Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

VU+ Satellitmottagare

3303 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Vu+ Duo (Digitalboxar) 3 8,71 (16) Inga priser
Vu+ Solo (Digitalboxar) 2 8 (2) Inga priser
Vu+ Uno (Digitalboxar) 2 7,5 (1) 3 375:-
Vu+ Uno C/T (Digitalboxar) Rapporterad 1 (0) Inga priser
Vu+ Ultimo (Digitalboxar) 2 6 (1) Inga priser
GigaBlue Quad HD 2xS2 (Digitalboxar) 1 (0) 3 759:-
Vu+ Solo2 (Digitalboxar) 3 8,89 (18) Inga priser
Vu+ Duo2 (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
Vu+ Duo2 2xS2 (Digitalboxar) 2 8,86 (6) Inga priser
Vu+ Zero (Digitalboxar) 4 8 (2) 461:-
Vu+ Solo SE V2 2xS2 (Digitalboxar) 4 7 (1) Inga priser
Vu+ Solo 4K 2xS2 (Digitalboxar) 3 7,5 (1) Inga priser
Vu+ Duo 4K (Digitalboxar) 1 (0) 4 313:-
7 relaterade trÄdar

#101

Postad 08 april 2010 - 00:32

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
DM8000 Àr ingen satellitbox utan en mediacenter och nu finns det tom bluray tools för linux sÄ snart blir det komplett.
Alla har inte bluray spelare och vill inte ha olika apparater för allt dÄ man kan ha allt i ett.
Sen finns det ju mÄnga som vill spara undan det man spelat in pÄ DVD skiva med. Hört talats om DVD recorders?
Men visst det gÄr ju och lösa genom extern DVD/Bluray brÀnnare men inte lika bra lösning.

Alla vill inte ha Viasat för att fÄ TV6 men det Àr vÀl svÄrt för dig att förstÄ.
Visst man kan spela in flera kanaler jag kan spela in 10 kanaler samtidigt pÄ min dm7025 men kanalerna mÄste ligga inom 2 muxar/transponders sjÀlvklart.
Jag ser mycket sport t.ex och spelar ofta in minst 1 program som gÄr samtidigt dÄ och ibland flera och dÄ Àr ibland 2 tuners för lite. Och mÄnga gÄnger spelar jag ocksÄ in för att kunna se nÀr jag sjÀlv vill.
DM8000 har fasta DVB-S2 tuners precis so Vu+ Duo sÄ dÀr Àr det samma sak att dom inte gÄr byta ut.
Ska man dÄ ta in CD och sen ta in TV6 genom kabel eller marksÀnt sÄ behövs man Ätminstone en 3e tuner och eftersom dm8000 har plats för 2st plug n play tuners sÄ kan man ha totalt 4st.
Jag pratar inte bara för mig sjÀlv utan jag kÀnner mÄnga som bara Àr intresserad av CD och Àr inte intresserad av Viasat förutom TV6.
I mitt fall skulle jag vara tvungen betala 325:-/mÄn inkl kortavgift till Viasat för att fÄ TV6 + Viasat Sport medans jag betalar 139:- hos Tele2 för det.
Det blir 2232:- mer per Är och dÄ blir den dÀr boxen inte sÄ billig helt plötsligt.

Men som sagt om man nu har bÄde CD och Viasat och klarar sig utan de extra man fÄr sÄ Àr det en bra box.

Redigerat av Leatherface, 08 april 2010 - 01:11.


#102

Postad 08 april 2010 - 09:57

matbl
  • matbl
  • ForumrĂ€v

  • 840 inlĂ€gg
  • 0

MarknÀtet i en satellitbox för att ta in TV6 ?
- Man har vÀl bÄde Viasat och Canaldigital nÀr det finns kortplatser för det i boxen

Ja men dÄ mÄste man betrala till viasat och det finns det inte en chans i ******* att jag gör. I marknÀtet sÀnds TV6 okrypterad.
Men som sagt, den kan ju boxen i tv:n ta in, men inte spela in frÄn.
NĂ„ja...

Är det nĂ„gon mer som har nĂ„got att sĂ€ga om bildkvalitet pĂ„ SD-sĂ€ndningar? Upskalning och deinterlacning?
Kan den skicka 1080p/50 ut? Min tv Àr usel pÄ deinterlacning sÄ helst vill jag inte ha ut 1080i.

Redigerat av matbl, 08 april 2010 - 09:58.


#103

Postad 08 april 2010 - 16:38

BGPv4
  • BGPv4
  • ForumrĂ€v

  • 923 inlĂ€gg
  • 0

DM8000 Àr ingen satellitbox utan en mediacenter och nu finns det tom bluray tools för linux sÄ snart blir det komplett.


Ett rÀtt dÄligt mediacenter i sÄ fall för enligt rapporter man lÀser pÄ tyska dreambox forum har den problem spela en hel del filer fortfarande fast den funnits i snart 2 Är pÄ marknaden, till och med DMM sjÀlva skriver i forumet att de ska göra förbÀttring av mediasektionen men tydligen Àr den inte bÀttre.

Sen tycker jag DVD Är 2010 Àr ganska hopplöst ute, och det dÀr med Bluray var vÀl ett 1:a April skÀmt nu i efterhand.

SjÀlv har jag aldrig haft nÄgon nytta av twin tuner eller mer, man har ju ett liv ocksÄ, inte bara sitta titta pÄ tv 24/7 sÄ att man mÄste spela in 3 eller 4 program samtidigt.

Men om Azboxen hade fixat bÀttre programvara hade den varit given eftersom den presterar lika bra som alla andra Sigma baserade mediaspelare eftersom Sigma ger överlÀgsen bildkvalite mot andra chip idag.

Redigerat av BGPv4, 08 april 2010 - 16:42.


#104

Postad 08 april 2010 - 17:03

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlĂ€gg
  • 0
Kan vi försöka hÄlla diskussionen i denna trÄd till att handla om Vu+ boxen och inte Dreamboxar av olika varianter?
Det Àr helt ok Àr jÀmföra mellan dem men att som nu bara inlÀgg efter inlÀgg kommentera hur bra/dÄlig DB8000 hör inte hemma i denna trÄd.
Ta det i DB8000trÄden istÀllet.

Tack för visad hÀnsyn.

#105

Postad 08 april 2010 - 17:53

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

Ett rÀtt dÄligt mediacenter i sÄ fall för enligt rapporter man lÀser pÄ tyska dreambox forum har den problem spela en hel del filer fortfarande fast den funnits i snart 2 Är pÄ marknaden, till och med DMM sjÀlva skriver i forumet att de ska göra förbÀttring av mediasektionen men tydligen Àr den inte bÀttre.

Sen tycker jag DVD Är 2010 Àr ganska hopplöst ute, och det dÀr med Bluray var vÀl ett 1:a April skÀmt nu i efterhand.

SjÀlv har jag aldrig haft nÄgon nytta av twin tuner eller mer, man har ju ett liv ocksÄ, inte bara sitta titta pÄ tv 24/7 sÄ att man mÄste spela in 3 eller 4 program samtidigt.

Men om Azboxen hade fixat bÀttre programvara hade den varit given eftersom den presterar lika bra som alla andra Sigma baserade mediaspelare eftersom Sigma ger överlÀgsen bildkvalite mot andra chip idag.

Den klarar av i princip allt man stoppar in i den dÀremot har det varit problem att spela upp filerna med vissa srt filer.
Och bra mediacenter har man om man kör med LT6 image som har en egen mediacenter.
Sen vad som Àr 2010 eller inte Àr upp till var och en men mÄnga vill ha DVD brÀnnare för att kunna brÀnna ut sina inspelningar och liknande ocksÄ.
Finns inget som hindrar en att stoppa in bluray brÀnnare för den delen men det gÄr inte spela upp kopieringsskyddade filmer.
Man behöver inte sitta 24/7 jag ser ofta sport som sagt och dÄ gÄr 1 tuner Ät och dÄ har jag bara 1 tuner ledig till annat och jag spelar in mycke serier och filmer dÄ jag inte har rÄd att köpa en massa filmer.
Sen sÄ spelar jag in mycket ocksÄ just för att ha ett liv som du nÀmner och se dÄ jag sjÀlv har tid.
Sen som sagt för att kunna ta in marksÀnd TV6 t.ex och det tror jag ganska mÄnga vill och dÄ Àr minst 3 tuners ett mÄste.
Men vi försöker lÀgga ner diskussionen om andra boxar nu.
Jag kan bara hoppas att Vu+ slÀpper en box med Ätminstone 2 Plug N Play tuners men gÀrna 3 eller mer dÄ kommer Àven jag övervÀga den boxen.

Redigerat av Leatherface, 08 april 2010 - 18:12.


#106

Postad 08 april 2010 - 18:36

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

Jag kan bara hoppas att Vu+ slÀpper en box med Ätminstone 2 Plug N Play tuners men gÀrna 3 eller mer dÄ kommer Àven jag övervÀga den boxen.


Det Àr pÄ gÄng. Hösten ryktas det om. Iaf utbytbara tuners, >2 Àr det inte sagt ngt om.

#107

Postad 08 april 2010 - 19:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Hoppas det stÀmmer för dÄ kan den bli riktigt intressant.
Resten av sakerna jag nÀmt kan jag leva utan.
FÄr vÀl hoppas dom kommer med ny fjÀrr oxo för den dom har nu ser inte sÄ speciellt snygg ut eller ligga lika bra i handen.

Redigerat av Leatherface, 08 april 2010 - 19:40.


#108

Postad 08 april 2010 - 21:07

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv har jag aldrig haft nÄgon nytta av twin tuner eller mer, man har ju ett liv ocksÄ, inte bara sitta titta pÄ tv 24/7 sÄ att man mÄste spela in 3 eller 4 program samtidigt.


Åtminstonde twin Ă€r riktigt bra om man har ett liv. B) Man sjĂ€lv kanske vill vara ute i friska luften och spela in och istĂ€llet kolla F1-loppet eller fotbollen nĂ€r ungarna lagt sig och frugan/ungarna vill kolla pĂ„ eller spela in annat just nĂ€r man vill spela in.

SjÀlv kollar jag inte mycket pÄ TV, men har lagt ner en hel del pengar och möda pÄ att se till att jag har en bra satutrustning/mottagare för att kunna se det jag vill se nÀr jag vill det.

LÀdret: Var det inte ngt pÄ G vad gÀller original-blueray pÄ linux?

#109

Postad 08 april 2010 - 21:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Ja det kom nÄt för att köra bluray skivor direkt pÄ linux men inget jag lekt med sÄ vet inte hur bra det funkar.

#110

Postad 08 april 2010 - 21:31

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0
OK, fÄr hoppas det kommer blueraystöd framöver. En extern lÀsare vore en bra lösning.

UpptÀckte precis ett problem som jag inte vet om det Àr VU+-specifikt eller Enigma2-relaterat. Streamade SVT2, men nÀr det blev regionala nyheter efter sporten funkade inte streamingen. Laddade om webif för att fÄ rÀtt pids men ingen skillnad. Funkar bra pÄ dm7020s och Enigma1. Ngn som vet bot för detta? (hann inte kolla om det var samma fenomen pÄ TVn)

#111

Postad 08 april 2010 - 22:08

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
SVT byter PIDs vid regionala sÀndningar sÄ det Àr sÀkert det som Àr orsaken.

#112

Postad 09 april 2010 - 05:24

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

SVT byter PIDs vid regionala sÀndningar sÄ det Àr sÀkert det som Àr orsaken.


Jo, att det Àr orsaken vet jag - frÄgan Àr vad boten pÄ Enigma2 Àr B) PÄ Enigma1 standard rÀckte det med att refresha webif och starta streaming igen. PÄ PLis zapstream behövde man inte göra ngt, streamingen funkade ÀndÄ (Àven vid kanalbyten).

#113

Postad 09 april 2010 - 10:57

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Vid streaming tror jag inte det gÄr göra sÄ mycket dÄ den streamar med just PID som inte lÀngre finns vid regionala sÀndningar.
Möjligen att WebTV funkar bÀttre istÀllet för streama till VLC.
Om PLi gjort nÄt Ät det för Enigma2 vet jag inte.

Redigerat av Leatherface, 09 april 2010 - 10:58.


#114

Postad 09 april 2010 - 18:35

fbkforever
  • fbkforever
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som har jÀmfört bilden med en CD inspelningsbar HD-box? Har ett CD abonnemang idag och funderar pÄ att skaffa Viasat ocksÄ. Kan man titta pÄ viasats kanaler och spela in frÄn CdŽs kanaler samtidigt?

#115

Postad 09 april 2010 - 19:24

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

Kan man titta pÄ viasats kanaler och spela in frÄn CdŽs kanaler samtidigt?


Japp (sÄ lÀnge du har tvÄ kablar frÄn parabolen). Inte viasats HD dock.

#116

Postad 09 april 2010 - 19:27

fbkforever
  • fbkforever
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0

Japp (sÄ lÀnge du har tvÄ kablar frÄn parabolen). Inte viasats HD dock.


Varför inte Viasats HD?

#117

Postad 09 april 2010 - 19:33

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

Varför inte Viasats HD?


HD-kanalerna anvÀnder sk pairing med mottagaren, funkar inte pÄ annat Àn godkÀnda mottagare. Och det Àr möjligt att Àven CD slÄr pÄ det om de kÀnner för det, sÄ vill man inte ta den riskan fÄr man stanna med originalmottagare och kÀnna sig trygg - och ha trÄkigt :)

#118

Postad 09 april 2010 - 19:39

fbkforever
  • fbkforever
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0

HD-kanalerna anvÀnder sk pairing med mottagaren, funkar inte pÄ annat Àn godkÀnda mottagare. Och det Àr möjligt att Àven CD slÄr pÄ det om de kÀnner för det, sÄ vill man inte ta den riskan fÄr man stanna med originalmottagare och kÀnna sig trygg - och ha trÄkigt :)


Du menar att man fÄr inte in nÄgon av Viasats HD-kanaler annat Àn med orginalboxar alltsÄ?

#119

Postad 09 april 2010 - 19:52

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

Du menar att man fÄr inte in nÄgon av Viasats HD-kanaler annat Àn med orginalboxar alltsÄ?


SÄ Àr det. Möjligt det existerar ngn form av kommersiell piratlösning, men inget jag kÀnner till.

#120

Postad 09 april 2010 - 19:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Vill inte starta nÄn diskussion om pairing nu men Àven CD har ju sagt dom ska införa pairing sÄ frÄgan Àr bara nÀr men i det fallet finns det hopp.

http://www.hansa-ele....asp#pairing-CD

#121

Postad 10 april 2010 - 12:03

bkd
  • bkd
  • LĂ€rjunge

  • 460 inlĂ€gg
  • 0
Det hÀr med avsaknad av DVB-T tuner Àr lite utav en avgörande faktor hos oss. Vi har CD och vill kunna spela in TV6 via marknÀtet, dvs. det optimala för oss Àr 2 DVB-S2 plus 1 DVB-T. Tidigare har funderingarna varit runt CD:s HD PVR (buggig till tusen), DM8000 (dyr som bara den) och en HTPC (dyrt och lite krÄngligt).

Hur Àr det med DVB-T via USB? Det borde vÀl till största delen handla om drivrutiner? NÄgon som vet om det finns möjligheter att anvÀnda det till Linux pÄ PC? I sÄ fall borde det ju inte vara omöjligt att fÄ till Àven för VU+.

#122

Postad 10 april 2010 - 13:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Vet att vissa har fÄtt externa tuners att funka via USB pÄ en DM800 efter lite kompilerande av moduler för tunern och patchande av enigma2, sÄ det borde gÄ Àven pÄ Vu+ Duo.

Redigerat av Leatherface, 10 april 2010 - 13:39.


#123

Postad 10 april 2010 - 19:00

bpl
  • bpl
  • ForumrĂ€v

  • 858 inlĂ€gg
  • 0

Genom att inte ha krypterade skins som mÄnga verkar gilla.
Personligen Àr LT min favorit men den finns bara till DMM's HD boxar nu.


Dream Elite (Matrix10) krypterar inte skinsen lÀngre...

#124

Postad 11 april 2010 - 09:07

memito
  • memito
  • Wannabe

  • 48 inlĂ€gg
  • 0
hej
vill köpa en VU+ Duo Twin Enigma2 Open Source,
men.. det första Àr hittar jag inte i Sverige, om jag hittar det dÄ Àr det minst 1 tusen kr dyrare..
vad Àr det bÀst..
tacksam om jag fÄr nÄgot förslag..

(ska ta kolla ordentligt pÄ net och prisjakt)

Redigerat av memito, 11 april 2010 - 09:08.


#125

Postad 11 april 2010 - 11:50

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlĂ€gg
  • 0

Det hÀr med avsaknad av DVB-T tuner Àr lite utav en avgörande faktor hos oss. Vi har CD och vill kunna spela in TV6 via marknÀtet,


Va synd dÄ. DÄ kan du ju inte ha en VU+ Hoppas du hittar nÄgot som passar dig. Men det var ju trevligt att du berÀttade det för oss :D

För er som har boxen. Har nu kört Pli i ytterligare en vecka och uppdateringarna bara strömmar in. MÄste sÀga att boxen Àr stabil och redan nu har den kört om HD800 vad gÀller detta.

Redigerat av cedergren, 11 april 2010 - 11:52.


#126

Postad 11 april 2010 - 12:51

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlĂ€gg
  • 0

Vill inte starta nÄn diskussion om pairing nu men Àven CD har ju sagt dom ska införa pairing sÄ frÄgan Àr bara nÀr men i det fallet finns det hopp.

http://www.hansa-ele....asp#pairing-CD


CD har sÄ oerhört mÄnga boxar dÀrute som inte klarar pairing (t ex deras första HD-box) sÄ kostnaderna för dem, för att inte tala om negativ PR om alla mÄste byta sina boxar, talar emot införande av pairing Ätminstone för existerande kort.

#127

Postad 11 april 2010 - 23:38

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Vad jag vet klarar alla deras HD boxar pairing men dÀremot inte deras SD boxar.
Och inga kort behöver bytas ut eftersom CD redan kör med Conax CAS7 som bla har stöd för pairing, fingerprinting osv sÄ det finns inga hinder alls att slÄ pÄ det.
Dom sista gamla korten byttes ut för nÄt Är sen och slog dÄ samtidigt ut piratkorten som anvÀnde sig av CAS5.
Och som sagt CD sjÀlva har sagt under 2009/2010 och det Àr 2010 nu.
Även deras comboboxar har ju en lĂ€ttare form av pairing för SD kanalerna men det hindrar inte folk frĂ„n att anvĂ€nda korten i andra boxar.

Redigerat av Leatherface, 11 april 2010 - 23:59.


#128

Postad 11 april 2010 - 23:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0

För er som har boxen. Har nu kört Pli i ytterligare en vecka och uppdateringarna bara strömmar in. MÄste sÀga att boxen Àr stabil och redan nu har den kört om HD800 vad gÀller detta.

Det finns ingen box som heter HD800 men dÀremot DM800HD.
Och ganska dÄlig jÀmförelse dÄ DM800HD Àr en liten kompakt budgetbox med 1 tuner sÄ den ska jÀmföras mot Vu+ Solo isf. För övrigt sÄ Àr PLi stabilt pÄ andra boxar med.

Redigerat av Leatherface, 11 april 2010 - 23:48.


#129

Postad 12 april 2010 - 22:08

Unregisteredaadd9656
  • Unregisteredaadd9656
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0

hej
vill köpa en VU+ Duo Twin Enigma2 Open Source,
men.. det första Àr hittar jag inte i Sverige, om jag hittar det dÄ Àr det minst 1 tusen kr dyrare..
vad Àr det bÀst..
tacksam om jag fÄr nÄgot förslag..

(ska ta kolla ordentligt pÄ net och prisjakt)


Hej!
1000 kr dyrare? :)
Almsat & satpro tar runt 4600?
Ute i Europa 449€ ~ 4537 enligt forex.se idag?
Svensk konsumentköplag och distanshandelslag pÄ detta sÄ förstÄr iaf inte jag varför man skall hustla med Europa.

Redigerat av Unregisteredaadd9656, 16 april 2010 - 09:43.


#130

Postad 13 april 2010 - 00:02

BGPv4
  • BGPv4
  • ForumrĂ€v

  • 923 inlĂ€gg
  • 0

Hej!
1000 kr dyrare? :)
Almsat & satpro tar runt 4600?
Ute i Europa 449€ ~ 4537 enligt forex.se idag?
Svensk konsumentköplag och distanshandelslag pÄ detta sÄ förstÄr iaf inte jag varför man skall hustla med Europa.

//selanderm


Dom har sÀnkt priserna i Sverige för att dom insÄg förmodligen att alla köpte utomlands istÀllet.

Dock Àr det intressant veta om dom importerade modellerna i Sverige Àr den nya eller gamla revisionen, enklaste sÀttet Àr att kolla om fjÀrren Àr vit eller svart, den nya Àr svart.

#131

Postad 13 april 2010 - 06:08

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlĂ€gg
  • 0

Dock Àr det intressant veta om dom importerade modellerna i Sverige Àr den nya eller gamla revisionen, enklaste sÀttet Àr att kolla om fjÀrren Àr vit eller svart, den nya Àr svart.

Dock sÄ Àr det sÄ att inte ALLA med svart fjÀrr Àr den senaste revisionen pÄ "moderkortet" Kan vara bra att veta sÄ man inte tror sig ha fÄtt den senaste bara för att man har en svart fjÀrr.
Men de flesta som man köper nu borde vara Rev.1.3 dÄ det Àr nya batcher som kommer till butikerna iom att den sÀljer slut hela tiden! :)

Är fortfarande kanonnöjd med min och kör med PLi som bara rullar pĂ„. Inte den flashigaste imagen kanske men den Ă€r funktionell och fyller mina behov just nu i alla fall.

#132

Postad 13 april 2010 - 08:32

Unregisteredaadd9656
  • Unregisteredaadd9656
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Jag köpte min ifrÄn satpro 100408 och fick en 1.2 med vit fjÀrr, lev dagen efter bestÀllning.
Dock sitter jag inte och hÀnger lÀpp för att jag inte kan spela in i deep standby, utan Àr snarare glad att jag har en.
Jag har letat runt pÄ olika forum och det verkar vara just detta som Àr skillnaden.

Av erfarenhet av hÄrdvara annars, sÄ innebÀr det dock inte alltid att en nyare hÄrdvaruspec av samma modell Àr bÀttre. I detta fallet verkar det ju vara sÄ, men ibland snÄlar leverantörer in pÄ komponenter under produktion.
LÄt oss hoppas att de inte inte byter ut nÄgot annat som stÀller till det i framtiden :)

Kör PLi 100412 och tycker att det funkar kalas.
Sjukt impad av boxen.

Redigerat av Unregisteredaadd9656, 16 april 2010 - 09:43.


#133

Postad 13 april 2010 - 12:40

BGPv4
  • BGPv4
  • ForumrĂ€v

  • 923 inlĂ€gg
  • 0

Dock sÄ Àr det sÄ att inte ALLA med svart fjÀrr Àr den senaste revisionen pÄ "moderkortet" Kan vara bra att veta sÄ man inte tror sig ha fÄtt den senaste bara för att man har en svart fjÀrr.
Men de flesta som man köper nu borde vara Rev.1.3 dÄ det Àr nya batcher som kommer till butikerna iom att den sÀljer slut hela tiden! :)


Inte vad jag lÀst pÄ tyska forum i varje fall, i senaste revisionen har alla svart fjÀrr, dom som har vit fjÀrr Àr fixade moderkort i sÄdana fall dom enstaka ex som finns kvar, men större chans att dom flesta Àr gamla modellen, dÄ Àr det bÀttre köpa en med svart fjÀrr sÄ slipper man böka, dÄ Àr man garanterad senaste rev.

Redigerat av BGPv4, 13 april 2010 - 12:43.


#134

Postad 13 april 2010 - 13:17

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

  • 22 inlĂ€gg
  • 0
Hej Alla

Hur fungerar textningen av ex Canal + kanalerna? (DVB Text)

HÀnger de (Àr i sync) med vid timeshift och övrig inspelning.

Snisse

#135

Postad 13 april 2010 - 15:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Canal+ anvÀnder texttv textning och ja det hÀnger med Ätmisntone pÄ dreambox modellerna.

#136

Postad 13 april 2010 - 18:58

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag bytt frÄn VTI till PLi och textningen funkar bÀttre dÀr ("rÀtt" fÀrg, centrering etc). Saknar vissa plugins i PLi, men de gÄr ju att lÀgga in sjÀlv.

Kör nog vidare med PLi from nu tror jag.

Trots mycket labbande med instÀllningar och plugins har jag otroligt nog inte lyckats hÀnga boxen en enda gÄng.

Enda nackdelen den har Àr att min flÀkt lÄter lite skumt nÀr boxen stÄtt pÄ en lÄng stund. DÀr skulle ju en "deep standby timer" vara bra, dÄ kan man sÀtta den i deep standby och lÄta timern sköta sitt nÀr den ska. FlÀktljudet Àr tydligen ett vanligt fenomen som kan avhjÀlpas med lite dÀmpande material i chassit - har inte hunnit börja pilla med det Ànnu.

#137

Postad 14 april 2010 - 00:26

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
...

Redigerat av Leatherface, 14 april 2010 - 00:27.


#138

Postad 16 april 2010 - 14:40

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0
Nu finns det Àven mjukvarustöd för "deep standby recording". Ny originalimage:

Ver 4.4 Release note


1. Support Recording from Deep-Standby

2. Fix section filter problem

3. Add Vu+ Solo build

4. Change default Skin to Vu_HD

5. Add Vu_HD to e2-skin package

#139

Postad 17 april 2010 - 14:30

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0
Jag dunkade in drivern i PLi och deep standby recording funkade bra med min box. Men den blev seg och hade högt cpu-utnyttjande sÄ jag backade driver.

Vet inte om det var pga buggig driver eller att man borde uppdaterat fler saker, men jag avvaktar med uppgradering tills jag hör enbart positiva rapporter om en fungerande image.

#140

Postad 19 april 2010 - 09:07

MartinG
  • MartinG
  • AnvĂ€ndare

  • 177 inlĂ€gg
  • 0

Jag dunkade in drivern i PLi och deep standby recording funkade bra med min box. Men den blev seg och hade högt cpu-utnyttjande sÄ jag backade driver.

Vet inte om det var pga buggig driver eller att man borde uppdaterat fler saker, men jag avvaktar med uppgradering tills jag hör enbart positiva rapporter om en fungerande image.


Och nu Àr det Ànnu en ny uppdatering av originalimagen. Verkar lösa de problem jag nÀmnde ovan.

Ver 4.5 Release note

1. Fix high CPU usage
2. Fix section filter problem

#141

Postad 21 april 2010 - 09:55

Unregisteredaadd9656
  • Unregisteredaadd9656
  • Rookie

  • 6 inlĂ€gg
  • 0
Har kört software update varje morgon, och idag tyckte jag mig mÀrka en vÀsentlig skillnad i hastighet. 4.4 tyckte jag var alldeles för seg ;)

#142

Postad 30 april 2010 - 18:14

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlĂ€gg
  • 0

Det finns ingen box som heter HD800 men dÀremot DM800HD.


Är man inte helt blĂ„st eller bor i norrland, B) sĂ„ förstĂ„r man precis vad man menar
oavsett hur man skriver det :P

Nu har jag haft min vu+ i över en mÄnad och det Àr vÀrldsklass pÄ denna boxen
genom att man kan mjukvaru uppdatera varje dag, utan att lÀgga in ny iMG
med pli sÄ gÄr den frÄn klarhet till klarhet. SlÄr HD800 duktigt pÄ fingrarna
och jag Àr otroligt nöjd med denna boxen

Redigerat av cedergren, 30 april 2010 - 18:14.


#143

Postad 01 maj 2010 - 13:48

BGPv4
  • BGPv4
  • ForumrĂ€v

  • 923 inlĂ€gg
  • 0
Den heter faktiskt DM800 och inte HD800, precis samma sak som att sÀga Cedergren istÀllet för Humlan57 B)

#144

Postad 01 maj 2010 - 13:54

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
SÄlÀnge han sÀger HD800 fÄr han i fortsÀttningen heta Cederkvist frÄn min sida.
Vu+ Duo Àr en dualtuner box medans DM800 Àr en singeltuner box sÄ man kan inte jÀmföra dom 2.
RÀttvisare jÀmförelse blir mot den nya DM7020HD boxen som ska komma.
Uppdatera boxen varje dag kan man göra pÄ Dreambox med har bara och göra med imageval.
Förutom rena CVS images sÄ Àr PLi bÀst pÄ det.

Redigerat av Leatherface, 01 maj 2010 - 14:02.


#145

Postad 01 maj 2010 - 14:49

BGPv4
  • BGPv4
  • ForumrĂ€v

  • 923 inlĂ€gg
  • 0
Personligen tycker jag DM800 Àr en kanonbox, jag orkade helt enkelt inte vÀnta pÄ leverans av Vu+ sÄ det blev en DM800 och Ängrar nu inte en sekund.

Bara att det gÄr lite varm vilket gör mig en aning orolig men fÄr lösa det pÄ nÄgot sÀtt.

Sen Àr det synd att man inte kan köra nÄgon USB sticka med 802.11N, vet inte varför det inte finns drivisar för nÄgon sÄn sticka Ànnu?

#146

Postad 01 maj 2010 - 19:22

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlĂ€gg
  • 0
Har att göra med att driverstöd mÄste kompileras in i kerneln.
NÄt man kan göra sjÀlv om det finns drivers för 2.6.12 (eller 2.6.18 om man kör OE1.6)

#147

Postad 02 maj 2010 - 07:58

bpl
  • bpl
  • ForumrĂ€v

  • 858 inlĂ€gg
  • 0

Den heter faktiskt DM800 och inte HD800, precis samma sak som att sÀga Cedergren istÀllet för Humlan57 :(


Nope Humledumle Àr det inte, jag tror jag vet vem det Àr...

#148

Postad 11 maj 2010 - 20:00

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlĂ€gg
  • 0
Har fÄtt en del PM om denna box sÄ jag ger svaren hÀr i trÄden istÀllet sÄ att de kommer sÄ mÄnga till nytta som möjligt.

Ja, jag Àr nöjd med min box och skulle inte idag byta ut den mot en annan. Den fyller helt enkelt mina krav som jag har idag.
AnvÀnder PLi som image dÄ den Àr den enda som jag vet om som stödjer radbrytningar pÄ textningen pÄ ett riktigt sÀtt.
AngÄende vart man laddar ner images sÄ Àr det bara att söka pÄ google sÄ kommer man till rÀtt stÀllen.
Det Àr INTE samma images som till DM-boxarna, men de bygger pÄ samma "OS" i brist pÄ bÀttre ord, dvs Enigma2.
Snabba kanalbyten Àr det ocksÄ, stabil som tusan. Har nog bra bootat om den en gÄng pÄ ca 1 mÄnad nu. Inga problem med inspelningar eller timeshift heller.

Om nÄgon Àr av en annan Äsikt eller har andra uppgifter sÄ skriv i trÄden sÄ hÄller vi den sÄ uppdaterad som möjligt.

#149

Postad 12 maj 2010 - 15:33

Unregistered106e586d
  • Unregistered106e586d
  • LĂ€rjunge

  • 291 inlĂ€gg
  • 0
VU+ Duo bestÀlld, lÄÄÄÄng vÀntan över helgen att fÄ den i min hand... :blush:
Har lÀst trÄden sÄ hÀr lÄngt, Àr det ingen som kör Dream Elite image?

#150

Postad 13 maj 2010 - 12:05

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlĂ€gg
  • 0
Rekommenderade precis boxen i en annan trÄd och fÄr vÀl skriva lite hÀr ocksÄ

Boxen hÄller vÀrldsklass och precis som berggren skriver sÄ Àr det open pli som gÀller

Uppdateringar varje dag, via mjukvaruppdateringar och i de flesta fall funkar det bra.

Det var bara efter uppdateringen i början av maj som man var tvungen att flasha om boxen.

Har testat alla boxar som finns pÄ marknaden och denna Àr klart bÀsta boxen
Det Àr bara Dreambox 8000 som har fler finsser som kan mÀta sig med denna
men sÄ kostar den ocksÄ det dubbla.

BÀsta köp !



2 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 2 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Monterad
    DPC
    2024-05-07 07:16:55
  • darkages
    2024-05-05 19:55:49
  • darkages
    2024-05-05 19:54:24
  • Provmontering nya duken
    DPC
    2024-05-05 12:34:08
  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.