Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Efterträdare till krysslådan år 2015?

290 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 juni 2011 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Nästa xbox på E3 2012

Chockerande rykten =P.

#102

Postad 14 juni 2011 - 19:07

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Oväntat... :)

#103

Postad 15 juni 2011 - 06:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Oväntat... :)


Det var bannemej på tiden! :)

Om Sony blir lika långt efter den här gången också blir det samma visa igen, de hamnar trea.

#104

Postad 15 juni 2011 - 08:14

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Fick en fundering and nästa generations XBOX: Tror ni att handkontrollerna & liknande från den nuvarande XBOX 360n kommer att fungera på en ny konsoll? Lurade lite på det där och insåg att i stort sett alla mina spel idag käver någon form av specialkontroll i form av ratt eller musikinstrument & om jag måste skaffa allt sånt nytt när nästa krysslåda kommer så känns det inte alls kul att byta upp sig eftersom jag kanske måste lägga lika mycket på extraprylar som vad själva konsollen kommer att kosta. Hur har det varit förut? Vet att det var en stor skillnad PS2/PS3, men hur var det med XBOX/XBOX360?

#105

Postad 15 juni 2011 - 08:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Omöjligt att svara på. Om de inte tar fram ngt helt nytt så borde de gamla funka även nästa generation.

#106

Postad 15 juni 2011 - 09:35

jonas_79
  • jonas_79
  • Beroende

  • 1 085 inlägg
  • 0

Det var bannemej på tiden! :)

Om Sony blir lika långt efter den här gången också blir det samma visa igen, de hamnar trea.


Är nöjd att ja skaffa PS3 när den släpptes och inte Xbox 360 som hade enormt bråttom att släppa sin vita konsoll utan hårddisk och möjlighet att köpa till 20 GB men har för mig att denna följde med ett paket och alla dom ja känner som köpte den första året fick lämna in den minst 2 ggr och en 4 ggr och fick den utbytt.

Microsoft hade reklamationer på 23% av enheterna fram till 2008 då eliten kom och första året vill ja ej se
hur många konsoller som reklamerades till xbox igen.

Sedan så fick ja den konsoll som är mest eftertraktad hos Sony med bakåtkompatibelt och en massa lull och bra påkostad och stabil konsoll och har aldrig haft problem med den utan har enbart kört på och bluray spelare var en stor anledning att ja valde playstation då enbart en spelare av billigast version kostade 5000 kr och så fick ja en spelkonsoll med på köpet.

Xbox trodde på hd dvd och detta förlorade mot bluray så hade ja skaffat den vita från början för 5000 kr så hade denna istället garanterat varit död och pengarna hade varit i sjön och hade velat skaffa en ny för att den kändes gammal och sunkig redan vid eliten och sedan vid slimen skulle suget att vara att byta igen och är väll där Xbox 360 tjänat pengar och jag hade fått köpa 3 konsoler istället för 1 och förlorat mer pengar själv och ej haft
en bluray spelare.

Känns som att Microsoft har enormt bråttom ut och tar reklamationerna och att dom tar att den är ostabil för att vara först ut och att Sony vill att den ska vara buggfri och stabil innan den släpps och de känns tryggt för mig som konsument.

Redigerat av jonas_79, 15 juni 2011 - 09:38.


#107

Postad 15 juni 2011 - 09:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
PS3 är långt ifrån buggfri. De har också haft problem med massa returer.

#108

Postad 15 juni 2011 - 09:55

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

  • 1 316 inlägg
  • 0

Är nöjd att ja skaffa PS3 när den släpptes och inte Xbox 360 som hade enormt bråttom att släppa sin vita konsoll utan hårddisk och möjlighet att köpa till 20 GB men har för mig att denna följde med ett paket och alla dom ja känner som köpte den första året fick lämna in den minst 2 ggr och en 4 ggr och fick den utbytt.

Microsoft hade reklamationer på 23% av enheterna fram till 2008 då eliten kom och första året vill ja ej se
hur många konsoller som reklamerades till xbox igen.

Sedan så fick ja den konsoll som är mest eftertraktad hos Sony med bakåtkompatibelt och en massa lull och bra påkostad och stabil konsoll och har aldrig haft problem med den utan har enbart kört på och bluray spelare var en stor anledning att ja valde playstation då enbart en spelare av billigast version kostade 5000 kr och så fick ja en spelkonsoll med på köpet.

Xbox trodde på hd dvd och detta förlorade mot bluray så hade ja skaffat den vita från början för 5000 kr så hade denna istället garanterat varit död och pengarna hade varit i sjön och hade velat skaffa en ny för att den kändes gammal och sunkig redan vid eliten och sedan vid slimen skulle suget att vara att byta igen och är väll där Xbox 360 tjänat pengar och jag hade fått köpa 3 konsoler istället för 1 och förlorat mer pengar själv och ej haft
en bluray spelare.

Känns som att Microsoft har enormt bråttom ut och tar reklamationerna och att dom tar att den är ostabil för att vara först ut och att Sony vill att den ska vara buggfri och stabil innan den släpps och de känns tryggt för mig som konsument.


Jag kan inte uttala mig om de tidiga 360-versionerna, jag hoppade på tåget först med Elite (kallades den för Falcon?) så jag har inte haft några som helst problem. Denfungerade fint. Nu har jag en Slim som också fungerar kanon. Självklart gjorde de bort sig med de tidiga konsolerna, men det fixade dom till. Jag menar bara att Sony inte har råd att vara så långt efter igen. Särskilt inte om priset ska vara högre än MS konsol.

#109

Postad 15 juni 2011 - 10:27

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Alla konsoler har barnsjukdomar i början så är det bara, det går inte att komma ifrån. MS RROD, Sony YLOD och så är det vanligt att blueray läsaren brukar ge upp efter tre år på dem första modellerna. Jag minns första Playstation då lasrarna racklade och spelen hängde sig titt som tätt. Min första Gamecube krånglade lasern på då jag fick nått felmeddelande.

Ingen konsol är magisk och problemfri, alla har barnsjukdomar.

Nu har ju min 360 slim av modell falcon aldrig krånglat och fungerar prima än idag tre och ett halvt år efter jag köpte den plus att min PS3 fat som kom innan slimen (65nm CPU % GPU) fungerar klanderfritt och jag har haft den i två och ett halvt år.

Det är bättre att vänta något år tills barnsjukdomarna har åtgärdats så slipper man problem i framtiden. Det är någonting jag har fått erfara då jag har inhandlat konsoler.

Kommer inte köpa nästa Nintendo, MS och Sony konsol förens minst två år efter dem har släppts, finns ingen anledning till det. Då finns det ett gediget spelutbud och många spel har sjunkit mycket i pris plus inget krångel med konsolerna.

#110

Postad 15 juni 2011 - 12:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Sånt här kan vi förvänta oss i nästa xbox (tessellation) :)

http://www.youtube.c...h?v=j7s7UyAVbmU
http://www.youtube.c...feature=related

#111

Postad 15 juni 2011 - 12:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Är nöjd att ja skaffa PS3 när den släpptes och inte Xbox 360 som hade enormt bråttom att släppa sin vita konsoll utan hårddisk och möjlighet att köpa till 20 GB men har för mig att denna följde med ett paket och alla dom ja känner som köpte den första året fick lämna in den minst 2 ggr och en 4 ggr och fick den utbytt.

Microsoft hade reklamationer på 23% av enheterna fram till 2008 då eliten kom och första året vill ja ej se
hur många konsoller som reklamerades till xbox igen.

Sedan så fick ja den konsoll som är mest eftertraktad hos Sony med bakåtkompatibelt och en massa lull och bra påkostad och stabil konsoll och har aldrig haft problem med den utan har enbart kört på och bluray spelare var en stor anledning att ja valde playstation då enbart en spelare av billigast version kostade 5000 kr och så fick ja en spelkonsoll med på köpet.

Xbox trodde på hd dvd och detta förlorade mot bluray så hade ja skaffat den vita från början för 5000 kr så hade denna istället garanterat varit död och pengarna hade varit i sjön och hade velat skaffa en ny för att den kändes gammal och sunkig redan vid eliten och sedan vid slimen skulle suget att vara att byta igen och är väll där Xbox 360 tjänat pengar och jag hade fått köpa 3 konsoler istället för 1 och förlorat mer pengar själv och ej haft
en bluray spelare.

Känns som att Microsoft har enormt bråttom ut och tar reklamationerna och att dom tar att den är ostabil för att vara först ut och att Sony vill att den ska vara buggfri och stabil innan den släpps och de känns tryggt för mig som konsument.


Du baserar detta på 1 generation och 2 produkter. Microsoft har haft en konsol innan det som inte alls drog med samma skara problem.

MS släppte inte en konsol utan hårddisk, de släppte 2 varianter vid lanseringen (1 utan och 1 med). Taktiken var medveten och har betalat av sig rätt bra uppenbarligen.

MS trodde inte speciellt mycket på HD DVD, vilket förklaras till varför det bara blev ett tillbehör och bara för film. Tur var väl det.....

Xbox 360 har inte kostat 5000kr, lanseringen var 2990 för Core och 3990 för Premium. Så 4000kr kostade den vid lansering.

Sen så har du fortfarande garanti, visst den har dött för många men jag tror få i Sverige har rent kastat pengarna i sjön tack vare 3 års garantin. Om ingen hade fått dem fixade hade vi nog sett lite fler på blocket.

Man kan älta fram och tillbaka. Sony lyckades t ex degradera sin konsol från lanseringen och fram. MS gjorde tvärtom.

Sen kan vi snacka mjukvara, 360 var ljusår före PS3 när det gällde mjukvaran när PS3 lanserades. Nu är de mer på samma nivå.

Men i grunden håller jag med, ur hårdvarusynpunkt var PS3 ett bättre släpp och 360 katastrofal. Men som alltid lär sig bolag av sina läxor. Det MS gjorde fel på Xbox 1 gjorde man bättre med 360 och nu inför nästa lär man inte klanta sig med hårdvaran.

Det speciella med 360 var torts allt att den verkligen dök upp när HDTV började komma på bred front. Detta problemet kommer inte uppstå när nästa kommer, HDMI är moget - 3D är någorlunda moget - BluRay är moget. Så dessa 3 lär vara standard inför nästa generation.

Redigerat av PalmiNio, 15 juni 2011 - 12:50.


#112

Postad 15 juni 2011 - 21:32

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
det känns som om xbox 720 mkt väl kan få lansering nära på wii u.
har för mig att 360 visades samma år som den lanserades.

lansering jul nästa år med halo 4 vid realese.
det hade iaf varit det smartaste för ms, massa gratis hype med halo 4 samt säkert iaf 4mille bonus försäljning.

en nytänkande kontroll, men hardcore hade också varit att önska.
var en del snack om kontroller perfekta för fps med nån form av styrkula.

#113

Postad 15 juni 2011 - 21:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det största problemet är var man ska göra av dem. Har inte plats för fler konsoller i vardagsrummet :)

#114

Postad 16 juni 2011 - 05:20

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Som PalmiNio säger första Xboxen hade inte minsta lilla problem när det gäller hårdvara. Det är helt otroligt att min fungerar idag, varför ska ni få veta här nere.

Det var en dag på vårkanten då jag såg på någon serie med XBMC och så small det till och konsolen dog och det luktade bränt och börja ryka litegrann om den. Jag skruvade upp Xboxen för att se vad som hade hänt. Det visade sig att en kondensator hade exploderat, det var spår efter den i form av en stor svart rand på dvd spelaren och spår på moderkortet. Skruvade ihop Xboxen och prövade att slå igång den. Tro på fan, den fungerar och den har gjort det nu i två år efter kondensator explosionen. Där kan vi snacka om kvalitet :)

Här är några bilder på Xboxen.

Bifogad fil  RIMG0002.JPG   351,69K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  RIMG0005.JPG   352,99K   1 Antal nerladdningar

Det största problemet är var man ska göra av dem. Har inte plats för fler konsoller i vardagsrummet :P

Precis, har samma problem här. Min enorma tv bänk börjar bli full och så då nästa gen konsoler släpps blir det mest troligtvis att köpa en HDMI switch.

Har en sådan tv bänk fast en grå.


Den dämpar ljudet från konsolerna utmärkt, man står inte ut då 360 lever om då glasluckorna är öppna och PS3an blir knappt hörbar då glasluckorna är stängda.

#115

Postad 16 juni 2011 - 06:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Tss, den där bänken var pyttig. Min elektronikmöbel är mycket större. :)
Skämt åtsidå så får ni väl slänga ut gamla krysslådan och wii när nya krysslådan on wiiu kommer. De skall väl vara bakåtkompatibla?

Sen måste jag säga att det nog är troligt att nya krysslådan är specialbyggd för den här 3D-trenden som vi genomlider nu. Det skulle inte förvåna mig om den heter något 3D-aktigt...
Jag var förvånad att det inte talades om 3D i wiiu-presentationen eftersom nintendo snöat in så på 3DS.

Postad bild

Redigerat av hassesolo, 16 juni 2011 - 06:33.


#116

Postad 16 juni 2011 - 08:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Just nu har jag en mac mini, en popcorn hour, en ps3, en wii, en 360, förstärkare och en HD-box i min möbel.
Ps2an och gamecuben har jag packat ner. Får väl köpa en möbel till och ha vid sidan om. HDMI-ingångar på förstärkaren är det brist på också så en switch kommer behövas i framtiden. Mest troligt så får man väl prioritera vad som ska stå framme och plocka bort lite prylar istället. Jobbiga lyxproblem vi har :)


Tss, den där bänken var pyttig. Min elektronikmöbel är mycket större. :P
Skämt åtsidå så får ni väl slänga ut gamla krysslådan och wii när nya krysslådan on wiiu kommer. De skall väl vara bakåtkompatibla?

Sen måste jag säga att det nog är troligt att nya krysslådan är specialbyggd för den här 3D-trenden som vi genomlider nu. Det skulle inte förvåna mig om den heter något 3D-aktigt...
Jag var förvånad att det inte talades om 3D i wiiu-presentationen eftersom nintendo snöat in så på 3DS.

Postad bild


Schysst möbel det där var köpte du den och pris?

#117

Postad 16 juni 2011 - 09:18

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Jag har en förstärkare, Wii, PS2, PS3, Xbox, Xbox 360 i min tv bänk plus en massa handkontroller på mittenhyllan till vänster. Vill inte ha någon konsol där iom. att den våningen blir ganska varm pga. förstärkaren under. Och så har jag en Mede8er på tvbänken bredvid tvn.

Söker också en liknande tv möbel fast smalare där jag kan ställa min skrivare så jag slipper ha den på golvet plus några konsoler och att den har glasdörrar så man dämpar ljudet för det är guld värt.

radiozo: Om du söker en HDMI switch så titta på denna: http://www.digitaltv...dukt.php?p=1603 Blir det en HDMI switch så blir det nog denna.

Har mailat och pratat med digitalvideoexperten och dem rekomenderar en CYP då dem har väldigt hög kvalitet för det går inte att köpa vilken switch som hälst då man har en fin tv. Har själv en Pio 5090H som jag gärna vill utnyttja för fullo. Plus att den tar tillvara på ljudet från HDMI ingångarna och skickar till förstärkaren optisk eller coaxialt och att den har stöd för HD ljudformat och 3D.

#118

Postad 16 juni 2011 - 09:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Den verkar nice. Svettigt pris bara.

#119

Postad 16 juni 2011 - 10:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Schysst möbel det där var köpte du den och pris?



Om du menar min möbel så är den måttbeställd på hyllcenter i Umeå. Det gick att beställa exakta mått, färg, hyllplan, etc, etc
Det blir ju lite dyrare än IKEA tyvärr, ca 8k. Ändå billigt eftersom den är custombyggd.

#120

Postad 04 oktober 2011 - 12:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

The latest issue of Xbox World is reporting via the rumor section that a number of Microsoft developers are currently prepping a wave of brand new titles for the unannounced successor to the Xbox 360.

According to the November 2011 edition of the publication, a notable selection of high-profile development studios are now in the process of manning big-budget teams for a bout of new games for the Xbox 720.

Recent rumors floating about include the possibility that Turn 10 are hard at work on Forza 5 for the fabled next generation console, in addition to powerhouse developer Epic supposedly developing Gears of War 4 as a launch title for the device – tantalizingly rumored to be pegged in for a 2013 release.

Check out the rumor below and in the November 2011 edition of Xbox World, out now.



Quote:
”Rare, Lionhead and Turn 10 all have teams in place too – Rare, we hear, are even prototyping ideas for a new ‘mature’ title.



#121

Postad 04 oktober 2011 - 14:01

Unregistered9e4096b0
  • Unregistered9e4096b0
  • Amatör

  • 87 inlägg
  • 0
Min personliga gissning är 2012 utannonseras den, julen 2013 släpps den.
Xbox 360 hade ju en rätt lång brutal marketingkampanj. Den här blir inte mindre.

Om nu vissa studios har börjat göra diverse spel för nästa konsoll så "makear det sense". 2-3 års utveckling etc.

Redigerat av Unregistered9e4096b0, 04 oktober 2011 - 14:02.


#122

Postad 04 oktober 2011 - 14:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Låter vettigt. Dock måste man ha i åtanke att Xbox360 säljer fortfarande bra.
Att utannonsera 720 (som jag hoppas den inte kommer att heta) lär bita in rejält på försäljningsiffrorna. Orginal xboxen sålde väl inte större volymer när de började pusha ut 360ns marknadskampanj.

Skulle tro en teaser för att väcka intresse (men inte tillräckligt för att stjäla mainstream försäljningar) under E3 2012, fullständig market launch under E3 2013 för att släppas till julen 2013.

#123

Postad 04 oktober 2011 - 15:58

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Låter vettigt. Dock måste man ha i åtanke att Xbox360 säljer fortfarande bra.
Att utannonsera 720 (som jag hoppas den inte kommer att heta) lär bita in rejält på försäljningsiffrorna. Orginal xboxen sålde väl inte större volymer när de började pusha ut 360ns marknadskampanj.

Skulle tro en teaser för att väcka intresse (men inte tillräckligt för att stjäla mainstream försäljningar) under E3 2012, fullständig market launch under E3 2013 för att släppas till julen 2013.


Låter vettigt, hoppas också på ett annat namn än 720...

#124

Postad 04 oktober 2011 - 22:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Då gissar jag på julen 2014. Återstår att se vem som får rätt :)

#125

Postad 04 oktober 2011 - 23:22

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Tror även jag på julen 2013.

Sen tror jag även att vi kommer att få se någon variant av Sandy Bridge E cpu.

#126

Postad 05 oktober 2011 - 01:14

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0
Göm inte att Nintendos nya ska släppas 2012, MS vill inte förlora alla de casuals de redan börjat binda med Kinect, samtidigt som hardcore-spelarna behöver en ny konsol och bara kommer att köap 1 iaf initilt.
Tror nog release sent 2012/tidigt 2013, 360 kan utan problem leva kvar som Ps2 gjort nu men om till och med Wii erbjuder något kraftigare måste Ms och Sony släppa nytt för att inte hamna hjälplöst efter nästa generation.

#127

Postad 05 oktober 2011 - 06:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tror även jag på julen 2013.

Sen tror jag även att vi kommer att få se någon variant av Sandy Bridge E cpu.


Tveksamt för då bryter de BC. Inte CPUn som är flaskhalsen på 360. Det är grafikchippet och bristen på RAM.

#128

Postad 05 oktober 2011 - 08:15

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Kinecten borde väl funka bra på nästa konsol också?

#129

Postad 05 oktober 2011 - 08:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kinecten borde väl funka bra på nästa konsol också?


Skulle gissa på att den kommer vara inkluderad i nästa konsoll. Hoppas de isf gör en kinect 2 med bättre kamera så man inte behöver så vansinnigt mycket plats.

#130

Postad 05 oktober 2011 - 18:24

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Hoppas och tror på julen 2012 :)
Reserven (eftersom tiden är knapp (får man anta) och att m$ gillar att göra grejer där) är E3 2013

#131

Postad 06 oktober 2011 - 07:04

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0


Låter vettigt, hoppas också på ett annat namn än 720...


Vad ska man tro om detta? http://xbox360.ign.c.../1198519p1.html

#132

Postad 06 oktober 2011 - 09:58

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

  • 572 inlägg
  • 0


Vad ska man tro om detta? http://xbox360.ign.c.../1198519p1.html

Troligen ett enkelt PR-trick, 720 är ju det namn som folk tänker på och det som gäller tilsl dess MS officiellt gett den ett nytt ;)
De vill väl göra folket medvetna om att det snart kommer en ny konsol :)

#133

Postad 22 oktober 2011 - 18:07

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Develop’s rumoured today that Microsoft’s planning an E3 unveil and launch of the next Xbox in 2013, and that first-party Sony studios have started “preliminary” work on PlayStation 4 titles.

The site’s rumouring an E3 2013 unveil based on sources ranging from “processor chip manufacturers to middleware firms,” with a launch to come months afterwards, most likely the holiday period.

Microsoft launched Xbox 360 in December 2005, seven months after the console’s initial MTV launch special and subsequent E3 press conference.

Develop also claimed today that Lionhead is working on a new Fable installment as a launch title, something which was recently rumoured by Xbox World 360. The mag also said a “mature” launch game was in the works from Rare.

Four CVs from Microsoft employees recently pointed to work on the next Xbox hardware.

Turn 10, Remedy, Volition, Crytek and EA have all also been rumoured to be in possession of dev kits for the new console.

EA denied the first claim back in May, but Develop is still insisting that the publisher “has rudimentary Xbox console technology on desks.”

It also says it’s likely the next Unreal Engine will come about earlier than the 2014 timeline given by Epic’s Tim Sweeney at the end of September.

Develop‘s also said that “various game projects” for PlayStation 4 are underway at several SCE WorldWide Studios.

Developers working on the games weren’t disclosed, however.

The main focus for the next few years, however, will be on PS3, Move and Vita for Sony, according to the site, with many in the industry not expecting a new PlayStation until 2014 at least.

Sony’s refused to comment. The company admitted in May, despite a previous denial from SCE chairman Kaz Hirai from February, it had begun work on a “next platform,” but little else was said.


Källa: http://www.vg247.com...ready-in-works/

#134

Postad 22 oktober 2011 - 19:40

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

  • 1 115 inlägg
  • 0

Tror att spelutvecklarna vill minska utlåning/begagnatmarknad då dom inte tjänar nått på det.

Nerladdade spel kommer antagligen vara lite billigare istället då du slipper kostnad för skiva, fodral, frakt mm.

Jag tvivlar på att det kommer vara billigare med DD än skiva, pga att konsolltillverkarna inte vill stöta sig med de stora återförsäljarna. Däremot är det nog stor sannolikhet att DD kommer erbjudas dag 1 för alla spel till nästa box, men gissningsvis till Gamestop-pris à 699kr. Antar att det kommer funka med DRM som det gör på 360 idag.

Sedan sällar jag mig till skaran som tror på optiskt medium även i nästa box. Som så många nämnt så är det fortfarande väldigt många som inte kan eller inte vill handla digitalt. Det vore en alltför stor risk för MS att ta att lämna dem utanför.

#135

Postad 23 oktober 2011 - 09:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Håller med jayreso här. De kan helt enkelt inte ha billigare priser än distributörerna för då konkurrerar de ut dem vilket inte gynnar ngn av dem. Det är en smidig service som man istället för betala lite extra för.
Det blir absolut ett fysiskt medium även i framtiden. Iaf en generation till. Gissar på att MS kommer köra ngt hybridformat som NIntendo kommer göra med wii-u. Räkna med skivor som tar minst 25GB iaf.

#136

Postad 09 november 2011 - 18:04

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Lite nya rykten.

Xbox "Loop" baseras på ARM-processor och Windows 9

Spel - Publicerad 2011-11-09 12:12 Skriven av Anton Karmehed


Postad bildMicrosofts nästa generations Xbox-konsol sägs gå under utvecklingsnamnet "Loop" och baseras på en ARM-processor med flera dedikerade kärnor för grafik, fysik, AI, ljud och nätverk. De senaste ryktena säger även att konsolen blir mindre än X360 och bygger på Windows 9.
Ganska nyligen kunde vi höra rykten om Microsoft nästa generations Xbox-konsol och att en lansering var planerad till år 2013. Nu kommer nya uppgifter som säger att mjukvarujätten arbetar på en skräddarsydd plattform för konsolen som går under utvecklingsnamnet Loop.
Microsoft sägs överge PowerPC-arkitekturen i förmån för den starkt växande ARM-arkitekturen i en kraftfull systemprocessor med dedikerade assistprocessorer för olika ändamål. Microsoft sägs arbeta på en specialutvecklad ARM-processor tillsammans med två partners och kretsen ska förutom ARM CPU-kärnor husera processorer dedikerade för grafik, fysik, AI, ljud, nätverk, kryptering och olika sensorer. En konstellation som låter mycket likt de systemprocessorer vi ser i smartphones och surfplattor idag, med vissa tillskott. Hur Microsoft gör med de olika delarna av systemprocessorn, ifall man återigen anliter AMD för grafikdelen exempelvis, är ännu oklart.
Xbox Loop lär bli en betydligt kraftfullare lösning än dagens Xbox 360 men samtidigt verkar Microsoft vara på det klara med att man under 2013 inte kommer kunna sälja superkonsoler till höga priser. Vilket den mobila spelmarknaden troligtvis kommer se till. Istället sägs man satsa på en konsol som inte bara är mycket mindre än Xbox 360 utan även billigare.

Postad bildMicrosoft slopar PowerPC-arkitekturen i förmån för ARM i nästa generations spelkonsol.

Sista pusselbiten sägs vara ett operativsystem baserast på samma kärna som Windows 9 och Windows Phone 9, vilket tydligt visar på Microsofts stora planer för sitt egna ekosystem. Med samma grundplattform bör det bli lättare och inte minst billigare att utveckla mjukvara och spel för de separata plattformarna.
Dessa rykten ska som sig bör tas med en ganska stor nypa salt. Men allt mer pekar på att Microsoft planerar en ny spelkonsol under 2013 och att vi inte ska bli förvåna om nästa generations spelkonsol gärna pratar och samarbetar med allt från datorer, surfplattor och smartphones med Microsofts operativsystem i.


Källa: http://www.nordichar...-windows-9.html

En till källa: http://www.gamereact...illig+Xbox+720/

En tredje källa: http://msnerd.tumblr...3928364/clarity

Lite tråkigt att de verkar ha övergett Power PC arkitekturen och AMD. Från min del så låter det lite tråkigt då jag hade hoppats på ett fet monster med super hårdvara men istället så blir det fjes ARM där garanterat efter ett par år så kommer plattor och mobiler förbi konsolen i prestanda. Varför ska allting handla om hur liten och etisk snygg konsolen är. Låt den ta lite plats i början dem krymper tillverkningstekniken och så släpps ju ändå en slim ändå.

Men men det är bara rykten men får hoppas att det inte stämmer. Då lär det bli Sony som kammar hem bästa prestandan igen då fast då 360 är inte långt ifrån denna generation men då PS3 visar med sina exklusiva titlar vad konsolen går för.

Det verkar också som att den kan kommas att släppas tidigare också, redan nästa höst. http://www.gamereact...+h%F6sten+2012/

#137

Postad 10 november 2011 - 20:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
"Loop" :P :D

Eh, är det ett klingande namn ?

MS har aldrig bekräftat nån läcka eller rykte, den här bloggaren som inte citerar nån 'källa i just MS' kanske är ute och cycklar, men man vet aldrig då han dock tydligen sedan tidigare haft rätt i sina påståenden.


http://uk.ibtimes.co...smaller-360.htm


The next Microsoft console, previously dubbed Xbox 720, will be called Loop, feature a 'far smaller' design and be cheaper than the current Xbox 360, according to reports.....


Xbox gossiper MS Nerd has posted on his blog that the Xbox Loop will be smaller and cheaper than the current model, and offer more Kinect integration, but he does not offer any speculation on when the new console might be available.
"With a heady mix of rumors, tips and speculation, I am now stating that Xbox codename 'loop' will indeed debut a modified Win9 core."
The blogger, who doesn't cite his sources, claims that the Xbox Loop will be "far smaller" and cheaper than the Xbox 360, while featuring "a Zune HD-like hardware platform - a 'main' processor with multiple dedicated assistive cores for graphics, AI physics, sound, networking, encryption and sensors.


#138

Postad 10 november 2011 - 23:37

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Xbox 420.

#139

Postad 15 november 2011 - 01:03

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Xbox 365 ?


Och jo, det börjar dugga lite rykten, t.ex en fransk källa nämner att MS kommer ge detaljer om 'Loop' eller vad projektet går under för namn under kommande CES 2012, och den är ju nästan runt hörnet ju, bara drygt 8 veckor dit nu, så vi får se om soppan blev rätt då.

Men vad hade fransmännen att säga?

"Hexa Core"


Låter minst sagt spännande.




Report: Next-gen Xbox details at CES, hex-core CPU inside

French site Xboxygen is rumouring that Microsoft is to make some kind of announcement related to the next Xbox at Las Vegas tech show CES in January.


The information, according to the site, comes from a source “very close” to the company.

The story’s also rumouring that the machine is to have a hex-core CPU with 2GB of DDR3 RAM and has been in the works since 2005 – the year Xbox 360 released. AMD is to provide the GPU, according to the piece.

As previously rumoured, Xboxygen says a division called Loop is handling software development on the project, while another team, Infinity, is working on the console itself.

The site has been told to not expect a “huge announcement” with software, but rather “some information on the new console, and some of its capabilities”.

Talk of Microsoft’s next console has gathered pace in the second half of 2011, with chatter beginning in earnest around E3. EA was tipped to have started work on the machine – a story that was quickly denied – with a further two stories pinning a reveal on E3 2012.

Four Microsoft CVs turned up mentions of “Xbox next-gen” in October, with a Develop story later that month claiming Microsoft would show the console for the first time at E3 2013.

CES 2012 runs from January 10-13.


http://www.vg247.com...ore-cpu-inside/



#140

Postad 15 november 2011 - 01:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Härliga tider, det är alltid roligt innan en ny maskin släpps med all spekulering som hör till. Ska bli så schysst med ny hårdvara efter den här längsta generationen so far :)

#141

Postad 15 november 2011 - 07:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Alltid kul med alla spekulationer ja.

Ska bli kul att garva till Sonys skryt igen också. Undrar vad de kommer påstå att deras konsoll klarar av denna gången ;)
Ps2an fick ju som sagt inte säljas till alla länder för Sony påstod det var en superdator.
Ska bli intressant att se vilka features de tycker är last gen denna gången också ;)

Redigerat av Unregistereddc471864, 15 november 2011 - 07:31.


#142

Postad 15 november 2011 - 11:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Sony kommer att helt snöa in på 3D. Dock tror jag inte majoriteten av hushållen är intresserade av att köpa en ny TV så här pass nära på att alla har köpt stora vägg-TVs. Lägg till det dåliga ryktet 3D har tack vare biofilmerna... Men vi får väl se.

Xbox 365 hade varit ett toppennamn men steget från 360 är för litet. Xbox 420 låter coolare. :)

#143

Postad 15 november 2011 - 12:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Xbet 365, sponsrade av..?

#144

Postad 15 november 2011 - 12:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
De borde kalla den för xbox 5 bara för att reta sony. De lär kalla sin playstation 4 ;)

#145

Postad 15 november 2011 - 18:40

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

  • 679 inlägg
  • 0
Eftersom att ingen verkar vara intresserad av tråden alls vilket är konstigt så får jag väl vara lite skitso diskutera med mig själv.

Jühan: Jag har tänkt litegrann om det där med ARM, det kanske inte blir så dåligt ändå. ARM har ju ändå ganska bra prestanda med tanke på hur lite ström de drar och att de får plats i en mobiltelefon och drar man då upp storleken på processorn i till en fullskalig CPU så kan man nog komma upp i ganska hög prestanda.

Sedan har det också kommit ett nytt intressant rykte om att konsolen redan ska visas upp i Januari på CES mässan i Las Vegas.

Xbox 720, eller möjligen Xbox Loop, eller kanske något helt annat, kommer att visas upp på CES-mässan i Las Vegas i januari. Åtminstone om man ska tro de senaste ryktena. Enligt franska Xboxygen (via CVG) ska Microsoft visa upp konsolen och dess tekniska specifikationer, men inte berätta något om spelen till den.
Vad tror ni om dessa rykten? Får vi se en ny Xbox i januari?



Källa: http://www.gamereact...s+i+januari%3F/

Så det kan nog hända att MS är till och med före Nintendo in i nästa generation.

#146

Postad 15 november 2011 - 19:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Eftersom att ingen verkar vara intresserad av tråden alls vilket är konstigt så får jag väl vara lite skitso diskutera med mig själv.

Jag tror mer på hexa-core ryktet i så fall. Men de lär snacka lite om den i januari så vi får se då.

Edit: Vi lär förstås inte få reda på specs men något kul kanske man får reda på.

Redigerat av Zoiler, 15 november 2011 - 19:28.


#147

Postad 15 november 2011 - 20:14

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
M$ lär väl pråla ut sin före $ony så då kontrar $ony.
Xbox 5 vs Playstation 40 :P

Ja ja, sak samma vad den heter, bara den kommer så fort att man knappt hinner tänka så utvecklarna slipper kränga ut spel som ser sådär ut.
http://youtu.be/o921p4TIzH4

#148

Postad 16 november 2011 - 08:51

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Finns ju två trådar tyvärr så klistra ihop dom? https://www.minhembi...0

#149

Postad 16 november 2011 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Nja, skulle man gjort tidigare, blir bara rörigt nu. Och de är ju i olika sektioner så det får vara.

#150

Postad 16 november 2011 - 22:15

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

  • 14 172 inlägg
  • 0
Förstår fan inte varför alla gnäller så jävla hårt på Skyrim - det är inte konstruerat att vara ett wursting-grafikspel, utan det är ju gameplayen som gör det så jäkla bra.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.