Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

#1101

Postad 19 maj 2013 - 20:02

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Jag har en film jag kunnat se tidigare men som min Tizzbird nu vägrar visa. Den står och tuggar en stund men inget händer. Ibland startar spelaren om. Kan tillägga att det är en MKV H264 fil på 10,8 Gb. Skulle tro att någon firmware upgrade påverkat detta.

Har försökt med factory reset men det har inte hjälpt. Vad gör man?

#1102

Postad 21 maj 2013 - 12:42

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Kommer 2.16 innehålla något annat än "bara" kompabilitet med XBMC?
- Sv. tang.bord layout (ext tang.bord)?
- Bättre stöd för "green Power" diskar (problem vid st.by)?
- Anpassningar till Play (TV) tjänster?

Tizzbird (tizzbird.com) publicerade inte några releasenotes för 2.15 heller då den saknas helt i deras lista f.ö...

Redigerat av JockeSve, 22 maj 2013 - 07:07.


#1103

Postad 22 maj 2013 - 07:17

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Enligt Tizzbird.se

Skall uppdateringen komma idag, ingen än så länge.

#1104

Postad 22 maj 2013 - 10:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Officiell release för ny firmware är framflyttad till 25-26/maj... :(

#1105

Postad 25 maj 2013 - 07:47

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Officiell release för ny firmware är framflyttad till 25-26/maj... :(


gäller 26 maj fortfarande?

#1106

Postad 26 maj 2013 - 10:33

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Ingen uppdatering än.


#1107

Postad 26 maj 2013 - 16:02

swishen
  • swishen
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Tizzbird N1: Ni har en bra produkt o försöker hålla hög supportkvalitet.
Enda som är synd med N1 är att den bara har en kärna, vilket gör den seg när ngt hänger sig.
Dock inget man kan göra ngt åt m jag förutsätter en flerkärnig cpu i N2.
Det andra är att ni inte fixat fram drivrutiner för USB --> Ethernet. Man kan säga vad man vill
om att den klara full HD med wifi, m det gör den inte om du imte monterar stickan direkt på
routern o inte ens då e det säkert den hinner. Däremot är det inga problem med en påhängd HD
via USB. Så inget fel på renderingen av full HD. Så för alla de som vill kunna spela full HD från
Extern dator eller NAS se till o få fram en USB--> ethernet drivis. Ni skulle slippa så mkt problem
Med uppspelning av HD-material. Det enskilt största problemet med N1 är att hastigheten via wifi
är för lågt! Varför inte lösa problemet en gång för alla? Så alla ni där ute som läser tråden o oxo
vill ha möjlighet att använda en USB-->Ethernet doongle/sticka skriv ett medd i tråden så Tizzbird
förstår hur många som vill ha denna möjligthet. Det är inga problem hårdvarumässigt utan bara en
drivis för o få det fungera :-)
Tack på förhand för en drivis till USB-->Ethernet.
/ Adde


#1108

Postad 26 maj 2013 - 18:17

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Tizzbird N1: Ni har en bra produkt o försöker hålla hög supportkvalitet.
Enda som är synd med N1 är att den bara har en kärna, vilket gör den seg när ngt hänger sig.
Dock inget man kan göra ngt åt m jag förutsätter en flerkärnig cpu i N2.
Det andra är att ni inte fixat fram drivrutiner för USB --> Ethernet. Man kan säga vad man vill
om att den klara full HD med wifi, m det gör den inte om du imte monterar stickan direkt på
routern o inte ens då e det säkert den hinner. Däremot är det inga problem med en påhängd HD
via USB. Så inget fel på renderingen av full HD. Så för alla de som vill kunna spela full HD från
Extern dator eller NAS se till o få fram en USB--> ethernet drivis. Ni skulle slippa så mkt problem
Med uppspelning av HD-material. Det enskilt största problemet med N1 är att hastigheten via wifi
är för lågt! Varför inte lösa problemet en gång för alla? Så alla ni där ute som läser tråden o oxo
vill ha möjlighet att använda en USB-->Ethernet doongle/sticka skriv ett medd i tråden så Tizzbird
förstår hur många som vill ha denna möjligthet. Det är inga problem hårdvarumässigt utan bara en
drivis för o få det fungera :-)
Tack på förhand för en drivis till USB-->Ethernet.
/ Adde

Detta är visserligen tråden för F11/F20 och N1 har en egen tråd. men...
Får att strömma Full HD filmer från PC eller NAS är det ett par saker som rekommenderas. Först och främst se till att ha bra Wifi-signal till stickan. Testa med Appen Wifi Analyzer och se till att signalstyrkan cirka -55dBm eller bättre. På vår hemsida under support/manualer finns tips för konfigurering av trådlöst nätverk. Kontrollera i N1 Settings/Network att hastigheten på anslutningen är klassificerad som 150Mbps.
Det andra är att använda NFS-protokollet för anslutning av nätverksenheter. Anslut till PC med TizzNFS och till NAS-enheter med NFS. Det ger betydligt bättre prestanda än Samba-anslutning.

Jag har min teststicka placerad 5 meter från och med en tunn vägg mellan min router, som är en Asus RT-N66U. Wifi-analyzer ger -45dBm och när jag kör testfiler (Jellifish Bitrate Test Files) från min Netagear NAS, så klarar N1 upp till 35Mbps utan att lagga. De flesta Full HD filmer brukar ligga under 10Mbps bitrate, så Wifi kapaciteten är tillräckligt.
Men det förutsätter att man har bra signalstyrka och sitt trådlösa nätverk konfigurerat för att ge bra hastighet.

N1 är superkompakt och konceptet bygger på trådlös anslutning. För den som vill köra tyngre filmer (högre bitrate) eller inte får bra täckning med sitt trådlösa nätverk där man har N1, så är rekommendationerna en box, ty F11, F20 eller F13 (som tyvärr har uteblivit från marknaden).

#1109

Postad 26 maj 2013 - 19:47

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Är uppdateringen ytterligare framskjuten?

#1110

Postad 27 maj 2013 - 12:43

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Är uppdateringen ytterligare framskjuten?

[IRONI]
Är TizzRemote 2 släppt än...
[/IRONI]
Nähh, allvarligt talat, hoppas att utvecklarna fixar detta så man kan "hotta upp" F20'an lite... :rolleyes:

#1111

Postad 28 maj 2013 - 06:55

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Är uppdateringen ytterligare framskjuten?


Nu finns uppgraderingen tillgänglig.

#1112

Postad 28 maj 2013 - 11:11

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Uppgraderingen stannar direkt!
Försöker upgradera från 2.15 till 2.16:
Burken hittar ny FW,
Börjar nedladdning,
Kommer till 2,77kb och tvärnitar!
Meddelande i stil med "Invalid download.... Download again"
Samma sak oberoende hur man gör.

Edit:
Har testat med ett annat SD-kort, utan SD-kort men med USB minne med samma resultat!
Har någon lyckats med OTA upgrade?
FW går inte ett hämta från http://www.tizzbird.com/ eftersom dom har inte publicerat något efter 2.14... :angry:

Och nu då????

Redigerat av JockeSve, 28 maj 2013 - 11:48.


#1113

Postad 28 maj 2013 - 12:25

TotallyInsane
  • TotallyInsane
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Det fungerade för mej iaf.

#1114

Postad 28 maj 2013 - 13:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Uppgraderingen stannar direkt!
Försöker upgradera från 2.15 till 2.16:
Burken hittar ny FW,
Börjar nedladdning,
Kommer till 2,77kb och tvärnitar!
Meddelande i stil med "Invalid download.... Download again"
Samma sak oberoende hur man gör.

Edit:
Har testat med ett annat SD-kort, utan SD-kort men med USB minne med samma resultat!
Har någon lyckats med OTA upgrade?
FW går inte ett hämta från http://www.tizzbird.com/ eftersom dom har inte publicerat något efter 2.14... :angry:

Och nu då????


Jag har fått fram samma fel.
Du kan ladda ner 2.16 härifrån: http://www.tizzbird.se/download.htm

#1115

Postad 28 maj 2013 - 15:24

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Vad är det som denna uppdatering tillför mer än xbmc plugin stöd?


#1116

Postad 28 maj 2013 - 17:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
[Changes at 2.16.13051x]
1. Changes in SYSTEM / MEDIA PLAYBACK
1) Fixes the network server searching failure problem on some AP.
2) Fixes weather location problem. (Allows selection of location, if multiple cities are found under same name)
[Known Issues]
1) DD+ pass-thru will be broken on Denon receiver. (Yamaha, Sony, Marantz is O.K.)
- We’re working on this issue.
2) Shows some incompatibility problems of High Profile 10 of AVC video codec.
- It’s one of the limitations of embedded MEDIA PLAYER except PC, more or less.
3) Multi-channel LPCM will be down-mixed at pass-thru mode.
4) Block-breaking may appear on some H264 MKV titles during SKIP operation.
5) NFS + Wi-Fi may have problem with Ralink RT3070 Wi-Fi dongle. The NFS problem was fixed when using RTL8188 Wi-Fi module.

#1117

Postad 29 maj 2013 - 14:40

doo
  • doo
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0
Nu fungerar XBMC för mig :-)

#1118

Postad 29 maj 2013 - 15:25

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Kan ni slänga upp en video med xbmc ?

#1119

Postad 29 maj 2013 - 15:35

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Xbmc har fungerat hela tiden men man har fått göra ändringar i advancedsettings.xml för att starta extern spelare i stället för den interna vid uppspelning av video det är väl det xbmc pluginet gör nu.

#1120

Postad 29 maj 2013 - 16:46

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Jaha då funkar inte .rar med andra ord ?

#1121

Postad 01 juni 2013 - 20:08

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

Jag har en film jag kunnat se tidigare men som min Tizzbird nu vägrar visa. Den står och tuggar en stund men inget händer. Ibland startar spelaren om. Kan tillägga att det är en MKV H264 fil på 10,8 Gb. Skulle tro att någon firmware upgrade påverkat detta.

Har försökt med factory reset men det har inte hjälpt. Vad gör man?

Kan ju tillägga att jag kör trådat. Slänger snart ut den här sk*tburken och väljer något mer seriöst. Ett enda experiment på kundernas bekostnad är vad det här är.

#1122

Postad 02 juni 2013 - 08:51

Unregisteredbcf3be0f
  • Unregisteredbcf3be0f
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
På senare tid har min F20 blivit obrukbar då den ständigt hänger sig och visar en dialog "Activity Movie (in applicaction DVDLiVE) is not responding", någon som upplevt samma eller har något tips?

#1123

Postad 02 juni 2013 - 12:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Kan ju tillägga att jag kör trådat. Slänger snart ut den här sk*tburken och väljer något mer seriöst. Ett enda experiment på kundernas bekostnad är vad det här är.


MKV, H264, 10,8GB, inget i den specifikationen skall vara något problem. Det är den vanligaste filtypen hos de flesta användare. Har du även problem med andra filmer, med samma container/codec, från samma lagringsenhet?

#1124

Postad 02 juni 2013 - 13:18

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0

MKV, H264, 10,8GB, inget i den specifikationen skall vara något problem. Det är den vanligaste filtypen hos de flesta användare. Har du även problem med andra filmer, med samma container/codec, från samma lagringsenhet?

Lösningen låg tydligen i att ändra från DLNA till NFS mot NAS:en. Beklagar kraftuttrycken tidigare.

#1125

Postad 02 juni 2013 - 14:12

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
OK,
Vad har du för NAS?
DLNA skall vara bra hastighetsmässigt, men man får inte med sig filinformation som behöves för olika funktioner. Jag fick följande svar från Korea när jag frågade varför inte Cinema24Hz funkade på DLNA anslutna enheter.

"It's something to do with file types of DNLA server expose. DLNA server can only expose .AVI, .MP4 , .MP3 and .JPG extension file and cannot export others generally. So we cannot get the meta data files from DNLA server to display the poster and filmography. So movie browser is meaningless at all at DLNA server.

That is the biggest drawback of DLNA server. It's too picky for file types."

#1126

Postad 02 juni 2013 - 18:57

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Jag har en WD MyBookLive 2 Gb som är ca ett år gammal. Intressant info om begränsningarna i filinfo. med DLNA. Tror fler än jag kan ha nytta av den informationen så att de kan lägga upp en NFS-åtkomst.

#1127

Postad 15 juni 2013 - 09:28

7anDJ
  • 7anDJ
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag reggade mig bara för att kunna svara och ge min uppfattningn på det hela.

Jag har stått i valet och kvalet om jag skulle slå till på en tizzbird, jag har tidigare varit trogen kund mot Xtreamer ända sen mk1an introducerades, och visst mkt kan väl önskas men säga vad man vill, deras produkter håller, buggar får man räkna med, framförallt på nya produkter.

Men just det här att man släpper ofullständiga produkter och låter konsumenterna betala dyra pengar och sen agera testpiloter är inte acceptabelt,

Sidwinder 1 har funkat, och den har jag kvar, dock saknar den lipsync vilket ÄR en behövlig funktion, framförallt för oss med stora paneler alt projjar + hemmabiosystem med stora högtalare, så jag köpte SW2 och den var seg som attan, men allt funkade på den, den spelade alla filer som jag matade den med.

Och nu stod valet mellan TBF20 och SW3, och efter allt läsande i div trådar så är jag mkt glad över mitt val och att jag stannade kvar hos Xtreamer, SW 3 är KLOCKREN för folk som uppskattar Media, inte TV eller Android, den käkar allt, framförallt BD iso på 40-60 gb utan hack eller annat strul, deras 4.1 Firmware är en ren gåva från gud, och den känns som SW2 borde varit ifrån början, men vad kan man förvänta sig för 799kr, TBF20 kostar 900kr, och det har kanske sina förklaringar.

@ TB Sverige, ni verkade ha en bra produkt som ni har dragit i smutsen med falska löften och buggtestande på konsumenternas bekostnad.

Bara det nu att man INTE tänkt uppgradera till ICS samt att Lipsyncen INTE har speciellt stor prioritet är en direkt dealbreaker.

Jag hade mkt gärna sett att SW3an haft ICS, vilken den inte har, men jag klarar mig ändå, dock har den LS plus BD.iso.

Och med såpass kraftiga Cpuer samt GPU, så handlar det BARA om mjukvara samt vilja, inget annat.

Det kostar pengar för att tjäna pengar och ser man till att leverera en produkt som iofs kanske inte är helt 100% men ser hela tiden till att ge kunderna nya funktioner och uppdateringar, så stiger varmuärket i både aktning och förtroende.

Precis som med bilar, hushållsprodukter mm.

Och i mina ögon framstår det att TB har haft ett guldläge som dem senare har PISSAT iväg och det är tråkigt.

F20 ser på papperet ut att vara en mkt kompetent liten mediaspelare, men som tyvärr är helt värdelös utan en bra mjukvara, så i detta fallet känns det som om man köper ett bokstöd för 900 kr.

Skall ge er ett tips @ TBS

SKIPPA Android, framförallt om ni inte tänkt uppdatera era produkter i framtiden, och skapa ett eget linuxbaserat OS med open scource som kunden själv kan programera vid behov, samt ge dem hårdvaran och verktygen dem behöver för ändamålet.

Allt handlar inte bara om ett snyggt GUI, det skall vara logiskt samt användarvänligt.

För kommer ni bete er på samma sätt som ni gjort mot kunderna med F11 / F20 så är ni inte kvar på marknaden inom en överskådlig framtid!

/Xtreamer!

#1128

Postad 17 juni 2013 - 07:56

Zusgazah
  • Zusgazah
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0

Jag reggade mig bara för att kunna svara och ge min uppfattningn på det hela.

Jag har stått i valet och kvalet om jag skulle slå till på en tizzbird, jag har tidigare varit trogen kund mot Xtreamer ända sen mk1an introducerades, och visst mkt kan väl önskas men säga vad man vill, deras produkter håller, buggar får man räkna med, framförallt på nya produkter.

Men just det här att man släpper ofullständiga produkter och låter konsumenterna betala dyra pengar och sen agera testpiloter är inte acceptabelt,

Sidwinder 1 har funkat, och den har jag kvar, dock saknar den lipsync vilket ÄR en behövlig funktion, framförallt för oss med stora paneler alt projjar + hemmabiosystem med stora högtalare, så jag köpte SW2 och den var seg som attan, men allt funkade på den, den spelade alla filer som jag matade den med.

Och nu stod valet mellan TBF20 och SW3, och efter allt läsande i div trådar så är jag mkt glad över mitt val och att jag stannade kvar hos Xtreamer, SW 3 är KLOCKREN för folk som uppskattar Media, inte TV eller Android, den käkar allt, framförallt BD iso på 40-60 gb utan hack eller annat strul, deras 4.1 Firmware är en ren gåva från gud, och den känns som SW2 borde varit ifrån början, men vad kan man förvänta sig för 799kr, TBF20 kostar 900kr, och det har kanske sina förklaringar.

@ TB Sverige, ni verkade ha en bra produkt som ni har dragit i smutsen med falska löften och buggtestande på konsumenternas bekostnad.

Bara det nu att man INTE tänkt uppgradera till ICS samt att Lipsyncen INTE har speciellt stor prioritet är en direkt dealbreaker.

Jag hade mkt gärna sett att SW3an haft ICS, vilken den inte har, men jag klarar mig ändå, dock har den LS plus BD.iso.

Och med såpass kraftiga Cpuer samt GPU, så handlar det BARA om mjukvara samt vilja, inget annat.

Det kostar pengar för att tjäna pengar och ser man till att leverera en produkt som iofs kanske inte är helt 100% men ser hela tiden till att ge kunderna nya funktioner och uppdateringar, så stiger varmuärket i både aktning och förtroende.

Precis som med bilar, hushållsprodukter mm.

Och i mina ögon framstår det att TB har haft ett guldläge som dem senare har PISSAT iväg och det är tråkigt.

F20 ser på papperet ut att vara en mkt kompetent liten mediaspelare, men som tyvärr är helt värdelös utan en bra mjukvara, så i detta fallet känns det som om man köper ett bokstöd för 900 kr.

Skall ge er ett tips @ TBS

SKIPPA Android, framförallt om ni inte tänkt uppdatera era produkter i framtiden, och skapa ett eget linuxbaserat OS med open scource som kunden själv kan programera vid behov, samt ge dem hårdvaran och verktygen dem behöver för ändamålet.

Allt handlar inte bara om ett snyggt GUI, det skall vara logiskt samt användarvänligt.

För kommer ni bete er på samma sätt som ni gjort mot kunderna med F11 / F20 så är ni inte kvar på marknaden inom en överskådlig framtid!

/Xtreamer!


Intressanta kommentarer 7anDJ. Tizzbird verkar ju dock ha valt en affärsmodell där man vill kränga ny hårdvara istället för att få lojala kunder. Om de uppdaterar till ICS på F20/F11 så blir det ju svårare att sälja nya hårdvaran...

#1129

Postad 09 juli 2013 - 07:57

Tokke2
  • Tokke2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
jag skulle vilja veta om det finns nån som har testat att spela upp hi10p formatet? via tizxzens inbyggda eller installerat mx player och fått det att funka

Kollar mycket på anime och dom använder sig mycket av hi10p

#1130

Postad 09 juli 2013 - 08:50

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
om du mailar en testfil skall vi prova den, [email protected]

#1131

Postad 09 juli 2013 - 10:02

Tokke2
  • Tokke2
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
skickade över filen nu, finns inte många spelare som klarar av detta men kan ju hoppas att tizzen gör det bra

Redigerat av Tokke2, 09 juli 2013 - 10:45.


#1132

Postad 09 juli 2013 - 11:09

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Fungerar inte.

Med MX Player spelas filen upp, men den laggar.

Redigerat av TizzBird Sverige, 09 juli 2013 - 11:33.


#1133

Postad 16 juli 2013 - 11:37

Neond13
  • Neond13
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Kommer det någon ny version (i höst) av TizzBird F20, toppmodellen. F13 har ju kommit och dragits tillbaka men kommer det ngn ny silver F20 typ.. jag har insett att android 2,3 är för lite och för dåligt..

#1134

Postad 16 juli 2013 - 13:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
stay tuned...

#1135

Postad 16 juli 2013 - 15:54

spajder
  • spajder
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Har fått igång XBMC på min F20, men jag kan inte lägga till mina NFS shares, de finns inte under mnt, men jag ser de i vanliga file browsern. Någon som har något bra tips, på vad jag kan ha missat?

#1136

Postad 16 juli 2013 - 19:31

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
http://www.tizzbird....zzbird-XBMC.htm

#1137

Postad 26 juli 2013 - 08:31

spajder
  • spajder
  • Wannabe

  • 46 inlägg
  • 0
Fick XMBC att funka, men det är trögt och kraschar.

En annan fråga, vilka WIFI donglar stödjer F20?

#1138

Postad 26 juli 2013 - 08:46

JockeSve
  • JockeSve
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Fick XMBC att funka, men det är trögt och kraschar.


Japp, det verkar som om det finns "stöd för XMBC" men att det i stort är segt och krashar frekvent är nog något vi får leva med.
Tvivlar starkt på att burken får nya FW som löser problemen.
Är förbannat less på standardsvaren "Prova fabriksåterställning" så min F20 är mest en dammsamlare numera.
Tyvärr, spelaren har ju trots allt helt OK specs på pappret men det tar ju slut där.

#1139

Postad 26 juli 2013 - 18:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Är ingen expert på XBMC, men har uppfattningen att den kräver ganska mycket prestanda. Den kommer från PC-miljö där det finns helt annan processorkraft att tillgå. TizzBird har gjort en plug-in för att använfa TizzBirds egen mediaspelare vid uppspelning av filmer. Annars hade det inte fungerat med HD-filmer eftersom spelaren blivit tvungen att mjukvarudecoda allt. XBMC bygger databaser etc för filmbiblioteket vilket tar prestanda och jag tror inte man kan förvänta sig att en single-core Android box kan klara allt en kraftfull PC klarar.

#1140

Postad 31 juli 2013 - 20:29

DreamT80
  • DreamT80
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej,

Jag äger en F20 sedan ett par dagar tillbaka, och är riktigt nöjd med den såhär långt - En värdig uppgradering av min gamla Popcoen Hour C-200 (förutom för optisk media då...). Jag har lite frågor som det vore kanon om TizzBird Sverige eller någon annan kan svara på. Har sökt i tråden, men det är inte helt lätt att hitta info i en tråd som har 1140 svar...:-)

1. Kan man komma åt innehållet på hårddisken på något annat sätt än via de "inbyggda" apparna? Jag ser ju i inställningarna att hårddisken har enhetsnamnet sda, men jag kan t.ex. inte komma åt /mnt/sda eller liknande via de filutforskar-appar jag har laddat ner. Kanske kräver detta root-access eller liknande?

2. Jag har problem att komma åt nätverksdelningen på min Mac, trots att jag har aktiverat SMB-delning. Andra SMB-klienter hittar den. Vet att OSX's SMB-implementation är lite kinkig, tänkte mest om någon har lyckats, och i så fall hur..

3. Går det att få TizzBirden att agera SMB-server, alltså nätverksdela mappar från den?

4. Avs. scrapingen - Går det att få denna att hantera avsnitt? Har inte lyckats hittills, alla avsnitt får samma ikon och man ser inte avsnittsnamnet. Funkar på min gamla PCH...

#1141

Postad 02 augusti 2013 - 10:32

doo
  • doo
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Hej,

Jag äger en F20 sedan ett par dagar tillbaka, och är riktigt nöjd med den såhär långt - En värdig uppgradering av min gamla Popcoen Hour C-200 (förutom för optisk media då...). Jag har lite frågor som det vore kanon om TizzBird Sverige eller någon annan kan svara på. Har sökt i tråden, men det är inte helt lätt att hitta info i en tråd som har 1140 svar...:-)

1. Kan man komma åt innehållet på hårddisken på något annat sätt än via de "inbyggda" apparna? Jag ser ju i inställningarna att hårddisken har enhetsnamnet sda, men jag kan t.ex. inte komma åt /mnt/sda eller liknande via de filutforskar-appar jag har laddat ner. Kanske kräver detta root-access eller liknande?

2. Jag har problem att komma åt nätverksdelningen på min Mac, trots att jag har aktiverat SMB-delning. Andra SMB-klienter hittar den. Vet att OSX's SMB-implementation är lite kinkig, tänkte mest om någon har lyckats, och i så fall hur..

3. Går det att få TizzBirden att agera SMB-server, alltså nätverksdela mappar från den?

4. Avs. scrapingen - Går det att få denna att hantera avsnitt? Har inte lyckats hittills, alla avsnitt får samma ikon och man ser inte avsnittsnamnet. Funkar på min gamla PCH...




2. Tanka Nfs Manager och det funkar. Iaf för de filmmappar jag delar ut till mediaspelaren...

#1142

Postad 10 augusti 2013 - 09:36

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej Tizzbird,

Jag har fortfarande min F20 som funkat ganska bra fram till nu. Jag har en 2TB WD USB disk ansluten till F20:n och Wifi stickan. Nuvarande Firmware är V2_15.130314.19. När jag försöker uppdatera säger den att jag har den senaste. Både system och GMS säger att jag har det senaste: "Your system is currently up to date".

Häromdagen drog jag ut den externa USB:n för att lägga till nya filmfiler. När jag sen kopplar tillbaks den till F20:n så hittar den inte disken!

Jag har försökt med allt jag kan komma på. Fullständig systemåterställning, ändrat allt möjligt i inställningarna, testat andra usb diskar osv, men ingenting funkar.

Jag behöver hjälp då F20:n är så gott som värdelös om den inte hittar diskar!
Jag tankade ner V2.16 till en USB sticka som jag tryckte in i F20:n, men som sagt så hittar den inte stickan heller.

Mvh
Frost

Edit: Glömde nämna att högst upp i aviseringsfältet visas 2 ikoner. Den ena ser ut som ett SD kort och det står "SCSI(SDA) storage safe to remove" och den andra ikonen är "Media Scanning" symbolen som bara snurrar och snurrar

Redigerat av FrostLDeacon, 10 augusti 2013 - 11:50.


#1143

Postad 11 augusti 2013 - 07:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Det finns nya firmware att ladda ner från vår hemsida: http://www.tizzbird.se/download.htm

Ladda ner fil till PC och kopiera till ett SD-kort som du stoppar i kortläsaren på TizzBird, därefter kör du "Firmware update" i Settings>System, så hittar spelaren filen.

Uppgradera spelaren och gör en "Set factory default" efter. Om det inte löser problemet, kontakta [email protected] för inskick till service.

#1144

Postad 12 augusti 2013 - 10:40

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
TizzBird har nu släppt TizzRemote 2.0 med AirLink funktion. AirLink kan enklast beskrivas som en utökad version av Chromecast, Googles hypade nylansering. Skillnaden är att AirLink även kan ”casta” länkar till lokal media, tex från NAS och PC, för uppspelning i TizzBird.

Med nya TizzRemote kan du utforska nätverksdiskar direkt i telefonen och välja filer för uppspelning.vSurfa direkt efter NFS eller Samba utdelningar i ditt nätverk, välj en fil och skicka den till TizzBird. Detta kan man göra utan att först behöva ”mounta” diskarna i TizzBird, det räcker att du har delat ut mapparna i nätverket så att telefon och Tizzbird kan nå dem.

En fördel är att vi kommer från den begränsning som TizzBird har i menyerna när man ansluter nätverksenheter (upp till 4 Network Server Connection), med nya versionen av TizzRemote kommer du åt alla dina utdelade diskar i nätverket och det blir enkelt att använda mobil och pekskärm för att styra TizzBird.

TizzRemote använder de omslagsbilder som skapats i scraping-funktionen i TizzBird (om man inte väljer att visa sökresultatet i listform). Med TizzRemote kan du utforska hela ditt nätverk efter utdelade mappar, men du kan även utforska innehållet i TizzBird, eller i mobilen och välja vad du vill spela upp.
En fördel med Android appar är att de kan dela innehåll mellan varandra. AirLink fungerar med ”Share” knappen i Android Appar. I tex YouTube eller Spotify har du möjlighet att skicka uppspelningen till TizzBird genom att trycka på ”dela” och därefter välja TizzRemote Appen. Vi vet i dagsläget inte om det kommer att fungera även med Chromcast-knappen som kommer i tex Netflix, men det finns goda chanser (dock inget löfte).

Vi har gjort en demovideo som visar funktioner i TizzRemote:
http://youtu.be/HJrw1wQyfiI

#1145

Postad 12 augusti 2013 - 10:44

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Har F20 som jag avskyr.. men ändå. Numera så bootar den om ca 10 ggr per film man kollar på. Nån som upplevt nåt liknande? Har provat att blåsa ur allt och göra nyinstallation men det hjälper inte =/

#1146

Postad 12 augusti 2013 - 12:02

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Skicka den på service, så skall det absolut inte vara

#1147

Postad 16 augusti 2013 - 20:01

FrostLDeacon
  • FrostLDeacon
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Det finns nya firmware att ladda ner från vår hemsida: http://www.tizzbird.se/download.htm

Ladda ner fil till PC och kopiera till ett SD-kort som du stoppar i kortläsaren på TizzBird, därefter kör du "Firmware update" i Settings>System, så hittar spelaren filen.

Uppgradera spelaren och gör en "Set factory default" efter. Om det inte löser problemet, kontakta [email protected] för inskick till service.


Hej TB Sverige,

Gjorde som du sa. Det gick bra att uppgradera till senaste FW. Gjorde även en fullständig "Set factory default" efter det. Men problemet kvar står. Den hittar inte USB disken som den alltid ha gjort tidigare. Jag förstår inte hur den bara helt plötsligt slutar hitta den. Det är ju ingenting som har ändrats!?

Det hjälpte inte heller att uppgradera.

Ska jag kontakta [email protected] för inskick till service, eller har du andra tips jag kan testa?

Mvh
Frost

#1148

Postad 06 september 2013 - 11:07

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Det värkar vara mycket strul med den här TizzBird F20! Har alla buggar försvunnit ;) orkar inte läsa hela tråden!
Kan man köra blueray filmer och 3D och mkv 720p 1080p och få ut riktit hd ljud, kan man kopla en dac till den eller behöver man ej det föra att få bra analogt ljud ? Tänker använda separat hårddisk att lagra film/musik sen vill man ju ha spotifye funkar det med

Glad över svar! Ser att det va ett tag sedan det skrevs något här;)

#1149

Postad 09 september 2013 - 10:15

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

  • 345 inlägg
  • 0
Jag skulle verkligen inte rekommendera F20. Köp nåt annat istället och slipp huvudvärken.

#1150

Postad 10 september 2013 - 22:32

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Okej! Bass! Är den så jäkla dålig? Fixar den riktig 3D och fult hd ljud? Kan man ha en extärnhårddisk till den, vad rekommenderar du/ni andra i stället, tänkte slipa ha datorn i tve bänken, kraven är väl full hd bild och ljud samt spotify och att den är tyst gående ,och sen är det ju skönt med play kanalerna



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.