Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ett bra och bekvämt sätt att betala

58 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 oktober 2017 - 20:39

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Retade mig på att Swedbank har slutat med e-kort. Supporten säger att "systemet är för gammalt". 

 

Jag har inte -och tänker inte skaffa mobil, så den frågan slipper vi diskutera.

Jag kan tänka mig att byta bank om det går att handla från laptopen utan dos-****t. 

Handlar mycket från Amazon.

 

Ös på med förslag!


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 10 oktober 2017 - 20:40.


#2

Postad 10 oktober 2017 - 21:02

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Trodde de flesta banker körde bankid idag. Vad naivt av mig.

#3

Postad 10 oktober 2017 - 21:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Swedbank kör bankid. Det jag inte vet är om amazon godtar bankid. Det verkar vara en svensk uppfinning som inte blommat ut fullt.



#4

Postad 10 oktober 2017 - 21:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Men kortköp kräver ju inte dosa, tror jag missuppfattar helt vad du söker av den nya banken.

#5

Postad 10 oktober 2017 - 21:16

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Bankid kräver inte dosa, om det är det du menar. Dock är jag osäker på om det går att handla från amazon med applikationen. Som sagt så vill jag undvika till varje pris att ta fram dosan så fort jag ska handla.



#6

Postad 10 oktober 2017 - 21:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
På Amazon har jag mitt kreditkort länkat. Och det är också länkat till PayPal.

Säkert? Ingen aning men det funkar klockrent.

#7

Postad 10 oktober 2017 - 21:20

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Men du måste fortfarande använda dosan för att öppna kontot?



#8

Postad 10 oktober 2017 - 21:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Swedbank så är kontot öppet 24/7 iaf senaste 10åren, inte shoppat på nätet på nån vecka

#9

Postad 10 oktober 2017 - 21:21

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

Amazon har ju inget extra skydd, slå in numret och det fungerar



#10

Postad 10 oktober 2017 - 21:26

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Swedbank så är kontot öppet 24/7 iaf senaste 10åren, inte shoppat på nätet på nån vecka

 

Men man måste använda dosan? Inte för att jag vill upprepa mig men ni har nog sett mina krav på bekvämlighet. Det börjar kännas som tråden börjar spåra ur redan...ha ha.



#11

Postad 10 oktober 2017 - 21:27

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Men man måste använda dosan? Inte för att jag vill upprepa mig men ni har nog sett mina krav på bekvämlighet. Det börjar kännas som tråden börjar spåra ur redan...ha ha.


Nej på Amazon så är ju mina 3 magiska siffror inskrivna så det krävs inget, dom har ju till och med "One click buy" så man kan shoppa väldigt lätt där om man vill 😋

#12

Postad 10 oktober 2017 - 21:37

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag har förstått att man kan ha sitt konto "öppet" dygnet runt. Dock skulle jag bli av med all mina pengar om nu mot förmodan någon får för sig att rensa mitt konto. Jag har sysslat lite med tanken att öppna kontot hela tiden. Kruxet är bara det att jag måste använda dosan om jag vill kolla om amazon har dragit något eller inte. Eller? Kan du komma in på kontot utan dosa för att kolla sådant?



#13

Postad 10 oktober 2017 - 21:40

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0

Jag har förstått att man kan ha sitt konto "öppet" dygnet runt. Dock skulle jag bli av med all mina pengar om nu mot förmodan någon får för sig att rensa mitt konto. Jag har sysslat lite med tanken att öppna kontot hela tiden. Kruxet är bara det att jag måste använda dosan om jag vill kolla om amazon har dragit något eller inte. Eller? Kan du komma in på kontot utan dosa för att kolla sådant?


Nej, jag använder mig av BankID/app det går ju inte se saldo på något sätt utan dosa om du inte använder en mobil. Med mobil kan man som Swedbank kund visa snabb saldo utan BankID/dosa på valt konto i appen.

#14

Postad 10 oktober 2017 - 21:45

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Synd. Jag kommer inte att skaffa mobil. Jaha...andra förslag? Tack ändå SKIBBE för att du orkade förklara. Åter till ämnet "hur slipper jag använda dosan via laptopen"...he he.



#15

Postad 10 oktober 2017 - 21:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Jag har LF Bank och har inte använt dosa de senaste... 4-5 åren?

 

Edit: Var tvungen att plocka fram dosan för att se om den fortfarande fungerar. Stendöd :)

Handlar för övrigt en del från utlandet. Har ett separat kort, knutet till ett separat konto, just för utlandsköp. Överföring mellan kontona går fortare än sidan laddar.

 

Edit2: Internetköp gör jag för övrigt med Mastercard. Har inga kortavgifter eller andra dolda dumheter.


Redigerat av Unregistereda299ec85, 10 oktober 2017 - 21:55.


#16

Postad 10 oktober 2017 - 22:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Har också mastercard men kan inte komma förbi problemet med att jag måste öppna kontot med en dosa. Finns det någon som betalar från sin laptop utan att tråden blir jättelång, och med svar som inte har med en laptop att göra? :)



#17

Postad 10 oktober 2017 - 23:30

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

  • 400 inlägg
  • 0

Aha! Nu fattar jag vad du menar! Swedbanks säkerhetsnivå för att öppna och stänga kort för internetköp är så pass hög att du måste ha bankdosan för att göra detta. 

 

Det kommer du inte runt om du inte kör en lösning liknande som Takeo kör. Jag kör en exakt likadan hos Swedbank Dvs. öppnade ett nytt konto och skaffade ett extra kort (mastercard) kopplat till det nya kontot. Då behöver du bara bankdosan första gången du öppnar upp kortet för internetköp och sen lämnar du det bara öppet så slipper du hålla på att öppna och stänga. Efter det behöver du bara bankid för att föra över pengar till nya kontot vid behov. Och ser du sen  till att du bara har pengar på kontot när du behöver dom så är risken minimal att bli av med större summor pengar.



#18

Postad 11 oktober 2017 - 04:33

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Verkar som det "bekvämaste" sättet just nu. man för över pengar med hjälp av bankid, utan att logga in med dosa på ett annat konto. Tack alla för svaren.



#19

Postad 11 oktober 2017 - 04:56

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Ett fristående kreditkort? Inget meck med att flytta pengar mellan olika konton, ”ingen” risk (såvida man inte är brutalt oaktsam), smidigt att hålla isär olika utgifter. För shopping online använder jag Paypal (som är knutet till Amex) i de fall den möjligheten finns, om inte så används ett MC som är ett rent kreditkort. Oron eller eventuell risk skulle aldrig motivera att hålla på med att öppna kort/konton eller flytta pengar..... har hamnat i kön på Pressbyrån när personen framför kommer på att han/hon måste logga in på banken för att flytta över pengar till de kontot kortet är kopplat till.

#20

Postad 13 oktober 2017 - 07:37

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0

Kör som Lobo...ett fristående MC kort som är rent kreditkort. Antingen direkt med det, men även kopplat via Paypal.



#21

Postad 13 oktober 2017 - 09:07

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Det kommer nog bli så att jag öppnar ett nytt konto och drar hem bankid-appen så jag slipper dosan. Sedan överför jag pengar till det nya kontot och lämnar det öppet hela tiden. 

 

Är det en bra idé?



#22

Postad 13 oktober 2017 - 09:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Det kommer nog bli så att jag öppnar ett nytt konto och drar hem bankid-appen så jag slipper dosan. Sedan överför jag pengar till det nya kontot och lämnar det öppet hela tiden. 

 

Är det en bra idé?

 

Vad säger Swedbank? Har dom nån lösning för dig?



#23

Postad 13 oktober 2017 - 09:48

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Låter som en bra idé. Funderar på något liknande då jag har blivit kapad två gånger på tre år

#24

Postad 15 oktober 2017 - 07:55

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Vad säger Swedbank? Har dom nån lösning för dig?

 

Jag har ännu inte kontaktat Swedbank. Jag läser om internet-betalning, och att man får hem ett antal koder när man beställer bankid. Hoppas det inte betyder att jag använder en ny kod varje gång jag beställer en film. Jag har förstått att man använder en engångskod man får när man beställer bankid för första gången. Det verkar också som jag ska få hem ett kort efter några dagar när man beställer. Fattar inte vad det kortet ska vara till. 


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 15 oktober 2017 - 07:56.


#25

Postad 15 oktober 2017 - 15:46

Erik_N
  • Erik_N
  • Beroende

  • 1 499 inlägg
  • 0

Jag är kund hos Westra Wermlands Sparbank och använder därmed Swedbanks internetbank. Kortet med koder är för att aktivera utökad användning för ditt BankID. Enklare tjänster kan användas direkt, medan en del andra kräver att man aktiverat utökad användning. Exempel på en tjänst som kräver utökad användning är att lägga upp nya betalningsmottagare.

 

Kodkortet behöver man alltså bara till detta, och man förbrukar då en kod för varje enhet man aktiverar utökad användning på (telefon, padda, dator....). Om inte jag minns fel är giltighetstiden för BankID två år, när det är dags att förnya måste man åter aktivera utökad användning; och således förbruka en kod till per enhet. Det gäller alltså att lägga sitt kodkort på ett ställe man kommer ihåg...

 

Till trådens ursprungliga ämne så använder jag själv i första hand kreditkort för handel på nätet, har ett SAS och ett Circle K. Har även PayPal och Coinbase för de tillfällen de funkar bättre.



#26

Postad 16 oktober 2017 - 10:29

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Det där med antal koder som man skulle använda stämde inte. Jag beställer bankid via Swedbank med dosa och hittar på en egen kod. Amazon kommer inte behöva min kod eller bankid för det är något de aldrig ser. Det var det jag trodde från början. Det lite dumma med bankid är att jag måste ta hem ett nytt var tredje månad. Detta gäller för bankid på fil.

 

Jag antar att vid köp från amazon så loggar jag in via bankid, sedan beställer jag ett film på amazon, och sedan antar jag att jag måste ange numret på mitt mastercard-kort. Eller?

 

Skulle man kunna säga att jag är som ett eget autogiro? He.. :)


Låter som en bra idé. Funderar på något liknande då jag har blivit kapad två gånger på tre år

Kapad när du använde mobilen? 


Vad säger Swedbank? Har dom nån lösning för dig?

Det är mer att jag måste haja hur amazon drar pengar, än att haja bankid. Jag är så skönt korkad. Men det löser sig. Det lutar ju åt bankid hur jag än gör. Det är ju trots allt bekvämast. Det enda obekväma är att beställa ett nytt bankid var tredje månad. 



#27

Postad 16 oktober 2017 - 10:34

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

 

 

Jag antar att vid köp från amazon så loggar jag in via bankid, sedan beställer jag ett film på amazon, och sedan antar jag att jag måste ange numret på mitt mastercard-kort. Eller?

 

 

Först så beställer du prylar och uppger numret på mastercard, sen så eventuellt (beror på vart du handlar) så måste du verifiera med bank-id.



#28

Postad 16 oktober 2017 - 10:39

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

 

 

 

 


Det är mer att jag måste haja hur amazon drar pengar, än att haja bankid. Jag är så skönt korkad. Men det löser sig. Det lutar ju åt bankid hur jag än gör. Det är ju trots allt bekvämast. Det enda obekväma är att beställa ett nytt bankid var tredje månad. 

Du vill inte ha mobil säger du, men hur är det med surfplatta då? Mobilt bank-id till den räcker 3 år.



#29

Postad 16 oktober 2017 - 12:54

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Har bank-id på fil till PC’n, behöver INTE uppdateras var 3’e månad.
Har även mobilt.

#30

Postad 16 oktober 2017 - 13:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Har bank-id på fil till PC’n, behöver INTE uppdateras var 3’e månad.
Har även mobilt.

Hos Swedbank är det så enligt dom själva https://www.swedbank...tion)/index.htm



#31

Postad 16 oktober 2017 - 15:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0

Hos Swedbank är det så enligt dom själva https://www.swedbank...tion)/index.htm

Länsförsäkringar har 2 år (3 på mobilt). Måste nog kolla upp min dosa som inte fungerade, jobbigt om man måste ha den för att kunna uppdatera sitt bankid om det går ut :)

http://www.lansforsa...tbanken/bankid/

Redigerat av Unregistereda299ec85, 16 oktober 2017 - 15:21.


#32

Postad 16 oktober 2017 - 20:26

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Pratade nyss med swedbanks egen support där en kvinna intygade att internethandel utomlands inte gick med bankid på fil. Hon kopplade mig senare till någon som satt med tekniska frågor och han sade att han trodde att det gick att handla från vissa utländska sajter. 

 

Vilket ledde mig till att beställa en film nyss med hjälp av mitt mastercards siffror, vilket är kopplat till mitt lånekonto. jag menar, jag handlar ju hela tiden med mitt kort, så varför ska jag inte lita på amazon? :)

 

Antagligen lutar det åt att ta hem bankid på fil för överföring enbart mellan olika konton på min egen bank och för köp i sverige.


Du vill inte ha mobil säger du, men hur är det med surfplatta då? Mobilt bank-id till den räcker 3 år.

På laptopen gäller filen i tre månader enligt swedbank.


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 16 oktober 2017 - 20:26.


#33

Postad 19 oktober 2017 - 10:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

 


På laptopen gäller filen i tre månader enligt swedbank.

Jovisst, men frågan var om du har nån surfplatta. På den går det att installera mobilt bank-id som gäller i tre år


Redigerat av Buddypresley, 19 oktober 2017 - 11:26.


#34

Postad 19 oktober 2017 - 16:18

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Sedelmatning via floppydrive kanske passar herr foliehatt?

 

Be dem annars stänga av Verified by Visa eller Mastercard SecureCode så kan du handla hur mycket du vill utan bekymmer.

Amazon är inte kopplad till till tjänsten hur som helst.



#35

Postad 19 oktober 2017 - 21:30

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jovisst, men frågan var om du har nån surfplatta. På den går det att installera mobilt bank-id som gäller i tre år

 

Nej, jag har ingen platta.



#36

Postad 19 oktober 2017 - 21:34

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Sedelmatning via floppydrive kanske passar herr foliehatt?

 

Be dem annars stänga av Verified by Visa eller Mastercard SecureCode så kan du handla hur mycket du vill utan bekymmer.

Amazon är inte kopplad till till tjänsten hur som helst.

Förtydliga dig är du snäll. Vem ska jag be att stänga av? Swedbank? amazon? :)



#37

Postad 20 oktober 2017 - 09:12

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 1

Ja hos Swedbank, vet inte om man kan göra det själv, pröva annars kundtjänst.

Amazon är inte uppkopplad mot tjänsten. Varje gång du gör ett köp kommer inte securecode att komma upp så deras plattform, så det är bara att handla på.

 

Måste dock säga att du kämpar lite i motvind gällande denna fråga. Köp en billig androidmobil och använd mobilt bankid över wifi. Mycket smidigt jämfört med bankdosan eller bankid på fil.


Redigerat av Unregistered577c6879, 20 oktober 2017 - 09:16.


#38

Postad 22 oktober 2017 - 13:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag vet att jag kämpar i motvind. Man får lite hår på bröstet av det samtidigt som man lär sig hur det funkar. Mina inköp sker nästan uteslutande hemifrån, så jag behöver ingen telefon. Så är det bara. Allt är förklarat i början av min tråd. ;)



#39

Postad 22 oktober 2017 - 13:21

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Jag vet att jag kämpar i motvind. Man får lite hår på bröstet av det samtidigt som man lär sig hur det funkar. Mina inköp sker nästan uteslutande hemifrån, så jag behöver ingen telefon. Så är det bara. Allt är förklarat i början av min tråd. ;)

Det finns nog inga mer förslag att tillgå än de som finns i tråden. Upp till dig nu att välja det minst omständiga sättet.

#40

Postad 22 oktober 2017 - 13:38

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Hallå! Ge inte upp nu. Det måste ju finnas någon som har mobilt bankid på sin laptop. Är jag den enda i sverige som inte har? :)


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 22 oktober 2017 - 13:39.


#41

Postad 22 oktober 2017 - 13:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Hallå! Ge inte upp nu. Det måste ju finnas någon som har mobilt bankid på sin laptop. Är jag den enda i sverige som inte har? :)

Mobilt bank-id är till för mobiltelefoner och surfplattor, i annat fall får du använda bank-id på fil.

#42

Postad 22 oktober 2017 - 13:53

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Du kan ju ha bankid

Alltså inte mobilt bankid

 

Bara ladda ner fil på datorn....

finns på bankens sidor.

 

Om man sedan inte kan "öppna" kontot så det alltid är öppet byt bank FFS

Banken ska inte styra eller överhuvudtaget bry sig om vad du gör med dina pengar.

 

 

EDIT:Som vanligt hann någon annan före......


Redigerat av bahama, 22 oktober 2017 - 13:54.


#43

Postad 23 oktober 2017 - 05:58

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Jag vet, jag vet. Frågan är om amazon accepterar id på fil. 



#44

Postad 23 oktober 2017 - 06:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Jag vet, jag vet. Frågan är om amazon accepterar id på fil. 

God morgon. Om du handlar på Amazon så räcker det med kortnumret. Du behöver inte bank-id överallt.



#45

Postad 23 oktober 2017 - 14:51

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Du kommer få göra som innan.

Lämna kortuppgifter , gå in på banken och öppna upp kontot för utlands access, Du kommer dock verifiera att du vill öppna med bankid istället för med dosan.

Smidigare än dosa men...Smidigare är att skaffa annat konto endast till kortet där du har en liten summa alternativt för över varje gång du handlar. Som alltid är öppet för t.ex uk,de och sv eller vilka länder du brukar handla från.



#46

Postad 23 oktober 2017 - 15:57

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

God morgon. Om du handlar på Amazon så räcker det med kortnumret. Du behöver inte bank-id överallt.

 

Jag har provat flera gånger med mitt mastercard. Det funkar inte. Svaret blir så här: "The issuing bank may have declined the charge if the name, expiry date, or post code entered doesn't match the bank's information."

 

Om man läser om betalningar med kort på amazon så har de en text som säger:

"3-D secure password is an additional password that you'll be asked to enter after entering your card details on the payments page. You'll be redirected to your bank's website from the payments page, where you'll have to enter the Verified by Visa password for Visa or SecureCode password for MasterCard."

 

Är det SecureCode som ställer till det för mig kanske?


Du kommer få göra som innan.

Lämna kortuppgifter , gå in på banken och öppna upp kontot för utlands access, Du kommer dock verifiera att du vill öppna med bankid istället för med dosan.

Smidigare än dosa men...Smidigare är att skaffa annat konto endast till kortet där du har en liten summa alternativt för över varje gång du handlar. Som alltid är öppet för t.ex uk,de och sv eller vilka länder du brukar handla från.

Jag måste väl ha ett till kort då för ett annat konto? Det är onödig utgift i så fall.



#47

Postad 23 oktober 2017 - 17:01

bahama
  • bahama
  • Forumräv

  • 977 inlägg
  • 0

Banken bör kunna byta belastningskonto på ett kort kan jag tycka.

Kollade på min internetbank o jag kan inte göra det själv men som sagt banken bör kunna göra det.



#48

Postad 23 oktober 2017 - 21:53

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Kollar just nu in virtuella bankkort, vcc, som egentligen står för Virtual Credit Card. Det fanns en hel del på nätet kan man ju säga. Dock är informationen om de är applicerbara på en laptop väldigt begränsad. Är det någon som använder sådant? 



#49

Postad 24 oktober 2017 - 06:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 086 inlägg
  • 0

Jag har provat flera gånger med mitt mastercard. Det funkar inte. Svaret blir så här: "The issuing bank may have declined the charge if the name, expiry date, or post code entered doesn't match the bank's information."

 

Om man läser om betalningar med kort på amazon så har de en text som säger:

"3-D secure password is an additional password that you'll be asked to enter after entering your card details on the payments page. You'll be redirected to your bank's website from the payments page, where you'll have to enter the Verified by Visa password for Visa or SecureCode password for MasterCard."

 

Är det SecureCode som ställer till det för mig kanske?


 

Om inte det funkar med MasterCard så är det väl så som dom skriver att du fyllt i namn, datum etc. på fel sätt så att det inte stämmer med bankens uppgifter.



#50

Postad 24 oktober 2017 - 08:53

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Om inte det funkar med MasterCard så är det väl så som dom skriver att du fyllt i namn, datum etc. på fel sätt så att det inte stämmer med bankens uppgifter.

 

Kommer att kolla lite extra på det.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.