Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

65nm har äntligen dykt upp!

534 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 09 oktober 2007 - 17:59

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Bra skrivet, har tänkt beställa idag, synd att pappa inte kommer förräns tio, tänk om nån hinner före  :rolleyes:

Anledningen att jag måste beställa när pappa är hemma är att jag ska ta den på avbetalning.

<{POST_SNAPBACK}>

ÄNNU en anledning till att köpa nu! Passa på att köpa nu när farsan är på sitt givmilda humör! 360 är maskinen att äga om man är på en budget. Det finns hur mycket gamla bra spel som helst att köpa till en billig peng. Kika på GameRankings och MetaCritic för spel med höga betyg. Verkar som du gillar fps; köp Call of Duty 2, billigt som snor och något av det bästa jag spelat på 360. Tycker dock du fått till en bra början med de spel du nämnt ovan.

Kan nästan garantera att du vill ha Guld-medlemskap efter din 3 månaders prövotid också så försök förhandla fram ett sånt av far din också. Klippa gräsmattor och/eller tävtta bilen är ett bra komplement till den i övrigt fysiskt oanstängande aktiveteten att mosa amrisar i Halo.

-lk

#102

Postad 09 oktober 2007 - 18:05

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Lyssna på lillkille. Han har en bra poäng där.

#103

Postad 09 oktober 2007 - 18:09

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Bra skrivet, har tänkt beställa idag, synd att pappa inte kommer förräns tio, tänk om nån hinner före   :rolleyes:

Anledningen att jag måste beställa när pappa är hemma är att jag ska ta den på avbetalning.

<{POST_SNAPBACK}>

ÄNNU en anledning till att köpa nu! Passa på att köpa nu när farsan är på sitt givmilda humör! 360 är maskinen att äga om man är på en budget. Det finns hur mycket gamla bra spel som helst att köpa till en billig peng. Kika på GameRankings och MetaCritic för spel med höga betyg. Verkar som du gillar fps; köp Call of Duty 2, billigt som snor och något av det bästa jag spelat på 360. Tycker dock du fått till en bra början med de spel du nämnt ovan.

Kan nästan garantera att du vill ha Guld-medlemskap efter din 3 månaders prövotid också så försök förhandla fram ett sånt av far din också. Klippa gräsmattor och/eller tävtta bilen är ett bra komplement till den i övrigt fysiskt oanstängande aktiveteten att mosa amrisar i Halo.

-lk

<{POST_SNAPBACK}>

Det är så att min farsa jobbar borta några dagar i veckan och jag och mina bröder måste göra sysslor som han skulle ha gjort.
Får 500 i månaden för det.
Xbox, fifa, halo, extra handkontroll (måste bli en halo-version om jag ska få boxen innan helgen), 20m nätverkskabel kostar 500kr månaden x 11 gånger.
Då ska han ta de pengarna till xboxet.

Live har jag råd att köpa själv, 1-2 extra spel ska också inhandlas på det.
Cod2 har jag till datorn, kanske blir det cod3 eller vänta på 4:an

Halo och fifa borde ju hålla ett tag också, kan spela med min kusin över live.

#104

Postad 09 oktober 2007 - 18:36

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Det är så att min farsa jobbar borta några dagar i veckan och jag och mina bröder måste göra sysslor som han skulle ha gjort.
Får 500 i månaden för det.
Xbox, fifa, halo, extra handkontroll (måste bli en halo-version om jag ska få boxen innan helgen), 20m nätverkskabel kostar 500kr månaden x 11 gånger.
Då ska han ta de pengarna till xboxet.

Live har jag råd att köpa själv, 1-2 extra spel ska också inhandlas på det.
Cod2 har jag till datorn, kanske blir det cod3 eller vänta på 4:an

Halo och fifa borde ju hålla ett tag också, kan spela med min kusin över live.

<{POST_SNAPBACK}>

Oki, själv köper jag mest gamla spel på rea. Dessa spelar jag sedan igenom och byter in. Man kan tex försöka hitta folk här att byta med, då får man ett nytt spel till priset av porto. Eller så kan man, som jag också gör, spara ihop några gamla spel och byta in tex hos EBGames mot ett nytt. Ibland kör de kampanjer där man byter in 3 gamla spel och får ett nytt om man förhandsbokar. Game körde en kampanj där man kunde byta in 2 gamla mot Halo3. Tyvärr både Games och Ebgames normala begagnatutbud ganska saftigt prissatt. Vet även att folk använder Tradera och andra auktionssajter för att köpa/sälja spel. Hela poängen är att man inte behöver lägga 5-600 på nya spel. Finns massa att införskaffa om man kan leva med att spelen har några månader på nacken. Och tvspelande behöver inte bli så dyr hobby då.

Perfekt även med några bröder så kan ni dela kostnaderna lite :rolleyes: Och att alltid har nån att spela med/mot. Önskar jag kunde säga det samma om de jag bor med (katt och flickvän).

-lk

#105

Postad 09 oktober 2007 - 18:36

erithiof
  • erithiof
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Bra skrivet, har tänkt beställa idag, synd att pappa inte kommer förräns tio, tänk om nån hinner före   :rolleyes:

Anledningen att jag måste beställa när pappa är hemma är att jag ska ta den på avbetalning.

<{POST_SNAPBACK}>

ÄNNU en anledning till att köpa nu! Passa på att köpa nu när farsan är på sitt givmilda humör! 360 är maskinen att äga om man är på en budget. Det finns hur mycket gamla bra spel som helst att köpa till en billig peng. Kika på GameRankings och MetaCritic för spel med höga betyg. Verkar som du gillar fps; köp Call of Duty 2, billigt som snor och något av det bästa jag spelat på 360. Tycker dock du fått till en bra början med de spel du nämnt ovan.

Kan nästan garantera att du vill ha Guld-medlemskap efter din 3 månaders prövotid också så försök förhandla fram ett sånt av far din också. Klippa gräsmattor och/eller tävtta bilen är ett bra komplement till den i övrigt fysiskt oanstängande aktiveteten att mosa amrisar i Halo.

-lk

<{POST_SNAPBACK}>



Vadå, är det 3 månader gratis live nu, trodde det var en månad??

#106

Postad 09 oktober 2007 - 18:38

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Vadå, är det 3 månader gratis live nu, trodde det var en månad??

<{POST_SNAPBACK}>

My bad, en månad är det nog. Räcker till för att bli hooked iaf :rolleyes:

-lk

#107

Postad 09 oktober 2007 - 18:41

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Det är så att min farsa jobbar borta några dagar i veckan och jag och mina bröder måste göra sysslor som han skulle ha gjort.
Får 500 i månaden för det.
Xbox, fifa, halo, extra handkontroll (måste bli en halo-version om jag ska få boxen innan helgen), 20m nätverkskabel kostar 500kr månaden x 11 gånger.
Då ska han ta de pengarna till xboxet.

Live har jag råd att köpa själv, 1-2 extra spel ska också inhandlas på det.
Cod2 har jag till datorn, kanske blir det cod3 eller vänta på 4:an

Halo och fifa borde ju hålla ett tag också, kan spela med min kusin över live.

<{POST_SNAPBACK}>

Oki, själv köper jag mest gamla spel på rea. Dessa spelar jag sedan igenom och byter in. Man kan tex försöka hitta folk här att byta med, då får man ett nytt spel till priset av porto. Eller så kan man, som jag också gör, spara ihop några gamla spel och byta in tex hos EBGames mot ett nytt. Ibland kör de kampanjer där man byter in 3 gamla spel och får ett nytt om man förhandsbokar. Game körde en kampanj där man kunde byta in 2 gamla mot Halo3. Tyvärr både Games och Ebgames normala begagnatutbud ganska saftigt prissatt. Vet även att folk använder Tradera och andra auktionssajter för att köpa/sälja spel. Hela poängen är att man inte behöver lägga 5-600 på nya spel. Finns massa att införskaffa om man kan leva med att spelen har några månader på nacken. Och tvspelande behöver inte bli så dyr hobby då.

Perfekt även med några bröder så kan ni dela kostnaderna lite :rolleyes: Och att alltid har nån att spela med/mot. Önskar jag kunde säga det samma om de jag bor med (katt och flickvän).

-lk

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, bröderna kanske lägger på nåt spel, iallafall min storebror.
Konsolerna vi har som spelas:
Min lillebror har ett gamecube, jag ett ps2 köper xbox idag förhoppningsvis, min storebror ska köpa en ps3:a men vet inte när.

Så min lillebror köper väl till sitt, min storebror kanske köper nhl men inget mer.
Min kusin har även erbjudit mig 2 spel men har tackat nej. Det var tiger woods 2007 och nhl 2007.
Tycker han får behålla dem när jag ändå inte kommer spela.

#108

Postad 10 oktober 2007 - 07:36

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Har beställt xboxet nu :P
Tror inte jag hinner få det till helgen då fifa 08 precis tagit slut :rolleyes:

Blev så sent igår så har inte hunnit skapa ett konto med handelsbank finans, behöver man det?
Får kika på det i eftermiddag

#109

Postad 10 oktober 2007 - 07:54

Torim
  • Torim
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0
Hm, fick just detta av en kollega på jobb .... då får man vänta tills i Augusti ....2008 ...
Kolla: http://blogs.mercury...mes_jasper.html

#110

Postad 10 oktober 2007 - 08:48

cna
  • cna
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0

Har beställt xboxet nu :lol:
Tror inte jag hinner få det till helgen då fifa 08 precis tagit slut :P

<{POST_SNAPBACK}>


Jag köpte Fifa 08 på Elgiganten Kungsgatan och de hade rätt många ex kvar i söndags. Förutsätter i och för sig att du bor i Sthlm :rolleyes:

#111

Postad 10 oktober 2007 - 09:07

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Hm, fick just detta av en kollega på jobb .... då får man vänta tills i Augusti ....2008 ...
Kolla: http://blogs.mercury...mes_jasper.html

<{POST_SNAPBACK}>

Läste första kommentaren på bloggen och tänker "vilka sorgliga människor det finns" :/

-lk

#112

Postad 10 oktober 2007 - 09:08

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

Hm, fick just detta av en kollega på jobb .... då får man vänta tills i Augusti ....2008 ...
Kolla: http://blogs.mercury...mes_jasper.html

<{POST_SNAPBACK}>


Där ser man! Fast inte en chans jag klarar vänta längre nu. Att vänta in en 65 cpu är svårt nog med alla underbara spel som släpps. Vintern måste ju genomlevas med en 360!

Köper nya cpu:n så fort den är 100% bekräftad och säker att hitta. Får väl koka sönder den i ett skåp när den nya kommer... :rolleyes:

Trist bara att Sverige ligger så långt efter med leveranserna..

#113

Postad 10 oktober 2007 - 09:13

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

  • 252 inlägg
  • 0

Läste första kommentaren på bloggen och tänker "vilka sorgliga människor det finns" :/

-lk

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror bara det är du som är lite oförstående. Man köper en 360 för olika ändamål. Vissa bryter garantin direkt och då vill man givetvis ha en hållbar konsol som inte bryter ner inom några månader.

#114

Postad 10 oktober 2007 - 09:19

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Så på 2 år har det inte hänt ett skvatt, så jag tror knappast att det blir natt och dag skillnad mellan 90nm och 65nm heller.

<{POST_SNAPBACK}>

Det där stämmer ju inte för 5 öre. GPU kylflänsen är en förbättring som inte bör glömmas och gör skillnad! Dock är det ingen garanti för RoD då det är ett resultat av flera fel. Men är helt klart ett steg framåt. Bytet från 90nm till 65nm kommer inte vara natt och dag som du säger då det inte är där problemet sitter, det säger sig självt. Men den kanske sänker medeltempraturen i boxen trots att GPU'ns yta kokar på som förr. Men än så länge är det oklart då ingen gjort värmetest.

Hm, fick just detta av en kollega på jobb .... då får man vänta tills i Augusti ....2008 ...
Kolla: http://blogs.mercury...mes_jasper.html

<{POST_SNAPBACK}>

Nu hann du posta före mig :rolleyes:
Takahashi hade rätt om när 65nm CPU skulle komma så jag förmodar att han har rätt nu med.

#115

Postad 10 oktober 2007 - 09:36

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Läste första kommentaren på bloggen och tänker "vilka sorgliga människor det finns" :/

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror bara det är du som är lite oförstående. Man köper en 360 för olika ändamål. Vissa bryter garantin direkt och då vill man givetvis ha en hållbar konsol som inte bryter ner inom några månader.

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker inte det är sorgligt.
Snubben vill bara inte investera i en maskin som är känd för att gå sönder.
Han kanske sitter och lirar Wii och PS3 medan han väntar, vad vet vi liksom?
Det sorliga är att MS producerar en opålitlig maskin och de som verkligen gillar spelen kan inte låta bli att köpa och åker eventuellt på en nitlott. Jag var inte sugen på 360 vid släppet men blev det med tiden och när jag började läsa mer och mer om konsolen bestämde jag mig för att vänta just på grund av felen. Jag är glad att jag gjorde det! För nu har jag iaf GPU kylflänsen vilket är helt klart bättre än en utan.

#116

Postad 10 oktober 2007 - 10:50

joe_manic
  • joe_manic
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0

Läste första kommentaren på bloggen och tänker "vilka sorgliga människor det finns" :/

-lk

<{POST_SNAPBACK}>


Jag tror bara det är du som är lite oförstående. Man köper en 360 för olika ändamål. Vissa bryter garantin direkt och då vill man givetvis ha en hållbar konsol som inte bryter ner inom några månader.

<{POST_SNAPBACK}>


Årets anglicism? :)

#117

Postad 10 oktober 2007 - 11:42

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Läste första kommentaren på bloggen och tänker "vilka sorgliga människor det finns" :/

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror bara det är du som är lite oförstående.

<{POST_SNAPBACK}>

På vilket sätt är man oförstående för att man ifrågasätter konsumenters behov av en förändring i en produkt som inte bevisligen innebär några förbättringar? Jag "förstår" den snubben till 100%; och han är inget annat en sorglig typ. På något sätt i hans hjärna är 65nm någon magisk pryttel som är värd mer än 1 och ett halvt års användande av en 360. Den ekvationen går inte alls ihop för mig.

Man köper en 360 för olika ändamål. Vissa bryter garantin direkt och då vill man givetvis ha en hållbar konsol som inte bryter ner inom några månader.

<{POST_SNAPBACK}>

En 360 köps för de ändamål som tydligt anges i manualen och det den är avsedd till. Använder man den inte enligt anvisningar så får man ju skylla sig själv om den går sönder. På samma sätt står MS för skadan om den går sönder ÄVEN om man använt den enligt anvisningar. 3 års garanti är en del av produkten och är avsedd att lindra problemen med RLOD. Och i mina ögon ger garantin betydligt mer "verkligt" skydd mot problem än 65 nm. Mao kan man känna sig relativt trygg om man köper en 360 idag. Visst, man kan ju alltid bryta bestämmelserna för att garantin skall gälla och montera LED fläktar och fan och hans moster men den som gör det kan ju, bevisligen, inte bry sig om RLOD såpass mycket att han ger f-n i att bryta upp sin nya maskin. Och den personen är varken värd mitt förstående eller mitt oförstående.

-lk

#118

Postad 10 oktober 2007 - 13:50

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Det sorliga är att MS producerar en opålitlig maskin och de som verkligen gillar spelen kan inte låta bli att köpa och åker eventuellt på en nitlott. Jag var inte sugen på 360 vid släppet men blev det med tiden och när jag började läsa mer och mer om konsolen bestämde jag mig för att vänta just på grund av felen. Jag är glad att jag gjorde det! För nu har jag iaf GPU kylflänsen vilket är helt klart bättre än en utan.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft 360 sen 051202, den har hängt/fryst sig ett 3-4ggr (håller inte räkningen faktiskt) vilket jag anser är helt normalt för en datorbaserad produkt. Den har INGA av de förbättringar som gjorts i efterföljande revisioner som limning, förstärkta stagningar, bättre strömregulering eller 65 nm chip.

Enligt din post här har din Elite haft ett gäng problem.

Och du påstår fortfarande att din Elite med extra tuff GPU kylfläns är att föredra över min felfria 2005 360 ?

Nu kommer säkert många påstå att jag haft tur. Visst, det kanske jag haft. Det är skit samma. Men jag hade ju inte ens haft chansen att ha tur om jag hade gjort som killen ovan och väntat så länge.

Hela denna tråd är fylld med, som bäst, konjekturer kring varför 65 nm är bra för andra än producenten. Inte någonstans har jag läst fakta.

Och jag ser det som min uppgift att vara djävulens advokat för att dämpa hysterin kring detta, få folk att köpa NU och hålla Sveriges lyxkonsumtion på topp.

-lk

#119

Postad 10 oktober 2007 - 14:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det sorliga är att MS producerar en opålitlig maskin och de som verkligen gillar spelen kan inte låta bli att köpa och åker eventuellt på en nitlott. Jag var inte sugen på 360 vid släppet men blev det med tiden och när jag började läsa mer och mer om konsolen bestämde jag mig för att vänta just på grund av felen. Jag är glad att jag gjorde det! För nu har jag iaf GPU kylflänsen vilket är helt klart bättre än en utan.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft 360 sen 051202, den har hängt/fryst sig ett 3-4ggr (håller inte räkningen faktiskt) vilket jag anser är helt normalt för en datorbaserad produkt. Den har INGA av de förbättringar som gjorts i efterföljande revisioner som limning, förstärkta stagningar, bättre strömregulering eller 65 nm chip.

Enligt din post här har din Elite haft ett gäng problem.

Och du påstår fortfarande att din Elite med extra tuff GPU kylfläns är att föredra över min felfria 2005 360 ?

Nu kommer säkert många påstå att jag haft tur. Visst, det kanske jag haft. Det är skit samma. Men jag hade ju inte ens haft chansen att ha tur om jag hade gjort som killen ovan och väntat så länge.

Hela denna tråd är fylld med, som bäst, konjekturer kring varför 65 nm är bra för andra än producenten. Inte någonstans har jag läst fakta.

Och jag ser det som min uppgift att vara djävulens advokat för att dämpa hysterin kring detta, få folk att köpa NU och hålla Sveriges lyxkonsumtion på topp.

-lk

<{POST_SNAPBACK}>



Du har haft tur :)

Ne men som sdh har sagt så har man inte bara gått till 65nm (vilket i första hand inte har med RRoD att göra utan ekonomiska anledningar) utan även ändrat flänsarnas fästen. Enligt "experter" är det dessa fästen som böjs vid värme och trycker vid GPUn. Finns företag, i sverige, som tar 1000kr för att ändra dessa fästen så att man slipper RRoD. Trodde inte på det först förän en polare gjorde det på sin som fått RRoD för att behålla sin Samsung (får oftast Hitachi om man skickar på garanti), de meckade och efter det försvann RRoD och funkar i 3 månader efter.

Eftersom vi kan anta att 30% av Xbox 360 på orginal designen någon gång kommer dö efter köp och en av de största anledningarna är fel på flänskonstruktionen så kan man ju anta att risken för att sin köpta 360 ska hålla minskar drastisk med den nya konstruktionen.

Sen är ju teori och praktik två olika saker som man bör vänta och se.

#120

Postad 10 oktober 2007 - 15:07

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Eftersom vi kan anta att 30% av Xbox 360 på orginal designen någon gång kommer dö efter köp och en av de största anledningarna är fel på flänskonstruktionen så kan man ju anta att risken för att sin köpta 360 ska hålla minskar drastisk med den nya konstruktionen.

Sen är ju teori och praktik två olika saker som man bör vänta och se.

<{POST_SNAPBACK}>


Problemet med böjda flänsfästen är alltså något som är åtgärdat på den nya falconbrädan (nyproduktionsbatcherna, halo3 edition osv)?
Jag fattade det som att det fortfarande var det som va det stora felet och en av anledningarna till RRoD ÄVEN på dom nya? Men jag kanske rörde ihop allt?

#121

Postad 10 oktober 2007 - 15:14

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Bara hoppas man får med 65nm, tror inte dustin har skicka än.


offtopic:

Nån som vet om man måste skapa ett konto hos handelbanken finans innan man får varorna?

#122

Postad 10 oktober 2007 - 15:35

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Jag har haft 360 sen 051202, den har hängt/fryst sig ett 3-4ggr (håller inte räkningen faktiskt) vilket jag anser är helt normalt för en datorbaserad produkt. Den har INGA av de förbättringar som gjorts i efterföljande revisioner som limning, förstärkta stagningar, bättre strömregulering eller 65 nm chip.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker också att dina hängningar låter som ett normalt antal och det är ju kul att din har fungerat så bra som den har gjort. Och varför vissa konsoler fungerar som din medan nyare konsoler som blivit avdammade, placerade på välventilerade platser och riktigt daltade med går sönder är riktigt underligt. Men det är dålig design och byggkvalité, vad skall man mer säga? Life is like a Xbox of chocolates, you never know what you're gonna get.

Enligt din post här har din Elite haft ett gäng problem. Och du påstår fortfarande att din Elite med extra tuff GPU kylfläns är att föredra över min felfria 2005 360 ?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har inte påstått att jag tar Eliten före DIN felfria konsol. Jag skulle gärna vilja ha en felfri 360, låter trevligt. Men jag tar Eliten med GPU kylfläns före en modell utan för att man kan ju inte veta innan köp hur länge 360'n kommer överleva eller bete sig. Argumentet är lite löjligt faktiskt.

Nu kommer säkert många påstå att jag haft tur. Visst, det kanske jag haft. Det är skit samma. Men jag hade ju inte ens haft chansen att ha tur om jag hade gjort som killen ovan och väntat så länge.

<{POST_SNAPBACK}>

Och det är inte alls skitsamma om du har haft tur. Man skall inte behöva ha tur för att få en felfri konsol om man har betalat stora summor för en.

Och jag ser det som min uppgift att vara djävulens advokat för att dämpa hysterin kring detta, få folk att köpa NU och hålla Sveriges lyxkonsumtion på topp.

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst skall man köpa nu om man vill det eller vänta på 65nm CPU om man lutar åt det hållet.
Det är väl upp till var och en att fatta sina egna beslut. Varför skulle det beslutet vara ditt? Hysterin som råder är den du skapar.

EDIT: Typo.

Redigerat av Unregistered9f526589, 10 oktober 2007 - 16:05.


#123

Postad 10 oktober 2007 - 16:28

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
Fick idag bekräftat att jag kommer få vänta på min beställda Elite tills början av 2008.
Fördelen med det är dock att då får jag med säkerhet 65nm.

#124

Postad 10 oktober 2007 - 16:40

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Jäklar du, det var ingen kort väntetid :)

#125

Postad 10 oktober 2007 - 16:57

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Fick idag bekräftat att jag kommer få vänta på min beställda Elite tills början av 2008.
Fördelen med det är dock att då får jag med säkerhet 65nm.

<{POST_SNAPBACK}>


det va som attan.. Vilken återförsäljare gav dig det beskedet? Kanske ett långskott, men är det olika inköpare/grossister som marknadsför xboxen i sverige, eller har man inte sån tur att en
annan återförsäljare kan tänkas få fram sin leverans lite tidigare?
Någon som kan bekräfta/dementera?

#126

Postad 10 oktober 2007 - 17:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Eftersom vi kan anta att 30% av Xbox 360 på orginal designen någon gång kommer dö efter köp och en av de största anledningarna är fel på flänskonstruktionen så kan man ju anta att risken för att sin köpta 360 ska hålla minskar drastisk med den nya konstruktionen.

Sen är ju teori och praktik två olika saker som man bör vänta och se.

<{POST_SNAPBACK}>


Problemet med böjda flänsfästen är alltså något som är åtgärdat på den nya falconbrädan (nyproduktionsbatcherna, halo3 edition osv)?
Jag fattade det som att det fortfarande var det som va det stora felet och en av anledningarna till RRoD ÄVEN på dom nya? Men jag kanske rörde ihop allt?

<{POST_SNAPBACK}>


Dom nya? du får gärna specificera vad som klassas som nya. MS har bytat så ofta att jag knappt har koll än.

Tills sdh: Har det dykt upp RRoD på falcon än med de nya flänsarna o 65nm?

#127

Postad 10 oktober 2007 - 17:45

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Dom nya? du får gärna specificera vad som klassas som nya. MS har bytat så ofta att jag knappt har koll än.

<{POST_SNAPBACK}>


ja alltså dom nya med 65nm cpu och ny kylfläns över gpu. Kanske inte var de som är de sk. falconmodellerna? Ursäktar snurret, men jag har nyligen försökt att sätta mig in i hela 360-svängen så jag reserverar mig för dumma frågor

#128

Postad 10 oktober 2007 - 17:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Dom nya? du får gärna specificera vad som klassas som nya. MS har bytat så ofta att jag knappt har koll än.

<{POST_SNAPBACK}>


ja alltså dom nya med 65nm cpu och ny kylfläns över gpu. Kanske inte var de som är de sk. falconmodellerna? Ursäktar snurret, men jag har nyligen försökt att sätta mig in i hela 360-svängen så jag reserverar mig för dumma frågor

<{POST_SNAPBACK}>


Yes Falcon is the latest. Har du länkar till folk med garanterat faclon och som fått RRoD? kom nu ihåg att inte alla Halo 3 Edition är Falcon så bara för att en Halo 3 maskin har röda lampor är det inte en falcon.

#129

Postad 10 oktober 2007 - 17:59

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Fick idag bekräftat att jag kommer få vänta på min beställda Elite tills början av 2008.
Fördelen med det är dock att då får jag med säkerhet 65nm.

<{POST_SNAPBACK}>


det va som attan.. Vilken återförsäljare gav dig det beskedet? Kanske ett långskott, men är det olika inköpare/grossister som marknadsför xboxen i sverige, eller har man inte sån tur att en
annan återförsäljare kan tänkas få fram sin leverans lite tidigare?
Någon som kan bekräfta/dementera?

<{POST_SNAPBACK}>

Utnyttjar Ebgames erbjudandet Premium+5 spel = Elite. Som det ser ut nu kommer hela ebgames koncernen (100 butiker) få dela på 200 Elite. 2 Elite per butik och jag står på 10:e plats i kön.
Dock ingen panik eftersom jag får behålla min premium i väntan på att den kommer.

#130

Postad 10 oktober 2007 - 18:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Det enda jag sett om Falcon och RRoD är följande nyhet:

http://www.n4g.com/x...News-71365.aspx

Dock så står där MFD: 2007-08-18

Men enligt vad jag har läst så:

"Based on the info in this thread, A Falcon model Xbox 360 MUST BE:

Lot #0734 (Halo 3) or later (all SKUs) (So far only Halo 3 Lot 0734 consoles have been found with 65nm)

Manufactured on or after 8/24/07

Team FDOU (Other teams may be Falcon as well, but none have been reported)"

Vilket gör denna till en icke Falcon.

* Ser nu att en kille har plockat upp en Lot 0734 av FDOU MDF: 8/24/07 och han hade ändå fått det gamla bordet.

* Enligt mer info från tråden så ska man försökta satsa på det som kommer efter Lot 0734 då den inte är 100% det nya bordet. Till jul lär säkert nya system komma med spel, de lär garanterat vara av Falcon.

Redigerat av PalmiNio, 10 oktober 2007 - 18:06.


#131

Postad 10 oktober 2007 - 18:04

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
@Schreil. Då sitter vi i samma båt.

#132

Postad 10 oktober 2007 - 18:07

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

@Schreil.  Då sitter vi i samma båt.

<{POST_SNAPBACK}>

Mm det positiva är att 65nm kommer finnas i våra konsoller och att vi slipper lämna i från våra premium fram tills elite kommer.

#133

Postad 10 oktober 2007 - 18:10

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Vad det gäller 65nm så är det ju bara att hoppas. Vad det gäller att vänta så håller jag med om att det går ingen nöd på oss då vi fortfarande har möjlighet att spela på våra Premiums. Vem vet. Det kanske visar sig att dessa förseningar bara leder till nåt bra.

#134

Postad 10 oktober 2007 - 18:13

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

  • 911 inlägg
  • 0
Men de har kvar de underbara DVD spelarna ännu ??


Mvh

#135

Postad 10 oktober 2007 - 18:23

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Vad det gäller 65nm så är det ju bara att hoppas. Vad det gäller att vänta så håller jag med om att det går ingen nöd på oss då vi fortfarande har möjlighet att spela på våra Premiums. Vem vet. Det kanske visar sig att dessa förseningar bara leder till nåt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Vem vet, det bästa vore om dem istället gav oss en 360 Halo 3 edition och bytte ut hårdisken mot en 120 gb :)

#136

Postad 10 oktober 2007 - 18:26

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Nej fy ***. Jag vill ha en svart konsoll, inte spyäckelgrön. :)


Dessutom får vi väl knappast 65nm då.

Redigerat av Outrage, 10 oktober 2007 - 18:27.


#137

Postad 10 oktober 2007 - 18:31

erithiof
  • erithiof
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0

Nej fy ***. Jag vill ha en svart konsoll, inte spyäckelgrön.  :)


Dessutom får vi väl knappast 65nm då.

<{POST_SNAPBACK}>



haha, "spyäckelgrön" , fan va skön kommentar

#138

Postad 10 oktober 2007 - 18:31

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Nej fy ***. Jag vill ha en svart konsoll, inte spyäckelgrön.  :D


Dessutom får vi väl knappast 65nm då.

<{POST_SNAPBACK}>

Den är ju snygg men smaken är väl som baken. :)
Nej men det kanske vi ändå inte får.
För övrigt blev det snuskigt billigt för mig:
Hade ett presentkort på 100:- så jag slapp dem där 99:- man ska betala.
Jag köpte Prey,Fifa 06 och Nfl Madden 06 för 99:-/st, hade redan två skitspel sedan
tidigare. Vilka spel ska du byta bort?

#139

Postad 10 oktober 2007 - 18:35

adebahr
  • adebahr
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Yes Falcon is the latest. Har du länkar till folk med garanterat faclon och som fått RRoD? kom nu ihåg att inte alla Halo 3 Edition är Falcon så bara för att en Halo 3 maskin har röda lampor är det inte en falcon.

<{POST_SNAPBACK}>


nej jag har inga bevis för att detta skulle vara sant, men jag fick den uppfattningen och jag blir inte förvånad om det var felaktigt. Rätta mig gärna om jag har fel nu men..
Falcon kallas den nyaste revisionen med 65nm och ny kylfläns över gpu (dock fortf. 90nm), inte sant?

Det jag trodde var att det var ett NYTT problem som dykt upp (böjda fästen för flänsen) som alltså inte fanns på tidigare "gamla" modeller. Men även här så kan jag ha snurrat lite.. :)

#140

Postad 10 oktober 2007 - 18:35

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Fick man byta in Fifa?

Jag byter in NHL 2k6 99 spänn. Madden 06 99spänn. Prey 99 spänn och slutligen football manager 06 99 spänn ( Detta spel är giltigt trots att det normalt brukar stå med på "förbudslistan" vid inbyten). Sen har jag sens förut Fear köpt för 149 spänn.

#141

Postad 10 oktober 2007 - 18:39

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Fick man byta in Fifa?

Jag byter in NHL 2k6 99 spänn. Madden 06 99spänn. Prey 99 spänn och slutligen football manager 06 99 spänn ( Detta spel är giltigt trots att det normalt brukar stå med på "förbudslistan" vid inbyten). Sen har jag sens förut Fear köpt för 149 spänn.

<{POST_SNAPBACK}>

Joo det vanliga fifa 06 men inte fifa 06 world cup.

#142

Postad 10 oktober 2007 - 19:00

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Ok, har dålig koll på sportspel. Jag vill skjuta saker. :)

#143

Postad 10 oktober 2007 - 19:46

Schreil
  • Schreil
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0

Ok, har dålig koll på sportspel. Jag vill skjuta saker.  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det ska ju finnas sånna också :)

#144

Postad 10 oktober 2007 - 20:01

Zecane
  • Zecane
  • Användare

  • 134 inlägg
  • 0

Yes Falcon is the latest. Har du länkar till folk med garanterat faclon och som fått RRoD? kom nu ihåg att inte alla Halo 3 Edition är Falcon så bara för att en Halo 3 maskin har röda lampor är det inte en falcon.

<{POST_SNAPBACK}>


nej jag har inga bevis för att detta skulle vara sant, men jag fick den uppfattningen och jag blir inte förvånad om det var felaktigt. Rätta mig gärna om jag har fel nu men..
...

<{POST_SNAPBACK}>


Sen så rapporterar ju knappast alla sina rrod på nätet. Och falcon har väl inte funnits ute särskilt länge? Finns folk som får rrod nu på modeller dom köpt för ett bra tag sedan. Så problemen kan ju ta ett tag innan de börjar dyka upp? Men förhoppningsvis är det mindre chans att man stöter på rrod med de nyare modellerna (falcon), kanske när garantin väl har gått ut :)

#145

Postad 10 oktober 2007 - 21:06

Outrage
  • Outrage
  • Beroende

  • 1 342 inlägg
  • 0
Du har ju garanti i tre år så efter det är det ändå läge att köpa nytt. :) :D

#146

Postad 11 oktober 2007 - 00:05

ramz
  • ramz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Min 360 gjord sept. förra året har fått ROD nu. Funderar på att skicka med en lapp i lådan när dom hämtar.

"Please give me 65 nm"

Tror ni det hjälper? :)

#147

Postad 11 oktober 2007 - 00:24

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Min 360 gjord sept. förra året har fått ROD nu. Funderar på att skicka med en lapp i lådan när dom hämtar.

"Please give me 65 nm"

Tror ni det hjälper? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja kanske :) men skriv det på tyska, annar så hajar de inte :)

#148

Postad 11 oktober 2007 - 00:43

ramz
  • ramz
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Min 360 gjord sept. förra året har fått ROD nu. Funderar på att skicka med en lapp i lådan när dom hämtar.

"Please give me 65 nm"

Tror ni det hjälper? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja kanske :) men skriv det på tyska, annar så hajar de inte :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


Ah, just det. Kan inte tyska tyvärr, tolk någon? :)

Bästa jag kan: "Geben mich 65 nm bitte". Ok, jag suger på tyska.

#149

Postad 11 oktober 2007 - 01:06

snuffe82
  • snuffe82
  • Forumräv

  • 622 inlägg
  • 0

Min 360 gjord sept. förra året har fått ROD nu. Funderar på att skicka med en lapp i lådan när dom hämtar.

"Please give me 65 nm"

Tror ni det hjälper? :)

<{POST_SNAPBACK}>


Ja kanske :) men skriv det på tyska, annar så hajar de inte :D

<{POST_SNAPBACK}>


Ah, just det. Kan inte tyska tyvärr, tolk någon? :)

Bästa jag kan: "Geben mich 65 nm bitte". Ok, jag suger på tyska.

<{POST_SNAPBACK}>

haha :unsure: det är bra :rolleyes: prova.... kanske går

#150

Postad 11 oktober 2007 - 08:49

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Yes Falcon is the latest. Har du länkar till folk med garanterat faclon och som fått RRoD? kom nu ihåg att inte alla Halo 3 Edition är Falcon så bara för att en Halo 3 maskin har röda lampor är det inte en falcon.

<{POST_SNAPBACK}>

nej jag har inga bevis för att detta skulle vara sant, men jag fick den uppfattningen och jag blir inte förvånad om det var felaktigt. Rätta mig gärna om jag har fel nu men..
Falcon kallas den nyaste revisionen med 65nm och ny kylfläns över gpu (dock fortf. 90nm), inte sant?

Det jag trodde var att det var ett NYTT problem som dykt upp (böjda fästen för flänsen) som alltså inte fanns på tidigare "gamla" modeller. Men även här så kan jag ha snurrat lite.. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, CPU = 65nm och GPU = 90nm (Dean Takahasi ger indikationer på att 65nm kommer hösten 08)
Att X-clamps'en böjs p.g.a. värmen är ett problem som funnits sen release och är fortfarande ett av problemen som orsakar RoD. Folk har fått RoD på sina H3 konsoler, men dessa har inte varit Falcon.

Redigerat av Unregistered9f526589, 11 oktober 2007 - 09:02.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.