Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9396 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1251

Postad 08 mars 2012 - 00:22

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Det är bra att CD inte byter frekvens på kanalerna så ofta utan samlar ihop bytena som man gjorde den 7 mars, för det här är verkligen inget som man vill ska ske frekvent ;).

I meddelandet till oss användare skriver man lite lättsamt att uppdateringen sker automatiskt i HD-boxarna.

Men jag hoppas alla kommer ihåg att man behöver göra lite fler ingrepp på boxar med inspelningsfunktion. Har ni missat det följer en kort checklista - som man egentligen skulle förvänta sig att CD publicerade för att hjälpa sina kunder.
  • Kontrollera era favoritlistor och lägg tillbaka de kanaler som har bytt frekvens i listan om ni vill ha med dem där.
  • Alla vanliga inspelningar och serieinspelningar som kodats på kanaler som bytt frekvens är borta. Registrera dem igen.
  • Skriv en lista på de serieinspelningar som inte finns med i EPG:n ännu. En del program ligger längre fram i tiden än de 5 dagar som syns i EPG:n. De måste du bevaka manuellt och koda in när de dyker upp, oftast inom 48 timmar.
  • Skriv en lista på serier som inte sänds för närvarande. Du får själv bevaka när nästa säsong börjar och då registrera dem när de dyker upp i EPG:n.
Med tanke på att CD tagit bort säsongsinformationen på serier, för att man inte skall missa nya säsonger, är detta naturligtvis inte en tillfredsställande lösning. Men det drabbar oss ju även när vi gör fabriksåterställningar eller får en utbytesbox så vi har nog börjat vänja oss vid att sådant händer.

Redigerat av Priskvark, 08 mars 2012 - 01:01.


#1252

Postad 08 mars 2012 - 00:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Hej CD. Går det att med en framtida uppdatering även lägga till så att man kan välja kanalplats med sifferknapparna istället för att hålla på och scrolla kanalen till önskad kanalplats då man skapar fav.listor? Man kan få flytta kanalerna 100 platser med scrollning. Det blir enormt frustrerande efter ett par kanalflytter. På TV gör man ju så med sifferknapparna istället. Det borde inte vara nån big deal för programmerna att implementera den funktionen. Mvh Askungen

#1253

Postad 08 mars 2012 - 08:22

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Håller med om föregående två inlägg, snälla lägg inte om kanaler i onödan och kalla det för böfvelen inte en automatisk omläggning (även om boxarna hittar de nya frekvenserna automatiskt).
Innan ni gör nästa förändring måste ni se till att även följande punkter åxå fungerar "automatiskt":
-Favoritlistorna uppdateras
-Programmerade inspelningar skall finnas kvar
-Säkert något annat strul jag inte upptäckt än

Om ni inte löser detta så ser för allt i värden till att man kan hantera favoritlistorna smidigt!
Förstår ni hur "ICKE-automatiskt" det är att lägga in SVT1 HD på kanalplats 1 i ett antal favoritlistor med 30+ kanaler för att därefter lägga in SVT2 HD på kanalplats 2, TV4 HD på kanalplats 4 o.s.v? Har ni gjort det själva? Har ni funderat på hur denna omläggning påverkar kunderna?
Detta på Sagem-boxen med en fjärrkontrollshantering som är så riktningskänslig att c:a varannat tryck inte registreras (både med orginal-fjärr och Harmony-kontroll).
Respons, CanalDigital?

#1254

Postad 08 mars 2012 - 09:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej CD. Går det att med en framtida uppdatering även lägga till så att man kan välja kanalplats med sifferknapparna istället för att hålla på och scrolla kanalen till önskad kanalplats då man skapar fav.listor? Man kan få flytta kanalerna 100 platser med scrollning. Det blir enormt frustrerande efter ett par kanalflytter. På TV gör man ju så med sifferknapparna istället. Det borde inte vara nån big deal för programmerna att implementera den funktionen. Mvh Askungen


Hejsan Askungen!

Tackar för dessa synpunkter. Jag tar dem med mig och ser om det är något som går att ordna.

Med vänliga hälsningar
Emelie

#1255

Postad 08 mars 2012 - 13:38

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Hej igen CD. Kommer ni att ha med dts-ljud på hd-filmerna nän gång?

#1256

Postad 08 mars 2012 - 17:01

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Håller med om föregående två inlägg, snälla lägg inte om kanaler i onödan och kalla det för böfvelen inte en automatisk omläggning (även om boxarna hittar de nya frekvenserna automatiskt).
Innan ni gör nästa förändring måste ni se till att även följande punkter åxå fungerar "automatiskt":
-Favoritlistorna uppdateras
-Programmerade inspelningar skall finnas kvar
-Säkert något annat strul jag inte upptäckt än

Om ni inte löser detta så ser för allt i värden till att man kan hantera favoritlistorna smidigt!
Förstår ni hur "ICKE-automatiskt" det är att lägga in SVT1 HD på kanalplats 1 i ett antal favoritlistor med 30+ kanaler för att därefter lägga in SVT2 HD på kanalplats 2, TV4 HD på kanalplats 4 o.s.v? Har ni gjort det själva? Har ni funderat på hur denna omläggning påverkar kunderna?
Detta på Sagem-boxen med en fjärrkontrollshantering som är så riktningskänslig att c:a varannat tryck inte registreras (både med orginal-fjärr och Harmony-kontroll).
Respons, CanalDigital?


Du kan se fram emot fler kanalomläggningar nästa stora är 29 mars (27 kanaler flyttar) och en liten den 14 juni (9 kanaler flyttar)


Kan CD förklara varför ni gör dessa flyttningar? T.ex. Eurosport flyttar nu tillbaka till 12.015H som Eurosport lämnade 18 jan 2011!!

#1257

Postad 08 mars 2012 - 17:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej igen CD. Kommer ni att ha med dts-ljud på hd-filmerna nän gång?


Hej, Askungen!

I nuläget kommer vi inte sända ljud i DTS-format men vi uppskattar dina önskemål och skulle det bli förändringar i framtiden kommer vi självklart gå ut med information om detta.

Ha en trevlig kväll!
Mvh,
Adam.

#1258

Postad 08 mars 2012 - 21:38

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hej igen CD. Kommer ni att ha med dts-ljud på hd-filmerna nän gång?

Finns ingen anledning om de redan kör AC3 som ger dig samma kvalite på ljudet
(mer eller mindre)
Du vinner ingenting på att det är en DTS kodning, då det bara är kodningen som sklljer
när det inte är högre bitrate än vad det är idag.
Om de däremot (vilket de aldrig skulle göra) började med DTS HD MA hade det gjort lite mer skillnad

#1259

Postad 09 mars 2012 - 08:56

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Du kan se fram emot fler kanalomläggningar nästa stora är 29 mars (27 kanaler flyttar) och en liten den 14 juni (9 kanaler flyttar) Kan CD förklara varför ni gör dessa flyttningar? T.ex. Eurosport flyttar nu tillbaka till 12.015H som Eurosport lämnade 18 jan 2011!!


Canal Digital, kan ni förklara varför dessa flyttar sker och vad har ni för inställning till de problem er sunkiga favorit-kanalliste-hantering ställer till med för oss kunder? Är ni medvetna om problemet? Mina föregående frågor fick inga svar, kan ni vänligen bemöta dem?

#1260

Postad 09 mars 2012 - 09:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Canal Digital, kan ni förklara varför dessa flyttar sker och vad har ni för inställning till de problem er sunkiga favorit-kanalliste-hantering ställer till med för oss kunder? Är ni medvetna om problemet? Mina föregående frågor fick inga svar, kan ni vänligen bemöta dem?

Kan ju för att minska dina våndor berätta att samma problem uppstår i marknätet när Teracom flyttar kanaler. Det är helt enkelt inget som boxarna hanterar, att kanaler flyttas runt.
Visst, i sig vore det inte svårt att skapa en funktion som hanterar det/informerar om det.
Som det nu är går en kanaluppdatering tyst förbi och den som inget får veta kan missa att programmerade inspelningar går åt fanderns.

#1261

Postad 09 mars 2012 - 10:06

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Kan ju för att minska dina våndor berätta att samma problem uppstår i marknätet när Teracom flyttar kanaler. Det är helt enkelt inget som boxarna hanterar, att kanaler flyttas runt. Visst, i sig vore det inte svårt att skapa en funktion som hanterar det/informerar om det. Som det nu är går en kanaluppdatering tyst förbi och den som inget får veta kan missa att programmerade inspelningar går åt fanderns.

Självklart, att de flyttar kanaler har jag inget emot, den delen fungerar ju dessutom som den skall! Problemet är ju hanteringen av favoritlistorna. När den är så onödigt besvärlig och omständig så önskar man att man inte flyttar kanaler i onödan. Fixar CanalDigital en vettig hantering av favoritlistorna och gärna att kommande inspelingar inte försvinner (förstår att den delen kan vara bökig att lösa) så kan de byta frekvenser som de vill.
Får du förresten någon kompensation från CanalDigital för att du svarar för dem i den utsträckning du gör? Det borde du få, fler och bättre svar från dig än vad de åstadkommer!

#1262

Postad 09 mars 2012 - 10:28

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Snälla Canal Digital kan ni inte maila ut till kunderna innan ni gör alla omflyttningar.
Det är ju ett jäkla jobb för oss som inte kör med mottagare som fixar det automatiskt (Conax CA-modul)

#1263

Postad 10 mars 2012 - 11:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej, allihop!

Anledningen till att vi lägger om dessa frekvenser är för att ha en så effektiv distribution av kanalerna som möjligt, i anseende till tillgängliga transpondrar och kapacitet för att abonnemangspriserna ej skall öka i onödan. Vi beklagar att det har blivit problem med favoritlistor men vi hoppas att vårt svar ger er mer klarhet i varför dessa frekvensflyttar behöver genomföras.

Jag önskar er en trevlig helg!

Mvh,
Adam.

#1264

Postad 12 mars 2012 - 04:41

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Har en 250GB box en grej som retar mig är .....ser man på ett inspelat program och vill hoppa framåt finns endast 10 min. intervall.
Varför finns inte ett 5 min. intervall?

Det känns som valet "10 min. intervall" är valt i samråd med reklamfinansieärerna , att hoppa 10min förbi reklamen som är 5 min. gör funktionen helt värdelös.

Jag skulle vilja se ett 5min. intervall i en uppdatering framöver.

Någon annan som tänker samma?

#1265

Postad 12 mars 2012 - 08:57

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej, allihop! Anledningen till att vi lägger om dessa frekvenser är för att ha en så effektiv distribution av kanalerna som möjligt, i anseende till tillgängliga transpondrar och kapacitet för att abonnemangspriserna ej skall öka i onödan. Vi beklagar att det har blivit problem med favoritlistor men vi hoppas att vårt svar ger er mer klarhet i varför dessa frekvensflyttar behöver genomföras. Jag önskar er en trevlig helg! Mvh, Adam.

Ok, vad har ni för kommentar kring hanteringen av favoritlistorna, kommer ni att fixa det eller är det bara att ta ytterligare en tugga i det där sura äpplet?

#1266

Postad 12 mars 2012 - 20:21

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

...Jag skulle vilja se ett 5min. intervall i en uppdatering framöver.

Någon annan som tänker samma?


Jodå det är flera som håller med dig. Det här var ett ganska hett ämne när den nya programvaran infördes. Men då kände nog de flesta att man borde prioritera att ta bort alla fel innan man gav sig på de saker som är mer önskemål än nödvändiga. Utvecklingen visar tyvärr att man fram tills nu varken mäktat med att orda en någorlunda felfri programvara eller lägga in förbättringar.

Vad jag skulle vilja ha är den gamla snabbspolningen som hade flera lägen, ett av dem motsvarade att 1 minut realtid spolades på 1 sekund. Då gick det snabbt att spola förbi 5 minuter!

En variant på funktion "hoppa fram/bak 10 minuter" skulle vara att användaren kunde fylla i valfri period i inställningarna (du skulle antagligen välja 5 minuter). Nu kan man ju fylla i hur många minuter extra inspelning före respektive efter EPG-tiden man önskar spela in. På samma vis kunde man alltså ange hur många minuter man önskar att snabbhoppet fram/bak skulle omfatta.
Men vad jag kan se är det helt dött med utvecklingen och felkorrigeringen på programvaran till boxen...

#1267

Postad 13 mars 2012 - 10:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej, Biggles2002 och Priskvark!

I nästa mjukvaruuppdatering till HD-PVR 250GBboxen kommer snabbspolningen att ändras till 4x, 64x och 300x hastigheten men i nuläget har vi ingen vidare information gällande själva "hopp-intervallen".

Jag önskar er en trevlig dag!

Mvh,
Adam.

#1268

Postad 13 mars 2012 - 10:05

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Canal Digital

Har ni inget nytt att berätta ?

Skulle vara kul att höra något positivt :)

#1269

Postad 13 mars 2012 - 13:16

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Hej, Biggles2002 och Priskvark!

I nästa mjukvaruuppdatering till HD-PVR 250GBboxen kommer snabbspolningen att ändras till 4x, 64x och 300x hastigheten men i nuläget har vi ingen vidare information gällande själva "hopp-intervallen".

Jag önskar er en trevlig dag!

Mvh,
Adam.


Hej, när kan vi se fram emot uppgradering av denna box?

#1270

Postad 13 mars 2012 - 14:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej, när kan vi se fram emot uppgradering av denna box?


Hej Micke7tyu,

Vi har ännu inget lanseringsdatum för nästa mjukvaruversion till 250GB boxen. När beslut och datum finns så kommer vi informera om det via vår hemsida samt andra forum (även här).

Med vänlig hälsning
Mikael

#1271

Postad 14 mars 2012 - 11:49

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0
Detta kan vara intressant för CD att veta och inte minst för kunderna

Just nu undersöker Viasat vad kunderna tycker om Tv4 Sport

Man ställer också frågan om kunderna skulle kunna tänka sig en betalkanal som sänder bla italienska ligan

Verkar vara lite på gång

#1272

Postad 14 mars 2012 - 12:58

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
CD går bakåt,de tar bort hd kanaler istället.

#1273

Postad 15 mars 2012 - 06:37

gorind
  • gorind
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
TV3HD och 5HD. Finns det någon som har hittat något ända program som sänds i HD ?
Jag har i varje fall inte sett något i HD-kvalitet

#1274

Postad 15 mars 2012 - 07:35

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

TV3HD och 5HD. Finns det någon som har hittat något ända program som sänds i HD ?
Jag har i varje fall inte sett något i HD-kvalitet


På kvällarna brukar det vara HD. Brukar se Adam Live efter jobbet, riktigt bra bild på det programmet.

/Fredrik

#1275

Postad 15 mars 2012 - 07:43

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

  • 662 inlägg
  • 0

TV3HD och 5HD. Finns det någon som har hittat något ända program som sänds i HD ?
Jag har i varje fall inte sett något i HD-kvalitet

Apropå ända, det är väl ändå endast skitprogram i TV3 och TV5 som är det enda som sänds.

Sorry, kunde inte låta bli. :rolleyes:

#1276

Postad 15 mars 2012 - 09:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

För alla med en HD-box kommer Canal+First, ESPN America och Eurosport att byta kanalplats den 15 mars. Där dessa kanaler tidigare har legat kommer då deras motsvarighet i HD kvalitet att finnas. Kanalerna i standardformat hittar du på nya platser högre upp i din kanallista.

Canal+ First HD finns på kanalplats 20 medan Canal+ First får kanalplats 127
Eurosport HD finns på kanalplats 61 medan Eurosport får kanalplats 125
ESPN America HD finns på kanalplats 64 medan ESPN America får kanalplats 126

Med vänliga hälsningar
Emelie

#1277

Postad 15 mars 2012 - 12:03

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Tv5 sänder många fler serier å filmer i hd än vad tv3 gör. TV3 är en riktig skitkanal,den kan de lägga ner.

#1278

Postad 15 mars 2012 - 17:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Kanal Global har börjat sända idag hos CD!
Är det en kanal som vi kunder hellre vill ha än VH1 eller Silver?
Som förövrigt sänder TV4 News mellan 11.00 - 18.00….

Redigerat av lindo, 15 mars 2012 - 17:04.


#1279

Postad 15 mars 2012 - 22:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0

Tv5 sänder många fler serier å filmer i hd än vad tv3 gör. TV3 är en riktig skitkanal,den kan de lägga ner.


Ja TV3 sänder inte mycket vettigt numera och dom bra programmen har man spritt runt bland sina andra Viasat kanaler.

#1280

Postad 16 mars 2012 - 15:58

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Kanal Global har börjat sända idag hos CD!
Är det en kanal som vi kunder hellre vill ha än VH1 eller Silver?
Som förövrigt sänder TV4 News mellan 11.00 - 18.00….


Vem har bett om Kanal Global???!! TV10 är den kanal vi vill ha!! CD är dom enda som INTE har TV10 !
Dåligt!

Redigerat av Unregisteredd622b994, 16 mars 2012 - 15:58.


#1281

Postad 16 mars 2012 - 16:04

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Vem har bett om Kanal Global???!! TV10 är den kanal vi vill ha!! CD är dom enda som INTE har TV10 !
Dåligt!

Håller med till 100%.

#1282

Postad 16 mars 2012 - 19:37

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Vem har bett om Kanal Global???!! TV10 är den kanal vi vill ha!! CD är dom enda som INTE har TV10 !
Dåligt!

Håller med. TV10 och Eurosport 2 HD vill då jag och säkert alla som gillar sport ha.

#1283

Postad 17 mars 2012 - 13:56

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0
Canal Digital, nu när 250giggaren börjar fasas ut och ni istället lägger allt krut på den nyare boxen, kan man då inte få möjligheten att få välja bort vod i den gamla? En sista uppdatering som i stort sätt återställer boxen till hur den var innan detta fiasko. Nya kunder som lockas av vod erbjuds givetvis den nyare boxen, vilket gör att alla blir nöjda. Ingen med den förstörda boxen skulle ju våga sig på att hyra en film med den, det har jag väldigt svårt att tro. Gör vi en undersökning här på hur många som regelbundet använder vod med gamla boxen så tror jag vi hamnar långt under 1 procent.

#1284

Postad 19 mars 2012 - 10:53

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Håller med. TV10 och Eurosport 2 HD vill då jag och säkert alla som gillar sport ha.


Hmm,, den dagen ViaSat ger CanalDigital rättigheter att sända TV10 flyttar dom bara alla Sportsändningar och program av värde till någon ny kanal!
Så jag hoppas CD sattsar pengar på något bättre än att bli blåst av konkurenter ännu en gång.

Det skulle vara roligt att höra hur många det är någon som använder/kan använda VOD på Sagemen.

#1285

Postad 19 mars 2012 - 13:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Hej CD. Hur länge tar det för era tekniker att åtgärda "ingen signal" felet. Det har ju gått några veckor nu..

#1286

Postad 19 mars 2012 - 13:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej CD. Hur länge tar det för era tekniker att åtgärda "ingen signal" felet. Det har ju gått några veckor nu..


Hej Askungen

Jag har kollat upp hur det går och som det ser ut nu kommer vi att ha mer information gällande det felet i slutet på denna veckan,

Med vänliga hälsningar
Pauline

#1287

Postad 19 mars 2012 - 14:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Hej Askungen

Jag har kollat upp hur det går och som det ser ut nu kommer vi att ha mer information gällande det felet i slutet på denna veckan,

Med vänliga hälsningar
Pauline

Fint. Tackar för svaret.

#1288

Postad 19 mars 2012 - 18:25

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Hmm,, den dagen ViaSat ger CanalDigital rättigheter att sända TV10 flyttar dom bara alla Sportsändningar och program av värde till någon ny kanal!

Just precis så är det

Bättre att CD köper rättigheterna för all sport :)

Eller rättare sagt, sponsar Tv4 HD och Canal + Sport ( de kanaler de har ensamrätt på )
så att dessa kan köpa in tex Premier League, Allsvenskan i Hockey, NHL
och alla landskamper som inte går i SVT i alla sporter

Då har Viasat ingenting kvar förutom tråkig motorsport ;)

Redigerat av MalcomX, 19 mars 2012 - 18:28.


#1289

Postad 20 mars 2012 - 13:07

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Om man ändå skall önska det omöjliga vill jag ha Viasat Motor HD. Snälla CD fixa det så kommer jag teckna livstidskontrakt eller åtminstone så länge dom visar Formel 1. :)

Det finns nämligen en tjurig kabelleverantör som vägrar ta in ovan nämnda kanal.

Redigerat av Bullit, 20 mars 2012 - 13:08.


#1290

Postad 20 mars 2012 - 18:08

jnyberg1
  • jnyberg1
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej alla,
har en liten fråga...

Har ledsnat lite på Viasat's oförmåga att fakturera en och samma summa varje månad utan att det ska variera varje månad och dessutom omförmåga att erbjuda e-faktura.
Men (tyvärr?) fungerar deras system ganska bra eller snarare utan några större problem för mig.
Eftersom CD erbjuder liknande kanalutbud billigare (är totalt ointresserad av sport kanaler) så är min fundering ifall det är värt att byta till CD eller inte?

Och vilken box man isådana fall ska välja??
Tyvärr kan jag inte direkt påstå att CD har något bra erbjudande för närvarande.

För Viasat har jag tre boxar (1st vanlig SD box, 1st SD hårddisk box och 1st HD Hårddiskbox). SD Hårddiskboxen fick jag för 600kr när jag tecknade ett tvillingabbonemang där den vanliga SD boxen ingick för 1kr. HD boxen med hårddisk fick jag för 800kr när jag ett år senare blev uppringd om ett erbjudande att lägga till HD kanalerna.
Detta för ett par år sedan... Det kallar jag för bra erbjudanden.

#1291

Postad 20 mars 2012 - 19:30

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Om man ändå skall önska det omöjliga vill jag ha Viasat Motor HD. Snälla CD fixa det så kommer jag teckna livstidskontrakt eller åtminstone så länge dom visar Formel 1. :)

Det finns nämligen en tjurig kabelleverantör som vägrar ta in ovan nämnda kanal.


Instämmer med föregående talare :D

#1292

Postad 20 mars 2012 - 21:59

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Om man ändå skall önska det omöjliga vill jag ha Viasat Motor HD.

Förstår inte att ni fortsätter att fråga efter kanaler som det står "Viasat" framför kanalnamnet.
Det förstår ni väl, att viasat inte släpper till Canal Digital.

Skall ni önska så skall ni önska program innehåll.
Detta skall vi naturligtvis kunna göra via CD som sedan skall kontakta respektive kanalbolag
Men bäst är ändå om ni kontaktar Tv4 Gruppen och SVT om ni vill ha in tex vissa sporter
Vill ni se specifika Viasat kanaler, då får ni bita i det sura äpplet och abonnera på Viasat

#1293

Postad 21 mars 2012 - 08:37

Unregistered80d8b88a
  • Unregistered80d8b88a
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hur bra snr ska man ha på canal digital för att alla kanaler ska gå att hitta..


Har finjusterat för viasat på min parabol men då försvann tv3 hd på canal digital vill ej hitta den längre dock går svt 1hd in på canal digital

#1294

Postad 22 mars 2012 - 13:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det är bra att CD inte byter frekvens på kanalerna så ofta utan samlar ihop bytena som man gjorde den 7 mars, för det här är verkligen inget som man vill ska ske frekvent ;).

I meddelandet till oss användare skriver man lite lättsamt att uppdateringen sker automatiskt i HD-boxarna.

Men jag hoppas alla kommer ihåg att man behöver göra lite fler ingrepp på boxar med inspelningsfunktion. Har ni missat det följer en kort checklista - som man egentligen skulle förvänta sig att CD publicerade för att hjälpa sina kunder.

  • Kontrollera era favoritlistor och lägg tillbaka de kanaler som har bytt frekvens i listan om ni vill ha med dem där.
  • Alla vanliga inspelningar och serieinspelningar som kodats på kanaler som bytt frekvens är borta. Registrera dem igen.
  • Skriv en lista på de serieinspelningar som inte finns med i EPG:n ännu. En del program ligger längre fram i tiden än de 5 dagar som syns i EPG:n. De måste du bevaka manuellt och koda in när de dyker upp, oftast inom 48 timmar.
  • Skriv en lista på serier som inte sänds för närvarande. Du får själv bevaka när nästa säsong börjar och då registrera dem när de dyker upp i EPG:n.
Med tanke på att CD tagit bort säsongsinformationen på serier, för att man inte skall missa nya säsonger, är detta naturligtvis inte en tillfredsställande lösning. Men det drabbar oss ju även när vi gör fabriksåterställningar eller får en utbytesbox så vi har nog börjat vänja oss vid att sådant händer.


Hejsan Priskvark!

Vi tackar för ditt förslag och kommer självklart att ta detta vidare.

Med vänliga hälsningar
Emelie

#1295

Postad 25 mars 2012 - 15:32

Unregistered5461e31b
  • Unregistered5461e31b
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Kan bara inte fatta att VH1 snart försvinner!
Det är nog dax snart att nappa på något erbjudanden från Viasat eller Boxer.
Har varit kund hos Canal digital i många år men börjar tröttna riktigt ordentligt nu.....

#1296

Postad 25 mars 2012 - 15:43

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0

Kan bara inte fatta att VH1 snart försvinner!
Det är nog dax snart att nappa på något erbjudanden från Viasat eller Boxer.
Har varit kund hos Canal digital i många år men börjar tröttna riktigt ordentligt nu.....

Håller med! Ren jäkla idioti från deras sida,men som kompesation så fick vi kanal global,vem f.n det e nu som tittar på den skitkanalen.
Skönt att man kör me linux box å kan lösa det på andra sätt.

#1297

Postad 25 mars 2012 - 15:50

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Håller med föregående talare till fullo. Jag har även Viasat guld abb. så Mtv HD har man där men VH1 missar man. Tycker Canal digital borde ha mycket i sin kassa efter att Viasat tagit över mycket av sporträttigheterna och inte snåla på det här viset med kanalerna.

#1298

Postad 26 mars 2012 - 15:05

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1 711 inlägg
  • 0

Håller med föregående talare till fullo. Jag har även Viasat guld abb. så Mtv HD har man där men VH1 missar man. Tycker Canal digital borde ha mycket i sin kassa efter att Viasat tagit över mycket av sporträttigheterna och inte snåla på det här viset med kanalerna.


Håller med dig, men inte vad gäller sporträttigheterna

Canal Digital har fortfarande flest rättigheter genom Tv4 Gruppen där Canal + ingår
och kommer säkert att ta över vissa av de som VIasat lånat tillfälligt.

#1299

Postad 26 mars 2012 - 15:39

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
CD hört talas om e-faktura? Det kom nog ungefär samma dag som dinosauriena dog ut, men ni har fortfarande inte annammat det?

#1300

Postad 26 mars 2012 - 15:42

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
Det har dom.

http://www.canaldigi...till-e-faktura/

Det var ett ganska bra tag sen jag anmälde mig.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.