Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 juli 2012 - 21:03

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

  • 34 inlägg
  • 0

Läs mer här

#2

Postad 08 juli 2012 - 00:53

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 1
det är tur att vi alla är olika, hur man kan ge diablo3 full pott är för mig ett mysterium.

speciellt iom. att spelet inte ens är färdigt ännu utan man har betalat för att spela något som mer liknar en beta, dom har ju även sagt nu att dom förstår själva att folk lessnar iom att det inte finns något endgame värde i spelet.

aktionshuset förstör mer än vad det gör nytta, nu gäller det inte längre att hitta bäst saker utan man spelar för att få in pengar för att sedan köpa saker från ah.

act1 och 2 känns relativt välgjorda man 3 och 4a är ju en ren besvikelse, det märks att dom bara ville släppa skiten ofärdigt för att sedan patcha eller släppa en expansion.

#3

Postad 08 juli 2012 - 09:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag hoppas nästa Diablo blir ett MMO, det hade kunnat bli hur grymt som helst, just nu känns spelet lite fattigt på något sätt. Å andra sidan är man tveksam till hur Blizzard ska kunna göra ett MMO när man knappt kan få detta spel att vara stabilt i single player. Att slåss med en massa dator fiender är inte alls lika roligt som att ha mänskliga spelare med sig. Diablo 3 känns som att spelet är slut när man dödat slutbossen, replay value är väldigt dåligt.
Visst är det ett riktigt bra spel, skulle nog ge det en stark 8a eller svag 9a men det hade kunnat bli så mycket bättre och större. Jag hoppas man använder den motor man har nu och släpper Diablo spelen lite oftare i framtiden, kanske kan man även utveckla ett MMO på sidan om.

#4

Postad 08 juli 2012 - 11:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

speciellt iom. att spelet inte ens är färdigt ännu utan man har betalat för att spela något som mer liknar en beta, dom har ju även sagt nu att dom förstår själva att folk lessnar iom att det inte finns något endgame värde i spelet.

Jag skrev inte recensionen men jag har spelat 180 timmar och nu har jag tröttnat lite för att de måste patcha så det blir lättare att farma items eller väntar på PvP. Jag kan inte påstå att det är många spel som håller 180 timmar för mig, än mindre som jag spelar igenom flera gånger, så jag hade nog satt ett liknande betyg, kanske ett snäpp lägre. Jag såg någon som skrev bland användarrecensionerna att han hade spelat 190 timmar och haft roligt i 19 timmar. Självplågare?

aktionshuset förstör mer än vad det gör nytta, nu gäller det inte längre att hitta bäst saker utan man spelar för att få in pengar för att sedan köpa saker från ah.

Fram till inferno act 2 kan du klara dig utan att köpa in saker. Därefter behöver du hitta saker, för du har ändå inte råd att köpa ett helt gear i nuläget som gör att du klarar dig på inferno act 3 och 4 och kan döda så att du tjänar på det. Mobsen har ju flera miljoner liv liksom och dör du så kostar det 20 000 att reparera.

Jag gjorde en barb igår som bara skulle vara tank och tåla saker, för att testa: 50k liv, 1100 all resist, 500+ life regen, 1200 life on hit, 71% dmg red från armor... jag använde bara skills och passiva som gav mig defence, armor eller dmg reduced.

Och jag dog ändå som en fluga mot t.ex. skeletten med yxorna på act 3. Eller av någon som hade mortar. Trots så mycket fireresist det går i stort sett. Så ska du köpa ett gear som gör att du kan farma i act3 eller 4 idag så får du vara beredd att betala multum, fast jag ser inte hur det ska vara möjligt iom att jag hade i stort sett så bra gear man kan ha defencemässigt med barb.

AH känns mest som det är bra ifall man vill buffa karaktärer på lägre nivåer och göra spelet enklare. Det är ju åtminstone bra att pengar är till för något, i 99% av alla andra spel är det värdelöst.

#5

Postad 08 juli 2012 - 13:04

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Blizzard har väl redan gjort MMO tidigare... World of Warcraft typ? Sedan har de ett helt nytt MMO på gång också.

Och vilket endgame har Titan Quest, Dungeon Siege III och Torchlight då? Torchlight har ju inte ens multiplayer... och ja de har även sagt att Diablo-serien inte ska ha samma endgame som WoW har dvs det kommer inte nya saker hela tiden. Det är upp till var och en hur bra gear man vill hitta till sina karaktärer. Tycker själv det är roligare med Nephalem Valor än att göra Baal runs och klicka febrilt när han dör för att plocka upp rares innan andra snor dem. När de nerfar elites mer går det nog att spela Act 3 utan att dö hela tiden också :)

#6

Postad 09 juli 2012 - 12:03

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Jag skrev inte recensionen men jag har spelat 180 timmar och nu har jag tröttnat lite för att de måste patcha så det blir lättare att farma items eller väntar på PvP. Jag kan inte påstå att det är många spel som håller 180 timmar för mig, än mindre som jag spelar igenom flera gånger, så jag hade nog satt ett liknande betyg, kanske ett snäpp lägre. Jag såg någon som skrev bland användarrecensionerna att han hade spelat 190 timmar och haft roligt i 19 timmar. Självplågare?


Fram till inferno act 2 kan du klara dig utan att köpa in saker. Därefter behöver du hitta saker, för du har ändå inte råd att köpa ett helt gear i nuläget som gör att du klarar dig på inferno act 3 och 4 och kan döda så att du tjänar på det. Mobsen har ju flera miljoner liv liksom och dör du så kostar det 20 000 att reparera.

Jag gjorde en barb igår som bara skulle vara tank och tåla saker, för att testa: 50k liv, 1100 all resist, 500+ life regen, 1200 life on hit, 71% dmg red från armor... jag använde bara skills och passiva som gav mig defence, armor eller dmg reduced.

Och jag dog ändå som en fluga mot t.ex. skeletten med yxorna på act 3. Eller av någon som hade mortar. Trots så mycket fireresist det går i stort sett. Så ska du köpa ett gear som gör att du kan farma i act3 eller 4 idag så får du vara beredd att betala multum, fast jag ser inte hur det ska vara möjligt iom att jag hade i stort sett så bra gear man kan ha defencemässigt med barb.

AH känns mest som det är bra ifall man vill buffa karaktärer på lägre nivåer och göra spelet enklare. Det är ju åtminstone bra att pengar är till för något, i 99% av alla andra spel är det värdelöst.


jag farmar just nu act2 som alla andra känns det som, köper bit för bit från ah för att kunna ta mig framåt (varje del går väl på typ 7milj).
Jag började med en WD och hade roligt till lvl ~60, sedan lite meningslöst grindande efter saker men fick lite nytändning att farma med kompisar.

spelet blev lite roligare igen då jag startade en ny gubbe (babbe) men runt lvl 56-57 så ledsnade jag på han för att bara få han till 60 och parkera den.

startade nu en WH och ligger på lvl 35 på den och har roligt igen, fast vad gör man sedan då man inte har någon ny gubbe att starta och känner frustration över att man inte tar sig någonstans? ):

#7

Postad 09 juli 2012 - 12:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

startade nu en WH och ligger på lvl 35 på den och har roligt igen, fast vad gör man sedan då man inte har någon ny gubbe att starta och känner frustration över att man inte tar sig någonstans? ):

Väntar på att det ska patchas =P

Känns som att D3 är en berg och dalbana för många.

#8

Postad 09 juli 2012 - 13:00

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

  • 552 inlägg
  • 0

Jag gjorde en barb igår som bara skulle vara tank och tåla saker, för att testa: 50k liv, 1100 all resist, 500+ life regen, 1200 life on hit, 71% dmg red från armor... jag använde bara skills och passiva som gav mig defence, armor eller dmg reduced.

Och jag dog ändå som en fluga mot t.ex. skeletten med yxorna på act 3. Eller av någon som hade mortar. Trots så mycket fireresist det går i stort sett. Så ska du köpa ett gear som gör att du kan farma i act3 eller 4 idag så får du vara beredd att betala multum, fast jag ser inte hur det ska vara möjligt iom att jag hade i stort sett så bra gear man kan ha defencemässigt med barb.


Jag har en tank-orienterad barbar som jag spelade upp under semestern. Just nu (med buffar) ca 48k hp, 920-1020 resist, 0 life on hit (ska åtgärdas), ca 9,1k armor och runt 11,6k dps. Jag spelade igenom act 3 och 4 på inferno med en polare som hade bättre gear än mig. Hade aldrig klarat det annars, men jag klarar att grinda elite och rares solo så länge som jag får rätt sort. Hade 5 stackar i slutet av act 3 när jag körde solo igår kväll. Så det går att progressa i act 3, men du behöver bättre gear än det jag själv har för att farma (finns bättre än det du beskriver). Att farma act 2 är inga problem och då kan jag specca in i lite mer dps-skills och hålla runt 18,5k dps.

Det jag gillar med D3 är att gameplayet känns så extremt välpolerat. Det är nästan ingen down time och jag uppskattar att man kan köra med olika specs. Tyvärr verkar många förvänta sig något som liknar WoW, men för egen del levererade D3 precis vad jag förväntade mig och lite till. Sen var det jävligt buggigt och krångligt precis när det kom och buggar fortfarande med AH.

Redigerat av Stefan - Ölsvammel, 09 juli 2012 - 13:04.


#9

Postad 09 juli 2012 - 14:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

(finns bättre än det du beskriver).

Sure, lite bättre, men då får man betala multum som sagt, eller ha en enorm tur med drops.

Jag klarar också mig hyfsat i act 3 med min normala res/dmg gear men det är inte roligt när man vet att det kan komma mobs som man inte har en chans mot och fienderna tål så mycket. Man dör asmycket av all sorts fire t.ex, även med 1100 res. Du kan ju inte få mycket mer, säg 70 res på alla 12 items. Det blir 840 res, lägg till 50 % på war cry = 1260.

Jag provade också att köra en liferegen build innan min nuvarande och 2500 liv i sekunden är obetydligt :)

#10

Postad 13 juli 2012 - 12:12

Veckans
  • Veckans
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
Måste säga totala motsatsen om vad du skriver om svårighetsgraden i co-op. Spelet är ju fruktansvärt enkelt i multi, man slaktar bossarna på några sekunder och man får ligga i för att få några kills och hänga med i fronten på vanliga mobs. I singleplayer måste man tänka mycket mer på taktik och vad man gör, små misstag leder till döden.

Sen att jag rankar diablo som en 5 eller 6/10 och att det är ett dugligt hack n slash är en annan sak för där handlar det mer om smak och tycke.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.