Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

65nm har äntligen dykt upp!

534 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#501

Postad 29 december 2007 - 12:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

När jag själv fick tillbaka en Premium som hade haft RRoD stod det på servicerapporten att de bytt ut moderkortet och samtidigt kunde jag se kopparröret du nämner genom ventilationsgallret. Därför utgår jag från att den procedur MicroSoft använder vid RRoD är att byta ut moderkortet och installa den nya kylflänsen med kopparrör.

Om nu den nya kylflänsen med kopparrör är värdelös, varför slösar då Microsoft pengar på att installera denna i alla enheter som havererar p.g.a. RRoD? Och om allt som behövs är ditt "X-clamp" fix, varför använder sig inte MicroSoft av det (åtminstone som ett komplement till den nya kylflänsen)?

Efter den prestigeförlust det innebar att erkänna problemet med RRoD med de första konsolerna och den enorma kostnad det medfört för MicroSoft, kan jag inte tro annat än MicroSofts tekniker har kommit fram till att den bästa lösningen är att byta ut kylflänsen till den med kopparrör. Jag har svårt att tro att MicroSoft för skojs skull valt en lösning som är både sämre och dyrare än den du förespråkar - då skulle de dels slösa pengar och dels riskera att alla konsoler kom i retur återigen p.g.a. nya RRoD.


Japp precis som jag sa, de använder gamla "fixade" moderkort för att snabbt kunna ersätta dem som det har gått sönder för, dse sätter inte i nya från fabrik. De utan HDMI produceras inte och i ytterst få fal kan man få en helt ny med HDMI om man skickar in en premium, bara haft 1 kund som fått detta, resten är gamla "refurbished" maskiner från tidigare RRoD fall.

Ja varför Microsoft har slängt in den extra flänsen är för att den har en effekt, men inte så att problemet försvinner. Jag ser denna lösning, som kom våren 2007, en extra nödlösning i väntan på 65nm versionen som skulle komma till hösten.

Att ändra i produktionslinjer är något som tar lång tid och kostar mycket pengar. Microsoft har säkert redan i början av 2007 lagt fram planen för införandet av 65nm strukturen till hösten 2007. Men eftersom de behövde en snabb lösning tidigare så var det enklast att beställa en ny flöns, kan tänka mig att det är rätt smärtfritt att lägga in i produktionslinjen.

Håller med dig att det är korkat att använda något som inte löser problemet helt ut. Men vad ska de göra? Kasta de 3-4 miljoner moderkort som har 90nm chip och som drar mer ström? Knappast troligt, utan dessa återanvänds som jag sa till att ersätta nya RRoD fall och sälj i butik som Bundle. Visst känns det korkat när många av dessa sen igen kommer få RRoD igen men som sagt är detta ett beslut som jag tror man tog i desperathet i början av 2007 i väntan på 65nm.

De hade som sagt kostat betydligt mer pengar att sätta i helt nya moderkort med 65nm. Dels för att de är dyra och dels för att all produktion behövs/behövdes för att tillgodo se butikerna med tillräckligt med maskiner för julhandeln, alltså hade försäljningen blivit lidande om några miljoner av de nya moderkorten hade använts till ersättning.

Men summa är, De gamla utan HDMI och extra flänsen har störst risk att gå sönder, de med extra flänsen löper mindre risk och nya Falcon 65nm är lösning som MS jagat efter. Testa själv att googla falcon rrod eller 65m rrod på google. Nästan alla träffar kommer handla om en Halo 3 edition maskin som fick rrod där ägaren trodde det var 65nm, men eftersom maskinen var tillverkad 2007-08-XX vet vi om att det inte är en 65nm.

Jag köpte en Xbox 360 igår. Det stod Team FDoU på förpackningen, och 175w på nätagget så jag antar att det kanske är en 65nm. Maskinen står helt öppet uppe på tv möbeln brevid TVn, och ps3an står på andra sidan så det är inga trånga utrymmen.

När jag drog igång maskinen så märkte jag att den lät en del men inget man inte kan leva med. Men när jag stoppade in ett spel så var det som om nån drog igång en hårtork. Spelade Mass Effect i 3 timmar men maskinen snurrar på så pass mycket att man måste höja volymen avsevärt och endå blir det jobbigt.

Finns det något jag kan göra för att få den tystare? Helst utan att riskera att man blir banad från live för det är en av anledningarna till att jag vill ha boxen.


Tyvärr hjälper inte bättre kylning då det är DVD-spelaren som låter. Mitt tips är att få den flashad till lägre hastighet, x8 eller x5. Så länge du kör med originalspel kan du inte bli bannad.

#502

Postad 29 december 2007 - 12:42

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

  • 337 inlägg
  • 0
Hittade ptrecis bilder på hur dom olika läsarna ser ut. Tydligen så har jag en Samsung läsare i min. Trodde det var vanligare med hitachi BENQ seplare i dom nya hdmi maskinerna.

Är samsungen en nackdel eller är dom likadana allihop?

#503

Postad 29 december 2007 - 13:33

Johnnie
  • Johnnie
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Fick en 360 Premium med HDMI i dag, läs julafton, som är tillverkad 2007-08-28 (LOT NO: 0735). Står 203W på både kartongen och adaptern.
Är det bra eller dåligt?


Fick svar på min fråga! Tack för det!

Men kan iaf säga att mitt "as" låter något så fruktansvärt mycket! Låter ju mer än en tvättmaskin! Förstår inte hur man kan göra en konsoll som låter så otroligt mycket!!!
Så min nya fråga är, låter denna nya versionen lika mycket som dom tidigare?

#504

Postad 29 december 2007 - 13:50

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Fick en 360 Premium med HDMI i dag, läs julafton, som är tillverkad 2007-08-28 (LOT NO: 0735). Står 203W på både kartongen och adaptern.
Är det bra eller dåligt?

Det är dåligt, är den gamla och inte Falcon. Kommer med otur att gå sönder en dag.


Så två liggande spolar (i stället för tre stående/liggande) har inget med 65 nm att göra?

#505

Postad 29 december 2007 - 14:33

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

När jag själv fick tillbaka en Premium som hade haft RRoD stod det på servicerapporten att de bytt ut moderkortet och samtidigt kunde jag se kopparröret du nämner genom ventilationsgallret. Därför utgår jag från att den procedur MicroSoft använder vid RRoD är att byta ut moderkortet och installa den nya kylflänsen med kopparrör.

Om nu den nya kylflänsen med kopparrör är värdelös, varför slösar då Microsoft pengar på att installera denna i alla enheter som havererar p.g.a. RRoD? Och om allt som behövs är ditt "X-clamp" fix, varför använder sig inte MicroSoft av det (åtminstone som ett komplement till den nya kylflänsen)?

Efter den prestigeförlust det innebar att erkänna problemet med RRoD med de första konsolerna och den enorma kostnad det medfört för MicroSoft, kan jag inte tro annat än MicroSofts tekniker har kommit fram till att den bästa lösningen är att byta ut kylflänsen till den med kopparrör. Jag har svårt att tro att MicroSoft för skojs skull valt en lösning som är både sämre och dyrare än den du förespråkar - då skulle de dels slösa pengar och dels riskera att alla konsoler kom i retur återigen p.g.a. nya RRoD.


Japp precis som jag sa, de använder gamla "fixade" moderkort för att snabbt kunna ersätta dem som det har gått sönder för, dse sätter inte i nya från fabrik. De utan HDMI produceras inte och i ytterst få fal kan man få en helt ny med HDMI om man skickar in en premium, bara haft 1 kund som fått detta, resten är gamla "refurbished" maskiner från tidigare RRoD fall.

Ja varför Microsoft har slängt in den extra flänsen är för att den har en effekt, men inte så att problemet försvinner. Jag ser denna lösning, som kom våren 2007, en extra nödlösning i väntan på 65nm versionen som skulle komma till hösten.

Att ändra i produktionslinjer är något som tar lång tid och kostar mycket pengar. Microsoft har säkert redan i början av 2007 lagt fram planen för införandet av 65nm strukturen till hösten 2007. Men eftersom de behövde en snabb lösning tidigare så var det enklast att beställa en ny flöns, kan tänka mig att det är rätt smärtfritt att lägga in i produktionslinjen.

Håller med dig att det är korkat att använda något som inte löser problemet helt ut. Men vad ska de göra? Kasta de 3-4 miljoner moderkort som har 90nm chip och som drar mer ström? Knappast troligt, utan dessa återanvänds som jag sa till att ersätta nya RRoD fall och sälj i butik som Bundle. Visst känns det korkat när många av dessa sen igen kommer få RRoD igen men som sagt är detta ett beslut som jag tror man tog i desperathet i början av 2007 i väntan på 65nm.

De hade som sagt kostat betydligt mer pengar att sätta i helt nya moderkort med 65nm. Dels för att de är dyra och dels för att all produktion behövs/behövdes för att tillgodo se butikerna med tillräckligt med maskiner för julhandeln, alltså hade försäljningen blivit lidande om några miljoner av de nya moderkorten hade använts till ersättning.

Men summa är, De gamla utan HDMI och extra flänsen har störst risk att gå sönder, de med extra flänsen löper mindre risk och nya Falcon 65nm är lösning som MS jagat efter. Testa själv att googla falcon rrod eller 65m rrod på google. Nästan alla träffar kommer handla om en Halo 3 edition maskin som fick rrod där ägaren trodde det var 65nm, men eftersom maskinen var tillverkad 2007-08-XX vet vi om att det inte är en 65nm.


Det är möjligt att det är som du säger, men 65 nm chipet är tveklöst billigare att tillverka än 90 nm chipet. MicroSoft sparar mycket pengar på att använda 65 nm teknik och en billigare kylfläns i de nya Falcon maskinerna. De nya maskinerna är helt enkelt mindre påkostade än de gamla.

Jag har läst uppgifter om att den billigare kylflänsen i de nya Falcon-maskinerna medför att värme-vinsten i praktiken uteblir, då de är sämre på att leda bort värmen än vad koppar-kylflänsen är. Om det stämmer borde det vara fullt möjligt att Falcon-maskinerna också kan få överhettningsproblem.

Redigerat av pallepaf, 29 december 2007 - 14:46.


#506

Postad 29 december 2007 - 15:20

mysen_
  • mysen_
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Det där låter långsökt. Varför i hela friden skulle Microsoft sätta in kylflänser av sämre kvalitè i dom nya falcon konsollerna? Låter ju helt idiotiskt korkat. Vill dom inte fixa rrod problemet eller? Förstår ingenting, men varsegod att förklara den som kan.

#507

Postad 29 december 2007 - 15:36

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Om mitt lot nummer var lot#0743..

Vill du ha en bevis bild på det också?


Ja gärna, och gärna MFD Date samt DVD-spelare och watt på kartongen. Är nämligen rätt aktiv på detta område eftersom jag till vardags fixar RRoD och inte en enda riktig falcon har jag eller vännerna sett än så detta skulle vara "stort" isf.


Jag ska ta och kolla upp detta direkt imorgon då jag kommer hem.
MFD Date och watt står på kartongen ju. Men står det vilken dvdläsare där också?


Dock vet jag inte om det var en "riktig" ROD. Utan jag fick den första gången då jag kopplade in den med hdmi, rod. Bytte till component, samma sak igen, rod. Sen väntade jag en stund och startade den. Och DÅ funkade den.
Sen dagen därpå så satt jag och spelade Burnout Paradise (demot) och fick ROD, det märkligaste var att spelet fortfarande körde på, då inget förändrades.

Redigerat av Coistrel, 29 december 2007 - 15:41.


#508

Postad 29 december 2007 - 16:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Om mitt lot nummer var lot#0743..

Vill du ha en bevis bild på det också?


Ja gärna, och gärna MFD Date samt DVD-spelare och watt på kartongen. Är nämligen rätt aktiv på detta område eftersom jag till vardags fixar RRoD och inte en enda riktig falcon har jag eller vännerna sett än så detta skulle vara "stort" isf.


Jag ska ta och kolla upp detta direkt imorgon då jag kommer hem.
MFD Date och watt står på kartongen ju. Men står det vilken dvdläsare där också?


Dock vet jag inte om det var en "riktig" ROD. Utan jag fick den första gången då jag kopplade in den med hdmi, rod. Bytte till component, samma sak igen, rod. Sen väntade jag en stund och startade den. Och DÅ funkade den.
Sen dagen därpå så satt jag och spelade Burnout Paradise (demot) och fick ROD, det märkligaste var att spelet fortfarande körde på, då inget förändrades.


MFD står på baksidan av maskninen.

3 blinkande lampor kan även vara fel på nättaggregatet, sönder eller glapp. Alltså när den ej får tillräckligt med ström.

#509

Postad 29 december 2007 - 16:04

mysen_
  • mysen_
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Vilken dvdläsare du har kollar du genom att trycka ut släden och jämföra med denna bilden.

Bifogad fil(er)


Redigerat av mysen_, 29 december 2007 - 16:05.


#510

Postad 29 december 2007 - 19:17

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Det där låter långsökt. Varför i hela friden skulle Microsoft sätta in kylflänser av sämre kvalitè i dom nya falcon konsollerna? Låter ju helt idiotiskt korkat. Vill dom inte fixa rrod problemet eller? Förstår ingenting, men varsegod att förklara den som kan.


Det är alltid en balansgång mellan kvalitet och att spara på kostnaderna. Efterson Falcon-versionen alstrar mindre värme duger det med en mindre effektiv och billigare kylfläns. Förhoppningsvis lär den vara tillräckligt effektiv ändå, men koppar-flänsen vore tveklöst mer effektiv:

"But the 360 still doesnt have adequate cooling. In addition to the die shrink, they also took the heatpipes out of the heatsinks, making them far less effective. The internal temperatures inside the 360 remain nearly identical despite there being 33% less power consumption.

They need to redesign the motherboard layout so that the GPU doesnt sit underneath the DVD drive and prevent them from using a large enough heatsink. As it is they are using a half inch thick aluminum piece of shit (copper wouldve done the job much better). Swapping the position of the CPU and GPU wouldve fixed the issue, as the majority of the heat is coming from the GPU, and swapping the position wouldve allowed the large heatsink to have been used on the GPU.

Microsoft screwed up and they knew about it and tried to cover it up more than once. Even the Falcon 360 has had RRoD issues, and its barely been out a month now. They wont fix it until they switch to copper heatsinks and put the heatpipes back in, and redesign the motherboard layout so the chips dont sit under the DVD drive.

Closing the sides of the heatsinks off and extending the plastic channels to cover the entire top of the heatsinks rather than stop a quarter of the way over them would also greatly increase the efficiency of the rear fans."

Redigerat av pallepaf, 29 december 2007 - 19:21.


#511

Postad 30 december 2007 - 10:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är alltid en balansgång mellan kvalitet och att spara på kostnaderna. Efterson Falcon-versionen alstrar mindre värme duger det med en mindre effektiv och billigare kylfläns. Förhoppningsvis lär den vara tillräckligt effektiv ändå, men koppar-flänsen vore tveklöst mer effektiv:

"But the 360 still doesnt have adequate cooling. In addition to the die shrink, they also took the heatpipes out of the heatsinks, making them far less effective. The internal temperatures inside the 360 remain nearly identical despite there being 33% less power consumption.

They need to redesign the motherboard layout so that the GPU doesnt sit underneath the DVD drive and prevent them from using a large enough heatsink. As it is they are using a half inch thick aluminum piece of shit (copper wouldve done the job much better). Swapping the position of the CPU and GPU wouldve fixed the issue, as the majority of the heat is coming from the GPU, and swapping the position wouldve allowed the large heatsink to have been used on the GPU.

Microsoft screwed up and they knew about it and tried to cover it up more than once. Even the Falcon 360 has had RRoD issues, and its barely been out a month now. They wont fix it until they switch to copper heatsinks and put the heatpipes back in, and redesign the motherboard layout so the chips dont sit under the DVD drive.

Closing the sides of the heatsinks off and extending the plastic channels to cover the entire top of the heatsinks rather than stop a quarter of the way over them would also greatly increase the efficiency of the rear fans."


Vad är källan?

Kan annars säga att de är fel ute. Flänsen räcker för att kyla GPUn på de gamla moderkorten. Det är konstruktionen som håller fast flänsen som är av bristande kvalité och ger vika för värmen.

Detta är redan bevisat för om flänsen inte hade räckt hade man heller inte kunnat fixa RRoD med "X-clamp Fix". Genom att byta fästet återställer man konsolen och blir av med RRoD och det med samma fläns, den räcker alltså.

Och fortfarande inget dokumenterat bevis på en RRoD falcon, fortfarande lever ryktet på den tramsiga Halo 3 Edition.

#512

Postad 30 december 2007 - 11:23

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Flänsen räcker för att kyla GPUn på de gamla moderkorten. Det är konstruktionen som håller fast flänsen som är av bristande kvalité och ger vika för värmen.

Detta är redan bevisat för om flänsen inte hade räckt hade man heller inte kunnat fixa RRoD med "X-clamp Fix". Genom att byta fästet återställer man konsolen och blir av med RRoD och det med samma fläns, den räcker alltså.


Om det är som du säger återstår denna fråga:
Om den tidigare kylflänsen var tillräcklig, varför utför då MicroSoft inte ditt "X-clamp Fix" istället för att kosta på de äldre konsolerna en exklusiv koppar-kylfläns när de tas in på service p.g.a. RRoD?

#513

Postad 30 december 2007 - 11:44

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Om det är som du säger återstår denna fråga:
Om den tidigare kylflänsen var tillräcklig, varför utför då MicroSoft inte ditt "X-clamp Fix" istället för att kosta på de äldre konsolerna en exklusiv koppar-kylfläns när de tas in på service p.g.a. RRoD?


För det första är det inte jag som gjort eller säljer X-clamp Fix utan det är några snillen i Tyskland om jag inte är fel ute.

Hur Microsoft tänker och gör har jag tyvärr ingen koll på. Trodde också felet var något komplicerat tills jag körde in min första X-clamp fix på en maskin. Fixade RRoD och blev tystare.

Du kan själva läs aom det på:
http://www.x-clamp-f...ix-DIY-Kit.html

Text från X-clamp fix hemsida:

What causes the 3RROD normally ?
It happens when a solder connection between the GPU (Graphic-Processing-Unit) and the Mainboard break or become loose.

Why does the solder connections breake earlier or later ?
The basic reason we found out is that the metal housing of the 360 is not straight bended by production. The bended area is exactly there where the GPU sits. That means if you screw in the Mainboard it will exactly bended like the metal case. This mechanical tension to the mainboard will break the soldered grid ball connection ealier or later. The original X-clamp does not produce enough pressure to the heat sink to keep the mainboard straight connected to the GPU. The original X-clamp is made of ordinary steel what really doesn`t help in this case. It lost pressure in a few months. The only steel that delivers enough pressure power is spring steel. This is exactly the material we use for some of our parts used in this special Kit.

Jag pratar endast baserat på egna erfarenheter och den säger: Jag har använt X-clamp fix på ett tiotal maskiner och alla utom 1 har fixat RRoD (Den som inte gick var för att killen själv försökt med egna lösningar) och ingen av dem har haft problem efter det.

#514

Postad 30 december 2007 - 13:19

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
BenQ läsare.
175 watt enligt kartongen.
MFR Date: 2007 - 11 - 03
Lot no: #0743

#515

Postad 30 december 2007 - 14:23

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Hur Microsoft tänker och gör har jag tyvärr ingen koll på. Trodde också felet var något komplicerat tills jag körde in min första X-clamp fix på en maskin. Fixade RRoD och blev tystare.


Varför blir den tystare? Känner konsolen av att kylningen blivit effektivare och sänker fläktens varvtal?

#516

Postad 30 december 2007 - 14:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hur Microsoft tänker och gör har jag tyvärr ingen koll på. Trodde också felet var något komplicerat tills jag körde in min första X-clamp fix på en maskin. Fixade RRoD och blev tystare.


Varför blir den tystare? Känner konsolen av att kylningen blivit effektivare och sänker fläktens varvtal?


Precis, brukar köra egen kylpasta också eftersom jag gissar på att pastan som MS använder är av en billig variant.

#517

Postad 30 december 2007 - 14:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

BenQ läsare.
175 watt enligt kartongen.
MFR Date: 2007 - 11 - 03
Lot no: #0743


Gött, kan du slänga upp bilder så man kan registera det i vår lilla databas hos polaren :blush: du kan sudda över serienummret bara.

Du sa att den fick RRoD sen funkade den igen och sen fick den RRoD igen eller? Skickat in den än? Kan du testa med en annan nätbox?

Som sagt är 3 röda ringar antingen att GPUn har tappat kontakten eller att det är något fel med nätboxen, kan vara glapp eller att den inte klarar av att ge ordentligt med ström.

2 röda är överhettning, GPUn eller CPUn ligger över max tempen.

1 röd ring är fel på DVD-spelaren, kan hända om man flashar fel (Error 65 på skärmen oftast då)

4 röda är att AV kabeln inte har kontakt. Jobbigt att denna är så enkel att få och så lika 3, man blir lätt rädd :9

#518

Postad 30 december 2007 - 15:46

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Jag har bara kvar kartongen, för boxen bytte jag inte förra veckan tror jag det va.

#519

Postad 30 december 2007 - 16:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag har bara kvar kartongen, för boxen bytte jag inte förra veckan tror jag det va.


Du har alltså kvar din gamla box men har en ny maskin? bytade du direkt i butik eller körde du via Microsoft?

#520

Postad 30 december 2007 - 19:25

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0
Jag bytte min i affären. De sa att om man bytte imon 1 månad, så gick det i affären.

Så ja. Gammal box, ny maskin. Dock var MFR date'n samma på de båda. Läsaren lika så.

Redigerat av Coistrel, 30 december 2007 - 19:26.


#521

Postad 31 december 2007 - 19:00

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
Benq läsare
Team FODU
175w
LOT#0741
MFR 2007-10-19

Fick RRoD idag när jag startade maskinen efter ungefär en veckas stillestånd (har alltså inte haft den igång under en vecka). Plockade strömkabeln och satte i igen, och den kom igång, tror inte MS support har öppet idag va? =)

Anywho, det känns rätt så bekräftat att även 65nm kan få RRoD.

EDIT: Spoke to soon, konsollen verkar komma igång men tvärvägrar hitta min kontroll

Redigerat av Paganmoon, 31 december 2007 - 19:16.


#522

Postad 01 januari 2008 - 10:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Benq läsare
Team FODU
175w
LOT#0741
MFR 2007-10-19

Fick RRoD idag när jag startade maskinen efter ungefär en veckas stillestånd (har alltså inte haft den igång under en vecka). Plockade strömkabeln och satte i igen, och den kom igång, tror inte MS support har öppet idag va? =)

Anywho, det känns rätt så bekräftat att även 65nm kan få RRoD.

EDIT: Spoke to soon, konsollen verkar komma igång men tvärvägrar hitta min kontroll


Eftersom du själv nu säger att du plockade ur strömsladden och sen fick igång den när du satte i den igen så kan du själv lista ut att det inte var RRoD utan det var strömen som fel.

Hade det varit RRoD så hade den tyvärr inte kickat igång igen då det är när GPUn tappar kontakten.

Än en gång, 3 blinkande lampor fås antingen när GPUn tappar kontakten eller när när eltillförseln av någon anledning inte är tillräcklig.

Redigerat av PalmiNio, 01 januari 2008 - 10:10.


#523

Postad 01 januari 2008 - 13:21

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
Mja, men något har ju gått koko med konsollen nu iallafall, fick igång kontrollen idag, men får inte igång nätverket alls. Och nu känner man en distinkt "doft" av el i hela lägenheten när den kommer igång.

Vi får se hur det blir imorrn helt enkelt ;)

#524

Postad 01 januari 2008 - 16:26

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Jag bytte min i affären. De sa att om man bytte imon 1 månad, så gick det i affären.

Så ja. Gammal box, ny maskin. Dock var MFR date'n samma på de båda. Läsaren lika så.



Varför känns du inte så trovärdig? När någon vill ha bild så så är det helt plötsligt en annan konsol du har än den innan :/

Detta borde man ju kunna säga att det är lika med att du inte har eller har haft en konsol av dom nyare som råkat ut för RROD.

Mja, men något har ju gått koko med konsollen nu iallafall, fick igång kontrollen idag, men får inte igång nätverket alls. Och nu känner man en distinkt "doft" av el i hela lägenheten när den kommer igång.

Vi får se hur det blir imorrn helt enkelt ;)



Live har velat iflera dagar nu så det är nog inte din konsol som är kass.

Många verkar vilja påstå att RROD är lika vanligt nu som innan, så fort dom ser 3 röda så är det RROD och direkt ut på forumen och säga det :) trotts att det inte är så :lol:

#525

Postad 01 januari 2008 - 18:48

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Mja, men något har ju gått koko med konsollen nu iallafall, fick igång kontrollen idag, men får inte igång nätverket alls. Och nu känner man en distinkt "doft" av el i hela lägenheten när den kommer igång.

Vi får se hur det blir imorrn helt enkelt ;)


Vad var dte med kontrollen då? Var det att du missat att man måste synca genom att trycka både på kontrollen o boxen samtidigt?

Har själv problem med 2 kontroller där batteriepacket inte får kontakt och ej ger ström

#526

Postad 01 januari 2008 - 19:23

Unregistered1e4a03dd
  • Unregistered1e4a03dd
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Nybliven ägare till en elite då en säljare på elgiganten lurade *host* på mig en. :lol:

Benq drive
Team FDOU
175 wattare
LOT #0743
MFR 2007-10-23
Inköpsställe elgiganten Uppsala

Fungerar ypperligt och låter mindre än vad jag fått för mig. vill dock påpeka att den inte är dödstyst, utan den låter dubbelt så mycket som min dator (hör knappt datorn 2m ifrån) och hälften så mycket som min dammsugare (en Bosch big bag 3l 1600w) ;)

*redigering*

Redigerat av Unregistered1e4a03dd, 03 januari 2008 - 01:22.


#527

Postad 02 januari 2008 - 08:24

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0

Mja, men något har ju gått koko med konsollen nu iallafall, fick igång kontrollen idag, men får inte igång nätverket alls. Och nu känner man en distinkt "doft" av el i hela lägenheten när den kommer igång.

Vi får se hur det blir imorrn helt enkelt :)


Vad var dte med kontrollen då? Var det att du missat att man måste synca genom att trycka både på kontrollen o boxen samtidigt?

Har själv problem med 2 kontroller där batteriepacket inte får kontakt och ej ger ström


Nixx ;) hade provat att synka kontrollen flera gånger om men den tvärvägrade (kontrollen hade ström, loggan blinkade, och snurrade när man tryckte igång synken, både på xboxen och kontrollen, men ingen kontakt ändå), bytt batteri, provat synka igen osv osv, började funka av sig självt på morgonen. hade snackat med supporten (otroligt att dom hade helt vanliga öppettider på nyår) om det också, ska prova några dagar till se om allt funkar som det ska. Använder dessvärre inte xboxen så ofta, får väl bli lite oftare nu då.

Vi får se helt enkelt...

#528

Postad 02 januari 2008 - 19:20

j0NAsd
  • j0NAsd
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Benq Drive
Team: FDOU
175w
LOT#0744
MFR date: 2007 - 11- 01


låter som en tyst natt :)

#529

Postad 03 januari 2008 - 01:12

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Glöm inte den lilla detaljen om inköpsställe! Står just inför att slänga iväg en själv efter att tidigare ha avbeställt Elite 2ggr (!) och skulle uppskatta om man fick lite koll på vad det är för sändningar som står på pall ute hos olika handlare. Är mest sugen på att skaffa en Premium HDMI hos antingen Webhallen eller Komplett inom den närmaste veckan, vore fint att iaf ringa in en 65nm.

#530

Postad 03 januari 2008 - 07:58

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

  • 341 inlägg
  • 0
Hur är det med Xbox 360 Basenhet - Premium HDMI Halo 3 Version, har denna 65nm?

#531

Postad 03 januari 2008 - 19:44

j0NAsd
  • j0NAsd
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Glöm inte den lilla detaljen om inköpsställe! Står just inför att slänga iväg en själv efter att tidigare ha avbeställt Elite 2ggr (!) och skulle uppskatta om man fick lite koll på vad det är för sändningar som står på pall ute hos olika handlare. Är mest sugen på att skaffa en Premium HDMI hos antingen Webhallen eller Komplett inom den närmaste veckan, vore fint att iaf ringa in en 65nm.


köppte min 360 premium på siba i Lund har kollat upp den är en 65nm låter oroväckande tystare än andra jag provat inte lika varm alls känns som ett lättat tryck i hjärtat men ska inte säga så mkt bara haft den i några veckor finns mer att vänta av så de ärbara o se lyssna :unsure: men när jag kollade på LOT så var de helt olika vissa var 200wattare och andra 175w, min har LOT#0744 är i nuläget supernöjd låter inte ett smack är helt förvånad tystare än en halo och den är dock rätt tyst gämfört med dom äldre modellerna av 360konsollerna. så jajg är skit nöjd och känner mig lyckligt lottad :P måsste bara nämna det igen CP TYST !

Redigerat av j0NAsd, 03 januari 2008 - 19:59.


#532

Postad 04 januari 2008 - 01:07

Jizzler
  • Jizzler
  • Forumräv

  • 522 inlägg
  • 0
Det låter som ett sant lotteri när det är en salig blandning i samma LOT, tur att distansavtalslagen ser ut som den gör.

Hur gör man för att med minsta möjliga åverkan på kartongen kolla om det är en 65nm som vilar under emballaget? Spontant drar jag en gissning på att det är lättast att spana in nätdelen och dess watt-angivelse...

#533

Postad 04 januari 2008 - 02:23

j0NAsd
  • j0NAsd
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det låter som ett sant lotteri när det är en salig blandning i samma LOT
Hur gör man för att med minsta möjliga åverkan på kartongen kolla om det är en 65nm som vilar under emballaget? lättast att spana in nätdelen och dess watt-angivelse...


kolla så den inte är 200w ju mindre destu bättre! min är en 175w . och ja du kan nog lita på LOT en som är trovärdig i nuläget dom som ligger ute nu bör vara från ca 0735 - 0745 + och enligt källor skall ha den nya 65nm , som sagt min var en 65nm och märker skillnad blir inte ens varm efter 10e timmars spel ett i ett vilket förvånar mig verkar som MS har hittat en lösning ska öppna min box och undersöka vidare...

Redigerat av j0NAsd, 04 januari 2008 - 02:33.


#534

Postad 20 mars 2008 - 14:06

Razsor
  • Razsor
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Jag vill ha jasper nu ;) och en 360

#535

Postad 27 mars 2008 - 08:12

Unregistered85209f44
  • Unregistered85209f44
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0

Det låter som ett sant lotteri när det är en salig blandning i samma LOT, tur att distansavtalslagen ser ut som den gör.

Hur gör man för att med minsta möjliga åverkan på kartongen kolla om det är en 65nm som vilar under emballaget? Spontant drar jag en gissning på att det är lättast att spana in nätdelen och dess watt-angivelse...


På sidan av kartongen, på klistermärket med serienumret ska det stå 175W.
Jag köpte en Premium HDMI på Webhallen i veckan, fick med 65nm.

Redigerat av Unregistered85209f44, 27 mars 2008 - 08:13.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.