Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Audiovector S3 *

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#451

Postad 05 juni 2010 - 19:58

NAIMaren
  • NAIMaren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
IMPONERAD.

JAG är helt ärligt djupt imponerad. Imponerad av NAIMs försteg nac 552 men mest imponerad är jag av
AUDIOVECTORs S3 Arrete. När jag kopplade upp NAIM elektroniken mot dessa högtalare trodde jag nog att
det var lite " over kill " men oj vad dom svarade upp , helt otroligt !
När vi kopplade upp en helt ny och lite kall 552a lät den lite rå och lite för mycket bas men BRA.
Efter att elektroniken stått på över natten började jag spela lite musik, tog en funderare och flyttade ut
högtalarna 3cm ( 75 cm front,bakvägg )
Kan bara säga att det ljud som under dagen har kommit fram är det bästa jag någonsin hört.
Jag har under många år sökt efter ett ljud, som efter mina mycket högt ställda krav skall förmedla MUSIK på ett
för mig tillfredställande sätt. Nu har jag äntligen nått en punkt där jag både kan njuta av musken och känslan av att äga en sådan annläggning.
PS
Diskantproblem ? Glömm det!
JUST LISTEN.

#452

Postad 07 juni 2010 - 23:22

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

  • 1 949 inlägg
  • 0

IMPONERAD.

JAG är helt ärligt djupt imponerad. Imponerad av NAIMs försteg nac 552 men mest imponerad är jag av
AUDIOVECTORs S3 Arrete. När jag kopplade upp NAIM elektroniken mot dessa högtalare trodde jag nog att
det var lite " over kill " men oj vad dom svarade upp , helt otroligt !
När vi kopplade upp en helt ny och lite kall 552a lät den lite rå och lite för mycket bas men BRA.
Efter att elektroniken stått på över natten började jag spela lite musik, tog en funderare och flyttade ut
högtalarna 3cm ( 75 cm front,bakvägg )
Kan bara säga att det ljud som under dagen har kommit fram är det bästa jag någonsin hört.
Jag har under många år sökt efter ett ljud, som efter mina mycket högt ställda krav skall förmedla MUSIK på ett
för mig tillfredställande sätt. Nu har jag äntligen nått en punkt där jag både kan njuta av musken och känslan av att äga en sådan annläggning.
PS
Diskantproblem ? Glömm det!
JUST LISTEN.

Härligt! Fantastiskt kul när man "hittar hem". Känns som att en uppgradering från Avantgarde till Arreté inte vore helt fel... Undrar just när Si3, eller möjligen SR3, kommer. Då är det inget snack; bara att skicka iväg burkarna för pimpning... :)

Redigerat av bensnake, 07 juni 2010 - 23:23.


#453

Postad 08 juni 2010 - 06:17

nisse82
  • nisse82
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Härligt! Fantastiskt kul när man "hittar hem". Känns som att en uppgradering från Avantgarde till Arreté inte vore helt fel... Undrar just när Si3, eller möjligen SR3, kommer. Då är det inget snack; bara att skicka iväg burkarna för pimpning... :)

Varje serie brukar leva 4-5 år innan uppgraderingen sker hos Audiovector. S-serien är 2½ år gammal nu så om ca 2 år vore rimligt att gissa. Dock kom Arreté-uppgraderingen till Mi-serien väldigt sent med tanke på att S-serien bara kom något år senare. Spännande framtid för oss!

Tror dock att basstöd är nästa uppgradering. bensnake, hur funkar ditt basstöd som du skaffade?

#454

Postad 08 juni 2010 - 18:47

NAIMaren
  • NAIMaren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har under flera år förespråkat en NY serie högtalare från Audiovector . En högtalare som i storlek skulle ligga mitt i mellan stora SR6 och S3an och i pris ligga från 80 till 120 tusen kronor.
Här tror jag att Audivector skulle kunna få en stor framgång, språnget från S3 Arrete till SR6 Arrete är för stort
för dom flesta.
PS . Ett mycket bra skivtips HANS THEESSINK Songs from the SOUTHLAND otroligt bra akustisk gitarr blues.

#455

Postad 09 juni 2010 - 21:09

NAIMaren
  • NAIMaren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har nu ca 50 tim inspelningstid på mitt nya försteg, lite har det nog hänt men inte är det mycket.
Tror nog att jag måste upp i 200 tim innan det lossnar helt.
Har fått flytta tillbaka högtalarna de 3cm jag ändrade i början och det gjorde stor skilnad.
En undran, har någon lyssnat på Audiovectors högtalarkablar? HUR LÅTER DOM ?

#456

Postad 11 juni 2010 - 20:06

NAIMaren
  • NAIMaren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Har fått förmånen att utvärdera ett av värdens bästa kabelsystem. Nämligen
CHORDs Solstice kablar bestående av 3 st Solstice powerlead a ca 16000 kr st
1 st Solstice signalkabel Din-Din a ca 23000 kr .
Systemet kommer nu att stå uppkopplat i ett dygn innan jag kommer med ett första utlåtande .
Otroligt intressant, bättre blir nog ljudet men hur bra och till vilket pris, och hur långt är vi villiga att gå ?
Kommer Audivectors S3 Arrete att hänga med ljudmässigt eller är detta för mycket .

#457

Postad 11 juni 2010 - 21:17

shifts
  • shifts
  • Veteran

  • 1 684 inlägg
  • 0
Det är för mycket och allt kommer falla som ett korthus är min gissning. Lycka till!

#458

Postad 13 juni 2010 - 09:09

NAIMaren
  • NAIMaren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
CHORDs Solstice kablar.

Måste nog medge att jag var lite undrande över vad jag skulle kunna få ut av dessa extremt dyra kablar.
Jag började med att koppla upp Solstice strömkablar och att ersätta min egen signalkabel (Naims Hi-Line ) med
Solstice signalkabel och efter att systemet fått stå på ett tag, satte jag mej ner och började lyssna.
Platt fall ? Nej men nästan, de små förbättringarna i basen (mer kontroll) och en bättre separation var verkligen små.
Bytte signalkabel till Hi-line men fick samma resultat och ljudbild som med Solstice kabeln .
Jag bad min fru att komma ner för att lyssna och vi gjorde ett antal byten mellan de olika signalkablarna utan att
hon viste vilken kabel som spelade . Min fru hörde ingen skillnad mellan de olika kablarna. Jag fortsatte att lyssna en
stund men kunde bara konstatera ovan sagda.
Lät systemet stå på över natten och lyssnade sedan lite för att höra om något ändrats det hade det inte.
Jag kopplade bort Solstices strömkablar och ersatte dom med mina vanliga kablar, vad som nu hände var att de små förbättringar som jag hade noterat, nu försvann . Testade nu signalkablarna mot varandra men kunde inte höra några större skillnader mellan dem den enda skillnaden var att det svängde lite mer om musiken med Hi-Line.
En sak som måste beaktas i detta test är att jag har en väldigt bra strömförsörjning från start med eget
16amp strömuttag för min anläggning.
Då jag tycker att alla ljudförbättringar skall vara KLART HÖRBARA kan jag bara konstatera att detta var inget för mig.
Men jag måste också vara ärlig och säga att jag tror att min anläggning redan från start pressat mina S3 Arrete till det yttersta av vad dom förmår, trots allt är ju dessa högtalare lite " lätta" i sammanhanget.

#459

Postad 13 juni 2010 - 18:42

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

  • 2 585 inlägg
  • 0
På vilket sätt skulle ljudet ändra sig över natten ?? Måhända att förstärkaren behöver lite tid på sig att komma upp i värme , men att kablarna skulle må bättre av det kan du ju bara glömma .

Redigerat av Unregistered9d8a0d93, 13 juni 2010 - 18:43.


#460

Postad 13 juni 2010 - 19:17

NAIMaren
  • NAIMaren
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

På vilket sätt skulle ljudet ändra sig över natten ?? Måhända att förstärkaren behöver lite tid på sig att komma upp i värme , men att kablarna skulle må bättre av det kan du ju bara glömma .


Ett NAIM system måste alltid stå på för att prestera optimalt och av den anledningen, samt att det är ganska krävande att seriöst genomföra en sådan här test gjorde att jag delade upp det hela på två dagar.
MVH
NAIMaren

#461

Postad 14 juni 2010 - 21:32

Unregisteredd64d0838
  • Unregisteredd64d0838
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Helt korrekt NAIMaren, det kan jag skriva under på med som har erfarenhet av det. Naims orginalkablar som är relativt billiga i sammanhanget är mycket bra, är mer som ett förstärkeri samtidigt som kablar och ingår i systemet. Har jämfört med svindyra Nordost, billiga EKK, förnuftiga Supra med flera, alla går bet. Men jag som linnister lider ju av placebo och är totalt lurade då det är så dyrt då de MÄTER fel :D Så lyssna ej på mig :D utan dina egna öron.

Mvh Jocke

#462

Postad 17 augusti 2010 - 13:08

Unregisteredfe3ae68d
  • Unregisteredfe3ae68d
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Det verkar vara en uppgradering på gång från S1 och S3 till Si1 och Si3. Finns det någon som vet mer?

#463

Postad 17 augusti 2010 - 16:50

jonathan_forslund
  • jonathan_forslund
  • Användare

  • 195 inlägg
  • 0

Det verkar vara en uppgradering på gång från S1 och S3 till Si1 och Si3. Finns det någon som vet mer?


Oj, jag ska på torsdag åka till Lefflers för att kanske uppgradera mina S3 super till S3 arreté, vore ju verkligen intressant att veta om det kommer något nytt?

#464

Postad 17 augusti 2010 - 19:27

Unregisteredfe3ae68d
  • Unregisteredfe3ae68d
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Jag hittade lite info om det på www.ljudupplevelser.se. Dessutom är det nu ett flertal butiker som säljer ut sina demohögtalare upp till S3 signatur. Jag har letat efter mer info på nätet, men utan framgång.

För min egen del känns detta mycket surt eftersom jag köpte mina S3 Super för knappt 2 månader sedan. Hade jag vetat att en uppdatering till Si var på gång så hade jag väntat.

#465

Postad 17 augusti 2010 - 20:08

pt96hni
  • pt96hni
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Audiovector Si-serie är släppt....
http://www.component...showtopic=12669
:blink:

#466

Postad 18 augusti 2010 - 10:11

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • Lärjunge

  • 392 inlägg
  • 0
Audiovector S3 Super bara 19800:- 25% har den gått ner hmm

#467

Postad 12 december 2010 - 00:42

Unregistered33cc6995
  • Unregistered33cc6995
  • Beroende

  • 1 139 inlägg
  • 0
Postade i fel tråd . trodde jag var i officiella tråden för alla Audiovector-högtalare = trött :(

Redigerat av Unregistered33cc6995, 12 december 2010 - 00:45.


#468

Postad 21 december 2010 - 16:22

mnbs
  • mnbs
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Helt korrekt NAIMaren, det kan jag skriva under på med som har erfarenhet av det. Naims orginalkablar som är relativt billiga i sammanhanget är mycket bra, är mer som ett förstärkeri samtidigt som kablar och ingår i systemet. Har jämfört med svindyra Nordost, billiga EKK, förnuftiga Supra med flera, alla går bet. Men jag som linnister lider ju av placebo och är totalt lurade då det är så dyrt då de MÄTER fel :D Så lyssna ej på mig ;) utan dina egna öron.

Mvh Jocke


Håller fullständigt med. Mina Nordost för 4000 kr har inte en chans mot Naimkablarna!

Mitt Naimsystem består av: Nait XS, CD5 XS och DAC
Högtalare: Audiovector S3 super
Power supply: DualTeddyCap

mvh martin

#469

Postad 16 januari 2011 - 19:10

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Hallå alla.

Skulle ut i garaget idag och innan jag gick ut sa jag åt dottern lek inte med torkställningen vid högtalaren.
Sambon hörde detta men var ju så upptagen med datorn.
När jag kommer in igen så säger hon, Nu har det hänt som inte fick hända. MEGA SUCK

Någon som vet vad en ny fot till en S3 Super kostar ?
Tror jag hade tur har kollat allt men foten fick sig en duktig j*vel

#470

Postad 19 januari 2011 - 11:47

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Kan svara på mig själv då :P en ny fot kostade hela 1025kr + frakt.

Sen har jag öppnat den som gick i golvet o kollat så inget mer hände och jag har haft tur. inte ett märke förutom att jag måste byta fot. Kan rekomendera att ni drar åt det skruvar som finns för alla mina var väldigt lösa.

Här kommer lite innanmäte bilder bilder från ena 6,5"

Bifogad fil  006_copy.jpg   75,12K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  009_copy.jpg   49,68K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  010_copy.jpg   77,73K   2 Antal nerladdningar
Bifogad fil  011_copy.jpg   84,79K   2 Antal nerladdningar

#471

Postad 21 januari 2011 - 20:24

pt96hni
  • pt96hni
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Sen har jag öppnat den som gick i golvet o kollat så inget mer hände och jag har haft tur. inte ett märke förutom att jag måste byta fot. Kan rekomendera att ni drar åt det skruvar som finns för alla mina var väldigt lösa.


Hm, har något svagt minne att jag läst någonstans att det skulle vara så ;)

/Håkan

#472

Postad 21 januari 2011 - 23:13

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Hm, har något svagt minne att jag läst någonstans att det skulle vara så ;)

/Håkan



Så man ska ej dra åt dom?

#473

Postad 21 januari 2011 - 23:39

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Vad jag vet så ska alla skruvar vara olika hårt dragna, Audiovector drar dom med momentnyckel i någon speciel ordning, de ska tydligen göra att de låter bättre. ;)

#474

Postad 22 januari 2011 - 10:09

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Vad jag vet så ska alla skruvar vara olika hårt dragna, Audiovector drar dom med momentnyckel i någon speciel ordning, de ska tydligen göra att de låter bättre. :)



:) får se om jag märker någon skilnad då, foten satt ju knappt fast.

#475

Postad 23 januari 2011 - 11:57

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Tror nog att foten ska dras fast ordentligt, de är elementen som dras med moment.

#476

Postad 23 januari 2011 - 20:35

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Tror nog att foten ska dras fast ordentligt, de är elementen som dras med moment.



Någon som vet vad det ät för moment tal?

#477

Postad 23 januari 2011 - 23:04

Apachez
  • Apachez
  • Forumräv

  • 865 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det ät för moment tal?


Provat kontakta tillverkaren?

Hör annars med tex www.hifikit.se om dom inte har några siffror färdiga att leverera?

#478

Postad 24 januari 2011 - 09:21

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0

Någon som vet vad det ät för moment tal?



Ja prova tillverkaren, men de skulle inte förvåna mig om de är hemligt. :)

#479

Postad 24 april 2011 - 19:14

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Jag tar bort. Fel tråd!

Redigerat av 50plus, 13 november 2011 - 11:34.


#480

Postad 13 november 2011 - 11:44

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
En fundering som ny ägare till ett par begagnade S3 Super´:
Efter att ha läst testet hos Techradar.com
http://www.techradar...r-654046/review
så nämns där switcharna som sitter bak på högtalarna. Efter vad jag förstår så har man tagit bort den funktionen för på mina
sitter där bara en skruv men texten on / off står fortfarande där skruven sitter. Är det ngn som kan räta ut frågetecknen till detta? Jag vet att jag för länge sedan läste något om det, kanske på det här forumet, men jag kan inte hitta det igen.
Någon som vet?

"
Sound quality
First impressions were a little disappointing, as the overall tonal balance sounded rather cool and lean, while the upper-mid was distinctly forward and exposed, factors which inevitably dominated the sonic character.
Furthermore, these two subjective observations were clearly confirmed by the far-field in-room averaged measurements we made. However, this was using the delivery settings.
When we moved the switch to the upward position, we effectively converted the speaker from three-way to two-and-a-half-way operation, lowering the impedance through the bass region and boosting the bass. This transformed the sound into a tonal balance that was not only much more acceptable to us, but which was actually very good indeed.
Surprisingly, when I mentioned this to Simon Pope, who is currently acting for Audiovector in Britain, he commented that the speakers had sounded much more comfortable in his smaller, squarer room with the switches down. This clearly illustrates the importance of the interaction of the loudspeaker with the listening room, as well as the usefulness of the adjustment provided by those switches."

Redigerat av 50plus, 13 november 2011 - 11:45.


#481

Postad 16 november 2011 - 12:36

Simon76
  • Simon76
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
ARA Switch. We design the speakers, but not the environments into which they are put. If normal speakers are put in a “hostile environment” – a room with a lot of echo – they tend to underperform. That is why we have designed a technology which makes our speakers actively adapt to their specific environment. Avantgarde speakers are installed with specially designed ARA technology (optional on other models) – which adapts the speakers to the room in which it is positioned by mirroring the response of the echo, and thus neutralising it.

Som jag har förstått det så ändras delningen i filterna när man ändrar switchen.
Och som det står så är den standard på avantgarde-modellerna, men går att få som tillval på övriga modeller.

#482

Postad 17 november 2011 - 14:06

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0
Ah, tack Simon76 - så är det nog! Jag måste ha missat den infon på deras hemsida. :blush:
Märkligt bara att man hade kvar texten ON/OFF på högtalare som inte hade funktionen.

#483

Postad 19 november 2011 - 09:18

Simon76
  • Simon76
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
De använder säkert samma platta till alla modeller.
Står likadant på mina Si3 Signature.
Vill du, så går det säkert att få switchen eftermonterad.

#484

Postad 29 december 2011 - 08:15

pt96hni
  • pt96hni
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Hittade detta för de som är intresserade av uppgradering till Si serien.

http://www.ljudtema.....asp?newsID=195

Postad bild

Redigerat av pt96hni, 29 december 2011 - 08:15.


#485

Postad 11 januari 2012 - 22:15

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Hej
Är de någon som har hört sig för om vilka priser de handlar om, från låt oss säga MI3 signatur till SI3 signatur.

#486

Postad 09 april 2012 - 19:51

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Ingen som kan dela med sig av lite lyssningsintryck av den nya Si3 serien ?

#487

Postad 10 april 2012 - 15:02

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0
Jo det kan jag väl. Var dock längesedan jag lyssnade på dom, tror det är drygt ett år sedan jag var med på en av Ljudtemas demonstrationer där dom gick igenom hela serien. Som gammal AV-ägare så visste jag väl ungefär vad som skulle vänta: helt ok högtalare som är alldeles för ljusa i toppen för mina öron. Men jag tycker att dom fått bort mycket den värsta "ljusheten" i.o.m Si-serien för det lät oväntat behagligt. Mest bra ljud för pengarna gav som vanligt Super-modellen och ska man uppgradera från den så är det lika bra att gå på Avantgarde med en gång. Det är väl det jag kommer ihåg.

#488

Postad 11 april 2012 - 07:57

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Tack för infon !

Låter nästan som diskantåtergivningen då börjar närma sig Elacs. Låter lovande isf.


Jo det kan jag väl. Var dock längesedan jag lyssnade på dom, tror det är drygt ett år sedan jag var med på en av Ljudtemas demonstrationer där dom gick igenom hela serien. Som gammal AV-ägare så visste jag väl ungefär vad som skulle vänta: helt ok högtalare som är alldeles för ljusa i toppen för mina öron. Men jag tycker att dom fått bort mycket den värsta "ljusheten" i.o.m Si-serien för det lät oväntat behagligt. Mest bra ljud för pengarna gav som vanligt Super-modellen och ska man uppgradera från den så är det lika bra att gå på Avantgarde med en gång. Det är väl det jag kommer ihåg.



#489

Postad 11 april 2012 - 17:14

Unregistered2010
  • Unregistered2010
  • Lärjunge

  • 291 inlägg
  • 0
Jag har haft Si3 Standard i min hembio ett tag och tyckte dom spelade bra i sin prisklass.

Har lyssnat en del på Super och Signature och har svårt att se att de är ljusa i toppen, kan däremot hålla med om att Avantgarde kan vara ljus i toppen.

Tycker själv att Si3 Signature är en en de bästa i sin prisklass, håller dock Dynaudio Focus och Contour som bättre.

#490

Postad 11 april 2012 - 18:00

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

  • 858 inlägg
  • 0
Hur tycker ni andra att karaktären är om man jämför med Elacs högtalare ?

#491

Postad 07 april 2017 - 19:47

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0

Jahapp då hände det som inte fick hända. Dottern välte S3 Super fronthögtalaren. Godset sprack i mellanregistret. Bara att ringa lokala hifibutiken och höra efter vad kalaset kommer kosta.

 

IMG_1103_zpsj7fc0ynp.jpg



#492

Postad 06 mars 2018 - 09:05

Graziano
  • Graziano
  • Beroende

  • 1 191 inlägg
  • 0

Jahapp då hände det som inte fick hända. Dottern välte S3 Super fronthögtalaren. Godset sprack i mellanregistret. Bara att ringa lokala hifibutiken och höra efter vad kalaset kommer kosta.
 
IMG_1103_zpsj7fc0ynp.jpg



Fy fasen vad tråkigt! Hur gick det med allt, och vad kostade det att fixa?
Någon som förresten har några nya intryck av S serien? Nya SR serien kanske ;) ?

#493

Postad 16 mars 2018 - 17:56

magi
  • magi
  • Forumräv

  • 681 inlägg
  • 0
Hej är de någon som vet om Audiovector är på väg bort från svenska marknaden med tanke på att ljudtema har slutat.

#494

Postad 23 november 2018 - 21:46

pt96hni
  • pt96hni
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Hej är de någon som vet om Audiovector är på väg bort från svenska marknaden med tanke på att ljudtema har slutat.

 

 

Något sent svar men det är Audio7 som numera säljer Audiovector och Audio7 har samma ägare som Instereo.



#495

Postad 25 februari 2019 - 16:19

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Kör 5.0 nu o ska komplettera med en sub, ska man köra alla högtalarna small i recivern för bra effekt?

Känner mig lite lost på sub, länge sen jag hade det.

#496

Postad 25 februari 2019 - 16:55

Blåtand
  • Blåtand
  • Mästare

  • 3 140 inlägg
  • 0

Kör 5.0 nu o ska komplettera med en sub, ska man köra alla högtalarna small i recivern för bra effekt?

Känner mig lite lost på sub, länge sen jag hade det.

Kostar ju bara tiden att testa och jämföra själv, men ja i de flesta fall vinner man på att dela av övriga högtalare när det kommer till film.
Då får du också en kontrollerad delning och inte en massa onödiga fenomen att brottas med pga överlappande frekvenser från helt olika högtalare.



#497

Postad 02 november 2019 - 08:47

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Någon som har lyssningsintryck från Audiovector QR5? Dessa har överlag fått mycket positiva recensioner i hifi-pressen.

QR5 är en förhållandevis liten golvare, men påstås ändå ha ett stort ljud och ganska djup bas. Enligt manualen ska QR5 stå nära bakvägg (10-50 cm), vilket tilltalar mig som har begränsade valmöjligheter vad gäller placering av högtalare.

https://audiovector.com/qr-5.html

Redigerat av Mange36, 02 november 2019 - 08:53.


#498

Postad 28 november 2019 - 08:20

pt96hni
  • pt96hni
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Var på Audiovector demo igår och numera är det visst Audiovector själva som hanterar svenska marknaden så ingen general agent alls. De kör visst samma upplägg i Danmark.



#499

Postad 28 november 2019 - 09:12

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
Lyssnade du på QR5?

#500

Postad 28 november 2019 - 10:41

pt96hni
  • pt96hni
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Lyssnade du på QR5?

 

Nej, R3  :wub:





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.