Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Max

238 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 04 december 2021 - 10:59

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Jag slog till på ett HBO 44kr abonnemang i sista sekunden. Har haft nordic via Telia förut och tyckt det varit ok.

Nu körde jag ett avsnitt av Silicon valley från min Iphon till chromecast igår och undertexten var ju helt fucked.

Hamnade ofta mitt i bilden, var aldrig nått problem via telia. Jag vet att min kusin dissade nordic här om året för samma sak,

men trodde det bara var på hans sattelitbox. Har alla det så?



#152

Postad 04 december 2021 - 12:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0
Inga såna problem på apple tvn iaf… inte hört om det på shielden heller
Du får investera i nåt av dom… möe bättre än CC oavsett 🙈🙂

#153

Postad 04 december 2021 - 13:39

bjornf
  • bjornf
  • Användare

  • 223 inlägg
  • 0

Det låter bra, för jag tänkte köpa en ATV 4K. :)



#154

Postad 04 december 2021 - 13:45

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0
Kanon ju :)

#155

Postad 04 december 2021 - 20:44

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Tydligen är det skillnad på 'subtitiles' och 'closed caption' när det gäller placering. Closed caption ska vara placerad vid den person som pratar, då det är till för hörselskadade. Nu säger jag inte att de gör rätt ändå, men det kan vara en förklaring.

 

De jobbar på en nya appar om man får tro denna sida:

 

https://gizmodo.com/...shit-1847484833

 

"Woebegone Roku users will be first in line to get the new Max app along with PlayStation customers. Apple TV customers will likely have to wait until the end of the year, while an overhaul of the mobile and web-based apps is penciled in for early 2022."



#156

Postad 29 december 2021 - 11:23

LJN
  • LJN
  • Forumräv

  • 895 inlägg
  • 0

Tittar på GoMorrah säsong 5 på HBO Max och när jag kommer till kapitel nr 9 så finns ingen svensk text och det gäller även kapitel nr 10?

Någon som förstår eller vet varför?



#157

Postad 29 december 2021 - 11:37

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Skulle kolla på Bosch igår, väldigt ryckig bild. Via AppleTV-appen.

Bytte till Viaplay, mycket bättre.



#158

Postad 29 december 2021 - 22:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Tittar på GoMorrah säsong 5 på HBO Max och när jag kommer till kapitel nr 9 så finns ingen svensk text och det gäller även kapitel nr 10?

Någon som förstår eller vet varför?

 

 

Har du match framerate på, på appleTVn? Bosch körs i 50hz. blir väldigt ryckigt om det visas i 60 på bildvisare. 


Skulle kolla på Bosch igår, väldigt ryckig bild. Via AppleTV-appen.

Bytte till Viaplay, mycket bättre.

 

 

Kollar inte på den, men på sopranos, kan vissa textremsor hamna nästan uppe mitt i bilden... det är fasen märkligt. 



#159

Postad 29 december 2021 - 22:39

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Har du match framerate på, på appleTVn? Bosch körs i 50hz. blir väldigt ryckigt om det visas i 60 på bildvisare. 

 

Japp! Om det inte har fallit bort. Får kolla.



#160

Postad 29 december 2021 - 23:29

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Har du match framerate på, på appleTVn? Bosch körs i 50hz. blir väldigt ryckigt om det visas i 60 på bildvisare. 

Lite märkligt är Bosch konverterad till 25fps på båda tjänsterna(jag trodde HBO Max körde sina serier i original 23.976fps?), och ska därmed köras med 50Hz refresh rate, så förutsatt att båda exemplen spelas på samma AppleTV borde eventuella ryck från felinställd refresh rate sabba båda uppspelningarna, inte bara ena.

Dock är det något annat skumt, på HBO Max är första avsnittet 45m10s långt, på Viaplay är det 47m14s? I original är piloten vad jag hittar 49m34s i 23.976fps, och det blir nånstans runt lägre 47min med 4% speedup till 25fps beroende på företags-logotyper, jag hittar vid en snabbkoll 25fps-kopior på mellan 47m02s till 47m21s, så hur HBO's avsnitt kan vara bara 45min fattar jag inte, om det inte är kraftigt censurerat?

Jag fick tillgång till våran operatörs-aktiverade HBO Max-inloggning först häromdagen, och har knappt hunnit prova nånting än i min Shield, men har redan lagt märke till att det verkar vara väldeliga problem med att hålla inloggningarna i browser(där för övrigt tjänsten känns som bloatware), att man inte kan ta väck grejer från fortsätt titta-listan, och att Cartoon Network-avsnitten är helt obegripligt säsonguppdelade, ivarjefall för gamla klassiska Tom & Jerry-serien som jag blev väldigt glad åt att hitta.

Ska nog unna mig ett Tom & Jerry Maraton på nyårsdagen som på gamla goda Cartoon Network-tider. Dock verkar inte samtliga 161 avsnitt finnas.

Edit: Pinsamt felaktig siffra.  :blush:


Redigerat av tTW, 30 december 2021 - 00:55.


#161

Postad 30 december 2021 - 00:05

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Japp! Om det inte har fallit bort. Får kolla.

Kollat: Matcha frekvens och omfång på, så beror inte på det.



#162

Postad 30 december 2021 - 00:07

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Kollat: Matcha frekvens och omfång på, så beror inte på det.

Testa stäng av det, och kör på 60hz istället då, och se hur det blir
Ttw är nog inne på nåt där , kan köras i fel hz från hbo kanske 👀🙈

24hz är ganska godtagbart när det körs i 60

Redigerat av Garrett, 30 december 2021 - 00:09.


#163

Postad 30 december 2021 - 00:17

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Testa stäng av det, och kör på 60hz istället då, och se hur det blir
Ttw är nog inne på nåt där , kan köras i fel hz från hbo kanske

24hz är ganska godtagbart när det körs i 60

Får bli en annan dag.

Men om jag minns rätt hade jag ryckig bild en annan gång, och det blev bättre utan åtgärd när jag gick in X timmar senare.

Återkommer när/om jag har mer info :)



#164

Postad 30 december 2021 - 01:02

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Ttw är nog inne på nåt där , kan köras i fel hz från hbo kanske 👀🙈

24hz är ganska godtagbart när det körs i 60

23.976fps via 60Hz kan väl vara nära 100% godtagbart i dom moderna TVs från senaste åren som kan neutralisera det 3:2-judder som normalt uppstår när man matar ut material i 23.976fps via en enhet med en refresh rate inställd på 60Hz. Min nuvarande TV klarar det dock inte.



#165

Postad 26 januari 2022 - 12:47

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Någon som vet om HBO Max har några planer på att fixa till placeringen av undertexter?

Placeringen är på tok för högt upp i bilden.

Har detta på följande enheter jag testat; iPad, iPhone, Dator (Chrome), Dator (Edge), TV (Philips Android).

 

Jag har skickat till deras kundtjänst både via mail, men även DM (Facebook) utan att få svar.

 

Obegripligt att alla andra streamingtjänster jag har lyckas placera texten på en behaglig höjd, men inte HBO Max. Hur svårt ska det vara att få det rätt?



#166

Postad 26 januari 2022 - 12:59

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0

Någon som vet om HBO Max har några planer på att fixa till placeringen av undertexter?

Placeringen är på tok för högt upp i bilden.

Har detta på följande enheter jag testat; iPad, iPhone, Dator (Chrome), Dator (Edge), TV (Philips Android).

 

Jag har skickat till deras kundtjänst både via mail, men även DM (Facebook) utan att få svar.

 

Obegripligt att alla andra streamingtjänster jag har lyckas placera texten på en behaglig höjd, men inte HBO Max. Hur svårt ska det vara att få det rätt?

 

När de inte ens lyckas ha engelska undertexter på releasedagen så skulle jag inte hoppats på för mycket... 



#167

Postad 28 januari 2022 - 14:32

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Skickade detta till deras kundtjänst för ett tag sedan:

 

"När åtgärdar ni problemet med att undertexterna är placerade alldeles för högt upp i bilden?

Det gäller både på app via tv och från dator. Detta problem har pågått i flera månader utan åtgärd och kan knappast vara någon nyhet för er. Hela internet svämmas över av denna frågeställning.
Vänligen ta ert ansvar och åtgärda detta snarast!"
 
Fick svar idag:
 
"Tack för ditt e-mail.
Jag förstår att det kan bli frustrerande om undertexterna inte ligger som förväntat när man streamar.
Vi är medvetna om att det dessvärre har uppstått problem med undertexter och våra tekniker jobbar på att lokalisera och åtgärda problemet så snart som möjligt.
Återkom gärna om det är någonting annat som vi kan hjälpa till med."

--------------------------------------------------

Förhoppningsvis tar det problemet på allvar och åtgärdar inom kort, men mina förhoppningar är inte stora då det inte fixats än trots problem sedan lanseringen av tjänsten (HBO Max). 



#168

Postad 28 januari 2022 - 14:54

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Själv har ifrågasatt precis tvärtom, hoppas de tänker till och behåller texten där den ska ligga för oss med cinemascope dukar..

#169

Postad 28 januari 2022 - 15:04

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0

Själv har ifrågasatt precis tvärtom, hoppas de tänker till och behåller texten där den ska ligga för oss med cinemascope dukar..


Jag håller med :) låt dem ligga kvar

#170

Postad 28 januari 2022 - 16:08

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Själv har ifrågasatt precis tvärtom, hoppas de tänker till och behåller texten där den ska ligga för oss med cinemascope dukar..

Jag håller med :) låt dem ligga kvar

En mindre självisk attityd hade väl varit att förespråka lösningen att HBOMax erbjuder möjligheten att välja vart texten ska vara, ungefär som i Kodi, så det passar alla oavsett preferenser.

Innehavare av 21:9-apparater och Scope-dukar vill rimligtvis ha texten ovanför 2.20/40:1-kanten, medan användare med widescreen-utrustning vill ha texten nederst i botten, så den inte hamnar mitt på kanten i en Scope-film. Vet inte om jag stött på någon tjänst eller app mer än Kodi som erbjuder den sistnämnda lösningen? Men således ligger ju fältet öppet för den tjänsten som vill visa lite framåtanda och vara först med att erbjuda den konsumentvänliga funktionen. Således är det ju kört.  :lol: 

Jag har ännu inte stött på problemet med textremsornas placering eftersom jag inte hunnit streama en enda titel än så länge(undantaget den titeln jag startade upp ovan för en felsökning, då var texten korrekt placerad vad jag minns), däremot verka HBOMax-tjänsten har stora problem att behålla inloggningen, vartenda gång jag startat upp appen i min Shield eller websidan i browsern så är allt utloggat. Har nog loggat in 10ggr än så länge.



#171

Postad 28 januari 2022 - 16:23

nimman
  • nimman
  • Lärjunge

  • 466 inlägg
  • 0
Håller med dig tTw, att välja själv vore det bästa :).

#172

Postad 28 januari 2022 - 17:46

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Själv har ifrågasatt precis tvärtom, hoppas de tänker till och behåller texten där den ska ligga för oss med cinemascope dukar..


Många procent av kunderna som har det va 😅
Men man skulle kunna flytta dom manuellt som man vill ha det! 🙂
Märkt när vi kollar på Sopranos och Snowfall det sär med texten, helt plötsligt ligger den i mitten, och ibland missar den text

#173

Postad 28 januari 2022 - 18:03

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Många procent av kunderna som har det va



Ingeför som varför filmer visas i 2:35:1 format då😉

Oavsett vilket, vill jag ha texten lika även med TV:n.

Redigerat av frollic, 28 januari 2022 - 19:57.


#174

Postad 28 januari 2022 - 19:55

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Ingeför som varför filmer visas i 2:35:1 format då

Oavsett vilket, vill jag ha texten lika även med TV:n.

Filmer på streamingtjänster och TV-kanaler ska givetvis återges med filmens korrekta bildförhållande, oavsett om det är 1.66:1, 1.75:1, 1.37:1, 1.85:1 eller 2.20-40:1, eller vad menar du?

Att sannolikt 99% av tittarna i västvärlden har TV-skärmar i formatet 1.78:1 vid det här laget förändrar inte den självklarheten. Är det nånting en tänkande cineast, purist eller hemmabioentusiast stör sig på så är det väl när filmer croppas sönder av streamingtjänsten eller TV-kanalen så 20-30% av bilden saknas, något skräptjänsten Viaplay varit experter på under flera år, att förstöra filmerna.

Om man har en widescreen-TV, så vill man väl rimligtvis ha texten nedanför bilden på Scope-filmer, så den hamnar i det svarta fältet under bilden, där den blir mest lättläst? Du vill alltså har den ovanför kanten, mitt i bilden?

Tyvärr är det väldigt svårt att förstå dina två senaste inlägg.



#175

Postad 29 januari 2022 - 06:23

gustavk
  • gustavk
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
"Nobody" har släppts på HBO max i USA. Har någon fått en känsla för om alla filmer efter hand kommer till Europa tjänsten eller om det är mycket som är USA exklusivt?

#176

Postad 30 januari 2022 - 10:18

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Hur faan stänger man av auto uppspelning av nästa avsnitt?! Skulle kolla snowfall nu, stått och gått hela natten tydligen , avsnitt efter avsnitt  :angry: 
Urbota dum funktion! Är det för feta amerikanare inte ens orkar trycka på play mellan avsnitten?!!  <_<


Redigerat av Garrett, 30 januari 2022 - 10:25.


#177

Postad 30 januari 2022 - 10:28

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Man kan inte stänga av den funktionen genom apple TV, däremot kan du slå av den om du orkar😉

Redigerat av mcmike, 30 januari 2022 - 10:28.


#178

Postad 30 januari 2022 - 12:40

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Man kan inte stänga av den funktionen genom apple TV, däremot kan du slå av den om du orkar

 

Orkar? Nån hade tydligen råkat starta apple TVn här och ett avsnitt... sen bara fortsatte det...

Kollat när man loggar in på PC med, hittar inte vart man stänger av det. 


Redigerat av Garrett, 30 januari 2022 - 12:42.


#179

Postad 01 februari 2022 - 15:09

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

"Nobody" har släppts på HBO max i USA. Har någon fått en känsla för om alla filmer efter hand kommer till Europa tjänsten eller om det är mycket som är USA exklusivt?

 

Den ligger på HBO här med sedan i helgen.



#180

Postad 02 februari 2022 - 17:41

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Den ligger på HBO här med sedan i helgen.


Gör den? Inte hos mig

#181

Postad 02 februari 2022 - 17:53

gustavk
  • gustavk
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Gör den? Inte hos mig

 

Inte hos mig heller.



#182

Postad 04 februari 2022 - 14:44

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Hmm. Måste dubbelkolla ikväll. Är helt säker på att jag såg den där i helgen. Å andra sidan satt vi och tittade på Collide i lördags när wifit sket sig. Startade om appen, och när jag skulle fortsätta fanns inte filmen kvar på HBO över huvud taget. Helt borta. Nåt skumt håller de på med.



#183

Postad 04 februari 2022 - 16:17

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

De kan av misstag ha gjort den tillgänglig för fler marknader än avsett och sedan fixat det rätt snabbt.



#184

Postad 04 februari 2022 - 17:39

fristil
  • fristil
  • Mästare

  • 3 270 inlägg
  • 0

Hmm. Måste dubbelkolla ikväll. Är helt säker på att jag såg den där i helgen. Å andra sidan satt vi och tittade på Collide i lördags när wifit sket sig. Startade om appen, och när jag skulle fortsätta fanns inte filmen kvar på HBO över huvud taget. Helt borta. Nåt skumt håller de på med.


Hände mig igår, satt och kollade på Superman & Loise och den krashade, då såg jag Nightmare Alley som ny film, kollade klart avsnittet och tänkte se Nightmare Alley men den fanns inte längre och borde ha premiär i Mars på HBO i Sverige

#185

Postad 07 februari 2022 - 13:09

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Hände mig igår, satt och kollade på Superman & Loise och den krashade, då såg jag Nightmare Alley som ny film, kollade klart avsnittet och tänkte se Nightmare Alley men den fanns inte längre och borde ha premiär i Mars på HBO i Sverige

 

Undrar vad de håller på med där. Vet att jag såg att The Last Duel också låg uppe förra helgen. Den ska bara ligga på Disney+ här i Sverige, men i USA finns den både på HBO och Disney+.



#186

Postad 08 februari 2022 - 10:37

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1
Matrix 4 premiär idag👍🏻

#187

Postad 09 februari 2022 - 11:24

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Matrix 4 premiär idag

Den var bara rörig. imho ... :/



#188

Postad 09 februari 2022 - 17:28

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Den var bara rörig. imho ... :/


Ja jisses … vilket skit. Var det ett skämt eller? Parodi?

#189

Postad 21 februari 2022 - 16:58

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Nu har jag börjat använda tjänsten, och orkade ett halvt avsnitt innan faktumet att texten flyttade sig mellan varje mening till nästan mitt i bilden, plus att den var enorm och vit(mina inställningar att textningen skulle vara liten och gul brydde sig AndroidTV-appen i min Shield inte om) irriterat mig tillräckligt. Installerade ett Kodi-tillägg för tjänsten och då blev allting perfekt på första försöket.

Noterade två saker omgående, filmen Ricochet är fulcroppad till 1.78:1 från 2.35:1, och allting jag startat upp än så länge har varit i 25fps. Jag trodde allt eller merparten av HBO's utbud skulle vara i 23.976fps?



#190

Postad 22 februari 2022 - 14:08

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Så gott som alla filmer är fulcroppade till 1.78:1. Jag tror att de enda filmerna som är i korrekt aspect ratio och framerate är de nya filmerna de lagt upp efter det bytte från Nordic till Max.



#191

Postad 22 februari 2022 - 14:57

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

  • 330 inlägg
  • 0

Hur faan stänger man av auto uppspelning av nästa avsnitt?! Skulle kolla snowfall nu, stått och gått hela natten tydligen , avsnitt efter avsnitt  :angry: 
Urbota dum funktion! Är det för feta amerikanare inte ens orkar trycka på play mellan avsnitten?!!  <_<

Orkar? Nån hade tydligen råkat starta apple TVn här och ett avsnitt... sen bara fortsatte det...

Kollat när man loggar in på PC med, hittar inte vart man stänger av det. 

Innan du skrev dina inlägg var jag övertygad om att det gick att stänga av, jag hade för mig att jag hade hittat en sån inställning i antingen AndroidTV-appen eller i browser första gången jag loggade in tjänsten i alla enheter(vilket var flera veckor innan jag hittade tid att väl börja använda den), men nu hittar jag inget sånt, så jag måste ha blandat ihop den möjligheten med någon annan tjänst där den kan stängas av. Eller om den möjligtvis tagits bort från AndroidTV-appen, för så här står det på deras svenska supportsidor om autoplay:
 

 
Turn off autoplay

Autoplay can be turned off on Android TV, LG TV, and Samsung TV. Here's how:

  1. Open HBO Max and then choose the Settings icon (lower left).
  2. Scroll over and choose Experience. Here you can turn autoplay on or off.

Other devices: Autoplay can't be turned off. If you don't want to watch the next episode, pause or stop playback before the next episode begins. Stay tuned as we add this functionality to all devices.

 

 

Find out how you can automatically watch the next HBO Max episode in a series.

Det skiljer dessutom vad som står på den sidan för olika regioner.

Vad som är mest störande av att inte kunna stänga av auto-play, autostart/trailers, eller reklamen som slängs upp över hela skärmen under eftertexterna, är en öppen fråga. Att överhuvudtaget lägga till såna funktioner utan att först implementera möjligheten att stänga av dom visar att utvecklarna eller ansvariga antingen inte lever i verkligheten, eller inte bryr sig ett endaste dugg om huruvida deras tramsfunktioner irriterar användarna.
 

Så gott som alla filmer är fulcroppade till 1.78:1. Jag tror att de enda filmerna som är i korrekt aspect ratio och framerate är de nya filmerna de lagt upp efter det bytte från Nordic till Max.

 

Provade att starta upp några scope-filmer jag ska se framöver, en del var korrekta(Ben-Hur/MadMax), men bl.a. Raiders of the lost Ark var fulcroppad. Tänk om någon endaste filmtjänst kunde lägga lite vikt vid att aldrig fulcroppa filmer till 1.78:1, och alltid se till så filmerna är i I/OAR, och kanske även erbjuda möjligheten att välja mellan 23.976- eller 25fps-kopior, beroende på om den enheten man har klarar av att mata ut 23.976Hz eller inte.

Märkte även nu att alla bakgrundsbilder- och filmomslag sparas som app-data i AndrodTV-appen, inte i cachen. Ska bli spännande att se hur stor den växer sig med tiden.

Inte heller har några av alla Cartoon Network-serierna jag startat upp haft engelska texter, det hade samtliga av dom när dom låg på Netflix. Tyvärr saknas även äldsta Powerpuff-serien.

Än så länge är jag inte imponerad av HBOMax, därmed sällar tjänsten sig till Netflix, Viaplay, CMore, Prime, Paramount+, ComhemPlay+ och SVTPlay.  :D 

Målet ligger helt öppet för SkyShowtime, att bli bästa streamingtänst.  :rolleyes:



#192

Postad 22 februari 2022 - 20:14

qahwa
  • qahwa
  • Beroende

  • 1 322 inlägg
  • 2
Varje start av HBOMax startar med irritation, hur kan man göra en sån urbota korkad lösning att man måste välja profil vid varje uppstart även om man bara har en profil?
Att hantera profiler ska göras under inställningar om man behöver göra det.

#193

Postad 03 mars 2022 - 21:43

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få en bild som går att titta på via webbapplikationen? Bilden är verkligen ruskigt dålig. 

 

Jag har testat på ett par olika datorer med Chrome, Firefox, och Edge med precis lika uselt resultat. Korta perioder kan bilden vara ok, men det går snabbt över. 

 

Har en fiberuppkoppling på 500Mbit/s och streaming via chromecast fungerar som det ska så det lär inte handla om bandbredd. Varken i min eller HBOs ände.



#194

Postad 03 mars 2022 - 21:58

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Någon som lyckats få en bild som går att titta på via webbapplikationen? Bilden är verkligen ruskigt dålig. 

 

Jag har testat på ett par olika datorer med Chrome, Firefox, och Edge med precis lika uselt resultat. Korta perioder kan bilden vara ok, men det går snabbt över. 

 

Har en fiberuppkoppling på 500Mbit/s och streaming via chromecast fungerar som det ska så det lär inte handla om bandbredd. Varken i min eller HBOs ände.

Via webben är bilden inte alls bra för mig heller (500/500 Mbit). Kollar uteslutande HBO Max via appen i TVn nuförtiden. Var dum och och förlängde mitt abonnemang 1 år i höstas... Har väldigt svårt för deras placering av undertexter (tycker de ligger för högt upp på en hel del material). När abonnemanget löpt ut kommer det inte förnyas utan hoppar på nån månad i stöten då det kommer nåt som jag verkligen vill se. Jag hade stora förhoppningar på HBO Max, men de är grusade totalt sedan några månader tillbaka.



#195

Postad 03 mars 2022 - 22:08

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Surt. Jag ser rätt mycket på serier som sällskap medans jag jobbar så det är ett stort minus om inte webbtjänsten fungerar. Applikationen är ett skämt i övrigt också, men just bilden är ju en dealbreaker.



#196

Postad 07 mars 2022 - 21:20

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag gjorde en felanmälan utan att ha några större förhoppningar om någon egentlig hjälp.

 

Men fick faktiskt svar idag och de sa kort och gott att de haft kvalitetsproblem "with windows computers" och att de nu ska var fixade. Det ser faktiskt ut att stämma. Bilden är helt ok nu. Får hoppas att det håller i sig.



#197

Postad 08 mars 2022 - 00:14

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
Grymt!

#198

Postad 15 mars 2022 - 11:04

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Se där, HBO och Discovery+ går ihop. Intressant! https://www.expresse...very-slas-ihop/



#199

Postad 15 mars 2022 - 12:27

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Se där, HBO och Discovery+ går ihop. Intressant! https://www.expresse...very-slas-ihop/

 

Så en någorlunda intressant tjänst (HBO Max) slås ihop med en massa bloatware (Discovery+) som ingen vill se och blir då förmodligen dyrare? Ja tack, snälla, ta mina pengar...



#200

Postad 15 mars 2022 - 13:30

Kullre
  • Kullre
  • Användare

  • 209 inlägg
  • 0

Så en någorlunda intressant tjänst (HBO Max) slås ihop med en massa bloatware (Discovery+) som ingen vill se och blir då förmodligen dyrare? Ja tack, snälla, ta mina pengar...

 

Haha, amen.

 

MEN, jag abonnerar på D+ för Allsvenskan. Undrar om det blir ett HBO Sports framöver...





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.