Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TBS5880 USB DVB-T2/T/C CI TV Box

301 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 13 maj 2014 - 08:18

Mimo
  • Mimo
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Här finns fyra kort som ska fungera med T2
Fyll gärna på med data så vi kan få en rätsida på vad som funkar.
Jag använder Boxer orginal CI+ samt orginalkort från Boxer

DVBSky T680C DVB-T2/T/C
Fungerar felfritt i WMC
Fungerar i Mediaportal men tyvärr strular det med kanalbytena på betalkanalerna
Går att lösa genom att använda Argus TV men då är man utan text-tv

Mystique TeCaBiX-T2C
Exakt samma kort som DVBSky T680c

TechnoTrend Budget CT2-4500 CI
Fungerar felfritt i WMC
Fungerar i Mediaportal men tyvärr strular det med kanalbytena på betalkanalerna
Går att lösa genom att använda Argus TV men då är man utan text-tv

DD Octopus Single CI & DuoFlex CT2


TBS5880 USB DVB-T2/T/C CI

Redigerat av Mimo, 14 maj 2014 - 07:49.


#252

Postad 13 maj 2014 - 21:11

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Även TBS5881 fungerar felfritt i Mediaportal.

#253

Postad 13 maj 2014 - 21:29

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
När ni kommenterar funktion så vore det bra att berätta hur ni kodar av. Originalkort, Smartwi osv...

#254

Postad 14 maj 2014 - 07:50

Mimo
  • Mimo
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Även TBS5881 fungerar felfritt i Mediaportal.


OK, Jag provade det kortet när det kom ut. och det fungerade inte i MP då så då är där kanske en uppdatering?

Har läst att RElofsson gjorde något program för att det skulle fungera, men jag har inte provat.

Redigerat av Mimo, 14 maj 2014 - 07:52.


#255

Postad 14 maj 2014 - 12:03

Unregistered099ce9b3
  • Unregistered099ce9b3
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Jag använder två stycken TBS5881 med Boxers orginal CI+ CAM (köpt från kjel.com) och Smartwi version 1. Det krävs en patch för Mediaportal TV-server. Jag använder MP 1.6 men det har rapporterats att patchen även fungerar för MP 1.7. Det som behöver göras är att byta ut två stycken filer.

#256

Postad 14 maj 2014 - 14:49

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0

Jag använder två stycken TBS5881 med Boxers orginal CI+ CAM (köpt från kjel.com) och Smartwi version 1. Det krävs en patch för Mediaportal TV-server. Jag använder MP 1.6 men det har rapporterats att patchen även fungerar för MP 1.7. Det som behöver göras är att byta ut två stycken filer.



Kanon för jag har beställt TBS5881, specifiera gärna vilka filer som ska bytas ut. Förresten hur ter sig denna patchning om jag vill köra TBS5881 i kombination med annat kort ex TBS5980? Är patchningen global eller endast för TBS5881?

MVH

//Marra

#257

Postad 14 maj 2014 - 15:23

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Patchen finns här och inbegriper alltså TRE filer. Kompatibel med 1.6 och 1.7 och 1.7.1.

Installera MP som vanligt
Stäng av TvService-tjänsten.
Packa upp zipfilen i Mediaportals TvService programmapp. Den ska alltså skriva över två filer och komplettera med en extra (CI-dllen) om jag minns rätt.

Lätt som en plätt.

Uppgraderar man MP får man lägga på patchen igen. Man kunde ju önska att patchen blev ordinarie i MP framöver...

Redigerat av Barsk, 14 maj 2014 - 15:24.


#258

Postad 16 maj 2014 - 06:50

Unregisteredd1140893
  • Unregisteredd1140893
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Stort tack!

Hoppas nu bara att TBS5980-kortet även lirar bra med denna "patch" applicerad.

#259

Postad 10 juni 2014 - 21:20

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
5880 är ett riktig bra TV kort NÄR den då fungerar annars är det ett riktigt jobbigt kort.
Har redan fått installera om min HTPC bara för att den ska fungera och det är helt galet.

Nu har de hänt igen att jag råkade plugga ur USB kontakten och när jag tryckte in den så hittar den inte ett skit.
Det kommer up en okänd USB enhet som inte kunde hittas och den vägrar drivrutinerna som finns att ladda ner.
Det konstigast är att om man mot förmodan få in den okände enheten så är det till fjärrkontrollen eller något för det är inte TV kortet för den hittar den inte alls.

Detta kort är av alla kategorier det mest konstigaste och knäppaste som jag har varit med om när det gäller felsöka och få ordning på det om man har haft det installerat en gång på maskinen.

Hittar jag ingen lösning så får jag sitta en hel igen och installera om hela HTPC

/Update

Fick kortet installerad nu så man får nog skriva upp lite stödord vad man har gjort

Redigerat av cazz, 10 juni 2014 - 21:43.


#260

Postad 11 juni 2014 - 07:50

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

5880 är ett riktig bra TV kort NÄR den då fungerar annars är det ett riktigt jobbigt kort.
Har redan fått installera om min HTPC bara för att den ska fungera och det är helt galet.

Nu har de hänt igen att jag råkade plugga ur USB kontakten och när jag tryckte in den så hittar den inte ett skit.
Det kommer up en okänd USB enhet som inte kunde hittas och den vägrar drivrutinerna som finns att ladda ner.
Det konstigast är att om man mot förmodan få in den okände enheten så är det till fjärrkontrollen eller något för det är inte TV kortet för den hittar den inte alls.

Detta kort är av alla kategorier det mest konstigaste och knäppaste som jag har varit med om när det gäller felsöka och få ordning på det om man har haft det installerat en gång på maskinen.

Hittar jag ingen lösning så får jag sitta en hel igen och installera om hela HTPC

Installera om HTPCn är overkill för detta. Du kan alltid avinstallera de gamla drivrutinerna så är du tillbaka på scratch. Jag tror inte 5880-kortets drivrutiner är att skylla på i det här fallet, de följer gängse normer för hur drivrutiner ska göra och installeras så det är inga konstigheter där som jag upplevt. Däremot kan Windows få för sig att konstra ibland, ev pga dåliga drivrutiner för USB-ingångarna och liknande. Dock varje gång man stoppar in kortet i en ny USB-port så börjar Windows söka drivrutiner på nytt, och är dom då bara installerade i systemet så ska dom hittas och installeras automagiskt, annars frågas efter drivrutiner och då får man peka den till rätt mapp.

Jag brukar installera drivrutinen via Enhetshanteraren på det device som ev är "Okänd" e.dyl, eller som kan ha fått fel drivrutiner till sig. I båda fallen väljer man installera drivrutin/uppgradera drivrutin och pekar Wizarden till den filmapp där drivrutinerna ligger. Då ska det ladda! Ta i trä...

#261

Postad 11 juni 2014 - 21:02

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Det jag har upptäckt är att windows tror att det är ett annan enhet och installera den och vägra upgradera till den riktiga.
Sedan vill den att man ska starta om varje gång så det man får göra är att avinstallera det, starta om datorn och snabb som tusan avbryta att den ska kolla efter hårdvaran på windows update och välj manuellt.
Inte alltid det går så man får försöka och försöka och försöka tills man få den att fatta

#262

Postad 11 juni 2014 - 21:40

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Har haft liknande problem med okänd enhet men har för mig att jag har ryckt ur ström+USB och startat om PC'n och sen pluggat in igen och det har funkat. Tycker nog mest att MCE CI Tool är det som funkar konstigast och att det ballar ur efter ett tag. Kör nu ett script som startar om detta verktyg varje natt och sedan dess funkar bra. Kör med ArgusTV men har väl tänkt att ge MediaPortal TV server en chans till snart..

#263

Postad 17 juni 2014 - 19:50

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Ahh jag har också stora problem med MCE CI Tool, det verkar som den helt plötsligt inte kan läsa av kortet utan bara står väntar och väntar så jag får rycka ur CAM och sätta in den igen och hoppas på det går bra

För det verkar inte som det räcker med att stänga ner MCE CI Tool och sedan på igen men kanske kan ge det en chans till för nu missar jag en massa program :(

Kanske du kan dela med dig av scriptet ;)

#264

Postad 17 juni 2014 - 22:01

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 1
Här är skriptet (en BAT) jag kör schemalagt varje natt. Tyvärr försvann indenteringen

@ECHO OFF
ECHO Restart Application
ECHO Written by: Jason Faulkner
ECHO SysadminGeek.com
ECHO.
ECHO.
SETLOCAL EnableExtensions
REM Enter the application information.
SET AppName=TBS_MCECITool
SET ExeFile=TBS_MCECITool.exe
SET ExePath=C:\Program Files\TBS Software\TBS MCECITool\

SET LOGFILE=Restart_TBS_MCECITool.log
REM Select the conditions to kill the application.
REM A value of 1 = Yes, 0 = No
SET KillIfRunning=1
SET KillIfNotResponding=1
SET KillIfUnknownStatus=1
REM Specify when to start the application:
REM 1 = Start only if the process was previous killed.
REM 0 = Start the application regardless.
SET StartOnlyIfKilled=0
ECHO [%date% %time%] ---------------------------------------------------- >> %LOGFILE%
ECHO [%date% %time%] Start >> %LOGFILE%
ECHO [%date% %time%] ---------------------------------------------------- >> %LOGFILE%
SET KillStatus="KillStatus.tmp.txt"
SET Success=0
ECHO Killing existing %AppName% instance...
ECHO [%date% %time%] Killing existing %AppName% instance... >> %LOGFILE%
IF {%KillIfRunning%}=={1} CALL :CheckKillStatus "%ExeFile%" "RUNNING"
IF {%KillIfNotResponding%}=={1} CALL :CheckKillStatus "%ExeFile%" "NOT RESPONDING"
IF {%KillIfUnknownStatus%}=={1} CALL :CheckKillStatus "%ExeFile%" "UNKNOWN"
ECHO.
IF {%StartOnlyIfKilled%}=={1} (
IF {%Success%}=={0} GOTO End
)
ECHO Restarting %AppName%...
ECHO [%date% %time%] %AppName%... >> %LOGFILE%
START "%ExeFile%" "%ExePath%%ExeFile%"
ECHO.
IF EXIST %KillStatus% DEL /F /Q %KillStatus%
ENDLOCAL

:CheckKillStatus
ECHO Killing with status: %~2
ECHO [%date% %time%] Killing with status: %~2 >> %LOGFILE%
TASKKILL /FI "STATUS eq %~2" /IM "%~1" /F > %KillStatus%
SET /P KillResult= < %KillStatus%
FOR /F "tokens=1,* delims=:" %%A IN ("%KillResult%") DO (
ECHO %%A:%%B
ECHO [%date% %time%] %%A:%%B >> %LOGFILE%
IF /I {%%A}=={SUCCESS} SET /A Success=%Success%+1
)
:End


#265

Postad 17 juni 2014 - 22:22

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Ahh tack så mycket, ser ut att fungera, den stänger ner och startar igång den i alla fall :)

Får ett felmedelande efter "Killing with status" men det är ok :)

#266

Postad 19 juni 2014 - 22:29

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Lite skumt är det

När man har spelat in en kodad kanal så måste jag starta om MCE CI Tool för att den ska kunna ta emot nästa inspelning??

#267

Postad 23 juni 2014 - 07:17

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Lite skumt är det

När man har spelat in en kodad kanal så måste jag starta om MCE CI Tool för att den ska kunna ta emot nästa inspelning??


Kör detta kort tillsammans med WMC och efter extrema inkörsproblem fungerar det nu väldigt stabilt, har inte startat om min WMC på över en månad, och kortet bara tuffar och tuffar. Med gamla floppydtv fick vi titt som tätt "service is scrambled" då man behövde dra ut och sätta in CI-kortet, och med denna tuner var det andra problem, att "no tuners are available", "service is scambled" eller "all tuners are busy" osv... och åtgärden var allt från att bara bryta strömmen till att starta om WMC eller dr aut UBS-kabeln några gånger osv.... men efter några veckor utan att jag har gjort några som helst ändringar så flyter det nu bara på.

Största problemet (för WMC) verkar vara att Microsoft aldrig har implementerat officiellt stöd för CI-enheter, vilket gör att alla tillverkare behöver "fuska" med ett tredjepartsverktyg (ci-tools t.ex.) för att få det att lira. Varför det strular på mediaportal är ju mer underligt, det projektet är ju aktivt och där borde ju utvecklarna kunna ha ett nära samarbete med tillverkarna av tv-kortet...

/S

#268

Postad 25 juni 2014 - 21:55

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Samma sak att jag får trycka ut CI-kortet och in igen.

CI-Tools har ju så man kan öppna och se om den kan läsa av kortet och funkar det inte så får man ta ut modulen och in igen (kanske räcker med kortet men har inte testat) tills den kan öppna CI menyn.

Jobbigt som tusan men vad ska man göra?

#269

Postad 03 juli 2014 - 22:12

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Patchen finns här och inbegriper alltså TRE filer. Kompatibel med 1.6 och 1.7 och 1.7.1.

Installera MP som vanligt
Stäng av TvService-tjänsten.
Packa upp zipfilen i Mediaportals TvService programmapp. Den ska alltså skriva över två filer och komplettera med en extra (CI-dllen) om jag minns rätt.

Lätt som en plätt.

Uppgraderar man MP får man lägga på patchen igen. Man kunde ju önska att patchen blev ordinarie i MP framöver...


Har idag testat att installera med MP 1.8.0 men hade lite problem, någon som kör 1.8.0 med patchen?

#270

Postad 04 juli 2014 - 16:10

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Har idag testat att installera med MP 1.8.0 men hade lite problem, någon som kör 1.8.0 med patchen?

Fungerar bra här. Glömde visserligen att stänga TV-servertjänsten när jag uppgraderade så installationen misslyckades med att uppdatera databasen. Det är lätt löst genom att stänga tjänsten och starta konfigurationsprogrammet, då uppdateras databasen och sedan får man frågan om tjänsten ska startas.

#271

Postad 17 augusti 2014 - 19:05

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Kör ju två stycken TBS 5880 (samt två interna PCI-lort med dubbla tuners) och numera kör jag MP 1.8.0 och patchen. Allt funkar bra men har noterat att den ena TBS får problem och att den röda dioden släcks. Verkar inte vara något glapp men drar jag ur helt så hoppar det igång. Likaså testade jag att starta om TVService och det hoppade igång.
MP TV server står på 24/7.

Någon som har märkt detta?
Kanske schemalägga en nattlig omstart av TVService...

#272

Postad 18 augusti 2014 - 09:05

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0
Kanske kan vara energisparinställningarna i för USB-portarna som gör att den tas ner för att spara ström. Går man in i enhetshanteraren och letar reda på vilken port man sitter på så kan man ställa om inställningarna så att den inte tas ner,

Inte säkert att detta är orsaken till ditt problem, men värt att kolla upp och testa.

#273

Postad 20 augusti 2014 - 17:56

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Då det är en server som står på 24/7 så har jag slagit av all energispar men dubbelkollade och kan inte se något.
Dock har jag noterat något skumt...servern har fått fnatt och har stängt av sig några gånger den senaste tiden och då ibland varit svår att få igång. Kanske att nätaggregatet håller på att ge sig (eller moderkortet)...kanske blir det iom detta även spökande på TV-korten.
I morse hade den stängt ner sig och efter uppstart så stängde den av sig igen och det upprepades några gånger innan den hoppade igång igen. Nu har den rullat så inte helt lätt att felsöka i lugn o ro på kvällen

#274

Postad 20 augusti 2014 - 19:01

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 139 inlägg
  • 0
och det har inte med windows-patchar att göra ?

#275

Postad 20 augusti 2014 - 19:18

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
@frollic
...Microsoft kan man ju inte lita på :) så visst kan det finnas en risk med det.
Verkar dock inte fått någon blue screen. Eventloggen säger

"Den senaste avstängningen av datorn vid 23:09:19 den ‎2014-‎08-‎19 skedde oväntat."
och
"Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Det här felet kan orsakas om datorn har slutat svara, om den har crashat eller om strömförsörjningen oväntat bryts."

#276

Postad 23 augusti 2014 - 00:32

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Jag tror du är helt rätt ute. Sällan mjukvara ger den typen av fel. Prova med ett annat nätagg. Det kan även vara värmerelaterat. Ofta fläktar och kylflänsar som blivit igensatta. En htpc server är ju på jämnt...

Prova att blåsa ur nätagget och du behöver dammsuga halva huset...

#277

Postad 23 augusti 2014 - 00:38

Lancen
  • Lancen
  • Användare

  • 182 inlägg
  • 0
Kan man beställa en tv-bänk... ?

:)

#278

Postad 23 augusti 2014 - 11:07

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
Hehe, nja fraktkostnaden skulle bli svindyr för den väger bly :) :D

Nu har servern rullat ett tag, har kollat tempen och den ligger stabil (och rätt låg), får nog avvakta att den lägger av och försöka felsöka (tvångsstarta nät agg)

#279

Postad 07 september 2014 - 20:11

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
FYI så dog nätaggregatet och satte i ett gammalt som skräpade och det rullade i en vecka utan problem så satte in ett nytt idag. Så det var med största sannolikhet mitt problem

#280

Postad 18 september 2014 - 14:59

dolofsson
  • dolofsson
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Har läst denna tråden m.fl. och tänkte kolla om jag kan få lite övergripande råd...

Har två tv-apparater idag - JB:ad ATV2 vid den ena - planerar en NUC vid den andra.

Boxer med HD-kanaler - har ett kort med CAM från Boxer.

Har tänkt sätta upp en server för tv-ändamål.

TBS5881 i servern med cam:en och kortet i - sedan WMC som backend och xbmc som frontend - är detta en möjlig lösning?

Om inte - vad rekommenderas?

Den ena tv:n kommer att gå 95% av tiden - den andra vill jag bara ha möjlighet att titta på då och då - och om den första tv:n går så räcker det med svt1/2hd.

Vill kunna använda time-shift samt spela in till servern/extern nas.

Är jag helt ute och cyklar eller hur realiseras detta på mest funktionella sätt?

Tacksam för all feed back!

#281

Postad 06 januari 2015 - 23:06

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0
Kan bara att ibland fungerar den perfekt och iblan gör den mig galen.
Nu senaste är att en slutar vis kodade kanalerna om man har tittat/spelat in något innan utan starta om maskinen???

Den slutar helt plötsligt då att läsa av mitt boxerkort??

Hoppas det finns en uppdatering till maskinen annars får jag typ gå över till parabol

#282

Postad 29 juni 2016 - 18:56

SWarnberg
  • SWarnberg
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Nu var det ett tag sedan det här forumet var aktivt, men jag hoppas att någon kan ge svar.

Min AnySee-box har till slut nått vägs ände, då mitt gamla Boxer-kort helt enkel la av. Nu har jag fått nytt kort, men tyvärr är det Viaccess version 4.0, vilket tydligen inte AnySee klarar av.

Frågan är då om TBS5880 klarar av detta kort? Någon som har erfarenhet och kan bekräfta?

Finns det andra USB-boxar som är bättre? Vad jag sett så klarar ingen av CI+, så man känner sig ändå lite smårökt nån gång i framtiden.



#283

Postad 29 juni 2016 - 20:32

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Jag har tre TBS5880 med Boxers CI+ CA-moduler och Viaccess 4.0-kort till min MediaPortal-server. Det fungerar bra. Om ComHems köp av Boxer går igenom riskerar vi nog större ändringar än CI+...



#284

Postad 29 juni 2016 - 21:08

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Oh shit!?

Har inte följt den biten så noga. Är det nya kodningstandarder på väg om ComHem tar över? Som alltså inte går att köra i HTPC?



#285

Postad 05 juli 2016 - 20:53

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Jag bara gissar... :) ComHem är inte så HTPC-vänliga så man kan misstänka att de kommer drive Boxer i samma riktning över tid.



#286

Postad 24 augusti 2016 - 08:27

SWarnberg
  • SWarnberg
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Hej igen,

 

nu tog jag beslutet att chansa och köpa hem en 5881 för att testa med mitt nya Viaccess 4.0-kort från Boxer. Tyvärr fungerar inte deras MCE CI Tool alls. Det hänger sig och kan inte läsa kortet öht. Se bild.

 

TBS%20MCI%20Tool.PNG

 

Har testat med olika CAM's, Neotion och Viaccess. CI Tool'et hänger sig efter ca 1 minut och svarar inte. Således går det inte att titta på krypterade sändingar i MCE.

Någon som har erfarenhet eller tips?



#287

Postad 24 augusti 2016 - 09:58

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Hmm, nu har jag iofs TBS 5880 med drivrutin 1.5.0 om jag minns rätt. Sen några månader så funkar inte mitt Boxerkort heller, men det är i kombination med Mediaportal som ju kräver en liten patch för att få det att funka. Jag har inte haft tid/ork att felsöka och vet inte vad felet beror på, om det är felkonfigurerat eller om nåt i krypteringen ändrats så det numera inet längre skulle fungera. Jag har tänkt ta mig an detta snarast med ominstallation av Mediaportal och felsökning m.m. men det ligger nog några dagar bort.

 

Nån annan som det slutat funka för?



#288

Postad 24 augusti 2016 - 11:48

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0

Jag kör med DVBLink 5.5.x och två av dessa mottagare. Det funkar felfritt för min del än så länge. har iofs, 5581 och inte 5580.



#289

Postad 24 augusti 2016 - 12:09

SWarnberg
  • SWarnberg
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Jag kör med DVBLink 5.5.x och två av dessa mottagare. Det funkar felfritt för min del än så länge. har iofs, 5581 och inte 5580.

 

Och du kör senaste Boxer-CAM och CI (Viaccess 4.0 mm)?



#290

Postad 25 augusti 2016 - 15:15

nippe
  • nippe
  • Beroende

  • 1 387 inlägg
  • 0

Och du kör senaste Boxer-CAM och CI (Viaccess 4.0 mm)?

 

Ja, jag kör med de nya CAMs som boxer har samt med nya boxer kort.



#291

Postad 29 augusti 2016 - 20:19

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Jag kör 5880 och 5881 med nya CAMar, viaaccess 4.0-kort och MediaPortal utan problem.

#292

Postad 30 augusti 2016 - 09:16

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Jag kör 5880 och 5881 med nya CAMar, viaaccess 4.0-kort och MediaPortal utan problem.

Ok, ska göra en genomgång snarast. En snabb fråga där minnet sviker, vad behöver man justera i konfig för att få det att lira? Jag tycker jag testat alla varianter och gått vilse. Har ju även nån mottagare med softcam så jag blandar ihop vad just TBS'en egentligen behöver. Eller peka till nån dokumentation om det finns... Tack på förhand



#293

Postad 03 september 2016 - 20:54

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

http://forum.team-me...vements.103276/



#294

Postad 04 september 2016 - 14:10

SWarnberg
  • SWarnberg
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

OK. Det här var ett jäkla torskköp. Som jag skrev ovan så kan inte TBS CI Tool avkryptera mina kort. Nu har jag testat med MediaPortal 2, inkl. patch, och där var det också återvändsgränd. Ingen kan läsa CI menyn eller avkoda kanalerna.

Antingen fick jag ett måndagsexemplar, eller så har ni andra tur med era kort och moduler. Har fyra olika kort och moduler hemma, ingen funkar.

Nu blir det till att köpa nåt annat, dock inte från Kina... Lutar åt TechnoTrend som man kan köpa i Sverige, och skicka tillbaka om det inte funkar.


Redigerat av SWarnberg, 04 september 2016 - 14:10.


#295

Postad 04 september 2016 - 19:36

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

MP2 har jag inte provat med MP1 fungerar bra.



#296

Postad 05 september 2016 - 09:47

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

  • 493 inlägg
  • 0

Yey!
Det är den patchen jag kör med, men jag hade missat att instruktionerna låg i första inlägget. Tack o bock! Nu är det hög tid att fixa MP! Idol! :)



#297

Postad 14 oktober 2016 - 12:28

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Någon som kör TBS5880 med Linux ?



#298

Postad 05 december 2017 - 14:52

LasseHH
  • LasseHH
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

MP2 har jag inte provat med MP1 fungerar bra.

 

Hejsan..  Har samma setup.. Mediaportal, tbs5881, boxer.. men får inte det att lira riktigt.. När jag testar med tvserver setup tools preview funktion så funkar kanalerna ingen fördröjning mellan kanal byten.. Men när jag använder Mediaportal  så tar det ca 20s innan det blir bild på de krypterade kanalerna..

Har skrivit ett par inlägg på Mediaportals tbs tråd men de trodde att det kanske var min cam modul det var fel på..

Fungerar din setup fortfarande? 

 

mvh

Lasse H



#299

Postad 04 januari 2018 - 11:28

jocke4u
  • jocke4u
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
MHB har en annonsdel ....

Redigerat av frollic, 05 januari 2018 - 14:44.


#300

Postad 21 oktober 2018 - 16:56

cazz
  • cazz
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Kör nu Tvheadend och den hittar kanalerna och allt ser bra ut på gratiskanalerna.

Har dock inte något boxer kort än men är sugen att beställa men undrar då om någon här vet om den kan koda av kanalerna så jag kan titta på dom och även spela in de kodade kanalerna??





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.