Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PSVITA

713 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony PlayStation Vita (Bärbara spelkonsoler) 7 8,59 (31) Inga priser
Sony PlayStation Vita 3G (Bärbara spelkonsoler) 7 9 (8) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. Action Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 4 7 (1) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. FIFA 15) (Bärbara spelkonsoler) 1 (0) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. Adventure Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 7 7 (1) Inga priser
Sony PlayStation Vita Slim (inkl. PS Vita Mega Pack) (Bärbara spelkonsoler) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 30 januari 2012 - 22:43

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Dual sticks och PSP-spel. Nice! :)
http://www.youtube.c...d&v=9Ui8zmqbvbw

Beställde Sonys Vita-dock från eBay Hong-Kong idag. Har sån Vita abstinens nu. :)
Postad bild

#52

Postad 01 februari 2012 - 08:53

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/58...ed-counterparts

Billigare spel via download än att köpa i affär låter trevligt.

#53

Postad 01 februari 2012 - 09:53

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Mycket trevligt! Hoppas Sony hänger med och prisjusterar spelen när dom blir lite äldre också.
Till PS3 och PSP kan man köpa lite äldre spel på fysisk media till halva priset.

#54

Postad 01 februari 2012 - 13:54

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Tack vare spel över olika plattformar kan PS3™-ägare få ut ännu mer av sin PlayStation®-användning genom att använda PS Vita:


• Spela mot PS Vita-spelare i spännande WipEout®-tävlingar för flera spelare.
• Starta ett spel på din PS3, sätt det på paus, och fortsätt sedan från den punkten på PS Vita.
• Skapa innehåll för ModNation Racers på din PS3 och dela det med ModNation™ Racers: Road Trip till PS Vita.
• Kolla dina PS3-trophies med hjälp av trophy-appen för PS Vita.



Fick nyhetsmailet från sony och så står det att man kan spela sina vanliga PS3 spel på vitan, detta gör vitan helt plötsligt intressant. Någon som sett någon mer inom om denna funktionen??

Redigerat av jojye, 01 februari 2012 - 13:55.


#55

Postad 02 februari 2012 - 09:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Prylbög som jag är så vill jag ha en Vita, men jag spelar bara som semestern på min PSP-3000 nuförtiden så det känns som bortkastade pengar.

#56

Postad 02 februari 2012 - 09:37

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Det är bara köpa och testa. Du kanske kommer spela mycket mer på Vitan iom bättre kontroll med dual stick, bättre grafik och mer riktigt spel.
Annars är det ju bara sälja den på Blocket eller Tradera. :)

#57

Postad 02 februari 2012 - 14:05

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ja, kanske. Väntar nog tills jag vet hur spelutbudet blir.

#58

Postad 02 februari 2012 - 21:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Tack vare spel över olika plattformar kan PS3™-ägare få ut ännu mer av sin PlayStation®-användning genom att använda PS Vita:


• Spela mot PS Vita-spelare i spännande WipEout®-tävlingar för flera spelare.
• Starta ett spel på din PS3, sätt det på paus, och fortsätt sedan från den punkten på PS Vita.
• Skapa innehåll för ModNation Racers på din PS3 och dela det med ModNation™ Racers: Road Trip till PS Vita.
• Kolla dina PS3-trophies med hjälp av trophy-appen för PS Vita.



Fick nyhetsmailet från sony och så står det att man kan spela sina vanliga PS3 spel på vitan, detta gör vitan helt plötsligt intressant. Någon som sett någon mer inom om denna funktionen??


Det är någon form av streaming. Vi såg lite av det på gamla PSP men nu är väl tekniken så bra att man kan få det fullt ut.

#59

Postad 06 februari 2012 - 13:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hur sepe är det inte att man måste köpa nytt minneskort?
Fan, jag har 8 Gb till min PSP-3000, varför kan inte Sony göra tröskeln så låg som möjligt? Jag vill ju egentligen ha en Vita, men det blir nog ingen på releasedagen som det ser ut nu.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 februari 2012 - 13:23.


#60

Postad 06 februari 2012 - 13:59

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Jupp idiotisk att man ska behöva köpa till ett minneskort för ett par hundra extra, sånna småsaker som gör vitan mindre intressant köp


Jupp idiotisk att man ska behöva köpa till ett minneskort för ett par hundra extra, sånna småsaker som gör vitan mindre intressant köp, wiiu kommer antagligen vara ett mer prisvärt köp och kommer antagligen ligga i samma prisklass

Redigerat av jojye, 06 februari 2012 - 14:00.


#61

Postad 06 februari 2012 - 14:56

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Man behöver ju inget minneskort. Köper du spelen fysiskt så sparas spelen på spelkortet.
Vill du däremot ta del av extrafinltioner så behövs ett minneskonst.

Bla. Webhallen har en massa bundles med spel och minneskort där minneskortet i stort sett blir gratis.

#62

Postad 06 februari 2012 - 16:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag gissar att min gamla sandisk inte går att använda över huvud taget?

#63

Postad 06 februari 2012 - 17:29

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Jag gissar att min gamla sandisk inte går att använda över huvud taget?


Nop speciell storlek på korten

#64

Postad 06 februari 2012 - 17:32

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Man behöver ju inget minneskort. Köper du spelen fysiskt så sparas spelen på spelkortet.
Vill du däremot ta del av extrafinltioner så behövs ett minneskonst.

Bla. Webhallen har en massa bundles med spel och minneskort där minneskortet i stort sett blir gratis.


Vissa av spelen kräver minneskort så du måste ha ett mer eller mindre

#65

Postad 07 februari 2012 - 02:01

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Någon som har koll på vad det är för operatör som gäller på 3G varianten? Är den olåst eller de har gjort någon deal med en operatör som i USA och Japan?

Ser att folk inte tycker det verkar finnas några intressanta spel, alla har olika smak förstås men jag tycker där finns några intressanta titlar.

Uncharted Golden Abyss
Har spelat igenom alla spelen på PS3 och fullständigt älskar denna spelserie. Golden Abyss har utvecklats av Bend Studios som även utvecklade Syphon Filter spelen till PSP som jag tyckte var riktigt bra. Så jag ser framemot Uncharted Golden Abyss.
Hoppas för övrigt på ett nytt Syphon Filter spel av Bend Studios. Det verkar vara något i görningen när det gäller Syphon Filter vi får se vad det rör sig om.

Hot Shots Golf - World Invitational
Kanske köper detta om man kan få det billigt. Vet att det var väldigt populärt till PSP. Det ser inte så lockande ut men det ska vara rätt kul som jag förstår det. Är väl rätt populärt i Japan och USA.

Gravity Rush
Har för mig att det bara släpps på PSN i Europa. Men det verkar vara det mest intressanta för min del tillsammans med Uncharted Golden Abyss.
Får se om det går att importera då jag vill ha en fysisk kopia.

Unit 13
Detta spel är jag lite intresserad av då jag läste någon artikel om att spelet inte bara ska vara en shooter fast på bärbar konsol utan det ska vara gjort så att det verkligen är anpassat för det bärbara formatet. Men jag kan inte hitta den artikeln igen.

Dragon's Crown
Detta spel kommer framåt sommaren. Kan vara kul.

Sen är där ett par intressanta grejer som att vissa PSP-spel kommer att fungera men den högra analoga stick trots att den inte fanns på PSP. Exempelvis MGS: Peace Walker och Monster Hunter Freedom Unite, jag hoppas att Monster Hunter Portable 3rd samt Final Fantasy Type-0 får en engelsk version

Även det här med remote play kan vara intressant om man har PS3 i vardagsrummet och vill lira i sängen innan man somnar eller kanske sitter på balkongen eller något. Så länge man kan stänga av PS3an via Vitan.

Sen ska man veta det att om man gillar JRPG så blev PSPn något av en inofficiell JRPG-konsol. Massvis med titlar.

Tycker väl också att spelen och tillbehören (speciellt minneskorten) kunde varit billigare.
Jag ser att http://www.planetaxel.com har spel och minneskort bra mycket billigare än svenska butiker men hur långt tid tar det innan det man beställt kommer fram? Någon som har koll? Sist jag beställde därifrån var God of War Collections och det tog hur j*vla lång tid som helst.

#66

Postad 08 februari 2012 - 14:25

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Tack vare spel över olika plattformar kan PS3™-ägare få ut ännu mer av sin PlayStation®-användning genom att använda PS Vita:


• Spela mot PS Vita-spelare i spännande WipEout®-tävlingar för flera spelare.
• Starta ett spel på din PS3, sätt det på paus, och fortsätt sedan från den punkten på PS Vita.
• Skapa innehåll för ModNation Racers på din PS3 och dela det med ModNation™ Racers: Road Trip till PS Vita.
• Kolla dina PS3-trophies med hjälp av trophy-appen för PS Vita.



Fick nyhetsmailet från sony och så står det att man kan spela sina vanliga PS3 spel på vitan, detta gör vitan helt plötsligt intressant. Någon som sett någon mer inom om denna funktionen??


Det finns egentligen två varianter på detta. Vissa PS3-spel kan komma att gå att spela remote på Vitan men denna funktionalitet måste implementeras av utvecklarna. Det fanns något liknande till PSP (fast sämre) men det var typ 5 spel som fick funktionen inbyggd, så jag vet inte om man kan räkna med att särskilt många får det nu heller. Då det streamas kan det också bli problem med lagg och så, och förstås kräva en rejält stabil internetuppkoppling, via 3G lär det inte funka.

Det andra alternativet är sparfiler som går att använda av samma spel på de olika plattformarna, men då måste man alltså ha spelet till både PS3 och Vita. Man kan ju dock tänka sig att vissa spel kommer att släppas i en dubbel-pack eller så där man får båda versionerna, och då kan man fortsätta på Vitan där man sparade (i molnet) på PS3:an. Ännu är det dock vad jag vet inget spel som implementerat detta.

#67

Postad 09 februari 2012 - 15:07

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...chv=hKGUlTwi7Bs

Redigerat av Pip, 09 februari 2012 - 15:09.


#68

Postad 10 februari 2012 - 16:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jobbig video, men den ser riktigt bra ut. Följer spelutbudet så kanske jag uppgraderar.

#69

Postad 10 februari 2012 - 20:24

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en till dottern. Hon vill ha en med vit färg. Finns bara svarta till förbokning?

Om någon skulle ge sig på en kvalificerad gissning. Vad tror ni om svtplay på vita?

Redigerat av discomega, 10 februari 2012 - 20:44.


#70

Postad 11 februari 2012 - 10:31

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Tänkte köpa en till dottern. Hon vill ha en med vit färg. Finns bara svarta till förbokning?

Om någon skulle ge sig på en kvalificerad gissning. Vad tror ni om svtplay på vita?



Vita bör fungera med svtplay i browsern eftersom det tydligen ska stödja html5, däremot blir det ju svårare med tv4play då maskinen inte från början kommer stödja flash. Men min källa kan ju vara utdaterad. http://www.squidoo.c...u-buy-it-or-not

Maskinen har ju onekligen hårdvaran för att det ska funka om inte annat.

Någon som vet om man kommer kunna köpa/ladda ner appar (tex tv.nu, väder osv) till vita nu eller nångång i framtiden?

#71

Postad 11 februari 2012 - 14:02

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Suck! Jag har blivit sjukt sugen på att köpa en Vita när den släpps. Har aldrig haft eller änns varit intresserad av en bärbar konsol förut och skrattade nästan lite när dom presenterade vita första gången och tänkte att den kommer väll floppa totalt.

Vet inte var det hära intresset dök upp ifrån! Av det jag sett ifrån Gravity Rush så kan ju det vara en stark bidragande effekt :)

#72

Postad 11 februari 2012 - 21:48

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jag har aldrig varit så intresserad av portabla spelmaskiner men ha begäret väcks. Det känns som att hårdvarumässigt så är den perfekt, man får bara hoppas de kommer mycket spel till den. Tror de blir att slå till, uncharted, unit 13, little deviants känns som bra spel att börja med. Att spela gamla psp spel med dubbla thumbsticks känns ju inte helt fel heller.

Angående minneskort så behöver maan dom bara om man köper spel digitalt. Alla fysiska spel man köper har ju 20% av kortet ledigt för sparfiler, patchar och nedladdningsbart material.

#73

Postad 12 februari 2012 - 21:28

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
tomishu

"When asked about the feasibility of porting smartphone apps to the Vita platform, Sony’s deputy president Kunimasa Suzuki responded by saying, "that’s exactly why we’re going to be putting energy into building up PlayStation Suite this year.""

Har hört om det innan med, jag tror att de kommer förska att få porta över populära appar från android.

bazookajoe_83

Är du säker på det har för mig att det på exempelvis Uncharted står på baksidan att det krävs minneskort.

#74

Postad 12 februari 2012 - 22:37

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

tomishu

"When asked about the feasibility of porting smartphone apps to the Vita platform, Sony’s deputy president Kunimasa Suzuki responded by saying, "that’s exactly why we’re going to be putting energy into building up PlayStation Suite this year.""

Har hört om det innan med, jag tror att de kommer förska att få porta över populära appar.


Mycket intressant, det skulle göra detta köp lite mer användbart faktiskt. Jag kommer dock köpa den ändå - Vitan kommer trots allt dimpa ner i brevlådan 2 dagar före min 30-års dag. :)

#75

Postad 12 februari 2012 - 23:19

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Jag har aldrig varit så intresserad av portabla spelmaskiner men ha begäret väcks. Det känns som att hårdvarumässigt så är den perfekt, man får bara hoppas de kommer mycket spel till den. Tror de blir att slå till, uncharted, unit 13, little deviants känns som bra spel att börja med. Att spela gamla psp spel med dubbla thumbsticks känns ju inte helt fel heller.

Angående minneskort så behöver maan dom bara om man köper spel digitalt. Alla fysiska spel man köper har ju 20% av kortet ledigt för sparfiler, patchar och nedladdningsbart material.


Det jag har läst är att man inte ens ska kunna starta vissa spel utan minneskort tex uncharted.



uppdaterar med link. Står en hel del om att många spel kommer kräva minneskort så man måste mer eller mindre ha det om man ska spela AAA titlar på andra siter också.
http://www.destructo...ve-214225.phtml

Redigerat av jojye, 12 februari 2012 - 23:40.


#76

Postad 13 februari 2012 - 07:19

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

  • 667 inlägg
  • 0
Det nämns i tråden vid några tillfällen "spela gamla psp spel på vita" Är detta uteslutande kopplat till de spel du kan köpa via psn? Vad jag förstod så är det bara japan som har någon form av transfer service, dvs umd spel som du får ladda ner mot någon form av verifiering att du har spelet på umd!? Hade gärna sett något liknande här då psp samlingen passerat 60 titlar

#77

Postad 13 februari 2012 - 15:21

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Jag förhandsbokade en idag på webhallen. Skall bli väldigt spännande att få mina händer på en.

#78

Postad 13 februari 2012 - 15:22

bylin
  • bylin
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Det nämns i tråden vid några tillfällen "spela gamla psp spel på vita" Är detta uteslutande kopplat till de spel du kan köpa via psn? Vad jag förstod så är det bara japan som har någon form av transfer service, dvs umd spel som du får ladda ner mot någon form av verifiering att du har spelet på umd!? Hade gärna sett något liknande här då psp samlingen passerat 60 titlar


Ja, jag har förstått det på samma sätt som du. Enbart Japan får ta del av den servicen. I Usa och EU kommer det inte finnas alls. Får hoppas att Sony ändrar sig.


För att byta samtalsämne, kika in Game.se. De har ett bra erbjudande nu. PSVita med Rayman för 2390 kr.
http://www.game.se/a...FI_BLK_PSP.html

#79

Postad 13 februari 2012 - 20:11

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Jo jag kollade runt och såg att det krävdes ett minneskort, konstigt med tanke på att spelen är tvungna att reserva plats på spelkorten. Jag kollade på videogamesplus.ca och de sålde 32gb korten för 715kr frakt inkluderat och 16gb för 450kr. Det är ju dock ungefär en veckas leveranstid.

#80

Postad 13 februari 2012 - 22:16

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag beställde från game, kändes som man fick mest för pengarna. Men det där förbaskade minneskortet kommer man väl inte från.

M3 har för övrigt släppt en större recension på makapären, blir bra läsning i sängen nu när det är dags att lägga sig.

http://m3.idg.se/2.1...dentitet-i-test

#81

Postad 13 februari 2012 - 23:48

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
http://www.superufo...._Card__US_.html

Läste på ett annat forum att folk från Europa köper 32GB-kortet härifrån. Bra pris i alla fall.

#82

Postad 14 februari 2012 - 02:38

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
3½h speltid, känna inte så jävla bärbar trots allt :/

#83

Postad 14 februari 2012 - 11:35

bylin
  • bylin
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Jo jag kollade runt och såg att det krävdes ett minneskort, konstigt med tanke på att spelen är tvungna att reserva plats på spelkorten. Jag kollade på videogamesplus.ca och de sålde 32gb korten för 715kr frakt inkluderat och 16gb för 450kr. Det är ju dock ungefär en veckas leveranstid.


Siba har 16gb för 379 kr. Plus fraktfritt om du handlar över 500 kr.

#84

Postad 14 februari 2012 - 16:17

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

http://www.superufo...._Card__US_.html

Läste på ett annat forum att folk från Europa köper 32GB-kortet härifrån. Bra pris i alla fall.

De skulle bli 525kr med frakt inkluderat, inget dåligt pris.

#85

Postad 14 februari 2012 - 17:03

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Det tycks ligga i HK, tullen och posten kan göra att det blir dyrare

#86

Postad 15 februari 2012 - 15:29

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

3½h speltid, känna inte så jävla bärbar trots allt :/

Enligt Digital Foundry är runt 4½ timme mer närmare sanningen.

Jag vet inte hur folk kommer att spela men för mig som kommer ha den på tunnelbanan och på landstället fungerar det alldeles utmärkt.

#87

Postad 16 februari 2012 - 22:25

tomishu
  • tomishu
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Siba har 16gb för 379 kr. Plus fraktfritt om du handlar över 500 kr.


375:- på Elgigantens hemsida - fraktfritt!

#88

Postad 16 februari 2012 - 23:56

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Då har man slagit till!
Förbokade på game.se för 2390Kr inkl frakt - Vita Wifi + hörlurar + Rayman Origins.
Sedan körde jag Uncharted och 8GB minneskort från SIBA för 698Kr inkl frakt. Siba har ju bäst pris på Uncharted (ser att även electroworld har det för 419Kr nu).

Funderar även på detta fodralet http://www.zavvi.com/10587253.html

#89

Postad 17 februari 2012 - 08:16

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Har försökt leta runt men ej kunnat hitta om man kommer kunna koppla in PsV till tv via hdmi-anslutning?

#90

Postad 17 februari 2012 - 08:19

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Det går tyvärr inte. Vi får hoppas det kan aktiveras via någon kommande uppdatering.

#91

Postad 17 februari 2012 - 08:39

Holly18
  • Holly18
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Tack för det snabba svaret. Tråkigt att det inte går men då får vi hoppas på en framtida uppdatering.

#92

Postad 17 februari 2012 - 08:54

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
Ni som köpt PSVITA, vad är anledningen till att ni köpt den? För att kunna spela på bussen, i bilen, på planet, eller för att uppleva Uncharted på liten skärm eller vad?

Jag är bara nyfiken, för att jag själv har aldrig haft något sug för handhelds när de håller sämre kvalite i grafik o ljud och liten skärm är ju ingen höjdare att spela på heller.

#93

Postad 17 februari 2012 - 13:02

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Själv köper jag den för att jag vill testa allt nytt, sen behöver jag något att recensera spelen på också :).

Jag förbokade på GameStop.
För 2500kr fick man
PS Vita
Hörlurar
Valfritt spel (vilket som utom Uncharted och ett till, fanns många fler att välja på än de de visade på nätet)
Något minispel grej - Frobisher Says (gratis för alla)
3 nedladdningsbara spel - Little Deviants, Super Stardust och Escape Plan (tror jag)

EDIT: Läser man på Game så får man rabatt på ett av de 3 nedladdningsbara spelen. Antagligen var bara killen på Gamestop efterbliven som vanligt.

Redigerat av maximm, 17 februari 2012 - 15:50.


#94

Postad 17 februari 2012 - 14:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ni som köpt PSVITA, vad är anledningen till att ni köpt den? För att kunna spela på bussen, i bilen, på planet, eller för att uppleva Uncharted på liten skärm eller vad?

Jag är bara nyfiken, för att jag själv har aldrig haft något sug för handhelds när de håller sämre kvalite i grafik o ljud och liten skärm är ju ingen höjdare att spela på heller.

Nu har jag inte köpt en Vita, men min PSP har varit trevlig på sommaren när jag varit i stugan.

#95

Postad 17 februari 2012 - 15:17

hardsaltad
  • hardsaltad
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Fick precis mail från Game.se att de skickat min, bra jobbat Game!

#96

Postad 17 februari 2012 - 15:18

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0

Ni som köpt PSVITA, vad är anledningen till att ni köpt den? För att kunna spela på bussen, i bilen, på planet, eller för att uppleva Uncharted på liten skärm eller vad?

Jag är bara nyfiken, för att jag själv har aldrig haft något sug för handhelds när de håller sämre kvalite i grafik o ljud och liten skärm är ju ingen höjdare att spela på heller.

Jag jobbar ofta dygnsarbetspass där vi har jourtid under natten, jag tänker man kan spela lite när det är lugnt på jobbet. Jag tänker även man slöspela en stund på kvällen samtigt som man kan se på tv. Sen skulle det vara trevligt att ha med sig till sommarstugan.
Jag tycker det verkar intressant med att kunna blanda touchscreen med riktiga dubbla styrspakar, ex styra gubben med vanliga kontroller och kunna välja inventory med ett tryck på skärmen, eller använda touchsreen till att välja vars man vill lägga predator missile i cod eller dylikt.

Redigerat av bazookajoe_83, 17 februari 2012 - 15:19.


#97

Postad 17 februari 2012 - 15:40

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
Jepp, kontrollmöjligheterna har aldrig varit så bra som på PS Vita. Gäller bara att utvecklarna tar tillvara på möjligheterna och gör något riktigt bra av det hela! Jag har beställt två stycken :)

#98

Postad 17 februari 2012 - 15:43

bylin
  • bylin
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0

Fick precis mail från Game.se att de skickat min, bra jobbat Game!


Samma här, detsamma kan dock inte sägas om Siba.se där jag förbokat minneskort och uncharted.

#99

Postad 19 februari 2012 - 12:33

bazookajoe_83
  • bazookajoe_83
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 0
Här är en video med en som spelar monster hunter på vita, han visar hur man gör för att lägga till stöd för dubbla styrspakar samt visar en jämförelse i hur det ser ut på vita och psp. http://www.youtube.c...h?v=EUdlCLi2o64

#100

Postad 19 februari 2012 - 21:30

ktd
  • ktd
  • Veteran

  • 1 662 inlägg
  • 0
Allt tyder på att CoD kommer till Vita i höst.
http://www.joystiq.c...-vita-this-fall

Själv är jag så jäkla trött på serien men jag tror att CoD kan vara det spel som verkligen kan boosta försäljningen i US och EU. Precis som Monster Hunter är i JAP.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.