Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Efterträdare till krysslådan år 2015?

290 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 oktober 2008 - 15:49

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0
Okej tänk så här.
Vi skiter i skivor och allt med det
vi får köpa oss en konsol
gå hemma, sätta in en nätverkskabel till xboxen eller vad F@n är för konsol,
sen ska du fippla med ett visa kort och skriva ner visa kortets nummer och allt,
sen börjar du tanka spelet, som ligger på en server som är så sjukt stor någon stans i världens,så att 1miljon användare kan ladda ner ett spel på realse natten,
och sen så kraschar sk¤ten på något sätt, japp då har du betalt för spelet men du har inte fått spelet,
eller så krashar konsolen så finns inte spelet kvar på konsolen,

eller tänk så här, hur gör folk uppe i Norrland? dom har knappt ingen telefon och hur i hela friden ska dom ladda ner sitt Far cry till sin konsol som dom har köpt ett antal mil bort?
Inget internet= inge spel.
det finns nog 1miljon konsol-spelare som vill spela sina spel men inte har något internet.
hur ska vi göra för dom?
Jag är tex en av dom som, inte har orken att dra en nätverkskabel genom hela rummet bara för att jag ska kunna spela lite spel,
hur ska jag göra när jag ska lira i bilen på semestern? ska jag ha en sladd som hänger efter bilen? eller är jag tvungen att köpa ett trådlöst modem för 300kronor månaden?

#52

Postad 26 oktober 2008 - 23:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Tror inte att det endast blir nedladdning i alla fall.

Men Lakritstome, har du verkligen tänkt till ordentligt? Om nedladdning avbryts eller om hårddisken går sönder, det går ju att lösa, de vet ju att du betalat för spelet. Och vadå spela i bilen? Det är väl inga problem när spelet väl laddats ner?

#53

Postad 27 oktober 2008 - 18:52

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0
Om jag inte minns fel så är detta den nya prototypen: Postad bild

#54

Postad 27 oktober 2008 - 19:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
nvm

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 oktober 2008 - 19:07.


#55

Postad 27 oktober 2008 - 20:14

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Okej tänk så här.
Vi skiter i skivor och allt med det
vi får köpa oss en konsol
gå hemma, sätta in en nätverkskabel till xboxen eller vad F@n är för konsol,
sen ska du fippla med ett visa kort och skriva ner visa kortets nummer och allt,
sen börjar du tanka spelet, som ligger på en server som är så sjukt stor någon stans i världens,så att 1miljon användare kan ladda ner ett spel på realse natten,
och sen så kraschar sk¤ten på något sätt, japp då har du betalt för spelet men du har inte fått spelet,
eller så krashar konsolen så finns inte spelet kvar på konsolen,

eller tänk så här, hur gör folk uppe i Norrland? dom har knappt ingen telefon och hur i hela friden ska dom ladda ner sitt Far cry till sin konsol som dom har köpt ett antal mil bort?
Inget internet= inge spel.
det finns nog 1miljon konsol-spelare som vill spela sina spel men inte har något internet.
hur ska vi göra för dom?
Jag är tex en av dom som, inte har orken att dra en nätverkskabel genom hela rummet bara för att jag ska kunna spela lite spel,
hur ska jag göra när jag ska lira i bilen på semestern? ska jag ha en sladd som hänger efter bilen? eller är jag tvungen att köpa ett trådlöst modem för 300kronor månaden?


min farsa bor i norrland ( mitt i ingenstans, dikanäs ) , han har fetare lina ( 100/10 ) än vad jag erbjuds i västmanland t.ex så det var en dålig liknelse. när väl spelen är nerladdade är det ju bara att spela, inte så man behöver var connectad hela tiden. Sen se bara på hur bra t.ex steam funkar, är ju inte så att du inte kan ladda ner spelet igen om det blir skevt när du försöker om du en gång köpt licensen :>

Dålig liknelse tbh

Redigerat av izikiel, 27 oktober 2008 - 20:15.


#56

Postad 27 oktober 2008 - 20:26

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Om jag inte minns fel så är detta den nya prototypen: Postad bild


Vi får hoppas att den håller sig till någorlunda mått och den blir ljuddämpad på något sätt så man slipper "Jumbo-jet" ljudet

#57

Postad 27 oktober 2008 - 23:14

analog
  • analog
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

eller tänk så här, hur gör folk uppe i Norrland? dom har knappt ingen telefon och hur i hela friden ska dom ladda ner sitt Far cry till sin konsol som dom har köpt ett antal mil bort?


Haha, dagens..
Ska nog mer oroa oss för de som bor utanför Sverige. Här har vi, trots att man bor i Norrland, möjlighet att skaffa 10/10 (tom. 100/100 här i mörkaste Norrland där jag befinner mig ! ) utan större problem.

Annars hade du en valid poäng som jag dock tror kan lösas ganska lätt såsom steam eller psn där man kan köpa ett spel en dag och ladda ner nästa vecka om du så vill.

Däremot kan jag tänka mig att trycket på servrarna blir ganska högt då typ GTA 5/6/7 släpps och alla ska ska ladda ner precis samtidigt.

#58

Postad 28 oktober 2008 - 07:16

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

  • 488 inlägg
  • 0
Hur lånar man ut ett nerladdat spel till en polare, ska dom låna hårddisken under tiden så man själv inte kan spela något alls? Hur byter man in ett nerladdat spel när man tröttnat på de?

#59

Postad 28 oktober 2008 - 12:31

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

  • 1 408 inlägg
  • 0

Hur lånar man ut ett nerladdat spel till en polare, ska dom låna hårddisken under tiden så man själv inte kan spela något alls? Hur byter man in ett nerladdat spel när man tröttnat på de?


bra sagt!

#60

Postad 28 oktober 2008 - 12:41

Jovevve
  • Jovevve
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

bra sagt!

Tror att spelutvecklarna vill minska utlåning/begagnatmarknad då dom inte tjänar nått på det.

Nerladdade spel kommer antagligen vara lite billigare istället då du slipper kostnad för skiva, fodral, frakt mm.

#61

Postad 28 oktober 2008 - 13:10

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

bra sagt!

Konstigt sagt tycker jag. Jag får uppfattningen att allmänheten överlag anser att programvara inte är materiella ting som inte går att stjäla etc ... Om folk anser att en kopia av en programvara inte har något egenvärde varför skall det då kunna användas i en byteshandel eller säljas mot kontanta medel etc ?

Men som sagt, tror många mediatillverkare vill få sin "vara" att stämplas som tex en konsert eller biofilmsvisning. När väl man har sett filmen eller konserten är "varan" förbrukad. Varan förbrukas alltså genom nyttjandet och har således ingen andrahandsvärde.

#62

Postad 29 oktober 2008 - 18:49

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Tror att spelutvecklarna vill minska utlåning/begagnatmarknad då dom inte tjänar nått på det.

Nerladdade spel kommer antagligen vara lite billigare istället då du slipper kostnad för skiva, fodral, frakt mm.



Får man ens låna ut...? Filmer får ju bara ses av den personen som köpt filmen, ingen annan.

#63

Postad 30 oktober 2008 - 11:40

tuffodum
  • tuffodum
  • Lärjunge

  • 404 inlägg
  • 0
Lite off topic här men vad betyder dd?

#64

Postad 30 oktober 2008 - 12:03

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Lite off topic här men vad betyder dd?

Digital Distribution

#65

Postad 30 oktober 2008 - 12:25

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Jag tror att materialla mjukvaror kommer vara kvar åtminstone en generation till, men att det kommer vara vanligare med digitala versioner av spelen i maskinernas shoppar som det är med Burnout, Warhawk med flera. Jag tror att förutom just bredbandshastigheter så finns det aktörer som inte vill bli av med fysiska kopior vilket också kan påverka. Frågan är om/när nerladdning är enda alternativet, det skulle ju inte fungera i vissa länder. De som idag inte ens har maskinerna släppta officiellt har ibland svårt att få tag på fysiska kopior till vettigt pris.

#66

Postad 30 oktober 2008 - 12:33

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Digital distribution är ju faktist ett riktigt fint alternativ ur en miljösynpunkt.

Det vore ju kul att se statistik över förändringen i den totala energiförbrukningen om musik, film och spel gick över till digital distribution helt och hållet om man räknar in cd/dvd/bluray/whatnot tillverkning, transport och distributionslokaler.

Om man sänkte priset lite så skulle jag gladerligen ge tevespelsbutikerna fingret då de i 100% av fallen är moggisar i hela anställningsledet.

#67

Postad 30 oktober 2008 - 15:36

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Själv tror jag på följande om man skulle tillverka den idag.

Processor: Core 2 Quad på 2,6 Ghz
2 GB ram
Grafikkort motsvarande ATi 4870 512mb
HDD 500GB
Blu-ray spelare

Övrigt
Valfritt att installera spelen
Möjlighet att ladda hem hela spel, inte bara Arcade spel
Löstagbar hårddisk
Flera olika sorters handkontroller, en classic och en "Xmote"
HD ljud med DTS-HD


MS brukar använda sig av befintlig hårdvara vilket är en klar fördel då man inte behöver kosta på sig så mycket utvecklingskostnader, dessutom förenklar det väldigt mycket för spelutvecklarna. MS kommer fortsätta använda sig av dagsfärsk hårdvara. Men nu är det lite väl tidigt att spekulera om ny hårdvara då det förmodligen inte är aktuellt förrän om 1,5 år. Personligen tror jag att vi kommer få leva med Xbox360 till slutet av 2010.

#68

Postad 30 oktober 2008 - 18:45

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

MS brukar använda sig av befintlig hårdvara vilket är en klar fördel då man inte behöver kosta på sig så mycket utvecklingskostnader, dessutom förenklar det väldigt mycket för spelutvecklarna. MS kommer fortsätta använda sig av dagsfärsk hårdvara. Men nu är det lite väl tidigt att spekulera om ny hårdvara då det förmodligen inte är aktuellt förrän om 1,5 år. Personligen tror jag att vi kommer få leva med Xbox360 till slutet av 2010.


Jasså det var en nyhet. Var fanns den tre kärniga IBM CPUn, mig veterligen finns den inte som motsvarighet på konsumentmarknaden. Var hittar du ATI grafikkortet från 2006-2007 som liknar det i 360? Mig veterligen använde ingen eDRAM på sina grafikkort eller Unified Shaders system när 360 släpptes. Nä när 360 släpptes fanns det inget direkt på PC sidan som motsvarade 360

Sanningen är mer att RSX ligger långt närmare PC marknaden än vad Xenos gjorde under samma tid.

Radeon släppte sin R600 serie slutet av 2006 vilket är första gången de använder US systemet på PC. US systemet var världsförst på 360.

De första dualcore CPUerna dök upp sent 2005 men någon Tricore fanns aldrig och heller inte från IBM. AMD har det nu, släpptes tidigt detta året om jag ej minns fel.



Skillnaden är mest att MS kommer vända sig till redan kända chip designers medan Sony med stor sannolikhet kommer hålla sig till CELL iaf i en konsol till. Samma är också att Sony har möjligheten att producera i egna fabriker, MS måste out-sourca dem.

Vilket är bäst? Vet ej men dagens lösning på 360 är iaf 1000ggr bättre än det MS gjorde med Xbox 1.

#69

Postad 21 mars 2011 - 17:50

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
ZDnet

Microsoft Xbox: Confidential / Collaboration with Microsoft’s IEB Design group investigating future user experiences and hardware for 2015. *Work samples only permissible in person.* (March 2011)



#70

Postad 21 mars 2011 - 17:57

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Hoppas på ny konsol 2013, alldeles för långt till 2015

#71

Postad 21 mars 2011 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Känns lagom om så vore fallet.

#72

Postad 21 mars 2011 - 19:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Hoppades på en teaser på årets E3 så den kunde realiseras slutet av 2012.

2015 låter på tok för långt iväg.

10 år är verkligen för lång tid mellan cyklerna. Visst, de säger att den ska HÅLLA i 10 år, men inget säger att de inte kan dra ut på de där 10 åren genom att sälja den nya boxen parallellt med 360n.

#73

Postad 21 mars 2011 - 19:43

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Jag tyckte då detta lät mer intressant, fast då ska de ju gå hela vägen så att vi Xboxare kan möte PS3are online - vore inte det toppen? :)

#74

Postad 23 mars 2011 - 03:16

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
1. Det har bekräftats vara fake, se bara på ex. GR eller annan spelhemsida.
2. Square Enix har redan styrt över 100pers till en ny studio som ska utveckla "next gen spel", och MS har hyrt in 2 ytterligare medarbetare som ska jobba på att "utveckla nästa generations spelkonsol". Så vi kan nog räkna kallt med att se nästa generation på nästa års E3, såvida inte Nintendo gör en fuling redan i år :)

#75

Postad 23 mars 2011 - 16:14

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Ja jag börjar iallafall känna att det är dags för nästa generation. Har ingen lust att spela på PC, men man blir ju lite avis när man ser skillnaden i grafik.

#76

Postad 23 mars 2011 - 16:25

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Jag är ganska nyfiken på hur dom eventuellt skulle kunna utveckla handkontrollen. Tycker personligen att den är bra som den är men det finns säkert något finurligt som dom har hittat på för att ta den ytterligare ett steg.

#77

Postad 23 mars 2011 - 16:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Jag tyckte då detta lät mer intressant, fast då ska de ju gå hela vägen så att vi Xboxare kan möte PS3are online - vore inte det toppen? :)


Det vore klockrent!

#78

Postad 23 mars 2011 - 16:40

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
dom får gärna släppa grejerna så fort som möjligt men är det inte 100% bakåtkompatibelt så kan dom strunta i det.

#79

Postad 23 mars 2011 - 16:42

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

dom får gärna släppa grejerna så fort som möjligt men är det inte 100% bakåtkompatibelt så kan dom strunta i det.


+1

#80

Postad 23 mars 2011 - 18:04

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Jag tyckte då detta lät mer intressant, fast då ska de ju gå hela vägen så att vi Xboxare kan möte PS3are online - vore inte det toppen? :)

Har varit en dröm länge, hoppas det kommer! :o

#81

Postad 23 mars 2011 - 18:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

dom får gärna släppa grejerna så fort som möjligt men är det inte 100% bakåtkompatibelt så kan dom strunta i det.

100% bakåtkompatibel lär den inte vara men jag tror MS bryr sig mer om bakåtkompatibelt Sony gör.

#82

Postad 23 mars 2011 - 21:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
MS kommer garanterat vara först ut iaf. Sony blir nog sist som vanligt. De kommer sitta och tjura över GeoHot i ett par år till innan de får tummarna ur.

#83

Postad 23 mars 2011 - 22:15

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Tror du m$ kommer vara före nintendo, det tror inte jag.
Både m$ och sony vill väl mjölka den här generationen riktigt rejält med tanke på hur "lite" dom dragit på dom.

#84

Postad 24 mars 2011 - 01:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Tror du m$ kommer vara före nintendo, det tror inte jag.
Både m$ och sony vill väl mjölka den här generationen riktigt rejält med tanke på hur "lite" dom dragit på dom.

MS har inte dragit lite, Sony däremot.

#85

Postad 24 mars 2011 - 07:17

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

MS har inte dragit lite, Sony däremot.


Sony kommer säkert sin vana trogen att sälja "förra" generationen sida vid sida med den nya i 4-5 år. När det gäller M$ kan man väl tänka sig att det blir som när 360 introducerades; en vecka efter fanns det knappt en handkontroll att köpa till den ursprungliga krysslådan.

#86

Postad 24 mars 2011 - 13:15

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Hoppas verkligen att dom dumpar bakåtkompatibiliteten helt och hållet och satsar på stenhårt på framtiden istället.
Visst kan det vara roligt att lira gamla spel, men det finns 360 och första XBOX'en för det isf.

Sedan så skulle det självklart vara trevligt om de la lite tid på mediadelen, att ha en enhet för tv-spel/film/musik/bilder/tv skulle enligt mig gå hem bland väldigt många.

Speciellt när WHS och NAS börjar bli vanligare och vanligare så vore det perfekt att lagra sin media på dessa och kunna spela upp högupplöst film och musik på den nya xboxen via nätverket.

Att sedan erbjuda tv-abbonemang som Sky bla gör i England vore ytterligare ett steg i rätt riktning, för idag är spelkonsoller inte bara något man spelar på, det är en "multimaskin" så varför inte spinna vidare och förbättra det?

#87

Postad 24 mars 2011 - 14:20

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlägg
  • 0
Och låta bli att snåla så enormt med minnesmängden. Känns som det blivit en stor flaskhals ganska snart på alldeles för många konsoler.

#88

Postad 24 mars 2011 - 22:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Och låta bli att snåla så enormt med minnesmängden. Känns som det blivit en stor flaskhals ganska snart på alldeles för många konsoler.


Skulle förvåna mig om det blir mindre än 4GB RAM i nästa generation och minst 2GB grafikminne.
Ganska logiskt för om man jämför tex xbox med xbox 360 så hade xboxen 64Mb minne och 360 512. Det är ca 8 gånger mer minne. 512 x 8 = 4GB. Ja ni ser min poäng.

Redigerat av Unregistereddc471864, 24 mars 2011 - 22:21.


#89

Postad 24 mars 2011 - 22:36

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Hoppas verkligen att dom dumpar bakåtkompatibiliteten helt och hållet och satsar på stenhårt på framtiden istället.
Visst kan det vara roligt att lira gamla spel, men det finns 360 och första XBOX'en för det isf.

Sedan så skulle det självklart vara trevligt om de la lite tid på mediadelen, att ha en enhet för tv-spel/film/musik/bilder/tv skulle enligt mig gå hem bland väldigt många.


+1 och -1

Jag hoppas att de fokuserar helt på maximal prestanda i nya spel. Bakåtkompatibilitet, multimediatjaffs, osv gör bara konsolen dyrare och fyller dashboarden med skräp jag inte vill se. Ska konsolerna vara så pass lika pc så kan man lika gärna köra allt på pc som ändå är mycket bättre. Naturligtvis kommer detta inte att ske, men de hade kunnat släppa någon slags barebones version till oss som inte bryr oss om något mer än spel.

#90

Postad 24 mars 2011 - 22:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det som är mest intressant är dock processor. Finns det ngt annat val än intel idag? powerpc är väl mer eller mindre död eller? Har cell ngn framtid? AMD? Ja vem vet :)

#91

Postad 24 mars 2011 - 22:57

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

+1 och -1

Jag hoppas att de fokuserar helt på maximal prestanda i nya spel. Bakåtkompatibilitet, multimediatjaffs, osv gör bara konsolen dyrare och fyller dashboarden med skräp jag inte vill se. Ska konsolerna vara så pass lika pc så kan man lika gärna köra allt på pc som ändå är mycket bättre. Naturligtvis kommer detta inte att ske, men de hade kunnat släppa någon slags barebones version till oss som inte bryr oss om något mer än spel.


Att ha ett enkelt och smidigt gränssnitt där man väljer vad man skall göra (spela/kolla på film/kolla på tv/osv) inverkar inte nämnvärt på prestandan, givetvis så används ju tex inte tv-delen (stream) när du spelar osv så förstår inte riktigt vad du menar.

#92

Postad 24 mars 2011 - 23:15

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0
De har väl någon gräns för vad allt innehåll får kosta, bakåtkompailiteten på ps3 försvann väl för att det blev för dyrt. Ser hellre att de lägger så mycket som möjligt på spel-delen.

#93

Postad 25 mars 2011 - 22:16

Leftt Behind
  • Leftt Behind
  • Forumräv

  • 509 inlägg
  • 0

Jag är ganska nyfiken på hur dom eventuellt skulle kunna utveckla handkontrollen. Tycker personligen att den är bra som den är men det finns säkert något finurligt som dom har hittat på för att ta den ytterligare ett steg.

handkontrollen är kalasbra, men de borde göra den snäppet lättare, bara några gram skulle räcka..

#94

Postad 26 mars 2011 - 18:59

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

handkontrollen är kalasbra, men de borde göra den snäppet lättare, bara några gram skulle räcka..


Jag instämmer. Handkontrollen till 360 är riktigt bra. Behövs inte ändras ngt

#95

Postad 26 mars 2011 - 19:06

_78
  • _78
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag är ganska nyfiken på hur dom eventuellt skulle kunna utveckla handkontrollen. Tycker personligen att den är bra som den är men det finns säkert något finurligt som dom har hittat på för att ta den ytterligare ett steg.


Vet inte om det har nämnts men kolla på Razer´s nya kontroll, Onza Tournament Edition el ngt sådant heter den.
Ser riktigt bra ut och kommer i April =)

#96

Postad 27 mars 2011 - 15:20

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

  • 1 866 inlägg
  • 0

De har väl någon gräns för vad allt innehåll får kosta, bakåtkompailiteten på ps3 försvann väl för att det blev för dyrt. Ser hellre att de lägger så mycket som möjligt på spel-delen.

Dom slopade med all säkerhet bakåtkompabiliteten för att mjölka ur det sista ur PS2.

#97

Postad 28 mars 2011 - 09:13

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0

Vet inte om det har nämnts men kolla på Razer´s nya kontroll, Onza Tournament Edition el ngt sådant heter den.
Ser riktigt bra ut och kommer i April =)

Ja. En sån fast trådlös vore perfekt. :)

#98

Postad 30 mars 2011 - 15:01

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Nästa generation lär nog ha 3D som stora fokus tror jag, förra gången var det HD. Trolig hårdvara skulle väl vara 8GB ram, Core I7 processor eller bättre, 6970 grafikkort i nedbantad version, 1TB HDD, Blu-ray. Ett förbättrat OS med Internet Explorer 10(eller vilken version som gäller då) och nedladdningsbara apps. Kanske kan tyckas för dyrt i dagsläget men tex minnespriserna är ju mycket lägre nu. Grafikkort sjunker också ganska snabbt i pris. Dessutom räknar man ju oftast med att förlora på hårdvaran i början, det är mjukvaran man tjänar pengar på. När 360 kom ut så var den också en top of the line PC.

#99

Postad 30 mars 2011 - 15:24

Lalikula
  • Lalikula
  • Lärjunge

  • 472 inlägg
  • 0
Det beror helt på när target är satt. OM man nu satsar på 2015 och låt oss nu säga att DL av både spel samt andra tjänster prioriteras så lär inte den HDD-n att räcka till. Likadant med 6870. Inte en rimlig att man stoppar i ett såpass föråldrat grafikkort. Om 2015 är target så kan du kallt räkna med ett grafikkort som är MAX 1 år gammalt men modifierat. Om man nu kommer att följa top of the line historien.

#100

Postad 08 maj 2011 - 09:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Nya rykten, dock officiellt bekräftade som bluff av EA...men ändå ett rykte ;)

http://www.gamespot....al-in-the-works



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.