Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-HW30ES

389 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 09 mars 2013 - 16:21

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
I kalibrerat läge tror jag den ligger runt 850-900 ansilumen så det skall väl inte vara några problem i ett ljust rum kör själv hw50 i ett ljust rum och den är bara lite ljusstarkare....

#252

Postad 09 mars 2013 - 16:24

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

I kalibrerat läge tror jag den ligger runt 850-900 ansilumen så det skall väl inte vara några problem i ett ljust rum kör själv hw50 i ett ljust rum och den är bara lite ljusstarkare....


Tack för svaret!

Lutar mer och mer mot denna projjen :)

#253

Postad 09 mars 2013 - 17:21

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Mörka scener funkar helt ok, riktigt ljusa scener blir jävligt washed out, rummet lyser upp ordentligt även i lågt lampläge. Har svårt att se att någon projektor skulle funka bra under såna här omständigheter. Har dock inte bara använt på kvällen inte i dagsljus

Redigerat av UprightCitizen, 09 mars 2013 - 18:25.


#254

Postad 09 mars 2013 - 20:56

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 2
Högkontrastduk funkar jättebra kastar inte ut ljuset på samma sätt . Sen har den ju andra nackdelar men du kan sitta med rätt mycket ljus och bra svärta och när du släcker får du jättebra svärta och väggarna förblir mörka fast de är vita...

#255

Postad 09 mars 2013 - 22:35

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jo har man det är det en annan femma. Men jag lägger hellre ner lite extra stök och pengar på mörkläggning än att betala tredubbelt för en duk som ändå inte blir riktigt lika bra. TVn står kvar för slötittande.

#256

Postad 10 mars 2013 - 00:05

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Jo men om det skall bli bra så är det ju att måla tak och väggar svarta ...

#257

Postad 10 mars 2013 - 03:46

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
eller omge sig med svart tyg

#258

Postad 10 mars 2013 - 08:50

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Jag har ett icke ljus kontrollerat rum som kan mörkläggas helt. Provat både vit, grå och hc duk. I mitt rum fungerar den sist nämnda utan tvekan bäst, inte bara när det är mörkt utan även när man har ljus tända vilket kan vara en fördel i ett vanligt vardagsrum. Naturligtvis upp till var och en, men jag är nöjd med resultatet. Behöver varken måla eller ha scenmolton i hela rummet, vilket också kostar en slant. Men lycka till i valet :)

#259

Postad 10 mars 2013 - 09:45

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Det skönaste är nog att man kan ha en lampa tänd det kunde man inte förut när man hade vit duk i svart rum det räckte att en diod var tänd på blu ray spelaren för att det skulle påverka bilden....

#260

Postad 10 mars 2013 - 13:31

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0
För vardagsrum med vita väggar & tak är HK duk helt oslagbart tycker jag, har haft två vita dukar tidigare och skillnaden är enorm. Visst, man får stå ut med lite shine & hotspott men så får man också en härligt kontrastrik bild med bra svärta.

#261

Postad 10 mars 2013 - 22:30

dnlar
  • dnlar
  • Forumräv

  • 562 inlägg
  • 0
Är det någon här som gått från Sanyo Z700 till denna eminenta Sony och som kan berätta av erfarenhet (ej spec) om Sonyn hörs mer eller mindre? Jag förstår att bilden är mycket bättre osv. :)

#262

Postad 10 mars 2013 - 22:48

janpin
  • janpin
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Är det någon här som gått från Sanyo Z700 till denna eminenta Sony och som kan berätta av erfarenhet (ej spec) om Sonyn hörs mer eller mindre? Jag förstår att bilden är mycket bättre osv. :)


Sitter just nu ca 1m från Sonyn (har den ståendes på 2 flyttkartonger, dvs precis i öronhöjd) och kan inte påstå att jag hör projektorn.

#263

Postad 10 mars 2013 - 22:52

janpin
  • janpin
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jag funderar på att uppgradera min 90" duk till något större, ca 110-120". Undrar vilken duk ni andra HW30 ägare kör med? Jag har ljuskontrollerat rum och kan tänka mig lägga ca 10´på en ny (helst ramspänd).

#264

Postad 11 mars 2013 - 04:18

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jag har projektorn ovanför huvudet, nån dryg meter, och jag hör den definitivt när det inte är ljud i filmen... högt lampläge låter betydligt mer än låga som bara låter som ett litet sus. Borde den låta mindre eller?

Förresten, lite knepig grej, för att kunna sätta på projektorn så måste allt sättas på i en bestämd ordning. först receiver, sen proj. Och vid avstängning först receiver sen proj. Kinkiga grejer det här med hdmi osv

Redigerat av UprightCitizen, 11 mars 2013 - 04:28.


#265

Postad 11 mars 2013 - 08:49

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
Om du stänger av HDMI control / CEC så ska du inte behöva sätta på grejerna i någon speciell ordning.

#266

Postad 11 mars 2013 - 12:30

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Någon som har nån bra gissning på varför info i projektorns meny visar 1080/60 trots att xbmc säger 23.976 (circus)?

Angående hc-duk kontra mörkläggning eller båda delar så säger jag verkligen inte något om någon annans val, för väldigt många är nog hc-duk ett mycket bra val. Men att mörka rummet känns som en bättre lösning för mig. Testade igår med att bara tejpa svart plast i taket och väggarna typ en och en halv meter ut från duken och bara det, trots glansig plast, gjorde stor skillnad. Och då kör jag bilden direkt på vanlig vitmålad vägg, med ett inte alls dumt resultat. Min första projektor så jag har inte mkt att jämföra med men redan nu är det jättefin filmbild. Kommer nog bli mkt nöjd med detta, och börjar verkligen förstå snacket om att man inte ska titta så noga efter "konvergensfel" eller aberration. För även om det ser jävligt ut när man trycker näsan mot bilden så ser filmer fantastiska ut från soffan.

Redigerat av UprightCitizen, 11 mars 2013 - 12:41.


#267

Postad 11 mars 2013 - 12:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Kör du igenom förstärkare? för står det så matas projektor med 60 Hz. Har du valt att uppspelningsfrekvensen skall anpassas efter matrialet i xbmc?

#268

Postad 11 mars 2013 - 12:47

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Kör genom en onkyo tx-nr609 i läget direct. Körde i through först men det gav en röd svärta. Har läst att det kan rättas till med firmwareuppdatering men har inte orkat... Det påverkar vad jag sett inte framerate oavsett.
Jag har kryssat för adjust display refresh rate to match video. Samma sak med blu-ray, också 1080/60... Kan det vara en inställning i receivern?

Redigerat av UprightCitizen, 11 mars 2013 - 12:50.


#269

Postad 11 mars 2013 - 12:50

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Kör du windows? Ändrar sig frekvensen om du ändrar till 24Hz på skrivbordet?

#270

Postad 11 mars 2013 - 12:51

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Kör openelec på ett e45m1 deluxe-hemmabygge

#271

Postad 11 mars 2013 - 12:56

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Vad händer om du ändrar till 24 Hz direkt i xbmc då? Visar projektorn 24Hz då?

#272

Postad 11 mars 2013 - 13:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
annars kan det ju vara detta som gäller vet att jag själv fick göra det för att openelec skulle fungera bra http://wiki.openelec...ustom_xorg.conf

#273

Postad 11 mars 2013 - 14:40

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Kan känner att jag har för dålig koll för att hålla på med det där... Jag menar, nu fungerar det bra så länge jag stänger av film mode på projektorn så jag vill inte in och sabba någonting så det blir sämre. När 3.0 final kommer så tänker jag att jag ska blåsa datorn och göra en ren installation... Kanske blir bättre då med lite tur.

#274

Postad 11 mars 2013 - 14:43

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
ja det är för att du matar 24Hz matrial med 60Hz du kan alltid göra en installation på ett usb för att testa så länge vilken version kör du nu? 2.99.4 löste mycket av de här problemen man slapp skriva egen xorg fil...

Redigerat av jimjans, 11 mars 2013 - 14:44.


#275

Postad 11 mars 2013 - 15:08

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Kör 2.99.4. Men det känns som det är så mycket som kan gå snett utan att man riktigt förstår varför. För ett par veckor sen slutade mitt tangentbord att fungera mitt i en "session". Har inte fått igång det sen dess trots att systemet har uppdaterats och jag kollat så att tangentbordet inte är trasigt.

#276

Postad 11 mars 2013 - 15:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Har du testat att gå förbi förstärkaren?

#277

Postad 11 mars 2013 - 15:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
det kan ju i och för sig vara att det är radeon som strular till det alltid strulat med ati i linux nvidia bättre val när det gäller linux. Gissar att du valt fusion build när det gäller openelec?

#278

Postad 11 mars 2013 - 15:52

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Ja, precis fusion builden. Äh, det fungerar rätt bra. Saken är ju bara den att även min blu-ray-spelare gick på 1080/60 i projektorn. Då hade jag iof av misstag ställt in på 50hz i blu-ray-spelaren, men då bör det väl stått 1080/50 tycker man ju. Filmläge inställt då såg bra ut. Kan passa på att fråga en till sak. Köpt en hdmi splitter som jag inte testat än. Den är från kjell, en aktiv goobay som ska klara 3d. Men jag läste i specen att den klarar 12bit, det låter lite tycker jag? Är det något att hänga upp sig på?

#279

Postad 11 mars 2013 - 16:11

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
blu ray använder bara 8 bit...

#280

Postad 11 mars 2013 - 19:00

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Ok, dåså...

Det efterfrågades bilder tidigare och jag lägger upp några nu.Lite nyfiken på vad ni som kanske sett lite mer säger är man ju ändå. Bilderna säger dock inte så mycket om hur det ser ut från sittplats då dom är tagna så nära. Dom första är tagna på det värst drabbade området högst upp i bild. Där kan man även se den rosa rand som går längs med hela toppen av bilden. Den går att se svagt från ca 3m när det är ljust under randen... iaf om man anstränger sig lite. Så det är väl det jag är lite småbekymrad över.Annars ser bilden jättefin ut från sittplats även projicerad direkt på väggen. Man får se hur det ser ut sen när jag fått duk och allt är monterat som det ska. Alla bilder är utan panel alignment-justering. Och bilderna är tagna med iphone, så dom är rätt oskarpa och intensiviteten på färgflytningarna har förstärkts.

https://www.minhembi...Citizen/337364/

Redigerat av UprightCitizen, 11 mars 2013 - 19:05.


#281

Postad 11 mars 2013 - 19:08

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0


Hehe du glömde nog göra galleriet synbart :P

Redigerat av Unregistered8e48d42d, 11 mars 2013 - 19:09.


#282

Postad 11 mars 2013 - 19:23

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jag skyller på sjukt plottrig layout. Nu är det fixat.

#283

Postad 11 mars 2013 - 19:32

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag skyller på sjukt plottrig layout. Nu är det fixat.


De där ser ut som en grejj panel alignment fixar till :) Har du provat ?
Dock har väll Sony en pixel garanti, kanske kolla detta först ?

Redigerat av Unregistered8e48d42d, 11 mars 2013 - 19:32.


#284

Postad 11 mars 2013 - 19:44

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jo jag har testat det, men det ska man ju helst inte använda tydligen. Jag har valt att låta bli att göra några justeringar för att jag ändå inte ser det med lite avstånd. Det känns som kromatisk aberration och inte ett alignment-fel. Grejen är att jag ogärna skickar tillbaka projektorn igen bara för att få tillbaka en som inte är bättre, just nu känner jag att bilden ser kanon ut. Om jag börjar störa mig på kanten med tiden så tar jag det då.

#285

Postad 11 mars 2013 - 20:20

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Har varit hos kusinen och satt upp hans ramspända duk React 3 och Sony HW30. Fy satiken vilken bild denna leverar out of the box. Hade en billig Acer hemma från början men jag rekommenderade denna istället. Han köpte den osedd och tror inte han kommer att ångra sig!

#286

Postad 11 mars 2013 - 21:21

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0
UprightCitizen: Första bilden ser verkligen ut som grönt är en pixel förskjuten uppåt och åt vänster medan resten av bilderna från projektorns menyer ser mer ut som kromatisk aberration. Just den cyan/magenta-skiftningen är typisk för Sony:s optik.

Är det så att första bilden är från källan? Då kan det vara just källan som inte lägger signalen rätt (förekommer) medan projektorns egna menyer är på pixeln rätt och alla fel man ser beror på optiken.

#287

Postad 12 mars 2013 - 01:07

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Det stämmer att första bilden är från källan, dator med xbmc, och dom andra är projektorns menyer. Du som har lite kött på benen, vad tror du om bilderna? Är det ungefär såhär det brukar se ut eller?

#288

Postad 12 mars 2013 - 14:53

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0
Ja, det är ganska typiskt för HW-serien att det är på den här nivån. Ofta skiftar det över ytan. VW85/90/95 har betydligt bättre optik men kostar också därefter.

#289

Postad 12 mars 2013 - 15:34

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Men som typ att det går en rosa linje längs med hela bildkanten på övre letterbox-kanten och längs med vänster sida som man ändå kan se från tre meter på 92"? Annars ser blu-ray fantastiskt fint ut. Är också lite orolig över att fläkten låter onödigt mycket eftersom den tysta fläkten var ett starkt argument i detta köp då jag sitter så nära projektorn. Kan ju bara vara att man nojar upp sig över saker så här i början. Får ge det lite tid, skulle det vara nånting som känns tokigt så är det ju garantiärende och garantin är lång. Låter kanske lite negativ, men jag är jättenöjd med bilden bortsett från den där detaljen och jämfört med ghosting och linebleed som jag har på min plasma så... Ja vad ska man säga. Kan det förvärras av att projektorn är lite tiltad nedåt? Har inte satt upp duken ännu så jag har inte orkat justera det för noga. Fast iof så är den rosa kanten bredare på vänster sida än upptill så det bör inte ha med saken att göra.

Angående att jag bara får 60 fps matning är receiverns fel. Ska testa att uppdatera firmware. Annars vet jag inte hur jag ska göra... Tvivlar på att receivern ens finns kvar på mediamarkt så det kanske är svårt att byta.


Redigerat av UprightCitizen, 12 mars 2013 - 15:53.


#290

Postad 12 mars 2013 - 20:51

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0
Den rosa kanten kan orsakas av källan eller receivern. Är den där även ifall du väljer att inte köra någon signal alls, eller kör något av de inbyggda testmönstren? Har du en PS3:a att jämföra med är det lätt att avgöra sådan här saker och ting.

Kör du dator finns en det en viktig tumregel: Ser du något knasigt beror det i 9 fall av 10 på datorn. :)

Att vinkla en projektor ska du undvika eftersom du förutom snedställd fokusplan också får trapetsformad bild. Använder du keystone för att motverka trapetsen ger det en digital förvrängning av bilden. Denna förvrängning kan även den orsaka den här typen av problem som syns extra tydligt när du använder testbilder och grafik.

#291

Postad 12 mars 2013 - 22:36

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Den är kvar även om jag kör grid från projektorn. Följer man griden från nedre högra hörnet och upp mot övre vänstra så blir det mer och mer rosarött utanför de vita linjerna.

Vet att jag inte ska vinkla den, den bara blev en aning vinklad när jag satte upp den och jag har inte orkar fixa det pga. Krångligt fäste och ingen duk än. Fixar det när jag skruvat upp duken, har en 92" grandview velvet cinema som står monterad i sovrummet.

Nu är ju detta väldigt svårt att beskriva men hur mycket ska den här maskinen låta? I högt lampläge så kan jag tydligt höra den på en tre-fyra meters avstånd minst när allt annat är tyst. Min första projektor, och jag fattar ju att det blir varmt med en stark lampa och det behövs kylning... Men eftersom man läst att den ska vara knappt hörbar. Lågt lampläge är väldigt behagligt även precis över huvudet.

Redigerat av UprightCitizen, 12 mars 2013 - 23:42.


#292

Postad 13 mars 2013 - 01:35

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Nu är ju detta väldigt svårt att beskriva men hur mycket ska den här maskinen låta? I högt lampläge så kan jag tydligt höra den på en tre-fyra meters avstånd minst när allt annat är tyst. Min första projektor, och jag fattar ju att det blir varmt med en stark lampa och det behövs kylning... Men eftersom man läst att den ska vara knappt hörbar. Lågt lampläge är väldigt behagligt även precis över huvudet.


Jag hade en HW20 innan som var specad till 20dB och den kunde jag klart & tydligt höra i höga lampläget så att HW30 knappt skulle vara hörbar ställer jag mig tveksam till med tanke på att den är specad till 22dB. I låga läget däremot är den knappt hörbar, bara ett väldigt svagt surrande ljud men det märks knappt inte alls, speciellt inte om man har en film igång. I scener med normalt/mycket ljud märks det inte om man kör i höga läget men däremot i tysta så blir det märkbart.




#293

Postad 13 mars 2013 - 10:02

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 1

Nu är ju detta väldigt svårt att beskriva men hur mycket ska den här maskinen låta? I högt lampläge så kan jag tydligt höra den på en tre-fyra meters avstånd minst när allt annat är tyst. Min första projektor, och jag fattar ju att det blir varmt med en stark lampa och det behövs kylning... Men eftersom man läst att den ska vara knappt hörbar. Lågt lampläge är väldigt behagligt även precis över huvudet.

Mitt tips är att ta användarbeskrivningar av ljudnivåer med en rejäl skopa salt. Dvs ord som "knäpptyst", "jag hör den inte alls" osv. Upplevelsen av ljudnivå är så otroligt subjektiv. Jag har genom åren köpt massor av prylar som beskrivits som "knäpptysta" men som absolut inte varit det. Folk har olika referensramar så när någon skriver "jättetyst" så kan man ofta själv lägga till ".... i jämförelse med en hårtork!" i slutet på meningen.

Den specade ljudnivån säger heller inte särskilt mycket eftersom tillverkarna mäter på olika sätt, och det beskriver heller inte karaktären på ljudet.

Mitt eget subjektiva omdöme av min HW30 är att den i högt lampläge helt klart hörs tydligt i hela rummet, men det är ett ganska susande ljud som är relativt lätt att glömma bort till och med för mina känsliga öron. Men jag tycker ändå det är lätt störande. I lågt lampläge så hörs den fortfarande i hela rummet men är ännu lättare att glömma bort och helt ok att leva med. Men glöm som sagt ord som "ljudlös" osv.

#294

Postad 13 mars 2013 - 10:36

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Mitt tips är att ta användarbeskrivningar av ljudnivåer med en rejäl skopa salt. Dvs ord som "knäpptyst", "jag hör den inte alls" osv. Upplevelsen av ljudnivå är så otroligt subjektiv. Jag har genom åren köpt massor av prylar som beskrivits som "knäpptysta" men som absolut inte varit det. Folk har olika referensramar så när någon skriver "jättetyst" så kan man ofta själv lägga till ".... i jämförelse med en hårtork!" i slutet på meningen.

Den specade ljudnivån säger heller inte särskilt mycket eftersom tillverkarna mäter på olika sätt, och det beskriver heller inte karaktären på ljudet.

Mitt eget subjektiva omdöme av min HW30 är att den i högt lampläge helt klart hörs tydligt i hela rummet, men det är ett ganska susande ljud som är relativt lätt att glömma bort till och med för mina känsliga öron. Men jag tycker ändå det är lätt störande. I lågt lampläge så hörs den fortfarande i hela rummet men är ännu lättare att glömma bort och helt ok att leva med. Men glöm som sagt ord som "ljudlös" osv.


Bra beskrivet Frux! Så här upplever jag den.
Absolut inte ljudlös men lågt susande vid lågt lampläge. Glömmer bort suset vid filmtittande så det helt acceptabelt enligt min måttsock. Har även kört filmer i högt läge och aldrig blivit påminnd om suset även om det är högre ljudmässigt.
Men det är subjektivt som Frux skriver.

#295

Postad 13 mars 2013 - 10:41

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Bra, det känns som jag uppfattar min på samma sätt. Dags att få upp duken och mörkläggningen!

#296

Postad 13 mars 2013 - 14:43

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0

Den är kvar även om jag kör grid från projektorn. Följer man griden från nedre högra hörnet och upp mot övre vänstra så blir det mer och mer rosarött utanför de vita linjerna.


Ifall nivån och karaktären på detta förändras med lens shift vet du att det kommer från optiken.

#297

Postad 13 mars 2013 - 15:33

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Om det förändras så tror jag att det gör det väldigt lite. Beror säkert på optiken iaf men... Nu skiter jag i det där! Nu ska jag lägga energin på att fixa till rummet!

#298

Postad 13 mars 2013 - 15:47

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Gör det och njut av din nya projektor...

#299

Postad 15 mars 2013 - 14:52

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Men nu måste jag ändå få en sak utrett! Jag kan inte få projektorn att köra 24p! Nu har jag testat dels alla inställningar i receivern, uppdaterat firmware och testat att koppla förbi receivern både med htpc och blu-ray och ändå så när jag går in i menyn på projektorn och kollar info så står det antingen 1080/60i, 1080/60p eller 1080/50p. Blu-rayspelaren är inställd på 24hz, xmbc säger att det är 23,937. Vad blir tokigt?

#300

Postad 15 mars 2013 - 15:17

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0
Jag kan inte XMBC men gissar att den rapporterar frame rate som finns i videon och inte vad grafikkortet skickar ut.

Beorende på hur blu-rayspelaren fungerar får du endast 1080p/24 vid när du kör en Blu-ray, inte från menyer och liknande. Ifall det är en PS3:a du har kan du även behöva köra videoguiden först.

HW30 har inga problem att ta emot 1080p/24.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.