Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony VPL-HW30ES

389 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 15 mars 2013 - 15:33

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 1
Xbmc visar bara vilken framerate videon har inte vad den skickar ut....

#302

Postad 15 mars 2013 - 16:12

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jag vet att den ska klara det, men verkar ju inte göra det. Jag har kollat under tiden filmen går såklart, inglorious basterds i det här fallet, med samma resultat

#303

Postad 15 mars 2013 - 16:25

Unregistered8e48d42d
  • Unregistered8e48d42d
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Kör du xmbc från en htcp ? Isåfall får du ställa in i windows vilken hz du skall ha.. värt ett försök!

http://forums.plexap...ndows-properly/ - kanske kan va nåt ?

Redigerat av Unregistered8e48d42d, 15 mars 2013 - 16:26.


#304

Postad 15 mars 2013 - 18:08

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Nej jag kör openelec. Men fortfarande, detta gäller Både blu-rayspelare och htpc (separata maskiner) oberoende av receivern.

Uppd: Nu fungerar det helt plötsligt...

Redigerat av UprightCitizen, 16 mars 2013 - 21:26.


#305

Postad 13 april 2013 - 13:20

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Nu har jag testat köra med molton i taket. Väggen bakom duken har jag målat mörkbrun, ser svart ut i mörkret. Grym skillnad mot när alla väggar o tak var vita, den här projektorn förtjänar ett bra rum! Riktigt riktigt bra bild, snart kommer allt utom golvet och väggen bakom duken vara klätt i svart molton så kan jag börja ställa in bilden på allvar. Då känns det som att man borde kunna få ut en bra svärta och fortfarande få bra med "pop" i bilden! Så länge som hw50 o x35 (som ändå inte funkar i mitt rum) ligger på den prisnivån som de gör så känns denna som ett riktigt bra köp! Har köpt xpand x104 glajjor till. Dom ända jag testat visserligen men dom fungerar bra och verkar bekvämare än sonys, större glas och billigare. Går att få på ebay för ca 50 dollars.
Om man ska vara petig så skulle jag kunna tänka mig en projektor med bättre optik, ännu bättre svärta och lite stabilare optik (tenderar att glida ur fokus och lens shift-placering en aning med tiden, kan bero på att jag använder mkt lens shift) och ännu tystare (LED eller laser i framtiden??). MEN bilden jag får är så pass bra att jag lär vara nöjd en bra stund framöver, och jag är inte beredd att hosta upp vad det skulle kosta att få allt det. Jag började ju med att kika på projektorer som var betydligt billigare men insåg rätt snart att det var på den här nivån jag ville vara, det som var billigare nådde inte upp till mina krav och dyrare är ju jättebra om man kan finansiera det. Det är blev något sorts ekonomiskt/prestandamässigt bra läge.
Edit: tänkte bara lägga en liten kommentar på rörelsehantering. Väldigt viktigt för mig, och här gör sony mkt rätt! 24p ser så bra ut som det går och för animerat o 3d är motion flow riktigt värdefullt om än inte helt perfekt.

Over!

Redigerat av UprightCitizen, 13 april 2013 - 13:23.


#306

Postad 13 april 2013 - 15:40

fenix71
  • fenix71
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Kan bara hålla med, har precis sett min första film med denna proj (bytt upp mig ifrån Epson 3200) och vilken skillnad i bild. Jag har också fixat rummet innan denna åkte upp i taket målat väggar mörkgråa med en ny supermatt färg samt målat taket svart.
Köpte till 2:a generationen av 3D sändaren samt xpand x104 3D brillor har bara kikat som hastigast på lite 3D film och blev grymt impad av bilden, så mycket nöjd såhär i början.

#307

Postad 13 april 2013 - 16:58

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Vad är det för skillnad mellan hw30 och hw50 när det gäller placeringsmöjligheterna då hw50 är ju bättre å det området...

#308

Postad 13 april 2013 - 21:07

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Ja? Jag kanske fick med något syftningsfel där, jvc x35 kan jag inte ha pga throw range. Om jag inte minns fel. Grävde inte ner mig i den för mkt pga prislappen.

#309

Postad 14 april 2013 - 19:01

Keiser
  • Keiser
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Efter en del velande blev det en HW30 för min del också, var nära att köpa en HC5 men svårt att få in i mitt rum (zoom). Nu väntar man spänt tills den levereras, hoppas på lite wow-faktor då jag byter upp mig från en gammal Sanyo Z3. Har inte beställt 3d prylar än, avvaktar en stund. Är dock intresserad om någon kan tipsa på något bra test bland glasögon? En del har klagat på sonys, de kanske inte heller är billigast (eller mest prisvärda)? När det väl blir dags sen så tycks det vara PJ2 man ska gå på vad gäller emittern.

Redigerat av Keiser, 14 april 2013 - 19:03.


#310

Postad 15 april 2013 - 06:15

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Nu är det iof mycket att gå igenom men hw30 tråden på avsforum har en hel del 3d-snack. Har dock inte läst något om x104, bara äldre x103. X104 verkar mer på samma nivå som monstervision (som verkar vara en favorit till den här projektorn) med lite bättre kvalitet och så slipper man rf-pryttlar. Pj-2 finns på datapryl.se billigt.

Någon som vet hur sonys lampgaranti ser ut btw?

Redigerat av UprightCitizen, 15 april 2013 - 06:17.


#311

Postad 15 april 2013 - 17:15

Keiser
  • Keiser
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Ok tack, får kolla in den tråden.

#312

Postad 16 april 2013 - 07:45

fenix71
  • fenix71
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0


Någon som vet hur sonys lampgaranti ser ut btw?


https://www.minhembi...howtopic=301842

#313

Postad 17 april 2013 - 20:14

Keiser
  • Keiser
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0
Jodå, det blev en wow-effekt, jäklar vilken bild! Enda negativa är att lensshiften var lite sämre än jag trodde (om man använder vertikal och horisontell samtidigt). Aja, får flytta hyllan i helgen. Nu blev man faktiskt lite sugen på 3D också. :)

#314

Postad 22 april 2013 - 12:22

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Någon som är bekant med den här projektorn kanske kan ge mig råd om ljusstyrka. Jag är väldigt osäker på hur jag ska ställa in iris. Just nu kör jag lågt lampläge och manuell iris inställd på runt 10. Svart rum, 92" duk. Cinema 1. Är det en rimlig inställning eller borde jag ha ljusare? Ibland kan jag tycka att det känns mörkt, men det är så svårt att veta hur scenerna ska se ut. Ökar jag kan jag tycka att det lätt blir jävligt ljust med stora vita fält etc, men tänker att det kanske bara är för att ögonen vant sig vid det mörkare. Alla råd jag hittat angående ljusstyrka verkar förutsätta att man har något mätverktyg.

Alltså, jag efterlyser någon smart metod att ställa in ljusstyrkan med ögonen.

Redigerat av UprightCitizen, 22 april 2013 - 12:24.


#315

Postad 22 april 2013 - 12:48

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Vi kan ju inte ställa in ljusstyrkan så det passar dina ögon . Annars går det bara att ge råd efter hur ljust det skall vara i en typ typ av rum men då gäller det att använda mätare..

#316

Postad 22 april 2013 - 12:57

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Nej, det förstår ju jag också. Men nu är det ju inte bara jag som ska använda den och det gissar jag att det gäller för de flesta projektorer. Så det bör ju finnas något slags riktmärke eller rekommendationer, vilket det verkar finnas. Jag kan förstå att det blir svårt utan mätare. Men någon med lite erfarenhet och som känner projektorn i fråga kanske skulle kunna ha någon ide om inställningarna under rådande omständigheter åtminstonde är inom en rimlig ram eller om det låter helt åt ****. Skulle någon fråga mig om det är rimligt att ställa kontrastreglaget på 10, skulle jag nog känna mig säker nog att säga att det är för lågt även om jag inte kan ange ett korrekt värde för dennes set-up.

Edit: jag tänker att det borde finnas vissa saker man kan hålla koll på när man ställer ljusstyrka. Tex. Går man från en ljus scen till en svart helskärm och det svarta blir helt kolsvart en stund innan man hunnit justera sig, är det "för ljust" då? Jag tänker liksom att det borde finnas småsaker att relatera till även om man inte har mätare.

Redigerat av UprightCitizen, 22 april 2013 - 13:02.


#317

Postad 22 april 2013 - 13:13

Ringblixt
  • Ringblixt
  • Mästare

  • 3 209 inlägg
  • 0
Du har ett mörkerseende som tar några minuter på sig att aktiveras. Ifall ljusa bilder "slår sönder" detta på någon sekund och "...det svarta blir helt kolsvart en stund..." som du skriver är det ett tecken på att du kanske tar ut mer ljus än du behöver.

Du ska definitivt inte styra detta via kontrastreglaget, utan använd den manuella irisen istället.

Redigerat av Ringblixt, 22 april 2013 - 13:13.


#318

Postad 22 april 2013 - 13:45

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Jag anade att det kunde vara så.

Jag tog bara upp kontrastreglaget som ett exempel, för att förtydliga vad jag var ute efter. Men det kanske bara rörde till det ytterligare.

#319

Postad 22 april 2013 - 14:03

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Här kan du få lite data om hur mycket ljus du får tillbaka beroende på storlek av duk iris läge m.m. http://www.eliteproj...calculator.com/

#320

Postad 22 april 2013 - 15:54

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Smart! Om det där stämmer någolunda så bör jag ju ligga inom rekommendationen, om än kanske i den lägre änden

#321

Postad 07 maj 2013 - 11:01

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Upptäckte att min projektor hade en gulnad ton på vissa ställen. Polariseringsfilterproblem tänkte jag, hörde av mig till prime support. Läst att prime support ska vara jävliga att ha och göra med, men jag tycker det funkat bra så här långt. Dom var snabba på att kontakta mig efter att jag mailat, fixade så att ett bud kom och hämtade projektorn som kom fram idag. Dom hade redan tittat på den och kommer byta ut hela optiska blocket. Det ska ske under veckan så fort dom fått in alla delar dom behöver. Här undrar jag lite iof varför dom inte bara skickar en helt ny, men det spelar inte så stor roll. Nu har jag ju inte fått tillbaka den ännu, men hittills så tycker jag att dom skött sig över förväntan.

Edit: dessutom ligger denna på 17k hos dustin nu. Slå till om du är sugen på den! Nära halva priset mot hw50.

Edit 2: Nu ringde dom från prime support och sa att dom inte har alla delar så dom skickar en ny.

Redigerat av UprightCitizen, 07 maj 2013 - 11:38.


#322

Postad 07 maj 2013 - 13:37

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Ja beräknar dom att du skulle vara utan projektor mer än 10 dagar så får du en ny...

#323

Postad 07 maj 2013 - 14:21

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Man får väl en till låns va enligt ps-avtalet? Men hur som helst så har jag läst en hel del dåliga omdömmen av prime-supporten. Bla. en på avs som hade samma fel som min och då tog det flera veckor (dock usa), så jag känner mig nöjd med service och bemötande.

#324

Postad 07 maj 2013 - 15:31

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Jag har också bara haft bra att göra med dem än så länge och jämfört med jvc supporten är dom underbara när man lämnar in till jvc kan man bli utan projektor i månader...

#325

Postad 10 maj 2013 - 12:51

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Idag fick jag min "nya" projektor. Lådan såg väldigt sliten ut, den hade blivit ompacketerad några gånger såg det ut som. Öppnar, och mycket riktigt så ser projektorn inte heller särskilt ny ut. Den är smutsig och är en smula kantstött. Den jag skickade var typ två månader gammal och väldigt noga skött. Blir förbannad men pluggar in skiten. Efter en stund börjar det dyka upp horisontala vita streck över hela bilden som flimmer.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH. Idioter.

#326

Postad 10 maj 2013 - 13:00

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Tråkigt....

#327

Postad 10 maj 2013 - 13:15

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Det tycker jag verkligen. Känns inte kul. Har kontaktat dom och bla. fått svarat "We are checking the availability of a unit of the same model or superior and will inform you ASAP". Jag som tog upp det här med att kanske eventuellt få en uppgradering pga av strul. Kommer ju förmodligen inte hända, men man kan ju alltid försöka.

#328

Postad 10 maj 2013 - 13:34

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
uppgradera till en hw50 eller?

Jag kan bara säga att när jag råkade ut för problem med min hw50 så fick jag en ny i oöppnat packet...

Redigerat av jimjans, 10 maj 2013 - 13:33.


#329

Postad 10 maj 2013 - 14:14

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Ja, det måste väl vara hw50 isf. Det lär ju aldrig hända, men vore det så så skulle ju det göra att man kunde glömma det här lilla missödet.

Jag har blivit trevligt bemött hela tiden av en person som verkar ha hand om mitt ärende och som verkar väldigt tillmötesgående. Och det var en helt ny jag hade blivit lovad. Tror att det här kommer ordna upp sig bra, men det är irriterande. Någon har varit rätt nonchalant när denna skickade mig den här projektorn för det är uppenbart att den inte är ny. Dom hade inte ens bemödat sig att damma av den innan dom stoppade den i förpackningen.

#330

Postad 10 maj 2013 - 14:22

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Ja sånt är ju aldrig roligt, håller tummarna för att det löser sig och med lite tur kanske det blir en hw50...

#331

Postad 10 maj 2013 - 15:08

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Jag hade en kund för en tid sedan som se skickade ut en låneprojektor till, under tiden, tills den nya dök upp några dagar senare. Kanske samma sak för dig. Kolla med dem. /Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#332

Postad 10 maj 2013 - 15:24

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Verkar inte vara så. Jag har redan kontaktat dom.

#333

Postad 11 maj 2013 - 14:51

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Vet inte om det är mig Marcus_The Rock refererar till men även jag har fått liknande dig "Upright" en avsevärt mer begagnad projektor som inte alls höll samma skick som den jag skickade till service. Kontakten med supporten fungerar bra tycker jag och dom är väldigt snabba med svar och frakter , men däremot kan det bli bekymmer för en annan om man ska förstå och förklara allt på Engelska :) . Jag kontaktade supporten efter samråd med Marcus. Det var tre olika saker som jag tog upp med dom, skickade bilder och dagen efter ringde dom och ville ha in den på service. Efter två dagar ringde dom mig igen och berättade att det var väntetid på reservdelar så ja kunde få välja att få en ny eller en" refurbished". Dom hade dock inte någon ny på service center. När jag frågade om detta så var det en renoverad med ny lampa och ny kåpa. Efter att jag godkänt en refurbished frågade han mig om det var ok om den var svart :mellow: !? Jag svarade då att den ska vara svart för det var den jag skickade till er. När det sedan kom en i ungefär det skicket som du beskriver upright så blev jag också besviken och kontaktade dom igen. Dessutom stod det loan unit på frakt sedeln. Fem minuter efter mitt samtal ringde dom och sa att dom skickar en helt ny och tar samtidigt den andra tillbaka. Nu blev det inte riktigt så utan dom bara lämnade av den nya utan att kontakta mig från fraktbolaget vilket var bestämt att så skulle ske. 4 veckor senare ringer fraktbolaget och frågar mig om en hämtning och den hämtas dagen därpå. 1 timme efter dom hämtat den ringer support mig och frågar om jag verkligen har lämnat tillbaka enheten och det vill ja kalla fräckt. Dom satte reglerna för hur det skulle skötas sen blir jag ändå ifrågasatt !!? Summan av det hela är att dom är bra och snabba i svar och beslut men jag är ganska övertygad att kommunikationen mellan supporten i Engand och Service center i Holland ( "loan unit" ," ok med en svart?" ) inte är mycket bättre än min teknik/fack engelska så om det skulle strula nåt mer under garantitiden blir det Marcus som sköter ärendet :).

Redigerat av alstrini, 11 maj 2013 - 16:41.


#334

Postad 11 maj 2013 - 14:58

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
En sak glömde jag. Har i dagarna fått mail typ "hjälp oss bli bättre" från prime support och det kommer jag självklart svara på. Skickade även ett mail till dom efter sista kontakten men det resulterade i ett autosvar.

#335

Postad 11 maj 2013 - 19:09

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Det kan vara så att det är ett fall utav missförstånd mellan supportcentret i england och verkstaden i holland. Utan att slå för hårt på egen trumma så vill jag nog påstå att min engelska är på en mycket bra nivå så korrespondens med suportcentret har fungerat bra, och vi har haft kontakt och dom ska utreda vad som hänt och säger att det har skett ett misstag här. Jag utesluter inte att det är en låneprojektor, men det har aldrig nämnts att det skulle vara aktuellt och jag fick den några dagar efter att dom berättat att dom skulle skicka mig en ny projektor som skulle ersätta min. Att jag skulle få en refurb var inget som nämndes och inte heller något som jag skulle gå med på. Den här verkar dessutom ha mer problem än den jag lämnade in. Kommunikationen med fraktbolaget har dock inte fungerat strålande, jag fick kartongen som jag skulle skicka in min projektor i långt efter det att dom kommit och hämtat upp projektorn hos mig. Så den åkte iväg i sin orginalkartong. Dessutom så har dom inte nämnt att det kan röra sig om en låneprojektor nu när jag kontaktat supporten så det talar väl lite för att det inte är ett tänkt lån.

#336

Postad 11 maj 2013 - 22:19

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Det kommer säkert bli en bra lösning på dina bekymmer i slutändan. Dom är bra att ha å göra med men visst är det tråkigt strul. Synd att det inte finns skandinavisk eller varför inte svensk prime support. Betvivlar inte din engelska alls, tyckte bara det va svårt när jag själv skulle beskriva mina problem :) .

Lycka till!

Redigerat av alstrini, 11 maj 2013 - 22:20.


#337

Postad 12 maj 2013 - 00:21

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Tack, det var intressant att höra om din vända också. Liknande historia. Jag tror att det löser sig. Blev bara lite besviken eftersom jag trodde att det redan gjort det!

#338

Postad 12 maj 2013 - 17:45

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0
går det att köra hw30es på ecoläge på 3d.

#339

Postad 12 maj 2013 - 18:57

alstrini
  • alstrini
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Om jag inte har fel för mig så går den upp i högt läge automatisk när du kör 3D.

#340

Postad 12 maj 2013 - 23:34

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Japp

#341

Postad 13 maj 2013 - 13:14

mr richards
  • mr richards
  • Forumräv

  • 899 inlägg
  • 0
ska man ha 3d sändaren vid projektorn. såg att hw30 blir billigare än eh-tw 9100. lite beslutångest. är hw 30 bra på 3d, ungefär jämnbördigt med eh-tw 9100.

Redigerat av mr richards, 13 maj 2013 - 13:21.


#342

Postad 13 maj 2013 - 13:31

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Fick precis ett mail från sony som får mig att tänka att den här vändan var värt allt trubbel. Skriver jag mer i forumet om min (framtida) projektor så blir det i en annan tråd!

#343

Postad 13 maj 2013 - 13:47

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Grattis blev det en hw50?

#344

Postad 13 maj 2013 - 13:53

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0

ska man ha 3d sändaren vid projektorn. såg att hw30 blir billigare än eh-tw 9100. lite beslutångest. är hw 30 bra på 3d, ungefär jämnbördigt med eh-tw 9100.



Du får köpa till 3d sändare, och köper du den nya tmr-pj2 så kan du sätta fast den på projektorn. Den har bra räckvidd. Huruvida 3d är bättre eller sämre än någon annan kan jag inte uttala mig om men jag tycker den är kul. Har sett lite ghosting, samt att det kan se lite flimmrigt ut när det ör stora vita fält i bild. Men det sista beror nog på glasögontekniken och uppfattas olika mkt av olika personer. Jag uppfattar det som att den gör ett bra jobb.





Ja, det blev en hw50. Får dock vänta ett tag, 24e ska den komma. Oklart varför. Ska bli spännande att se om dom skickar rätt färg, men blir det inte det så orkar jag inte strula mer. Tycker att dom var shyssta, mitt förtroende för sony är räddat så att säga. Känner def att jag kan köpa sony även i fortsättningen.

Redigerat av UprightCitizen, 13 maj 2013 - 14:01.


#345

Postad 13 maj 2013 - 17:46

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0

Om jag inte har fel för mig så går den upp i högt läge automatisk när du kör 3D.

Den är faktiskt så avancerad så den pulserar i takt med glasögonen så den ändrar ljus styrka hela tiden.

#346

Postad 24 maj 2013 - 20:02

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Bra pris på vit..

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

#347

Postad 03 juni 2013 - 09:39

fenix71
  • fenix71
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0
Ni med Sony HW30 hur upplever ni bilden på era projjar? Jag har bytt ifrån en Epson 3200 till en Sony HW30 men upplever bilden som lite grynig i ljusa partier eller kan det vara hotspot jag ser? Epsonen visade inte upp den (oroligheten) i bilden, kan det hjälpas bort med inställningar? Har ställt kontrast och ljusstyrka med hjälp av DVE men tycker problemet kvarstår, i övrigt är jag mycket nöjd med bilden. Kör med grå Euroscreen duk i helt mörklagt rum mörka väggar/tak projjen har gått ca 80tim, duken kommer att bytas till en vit framöver.

#348

Postad 03 juni 2013 - 11:12

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

  • 955 inlägg
  • 0
Kan inte säga att jag tyckte den var särskilt grynig. Prova nr inställningarna.

#349

Postad 03 juni 2013 - 11:56

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Hotspot är det inte, då se du en ljusare punkt i mitten av duken än sidorna..

#350

Postad 03 juni 2013 - 15:26

fenix71
  • fenix71
  • Användare

  • 179 inlägg
  • 0

Kan inte säga att jag tyckte den var särskilt grynig. Prova nr inställningarna.

Vet inte om grynig var rätta ordet, mer att det glittrar i ljusa partier.

Hotspot är det inte, då se du en ljusare punkt i mitten av duken än sidorna..

Ok! Vet inte den tekniska termen på fenomenet, om det nu finns någon. Men irriterande är det, det ska väl ändå inte kunna bero på duken? Bilden är inte ljusstarkare (vad jag kan se) med mina inställningar än med Epsonen jag hade innan. Ska labba lite mer med inställningarna och se om jag kan komma till rätta med vad det kan bero på.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.