Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Recension: Command & Conquer 4

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 mars 2010 - 17:47

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0
Läs mer här

#2

Postad 23 mars 2010 - 18:14

Proneer
  • Proneer
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Verkar ju trevligt men tacka vet ja RA2 :)

#3

Postad 24 mars 2010 - 15:16

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0
Jag gillar dina spelrecensioner men hur kan du motivera en åtta i betyg om man har i åtanke den negativa feeling man får av din text? Jag luskade på om det skulle bli en sexa när jag satt och läste. (Har inte spelar spelet och har ingen aning om betyget är rättvist.) Det känns som att det går lite inflation i betygen. Jag litar ju på dig :)

#4

Postad 24 mars 2010 - 15:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Jag får anta att du menar mig Ausir? Isåfall tackar jag först och främst och påpekar sedan att det inte är jag som skrivit denna, utan att detta är Freezards första recension för Minhembio. Han får därmed förklara själv :) . Men attans vad problem vi har med att användarna tror att jag recenserar ALLT som skrivs här, märker ni inte skillnad så betyder det att jag inte profilerar mig :( . Det står alltid under betyget vem som skriver annars.

Att du tycker det går inflation i betygen så beror det nog helt enkelt på att 1) vi är inte en jättestor publikation så det är svårt att få de sämsta spelen såsom mykittenz och dig dog racing attack som vi förstås skulle velat ha och 2) alla storspel släpptes i början av året =P.

Men jag var faktiskt den enda i norden som gav så lågt som en sjua till Bioshock 2 vilket jag blev informerad om när jag lämnade in länken till distributören :( . Och sen har vi ju Metro, ett relativt lågt betyg, GoW3 fick ingen tia, Heavy Rain en åtta. Man får kolla lite hur betygen står sig i relation till vad andra ger, bra spel har det släppts på senaste det är ett som är säkert.

Alltid kul med feedback dock, skall be Freezard förklara ;)

#5

Postad 24 mars 2010 - 17:09

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Verkar ju trevligt men tacka vet ja RA2 :)


Instämmer

#6

Postad 24 mars 2010 - 20:45

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Jag kände faktiskt att det låg på en 6:a när jag började med spelet, grejen är att det är mycket komplicerat. Men som sagt, när jag kom över all förvirring så blev det genast mycket intressantare och man började testa massa olika stategier (för med 90 enheter och allt annat kan man faktiskt experimentera i all oändlighet). Spelar man med massa level 1 gubbar är det inget vidare för då vet man att de inte fattar nåt av vad de gör, men har man några i laget som är hög level så blir det lite lagstämning över det hela. Jag testade t.ex. att bara bygga enheter som reparerar mina allierade, och på det sättet lyckades jag och en annan som körde defense övervinna tre andra spelare fastän vi bara var två.

Det är ett mycket unikt spel så det är lite svårt att förklara faktiskt, ingen annan som prövat det?

#7

Postad 25 mars 2010 - 20:25

vikeskar
  • vikeskar
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0
Väntar på en CnC som är back to the roots.
Alla spel sen Westwood försvann har blivit sämre och sämre.

#8

Postad 27 mars 2010 - 00:12

13th Marine
  • 13th Marine
  • Beroende

  • 1 103 inlägg
  • 0
Varför plockar de bort baserna? Det var ju det roliga =/
Samma sak med Warhammer 40K...

#9

Postad 29 mars 2010 - 12:37

Dakhor
  • Dakhor
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Som ett fan av RTS och C&C spelen i övrigt måste jag säga att detta spel är ren skit... Det började bli sämre i och med Red Alert 3 och detta är värre än det.

Besviken

Som jämförelse tycker jag att Warhammer 40k - Dawn of War II är riktigt bra utan baser - om man ser det spelet som en annan genre är det riktigt roligt. C&C4 är inte roligt hur man än vrider och vänder på det.

/Dak

Redigerat av Dakhor, 29 mars 2010 - 12:39.


#10

Postad 30 mars 2010 - 14:36

Chesluk
  • Chesluk
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Jag förstår inte hur de kan ha klantat till det, långt innan C&C4 hemsidan fanns skickades en enkät till alla fans där man kunde ge sina synpunkter på ex crawlern, bibehållna spelmoment mm. Själv trodde jag crawlern skulle vara som en avancerad version av Mobile war factory alt Fist of NOD från Firestorm.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.