Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#9651

Postad 14 februari 2015 - 20:33

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 0

Not really


:(

#9652

Postad 15 februari 2015 - 00:52

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

The Imitation Game

 

Mycket bra film med Benedict Cumberbatch i huvudrollen som gör en strålande insats. Keira Knithley gör sin roll bra också!

Av de filmer jag sett hittills så skulle jag vilja se Benedict eller Eddie Redmayne (The Theory of Everything) få Oscar för bästa manliga huvudroll.

 

5/5

 

Birdman

 

Gillade konceptet med att "filma allt i en sekvens" på förhand. Men för mig blev det snabbt tröttsamt och jag somnade efter halva filmen. Får se om jag kommer se klart. 

 

Första halvan, 2/5



#9653

Postad 15 februari 2015 - 18:13

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 1

Horrible Bosses 2

 

Riktigt kul film. Trion passar bra ihop. Ser gärna en till. 

Chris Pine gjorde väl sin första komedi här om jag inte är helt fel ute? Godkänd insats! 

 

7/10



#9654

Postad 15 februari 2015 - 18:41

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Horrible Bosses 2

 

Riktigt kul film. Trion passar bra ihop. Ser gärna en till. 

Chris Pine gjorde väl sin första komedi här om jag inte är helt fel ute? Godkänd insats! 

 

7/10

Skulle just skriva om Horrible Bosses 2 men du hann före :-)

Jag tyckte om 1:an och måste dock säga att 2:a var lite sämre i mitt smak.

Delvis att det är så mycket likt 1:a och delvis att ibland blev lite för löjlig och lite väl korkad.

 

5 av 10 möjliga får bli mitt betyg



#9655

Postad 15 februari 2015 - 19:59

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 1

The Boxtrolls

Magnifikt animerad film med sedvanligt tråkigt innehåll. Jag listade snabbt ut vad som skulle hända. Ben Kingsleys röst räddade dock filmen från att vara jättetråkig. 

 

3 av 5 lådtroll



#9656

Postad 15 februari 2015 - 20:33

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 2

fifty-shades-of-grey-scandal-trailer.jpg

 

Fifty Shades of Gray (2015)
Av Sam Taylor-Wood

Det var alla hjärtans dag, okej?

Vilken provocerande dålig film det här var. Gick in helt utan förväntningar och blir ändå överraskad över kvalitén. Tjejen det handlar om biter sig i läppen och tycker överkontrollerade snubbar är fränt. Huvva. Till och med sexscenerna kändes malplacerade och jobbiga. Och dialogerna var fruktansvärda. Detta var absolut det tråkigaste och mest intetsägande film jag sett på mycket länge. 

Jag kan inte säga mer, kan Verkligen Inte Rekommendera denna...


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 14:54.


#9657

Postad 15 februari 2015 - 21:14

korpen
  • korpen
  • Lärjunge

  • 438 inlägg
  • 2
Lucy

Cool film men lite för mycket i slutet!
Mycket bas finns i filmen! :)

#9658

Postad 15 februari 2015 - 22:20

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Whiplash

 

Bra rulle, men för mig höll den inte samma klass som övriga Oscarsnominerade för "Bästa film". 

Men vilken roll J.K Simmons gör här, lysande.

 

Filmen bör ses. Rekommenderas. 

 

4/5



#9659

Postad 15 februari 2015 - 22:49

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Horrible Bosses 2

 

Horribelt dålig - satt med mobilen sista 40 minuterna och bara hoppades eländet skulle ta slut.

 

2/10

 

Hade de skippat Charlie Day så hade jag nog kunnat sträcka mig till 4/10 



#9660

Postad 15 februari 2015 - 23:33

Unregistered79193128
  • Unregistered79193128
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Horrible Bosses 2

 

Horribelt dålig - satt med mobilen sista 40 minuterna och bara hoppades eländet skulle ta slut.

 

2/10

 

Hade de skippat Charlie Day så hade jag nog kunnat sträcka mig till 4/10 

Varför stängde du inte bara av? 



#9661

Postad 16 februari 2015 - 08:13

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Amazing Spiderman 2

Betyg 8/10

Redigerat av MikeVKR, 16 februari 2015 - 08:13.


#9662

Postad 16 februari 2015 - 10:58

Migra
  • Migra
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Horrible Bosses 2

 

Horribelt dålig - satt med mobilen sista 40 minuterna och bara hoppades eländet skulle ta slut.

 

2/10

 

Hade de skippat Charlie Day så hade jag nog kunnat sträcka mig till 4/10 

 

 

Varför stängde du inte bara av? 

 

Precis? Valet är ju ganska enkelt om en film är så dålig, men visst har det hänt att man ändå på något sjukt sätt håller sig kvar i filmen. 

Men vad väntar man på kan man undra? Den blir ju inte bättre. 

 

Själv tycker jag den var ganska roligt på sina ställen, men jag har väl inte så mycket i mitt liv som är roligt till skillnad från Kimme, så jag nöjer mig med det lilla jag får i den låga humor som jag har. Visst är den överdrivet tramsig och stundtals tjatig. Fast vad hade man för förväntningar innan? Samma som jag hade inför Dum Dummare 2 så förstår jag besvikelsen.  :)



#9663

Postad 16 februari 2015 - 11:04

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Captain America, The Winter Soldier, ViaPlay

Småtrevlig superhjälteunderhållning med en del vägjorda actionscener och slagsmål. Sevärd men inget som gör ett bestående intryck.

Scarlett är fortfarande het.

captain-america-the-winter-soldier-scarl



#9664

Postad 16 februari 2015 - 11:45

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0
Jag ser nästan alltid klart filmer. väldigt få som jag stänger av

#9665

Postad 16 februari 2015 - 11:45

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 1

Captain America, The Winter Soldier, ViaPlay

Småtrevlig superhjälteunderhållning med en del vägjorda actionscener och slagsmål. Sevärd men inget som gör ett bestående intryck.

Scarlett är fortfarande het.

captain-america-the-winter-soldier-scarl

That Picture :o DROOOOOL



#9666

Postad 16 februari 2015 - 11:47

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

Varför stängde du inte bara av? 

 

 

 

 

 

Precis? Valet är ju ganska enkelt om en film är så dålig, men visst har det hänt att man ändå på något sjukt sätt håller sig kvar i filmen. 

Men vad väntar man på kan man undra? Den blir ju inte bättre. 

 

Själv tycker jag den var ganska roligt på sina ställen, men jag har väl inte så mycket i mitt liv som är roligt till skillnad från Kimme, så jag nöjer mig med det lilla jag får i den låga humor som jag har. Visst är den överdrivet tramsig och stundtals tjatig. Fast vad hade man för förväntningar innan? Samma som jag hade inför Dum Dummare 2 så förstår jag besvikelsen.  :)

 

Trodde kanske ändå att den skulle kunna återhämta sig något men inte.

Såhär i efterhand borde jag stängt av och lagt min tid på något bättre.

 

Förväntningarna jag hade var hyfsat höga med tanke på att någon jag känner pratat upp filmen ganska mycket  :)



#9667

Postad 16 februari 2015 - 12:44

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 0

I kategorin under 5/10 platsar även gårdagens film Prometheus.

 

Såg den utan att ha kollat upp vad det egentligen var för film, hade bara läst någonstans att ljudet skulle vara bra.

Hade jag förstått att det var någon typ av preqel till Alien filmerna hade jag aldrig sett den - så får helt och hållet skylla mig själv  :)



#9668

Postad 16 februari 2015 - 14:02

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 5
Har du helt levt under en sten eller hur kan du ha missat det?

får väl lägga till en smiley då så folk inte tar illa upp

:-)

Redigerat av budwhite, 16 februari 2015 - 14:03.


#9669

Postad 16 februari 2015 - 14:25

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 3

Har du helt levt under en sten eller hur kan du ha missat det?

får väl lägga till en smiley då så folk inte tar illa upp

:-)


Och så får han det att låta som att det skulle vara något negativt att den skulle ha med Alien filmerna att göra! Man skulle ju nästan kunna tro att han sågar Alien ! Men det gör han väl ändå inte?;)

#9670

Postad 16 februari 2015 - 14:32

Kimme
  • Kimme
  • Beroende

  • 1 370 inlägg
  • 1

Och så får han det att låta som att det skulle vara något negativt att den skulle ha med Alien filmerna att göra! Man skulle ju nästan kunna tro att han sågar Alien ! Men det gör han väl ändå inte? ;)

 

Of course not  ;)



#9671

Postad 16 februari 2015 - 15:10

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Igår såg jag färdigt The disappearance of eleanor rigby. Med det menar jag att jag sett båda filmerna: Him och Her. Him kändes inte så speciell, inte det bästa jag sett, men heller inte dålig. Hade jag bara sett andra delen, Her, hade jag antagligen tyckt om den ungefär lika mycket som Him, även fast vissa scener då hade varit lite svår begripliga. 

 

Själva magin kom in när man själv fick lägga ihop de två filmerna, hur scener som var med i båda fick helt olika betydelser i Him respektive i Her. Det var fascinerande hur en replik kunde byta innebörd så tvärt från en film till den andra, och hur en persons beteende som uppfattats som underligt i första filmen blev helt naturligt och tvärt om.



#9672

Postad 16 februari 2015 - 16:37

Migra
  • Migra
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

I kategorin under 5/10 platsar även gårdagens film Prometheus.

 

Såg den utan att ha kollat upp vad det egentligen var för film, hade bara läst någonstans att ljudet skulle vara bra.

Hade jag förstått att det var någon typ av preqel till Alien filmerna hade jag aldrig sett den - så får helt och hållet skylla mig själv  :)

 

Det enda som jag störde mig på vad det gällde Prometheus var just det att Ridley Scott inte kunde låta bli att stoppa in en liten alien i sammanhanget. Kan förstå att man är stolt över något man skapat, men måste den vara med i alla hans filmer?

 

Lite Colin Nutley över det hela som har med sin hysteriska fru i alla filmer som han producerar. Även om jag fick äta upp min hatt lite vad det gällde Medicinen som var riktigt bra, både av honom och henne. 7/10 för den svenska filmen. Lite feelgood i vintermörkret.  ;)



#9673

Postad 16 februari 2015 - 16:43

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Det enda som jag störde mig på vad det gällde Prometheus var just det att Ridley Scott inte kunde låta bli att stoppa in en liten alien i sammanhanget. Kan förstå att man är stolt över något man skapat, men måste den vara med i alla hans filmer?
 
Lite Colin Nutley över det hela som har med sin hysteriska fru i alla filmer som han producerar. Även om jag fick äta upp min hatt lite vad det gällde Medicinen som var riktigt bra, både av honom och henne. 7/10 för den svenska filmen. Lite feelgood i vintermörkret.  ;)

Uhm, nu råkar ju filmen just knyta an till de tidigare filmerna även om det inte är en uttalad prequel vilket gör det hela både logiskt och förväntat.

Så vad är problemet?

Sen minns jag inte att jag sett nån alien som figurerat i varken Blade Runner, Gladiator, Kingdom of Heaven, Black Hakw Down mfl så jag vet inte vad du menar "i alla filmer"?

Redigerat av masse70, 16 februari 2015 - 16:49.


#9674

Postad 16 februari 2015 - 16:54

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

  • 6 401 inlägg
  • 0

I kategorin under 5/10 platsar även gårdagens film Prometheus.

 

Såg den utan att ha kollat upp vad det egentligen var för film, hade bara läst någonstans att ljudet skulle vara bra.

Hade jag förstått att det var någon typ av preqel till Alien filmerna hade jag aldrig sett den - så får helt och hållet skylla mig själv  :)

Jag själv har sett Prometheus 3 gånger, fullständigt älskar den :) Frugan däremot var inte alls imponerad av den. Hon gillar iofs inte rymdfilmer alls  :blink:



#9675

Postad 16 februari 2015 - 18:00

Migra
  • Migra
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Uhm, nu råkar ju filmen just knyta an till de tidigare filmerna även om det inte är en uttalad prequel vilket gör det hela både logiskt och förväntat.

Så vad är problemet?

Sen minns jag inte att jag sett nån alien som figurerat i varken Blade Runner, Gladiator, Kingdom of Heaven, Black Hakw Down mfl så jag vet inte vad du menar "i alla filmer"?

 

Okej, får väl erkänna att det var en viss överdrift och att jag ska vara lite försiktig med mina utsvävningar i fortsättningen. Sen är ju varken Gladiator, Kingdom of Heaven eller Black Hawk Down direkta rymdfilmer. Men helt klart Blade Runner.



#9676

Postad 16 februari 2015 - 18:02

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 1

 

Okej, får väl erkänna att det var en viss överdrift och att jag ska vara lite försiktig med mina utsvävningar i fortsättningen. Sen är ju varken Gladiator, Kingdom of Heaven eller Black Hawk Down direkta rymdfilmer. Men helt klart Blade Runner.

Blade Runner, en rymdfilm?  :blink:

 

Sci-fi och utspelas "i en framtid" ja, men rymd?



#9677

Postad 16 februari 2015 - 22:07

Migra
  • Migra
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 1

Blade Runner, en rymdfilm?  :blink:

 

Sci-fi och utspelas "i en framtid" ja, men rymd?

 

Jösses vad det verkar vara viktigt idag. Jämfört med alla de andra uppräknade så är den närmaste rymd du kan komma. Ja en futuristisk sci-fi film som har anknytningar till rymd. Dock inte en Alien "rymdfilm"....

 

IMDB: http://www.imdb.com/...8/?ref_=nv_sr_1

"A blade runner must pursue and try to terminate four replicants who stole a ship in space and have returned to Earth to find their creator."



#9678

Postad 17 februari 2015 - 17:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

 

Okej, får väl erkänna att det var en viss överdrift och att jag ska vara lite försiktig med mina utsvävningar i fortsättningen. Sen är ju varken Gladiator, Kingdom of Heaven eller Black Hawk Down direkta rymdfilmer. Men helt klart Blade Runner.

 

Nja, rymdfilm är nog också att ta i. De är väl aldrig ute i rymden i Blade Runner? En Sci-fi film är det ju däremot.

 

Problemet med Prometheus däremot är dessa korkade och skitfult klädda forskare som nästan förstör filmen. Hade han skippat dem och sparat roboten, och någon till, så hade Prometheus varit en okej film. Nu välter den nästan redan i början.


Redigerat av Unregistered1fef72f3, 17 februari 2015 - 17:52.


#9679

Postad 17 februari 2015 - 20:37

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 2

Hiro-and-Baymax-Big-Hero-6_article_story

 

Big Hero 6 (2014)
Av Pixar

Fan vad jag kan vara svag för de här animerade filmerna. De fungerar så ofta för alla åldrar och denna gång är inget undantag. Särskilt Pixars filmer (samt dreamworks How To Train a Dragon) får en verkligen att känna sig som liten igen, på hela sättet man blir charmad och bara tar den trevliga filmen för vad den är, underhållning.

Big Hero 6 handlar om en liten grabb och hans stora hälsoinspektörsrobot. Skurkar dyker upp, fiender måste besegras och vänskaper uppstår, det är som det brukar vara i såna här filmer. Storyn är inte särskilt spännande eller intressant, men räddningen sker i form av humorn. Jag tror tamigfan att det här är den roligaste filmen jag sett på åratal. Man fick nästan ont i magen av alla roliga scener, speciellt de med roboten Baymax. Då brukar jag vanligtvis tycka att Pixars skämt är ganska trista, men det här var helt otroligt roligt!

Kort och gott var den här filmen riktigt trevlig och riktigt rolig. Även lite sådär sorgsen ibland. Jag ser fram emot uppföljare!

Big Hero 6 är en Stark Rekommendation!

 


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 14:55.


#9680

Postad 17 februari 2015 - 23:48

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Sagan om prinsessan Kaguya

Bästa filmen från Studio Ghibli sedan 2004 tror jag. Men ingenting för de yngsta barnen.

8/10



#9681

Postad 17 februari 2015 - 23:54

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 634 inlägg
  • 1
Filmerna som funkade hos barnen var Kikis expressbud och Ponyo. Jag och frugan har väl klämt 4 st till ghibli filmer. Känns roligt att bredda sitt filmintag. Gillar de mesta faktiskt

#9682

Postad 18 februari 2015 - 05:31

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

  • 2 625 inlägg
  • 0

Filmerna som funkade hos barnen var Kikis expressbud och Ponyo. Jag och frugan har väl klämt 4 st till ghibli filmer. Känns roligt att bredda sitt filmintag. Gillar de mesta faktiskt

Kul :) Vilka blev det utöver dom två?



#9683

Postad 18 februari 2015 - 12:20

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 1

Filmerna som funkade hos barnen var Kikis expressbud och Ponyo. Jag och frugan har väl klämt 4 st till ghibli filmer. Känns roligt att bredda sitt filmintag. Gillar de mesta faktiskt

 

Fint att höra! Roligt grej med Kikis Expressbud är att en del skyltar i bakgrunden är på svenska. Jag klipper och klistrar förklaringen:  

 

"Regissören Miyazaki besökte Sverige på 1970-talet, för att försöka få animationsrättigheterna till Pippi Långstrump från Astrid Lindgren, något han misslyckades med. Sverige – särskilt Stockholm och Visby – gjorde dock ett stort intryck på honom. Inför produktionen av Kikis expressbud besökte folk ur animationsteamet Sverige och fick med sig mängder av foton (80 filmrullar) tillbaka till Japan igen, foton som användes för att utforma filmens Koriko. Koriko är primärt baserad på Gamla stan i Stockholm och Visby, men här finns också små bitar av Paris, Neapel, Lissabon och San Francisco. Ena sidan av stan vetter åt Medelhavet till, den andra sidan åt Östersjön."



#9684

Postad 18 februari 2015 - 12:34

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

Filmerna som funkade hos barnen var Kikis expressbud och Ponyo. Jag och frugan har väl klämt 4 st till ghibli filmer. Känns roligt att bredda sitt filmintag. Gillar de mesta faktiskt

 

Har själv de två dvd-boxar som de släppt och tycker att alla är riktigt bra. De har klämt ur sig en hel del bra filmer, Ghibli.



#9685

Postad 18 februari 2015 - 13:16

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Filmerna som funkade hos barnen var Kikis expressbud och Ponyo. Jag och frugan har väl klämt 4 st till ghibli filmer. Känns roligt att bredda sitt filmintag. Gillar de mesta faktiskt

Om du börjat gilla Miyazaki måste du verkligen titta på hans senaste "det blåser upp en vind". Den skiljer sig ganska mycket från hans barnfilmer men är ritad på samma vackra sätt. Det är alltså inte en film man visar för små barn (om inte barnen är särskilt intresserade av långsamma historiska dramer med tragiska inslag).

 

Edit: den (och nu verkar den ännu tråkigare) mixad i mono. Så det är ingen film man använder för att dema surroundet heller. Men att det är mono är ingenting man hinner störa sig på.


Redigerat av Unregisteredb2bcb2c1, 18 februari 2015 - 13:20.


#9686

Postad 18 februari 2015 - 18:05

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Captain America, The Winter Soldier, ViaPlay

Småtrevlig superhjälteunderhållning med en del vägjorda actionscener och slagsmål. Sevärd men inget som gör ett bestående intryck.

Scarlett är fortfarande het.

 

 

 

Här måste de ju ha Photosnoppat hennes midja. Hon ska ju vara mullig. Nånting att hålla i när åskan går .. :)



#9687

Postad 19 februari 2015 - 10:36

Unregisterede98d451d
  • Unregisterede98d451d
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 4

Whiplash.jpg

 

Whiplash (2014)
Av Damien Chazelle

Alltså herregud. Jag kan inte tänka ett annat årtal i historien där det kommit ut ett så här stort antal fantastiska filmer. Interstellar, Gone Girl, Foxcatcher, Nightcrawler bland många fler, men om det inte vore för Boyhood hade Whiplash tagit priset som bästa film 2014. 

Varenda scen är precis som den ska vara. Fotot och ljussättningen är helt sjukt bra, och ger den mörkbruna och rökiga jazzkänslan på ett väldigt subtilt sätt, som lätt hade kunnat gå överstyr. Whiplash är exakt så lång och så snäv som krävs. Jag blir väldigt förvånad om den vinner Oscar för bästa klippning. Ljudet var riktigt nice och hemmabion fick verkligen ta ut sin rätt flera gånger under filmens gång.

Men det som gör hela filmen är karaktärerna, och då främst Karaktären med stort K: Mentorn som spelas av J.K Simmons. Ett bättre exempel på hatkärlek för än människa tror jag inte finns någonstans att hitta. Man svajar konstant mellan att han är en idiot som gått för långt till att han är ett geni. Det är jätteroligt för övrigt att skådespelarensemblen är i princip helt okänd, i alla fall för mig. Huvudkaraktären gör också en sjukt bra roll. Om han inte spelat trummor i hela sitt liv så har han lärt sig väldigt bra.

Jag kan inte riktigt beskriva i ord hur fruktansvärt bra jag tyckte filmen var. Det är en sån där film som bara ligger och gror i huvudet som en tumör. Främst är det slutscenen som lyckas berätta mer än någon annan film jag kan tänka, helt utan dialog. Den knyter ihop hela berättelsen i den bästa filmscen jag någonsin sett. I 5 minuter satt jag bara i fåtöljen med uppspärrade ögon och jag kunde knappt sova den natten.

Whiplash är genial. Jag har ingen kritik överhuvudtaget faktiskt. Jag ger den en Mycket Stark Rekommendation.


Redigerat av Unregisterede98d451d, 04 maj 2015 - 14:56.


#9688

Postad 19 februari 2015 - 18:02

zephir
  • zephir
  • Forumräv

  • 554 inlägg
  • 5
Jotnan är utan tvekan årets filmrecensent på MHB! Keep up the good work. :)

#9689

Postad 19 februari 2015 - 20:13

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

The hunger games - mokingjay part 1


Tycker att filmerna börjar faktiskt bli sämre och denna bekräftar min teori. 1:an var bäst, 2:an tappade lite och nu 3:an del 1 blir lite för seg, för pratigt för min smak. Första 60 minuterna händer mer eller mindre inget. Såhär långt i trilogin borde man inte lägga så mycket tid på att bygga en story som redan finns sedan tidigare. Filmerna är inte självständiga så att man ska lägga den tiden.
När vi väl kommer till lite action så är det för mycket framför skärmar som kriget pågår. En hel del scener tycker jag var rätt osammanhängande vilket ser jag som är ett bakslag i filmen flöde.

4 av 10 möjliga och då är jag rätt snäll.


Redigerat av Unregistereda360a43b, 19 februari 2015 - 21:46.


#9690

Postad 19 februari 2015 - 20:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0

The hunger games - mokingjay part 1


vilket ser jag som är stor blåst i filmen flöde.

 

Que?
 

 



#9691

Postad 19 februari 2015 - 21:46

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

 

The hunger games - mokingjay part 1


vilket ser jag som är stor blåst i filmen flöde.

 

Que?
 

 

 

 

Jag undrar också vad min iPhone vill säga :-)


Redigerat av Unregistereda360a43b, 19 februari 2015 - 21:47.


#9692

Postad 20 februari 2015 - 14:16

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0

Divergent är den sista film du ska se.

Nu har jag set den,och du hade rätt...men..men..filmen var billigt att köpa men med facit i hand så var den dyr ändå.Inte första och inte sista gången att man blir blåst :(



#9693

Postad 20 februari 2015 - 17:42

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Jag undrar också vad min iPhone vill säga :-)

Brukar ju gå att översätta men det där var svårt.

 

Fick för mig att se den också men näe jösses vad segt och de går ju helt bort från vem ska dö näst och hur formatet det bygger på.

Sedan något slags rekord i märkliga krigsstrategier. Huvudstaden kommer vinna något annat är skandal.



#9694

Postad 21 februari 2015 - 11:57

Unregistered3f868d20
  • Unregistered3f868d20
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
The Hunger Games - Mockingjay Part 1
Filmen känns trög, 5/10.

Horrible Bosses 2
De försöker få varje scen att vara rolig filmen igenom, funkar inte riktigt för mig eller damen min men stundtals riktigt rolig.
6/10

#9695

Postad 21 februari 2015 - 18:05

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Såg Draft day för några veckor sedan. Gillar man filmer i sportens värld och Kevin Costner så ska man se den. Hade inga förväntningar men den var trevligare än vad jag tänkt.



#9696

Postad 21 februari 2015 - 23:37

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
The imitation game

Mycket bra film! Att den dessutom är verklighetsbaserad gör den ännu bättre.

4/5 krypteringar

#9697

Postad 21 februari 2015 - 23:55

Unregisteredbdae541f
  • Unregisteredbdae541f
  • Lärjunge

  • 415 inlägg
  • 1
The Equalizer. Denzel Washington i huvudrollen. Riktigt bra film med skön atmosfär och cool action. 8/10 får den av mig.

Predestination med bland annat Ethan Hawk. Bra film, kanske tenderar till att försöka vara lite för smart för sitt eget bästa.. Trots att jag efter en del funderade kommit fram till att jag förstår allt (tror jag), kändes den något obegriplig när sluttexten börjat rulla..
7/10.

#9698

Postad 22 februari 2015 - 00:35

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 0

Kände nog samma sak, den är genial i sin enkelhet vilket man blir snopen och irriterad på först. jag skulle nog inte ge den mer än 7/10 men det är en film jag tänker på om ch vill se om. och det gillar jag



#9699

Postad 22 februari 2015 - 11:28

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Gone Girl. 6/10

Att ha läst boken förtog mycket av filmen tyvärr. Väldigt snyggt filmad men inte så mycket annat. Problemet är framförallt att den sista tredjedelen sänker filmen helt och hållet.



#9700

Postad 22 februari 2015 - 12:32

budwhite
  • budwhite
  • Veteran

  • 1 918 inlägg
  • 1
The Mask. Charmig, och effekterna från den tiden håller väldigt bra. T2, Jurassic park och Forrest Gump



4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.