Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 26 november 2009 - 16:55

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Ok så du tror för att du inte orkade kolla upp det? Alltså har du ingen aning utan gissar bara hej vilt?

Att det kommer en uppdatering har varit klart sen länge, frågan är väl när. Folk verkar helt rabiata över att den inte kommer att släppas med 2.0 och orkar nog inte vänta många veckor/månader på ett uppdatering.

Så KÄLLA:
http://m3.idg.se/2.1...har-kant-pa-x10
nöjd?

XPERIA X10 vs HD2 vs Omnia II vs 3GS size comparison
http://www.youtube.c...h?v=GFVbEDHMhPk

#202

Postad 26 november 2009 - 22:58

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0
Sitter och snackar i telefon med en kompis som jag inte snackat med på ett tag och det visar sig att han jobbar på SE och har två prototyper av X10´an hemma hos sig.

Han säger att dom redan jobbar stenhårt på 2.0 och att det kommer att komma ut snabbt efter release ca 1 till max 3 månader. Det var tydligen inte speciellt svårt att porta men allt krut läggs nu på att göra klart luren. Dom pratar även om att släppa en version med en "ren" android på som du själv kan uppdatera och välja att ladda hem Timescape och Mediascape som apps om du så vill.

Han hyllar den som fan och är enormt nöjd.

Blir ett givet köp.

#203

Postad 26 november 2009 - 23:24

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Sitter och snackar i telefon med en kompis som jag inte snackat med på ett tag och det visar sig att han jobbar på SE och har två prototyper av X10´an hemma hos sig.

Han säger att dom redan jobbar stenhårt på 2.0 och att det kommer att komma ut snabbt efter release ca 1 till max 3 månader. Det var tydligen inte speciellt svårt att porta men allt krut läggs nu på att göra klart luren. Dom pratar även om att släppa en version med en "ren" android på som du själv kan uppdatera och välja att ladda hem Timescape och Mediascape som apps om du så vill.

Han hyllar den som fan och är enormt nöjd.

Blir ett givet köp.


Grymt!

Tror ni det går att ha X10 i jeansfickan om man t.ex. är på krogen? Någon som har testat någon mobil i ungefär samma storlek? Är lite rädd att den kanske kan vara för stor :D

#204

Postad 27 november 2009 - 07:04

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Grymt!

Tror ni det går att ha X10 i jeansfickan om man t.ex. är på krogen? Någon som har testat någon mobil i ungefär samma storlek? Är lite rädd att den kanske kan vara för stor :(


Har tills nyligt haft en Omnia HD som är ungefär i samma storlek och det var inte nåt större problem, beror ju förståss hur stora fickorna är :D
Man känner ju att fonen är i fickan, lite klumpig när man sitter ner men man vänjer sig.
Då pratar jag om fickan fram, har inte testat bakfickan..

Redigerat av Unregistereda34e3e24, 27 november 2009 - 07:05.


#205

Postad 27 november 2009 - 10:59

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0
Enligt det senaste jag läste i Computer Sweden (i morse) så har X10 inte FM-radio.
(den har de dessutom tagit bort i X2an!!! Märklig nedgradering. Men den var tydligen möjlig att uppgradera mjukvaran på så att den fungerar senare)

#206

Postad 27 november 2009 - 13:21

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Enligt det senaste jag läste i Computer Sweden (i morse) så har X10 inte FM-radio.
(den har de dessutom tagit bort i X2an!!! Märklig nedgradering. Men den var tydligen möjlig att uppgradera mjukvaran på så att den fungerar senare)



OK, ingen normal människa bryr sig om radio dock så det är förståligt.

#207

Postad 27 november 2009 - 13:49

aMpari
  • aMpari
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Jag har haft radio i många mobiltelefoner men ALDRIG använt det, bara testat för testandets skull. Tycker bara det är bra om radion är bortplockad.

#208

Postad 27 november 2009 - 13:50

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

OK, ingen normal människa bryr sig om radio dock så det är förståligt.


Nja, håller nog inte riktigt med dig där. Man kan inte förlita sig på internetradio när man åker pendeltåg här i Stockholm i alla fall.... T.om. vanliga mobilsamtal bryts på flera ställen.

#209

Postad 27 november 2009 - 14:11

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Nja, håller nog inte riktigt med dig där. Man kan inte förlita sig på internetradio när man åker pendeltåg här i Stockholm i alla fall.... T.om. vanliga mobilsamtal bryts på flera ställen.


Därför skapade människan MP3 och liknade format.

Som sagt, du tillhör en utdöende minoritet. Men det kommer att släppas någon form av headset som stödjer detta så du behöver inte vara orolig.

#210

Postad 27 november 2009 - 15:09

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Därför skapade människan MP3 och liknade format.

Som sagt, du tillhör en utdöende minoritet. Men det kommer att släppas någon form av headset som stödjer detta så du behöver inte vara orolig.


Jösses, du har en ganska nedlåtande ton som är väldigt tråkig att läsa i ett forum. Varför är du så otrevlig?

#211

Postad 27 november 2009 - 16:03

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Jösses, du har en ganska nedlåtande ton som är väldigt tråkig att läsa i ett forum. Varför är du så otrevlig?

+1

#212

Postad 27 november 2009 - 16:52

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

+1

+2

#213

Postad 27 november 2009 - 17:00

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

+2

+3

Känns som många missat att en mobiltelefon ska vara mobil :lol: Själv ser jag stora brister i många produkter som slutar fungera så fort jag rör mig utanför "nätet". Inte speciellt kul att använda "ny teknik" i Lappland (Arjeplogs kommun mot norska gränsen) där varken 3G eller GPRS fungerar. Tacka vet jag walkie-talkie, FM-radio och vanlig GPS :P

Redigerat av Walkir, 27 november 2009 - 17:02.


#214

Postad 27 november 2009 - 19:45

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

+1


+4

#215

Postad 27 november 2009 - 21:02

theclone
  • theclone
  • Forumräv

  • 831 inlägg
  • 0
Läst tråden och spanat klipp. Måste säga att jag ser ingenting som är så speciellt med den, mer än att den är grymt snygg. vit och fin. :lol:
upplys mig gärna om jag har fel. Känns ju te x helt snett at inte den inte kör 2.0 från början om det nu stämmer.

Redigerat av theclone, 27 november 2009 - 21:03.


#216

Postad 27 november 2009 - 21:23

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Läst tråden och spanat klipp. Måste säga att jag ser ingenting som är så speciellt med den, mer än att den är grymt snygg. vit och fin. :lol:
upplys mig gärna om jag har fel. Känns ju te x helt snett at inte den inte kör 2.0 från början om det nu stämmer.

Kvittar ju nästan när SE skall släppa en uppdatering med 2.0. Jag köper hellre en mobil med 1.6 där dom lagt ner mkt tid på att fixa buggar och fått den i bra speed, än köper en med 2.0 där dom stressat fram mjukvaran (utan tillräcklig betatestning) bara för att få ut den i tid...
Så jag ser hellre att dom lägger ner lite mer tid på 2.0 och släpper den när allt funkar finfint!

Sealover på esato har postat lite nytt där hans källa är en snubbe på TECHBLOG.GR:
http://www.youtube.c...h?v=RTN-g4-x3ms
http://www.youtube.c...h?v=5y9Sgo5VW4Q

Some basics from the videos :

releasing date : mid-February (european market..interface language translation is ready)
plastic quality is good
sound level is low (he says you have to put your hand under the phone to hear it loud..)
speed as you can see is fantastic for a protype ..3 months before the releasing date!
R1AA042 the software edition and 1.6 Android
Android 1.6 in his proto*


* This is NOT final

#217

Postad 28 november 2009 - 00:54

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0
Hoppas de fixar ljudnivån!

Förövrigt:
Bra samtalljud är a och o i en mobiltelefon för mig.
Hoppas även på bra ljudkvalité ut i lurarna. Man vill ju inte byta ner sig :lol:


Edit* Ändrade upplägget så det skulle bli enklare att förstå.

Redigerat av Unregistered0354d681, 29 november 2009 - 00:13.


#218

Postad 28 november 2009 - 08:49

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0
Grymt bra preview: http://www.se-first....e-Pictures.html

#219

Postad 28 november 2009 - 09:35

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Jösses, du har en ganska nedlåtande ton som är väldigt tråkig att läsa i ett forum. Varför är du så otrevlig?


Det var inte min mening, men man kan inte förvänta sig att stenåldersteknologier kommer att hänga med i all framtid.
Precis som floppydisken och CD skivan så kommer radio i mobiler att dö ut. Det är bara att gilla läget och gå vidare.

#220

Postad 28 november 2009 - 18:43

sefors
  • sefors
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0

Det var inte min mening, men man kan inte förvänta sig att stenåldersteknologier kommer att hänga med i all framtid.
Precis som floppydisken och CD skivan så kommer radio i mobiler att dö ut. Det är bara att gilla läget och gå vidare.


Tja, så länge den nya tekniken inte är minst lika bra som den gamla kommer folk i gemen vilja har kvar sin "stenåldersteknik".

#221

Postad 28 november 2009 - 21:26

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

  • 1 766 inlägg
  • 0
Men kan någon moderator göra den här tråden officiell någon gång! Rätt ska vara rätt och jo, jag blir irriterad över småsaker. :)

#222

Postad 28 november 2009 - 22:15

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Hoppas de fixar ljudnivån. Bra samtalljud är a och o i en mobiltelefon för mig. Hoppas även på bra ljudkvalité ut i lurarna. Man vill ju inte byta ner sig :)



Om du hade sett filmen så hade du sett att det inte är samtalsvolymen som var låg utan själva högtalaren t ex när du ser på en film utan headset.

Tja, så länge den nya tekniken inte är minst lika bra som den gamla kommer folk i gemen vilja har kvar sin "stenåldersteknik".



OK, Sony Ericsson håller inte med dig.

#223

Postad 29 november 2009 - 00:12

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Om du hade sett filmen så hade du sett att det inte är samtalsvolymen som var låg utan själva högtalaren t ex när du ser på en film utan headset.


Jag pratade om telefonen förövrigt. Då mina senaste lurar inte haft så bra ljudkvalité i Samtal.
Blev kanske lite rörigt skrivet.
Om du hade tänkt till en gång extra så kanske du hade förstått ändå? :)


OK, Sony Ericsson håller inte med dig.

Så det är därav Sony Ericssons senaste lurar har Radio? Varav även Aino har ett blåtandheadsett som har inbyggd antenn?

Så som jag ser det är det inte Sony Ericsson som valt bort radio utan att det är tillverkaren som inte kan möta kraven eller ev något liknande. Foxconn bygger Xperia 2. Vilken som bygger x10 vet jag dock inte.

Redigerat av Unregistered0354d681, 29 november 2009 - 00:18.


#224

Postad 30 november 2009 - 07:22

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

  • 370 inlägg
  • 0
Luren verkar riktigt nice...:) Synd bara att den inte är på gång tidigare. Februari sägs det men eftersom det är SE så blir det väl kring midsommar..:S
Att det är SE bekymrar mig lite i övrigt också, då jag känner mig tveksam över kvalitén på deras lurar... Har jag inte skaffat ny när den släpps så kan det nog bli en iaf.

#225

Postad 30 november 2009 - 08:43

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Jag pratade om telefonen förövrigt. Då mina senaste lurar inte haft så bra ljudkvalité i Samtal.
Blev kanske lite rörigt skrivet.
Om du hade tänkt till en gång extra så kanske du hade förstått ändå? :)



Så man ska alltså ta för givet att du menar något helt annat än du skriver? ;)
Ska komma ihåg det.

Luren verkar riktigt nice...:) Synd bara att den inte är på gång tidigare. Februari sägs det men eftersom det är SE så blir det väl kring midsommar..:S
Att det är SE bekymrar mig lite i övrigt också, då jag känner mig tveksam över kvalitén på deras lurar... Har jag inte skaffat ny när den släpps så kan det nog bli en iaf.



Den är "i tid" just nu i alla fall, allt det stora är klart det är mest finputs kvar. Sen kanske det blir halvsvårt att få tag på en lur ändå om det blir ett stort tryck.

Jag har i alla fall aldrig haft något problem med kvalitén på deras mobiler.

#226

Postad 30 november 2009 - 12:22

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Så man ska alltså ta för givet att du menar något helt annat än du skriver? ;)
Ska komma ihåg det.


Njae det var inte vad jag sa. Bara det att du uppfattade min luddiga text lite fel.

#227

Postad 30 november 2009 - 14:19

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Njae det var inte vad jag sa. Bara det att du uppfattade min luddiga text lite fel.



Nej jag uppfattade den exakt som det stod. Du skrev fel. ;)

Men nog om detta. Gah, hatar att vänta på saker. Inte min grej riktigt. Det är långt kvar till mitten av februari.

#228

Postad 30 november 2009 - 14:53

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Nej jag uppfattade den exakt som det stod. Du skrev fel. ;)

Så du vet exakt vad min text ska för betydelse? Jag säger då det ..

#229

Postad 30 november 2009 - 19:15

ravenshield
  • ravenshield
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Kan ni inte bara ge upp istället. Rätt tröttsamt.

Någon som hört nåt nytt om X10? Kanske någon ny video? ;)

#230

Postad 30 november 2009 - 19:29

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

  • 460 inlägg
  • 0

Kan ni inte bara ge upp istället. Rätt tröttsamt.

Någon som hört nåt nytt om X10? Kanske någon ny video? ;)

Dendär Barilla har tillfört lite info i tråden, men han/hon har allvarliga attitydproblem! Sålänge personen inte tillför mer info så kan vi nog bara ignorera dennes inlägg...
OT:
http://blog.gsmarena...es-to-show-you/

http://www.esato.com...cle.php/id=1854

#231

Postad 30 november 2009 - 23:19

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Dendär Barilla har tillfört lite info i tråden, men han/hon har allvarliga attitydproblem! Sålänge personen inte tillför mer info så kan vi nog bara ignorera dennes inlägg...
OT:
http://blog.gsmarena...es-to-show-you/

http://www.esato.com...cle.php/id=1854


+1

#232

Postad 30 november 2009 - 23:52

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

http://www.esato.com...cle.php/id=1854

Efter de där bilderna från esato så börjar man faktiskt få lite vill ha begär.

#233

Postad 01 december 2009 - 07:05

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Så du vet exakt vad min text ska för betydelse? Jag säger då det ..



"min text ska för betydelse?" Va?

En text kan inte ha allt för många betydelser. Om jag skriver att jag gillar glass så betyder det inte att jag gillar popcorn.

#234

Postad 01 december 2009 - 09:08

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Efter de där bilderna från esato så börjar man faktiskt få lite vill ha begär.



Tyckte inte jag såg något nytt på bilderna. Mitt enda bekymmer är att den kan vara lite för stor. Hade gärna sett en lite mindre skärm.

#235

Postad 01 december 2009 - 09:53

Unregistered03c5c048
  • Unregistered03c5c048
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Tyckte inte jag såg något nytt på bilderna. Mitt enda bekymmer är att den kan vara lite för stor. Hade gärna sett en lite mindre skärm.


Det är ju skärmen som lockar... Det är underbart med en fet skärm!

#236

Postad 01 december 2009 - 10:24

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Det är ju skärmen som lockar... Det är underbart med en fet skärm!

Håller fullständigt med, synd bara att den inte verkar komma med amoled skärm men man vet ju aldrig vad det i slutändan blir.

#237

Postad 01 december 2009 - 10:37

Unregistered03c5c048
  • Unregistered03c5c048
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Håller fullständigt med, synd bara att den inte verkar komma med amoled skärm men man vet ju aldrig vad det i slutändan blir.


Grymt synd... Hade varit underbart.

#238

Postad 01 december 2009 - 10:38

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Det är ju skärmen som lockar... Det är underbart med en fet skärm!


Tycker en skärm i "ipodstorlek" är mer än tillräckligt. Ser hellre att den är enkel att ha med sig och ligger bra i fickan.
Vill jag ha något större så finns det bärbara datorer.

Redigerat av Barilla, 01 december 2009 - 10:39.


#239

Postad 01 december 2009 - 10:38

Unregistered03c5c048
  • Unregistered03c5c048
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Håller fullständigt med, synd bara att den inte verkar komma med amoled skärm men man vet ju aldrig vad det i slutändan blir.


Grymt synd... Hade varit underbart.

#240

Postad 01 december 2009 - 10:39

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Håller fullständigt med, synd bara att den inte verkar komma med amoled skärm men man vet ju aldrig vad det i slutändan blir.



Det kommer ingen amoled skärm den närmsta tiden till Europa. Det kommer att sitta på de lurar som släpps i Japan dock.

#241

Postad 01 december 2009 - 10:56

Unregistered03c5c048
  • Unregistered03c5c048
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Tycker en skärm i "ipodstorlek" är mer än tillräckligt. Ser hellre att den är enkel att ha med sig och ligger bra i fickan.
Vill jag ha något större så finns det bärbara datorer.


En "multimediamobil" ska ju ha en stor skärm annars så ska det inte räknas som en "multimediamobil"

Det kommer ingen amoled skärm den närmsta tiden till Europa. Det kommer att sitta på de lurar som släpps i Japan dock.


Tycker det är orättvist...

#242

Postad 01 december 2009 - 10:57

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Det kommer ingen amoled skärm den närmsta tiden till Europa. Det kommer att sitta på de lurar som släpps i Japan dock.

Synd, hade en Omnia HD tidigare med denna skärm, den är grymt skarp.

#243

Postad 01 december 2009 - 11:04

Fubarish
  • Fubarish
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Det kommer ingen amoled skärm den närmsta tiden till Europa. Det kommer att sitta på de lurar som släpps i Japan dock.


Vad skulle kostnaden bli om man vill importera ett exemplar därifrån, uppskattningsvis? Är det genomförbart, rent praktiskt (kommer laddare fungera, svenskt tangentbord etc etc)?

Redigerat av Fubarish, 01 december 2009 - 11:09.


#244

Postad 01 december 2009 - 11:12

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

En "multimediamobil" ska ju ha en stor skärm annars så ska det inte räknas som en "multimediamobil"



Tycker det är orättvist...



Detta är väl en "Smartphone" först och främst. Visst är det "soft" med en stor och fin skärm. Men enligt mig så är nackdelarna fler än fördelarna. Så pass mycket större är den inte, den är bara liiiite för stor för att funka bra i fickan, sen drar den mer batteri. Men som sagt, smaken är som baken.

Jag vet inte riktigt varför man gör så, jag antar att man tror att vi köper den oavsett om det är amoled eller inte men japanerna är mer kräsna och har bättre koll och går inte att "lura" på samma sätt.

Vad skulle kostnaden bli om man vill importera ett exemplar därifrån, uppskattningsvis? Är det genomförbart, rent praktiskt (kommer laddare fungera, svenskt tangentbord etc etc)?


Kostnaden blir svår att gissa. Frågan är om den går att använda, vet inte om man delar upp det i en asien och en resten av världen modell rent språkligt. Annars borde det går att installera den mjukvara vi kommer att få här. Laddaren ska ju bara vara en vanlig mini-usb så det ska fungera. Men det är lite tidigt att säga hur det kommer att fungera. Inget jag skulle rekommendera dock, så ###### stor skillnad är det inte på skärmarna. :P

#245

Postad 01 december 2009 - 11:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

"min text ska för betydelse?" Va?

En text kan inte ha allt för många betydelser. Om jag skriver att jag gillar glass så betyder det inte att jag gillar popcorn.

Nej men en text kan fortfarande uppfattas olika. Do you get it?

Tyckte inte jag såg något nytt på bilderna. Mitt enda bekymmer är att den kan vara lite för stor. Hade gärna sett en lite mindre skärm.

Har heller inte påpekat att någonting var nytt. Högupplösta bilder dock är alltid trevliga att se.Som tidigare sagt så ska en multimediamobil ha stor skärm vilket även är mainstream just nu bara att se på andra märken.

Vad skulle kostnaden bli om man vill importera ett exemplar därifrån, uppskattningsvis? Är det genomförbart, rent praktiskt (kommer laddare fungera, svenskt tangentbord etc etc)?

Tror inte det går då de har annat nät i Japan.

#246

Postad 01 december 2009 - 11:40

Fubarish
  • Fubarish
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tack Barilla och Sonic för svaren.

Får bli den svenska/europeiska versionen då.

#247

Postad 01 december 2009 - 12:24

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Som tidigare sagt så ska en multimediamobil ha stor skärm vilket även är mainstream just nu bara att se på andra märken.



Den mest populära "multimediamobilen" har en mindre skärm i den storlek jag syftar på så jag förstår inte vad det är du menar. Jag kanske tolkade din text fel? "Stor skärm" är iofs väldigt luddigt och individuellt. Det du tycker är stort kanske jag tycker är för stort osv.

Jag hade som sagt gärna sett att den var i samma storlek som en iPhone. Dvs lagom.

#248

Postad 01 december 2009 - 13:50

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

  • 251 inlägg
  • 0

Den mest populära "multimediamobilen" har en mindre skärm i den storlek jag syftar på så jag förstår inte vad det är du menar. Jag kanske tolkade din text fel? "Stor skärm" är iofs väldigt luddigt och individuellt. Det du tycker är stort kanske jag tycker är för stort osv.

Jag hade som sagt gärna sett att den var i samma storlek som en iPhone. Dvs lagom.

Jag kan nog hålla med Barilla om att den ser lite stor ut, men det kanske är en vanesak. Jag tyckte tidigare att iPhone var lite för stor och det är en av anledningarna till att inte ha en (det, iTunes och den groteska hypen). X10 är ju dock llite kantigare och det kan nog addera lite till "för stor"-känsla. Man vill ju inte gå omkring med en handväska för att bära med sig telefonen.

Nu börjar recensionsex dimpa ner lite varstans (med tidig programvara) och då verkar de faktiskt vara i hyfsad takt. X2an har ju knappt hunnit recenseras och den ska väl släppas i dagarna?

#249

Postad 01 december 2009 - 13:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

  • 2 184 inlägg
  • 0

Den mest populära "multimediamobilen" har en mindre skärm i den storlek jag syftar på så jag förstår inte vad det är du menar. Jag kanske tolkade din text fel? "Stor skärm" är iofs väldigt luddigt och individuellt. Det du tycker är stort kanske jag tycker är för stort osv.

Men kan du läsa en gång? Du verkar mest bara vilja bråka för sakens skull. Stora skärmar är det som är inne just nu på de senaste mobiltelefonerna. Kolla bara in det senaste från Sony Ericsson, Samsung, Nokia och Htc t.ex.

Kanske man borde ignorera dig som kingcool föreslog.

#250

Postad 01 december 2009 - 14:17

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

  • 253 inlägg
  • 0

Men kan du läsa en gång? Du verkar mest bara vilja bråka för sakens skull. Stora skärmar är det som är inne just nu på de senaste mobiltelefonerna. Kolla bara in det senaste från Sony Ericsson, Samsung, Nokia och Htc t.ex.

Kanske man borde ignorera dig som kingcool föreslog.



Jag läste en gång, du säger att "stora skärmar är mainstream" och att jag ska titta på SE´s och HTC´s senaste osv.
Det säger mig flera saker.

1. Du vet inte vad mainstream betyder. Så låt mig utbilda dig.
Mainstream är ett engelskt substantiv och begrepp som beskriver en kulturyttring som är integrerad i den allmänna kulturen genom att den både riktar sig till och konsumeras av en relativ majoritet av befolkningen.
Om du tycker att "stora skärmar" (4 tum och uppåt) är en kulturyttring som konsumeras av en majoritet av Sveriges befolkning så får det väl stå för dig.

2. Den senaste mobilen som SE släppte var väl Sation som har en 3,5 tums skärm. Acer Liquid har också en 3,5 tums skärm. Motorola droid har en skärm på 3,7 tum, Nokia N900 har en skärm på 3,5 tum, HTC´s senaste telefon har en MINDRE skärm Tattoo´n har en skärm på 2,8 tum osv osv osv osv osv. Alltså precis de storlekar jag skulle vilja se i X10´an (inte Tattoo´n som är för liten).

Var det något mer? Som du ser så har världens mest säljande lur och alla de senaste telefonerna inom detta segment en i mina ögon "stor och lagom skärm".

Du kan ignorera mig om det får dig att må bättre, men du kan inte ignorera att jag har rätt...

Redigerat av Barilla, 01 december 2009 - 14:20.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.