Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Transgear DVX-700 *

275 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 12 april 2007 - 12:29

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
För er som har Wireless på er DVX700.

Jag installerade 21-45 igår, och efter det så slutade Wireless kortet att fungera ordentligt. Man hittar nätet, men det går inte att koppla upp sig. Jag får No Connection. Dessutom så verkar problemet bestå även om man går tillbaka till en äldre Firmware (20-70 ex).

Eftersom 21-47 är i princip samma firmware som 21-45, så tror jag att man kan råka ut för detta även i 21-47.

Har en tråd om detta på MPC.

/Raoul

#252

Postad 12 april 2007 - 14:35

hobbis
  • hobbis
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Efter klagomål från en medarbetare på Transgear om att betadrivarna för DVX-700 gjorts allmänt tillgängliga via min ftp-plats kommer jag inte att annonsera om dessa framöver på min FTP-server. De gamla filerna kommer också att flyttas, så länkarna kommer inte att fungera. De är tydligen ganska hårda med att endast registrerade betatestare får använda de nya firmwaren.... tyvärr :-(

Finns de publicerade på mpcclub så att man kan ladda ner dem därifrån utan att vara registrerad betatestare? Tycker det är knäppt att beta firmwares inte får vara fritt tillgängliga.

Iofs har de laddats ner ett antal hundra gånger... men... jaja...

#253

Postad 12 april 2007 - 21:43

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

Raoul, har samma trubbel. Har oxå skrivit om det (Cyberott) på MPC... Har haft samma, totalt regelvidriga vidöppna nät. När jag sen installerade 21.35 (tror jag det var...) så slutadet det funka?? Mycket mysko, jag ser nätet men går ej att koppla upp sig!!

Mysko... :)

Hobbis, synd, det var ju grymt bra av dig att lägga upp dom. Nu har vi ju ett gott gäng som har DVX:er här på forumet, så det är ju bara att vi frågar o PM:ar. Mysko att dom var så hårda! Det kan ju vara så att de använder oss Europeier som Beta-folk?!...

Men jag får bara säga det igen! Faan, vad bra att det händer grejer fortfarande, kolla in folket som satsat på Snazio... dom ligger risigt till.

#254

Postad 14 april 2007 - 08:52

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Hej Kanelbulle

Som jag skrev på MPC (Raoulsava där) så har Wireless problemet löst sig för mig nu, efter en massa fipplande fram och tillbaka med Security inställningar (trots att jag inte har säkerhet på nätet, annat än MAC adress filtrering, vilket är värdelöst egentligen...), reboots och faktiskt ett antal Refresh i 21-47.
Sedan så backade jag till 20-70 (medan Wireless funkade alltså), och det gick bra direkt.
Det verkar som om nåt är fel med Wireless from 21-35 och nyare (kanske även 21-33, som är den första 8MB uppdateringen.)

Det är dock många både här och på MPC som klagar på hur dåligt det går att streama över Wireless, men jag har kört massor med filer över mitt 54MBps nät, och då både såna med upplösningen ca 640x350 och typ HD, alltså 960x600, och det funkar klockrent. När det gäller DVD iso filer funkar det också bra. Det som funkar sämre att streama är filer i 1080i.

/Raoul

#255

Postad 26 april 2007 - 14:01

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena på er!!

Om ni läst på MPCclub.com är detta ingen nyhet, men... :

Surfa på nätet med DVX-700, lägg in favoriter:

"add server"

server name: google
Ip Address: http://www.google.com:80

Lite småkul!! Sen är det ju inte marknadens bästa Webläsare...

Alltid lär man sig nåt!! <_<

#256

Postad 16 maj 2007 - 23:32

hobbis
  • hobbis
  • Användare

  • 208 inlägg
  • 0
Så var det "end-of-the-road" för min del gällande DVX-700.
Inte för att jag tycker den är dålig, det är en riktigt kompetent spelare där man fortfarande utvecklar programvaran... men tyvärr så får den backa nu när jag använder min Playstation 3 till all film. Jag konverterar numer allt till MP4 och kör i PS3an och det fungerar helt utmärkt, så därför får min Transgear förhoppningsvis en ny ägare efter att en viss auktionswebsite gjort sitt :-)

Tack för alla tips och trix i denna forumtråd. Det har hjälpt mig massor!!

:D

#257

Postad 23 maj 2007 - 22:49

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Liket lever!!!!

21-58 finns att hämta via Rapidshare!!

21-58 på Rapidshare
Tråd på MPCclub om 21-58

Vi håller tummarna och kör!!! :wub:

#258

Postad 30 maj 2007 - 08:03

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena Folks!!

Nu får ni kamma till er och testa 21-59 och slänga upp mer intryck gärna både här men framförallt på MPCclub.com!!!

Risken är att man antar att det inte finns nåt mer att göra!! Dvs att man tar ett steg närmare att inte utveckla nåt mer...!!

Jag får i och för sig säga att den senaste är riktig bra, den börjar verkligen likna nåt. Min spelare låser sig ibland fortfarande. Men vad gäller funktionerna tycker jag att den börjar bli hyfsat stabil. Vad tycker ni??

Har även använt en del schyssta funktioner tex Zoom på filer o tidssökning, funkar utmärkt!!

#259

Postad 05 juni 2007 - 08:30

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
HEJ! FRÅN VILKEN VERSION AV PROGRAMVARAN FUNGERAR FLAC?

#260

Postad 05 juni 2007 - 09:23

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

FLAC support kom i version 21-33.

Aktuell version är 21-61

Förbättringar, de jag kom på:

- NTFS support
- Bättre video support
- FLAC
- Stöd för USB tangentbord
- Nätstöd för bla Google Video (förbättrat i sista versionen)

Finns säkert en flock andra småprylar!!

UPPROP

Ni som sitter med en Transgear DVX-700 och gillar den:

Gå in på MPCclub.com och registrera er! Där kommer all information om uppdateringar.

Det är viktigt att vi återkommer med feedback om buggar/problem ev förbättringsförslag. Så länge vi som användare är aktiva så fortsätter utvecklingen av mjukvaran. Han som tidigare jobbade med support i Europa (Sascha) har bytt jobb men funkar på sin fritid lite som en brygga mellan oss användare och de utvecklare som fortfarande jobbar i Japan.

Ju mer vi visar oss aktiva desto mer kan hända!! Hittills har det varit grymt!! :)

Redigerat av Kanelbulle, 05 juni 2007 - 09:25.


#261

Postad 20 juni 2007 - 08:07

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

Firmware 21-63 ute nu!!

Mer info här!!

Direktlänk till Rapidshare här!!

:)

#262

Postad 20 juni 2007 - 08:42

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Själv har jag min för försäljning, blev en liten htpc istället.. lycka till! :)

#263

Postad 06 augusti 2007 - 23:05

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjaba alla freaks!!

Nu är det dax för Firmware-uppdatering igen!! Transgear DVX-700 - Maskinen som vägrar dö!

21-65 finns ute nu!!

Transgear DVX-700 FW 21-65 på Rapidshare

Testa o återrapportera till trådenMPCclub.com

:) B) ;)

#264

Postad 07 augusti 2007 - 20:57

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Låter bra. Min är fortfarande på reparation. Kan man höra x264 med senaste firmwaren, eller är det bara H264 som gäller? Det kanske är samma codec men med olika namn?

#265

Postad 08 augusti 2007 - 06:56

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Mr Linde:

Tyvärr kommer H/X.264 aldrig att gå på en DVX-700, det krävs den nya generationen chip från Sigma för detta, det sitter i tex Tvix 4100/5100, Netgear EVA8000 osv.

Däremot så kan du köra det via UltimateServer som jag förstått det, har ej testat själv. UltimateServer är Transgears egna serverprogramvara. Då blir det någon form av transcoding.

Men... hur länge har din spelare varit på reparation? Låter ju mysko, skickade du den med ettt snigel-bud?! Mördarsnigel från spanien?

#266

Postad 08 augusti 2007 - 07:55

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
OK, då vet jag. Hur funkar Ultimate Server?

Jag skickade min maskin med posten i maj, hoppas snart få den tillbaka. Men det är jobbigt att vänta...

Redigerat av Audiovector, 08 augusti 2007 - 08:03.


#267

Postad 08 augusti 2007 - 19:27

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

  • 4 884 inlägg
  • 0
Jaha, så fick man svar från Pixmania: Spelaren gick inte att laga och de är slut i lager. Så det får bli pengarna tillbaka. Kanske blir en PS3:a istället. Eller en Tvix 5100.

#268

Postad 08 augusti 2007 - 20:39

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
:) Ja vad säger man... Pixmania, först väntan sedan detta!!

Jag hade lugnt satsat på antingen Tvix 5100 eller Netgear EVA8000 om det gäller "vanliga mediaspelare". Annars är ju en PS3:a inte fel!

Blev väl ändå ganska bra till slut, lycka till hörrö!! :angry:

Känns som 10 små negerpojkar över Transgear-ägarna här!! Hur många är vi kvar??

Redigerat av Kanelbulle, 08 augusti 2007 - 20:41.


#269

Postad 13 augusti 2007 - 17:09

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Jag är kvar. Jag är ju dock inte så aktiv i nåt av forumen. Jag använder min Transa endast för att spela upp filmer från min USB-sticka, det fungerar den utmärkt till!

#270

Postad 16 september 2007 - 09:22

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena!!

Har precis varit 2 veckor i Turkiet, men våra vänner i Japan har inte legat på latsidan...

OBS!! Använder du WiFi, ska du hålla tungan i rätt mun... 21-71 innehåller stöd för våra Europeiska spelares Wifi-kort, Broadcom. Laddar du på 21-70 så finns det enbart stöd för Atheros som finns i japanska Transgera DVX-700. För intresserade så går det att byta kortet, all info finns dock inte framme ännu... ev garanti försvinner om låda öppnas (försegling bryts).

Firmware 21-71, direktlänk, tråd om 21-71 på MPCclub.com här!!

Tråd om 21-70 och Wifi-korten finns här!

#271

Postad 18 september 2007 - 13:32

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Tjenare

Jag är kvar också, och jag följer både denna tråd, och MPCClub tråden, men jag tycker faktiskt inte att det finns någon bättre firmware än gamla 20-70, som jag själv kör på.
Alla senare versioner som jag har provat är instabila och strular massivt. Speciellt WLAN har fungerat dåligt, även före de började plocka bort Broadcomm drivrutinerna.

Är det någon som tycker att det finns en bättre firmware än 20-70?

/Raoul

#272

Postad 18 september 2007 - 14:17

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena Raoul!

Jag körde in 21-71 i förrgår o labbade lite igår. Personligen tycker jag faktiskt att den kändes som en av de mer stabila... alltså i hängningar. Så mycket har jag inte hunnit köra än, men den kändes riktigt bra. Har (peppar, peppar...) inte hittat några större saker än!

Även jag hade ju lite strul med det trådlösa, nu kör jag dock tråd istället. Men 21-17 bör funka, skulle kunna kolla upp wlan:et om du vill!

#273

Postad 18 september 2007 - 22:26

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Raoul!

Det trådlösa funkar som det ska! Har provkört med WPA (det var ju där trubblet var), funkar perfekt!

Jag kan bara bekräfta mitt förra inlägg, detta (tycker jag) känns som det överlägset stabilaste versionen hittills... Har inte fått någon hängning än, jag har slängt på den alla möjliga filer.

Har ni några speciella prylar eller annat man kan köra för att provocera så säg gärna till!

Enda anmärkningen är att det ibland blir "blinkningar" när man kör en USB-disk mot den, men det har det nog alltid varit?!? Kan vara för att det är FAT? Jag vet faktiskt inte riktigt, fick ett grymt flummigt svar på MPCclub.com Någon som har erfarenhet av detta o eventuella lösningar??!?!?

Redigerat av Kanelbulle, 18 september 2007 - 22:28.


#274

Postad 19 september 2007 - 10:29

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Hej igen

Alltså, jag testade många av de äldre uppdateringarna, och alla hade problem som inte fanns i 20-70.
När jag läser changelogs för de nyare releaserna, så står det inget om att de skulle ha fixat något av följande problem (utom eventuellt Wireless/WPA):

Problem som även finns i 20-70 (tar det på engelska, kopierat från MPCClub):

- Clipping (AVI,MP3) still occurs at 2-9 seconds before the end (this actually
gets worse with each firmware release, but is present in all releases)
- Stuttering with about 40% of all XVID files. This is especially visible when
the picture is about to change (if a person speaks, and they will change
the scene to a car or something, the person's face will freeze for a short
while, just before the scene chenges). This is also present in all releases.


Problem som jag hittade i alla versioner över 20-70:
- WPA security (kanske fungerande nu?). WPA-PSK fungerade aldrig
- Wireless överhuvudtaget. Hade stora problem i bl a 21-35
- After playing one file of any sort, the menu starts "jumping", at every
key press
- Clipping och stuttering (se ovan), har blivit ännu värre i nyare versioner.

Har ni sett någon lösning på någon av buggarna ovan?

/Raoul

#275

Postad 19 september 2007 - 20:13

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
Tjena Raoul!!

Så här verkar det vara:

- Clippingen kvarstår, inte alltid men ibland (ganska ofta)
- Stutteringen ser jag inget av
- "Jumpingen" fanns bara i två av de senare FW:en, icke nu
- Wireless verkar fungera som det ska (jag kör dock tråd själv)

Jag upplever att den är riktigt stabil, många tidigare versioner har ju varit ganska "skakiga". Har man kört en mängd olika grejer så förr eller senare låser det sig, detta känns mycket bättre nu.

Jag har rapporterat tillbaks till MPCclub tråden.

:)

#276

Postad 20 september 2007 - 21:05

Raoul
  • Raoul
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Tack Kanelbulle

Ska testa 21-71 så småningom då. Hoppas min TG överlever...

/Raoul



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.