... Men har ingen lust att konvertera alla mina Avi/DivX filmer till ett format som PS3:an stödjer direkt... tar ju evigheter...

#108

Postad 24 juli 2007 - 22:33

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
För mig funkar filmerna bra, men min bärbara har inte så bra CPU så jag kan inte kräva perfekt streaming. Spolningen har jag inte provat än, men att det kommer lagga eller filmen rentav avbryts förstår jag mycket väl. Har en Dlink, tre år gammal tror jag och trådlös med både datorn och PS3.

#109

Postad 25 juli 2007 - 00:14

***Ljudofilen***
  • ***Ljudofilen***
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

För mig funkar filmerna bra, men min bärbara har inte så bra CPU så jag kan inte kräva perfekt streaming. Spolningen har jag inte provat än, men att det kommer lagga eller filmen rentav avbryts förstår jag mycket väl. Har en Dlink, tre år gammal tror jag och trådlös med både datorn och PS3.

<{POST_SNAPBACK}>


Vad har du för inställningar på TVersity? Jag får det inte att funka fasten jag följde en tråd och lade in uppdateringen för PS3 osv.
Eller jo, såklart funkade vid första fösöket, men sedan fick PS3 an svårt att hitta TVersity och vice versa. :) Helt plötsligt kan det bara funka efter 30 mins pillande och startande av tilllagda filer.

Redigerat av ***Ljudofilen***, 25 juli 2007 - 00:18.


#110

Postad 25 juli 2007 - 05:28

superapan
  • superapan
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
PS3:an ser ju ut att börja bli intressant som mediaspelare!

Då står man alltså i valet och kvalet. Antingen skaffar man sig en HTPC (dyrt) eller en mediaspelare i stil med AppleTV (ganska billigt) eller en PS3 (ganska dyrt). Om PS3:an duger till att spela upp filmer och musik så har jag ingen användning av en HTPC, och det vore dumt att skaffa båda för att sedan bara behöva det ena.

Någon som kan hjälpa mig på traven? Tack :)

#111

Postad 25 juli 2007 - 05:35

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

  • 2 473 inlägg
  • 0
efter den nya firmwaren så funkar acers mediagatewayprogramvara som jag använder föratt streama media till min TV. Före patchen så dog anslutningen till mediaservern hela tiden, nu är den stabil som en filbunke :)

#112

Postad 28 juli 2007 - 23:10

superapan
  • superapan
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Hurpass fet dator behöver man för att streama (transcoda) t.ex mkv-filer ryckfritt? Jag antar att grafikkortets prestanda då inte spelar någon som helst roll?

#113

Postad 29 juli 2007 - 23:21

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
detta undrar jag med! har en gammal pentium 4 dator nu men i veckan kommer min nya macbook klarar macbook pro detta?

#114

Postad 30 juli 2007 - 08:38

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
För er som kör Linux så kan ni ta en titt på Mediatomb.
Jag följde denna guide och det funkade klockrent. Jag har bara provat att streama lite musik än. Skall dock tilläggas att jag kör en LAMP-server. (Ubuntu 7.04)


/B

#115

Postad 30 juli 2007 - 09:05

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0
Har precis installerat mediatomb på min MacBook Pro, men har inte lagt in nått i databasen än. Men mediatomb kodar inte om okända format va?

#116

Postad 30 juli 2007 - 10:04

Zece
  • Zece
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Jag kör också Ubuntu på min server (gammal Pentium på 700MHz) och har dragit in TwonkyMedia. Funkar också utmärkt att streama musik.

#117

Postad 30 juli 2007 - 10:16

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Hurpass fet dator behöver man för att streama (transcoda) t.ex mkv-filer ryckfritt? Jag antar att grafikkortets prestanda då inte spelar någon som helst roll?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en P4 3.0Ghz med 2Gb ram, använder TVersity där den för det mesta får göra sk. transcoding över till PS3:an, tyvärr verkar inte min dator riktigt hänga med alla gånger, har 54Mbit trådlöst och har testat med 100Mb lan istället och det gör ingen skillnad så det måste vara min dator som inte pallar. Har ställt in 1280*720 i TVersity för att det ska se någorlunda bra ut. Är det någon som har bra erfarenheter av transcoding med en inte alltför snabb dator?

#118

Postad 30 juli 2007 - 10:36

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Jag har provat med min ett par år gamla bärbara dator, den har 512mb ram och processorn kommer jag inte ihåg, men inte över 1,5Ghz. Bilden blir bra, helt okay.
Men med min stationära dator som har liknande hårdvara som du har fast min processor är Amd64, där blir allt kanon! :)

Men du kan ändra i "settings" så att bilden blir "sämre" men fördelen är att den flyter bättre?
Kan det vara din router som inte orkar? Jag vet inte, men min D-link är bara sämst!

Redigerat av LeTheMan, 30 juli 2007 - 10:37.


#119

Postad 30 juli 2007 - 11:21

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Jag har provat med min ett par år gamla bärbara dator, den har 512mb ram och processorn kommer jag inte ihåg, men inte över 1,5Ghz. Bilden blir bra, helt okay.
Men med min stationära dator som har liknande hårdvara som du har fast min processor är Amd64, där blir allt kanon! :)

Men du kan ändra i "settings" så att bilden blir "sämre" men fördelen är att den flyter bättre?
Kan det vara din router som inte orkar? Jag vet inte, men min D-link är bara sämst!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har testat att ställa in sämre upplösning i TVersity och då flyter det något bättre, men verkar ändock som om datorn ibland inte hinner med och detta oavsett om jag använder lan eller trådlöst. Vill ju inte investera i annan router (har Dir-635 från DLink...) eller snabbare dator om det är mjukvaran som ställer till det :-( Det verkar tyvärr bara i nuläget som om TVersity och Nero Media Home är de enda som klarar transcoding och vi kan väl antagligen se oss om i stjärnorna efter Avi/DivX stöd i PS3:an <_<
Men det lutar åt att jag får testa en annan router av annat märke än Dlink bara för att vara på den säkra sidan... eller annan dator. För grafikkortet används väl överhuvudtaget inte när man kör transcoding eller?

#120

Postad 02 augusti 2007 - 16:38

andyman
  • andyman
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Lyckas inte med att streama xvid & divx.
Det står bara att formatet inte stöds!
Skall inte TVersity koda om så att det funkar på PS3?

#121

Postad 02 augusti 2007 - 18:01

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Lyckas inte med att streama xvid & divx.
Det står bara att formatet inte stöds!
Skall inte TVersity koda om så att det funkar på PS3?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har också problem med divX och Xvid, får samma meddelande när jag försöker streama .mkv filer också, kör med tversity på en vistaburk, ni som streamar .mkv, hur har ni gjort? har laddat ner mediasplitter men vet inte hur det funkar/om det är aktivt lr hur inställningarna skalla vara!

MVH Daniel

#122

Postad 02 augusti 2007 - 19:07

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Lyckas inte med att streama xvid & divx.
Det står bara att formatet inte stöds!
Skall inte TVersity koda om så att det funkar på PS3?

<{POST_SNAPBACK}>

TVersity stödjer sk. transcoding vilket gör att den "On the fly" översätter till ett format som PS3:an kan visa. Jag har haft lite problem i början att få det hela att fungera, men oftast var/är det bara att antingen göra en refresh på media library eller recreate (tar längre tid) för att det skulle fungera. Men har också stött på filer i något obskyr avi/divx form som jag fått "Not supported" på eller damaged content trots att jag i Windows XP (WMP11, VLC) kunnat spela upp dessa filer utan problem... Om du installerar TVersity se till att följa TVersity's guide för installation... dvs inga andra codecs än de TVersity rekommenderar, dvs FFDSHOW (senaste) that's it, klarar *.srt filer direkt... :)

#123

Postad 02 augusti 2007 - 21:04

Unregistered977e6882
  • Unregistered977e6882
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
En liten fråga; Har en Athlon 64 X2 dualcore 3000Mhz (tror jag beteckningen är) processor, 2 gig minne och ruskigt snabba hårddiskar. Kör trådlöst nätverk med linksys WRT 54GS-router.

När jag försöker spela upp wipeout HD-demot i 1080p hackar det rätt duktigt. Tror ni flaskhalsen är i att datorn inte kan konvertera tillräckligt snabbt eller i nätverket? (Har inte orkat pröva att koppla via kabel..)

Fråga 2; Kan man spola i filmerna? Verkar inte så.

Fråga 3; Jag har en "vanlig" HDTV. är det 1280 * 720 man ska ha som upplösning?

#124

Postad 02 augusti 2007 - 22:27

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Vilket är det lättaste sättet att streama säkerhetskopior/spegelfiler (.iso/.img etc) av ens dvd filmer?

Det är väl inte så enkelt som att bara plocka ur mpeg filen från spegelfilen och lägga till i ens media library i TVersity?

#125

Postad 03 augusti 2007 - 13:41

Vandelay
  • Vandelay
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Vilket är det lättaste sättet att streama säkerhetskopior/spegelfiler (.iso/.img etc) av ens dvd filmer?

Det är väl inte så enkelt som att bara plocka ur mpeg filen från spegelfilen och lägga till i ens media library i TVersity?

<{POST_SNAPBACK}>



Hittade denna lösning på TVersitys forum:
Mount ISO in daemon tools then add virtual drive to TVersity

testade som hastigast, fick det inte att fungera...
Vet inte om det är möjligt, Är det någon annan som testat?

#126

Postad 03 augusti 2007 - 16:34

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Lyckas inte med att streama xvid & divx.
Det står bara att formatet inte stöds!
Skall inte TVersity koda om så att det funkar på PS3?

<{POST_SNAPBACK}>

TVersity stödjer sk. transcoding vilket gör att den "On the fly" översätter till ett format som PS3:an kan visa. Jag har haft lite problem i början att få det hela att fungera, men oftast var/är det bara att antingen göra en refresh på media library eller recreate (tar längre tid) för att det skulle fungera. Men har också stött på filer i något obskyr avi/divx form som jag fått "Not supported" på eller damaged content trots att jag i Windows XP (WMP11, VLC) kunnat spela upp dessa filer utan problem... Om du installerar TVersity se till att följa TVersity's guide för installation... dvs inga andra codecs än de TVersity rekommenderar, dvs FFDSHOW (senaste) that's it, klarar *.srt filer direkt... ;)

<{POST_SNAPBACK}>


nu har jag följt de guider som finns utan att lyckats med varkev divx xvid eller mkv... det tar även ca 15min för ps3an att hitta tversity =/

#127

Postad 05 augusti 2007 - 21:44

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Provade att mounta isofiler i daemontools & därefter starta den i ps3:an, funkade kanon förutom att man inte kunde välja sub... Någon annan som kanske har kommit på en lösning med subben?

#128

Postad 06 augusti 2007 - 09:09

stellanb
  • stellanb
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Jag kör TVersity och får mp3 och filmer att fungera klockrent, men har problem med .sub filerna.
Jag får ingen textning, nån som har något förslag?
(Kör med ps3 patchen och K-lite 3.30)

#129

Postad 06 augusti 2007 - 09:17

Vandelay
  • Vandelay
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Jag kör TVersity och får mp3 och filmer att fungera klockrent, men har problem med .sub filerna.
Jag får ingen textning, nån som har något förslag?
(Kör med ps3 patchen och K-lite 3.30)

<{POST_SNAPBACK}>



Jag hade liknade problem tills att jag skapade ett till konto i windows XP med lösenord. Tydligen så måste man ha lösenord för att det ska fungera. Kör TVersity från det nya kontot med FFdshow senate ver. fungerar klockrent :)

#130

Postad 06 augusti 2007 - 11:47

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Komihåg att i FFDSHOW bocka på .sub, man ser ikonen längst ner till höger på skrivbordet och högerklicka sen ska det komma upp en lista på funktioner...

#131

Postad 06 augusti 2007 - 12:00

Evil_E
  • Evil_E
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Vill även tillägga att bästa resultatet får man om man först ser till att avinstallera eventuella andra codecs som man installerat. 2. tankar ner FFDSHOW (senaste versionen) 3. Tanka ner TVersity (senaste utan någon extra patch) 4. bocka i subtitle stöd antingen när du spelar upp filmen via trayiconen eller i inställningarna för FDDSHOW sen ska det fungera så bra det kan på din maskin.
Sen kan man i TVersity också öka cachen som används tillfälligt vid streamingen samt också upplösningen. Det jag har märkt är att försöker jag använda t.ex. 1280*720 på en dator med 3Ghz, 2Gb ram, Windows XP (Vista fungerade inget bra med vissa ljudformat) så blir det ibland stora problem med streamingen... sen är det svårt att veta om det beror på min trådlösa router, men misstänker att det är datorn som inte klarar av att transcoda (svengelska) tillräckligt snabbt då jag även prövat med kabel. Det bästa är väl att man prövar sig fram till en acceptabel nivå på kvalité så att det flyter på bra i PS3:an så att man åtminstone kan pausa och spola fram i 1.5X och helst i 10X, om det inte fungerar kan det också bero på vad det är för format på filmen man försöker spola/pausa i. Generellt tycker jag att streaming av mp3 och foto fungerar smärtfritt. När det ibland uppstår problem med att streama kan det räcka med att antingen starta om datorn och bygga om/uppdatera medialibrary och ibland även starta om PS3:an.

Det är iaf. mina erfarenheter av vad som ger bästa resultat.

#132

Postad 07 augusti 2007 - 18:25

stellanb
  • stellanb
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Tack för svaren, skall testa senare ;)

#133

Postad 08 augusti 2007 - 12:53

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Får man ut DD 5.1 i HDMI när man streamar x264?

#134

Postad 08 augusti 2007 - 13:07

Tomper
  • Tomper
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
..och på samma linje, får man ut DTS från PS3:an (via HDMI eller Optisk) när man streamar en film som har ett sånt ljudspår från sin PC?

#135

Postad 10 augusti 2007 - 08:24

Tomper
  • Tomper
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Ursäkta en newbie-fråga, men jag vill bara få det bekräftat att det går att via TVersity trancoda/streama en film med 5.1 ljud (AC3-format åtmindstonde) via nätverket till sin PS3:a, som sen skickar vidare ljudet till en hemmabioreciever som spelar upp det hela i 5.1 kanaler. Eller har jag missuppfattat det hela, och TVersity transmogrifierar alltid allt ljud till vanlig stereo?

Om det nu går att få ut 5.1-ljud hela vägen, nån som har några grundläggande tips på vad jag bör klicka i för att få det att funka? Försöker hjälpa en kompis att få ordning på detta, och om det går bra är jag i startgroparna för att springa ut och köpa mig en PS3. :huh:

#136

Postad 12 augusti 2007 - 08:03

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Hur startar jag Nero Scout så jag kan indexera filer? Programet finns inte under "Verktyg" som det står i manualen.....

PS3an hittar mediaservern med Nero Scouts mappbibliotek men inte den mappen som jag delade ut i Nero. Jag måste ju indexera med Scout oxå men kan inte starta det???

Edit:

Efter lite snack med en kollega så bytte jag till TVersity och det funkade efter 3 minuter. Så nu kan jag iaf streama... vet inte om Nero är bättre men det här fick jag å funka iaf.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 13 augusti 2007 - 18:36.


#137

Postad 13 augusti 2007 - 22:08

Unregisteredb0b4b564
  • Unregisteredb0b4b564
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0

Ursäkta en newbie-fråga, men jag vill bara få det bekräftat att det går att via TVersity trancoda/streama en film med 5.1 ljud (AC3-format åtmindstonde) via nätverket till sin PS3:a, som sen skickar vidare ljudet till en hemmabioreciever som spelar upp det hela i 5.1 kanaler. Eller har jag missuppfattat det hela, och TVersity transmogrifierar alltid allt ljud till vanlig stereo?

Om det nu går att få ut 5.1-ljud hela vägen, nån som har några grundläggande tips på vad jag bör klicka i för att få det att funka? Försöker hjälpa en kompis att få ordning på detta, och om det går bra är jag i startgroparna för att springa ut och köpa mig en PS3. :)

<{POST_SNAPBACK}>


ja det går att spela ac3, nej inte i 5.1, bara stereo än så länge, vi får väl se om detta kommer i 2.0.

#138

Postad 14 augusti 2007 - 08:51

GPJL
  • GPJL
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har problem med att få streamingen att fungera med WMP11 och min nya apple router, funkade mer eller mindre utan problem med min gamla netgear router. Har inget problem med att ansluta till nätverket men kan bara inte hitta någon media server någon som har försklag på vad jag kan göra?

#139

Postad 14 augusti 2007 - 09:51

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Har problem med att få streamingen att fungera med WMP11 och min nya apple router, funkade mer eller mindre utan problem med min gamla netgear router. Har inget problem med att ansluta till nätverket men kan bara inte hitta någon media server någon som har försklag på vad jag kan göra?

<{POST_SNAPBACK}>


Prova med Tversity eller annat Mediaserverprogram å kolla om det funkar.

#140

Postad 14 augusti 2007 - 09:53

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
En fundering,

Om jag köper en router med USB-ingång å kopplar min externa hårddisk till denna, kan jag då mha något program streama filer till PS3an utan att min dator är igång?

Det vore den optimala lösningen för mig iaf.

#141

Postad 14 augusti 2007 - 09:54

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0
Om routern stöder DLNA så är svaret ja.

#142

Postad 14 augusti 2007 - 09:56

GPJL
  • GPJL
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hmmmm, jag är lite envis och vill få det att fungera igen :) annars får jag testa något annat program.

#143

Postad 14 augusti 2007 - 10:03

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Hmmmm, jag är lite envis och vill få det att fungera igen :) annars får jag testa något annat program.

<{POST_SNAPBACK}>

Behöver inte routern ha stöd för upnp?

#144

Postad 14 augusti 2007 - 10:05

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Om routern stöder DLNA så är svaret ja.

<{POST_SNAPBACK}>


Utan någon annan programvara? Vad är DLNA, förklara gärna för en routernybörjare....

#145

Postad 14 augusti 2007 - 10:07

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Om routern stöder DLNA så är svaret ja.

<{POST_SNAPBACK}>


Utan någon annan programvara? Vad är DLNA, förklara gärna för en routernybörjare....

<{POST_SNAPBACK}>

Wikipedia.org har en artikel om DNA och lite länkar till routrar som stödjes

Redigerat av Phindus, 14 augusti 2007 - 10:39.


#146

Postad 14 augusti 2007 - 10:08

Ola Thomasson
  • Ola Thomasson
  • Forumräv

  • 974 inlägg
  • 0
Jag är nog ledsen att behöva skicka dig till en url men det är nog ett måste i det här fallet.

http://www.dlna.org/en/consumer/home

Jag har inte hört att någon router har dlna stöd för utdelning men å andra sidan så har jag inte letat aktivt heller. Vissa NAS har det, min synology 407 har det inte men det verkar som de ska implementera det så småningom. Hoppas på väldigt snart.

#147

Postad 14 augusti 2007 - 10:34

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Om routern stöder DLNA så är svaret ja.

<{POST_SNAPBACK}>


Utan någon annan programvara? Vad är DLNA, förklara gärna för en routernybörjare....

<{POST_SNAPBACK}>

http://en.wikipedia.org/wiki/DLNA har en artikel om DNA och lite länkar till routrar som stödjes

<{POST_SNAPBACK}>


Aha, det ser ut att vara lite för dyrt i nuläget. Får vänta något år eller styra upp nån gammal skräpdator med stor hårddisk å koppla in den på nätverket å köra TVersety på den istället. Blir ju samma sak fast mycket fler prylar.....

Det kommer nog mer prishumana lösningar snart.

#148

Postad 14 augusti 2007 - 11:36

GPJL
  • GPJL
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hmmmm, jag är lite envis och vill få det att fungera igen :D annars får jag testa något annat program.

<{POST_SNAPBACK}>

Behöver inte routern ha stöd för upnp?

<{POST_SNAPBACK}>



enligt hemsidan skall man kunna streama video med apples router såg dock ingenting om upnp :D

#149

Postad 17 augusti 2007 - 19:56

Evilreaper
  • Evilreaper
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Hej!

Ja var skall man börja. Jag behöver hjälp innan jag flippar ut fullständigt :blink:

Har testat att få igång Tversity, hittar dock ingen mediaserver när jag gör en scanning!

Kommer åt playstation store, PS3 får ip från routen (netgear) kan pinga från pc:n. har åtkomst till tversity filerna i brandväggen.

kör trådlöst, skalll jag ställa in något specifikt under egenskaper för det trådlösa??

Kör jag WMP så hittar den ingen PS3 när jag delar ut biblioteket,samma med scanningen av mediaservern genom ps3:an.

Vad skall jag kolla/göra mer?

tacksam för svar från er allvetare :P You r my only hope!

Redigerat av Evilreaper, 17 augusti 2007 - 20:18.


#150

Postad 19 augusti 2007 - 19:18

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

  • 393 inlägg
  • 0
Samma för mig som ovan.
Dock så hittar PS3an On2Share Media Server när jag kör den. Fast jag kan inte spela upp nånting :ph34r:



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.