Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9396 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1401

Postad 16 april 2012 - 13:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fråga till Canal Digital:

Har ni gjort några tekniska förändringar i era utsändningar de senaste 10 dagarna?

Anledningen till frågan är att både jag och mina föräldrar har CD som satellitleverantör och jag upptäckte i måndags hos dem att då jag anslöt min dator till deras tv (hdmi-port 2) och tittade på film och sedan skulle gå tillbaka till deras tv-sändning så fick jag ett knastrande ljud ur tvns högtalare med talet från kanalen. Jag trodde såklart att det var ett specifikt problem i hårdvaran i deras setup eller min laptop men så visade det sig att det inte är fallet för i morse så fick jag exakt samma fel hemma för första gången och jag har min setup att jag har en mediaspelare som är ansluten över hdmi till en förstärkare som i sin tur är ansluten över hdmi till in tv (hdmi port 2).

På båda tv-apparaterna sitter en DST-78 digitalbox ansluten på hdmi-port 1 och det här felet har inte dykt upp tidigare. Mina föräldrar har haft boxen i ca ett halvår medans jag bara haft den i 3-4v så jag har inte full empirisk erfarenhet ännu om detta var unika tillfällen som sammanföll, därav min fråga.

Enda gemensamma produkten i dessa kedjor är DST-78.

Mvh
Micke


Hej Forsyth,

Vi skulle behöva mer information för att kunna göra en bedömning.
Vore kanon om du kunde bifoga dina kontaktupggifter samt person- eller kundnummer i ett pm till oss så kommer en tekniker att kontakta dig inom kort.


Med vänliga hälsningar
Emelie

#1402

Postad 17 april 2012 - 11:05

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Hej allesammans,

Som ni vet påbörjade vid ett samarbete med TiVo i november 2010. Detta kommer vi inte att gå vidare med, dels för att den tekniska lösningen skulle vara mycket kostsam och eftersom utvecklingen på marknaden går framåt snabbt. Vi kommer självklart fortsätta att sträva efter att erbjuda det bästa innehållet och den bästa användarupplevelsen för våra kunder, exempelvis genom vår nya inspelningsbara HD-box från ADB som har fått mycket goda recensioner.

Även om vi vid denna tidpunkt har beslutat att inte gå vidare med TiVo innebär inte att de är uteslutna som en partner i framtiden.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Hmm. Att CD tycker kostnaderna blir för stora tror jag på.
Men, att utveklingen går snabbt framåt stämmer ju inte riktigt in i den bild jag fått av CD de senaste 3 åren!
Tex, har SAGEM boxen tappat en massa funktioner, och efter ca 600 dagar har man inte löst en så enkel funktion som att kunna spola med lite hastighet, och sammtidigt kunna se var man är i spolningen.
Men som kund är man ju numera glad om man får igång boxen och slipper en massa hängningar och annat strul.

ADB boxen är ju inte den heller någon problemfri hi-techbox vad jag kan förstå, utan den är fortfarande lite beta och gör varken mer eller mindre än vad man borde kunna kräva av den numera utgamla Sagemboxen.

Är det VOD, 3D som är Er snabba utveckling bör ni nog flytta focus och titta på vad er kärnverksamhet ska vara i framtiden.
Ett tips är "Bra och problemfritt TV tittande" det är vad iallafall jag saknar mest.

#1403

Postad 17 april 2012 - 11:07

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Hej Forsyth,

Vi skulle behöva mer information för att kunna göra en bedömning.
Vore kanon om du kunde bifoga dina kontaktupggifter samt person- eller kundnummer i ett pm till oss så kommer en tekniker att kontakta dig inom kort.


Med vänliga hälsningar
Emelie


Hej,

Fick ni mitt PM igår, då jag inte hört något från er än så länge?

Mvh
Micke

#1404

Postad 17 april 2012 - 20:15

clarken
  • clarken
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
Vad har hänt med TV4 och TV4 sport? De hackar hela tiden. är det något som strular hos er? har statat om boxen flera gånger med samma resultat!

#1405

Postad 17 april 2012 - 21:56

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Vad har hänt med TV4 och TV4 sport? De hackar hela tiden. är det något som strular hos er? har statat om boxen flera gånger med samma resultat!

Vilken box, vilket nät? Kabel, satellit?

#1406

Postad 19 april 2012 - 08:10

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
I förrgår hängde boxen (Sagem) sig för första gången på väldigt länge (Boxen är igång men bara myrornas krig). Vi upptäckte igår att alla schemalagda inspelningar hade blivit raderade, men det inspelade på HDD'n var kvar.
När är lösningen tänkt att komma för att inte boxen ska radera några inlagda EPG-timers?

När kommer en Android app?

#1407

Postad 19 april 2012 - 21:00

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

  • 224 inlägg
  • 0
Hej
har försökt att hitta på CD's nya sida
men hittar inte vad det kostar att förlänga familjepacket och skaffa en ny 500Gb's box
detta borde ju finnas under "Mina sidor" eller ?

Sven Åke

#1408

Postad 20 april 2012 - 12:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

I förrgår hängde boxen (Sagem) sig för första gången på väldigt länge (Boxen är igång men bara myrornas krig). Vi upptäckte igår att alla schemalagda inspelningar hade blivit raderade, men det inspelade på HDD'n var kvar.
När är lösningen tänkt att komma för att inte boxen ska radera några inlagda EPG-timers?

När kommer en Android app?


Hej Melmac,

Vi håller på att kolla upp senaste informationen och återkommer inom kort.

Vänliga hälsningar,
Miriam

#1409

Postad 20 april 2012 - 12:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej
har försökt att hitta på CD's nya sida
men hittar inte vad det kostar att förlänga familjepacket och skaffa en ny 500Gb's box
detta borde ju finnas under "Mina sidor" eller ?

Sven Åke


Hej Sven Åke,

Via hemsidan går det idagsläget inte att göra en beställning på boxar som befintlig kund men det är ett bra förslag som vi tar med oss. För att hitta det bästa erbjudandet för dig vore det bra om du kontaktar vår kundservice på 0770 - 33 22 11. Måndag till lördag har kundservice öppet 8-21 och söndagar 10-19.

Vänliga hälsningar,
Miriam

#1410

Postad 20 april 2012 - 13:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Nu i dagarna lanserade vi en ny HD-box som kommer från tillverkaren ADB. Förutom HD så stödjer den även 3D sändningar samt vår fjärrkontroll-app (Canal Digital Remote) som används tillsammans med iPhone, iPad eller iPod. Vår OnDemand tjänst kommer inom kort lanseras till boxen så man kan hyra film och använda olika play tjänsterna. HD-boxen är också förberedd för att spela in med en extern hårddisk och vi återkommer när funktionen är godkänd.

För mer information och teknisk specifikation kika gärna på hemsidan http://canaldigital..../?productid=156.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#1411

Postad 20 april 2012 - 15:06

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Nu i dagarna lanserade vi en ny HD-box som kommer från tillverkaren ADB. Förutom HD så stödjer den även 3D sändningar samt vår fjärrkontroll-app (Canal Digital Remote) som används tillsammans med iPhone, iPad eller iPod. Vår OnDemand tjänst kommer inom kort lanseras till boxen så man kan hyra film och använda olika play tjänsterna. HD-boxen är också förberedd för att spela in med en extern hårddisk och vi återkommer när funktionen är godkänd.

För mer information och teknisk specifikation kika gärna på hemsidan http://canaldigital..../?productid=156.

Med vänliga hälsningar,
Miriam


Hej,

Frågor om Text-TV på nya boxen:

1. Hur många sidors minne har boxen?
2. Klarar den även undersidor i minnet?

Mvh
Micke

#1412

Postad 23 april 2012 - 13:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej

För dem av er som ännu inte fått ut informationen om den nya kanallistan
kan ni gå in och läsa om det här: https://www.canaldig...rad-kanallista/

Med vänliga hälsningar
Pauline

#1413

Postad 23 april 2012 - 13:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej,

Frågor om Text-TV på nya boxen:

1. Hur många sidors minne har boxen?
2. Klarar den även undersidor i minnet?

Mvh
Micke


Hej Micke

Vi har tagit det vidare och håller på att ta reda på informationen åt dig.
Återkommer med svar så fort vi bara kan.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#1414

Postad 23 april 2012 - 13:45

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Hej

För dem av er som ännu inte fått ut informationen om den nya kanallistan
kan ni gå in och läsa om det här: https://www.canaldig...rad-kanallista/

Med vänliga hälsningar
Pauline

Bra.Kommer man att kunna tilldela favoritlistans kanalplatser med sifferknapparna också och inte som nu,markera önskad kanal och sedan scrolla den till önskad plats. Det är för irriterande med den modellen som ni har nu.

Redigerat av Askungen, 23 april 2012 - 13:46.


#1415

Postad 24 april 2012 - 07:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Bra.Kommer man att kunna tilldela favoritlistans kanalplatser med sifferknapparna också och inte som nu,markera önskad kanal och sedan scrolla den till önskad plats. Det är för irriterande med den modellen som ni har nu.


Hej Askungen,

Det är endast kanallistan som förändras så funktionen med favoritlistor kommer fungera som tidigare.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#1416

Postad 24 april 2012 - 08:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Hej Askungen,

Det är endast kanallistan som förändras så funktionen med favoritlistor kommer fungera som tidigare.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Trist. Finns det några planer på att förenkla redigering av fav.listan typ som jag föreslagit? Tror att fler än jag skulle uppskatta en sådan förenkling.

#1417

Postad 24 april 2012 - 20:56

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1 649 inlägg
  • 0

Hej Micke

Vi har tagit det vidare och håller på att ta reda på informationen åt dig.
Återkommer med svar så fort vi bara kan.

Med vänliga hälsningar
Pauline


Hej,

Jag kan själv meddela svaren på frågorna;

1. Den verkar ha hyffsat stort minne, den kommer ihåg minst 100 sidor på raken iaf så det är en stor förbättring mot gamla boxar.
2. Den klarar inte undersidor, men det hade jag inte väntat mig heller då de flesta tv-apparater idag inte heller gör det av någon konstig anledning.

I övrigt så är första intrycket att det verkar vara en vettig box, där väl första tydliga skillnaden är att man valt bort display som visar aktuell kanal, men det visste jag redan om innan jag fick mina 2 boxar.

Strömadaptern hade gärna fått ha lite längre sladd (gissar på 1.2m), men man har tänkt lite på utformningen så den är lite som mobilladdare att den är lagom smal så att den inte tar upp mer plats än nödvändigt i uttaget.

Gränssnittet verkar helt ok, och den var snabb och enkel att installera. Den visar helt klart högre värden på signalstyrka och signalkvalitet gentemot de gamla boxarna så om den glädjemäter eller om den är mer exakt än de gamla låter jag vara osagt.

De gamla boxarna har ju alla lidit av värmeproblem, men första intrycket är att denna känns lite svalare efter 3h, men jag ska titta mer på det senare.

Den bootar upp väldigt mycket snabbare från fjärrens "power-off" (vilket bara verkar vara stand-by läge som stänger av bild/ljud-signalen så frågan är hur mycket lägre strömförbrukningen blir?) än de tidigare modellerna (5 sek från avstängd via fjärr tills man har bild). Avstängd via kontakten så tar det ca 70 sek innan man har bild.

Bildkvaliteten verkar jämförbar med de gamla boxarna utan HDD.

EPG verkar ha fått sig en uppryckning.

Det var första intrycken efter 3h med ADB HD 2850-ST.

/Micke

#1418

Postad 25 april 2012 - 07:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Trist. Finns det några planer på att förenkla redigering av fav.listan typ som jag föreslagit? Tror att fler än jag skulle uppskatta en sådan förenkling.


Hej

Vad vi vet finns inga sådana förändringar planerade i nuläget men vi har
skickat dina synpunkter och ideér vidare.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#1419

Postad 27 april 2012 - 08:03

Unregistered4050ec73
  • Unregistered4050ec73
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har kört Canal Digital med ADB-boxen och familjepaketet en månad nu. Några reflektioner.

Jag har en konstig bild på BBC Entertainment. Åtminstone när Qi sänds. Det verkar som ursprunget är en 4:3 version som tänjts ut till 16:9. Det ser inte klokt ut i mitt tycke. Borde sändas i orginalskick.

Jag har sett att en del i denna tråd har synpunkter på kanalsammansättningen i CDs paket. Jag instämmer i att det finns många kanaler man kan avvara. Jag avstår gärna från sportkanalerna och barnkanalerna. Och även nyhetskanalerna, de finns ju ändå i fritt skick på andra satelliter.

Det vore ju faktiskt rimligt att man kunde få bygga sitt eget paket till en överkomlig kostnad.

Diskussionen om MTV är märklig högljudd. Det finns faktisk många andra musikkanaler. Även på Thor. Fixar man så att mankan se flera satellliter (fast då måste man förstås ha en annan mottagare) så vimlar det av musikkanaler. De kommer visserligen från olika länder men musiken är i stort sett densamma..

#1420

Postad 27 april 2012 - 09:50

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Jag har kört Canal Digital med ADB-boxen och familjepaketet en månad nu. Några reflektioner.

Jag har en konstig bild på BBC Entertainment. Åtminstone när Qi sänds. Det verkar som ursprunget är en 4:3 version som tänjts ut till 16:9. Det ser inte klokt ut i mitt tycke. Borde sändas i orginalskick.

Jag har sett att en del i denna tråd har synpunkter på kanalsammansättningen i CDs paket. Jag instämmer i att det finns många kanaler man kan avvara. Jag avstår gärna från sportkanalerna och barnkanalerna. Och även nyhetskanalerna, de finns ju ändå i fritt skick på andra satelliter.

Det vore ju faktiskt rimligt att man kunde få bygga sitt eget paket till en överkomlig kostnad.

Diskussionen om MTV är märklig högljudd. Det finns faktisk många andra musikkanaler. Även på Thor. Fixar man så att mankan se flera satellliter (fast då måste man förstås ha en annan mottagare) så vimlar det av musikkanaler. De kommer visserligen från olika länder men musiken är i stort sett densamma..

Jag brukar med se på QI men jag får 4:3 bild. Har du kollat på vad just den kanalen har för utskick inställd i boxen.

#1421

Postad 27 april 2012 - 10:20

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Diskussionen om MTV är märklig högljudd. Det finns faktisk många andra musikkanaler. Även på Thor. Fixar man så att mankan se flera satellliter (fast då måste man förstås ha en annan mottagare) så vimlar det av musikkanaler. De kommer visserligen från olika länder men musiken är i stort sett densamma..


?? Jag tycker detta var ett märkligt inlägg i CanalDigitals företagstråd.
Vi köper ett kanalpaket av CD och när dom plockar bort den ända musikanal som visar aktuell musik, och som dessutom sänds i HD,
så påtalar endel av oss att vi tycket det är en försämring av deras utbud och inte en förbättring vilket dom till en början ville ge sken av. Vad är fel i det?
Vad som visas från andra leverantörer eller vad du kan hitta på internet är i detta fall ointressant, eller?

HeHe, Så som du tänker så kan jag ju ge dig rådet att om du tycker CD visar Ql i fel format, kan du ju alltid se om du inte kan ladda ner det från "piratebay" i det format du föredrar eller hitta någon annan steem någonstans :) ;)

Redigerat av B BUS, 27 april 2012 - 10:33.


#1422

Postad 27 april 2012 - 10:36

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Jag har en konstig bild på BBC Entertainment. Åtminstone när Qi sänds. Det verkar som ursprunget är en 4:3 version som tänjts ut till 16:9. Det ser inte klokt ut i mitt tycke. Borde sändas i orginalskick.

Som andra sagt så är det troligen en inställningsfråga i din box. BBCs SD-kanaler (Entertatinment, Knowledge m fl) via CD sänds såvitt jag kan se genomgående i 4:3 oavsett vilket format materialet är inspelat i.

#1423

Postad 27 april 2012 - 16:44

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

?? Jag tycker detta var ett märkligt inlägg i CanalDigitals företagstråd.
Vi köper ett kanalpaket av CD och när dom plockar bort den ända musikanal som visar aktuell musik, och som dessutom sänds i HD,
så påtalar endel av oss att vi tycket det är en försämring av deras utbud och inte en förbättring vilket dom till en början ville ge sken av. Vad är fel i det?
Vad som visas från andra leverantörer eller vad du kan hitta på internet är i detta fall ointressant, eller?

HeHe, Så som du tänker så kan jag ju ge dig rådet att om du tycker CD visar Ql i fel format, kan du ju alltid se om du inte kan ladda ner det från "piratebay" i det format du föredrar eller hitta någon annan steem någonstans :) ;)


Vi får väl använda forumet här och önska en musikkanal av CD i HD med mycket musikunderhållning, där videos och liveframträdanden blandas, såsom tex MTV Live HD som återfinns hos samtliga väsentliga konkurrenter och som fanns med i CDs utbud fram till beslutet att inte erbjuda detta mer.

Alternativt säger man upp sitt abb. och väljer tex Viasat eller Boxer istället. CD räknar antagligen med att det inte kommer att hända i någon omfattning. CDs utbud har dalat sedan urvattningen av tex C+ efter TV4s övertag, numera utan vare sig PL, NHL eller filmer från Universal Studios (som alla gått till Viasat), samt krypit till korset och skaffat filmrättigheter till Sony Columbia och Disney/Touchstone som second run (efter att de gått på Viasat Film!). Själv går jag dit Elitserien går. De flesta har kanske någon bevekelsegrund för varför man är kvar. I och för sig med den trend som verkar rulla på i att urholka och att fasa ut riktiga kanaler för att få tex TV4 News istället så kommer jag till en punkt där jag bara behåller minimum på CD för att kunna se Elitserien. Resten får Viasat ta hand om.

Redigerat av kenta2, 27 april 2012 - 16:45.


#1424

Postad 28 april 2012 - 10:31

prelatur
  • prelatur
  • Lärjunge

  • 359 inlägg
  • 0

Jag har en konstig bild på BBC Entertainment. Åtminstone när Qi sänds. Det verkar som ursprunget är en 4:3 version som tänjts ut till 16:9. Det ser inte klokt ut i mitt tycke. Borde sändas i orginalskick.

BBC Entertainment, BBC Knowledge m.fl. sänds alltid med 4:3 oavsett vad programmet är inspelat i.

Det är verkligen dåligt att dessa kanaler inte sänds i 16:9.

#1425

Postad 28 april 2012 - 20:55

fermi
  • fermi
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

För min del kan dessa kanaler tas bort:

  • Al Jazeera English
  • Bloomberg Television
  • France 24
  • Sky News
  • Tv4 News
  • BBC Lifestyle
  • TCM
  • The Poker Channel
  • Star!
  • TV4 Komedi
  • TV4 Guld
  • BBC Knowledge
  • TLC
  • BBC Entertainment
  • TNT7
  • High TV 3D
Saknar VoomHD och RushHD och snart MtvHD.


Om Bloomberg togs bort så skulle det vara droppen. CNBC togs ju bort tidigare och någon makrobevakning tycker jag personligen bör ingå. BBC är kvalitet. Visserligen sänder de sjukt mycket repriser på de BBC-kanaler CD tillhandahåller men jag står alltid ut med Jeremy Clarkson på vespa i Vietnam. Fler än en gång.

#1426

Postad 29 april 2012 - 06:15

Unregistered4050ec73
  • Unregistered4050ec73
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Jag brukar med se på QI men jag får 4:3 bild. Har du kollat på vad just den kanalen har för utskick inställd i boxen.


Som andra sagt så är det troligen en inställningsfråga i din box. BBCs SD-kanaler (Entertatinment, Knowledge m fl) via CD sänds såvitt jag kan se genomgående i 4:3 oavsett vilket format materialet är inspelat i.


Tack, jorå. Jag hittade en knapp för att ändra bildstorleken. En miss av mig. Jag ställer mig i skamvrån en stund. Under tiden kanske någon som vet kan tipsa om ljudnivåerna. Är det olika nivåer på olika kanaler eller beror det på ljudtyp? Är detta något som CD kan justera eller nåt vi får leva med?

Sen det här med kanaler. Boxer kör nu en kampanj där man kan plocka en bukett av individuella favoritkanaler för en rimlig kostnad. När erbjuder CD motsvarande?

#1427

Postad 29 april 2012 - 09:06

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
Hur svårt kan det vara att skapa redigering i favoritlistan, dvs flytta sin kanaler som man vill i favvolistan?
Detta är ju mjukvarubaserat, så borde vara enkel sak.

Då jag hatar nya boxen, kör jag med en DB800HD, bättre bild, mer inställningar, redigera kanallistor, mm mm mm.

Redigerat av Stereotypen, 29 april 2012 - 09:06.


#1428

Postad 30 april 2012 - 13:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

I förrgår hängde boxen (Sagem) sig för första gången på väldigt länge (Boxen är igång men bara myrornas krig). Vi upptäckte igår att alla schemalagda inspelningar hade blivit raderade, men det inspelade på HDD'n var kvar. När är lösningen tänkt att komma för att inte boxen ska radera några inlagda EPG-timers? När kommer en Android app?



Hej Melmac,

Vi har tyvärr inte fått fram någon nyare information än att vi ej vet när- eller om det kommer någon Android-app.

Trevlig Valborg.
//Micke

#1429

Postad 30 april 2012 - 13:46

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

När lägger ni ut bild på TV4 Sport Xtra?


#1430

Postad 30 april 2012 - 16:52

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

När lägger ni ut bild på TV4 Sport Xtra?

Fredagen den 4 maj börjar den visas. Så du kommer nog se att den dyker upp i kanallistan någon av närmsta dagarna.
Du kan hålla koll här
http://www.telenorsa...-west-news-log/
om du vill bevaka när den börjar sända.
Inget ännu.

#1431

Postad 30 april 2012 - 23:28

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Fredagen den 4 maj börjar den visas. Så du kommer nog se att den dyker upp i kanallistan någon av närmsta dagarna.
Du kan hålla koll här
http://www.telenorsa...-west-news-log/
om du vill bevaka när den börjar sända.
Inget ännu.


Den ligger redan ute men som krypterad kanal, skull vilja se testbilden…

#1432

Postad 01 maj 2012 - 09:59

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
När kommer det lite nyheter för oss som har kabel-Tv? T ex när får vi nya HD-kanaler (t ex Tv 3 och Tv 5)? När kommer det nya boxar?

#1433

Postad 01 maj 2012 - 10:30

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

  • 589 inlägg
  • 0
Eh va, kabelTV, då har du väl inte CD, de är väl bara via Parabol....

#1434

Postad 01 maj 2012 - 10:57

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Eh va, kabelTV, då har du väl inte CD, de är väl bara via Parabol....


Ta reda på lite va...

https://kabel.canaldigital.se/Utbud/

/Fredrik

#1435

Postad 01 maj 2012 - 16:16

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Hej CD. Jag tyckte det stod förbättringar i brochyren, hur kan aman ifallSka man tyda den nya kanallistan som kom med posten så verkar det som om showtime och discivery science samt discovery world kommer att kosta ytterligare om man vill ha dom kvar. Stämmer det? Isåfall kan ni säga till C+ att göra så med alla kanaler så vi kan plocka ihop våra egna paket! Jag tyckte det stod förbättringar i brochyren ! Hur motiveras det som en förbättring om så är fallet?

#1436

Postad 01 maj 2012 - 17:02

Djäkens
  • Djäkens
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej CD. Jag tyckte det stod förbättringar i brochyren, hur kan aman ifallSka man tyda den nya kanallistan som kom med posten så verkar det som om showtime och discivery science samt discovery world kommer att kosta ytterligare om man vill ha dom kvar. Stämmer det? Isåfall kan ni säga till C+ att göra så med alla kanaler så vi kan plocka ihop våra egna paket! Jag tyckte det stod förbättringar i brochyren ! Hur motiveras det som en förbättring om så är fallet?


Jag tolkar det som att man kan köpa till Showtime,Discovery Science och Discovery World om man bara har Familjepaketet eftersom de står som tillvalskanaler lika tv4 Science Ficition och Tv Finland t ex.
(Det är en klar förbättring för mig iallafall :))
Tyvärr så är det CD och ingen där vet någonting iallafall

#1437

Postad 01 maj 2012 - 20:13

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Jag tolkar det som att man kan köpa till Showtime,Discovery Science och Discovery World om man bara har Familjepaketet eftersom de står som tillvalskanaler lika tv4 Science Ficition och Tv Finland t ex.
(Det är en klar förbättring för mig iallafall :))
Tyvärr så är det CD och ingen där vet någonting iallafall

Ok , informationen i brochyren är otydlig, nu har jag inte läst på CD hemsida iofs. , det kanske står där.

#1438

Postad 01 maj 2012 - 21:04

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0

Den ligger redan ute men som krypterad kanal, skull vilja se testbilden…


Frekvens då?

#1439

Postad 01 maj 2012 - 21:55

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Fungerar någon av CD:s burkar tillsammans med Stab-motor, någon med erfarenhet av motorn ?

#1440

Postad 02 maj 2012 - 13:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

När kommer det lite nyheter för oss som har kabel-Tv? T ex när får vi nya HD-kanaler (t ex Tv 3 och Tv 5)? När kommer det nya boxar?


Hej pear,

Den senaste nyheten är Tv4 Sport Xtra som lanseras för kunder via parabol, kabel och IPTV. Kanalen lanseras på fredag den 4 maj och kommer visas fritt för våra kunder fram tills 31 augusti 2012.

Efter att Telenor Sverige förvärvade Canal Digital Kabel-TV den 1 februari 2012 påbörjades omedelbart ett projekt för att ta fram en vidareutvecklingsplan. Där är exempelvis en PVR-tjänst för IPTV är mycket högt prioriterad men då analysarbetet fortfarande pågår och externa leverantörer blir inblandade kan vi tyvärr inte ge några utfästelser om kommande tjänster eller tidplaner för dessa. Vi kommer att kommunicera ut mer information till er kunder så fort det är klart.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#1441

Postad 02 maj 2012 - 15:39

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 0

Hej pear,

Den senaste nyheten är Tv4 Sport Xtra som lanseras för kunder via parabol, kabel och IPTV. Kanalen lanseras på fredag den 4 maj och kommer visas fritt för våra kunder fram tills 31 augusti 2012.
Med vänliga hälsningar,
Miriam


Äntligen! Tv4 Sport räcker helt enkelt inte till alla "Road Wars" och "Cops, Cars and Superstars" som de visar, klart de måste utvidga så vi kan få dubbelt så många sådana kvalitetsserier!

#1442

Postad 02 maj 2012 - 16:10

Tullio
  • Tullio
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Äntligen! Tv4 Sport räcker helt enkelt inte till alla "Road Wars" och "Cops, Cars and Superstars" som de visar, klart de måste utvidga så vi kan få dubbelt så många sådana kvalitetsserier!



+1

#1443

Postad 02 maj 2012 - 16:17

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Frekvens då?


10903 H

#1444

Postad 02 maj 2012 - 21:14

SkäggNicke
  • SkäggNicke
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hej,

Jag undrar varför CD lägger ner pengar på att trycka information på papper som kan skickas via mail istället?
Det är väl bättre att pengarna används till något vettigt. Ny mjukvara till boxarna kanske? android app?

Hur många var det som fick vara med i "den stora MMS-mätningen" ang populära kanaler?
Jag tycker utbudet på HD kanaler är lite snålt, när kommer det fler kanaler?

Mvh Nicke

#1445

Postad 03 maj 2012 - 07:18

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
När kommer en ordentlig musik-kanal? MTV kan ni lägga ner, vem ser på skiten? VH1 Classics sänder bara ibland.

#1446

Postad 03 maj 2012 - 11:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hej, allihopa!

I och med imorgon har ni tillgång till Tv4 Sport Xtra som kommer ligga på kanalplats 86 på frekvens 10.903 horisontal.
För att få in kanalen krävs det att man har minst Lokalpaketet samt en HD-box. Kanalen kommer att frivisas hos Canal Digital fram tills 2012-08-31. Vill ni läsa mer om kanalen får ni gärna kika in på vår hemsida!

http://canaldigital....-canal-digital/

Med vänliga hälsningar,
Adam.

#1447

Postad 03 maj 2012 - 12:04

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Vore ju kul att få veta vad kanalen kostar from 1/9

#1448

Postad 03 maj 2012 - 12:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vore ju kul att få veta vad kanalen kostar from 1/9


Hej, Askungen!

Vi kollar upp det och kommer gå ut med information så snart vi kan.

Med vänliga hälsningar,
Adam.

#1449

Postad 03 maj 2012 - 16:59

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Nu är det bild på Tv4 Sport Xtra :)

#1450

Postad 04 maj 2012 - 07:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vore ju kul att få veta vad kanalen kostar from 1/9


Hej igen, Askungen.

Nu kan vi informera om att Tv4 Sport Xtra efter frivisningen kommer ligga som en selectkanal för 39kr/månad.

Med vänliga hälsningar,
Adam.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.