Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG B7, C7, E7, G7 och W7 2017

5776 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG OLED55B7V 55" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 9,31 (53) Inga priser
LG OLED65B7V 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 9 8,05 (38) Inga priser
LG OLED55C7V (TV) 8 8,87 (29) Inga priser
LG OLED65C7V 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 8 8,32 (21) Inga priser
LG OLED55E7N (TV) 9 (0) Inga priser
LG OLED65E7V 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 7 7,2 (4) Inga priser
LG OLED65G7V 65" 4K Ultra HD (3840x2160) OLED Smart TV (TV) 9 (0) Inga priser
LG OLED77G7V (TV) 9 (0) Inga priser
LG OLED65W7V (TV) 5 7,33 (2) Inga priser
LG OLED77W7V (TV) 7 (0) Inga priser
LG 55EG9A7V 55" Full HD (1920x1080) (TV) 4 (0) Inga priser
55 relaterade trådar
OLED-tv (4912 inlägg) 5 mån sedan
75"+ (1660 inlägg) 1 år sedan
TV vs projektor (16 inlägg) 2 år sedan
Kanalkartan har ändrats (1 inlägg) 3 år sedan
Märkligt problem med LG OLED 65B7 (25 inlägg) 4 år sedan
Allt om Dolby Vision (101 inlägg) 4 år sedan
LG oled 55B7V Smart TV eller inte (3 inlägg) 4 år sedan
Lång tid att växla till/från TV-Guide på LG OLED (1 inlägg) 4 år sedan
LG OLED 65C7V defekt bild (7 inlägg) 5 år sedan
55" för max 15 000 kr? (8 inlägg) 5 år sedan
OLED 65", QLED 75" eller LED 85"? (17 inlägg) 5 år sedan
rådgiving av ev köpa av tv oled (5 inlägg) 5 år sedan
TV-Köp - 55-65" - Budget - max ~25k. (16 inlägg) 5 år sedan
Vilken LG enbart för att spela på? (2 inlägg) 5 år sedan
Hjälp, vilken TV av dessa skulle ni köpa? (11 inlägg) 5 år sedan
65" Sony/LG/Samsung LCD eller Oled? (6 inlägg) 5 år sedan
Liknande LG OLED 55” (10 inlägg) 5 år sedan
Lite frågor kring ny tv. (4 inlägg) 5 år sedan
Ny 55:a- samsung Q6F eller NU7455 (10 inlägg) 5 år sedan
Kan man acceptera denna grad av banding OLED? (32 inlägg) 5 år sedan
Problem LG OLED55B7V (13 inlägg) 5 år sedan
LG OLED55B7V hittar bara analoga kanaler (12 inlägg) 5 år sedan
OLED55B7V tappar bild vid HDR (3 inlägg) 5 år sedan
Ojämn ljusstyrka på pixlar - OLED65C7V (6 inlägg) 5 år sedan
Hjälp mig att välja 65 tums. Oled vs LCD LG OLED65C7V vs Sony 65XE9305 (7 inlägg) 5 år sedan
LG 65SK8500 vs Samsung QE65Q7F (5 inlägg) 5 år sedan
Sony KD-65ZD9 eller LG OLED65C7V (7 inlägg) 6 år sedan
LG OLED55B7V eller Sony KD-65XE9005 (30 inlägg) 6 år sedan
Ny tv... LG OLED? Eller LCD? (9 inlägg) 6 år sedan
LG B7,C7,E7 inställningar och bildkalibrering (71 inlägg) 6 år sedan
Samsung QE55Q7F vs. LG OLED55B7V (2 inlägg) 6 år sedan
OLED65B7V, 65XE9305 el. 65DX900E. Vilken skall jag köpa? (41 inlägg) 6 år sedan
Dags att slå till? (23 inlägg) 6 år sedan
Köpråd Receiver? - 4K från dator till TV (1 inlägg) 6 år sedan
LG Oled 55 c7v slocknar när man släcker ljus i huset (7 inlägg) 6 år sedan
Bästa 65" LED max 20K (2 inlägg) 6 år sedan
LG OLED55B7V och Plex via iPhone? (7 inlägg) 6 år sedan
Pristråd OLED (288 inlägg) 6 år sedan
sony 75xe 9405 vs sony kd65 A1 (17 inlägg) 6 år sedan
Tjejkompis behöver ny TV (5 inlägg) 6 år sedan
Köpråd på high-end TV - LG OLED 65" eller Sony LCD 75" (3 inlägg) 6 år sedan
LG 55EG9A7V eller LG 55B7V? (18 inlägg) 6 år sedan
Vilken 65" tv under black friday? (33 inlägg) 6 år sedan
Sony A1 55" eller LG C7V 65" (1 inlägg) 6 år sedan
LG 65E6V eller LG 55B7V (11 inlägg) 6 år sedan
Sony A1 el LGB7 - Black friday och Singles Day (14 inlägg) 6 år sedan
LG OLED55B7V eller Philips 55POS9002 (20 inlägg) 6 år sedan
Lurigt problem med satellitmottagning med LG OLED65C7V smart TV (6 inlägg) 6 år sedan
LG OLED C7V - Sony Bravia A1 (8 inlägg) 6 år sedan
Hjälp vid val av ny TV. (7 inlägg) 6 år sedan
LG OLED55B7 / 65B7 (72 inlägg) 6 år sedan
1080p LG oled vs 4k LG oled (10 inlägg) 6 år sedan
OLED55B6V Bytesråd (6 inlägg) 6 år sedan
LG OLED65B6V LG OLED65B7V Skillnad ? (2 inlägg) 6 år sedan
köpa 2017 års OLED ... (2 inlägg) 7 år sedan

#3901

Postad 17 januari 2018 - 14:03

Asprilla
  • Asprilla
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Hej och tack för hjälpen.
Den ska inte vara så inbyggd som det låter. Bifogar en bild

//Joacim

 

Snyggt!

 

Kanske finns en anledning till att du hänger på den höjden från golvet. Annars hade man kunnat sänka allt något. Har själv samma setup och tycker att det hänger lite för högt (tv-bänken som styr i mitt fall).



#3902

Postad 17 januari 2018 - 16:40

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

vad är det för bultar man ska ha bak på tv:n för att hänga upp tv:n,å hur långa ska man ha...har 55b7v...



#3903

Postad 17 januari 2018 - 16:52

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Kontaktade LGs kundservice och fick en länk till firmwareversionen 4.70.36 till C7an. Märkligt att den inte är utlagd på deras hemsida eller finns tillgänglig OTA. Länken är giltig i två timmar om någon annan önskar den kan jag skriva länken här. 



#3904

Postad 17 januari 2018 - 16:55

nilhe7
  • nilhe7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Kontaktade LGs kundservice och fick en länk till firmwareversionen 4.70.36 till C7an. Märkligt att den inte är utlagd på deras hemsida eller finns tillgänglig OTA. Länken är giltig i två timmar om någon annan önskar den kan jag skriva länken här. 

 

Hej! Jag är intresserad. Du får väldigt gärna lägga upp länken :) 

Tack på förhand  :)



#3905

Postad 17 januari 2018 - 16:59

Unregistered864bbb5e
  • Unregistered864bbb5e
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0

Snyggt!

Kanske finns en anledning till att du hänger på den höjden från golvet. Annars hade man kunnat sänka allt något. Har själv samma setup och tycker att det hänger lite för högt (tv-bänken som styr i mitt fall).

Min är 60cm nãstan perfekt. Sitter 2.80-3m

#3906

Postad 17 januari 2018 - 17:00

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0

Proceed with caution! 

 

Har ingen aning om vilka ändringar som den här versionen medför men på LGs USAs hemsida står det följande: 

 

- To improve OLED model Dolby no audio issue when switching HDMI input

 

Installera på egen risk!

 

https://sprend.com/d...f758acc600d5d14  



#3907

Postad 17 januari 2018 - 18:51

soundside
  • soundside
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Ni som kopplat er B7/C7 till en soundbar eller aktiva högtalare via optisk kabel. Går det att styra volymen med TV-fjärren eller är den fast?

#3908

Postad 17 januari 2018 - 20:08

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Proceed with caution! 

 

Har ingen aning om vilka ändringar som den här versionen medför men på LGs USAs hemsida står det följande: 

 

- To improve OLED model Dolby no audio issue when switching HDMI input

 

Installera på egen risk!

 

https://sprend.com/d...f758acc600d5d14  

 

Ser ut att vara en engångsnedladdning. Nedladdning spärrad då du redan laddat ner en gång. men tack ändå! :)



#3909

Postad 17 januari 2018 - 20:12

Alan31
  • Alan31
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Nedladdningen var aktiv i två timmar från att jag lade upp länken. Läs i inlägget som postades 16:52.

Du kan dock kontakta LG via chatten så skickar de länken till dig direkt.

#3910

Postad 17 januari 2018 - 20:20

nilhe7
  • nilhe7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Nedladdningen var aktiv i två timmar från att jag lade upp länken. Läs i inlägget som postades 16:52.

Du kan dock kontakta LG via chatten så skickar de länken till dig direkt.

 

Tack för länken! Den fungerade perfekt  :rolleyes: Använde den dock inom de två timmarna... 



#3911

Postad 17 januari 2018 - 20:21

Jdad
  • Jdad
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0

Nedladdningen var aktiv i två timmar från att jag lade upp länken. Läs i inlägget som postades 16:52.

Du kan dock kontakta LG via chatten så skickar de länken till dig direkt.

Jag passade på att tanka den från din länk så visst funkade det :)
Undrar om det iofs inte lika gärna går att dra den från LG USA? Och varför det ska vara sånt förbenat eftersläp innan den kommer till oss i Sverige?



#3912

Postad 17 januari 2018 - 21:23

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Tack för åsikterna och ursäkta att svaret dröjt. Jag har haft problem med min dator.

 

Axion84, Bogge och Barsk: Jag har 55 tums modellen av B7 och min gamla Samsung är en 40-tummare. Så visst är den nya skärmen klart större, men jag kan inte se något problem med bilden (när jag kör samma material) på Samsung:en som skulle motsvara bruset på B7:an, d.v.s. som skulle märkas tydligare enbart för att skärmytan är större. Jag ska testa "Punisher" när jag har tid. Att vissa serier har mer mer "naturligt" grain/brus är jag införstådd i, svartnivån är inställd på låg för alla källor och gamma på 2.2. Men om bruset vore konstant så skulle jag utan tvekan utgå ifrån att tv:n är defekt på något sätt, men när jag t.ex. tittar på Netflix's "Dark" så ser jag i princip inget brus alls. Därav min slutsats att tv:n helt enkelt kräver mycket bra material för att komma till sin rätt. Och då kan man givetvis diskutera om det är rimligt att en tv för 14 000 kr och som har den bästa tillgängliga tekniken (nåja) för tillfället endast ska vara användbar när man tittar på 4K. Som jag tidigare nämnt så tyckte jag t.ex. att SVT:s HD-sändningar såg bra ut på min gamla tv, men nu störs jag av bruset till och med vid studiosändningar som "På Spåret".

 

Vart kollar man om tv:n är inställd i hemma- eller butiksläge? Jag trodde inte man kunde göra egna inställningar i butiksläge utan det är vissa förinställda inställningar som används.

 

aeqvist87 och axion84: Tyvärr har jag svårt att ge en bättre förklaring av "bruset". Jag saknar tyvärr det tekniska kunnandet för att ge en korrekt teknisk beskrivning av felet. Så jag kan tyvärr inte svara på om bruset utgörs av "low bitrate pixlar". Men där bruset uppstår ser det ut som att bilden "dallrar" och ibland är det massvis med små tunna vertikal streck (ungefär som hårstrån). Jag har försökt att ta bilder på fenomenet, men tyvärr så är det inte tillnärmelsevis så framträdande på bild som i verkligheten.

 

sune bejas: Visst kan jag testa de inställningarna som du rekommenderar, men den enda egentliga skillnaden på de inställningar du anger och de som jag använder är att jag har lite högre OLED light (30) och lite mindre kontrast (80). Har svårt att se att problemen har sin grund i skillnaden mellan dessa inställningar. Vitbalans, gamma m.m. har jag inte vågat pilla med då jag som sagt saknar kunskaperna och är rädd att det ska göra mer skada än nytta.


Redigerat av MalcolmX7, 17 januari 2018 - 21:27.


#3913

Postad 17 januari 2018 - 23:06

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0
Det är väldigt mycket grain/filter etc i de flesta av Netflix serier/filmer, knappast något för refrenstester.
Bättre att ladda hem demo slingor från http://4kmedia.org/

Visst har oled problem med banding & tint, fick själv byta två gånger innan jag fick ett riktigt bra ex av 65’an, men nu är jag jättenöjd.

Kan någon dela firmware filen på en icke temporör url?

#3914

Postad 17 januari 2018 - 23:14

nilhe7
  • nilhe7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Vissa serier på Netflix kan innehålla lite "brus" med Dolby Vision. Känns mer som ett problem med kombinationen Netflix-Dolby Vision som troligtvis kommer att lösas framöver. I övrigt finns inte något s.k "brus" alls på min OLED 65 B7. 

Är riktigt nöjd med bilden på denna TV. Knivskarp bild med fantastisk svärta. Har inte något av de problem som flera andra verka lida av här... kanske är blind. (men tänkte inflika med lite positiva kommentarer också från en som är grymt nöjd med denna TV) 



#3915

Postad 18 januari 2018 - 05:55

Frodo Bagger
  • Frodo Bagger
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
Har själv en Lg 65 c7 och är supernöjd med den,
En grymt bra svärta , har heller inga som hellst problem med den som många andra skriver

#3916

Postad 18 januari 2018 - 09:02

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

 

Som jag tidigare nämnt så tyckte jag t.ex. att SVT:s HD-sändningar såg bra ut på min gamla tv, men nu störs jag av bruset till och med vid studiosändningar som "På Spåret".

 

Vart kollar man om tv:n är inställd i hemma- eller butiksläge? Jag trodde inte man kunde göra egna inställningar i butiksläge utan det är vissa förinställda inställningar som används.

 

Finns ju också möjligheten att nåt i din TV är trasigt... HD-sändningar via både boxer och SVT-appen (inbyggda) ger fullt godkänd bildkvalitet, trots uppskalning från 720p. Satt och kollade På Spåret själv i fredags. Att jag tryckte på korrekta videolevels i mitt inlägg gäller ju externa källor via HDMI. Men om du upplever detta även via inbyggda apparna så är det konstigt. Netflix har ju också mycket material i vanlig HD, och går man på sånt som är dataanimerat så är det ofta helt grain-fritt. Prova t.ex Trolljakten, minimonster. Riktigt snygga produktioner som är fantastiska på en OLED.

 

Butik/hemmaläge hittar man under inställningar (långt tryck på kullager-knappen), längst ner under avdelningen Allmänt.

Rekommenderar också som sagt tidigare en fullständig återställning av TV'n så att allt nollställs. Kan lösa en del spök har jag läst tidigare.


Redigerat av Barsk, 18 januari 2018 - 12:57.


#3917

Postad 18 januari 2018 - 13:43

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

  • 1 509 inlägg
  • 0

Polaren köpte en Oppo 203 för att kunna köra 4K-filmer. 

Det var också lösningen till att kunna läsa filer från hans gamla 2TB hårddisk då B7an inte läser filformatet exFAT (enda nackdelen med TVn, obegripligt korkat beslut av LG).

 

Allt är perfekt förutom en sak, alla nedladdade (*host* *host*) långfilmer i 4K har väldigt urvattnade färger jämfört med 4K-demos som man kunde ladda ner från sajten som länkades till i den här tråden. Varför? Vad är det för inställning som spökar? Vanligt 1080P/720P-material ser ut som det ska se ut. Kör alltid samma bildläge på TVn. 

 

Någon som vet vad som spökar?



#3918

Postad 18 januari 2018 - 14:08

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Allt är perfekt förutom en sak, alla nedladdade (*host* *host*) långfilmer i 4K har väldigt urvattnade färger jämfört med 4K-demos som man kunde ladda ner från sajten som länkades till i den här tråden. Varför? Vad är det för inställning som spökar? Vanligt 1080P/720P-material ser ut som det ska se ut. Kör alltid samma bildläge på TVn. 

 

Någon som vet vad som spökar?

 

Det är troligen inställningen Deep Color som inte är aktiverad på HDMI-ingången. Gå till Inställningar-Allmänt och Deep Color och aktivera på den HDMI-ingång som Oppon sitter på. Antar att LG satt den inställningen till OFF som default pga strul med diverse pryttlar som gör fel.



#3919

Postad 18 januari 2018 - 14:18

Edja78
  • Edja78
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Stor skillnad på 6orna och 7orna där eftersom 7orna stödjer 120hz (24x5=120)

matar man UHD eller från en PC i 1080P 120Hz så är rörelsehanteringen med 24p material riktigt bra.

klart bättre än 2016 modellerna.

Däremot så verkar det inte som om 120hz används jämnt eller så beror det på vilken UHD/Blu ray spelare man använder?

UHD film upplevde jag kördes i 120hz medans Blu Ray skivor på samma UHD spelare (K8500) verkade bara köras i 60Hz med det klassiska juddret i bilden.

 

innan ni slår ner på rörelsehanteringen helt så se till att spela upp en Blu Ray film från en PC i 120hz 1080P (Game mode avstängt)

De Judder och De Blur satt till 0

Kommentera sen resultatet.

Jag tvivlar på att nån annan tv med sample and hold fixar det bättre än det ni får ut då.

 

Jag har inga tvivel på att förbättringar görs varje år. Men är väldigt skeptisk till att B7 skulle vara "sååå" mycket bättre än E6. Av det jag såg hos en polare på hans B7 65 så suger LG fortfarande på rörelse, blockighet nära svart vid sämre bitrate (netflix) och div. andra småsaker som jag märkt av under 12 månaders användning. Kanske inte lika mycket, för det skulle jag behövt ha båda TVn sida-vid-sida, men tillräckligt för att jag skulle tycka - same shit, different frame. (Givetvis sa jag inget till honom, han är så nyförälskad i sin TV - bästa som hänt sedan Jesus gick på vatten. Ville inte förstöra nöjet för honom. Det är lite av grejen, man ska inte bry sig för mycket och lägga märke till varje liten detalj, för det finns fan ingen perfekt produkt.)

Sen är det säkert så att 55" är bättre än 65" för dem som är känsligare. Jag har läst en hel del på olika forum och det "verkar" som att 55" har långt mycket färre klagomål.

 

Jag är överlag nöjd med OLED och skulle inte gå tillbaka till LCD av 2016 årsmodell. (Någon hade även kommentar att inbränning inte är ett problem. Jag säger bara: testa lira 2000 timmar+ olika spel som har ett gränssnitt som ligger där hela tiden så får du se :)

Men nej, om du är en normal användare så kommer du sannolikt inte märka av något.

 

Men någonstans får man ändå tycka att en TV jävel ska ge bra bild "out-of-the-box" på standard skit som folk använder den till som tex, streaming, tv-spel, vanligt tittande osv. Det kan ju inte komma som en överraskning för en tillverkare att folk faktiskt Streamar och det sänds i sämre bitrate.

 

Normalt folk har inte så stor användning av att veta att TVn "kan" ge en bra bild eller rörelsehantering om 1) man "kan" göra en proffsinställning och 2) om x-y-z förhållandena är uppfyllda. Jo visst kan jag koppa in en PC eller 4K och visa folk "THIS IS OLED" men sen då.. om mitt normala användande är till 95% "annat" - och det suger.... vad har jag för glädje av vad TVn "kan" göra de övriga 5%?



#3920

Postad 18 januari 2018 - 15:41

nilhe7
  • nilhe7
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Jag har inga tvivel på att förbättringar görs varje år. Men är väldigt skeptisk till att B7 skulle vara "sååå" mycket bättre än E6. Av det jag såg hos en polare på hans B7 65 så suger LG fortfarande på rörelse, blockighet nära svart vid sämre bitrate (netflix) och div. andra småsaker som jag märkt av under 12 månaders användning. Kanske inte lika mycket, för det skulle jag behövt ha båda TVn sida-vid-sida, men tillräckligt för att jag skulle tycka - same shit, different frame. (Givetvis sa jag inget till honom, han är så nyförälskad i sin TV - bästa som hänt sedan Jesus gick på vatten. Ville inte förstöra nöjet för honom. Det är lite av grejen, man ska inte bry sig för mycket och lägga märke till varje liten detalj, för det finns fan ingen perfekt produkt.)

Sen är det säkert så att 55" är bättre än 65" för dem som är känsligare. Jag har läst en hel del på olika forum och det "verkar" som att 55" har långt mycket färre klagomål.

 

Jag är överlag nöjd med OLED och skulle inte gå tillbaka till LCD av 2016 årsmodell. (Någon hade även kommentar att inbränning inte är ett problem. Jag säger bara: testa lira 2000 timmar+ olika spel som har ett gränssnitt som ligger där hela tiden så får du se :)

Men nej, om du är en normal användare så kommer du sannolikt inte märka av något.

 

Men någonstans får man ändå tycka att en TV jävel ska ge bra bild "out-of-the-box" på standard skit som folk använder den till som tex, streaming, tv-spel, vanligt tittande osv. Det kan ju inte komma som en överraskning för en tillverkare att folk faktiskt Streamar och det sänds i sämre bitrate.

 

Normalt folk har inte så stor användning av att veta att TVn "kan" ge en bra bild eller rörelsehantering om 1) man "kan" göra en proffsinställning och 2) om x-y-z förhållandena är uppfyllda. Jo visst kan jag koppa in en PC eller 4K och visa folk "THIS IS OLED" men sen då.. om mitt normala användande är till 95% "annat" - och det suger.... vad har jag för glädje av vad TVn "kan" göra de övriga 5%?

 

Förstår hur du menar med ditt resonemang, men det blir ändå lite märklig vinkling. Finns för många faktorer som påverkar bilden. Oavsett hur fin TV du köper så kommer bilden vara starkt begränsad av den källan signalen kommer ifrån.Trots att du köper en 8 K TV för 200 000 nästa år så kommer du inte få en särskilt bra bild med en SD sändning från exempelvis Boxer i alla fall. Köper du en svindyr förstärkare till ett par billiga högtalare så kommer du inte utnyttja förstärkarens resurser överhuvudtaget eller vice versa. Ljudet kommer inte heller bli särskilt bra med en dyr anläggning om du ändå enbart spelar upp din musik med halvkassa mp3 filer. Finns väldigt många exempel att dra paralleller med. Räcker alltså inte enbart med att TV.n i sig har en bra kapacitet när resten av signalvägen är kass. Ska man därför använda TV:n till s.k "vanligt" TV tittande med dagens standard som gäller så kommer säkert en schysst LCD eller Plasma funka nog så bra också. Men, kapaciteten i en OLED 2017 är klart mycket bättre, förutsatt att signalen från källan håller en hög kvalitet.  



#3921

Postad 18 januari 2018 - 16:06

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Jag har inga tvivel på att förbättringar görs varje år. Men är väldigt skeptisk till att B7 skulle vara "sååå" mycket bättre än E6. Av det jag såg hos en polare på hans B7 65 så suger LG fortfarande på rörelse, blockighet nära svart vid sämre bitrate (netflix) och div. andra småsaker som jag märkt av under 12 månaders användning....

 

Men någonstans får man ändå tycka att en TV jävel ska ge bra bild "out-of-the-box" på standard skit som folk använder den till som tex, streaming, tv-spel, vanligt tittande osv. Det kan ju inte komma som en överraskning för en tillverkare att folk faktiskt Streamar och det sänds i sämre bitrate.

 

Skillnaden mellan 2016 och 2017 är marginell. Det sker små steg varje år, men just mellan två år då man bara polerar lite är det inte så stora skillnader. Kan va sämre också. 3D rök 2017, vilket jag saknar.

 

Tycker bilden är skitbra på HD-kanaler på OLED. Visst kan man urskilja ett litet "brus" som kommer av uppskalningen om man tittar noga, men det är marginellt. SD-kanaler tittar jag aldrig på om jag inte tvingas (typ direktsändning som bara går där). Men det går ju, det ser lika illa ut som det gjorde på min plasma. Att TV-operatörerna anno 2018 när 4K-TV är standard fortsätter att mata ut 999 kanaler med skit i sina nät istället för att fokusera på ett mindre antal kvalitets där man minst sänder (minst) HD är för mig ett mysterium. Att en operatör som Viasat via just sattelit har SD-kanaler i sitt utbud och kräver EXTRA betalt för HD-kanalerna - då dom ju kan vada i bandbredd i princip är ett ännu större mysterium.

Sen kommer det ju naturligtvis klagomål på att SD-kanalerna ser dåliga. Jamän, det är väl inget annat att vänta?

 

Du nämner blockighet nära svart vid låg bitrate. Ja, det finns ju där just pga dålig bitrate. Man kan ställa in en LG OLED att gömma sånt också. Öka brusreduceringsinställningarna så försvinner det - men med det då också detaljer. Man kan inte trolla med knäna, antingen visar man bildkällan som den är - och får med en kvalitativ källa ut guld. Eller så applicerar man en massa digitalt jox som försöker trolla bort störningarna - men trollar samtidigt bort detaljerna i högkvalitativa källor. Man kan inte få både ock. Jo det kan man. Bojkotta all j*a SD-skit och tvinga operatörerna att gå upp till HD som standard.

 

Det är ju inte för inte som Netflix, Viaplay och andra streamingoperatörer har en sån lysande framtid. Dom kör ju för katten kvalitet! Viaplay håller på och testar 4K-sändning på sina sportkanaler. Det är framtiden. Inte SD.



#3922

Postad 18 januari 2018 - 20:53

tuxied
  • tuxied
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

nu fick jag min netflix kod och den fungerade, så håll ut ni andra som sitter och väntar!



#3923

Postad 18 januari 2018 - 21:07

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Tack för åsikterna och ursäkta att svaret dröjt. Jag har haft problem med min dator.

Axion84, Bogge och Barsk: Jag har 55 tums modellen av B7 och min gamla Samsung är en 40-tummare. Så visst är den nya skärmen klart större, men jag kan inte se något problem med bilden (när jag kör samma material) på Samsung:en som skulle motsvara bruset på B7:an, d.v.s. som skulle märkas tydligare enbart för att skärmytan är större.

Jag skulle tro skillnaderna i skärm storleken är den störtsa anledningen här varför du ser mer brus på c7.

På min b6 så upplevde jag mycket renare bild med gamma 2.4 än gamma 2.2 Som Barsk va inne på förut. Isf Expert mörkt rum använder väl 2.4. Testa det. Kör själv gamma 2.2 just nu för tyckte 2.4 blev lite för mycket mörk bild.

Kör en manuell panelbrus rensning. Tar en timma.

Redigerat av axion84, 18 januari 2018 - 23:32.


#3924

Postad 18 januari 2018 - 21:21

Gilgamesh1
  • Gilgamesh1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

General/HDMI ULTRA HD Deep Colour ON för den HDMI ingången ni använder

PICTURE

Aspect Ratio Settings: 16:9
Just Scan ON

Energy Saving OFF

Picture Mode Settings: ISF Expert (Dark Room)
OLED LIGHT: 24
Contrast: 100
Brightness: 49
H Sharpness: 0
V Sharpness: 0
Colour: 46
Tint: 0

Expert Controls
Dynamic Contrast OFF
Super Resolution: OFF
Colour Gamut: Extended
Edge Enhancer: On
Colour Filter: OFF
Gamma: 2.2

White Balance
Colour Temperature: Warm2
Method: 2 Points
Pattern: Outer

Point High
Red 0
Green -12
Blue 3

Point Low
Red 1
Green 0
Blue 0

Method: 20 Points IRE
IRE 5
Adjusting Luminance: 3
Red -3
Green -6
Blue 0

IRE 10
Adjusting Luminance: 4
Red -4
Green 2
Blue -3

IRE 15
Adjusting Luminance: -1
Red -1
Green 0
Blue -2

IRE 20
Adjusting Luminance: -3
Red 0
Green 0
Blue -2

IRE 25
Adjusting Luminance: -3
Red -2
Green 0
Blue 0

IRE 30
Adjusting Luminance: -7
Red 2
Green 0
Blue -4

IRE 35
Adjusting Luminance: -8
Red 0
Green 2
Blue 0

IRE 40
Adjusting Luminance: -10
Red -1
Green 2
Blue -4

IRE 45
Adjusting Luminance: -6
Red 2
Green 0
Blue -4

IRE 50
Adjusting Luminance: -3
Red 2
Green 0
Blue 0

IRE 55
Adjusting Luminance: -4
Red 2
Green 0
Blue 0

IRE 60
Adjusting Luminance: -3
Red 3
Green 0
Blue 0

IRE 65
Adjusting Luminance: 0
Red 3
Green 0
Blue 0

IRE 70
Adjusting Luminance: 1
Red 2
Green 0
Blue 0

IRE 75
Adjusting Luminance: -2
Red 2
Green 0
Blue 0

IRE 80
Adjusting Luminance: -2
Red 2
Green 0
Blue -3

IRE 85
Adjusting Luminance: 0
Red 0
Green 0
Blue -3

IRE 90
Adjusting Luminance: 0
Red 1
Green 0
Blue 0

IRE 95
Adjusting Luminance: 0
Red 1
Green 0
Blue 0

IRE 100
Adjusting Luminance: 0
Red 0
Green 0
Blue 0

(Apply to all inputs)


Colour Management System (CMS)
Colour Red
Saturation 0
Tint 3
Luminance -2

Colour Green
Saturation -1
Tint 2
Luminance 4

Colour Blue
Saturation 3
Tint 0
Luminance 6

Colour Cyan
Saturation 4
Tint 0
Luminance 3

Colour Magenta
Saturation -2
Tint 3
Luminance -1

Colour Yellow
Saturation 0
Tint -4
Luminance 1

Picture Options
Noise Reduction OFF
MPEG Noise Reduction OFF
Black Level Low
Real Cinema On
Motion Eye Care Off
TruMotion User
De-Judder 0
De-Blur 0

(Apply to all inputs) om ni använder flera HDMI ingångar

Vad gäller för inställningar för HDR bildläge då den nu slår på technicolor expert när jag ser HDR filmer?

Redigerat av Gilgamesh1, 18 januari 2018 - 21:22.


#3925

Postad 18 januari 2018 - 22:18

soundside
  • soundside
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Ni som uppdaterat er firmware precis, har den löst problemet med Dolby Vision och Apple TV?

Enligt artikeln nedan så behövs det en update för TV’n från Dolby och de har försett tillverkarna med den.

Jag skulle verkligen vilja se serier och filmer i Dolby Vision via Netflix på ATV men som det är nu så går det inte.

https://www.forbes.c...y/#1f7e98902906

#3926

Postad 18 januari 2018 - 22:20

sune bejas
  • sune bejas
  • Beroende

  • 1 002 inlägg
  • 0

Vad gäller för inställningar för HDR bildläge då den nu slår på technicolor expert när jag ser HDR filmer?

HDR Cinema körde jag och det är nog det läget som följer PQ bäst. (mest korrekt bild)
HDR inställningarna är så pass bra redan så det är inte mycket som behöver ändras.
Det enda jag har ändrat här är vitbalansen (vitpunkt från visuell matching av vitt från en 500M)
 
 
HDR Picture Mode: Cinema 
OLED LIGHT 100
Contrast 100
Brightness 50
Sharpness 0
Colour: 55
Tint: 0
 
Expert Controls
Dynamic Contrast Off
Super Resolution: Off
Colour Gamut: Auto
Edge Enhancer: On
Colour Filter: Off
Gamma: 2.2
 
White Balance
Colour Temperature: Warm 2
Method: 2 points
Pattern: Outer
Point High
Red: 0
Green: -3
Blue: 3
 
Point Low: Default 0
 
Colour Management System (CMS)
Default
 
Picture Options
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On
Motion Eye Care: Off
TrueMotion: User
De-Judder: 0
De-Blur: 0

Redigerat av sune bejas, 18 januari 2018 - 22:53.


#3927

Postad 18 januari 2018 - 22:25

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0
Tycker absolut dynamisk kontrast ska vara på låg för att aktivera Active HDR. Blir lite för mörk bild annars också.

#3928

Postad 18 januari 2018 - 22:52

sune bejas
  • sune bejas
  • Beroende

  • 1 002 inlägg
  • 0

Hade det inte varit för den konstant skiftande ljusstyrkan med en viss fördröjning så hade jag nog kört med det också.

vet inte om du märker det men när ljusnivån korrigeras så är det en viss fördröjning.

Ser ut som nån sitter och rattar hej villt på ett reglage utan att hänga med ;)

 

Sen med tanke på att många UHD filmer redan har en för hög APL så blir bilden inte så värst mörk utan dynamisk kontrast på low 



#3929

Postad 18 januari 2018 - 23:17

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Hade det inte varit för den konstant skiftande ljusstyrkan med en viss fördröjning så hade jag nog kört med det också.
vet inte om du märker det men när ljusnivån korrigeras så är det en viss fördröjning.
Ser ut som nån sitter och rattar hej villt på ett reglage utan att hänga med ;)

Sen med tanke på att många UHD filmer redan har en för hög APL så blir bilden inte så värst mörk utan dynamisk kontrast på low

Har endast hänt mig ett par gånger men det är värt det för den gör ett väldigt bra jobb annars. Tror nog majoriteten har Active HDR på. Men man får ju testa och se vad man föredrar. :)

Redigerat av Chamber, 18 januari 2018 - 23:18.


#3930

Postad 19 januari 2018 - 00:14

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

  • 3 266 inlägg
  • 0

Hej och tack för hjälpen.
Den ska inte vara så inbyggd som det låter. Bifogar en bild

//Joacim

Intressant projekt, men skulle absolut inte rekommendera på något sätt att bygga in klumpen sådär. Ovansidan av klumpen är full med kylhål och är tämligen säker på att den skulle bli överhettad eller åtminstone minska livslängden på den rejält - och garantin kan du nog glömma om du behöver tekniker som kollar på den på plats.

Vad har du hittat för super-VESA fäste som du kan få in så (de flesta bygger på att man hänger på TVn på väggen genom att vinkla ovansidan innåt och nedersidan utåt.

 

Men återkom gärna om du lyckas...eller ännu hellre om någon lyckas bygga om sin B/C/E till en W genom att dela på panelen och klumpen (hur svårt kan det va :))



#3931

Postad 19 januari 2018 - 06:21

FenioN
  • FenioN
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Ni som uppdaterat er firmware precis, har den löst problemet med Dolby Vision och Apple TV?

Enligt artikeln nedan så behövs det en update för TV’n från Dolby och de har försett tillverkarna med den.

Jag skulle verkligen vilja se serier och filmer i Dolby Vision via Netflix på ATV men som det är nu så går det inte.

https://www.forbes.c...y/#1f7e98902906

Jo det funkar att kolla dolby vision men där emot är det fel i kontrasten med DV annars funkar det bra.
Och senaste uppdateringen löser inte det problemet. Men jag har skrivit till lg iaf men inte fått något svar ännu! Skandal att dom inte löser detta snabbare på premium tv apparater!

Redigerat av FenioN, 19 januari 2018 - 06:22.


#3932

Postad 19 januari 2018 - 07:10

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Min E7 är helt okej med banding, syns inte så ofta. Kollade Casino Royale igår och såg det bara en gång men annars var de flesta panoreringarna och mörka väggarna ok med banding. Har däremot sett det lite för ofta med min C7 och framförallt är det två tjocka ränder som stör. Ett avsnitt i Black Mirror såg horribelt ut. Kollade upp Marco Polo-scenen också så man kan visa problemen enklare men svårt att få fram det bra på bilden vad man ser, ibland syns det tydligare i verkligheten och ibland blir det tvärtom, att kameran tar fram grejer man egentligen inte ser.

 

https://www.avforums..._li-jpg.967789/

 

https://www.avforums..._li-jpg.967790/ Detta såg mycket värre ut när man själv kollar och det är rörelser, kom fram överallt i skärmen.

 

https://www.avforums..._li-jpg.967791/ Dettta syntes också tydligare i verkligheten. Någon som har erfarenhet med Netonnet och att få ett direkt byte? Har tidigare endast lämnat tillbaka och beställt igen men hoppas få igenom ett direkt byte denna gången.



#3933

Postad 19 januari 2018 - 07:49

soundside
  • soundside
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Jo det funkar att kolla dolby vision men där emot är det fel i kontrasten med DV annars funkar det bra.
Och senaste uppdateringen löser inte det problemet. Men jag har skrivit till lg iaf men inte fått något svar ännu! Skandal att dom inte löser detta snabbare på premium tv apparater!


Ja precis, det funkar, men det går knappt att titta på då det ser fruktansvärt dåligt ut tyvärr. Håller med dig, detta måste LG lösa nu!

#3934

Postad 19 januari 2018 - 08:58

nimrod23
  • nimrod23
  • Lärjunge

  • 280 inlägg
  • 0

Ja precis, det funkar, men det går knappt att titta på då det ser fruktansvärt dåligt ut tyvärr. Håller med dig, detta måste LG lösa nu!

 

Det kommer att fixas i en uppdatering av mjukvaran inom sin tid, men tyvärr finns inget info om när. Kan dröja ett tag.

 

Källa: https://www.forbes.c...s/#2ecb83d862fa


Redigerat av nimrod23, 19 januari 2018 - 08:58.


#3935

Postad 19 januari 2018 - 09:14

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Har endast hänt mig ett par gånger men det är värt det för den gör ett väldigt bra jobb annars. Tror nog majoriteten har Active HDR på. Men man får ju testa och se vad man föredrar. :)

För HDR10-material rekommenderas den absolut på. Då får man ju nästan-DV för material som inte har det.

 

För material som redan är Dolby Vision så är det mer hit-and-miss för mig. Jag kör utan Dynamic Contrast Off för DV-material.
T.ex Netflix Bright, var FÖR ljus i skuggorna tycker jag även utan Actibe HDR  så det är nog hur filmen mastras som avgör hur bra det blir.


Ni som uppdaterat er firmware precis, har den löst problemet med Dolby Vision och Apple TV?

Enligt artikeln nedan så behövs det en update för TV’n från Dolby och de har försett tillverkarna med den.

Jag skulle verkligen vilja se serier och filmer i Dolby Vision via Netflix på ATV men som det är nu så går det inte.

https://www.forbes.c...y/#1f7e98902906

 

Kontrollera att din HDMI-ingång har Deep Color ON!

Inställningar->Allmänt->Deep Color



#3936

Postad 19 januari 2018 - 09:21

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

För HDR10-material rekommenderas den absolut på. Då får man ju nästan-DV för material som inte har det.
 
För material som redan är Dolby Vision så är det mer hit-and-miss för mig. Jag kör utan Dynamic Contrast Off för DV-material.
T.ex Netflix Bright, var FÖR ljus i skuggorna tycker jag även utan Actibe HDR  så det är nog hur filmen mastras som avgör hur bra det blir.
 
Kontrollera att din HDMI-ingång har Deep Color ON!
Inställningar->Allmänt->Deep Color


Jag håller med, har också det på av för Dolby Vision-material eftersom det inte behövs där. Men Active HDR är en väldigt bra funktion för HDR10.

#3937

Postad 19 januari 2018 - 09:51

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

en fråga...om man kopplar sin dator till tv:n med en hdmi kabel...bör man då döpa om porten till pc?

 

tror mig läst någonstans att man ska göra det



#3938

Postad 19 januari 2018 - 11:05

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

Är det helt andra inställningar för HDR eller utgår dom från SDR bildläget man har?



#3939

Postad 19 januari 2018 - 11:25

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Är det helt andra inställningar för HDR eller utgår dom från SDR bildläget man har?

 

HDR är en helt annan bildstandard så många av inställningarna har annan tolkning i HDR, ex OLED ljus som ju ska stå på max i HDR för att följa standard. Så det är inte lämpligt att kopiera över från ett SDR-preset.



#3940

Postad 19 januari 2018 - 20:35

tuxied
  • tuxied
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

 

HDR Cinema körde jag och det är nog det läget som följer PQ bäst. (mest korrekt bild)
HDR inställningarna är så pass bra redan så det är inte mycket som behöver ändras.
Det enda jag har ändrat här är vitbalansen (vitpunkt från visuell matching av vitt från en 500M)
 
 
HDR Picture Mode: Cinema 
OLED LIGHT 100
Contrast 100
Brightness 50
Sharpness 0
Colour: 55
Tint: 0
 
Expert Controls
Dynamic Contrast Off
Super Resolution: Off
Colour Gamut: Auto
Edge Enhancer: On
Colour Filter: Off
Gamma: 2.2
 
White Balance
Colour Temperature: Warm 2
Method: 2 points
Pattern: Outer
Point High
Red: 0
Green: -3
Blue: 3
 
Point Low: Default 0
 
Colour Management System (CMS)
Default
 
Picture Options
Noise Reduction: Off
MPEG Noise Reduction: Off
Black Level: Low
Real Cinema: On
Motion Eye Care: Off
TrueMotion: User
De-Judder: 0
De-Blur: 0

 

 

många verka ha: Edge Enhancer: On

 

ibörjan av tråden sa alla att man skulle stänga av det.

jag har det av, men blev sugen på att slå på igen, se vad jag tycker om bilden.



#3941

Postad 19 januari 2018 - 23:13

Unregisteredd3223510
  • Unregisteredd3223510
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Jag vill bara säga att jag kommer aldrig någonsin köpa LG tv eller Samsung ellär vad som helst Korea boll shit.

Jag gick från Crt till Pioneer plasma sen Panasonic plasma tänkte ok, jag vill prova Oled  köpte lg e6 an de lovade att den är framtid säker den  kommer uppdateras med framtida nyheter blabla....Shit säger jag bara de släppte bara en uppgradering i de två åren.Som de  ljuger lg E6,E7.E8 nästa år E9 o så vidare.Ska man köpa tv varje år, jag vet att de de kan släppa mjukvara till alla e6,e7.e8 och blir vi kunder nöjda men nej de vill ha mer pengar så klart.

Aldrig mer LG 



#3942

Postad 19 januari 2018 - 23:30

Unregistered34dbed00
  • Unregistered34dbed00
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0

HDR är en helt annan bildstandard så många av inställningarna har annan tolkning i HDR, ex OLED ljus som ju ska stå på max i HDR för att följa standard. Så det är inte lämpligt att kopiera över från ett SDR-preset.

Då är med andra ord kalibreringen jag fått för expert dark room värdelös vid HDR tittande...



#3943

Postad 19 januari 2018 - 23:39

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 1

Jag vill bara säga att jag kommer aldrig någonsin köpa LG tv eller Samsung ellär vad som helst Korea boll shit.
Jag gick från Crt till Pioneer plasma sen Panasonic plasma tänkte ok, jag vill prova Oled  köpte lg e6 an de lovade att den är framtid säker den  kommer uppdateras med framtida nyheter blabla....Shit säger jag bara de släppte bara en uppgradering i de två åren.Som de  ljuger lg E6,E7.E8 nästa år E9 o så vidare.Ska man köpa tv varje år, jag vet att de de kan släppa mjukvara till alla e6,e7.e8 och blir vi kunder nöjda men nej de vill ha mer pengar så klart.
Aldrig mer LG


Går du efter den logiken kommer du vara tvungen att hålla dig borta från alla tillverkare.

#3944

Postad 19 januari 2018 - 23:54

Unregisteredd3223510
  • Unregisteredd3223510
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Ja, men ärligt talat tror inte att HDR 10+är mjukvara baserat plus Dolby Atmos också vilket jag behöver det inte på en tv apparat, sen största nyheten i 2018 linje HFR allt är mjukvara baserat.



#3945

Postad 19 januari 2018 - 23:57

axion84
  • axion84
  • Forumräv

  • 748 inlägg
  • 0

Går du efter den logiken kommer du vara tvungen att hålla dig borta från alla tillverkare.

Dom lämmna ju oss b6 ägare med glowing blacks(grå svärta) på sdr och hdr10 med oled ljus högre ställt en ca 45 och på DV glowing blacks oavsett inställning. Även sega menyer på senaste fw. Så det är inte schysst. Har backat tillbaka till näst senaste fw för att slippa.

Man kan väl hoppas dom fixar det i samband med DV fixen fast tror det är ett annat problem dock för även inbyggda netflix appen har glowing blacks på senaste fw.

Man borde köpa tv från annan tillverkare i protest nästa gång om dom inte fixar glowing blacks.

Redigerat av axion84, 20 januari 2018 - 00:13.


#3946

Postad 20 januari 2018 - 00:02

Unregisteredd3223510
  • Unregisteredd3223510
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Ja köper helst Andersson än LG nästa gång
De skryter med deras nyheter och det är vi som betalar.

#3947

Postad 20 januari 2018 - 12:21

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Då är med andra ord kalibreringen jag fått för expert dark room värdelös vid HDR tittande...

 

Ja. Möjligen kan man överföra vitbalans-värdena. Jag vill minnas att de följde varandra rätt väl från SDR till HDR när jag gjorde lite tester med kalibrering själv. Men man ska komma ihåg att vitbalansen går mycket högre i ljusstyrka i HDR, så små fel som man kan negligera i 100% grått i SDR kan blomma ut till nåt som behöver skruvas i HDR i 100% grått. Jag kommer få hem min nya kolorimeter till veckjan så jag kan börja testa lite. 

CMS och gamma (eller vad det nu kallas i HDR, som inte har "gamma" :)) kan jag inte se att man kan överföra.


Ja köper helst Andersson än LG nästa gång
De skryter med deras nyheter och det är vi som betalar.

 

Du är ironisk nu va?



#3948

Postad 20 januari 2018 - 14:20

aeqvist87
  • aeqvist87
  • Forumräv

  • 591 inlägg
  • 0

Jag vill bara säga att jag kommer aldrig någonsin köpa LG tv eller Samsung ellär vad som helst Korea boll shit.

Jag gick från Crt till Pioneer plasma sen Panasonic plasma tänkte ok, jag vill prova Oled  köpte lg e6 an de lovade att den är framtid säker den  kommer uppdateras med framtida nyheter blabla....Shit säger jag bara de släppte bara en uppgradering i de två åren.Som de  ljuger lg E6,E7.E8 nästa år E9 o så vidare.Ska man köpa tv varje år, jag vet att de de kan släppa mjukvara till alla e6,e7.e8 och blir vi kunder nöjda men nej de vill ha mer pengar så klart.

Aldrig mer LG 

Hur många uppdateringar la du in till din CRT och plasma?



#3949

Postad 20 januari 2018 - 14:29

Unregisteredd3223510
  • Unregisteredd3223510
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Inga,men de lovade ingenting i den tiden.

#3950

Postad 20 januari 2018 - 14:48

Chamber
  • Chamber
  • Forumräv

  • 840 inlägg
  • 0

Inga,men de lovade ingenting i den tiden.


LG E6 fick dock HLG. LG är långtifrån perfekta och har inte fixat glowing blacks än men det är klart att tillverkarna sparar vissa nyheter till de nyare modellerna för varför ska annars folk uppgradera? Sony, Samsung, Panasonic etc gör samma sak. I vissa fall går det inte att lägga till såna funktioner heller då till exempel LG B6, C6 och E6 saknar vp9.2 för att YouTube HDR ska fungera.

Ja, du får nog hålla dig till Andersson du.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.