Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD370 *

673 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#551

Postad 05 mars 2010 - 08:37

stone
  • stone
  • Lärjunge

  • 336 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har försökt hitta ett svar, men blir inte riktigt klok på hur det fungerar.
Jag inser när jag läser tidigare inlägg om detta att det förmodligen redan är besvarat,
men jag fattar långsamt (eller inte alls)... :D

Jag har en LG BD370 som är kopplad via HDMI till en Denon AVR-2807.
Recievern kan ju inte avkoda HD-ljudformaten, men om jag inte fattat helt fel skall det
gå att avkoda HD-ljuden i spelaren och skicka till recievern?

Om jag fattat rätt, hur gör jag rent praktiskt?

I manualen till LG BD370 står det på sidan 23 följande:

[PCM-multi-kan.] (endast HDMI) – Välj detta om du ansluter
spelarens HDMI OUT-uttag till en enhet med flerkanals digital-dekoder.


Är det detta alternativ jag skall använda?

#552

Postad 06 mars 2010 - 21:06

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har försökt hitta ett svar, men blir inte riktigt klok på hur det fungerar.
Jag inser när jag läser tidigare inlägg om detta att det förmodligen redan är besvarat,
men jag fattar långsamt (eller inte alls)... :)

Jag har en LG BD370 som är kopplad via HDMI till en Denon AVR-2807.
Recievern kan ju inte avkoda HD-ljudformaten, men om jag inte fattat helt fel skall det
gå att avkoda HD-ljuden i spelaren och skicka till recievern?

Om jag fattat rätt, hur gör jag rent praktiskt?

I manualen till LG BD370 står det på sidan 23 följande:

[PCM-multi-kan.] (endast HDMI) – Välj detta om du ansluter
spelarens HDMI OUT-uttag till en enhet med flerkanals digital-dekoder.


Är det detta alternativ jag skall använda?

Japp det är PCM som du ska välja om din receiver inte har egen DTS-HDMA/DolbyTrueHd avkodare.
Tänk dock på att din receiver bara har HDMI 1.1 så du kan få problem med bilden när du kör den genom Denon.

#553

Postad 08 mars 2010 - 16:24

Unregistered822e0f9c
  • Unregistered822e0f9c
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Är det någon som har hört något om att dom ska släppa en ny uppdatering så att mkv filerna funkar som dom ska? Skickade igår till dom och frågade och fick svar nu idag att dom inte vet om eller när det skulle släppas en ny

#554

Postad 08 mars 2010 - 18:25

Swedeman
  • Swedeman
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Är det någon som har hört något om att dom ska släppa en ny uppdatering så att mkv filerna funkar som dom ska? Skickade igår till dom och frågade och fick svar nu idag att dom inte vet om eller när det skulle släppas en ny

Jag har också fått det svare:
"Det finns planer på en eventuell mjukvaru uppdatering för att lösa detta problem.

Mer information har jag i dagsläget inte om när eller om den ska släppas.

Med vänliga hälsningar
LG Support
"

Redigerat av Swedeman, 08 mars 2010 - 18:29.


#555

Postad 08 mars 2010 - 20:27

TODA
  • TODA
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0

Jag har också fått det svare:
"Det finns planer på en eventuell mjukvaru uppdatering för att lösa detta problem.

Mer information har jag i dagsläget inte om när eller om den ska släppas.

Med vänliga hälsningar
LG Support
"

Ja det det svaret gav inte mycket om han lovar en "eventuell" uppdatering.
Skall det vara så svårt att skaka fram en ny decoder.

#556

Postad 08 mars 2010 - 20:53

sajson
  • sajson
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Svaret jag fick var mindre lovande:

Hej,

Spelaren stödjer ursprungliga standarden av .mkv vi kan inte garantera att de inte ändrar i formatet i framtida versioner så att det blir problem med uppspelningen. Ang. filformatet så har nyare produkter även fått stöd för formatet NTFS vilket gör att man kan använda sig av större filer.

Med vänliga hälsningar
LG Support

#557

Postad 08 mars 2010 - 21:26

Swedeman
  • Swedeman
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jag har alltid gillat LG men nu tvekar jag verkligen om jag ska köpa något mer av dom...

#558

Postad 08 mars 2010 - 23:57

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Jag har alltid gillat LG men nu tvekar jag verkligen om jag ska köpa något mer av dom...


Du fick väl vad du köpte helt enkelt, sen är det väl bara en bonus om dom ger dig mer sen.
Inte kan väl jag köpa en volvo med plyschklädsel och sen bli förbannad för att dom inte byter till skinnklädsel i min bil.

#559

Postad 09 mars 2010 - 09:53

grisnylle
  • grisnylle
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0

Du fick väl vad du köpte helt enkelt, sen är det väl bara en bonus om dom ger dig mer sen.
Inte kan väl jag köpa en volvo med plyschklädsel och sen bli förbannad för att dom inte byter till skinnklädsel i min bil.

Jag köpte en spelare som skulle spela Mkv filer ?

Redigerat av grisnylle, 09 mars 2010 - 09:54.


#560

Postad 09 mars 2010 - 10:25

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Jag köpte en spelare som skulle spela Mkv filer ?


Fick du inte det?

#561

Postad 09 mars 2010 - 11:33

Unregisteredd8624e75
  • Unregisteredd8624e75
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Du fick väl vad du köpte helt enkelt, sen är det väl bara en bonus om dom ger dig mer sen.
Inte kan väl jag köpa en volvo med plyschklädsel och sen bli förbannad för att dom inte byter till skinnklädsel i min bil.


Håller inte riktigt med om detta.
Jag skulle likna det med att man köper en Volvo som går bra att köra med. Sen efter någon månad lägger vägverket någon ny typ av asfalt, som inte bilen kan köra på längre och det dröjer månader innan det kommer nya däck som kan användas...

Kanske inte en klockren liknelse, men det är ju inte en ny funktion jag är ute efter, utan möjlighet att spelararen ska kunna göra det som jag köpte den för. Om en förändring görs så förutsätter jag ju att produkten ska uppdateras så länge som den supporteras. Eller?

#562

Postad 09 mars 2010 - 14:07

guigzy
  • guigzy
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Jag skrev oxå till LG och fick ett lika svävande svar som de flesta andra av er...

-------------------------------------------------
Hej,
Spelaren har problem med att spela upp filmer kodade med en uppdaterad version av Matroska codec. Detta är ett "problem" som eventuellt kommer att åtgärdas i framtiden. Vi har i dagsläget ingen information om när en sådan uppdatering skulle kunna tänkas komma.

Beklagar om detta inte var det svar du hoppats på men det är det svar vi kan ge idag.

Med vänliga hälsningar
LG Support
--------------------------------------------------

Blir så förbannad.
Pratade även med netonnet som sa att om de levererat en produkt som inte håller vad den lovar så är det pengarna tillbaka som gäller.
Någon som känner till en annan bluray-spelare som inte har detta problem och kanske är lite mer framtidssäker?

#563

Postad 09 mars 2010 - 17:19

Swedeman
  • Swedeman
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Du fick väl vad du köpte helt enkelt, sen är det väl bara en bonus om dom ger dig mer sen.
Inte kan väl jag köpa en volvo med plyschklädsel och sen bli förbannad för att dom inte byter till skinnklädsel i min bil.

Ska jag acceptera om dom inte uppdaterar firmware för att kunna spela upp nya bluray skivor? Dom marknadsför den som en blurayspelare som kan spela upp mkv filer eller hur? Din liknelse är ganska dum!

#564

Postad 09 mars 2010 - 20:10

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

  • 314 inlägg
  • 0

Ska jag acceptera om dom inte uppdaterar firmware för att kunna spela upp nya bluray skivor? Dom marknadsför den som en blurayspelare som kan spela upp mkv filer eller hur? Din liknelse är ganska dum!


Jag fattar inte riktigt, kan inte din BD370 spela upp mkv? Kan du inte spela upp alla bluray skivor?
Isf har du väl fått ett måndagsex för min tar både bluray och mkv.

#565

Postad 09 mars 2010 - 20:14

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
Oavsett vad så kan det väl inte vara så *######* svårt att uppdatera
det så att mkv. filerna ska fungera.
Är också väldig besviken på LG.
Tycker det handlar lite mer om att vara serviceminded jämte sina kunder.
Hoppas innerligen snarast på en updatering...
Detta är ju ändå ett "stort" problem, kan ju inte bara vara
VI som klagar på de....

#566

Postad 09 mars 2010 - 20:58

Swedeman
  • Swedeman
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Jag fattar inte riktigt, kan inte din BD370 spela upp mkv? Kan du inte spela upp alla bluray skivor?
Isf har du väl fått ett måndagsex för min tar både bluray och mkv.

Jag uttrycker mig uppenbarliggen väldigt dåligt. Min BD370 spelar upp både bluray skivor och .mkv-filer, även om de senare kan vara pixelerade broende på vilken codex som använts. Vad jag menade är att LG marknadsför den som en spelare som klarar både bluray och .mkv-filer och då är det för mig självklart att de uppdaterar firmware för att klara av att spela upp såväl nya bluray skivor (då så krävs) som nya mvv-filer. Jag förväntar mig INGA andra funktioner än de som fanns när jag köpte den som du insinurerar i ditt exempel.

#567

Postad 11 mars 2010 - 16:16

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Någon snubbe har hfått hjälp lokalt av LG Support. Följande svar la han på ett annat forum:

Ok, guys
Today I received my BD370 unit, upgraded with "customized firmware".
I already did some testing, and here are the first results:

a.) all previously problematic .mkv files (weightp=2 encoded) are now played without artifacts!
b.) the upgrade did not leave any side effects (all other applications are working o.k.)

And what is more important the .mkv issue is not hardware related, it's about firmware.
I've already post a reply about the results to LG staff and they promised that my "customized firmware" will become "global" ASAP.



Återigen så ser det iaf ut som vi närmar oss en lösning och att felet är mjukvarurelaterat!!!

#568

Postad 12 mars 2010 - 07:41

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Tänk dock på att din receiver bara har HDMI 1.1 så du kan få problem med bilden när du kör den genom Denon.

Vad tänkte du på här? Nått specifikt LG-problem eller?

#569

Postad 14 mars 2010 - 19:15

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Vad tänkte du på här? Nått specifikt LG-problem eller?

Pacman,
Du som är en forumguru vet väl vad jag menar? :D

Han frågar om en gammal HDMI-receiver och med denna LG så får han inga som helst problem med ljudet så den kan omvandla alla HD-bitstreamformat till LPCM. Dock är denna Denon begränsad till HDMI 1.1 vilket betyder att om han använder HDMI1.3 finesser som utökad färgrymd så kan han få problem med det när signalen går genom förstärkaren.

Det har inget med LGn att göra utan Denonen (som är en av det två apparater som han frågar om)
Att man lägger till lite info på slutet som inte är 100% on-topic LG får vi nog tåla :D. Kan ju bli lite jobbigt att skapa nya trådar för varje kombination av frågor om kompabiltet mellan två olika apparater :P

#570

Postad 17 mars 2010 - 11:30

guigzy
  • guigzy
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Har frågat förut men jag provar igen:
Någon som känner till en spelare som inte har det här problemet med att spela upp nya generationen MKV-filer?

#571

Postad 17 mars 2010 - 16:07

grisnylle
  • grisnylle
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Xtreamer spelar den dom nya Mkv filerna.

#572

Postad 19 mars 2010 - 14:41

sajson
  • sajson
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Samsung UE46B7050 TV spelar de nya -mkv-filerna om man stoppar filen på en USB-hd eller USB-minne, dock så klarar den inte DTS-ljud!

#573

Postad 20 mars 2010 - 22:09

HåkanÅ
  • HåkanÅ
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hallå alla!

Är det någon mer som varit med om att spelaren hänger sig och stänger av sig?
Händer allt för ofta att den "fryser" vid "laddar"-skylten och sen helt enkelt stänger av sig. Eller att den inte ens kommer till "laddar"-skylten, bara svart ruta sen avstängning. Även hänt flertal ggr att den hänger sig vid uppstart. 2 månader gammal produkt med senaste uppgraderingen. Riktigt kasst!

#574

Postad 22 mars 2010 - 03:30

guigzy
  • guigzy
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0

Någon snubbe har hfått hjälp lokalt av LG Support. Följande svar la han på ett annat forum:

Ok, guys
Today I received my BD370 unit, upgraded with "customized firmware".
I already did some testing, and here are the first results:

a.) all previously problematic .mkv files (weightp=2 encoded) are now played without artifacts!
b.) the upgrade did not leave any side effects (all other applications are working o.k.)

And what is more important the .mkv issue is not hardware related, it's about firmware.
I've already post a reply about the results to LG staff and they promised that my "customized firmware" will become "global" ASAP.



Återigen så ser det iaf ut som vi närmar oss en lösning och att felet är mjukvarurelaterat!!!


Hmm... man undrar ju ur trovärdigt detta är. Borde ju vara ute en uppdatering ute vilken sekund som helst isf ju.

#575

Postad 22 mars 2010 - 14:05

guigzy
  • guigzy
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Var precis i telefon med LG support. Mannen i luren kunde såklart inte koppla mig till någon som är mer kunnig på området.. men enligt honom hade de direktkontakt med tekniska avdelningen och dom låter meddela att det INTE är någon uppdatering på gång som löser problemet med MKV-filerna.

Så det är bara att svälja och se glad ut.

Vet att det diskuterats förut men har inte hängt med i svängarna; Finns det något sätt att re-encoda de filer som inte går att spela upp i spelaren?

#576

Postad 24 mars 2010 - 23:58

Unregistered1858
  • Unregistered1858
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan koppla en hårddisk till spelaren? Skulle gärna kunna köra .bdmv-filer med den från datorn men jag har bara en extern hårddisk och den använder så klart filsystemet ntfs som spelaren som inte stöds. Är inte så haj på hårddiskar direkt, finns det diskar med andra filsystem?

Tacksam för svar.

#577

Postad 25 mars 2010 - 17:29

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om man kan koppla en hårddisk till spelaren? Skulle gärna kunna köra .bdmv-filer med den från datorn men jag har bara en extern hårddisk och den använder så klart filsystemet ntfs som spelaren som inte stöds. Är inte så haj på hårddiskar direkt, finns det diskar med andra filsystem?

Tacksam för svar.


Ser att du inte läst eller för den delen sökt i tråden. Finns massor ang detta..
Men för att gör de enkelt..
JA du kan koppla extern HDD
Du får formatera om den till FAT32...

#578

Postad 25 mars 2010 - 22:17

Unregisteredb5cee466
  • Unregisteredb5cee466
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
det kom en uppdatering på min spelare ikväll som verkar ha fixat till mkv-problemet.

har hunnit testa på ett par filer som tidigare inte funkade, men som nu spelas upp utan problem.

...bra jobbat alla som varit på LG om att fixa detta!

Redigerat av Unregisteredb5cee466, 25 mars 2010 - 22:20.


#579

Postad 25 mars 2010 - 23:38

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

det kom en uppdatering på min spelare ikväll som verkar ha fixat till mkv-problemet.

har hunnit testa på ett par filer som tidigare inte funkade, men som nu spelas upp utan problem.

...bra jobbat alla som varit på LG om att fixa detta!

Äntligen. Jag kollade efter en version för UBS uppdatering, men på UK supportsidan så är det fortfarande gamla 7.163 som ligger. Någon som har en länk till lden nya 7.170?

#580

Postad 26 mars 2010 - 00:00

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Intressant, ska dra ner några samples och se om det är någon skillnad för mig också :)

Edit:
Jupp nu verkar det funka här också, testade fem klipp och alla hade pixelfel innan uppgraderingen men funkade klockrent efter. Se hur länge det dröjer innan de ändrar kodningen igen :D

Redigerat av Luzer, 26 mars 2010 - 00:19.


#581

Postad 26 mars 2010 - 07:23

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Jag undrar också vart ni hittat den nya? har letat runt men hittar inte på den, ni får gärna länka till den.

#582

Postad 26 mars 2010 - 08:02

Unregisteredb5cee466
  • Unregisteredb5cee466
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
jag har min spelare inkopplad via nätet, spelaren gjorde en popup om att det fanns en ny uppdatering helt enkelt.

har inte möjlighet att kolla exakt versionsnummer just nu, men jag kan återkomma i frågan senare idag.

#583

Postad 26 mars 2010 - 10:04

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Verkar som att programvaran kommer ut senare på hemsidan än via direkt nerladdning till spelaren. Skumt.

#584

Postad 26 mars 2010 - 15:52

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!!!! Uppdaterade med spelaren kopplad till nätet och uppdateringen funkade på filer jag tidigare behövt koda om själv. Nu spar man en massa tid. Tack LG. Bättre sent än aldrig, detta förlåter en del=)

#585

Postad 26 mars 2010 - 17:51

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN!!!! Uppdaterade med spelaren kopplad till nätet och uppdateringen funkade på filer jag tidigare behövt koda om själv. Nu spar man en massa tid. Tack LG. Bättre sent än aldrig, detta förlåter en del=)


ja själv får man vänta tills dom släpper den på nätet-
Eftersom LG va smarta nog att inte ha en funktion som visar spelarens MAC-adress så kan jag inte registrera MAC adressen hos bredbandsleverantör, eftersom dom MÅSTE ha varje j ävla MAC adress som ska användas i detta hem.

#586

Postad 26 mars 2010 - 19:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

ja själv får man vänta tills dom släpper den på nätet-
Eftersom LG va smarta nog att inte ha en funktion som visar spelarens MAC-adress så kan jag inte registrera MAC adressen hos bredbandsleverantör, eftersom dom MÅSTE ha varje j ävla MAC adress som ska användas i detta hem.

Borde väl gå att få reda på mac-adressen på annat sätt, kan man inte koppla spelaren direkt till datorn och på så sätt få reda på macadressen nånstans, typ pinga eller tracea eller nåt :/

#587

Postad 26 mars 2010 - 20:40

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

ja själv får man vänta tills dom släpper den på nätet-
Eftersom LG va smarta nog att inte ha en funktion som visar spelarens MAC-adress så kan jag inte registrera MAC adressen hos bredbandsleverantör, eftersom dom MÅSTE ha varje j ävla MAC adress som ska användas i detta hem.

Lite off-topic, men hur kopplar du in dina prylar? Du måste väl ha någon form av router vilket betyder att det endast är routerns MAC-adress som syns utåt. ELler har du en switch och alla burkar får egen IP?

Hur som helst. Om du har en egen router eller du har en kompis som har en router så kan man oftast se MAC-addresserna på anslutna enheter om du loggar in i routern.

#588

Postad 26 mars 2010 - 21:43

alexander_e_b
  • alexander_e_b
  • Beroende

  • 1 006 inlägg
  • 0
It works.. *weeeiii* :)

#589

Postad 27 mars 2010 - 10:17

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Lite off-topic, men hur kopplar du in dina prylar? Du måste väl ha någon form av router vilket betyder att det endast är routerns MAC-adress som syns utåt. ELler har du en switch och alla burkar får egen IP?

Hur som helst. Om du har en egen router eller du har en kompis som har en router så kan man oftast se MAC-addresserna på anslutna enheter om du loggar in i routern.


Har en switch vid datorerna sen en switch i tv möbeln som går till xbox, wii, bd spelaren.
Ja jag lär väll kånka hem med spelaren till en kompis som får kolla upp MAC adressen.
Men tycker fortfarande de är bra idiotiskt av LG att inte lägga till en simpel funtion som att kolla MAC adressen på spelaren.

#590

Postad 28 mars 2010 - 11:10

Unregistered2985cb91
  • Unregistered2985cb91
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

ÄNTLIGEN!!!! Uppdaterade med spelaren kopplad till nätet och uppdateringen funkade på filer jag tidigare behövt koda om själv. Nu spar man en massa tid. Tack LG. Bättre sent än aldrig, detta förlåter en del=)


Såja...kanon! Nu är det bara NTFS-stöd som saknas....

/Mats

#591

Postad 30 mars 2010 - 22:12

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen länk för att uppgradera via USB sticka?

#592

Postad 31 mars 2010 - 06:02

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen länk för att uppgradera via USB sticka?


Ja väntan är olidlig.
Men de är dessa gånger man känner att man tar spelaren under armen snart och går och fixar reda på MAC adressen så man får grejer uppdaterade allafall år innan dom lägger upp dom för nerladdning.

#593

Postad 02 april 2010 - 17:43

SEALen
  • SEALen
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Jag har gjort DVD Regions fixen på min 370 och kör just nu:

Driver: H51000
SW: V7.163.00.26

Det finns en uppgradering till Driver: 51203 och SW: V7.170.00.

Frågan är då. Försvinner DVD regions fixen med den nya mjukvaran?
I så fall vill jag nog inte uppgradera. Har lite för många region 1 DVD för att tappa regionfriheten.

#594

Postad 02 april 2010 - 18:10

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Jag har gjort DVD Regions fixen på min 370 och kör just nu:

Driver: H51000
SW: V7.163.00.26

Det finns en uppgradering till Driver: 51203 och SW: V7.170.00.

Frågan är då. Försvinner DVD regions fixen med den nya mjukvaran?
I så fall vill jag nog inte uppgradera. Har lite för många region 1 DVD för att tappa regionfriheten.


Nej du kan uppdatera hur mycket som helst och de försvinner inte.

#595

Postad 02 april 2010 - 23:05

SEALen
  • SEALen
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Ja det funkade fint. Regionfriheten fanns kvar efter uppdateringen.

#596

Postad 03 april 2010 - 18:32

KruxaN
  • KruxaN
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Har skaffat en BD370 nu och har .mkv filer på min extern HDD med FAT32 som är kopplad till blu-rayen via USB men när jag spelar upp filerna hackar filmen..

Har en LCD "32 HD-Ready, blu-rayen och tvn är kopplad via HDMI.

#597

Postad 03 april 2010 - 20:27

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Har skaffat en BD370 nu och har .mkv filer på min extern HDD med FAT32 som är kopplad till blu-rayen via USB men när jag spelar upp filerna hackar filmen..

Har en LCD "32 HD-Ready, blu-rayen och tvn är kopplad via HDMI.

OM du tagit dig besväret att registrera ett konto här så borde du även orka backa lite i tråden och se vad 50% av alla inlägg handlar om. Kanske har du samma problem och i så fall kanske du kan kolla vilken FW du kör.

#598

Postad 04 april 2010 - 14:45

KruxaN
  • KruxaN
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

OM du tagit dig besväret att registrera ett konto här så borde du även orka backa lite i tråden och se vad 50% av alla inlägg handlar om. Kanske har du samma problem och i så fall kanske du kan kolla vilken FW du kör.


Har läst endel sidor och har uppfattat som firmwaren inte kan läsa upp alla .mkv filer utan problem.
Har den senaste.

#599

Postad 04 april 2010 - 15:06

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Har skaffat en BD370 nu och har .mkv filer på min extern HDD med FAT32 som är kopplad till blu-rayen via USB men när jag spelar upp filerna hackar filmen..

Har en LCD "32 HD-Ready, blu-rayen och tvn är kopplad via HDMI.

Är det samma hack på alla filer?
Är det likadant även från en annan disk, usb-minne eller dvd?
Fungerar samma filer i datorn?

#600

Postad 04 april 2010 - 19:00

KruxaN
  • KruxaN
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

Är det samma hack på alla filer?
Är det likadant även från en annan disk, usb-minne eller dvd?
Fungerar samma filer i datorn?


Alla filer av den filmen hackar ja men inte andra filmer som ligger på 720p.
Likadant ja.
Filmen funkar utan problem i datorn.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.