Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Testa nya Prisjakt!

106 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 27 mars 2019 - 13:47

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 1

Antar att det Àr rapporterat 200ggr redan, men Àr det bara jag som inte förstÄr varför man ska gömma menyer pÄ mobila sidor om man inte scrollar i dem? PÄ Prisjakt nÀr man Àr inne pÄ en produkt Àr det "Priser, Information, Omdömen" som Àr helt osynliga att vÀlja för anvÀndaren om man inte börjar scrolla pÄ sidan. Finns inte minsta indikation pÄ att sidan krÀver att man ska scrolla. Scrollar man högst upp pÄ sidan dÀr man dessutom förvÀntar sig menyer sÄ blir de osynliga. Prisjakt Àr inte enda sidan med den hÀr bedrövliga designen, men det Àr sÀmsta implementation jag sett hittils dÀr allt Àr osynligt direkt man kommer in pÄ produktsidan. Vet inte om det hÀr Àr enbart ett problem med Google Chrome, men det Àr ett stort problem oavsett.

 

FörstÄr att man vill rymma sÄ mycket som möjligt för alla som anvÀnder 3" skÀrmar pÄ mobiltelefonerna. Synd bara att de tog 10 Är pÄ sig att göra Àndringen och att alla nu sitter pÄ tillrÀckligt stora skÀrmar att skippa detta verkar inte spela nÄgon roll.

 

KÀnns som jag bara skriver hÀr nÀr jag Àr pÄ dÄligt humör. :) Men det Àr tyvÀrr vad man blir sÄ fort man hamnar pÄ deras nya sida. Gamla Desktop-sidan kommer antagligen rÀknas som bÀsta Prisjakt sidan nÄgonsin och den fungerar kanonbra Àven pÄ en mobiltelefon med hyfsat stor skÀrm.

 

Som tur Ă€r funkar https://classic.prisjakt.nu/ fortfarande bra Ă€ven pĂ„ mobilen, trots att de försöker dölja att man kan komma Ă„t den sidan Ă€ven dĂ€r. TyvĂ€rr har jag en kĂ€nsla av att det mest Ă€r en tidsfrĂ„ga innan den försvinner, ingen vill underhĂ„lla tvĂ„ sidor, framförallt inte om argumentet för att göra om var att den gamla var svĂ„r att underhĂ„lla... 

 

Jag förstĂ„r Ă€rligt talat inte hur prisjakt, efter den massiva och samstĂ€mmiga kritiken, inte pudlar, erkĂ€nner sitt misstag och gĂ„r tillbaka till den gamla sidan som standard Ă„tminstone tills det de mest uppenbara bristerna rĂ€ttats till. 



#52

Postad 27 mars 2019 - 14:34

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 2

Jag förstĂ„r Ă€rligt talat inte hur prisjakt, efter den massiva och samstĂ€mmiga kritiken, inte pudlar, erkĂ€nner sitt misstag och gĂ„r tillbaka till den gamla sidan som standard Ă„tminstone tills det de mest uppenbara bristerna rĂ€ttats till. 

 

Jag antar att de agerar som mÄnga andra företag. De anser att de vet bÀttre Àn sina kunder och kör över för att vi kunder kommer vÀnja oss tillslut ÀndÄ vid den sÀmre sajten.

 

Om Prisjakt visade samma kultur mot sina kunder som de gör mot sina medarbetare hade vi haft en mycket mer transparent dialog dÀr de tog till sig av kritiken. Jag tycker faktiskt att prisjakts agerande i denna frÄga Àr under all kritik och speglar inte alls det företaget som jag trodde att de var.



#53

Postad 28 mars 2019 - 22:14

DXD
  • DXD
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 4

VÀldigt svÄranvÀnd ny version och jag behöver inte gÄ in pÄ alla problem med den, de flesta har redan skrivits i denna trÄd. Ta till er kritiken. Mer dialog, kommunikation, Àr det sÄ svÄrt? Utan anvÀndarna har ni ingenting. SÄ lÀnge jag har min classic version som jag kan anvÀnda sÄ stannar jag som frekvent besökare, annars gör jag troligtvis inte det.

 

PS. Ni fÄr mer Àn gÀrna ta bort bannern med "Det hÀr Àr den gamla versionen av Prisjakt." Det har jag redan förstÄtt. LÀgg ett kryss dÀr sÄ att jag kan stÀnga den och glömma att det finns en "ny" version.



#54

Postad 29 mars 2019 - 14:12

HEVY
  • HEVY
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 2

HĂ„ller med om allt som tagits upp tidigare i trĂ„den, kan inte se nĂ„gon fördel alls med den nya versionen. Tycker det kĂ€nns vĂ€ldigt stökigt pĂ„ nĂ„tt sĂ€tt  :wacko:  men fĂ„r vĂ€l ta och testa lite mer seriöst och klicka runt och se om det gĂ„r att vĂ€nja sej.  



#55

Postad 01 april 2019 - 07:56

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Antar att det Àr rapporterat 200ggr redan, men Àr det bara jag som inte förstÄr varför man ska gömma menyer pÄ mobila sidor om man inte scrollar i dem? PÄ Prisjakt nÀr man Àr inne pÄ en produkt Àr det "Priser, Information, Omdömen" som Àr helt osynliga att vÀlja för anvÀndaren om man inte börjar scrolla pÄ sidan. Finns inte minsta indikation pÄ att sidan krÀver att man ska scrolla. Scrollar man högst upp pÄ sidan dÀr man dessutom förvÀntar sig menyer sÄ blir de osynliga. Prisjakt Àr inte enda sidan med den hÀr bedrövliga designen, men det Àr sÀmsta implementation jag sett hittils dÀr allt Àr osynligt direkt man kommer in pÄ produktsidan. Vet inte om det hÀr Àr enbart ett problem med Google Chrome, men det Àr ett stort problem oavsett.

 

FörstÄr att man vill rymma sÄ mycket som möjligt för alla som anvÀnder 3" skÀrmar pÄ mobiltelefonerna. Synd bara att de tog 10 Är pÄ sig att göra Àndringen och att alla nu sitter pÄ tillrÀckligt stora skÀrmar att skippa detta verkar inte spela nÄgon roll.

 

KÀnns som jag bara skriver hÀr nÀr jag Àr pÄ dÄligt humör. :) Men det Àr tyvÀrr vad man blir sÄ fort man hamnar pÄ deras nya sida. Gamla Desktop-sidan kommer antagligen rÀknas som bÀsta Prisjakt sidan nÄgonsin och den fungerar kanonbra Àven pÄ en mobiltelefon med hyfsat stor skÀrm.

 

Ja produktsidan behöver verkligen en uppdatering runt översikt och navigering. Vi kommer köra ut lite tester pÄ det idag. Om det fungerar som vi vill (folk navigerar bÀttre, etc) sÄ kommer vi rulla ut det till alla anvÀndare.



#56

Postad 02 april 2019 - 14:42

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Kommer man inte lĂ€ngre kunna se bilder pĂ„ produkter frĂ„n gallerier pĂ„ MinHembio under fliken media?  

 

AnvÀndarbilder Àr absolut nÄgot vi funderar pÄ. I vilka sammahang tycker du det Àr anvÀndbart?



#57

Postad 03 april 2019 - 08:50

HEVY
  • HEVY
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 1

AnvÀndarbilder Àr absolut nÄgot vi funderar pÄ. I vilka sammahang tycker du det Àr anvÀndbart?

 

Mest som en bonus för att kunna se produkten i en annan miljö Ă€n bara standard produktbilderna.  



#58

Postad 03 april 2019 - 09:14

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Mest som en bonus för att kunna se produkten i en annan miljö Ă€n bara standard produktbilderna.  

 

Ok, tack för input. Vi tar den med oss. Som ni förstÄr har vi en hel del att fixa, men bÀttre produktbilder och videos Àr en bra kandidat framöver.



#59

Postad 03 april 2019 - 12:12

HEVY
  • HEVY
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0

Efter att ha klickat runt en del pĂ„ nya sidan tycker jag att den börjar se helt okej ut. Det Ă€r lĂ€tt att hitta det man söker. Gillar att flikarna Ă€r tillbaka. Gillar oxĂ„ att alla kategorierna alltid finns tillgĂ€ngliga lĂ€ngst upp pĂ„ sidan. 



#60

Postad 04 april 2019 - 00:48

damst
  • damst
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0

Nu börjar det likna en sida man kan anvÀnda. Men sÄ lÀnge bevakningarna ligger som ett sidofÀlt sÄ gÄr den nya sidan bort. PÄ tok för rörigt sidofÀlt. Tillbaka med sidan för bevakningar nu sÄ Àr vi pÄ banan igen.



#61

Postad 07 april 2019 - 18:58

HEVY
  • HEVY
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0

Funktionen att se fysiska butiker pĂ„ kartan kan jag inte lĂ€ngre hitta ens pĂ„ den "gamla" sidan. Bara jag som saknar denna? 

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  02.JPG   51,96K   0 Antal nerladdningar


#62

Postad 08 april 2019 - 09:27

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Kul att ni gillar förÀndringarna!

 

Tabbarna har körts pÄ test och rullas ut nu till alla. Vi jobbar pÄ flera förbÀttringar pÄ listorna/bevakningarna som dyker upp efter hand.



#63

Postad 08 april 2019 - 12:40

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 1

Jag har alltid mina listor och bevakningar framme, pÄ de nya lÀgger den sig över sidan vilket Àr störande fÄr dÄ mÄste jag klicka bort klicka fram klicka bort klicka fram klicka bort klicka fram listan hela tiden.

 

Sen Àr fortfarande filterfunktion bedrövlig, visst den förra kunde bli plottrig för vissa produkter men det var ett kraftfullt verktyg och överskÄdligt.



#64

Postad 08 april 2019 - 15:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 0

Kul att ni gillar förÀndringarna!

 

Tabbarna har körts pÄ test och rullas ut nu till alla. Vi jobbar pÄ flera förbÀttringar pÄ listorna/bevakningarna som dyker upp efter hand.

Ni fÄr gÀrna fixa till sökmotorn nÀr ni ÀndÄ förstör saker ;)

 

https://www.minhembi...38017&p=4552592



#65

Postad 11 april 2019 - 15:16

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

  • 1 691 inlĂ€gg
  • 4

Ofrivillig humor.

https://www.hd.se/20...akt-i-angelholm

 

 

 

– Det viktiga Ă€r att lyssna pĂ„ vad alla andra gör. Och sedan göra tvĂ€rt om, sĂ€ger Linus Jonkman, som Ă€r personalansvarig hos Prisjakt.


#66

Postad 15 april 2019 - 19:17

IncubusCo
  • IncubusCo
  • Rookie

  • 1 inlĂ€gg
  • 0

Det största problemet Àr vÀl ÀndÄ att priserna inte visas i rÀtt ordning!

 

Priset jag bryr mig om Àr sÄklart det totala priset inklusive frakt och listan borde gÄ att sortera dÀrefter!



#67

Postad 17 april 2019 - 16:46

HEVY
  • HEVY
  • Wannabe

  • 24 inlĂ€gg
  • 0

Den nya funktionen "prisprognos" som visas i samband med prishistorik verkar inte riktigt hĂ€nga med om en produkt haft en tillfĂ€llig prissĂ€nkning. Jag kan inte heller förutspĂ„ framtiden men jag tycker inte den hĂ€r funktionen kĂ€nns anvĂ€ndbar. 

Bifogad fil(er)



#68

Postad 28 april 2019 - 11:55

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 5

DÄ har man tröttnat pÄ nya Prisjakt. Gav den tid men till slut blir det classic. Började med att jag skulle kolla mina omdömmen vilket jag inte hittade pÄ nya sÄ fick gÄ till classic och jÀdrans vilken befrielse. Finns inget som Àr bÀttre med nya Prisjakt, bara sÀmre.



#69

Postad 28 april 2019 - 12:07

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 1
Att försöka jÀmföra produkter via mobiltelefon Àr totalt hopplöst i försÀmrade Prisjakt.

Sitter utvecklarna pĂ„ 40” monitorer och glömde totalt bort det mobila samhĂ€llet?

#70

Postad 28 april 2019 - 15:46

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlĂ€gg
  • 4
Nya prisjakt Àr sÄ dÄligt att till och med Pricerunner kÀnns som en möjlighet.

#71

Postad 28 april 2019 - 19:17

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 1

Nya prisjakt Àr sÄ dÄligt att till och med Pricerunner kÀnns som en möjlighet.

Pricerunner Àr bÀttre i nulÀget men fortfarande funkar ju classic.



#72

Postad 29 april 2019 - 06:40

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlĂ€gg
  • 2

Kul att ni gillar förÀndringarna!

  

Nya prisjakt Àr sÄ dÄligt att till och med Pricerunner kÀnns som en möjlighet.

SÀllar mig till skaran som inte alls gillar nya PJ. Bra att utvecklarna Àr nöjda i vart fall. Vore kul att fÄ lÀsa exakt vad som blivit bÀttre av att visa mindre?

#73

Postad 29 april 2019 - 09:00

head
  • head
  • LĂ€rjunge

  • 269 inlĂ€gg
  • 3

”Fattig” tycker jag sammanfattar nya Prisjakt nu nĂ€r jag har gett den lite mer tid. AlltsĂ„ fattig pĂ„ information. Och om man fĂ„r det intrycket nĂ€r man landar pĂ„ sidan Ă€r det stor risk att man inte klickar sig vidare utan söker informationen pĂ„ annat hĂ„ll (som flera i trĂ„den redan förvarnat om).

 

Prisjakt Àr en tjÀnst som samlar in och sammanstÀller inte bara priser utan enorma datamÀngder med produktegenskaper plus att anvÀndarna tillÄts skriva utförliga omdömen. Presentationen av data/information mÄste ha högsta prioritet vilket den gamla sidan gör pÄ ett fenomenalt sÀtt. Som jag nÀmnde tidigare Àr det nog ingen tillfÀllig att Prisjakt alltid fÄr omnÀmnanden i Internetworlds Top100-genomgÄng.

 

NĂ„gra konkreta exempel:

Jag Ă€r intresserad av TV-apparater och klickar mig fram till kategorin TV. I ”listlĂ€get” visar gamla prisjakt en detaljerad tabell med 10 kolumner som förutom produktnamnet visar pris, trend, lagerstatus, antal butiker, omdömen, rank och ett antal egenskaper som storlek, upplösning och bildskĂ€rmsteknik.

 

Nya prisjakt visar bara 5 kolumner, och sen har man tryckt in ytterligare tvÄ fÀlt (omdömen och antal butiker) som dubbla rader men totalt sett presenteras mindre information. Hur kan det vara en förbÀttring? PÄ desktop, med dagens stora och framförallt breda skÀrmar, Àr den gamla översikten oslagbar och gör att man snabbt kan vÀlja ut intressanta produkter utan att behöva klicka in pÄ respektive produkt vilket tar enormt mycket lÀngre tid. Samma problem nÀr man klickat in pÄ en produkt. Tabellen med butiker och priser visar mindre information Àr gamla Prisjakt.

 

De dubbla raderna spĂ€r pĂ„ ytterligare ett problem med nya Prisjakt. ”Luftigheten” och storleken pĂ„ fonter och designelement som Ă€r anpassade för pekskĂ€rm men bara av ondo pĂ„ desktop med stor skĂ€rm och traditionell musnavigering dĂ€r hög informationstĂ€thet snarare Ă€r bra och vertikal scrollning mĂ„ste hĂ„llas till ett minimum.

 

Som ni sjÀlva Àr inne pÄ mÄste desktop-lÀget förbÀttras kraftigt och det Àr positivt att ni Äterfört det breda sökfiltret och tabbarna men det Àr bara smÄ steg pÄ vÀgen. Responsiv teknik ska inte vara nÄgot hinder utan försök designa ett desktoplÀge som Àr lika anvÀndarvÀnligt som gamla Prisjakt. AlltsÄ spÀckat med information, anpassat för en stor skÀrm och lÀtt att navigera med traditionell mus, dvs navigeringen ska fokusera pÄ klickande och smÄ musrörelser snarare Àn oÀndlig vertikal scrollning som bara lÀmpar sig för pekskÀrmar.



#74

Postad 29 april 2019 - 16:54

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlĂ€gg
  • 0
Responsiva sidor brukar numera utgÄ frÄn att anvÀndarna Àr blinda och behöver gigantiska bokstÀver, det leder enbart till oÀndligt scrollande och innehÄllsfattiga sidor man snabbt lÀmnar.

#75

Postad 19 maj 2019 - 19:49

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 0

https://www.sweclock...r-helt-forstord

 

PÄ fler forum uppmÀrksammas Prisjakts förfall.



#76

Postad 20 maj 2019 - 10:08

hmarkstrom
  • hmarkstrom
  • Guru

  • 5 086 inlĂ€gg
  • 0

Problemet nĂ€r man byter en applikation, webbsida eller var det nu kan vara inom IT Ă€r att informera var man hittar saker och ting i den nya miljön. Att man mĂ„ste logga in i nya Prisjakt för att Ă€ndra pĂ„ sina bedömningar var en nyhet jag inte visste om. LĂ€nkar i Galleriet  och "Produkter i albumet" listan gĂ„r till gamla Prisjakt.



#77

Postad 15 juni 2019 - 15:38

damst
  • damst
  • AnvĂ€ndare

  • 175 inlĂ€gg
  • 0

TvÀrdog utvecklingen eller Àr ni klara? Kan inte se att det hÀnt nÄgot med kritiserade delar...



#78

Postad 16 juni 2019 - 12:09

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 1

TvÀrdog utvecklingen eller Àr ni klara? Kan inte se att det hÀnt nÄgot med kritiserade delar...


NejdÄ. Vi har slÀppt mÄnga smÄ uppdateringar. Det Àr flera större grejer pÄ vÀg, baserade pÄ feedback frÄn er.

Inom nÄgra veckor planerar vi slÀppa uppdateringar runt listorna, bevakningar, navigeringen, mm.

#79

Postad 07 juli 2019 - 19:56

verbal
  • verbal
  • AnvĂ€ndare

  • 168 inlĂ€gg
  • 2

Nu Àr detta sÀkert lyft tidigare men eftersom jag Àr chockad över försÀmringarna till min gamla favoritsida kÀnner jag mig manad att damma av mitt gamla konto hÀr pÄ minhembio. Vad har hÀnt med sökfunktionen!? Tidigare skrev jag exempelvis "google" och fick dÄ översikt över alla relevanta (populÀra) produkter med priser omedelbart tillsammans med förslag pÄ kategorier etc. Nu fÄr jag bara förslag pÄ kategorier och enstaka produkter, men helt utan nÄgon popularitets- eller prisinformation. Detta krÀver numer ett klick. Jag Àr helt oförstÄende till hur detta skulle vara en förbÀttring. TvÀrt om kÀnns det som ett tydligt steg bakÄt i utveckling. Vad Àr anledningen till att ni gjort detta? För mycket tid?



#80

Postad 08 juli 2019 - 21:19

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 3

Nu Àr detta sÀkert lyft tidigare men Jag Àr helt oförstÄende till hur detta skulle vara en förbÀttring.....

TvÀrt om kÀnns det som ett tydligt steg bakÄt i utveckling. Vad Àr anledningen till att ni gjort detta? För mycket tid?

 

Undrar ocksĂ„. GĂ„tt lĂ„ng tid nu och fortfarande kan man inte se hela sidan pĂ„ en 4K datorskĂ€rm.Även rena gittret med listor som döljer stora delar av sidan. NĂ€r de stĂ€nger ner classic kommer jag anvĂ€nda Pricerunner istĂ€llet. De Ă€r sĂ€kert glada över nya prisjakt.

 

eiqCkox.png


Redigerat av ruva, 09 juli 2019 - 09:25.


#81

Postad 22 september 2019 - 19:55

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 0

Prisjakt har en guldgruva iom att de har ett forum de kan vÀnda sig till för att faktiskt prata och fÄ feedback av sina mest dedikerade anvÀndare. Men inte fasen lyssnar dom pÄ nÄgot, stoppar huvudet i sanden.

 

VÀntar bara pÄ namnbytet till Pricerunner 2.0.



#82

Postad 23 september 2019 - 06:05

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlĂ€gg
  • 0
StÀmmer det att det jobbar ca 240 personer pÄ Prisjakt?

Varför kan man inte söka fram uppgifter om Àldre produkter via sökfÀltet? Omdömen och specar för en 5 Är gammal receiver Àr fortfarande intressanta nÀr nÄgon byter upp sig och nÄgon annan köper begagnat. Jag fÄr alltid hoppa över till Google och söka pÄ Prisjakt + aktuell produkt.

Ex: Yamaha RX-A3030.

#83

Postad 23 september 2019 - 06:57

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlĂ€gg
  • 0
Om ni undrar hur forumet kommer se ut efter att de förstört Prisjakt klart sÄ gÄ in pÄ Nvidias forum. De har skapt antagligen vÀrldens sÀmsta forum och de lyssnar lika lite pÄ sina kunder som Prisjakt.

Fler Àn mig som har problem med att den byter tillbaks till alfaversionen dagligen Àven nÀr man vÀljer classic? Pratar om Desktop versionen.

Söker jag pÄ google och gÄr in pÄ Prisjakt sÄ fÄr jag dagligen lov att vÀlja den riktiga versionen manuellt för den verkar nollstÀlla tillbaks till alfan. Vet inte om det Àr Prisjakt eller Chrome som nollstÀller kakor.

NÄgon som listat ut ett sÀtt att komma Ät Prisjakt via google pÄ mobiltelefonen? Det Àr omöjligt för mig och enda sÀttet Àr att först gÄ till classic.prisjakt.se och sedan söka Ät produkten manuellt.

#84

Postad 23 september 2019 - 07:48

mrgorgo
  • mrgorgo
  • ForumrĂ€v

  • 593 inlĂ€gg
  • 0

Japp har stora problem med "gamla" prisjakt, vĂ€ljer jag gamla sĂ„ kommer jag kanske in 50% av gĂ„ngerna. 



#85

Postad 23 september 2019 - 09:14

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 1

Undrar ocksĂ„. GĂ„tt lĂ„ng tid nu och fortfarande kan man inte se hela sidan pĂ„ en 4K datorskĂ€rm.Även rena gittret med listor som döljer stora delar av sidan. NĂ€r de stĂ€nger ner classic kommer jag anvĂ€nda Pricerunner istĂ€llet. De Ă€r sĂ€kert glada över nya prisjakt.

 

eiqCkox.png

 

Vi kommer slÀppa en uppdatering av layout nu i dagarna. Förhoppningsvis kommer det lösa mycket av detta.


Och tack för bra input pÄ söken! Det finns helt klart förbÀttringspotential dÀr.



#86

Postad 25 september 2019 - 08:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlĂ€gg
  • 0

jag har alltid haft min bevakningslistea pÄ höger sida. men för nÄgra dagar sedan finns den nu Ä vÀnster sida. Den dyker heller inte upp automatiskt lÀngre utan varje gÄng jag gÄtr in pÄ prisjakt sÄ mÄste jag trycka pÄ den lilla klocksymbolen. Àr det nÄgon uppdatering av sidan som gjort detta eller gÄr det att stÀlla in pÄ nÄgot vis? det var mycket bÀttre som det var förut. :(



#87

Postad 25 september 2019 - 12:39

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 0

Jag förstÄr inte vinsten av att visa mindre information pÄ ytorna. T.ex bevakningslistan, som det Àr i classic sÄ ser jag 15 produkter samtidigt medans i nya ser jag 7. Och jag fÄr inte mer information om produkterna i nya Àn i gamla sÄ det Àr bara extra luft överallt.



#88

Postad 02 mars 2020 - 13:30

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 0

Nu har de tagit bort att kunna sortera SSD pÄ pris per GB. GÀller bÄde nya och gamla prisjakt eller sÄ har de lyckas gömma det vÀl.



#89

Postad 02 mars 2020 - 13:48

Daniel Haaf
  • Daniel Haaf
  • Wannabe

  • 45 inlĂ€gg
  • 0

Nu har de tagit bort att kunna sortera SSD pÄ pris per GB. GÀller bÄde nya och gamla prisjakt eller sÄ har de lyckas gömma det vÀl.

Är det denna du letar efter?

 

https://imgur.com/a/hmeT3ZJ



#90

Postad 03 mars 2020 - 09:02

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

  • 1 569 inlĂ€gg
  • 0

Jag förstÄr inte vinsten av att visa mindre information pÄ ytorna. T.ex bevakningslistan, som det Àr i classic sÄ ser jag 15 produkter samtidigt medans i nya ser jag 7. Och jag fÄr inte mer information om produkterna i nya Àn i gamla sÄ det Àr bara extra luft överallt.

 

Fortfarande.

 

Finns det nÄgot bra svar?



#91

Postad 03 mars 2020 - 09:28

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 0


Är det denna du letar efter?

 

https://imgur.com/a/hmeT3ZJ

Yes det Àr det. men hos mig finns den nada :)

 

ssd.jpg



#92

Postad 26 december 2020 - 14:46

Bogge
  • Bogge
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 4
Denna trÄd verkar avsomnad, antar att mÄnga hÀnger pÄ Sweclockers dÀr det finns en 14 sidors trÄd om detta med en mindre smickrande titel.
 
Hoppas innerligt att gamla Prisjakt inte försvinner dÄ Nya Prisjakt fortfarande Àr lÄngt ifrÄn en bra anvÀndarupplevelse för mig. Enda gÄngen jag anvÀnder Nya Prisjakt Àr i feedack-chatten och nÀr gamla redirectar till Nya.
 
Hursomhelst försökt anvÀnda nya Prisjakt i omgÄngar men hittar fortfarande fÄ fördelar jÀmfört med gamla. Förminskning och placering högst upp av sökboxen Àr dock en förbÀttring.
 
I övrigt har riktigt svÄrt för nya grÀnssnittet, kÀnns som en det Àr surfplatteanpassat för ovana anvÀndare som inte vill ha för mycket information pÄ skÀrmen. Av nÄgon anledning har man anvÀnt Pricerunner och i till viss del Idealo som förebild. Gamla Prisjakt anvÀnde grÄa omrÄden för att skapa balans i vyerna. Nya Àr vit bakgrund pÄ allt och alldeles för mycket tomrum. Jag tycker tom Pricerunner ser bÀttre ut nuförtiden, dÀr har de tightat till det litetgrann iallafall. Dock Àr Pricerunners utseende inget att strÀva efter tycker jag.
 
Saknar möjlighet att sortera pĂ„ "Datum dĂ„ produkten 
skapades". AnvÀnder detta ofta för att hitta nya roliga prylar. Förslag att Àven ha detta som en "Nyhetsknapp" nÄgonstans inom varje kategori.
 
Saknar överskÄdligt filter högst upp med alla parametrar synliga. Nya filtret till vÀnster krÀver vÀldigt mÄnga klick, scoll och sök för att hitta det man vill filtrera pÄ. Upplever det som klart sÀmre och frustrerande. Massor av bra och unik funktionalitet offras för att skapa nÄgon slags Pricerunner/Idealo kopia =(
 
Saknar en tight listvy utan bilder. JÀmför gamla mot nya nedan. 22 TV apparater pÄ gamla, 10st pÄ nya. Om jag fÄr vÀlja en funktion sÄ Àr det att den gamla vyn behÄlls.
Zop0HTg.jpg
 
Gamla Prisjakt kÀnns inbjudande och anpassad för mig, högt upp möts jag av Aktuellt pÄ Prisjakt och Mina bevakningar. Kategori ikonerna Àr trevliga och uppdelade i olika fÀrger för enklare och snabbare navigering. "Aktuellt pÄ Prisjakt" har jag faktiskt uppskattat, fortsÀtt gÀrna kommunicera med era anvÀndare dÀr. Som sagt enda positiva med Nya prisjakt Àr mindre sökbox och att den alltid syns. Men all denna vita döyta, kÀnns som jag spelar ett peka kossan barnspel pÄ paddan.
APdzs1m.jpg
 
BlÀddrar jag ner lite pÄ förstasidan sÄ möts jag av 10 populÀraste produkterna pÄ gamla Prisjakt, pÄ nya Àr det topp 4 frÄn olika sektioner, annars mÄste jag klicka, blÀddra, klicka. SnÀlla krymp dessa vyer och tryck in mer produkter Jag vill ha varutryck !!! =)
Dessutom kan man snabbt klicka vidare till "Se hela top 100" pĂ„ gamla prisjakt. PĂ„ nya fĂ„r du efter att ha klickat se 12 populĂ€raste produkterna utan att kunna gĂ„ vidare. 
zAMvfHk.jpg
 
 
Produktvyn klipper produktnamn och blir i princip oanvöndar om man lÀgger till nÄgra filter extra. Detta som fungerar sÄ bra pÄ gamla Prisjakt, jÀmför nedan.
 
Nya Prisjakt, klipper produktnamnen till vÀnster eller specifikationer till höger.
SKx9meG.jpg
 
Gamla Prisjakt, inga problem. Vyn expanderas.
Ae6DHc9.jpg

Redigerat av Bogge, 27 december 2020 - 10:56.


#93

Postad 26 december 2020 - 15:17

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlĂ€gg
  • 1
Mycket bra och saklig sammanfattning och Sweclockers sida Ă€r ett mĂ„lande exempel pĂ„ hur förstörd ”Nya Prisjakt” blivit.

TyvÀrr Àr det ingen pÄ Prisjakt som bryr sig :(

#94

Postad 26 december 2020 - 19:01

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 0

 

Denna trÄd verkar avsomnad, antar att mÄnga hÀnger pÄ Sweclockers dÀr det finns en 14 sidors trÄd om detta med en mindre smickrande titel.
 
Hoppas innerligt att gamla Prisjakt inte försvinner dÄ Nya Prisjakt fortfarande Àr lÄngt ifrÄn en bra anvÀndarupplevelse för mig. Enda gÄngen jag anvÀnder Nya Prisjakt Àr i feedack-chatten och nÀr gamla redirectar till Nya.
 
Hursomhelst försökt anvÀnda nya Prisjakt i omgÄngar men hittar fortfarande fÄ fördelar jÀmfört med gamla. Förminskning och placering högst upp av sökboxen Àr dock en förbÀttring.
 
I övrigt har riktigt svÄrt för nya grÀnssnittet, kÀnns som en det Àr surfplatteanpassat för ovana anvÀndare som inte vill ha för mycket information pÄ skÀrmen. Av nÄgon anledning har man anvÀnt Pricerunner och i till viss del Idealo som förebild. Gamla Prisjakt anvÀnde grÄa omrÄden för att skapa balans i vyerna. Nya Àr vit bakgrund pÄ allt och alldeles för mycket tomrum. Jag tycker tom Pricerunner ser bÀttre ut nuförtiden, dÀr har de tightat till det litetgrann iallafall. Dock Àr Pricerunners utseende inget att strÀva efter tycker jag.
 
Saknar möjlighet att sortera pĂ„ "Datum dĂ„ produkten 
skapades". AnvÀnder detta ofta för att hitta nya roliga prylar. Förslag att Àven ha detta som en "Nyhetsknapp" nÄgonstans inom varje kategori.
 
Saknar överskÄdligt filter högst upp med alla parametrar synliga. Nya filtret till vÀnster krÀver vÀldigt mÄnga klick, scoll och sök för att hitta det man vill filtrera pÄ. Upplever det som klart sÀmre och frustrerande. Massor av bra och unik funktionalitet offras för att skapa nÄgon slags Pricerunner/Idealo kopia =(
 
Saknar en tight listvy utan bilder. JÀmför gamla mot nya nedan. 22 TV apparater pÄ gamla, 10st pÄ nya. Om jag fÄr vÀlja en funktion sÄ Àr det att den gamla vyn behÄlls.
 
 
Gamla Prisjakt kÀnns inbjudande och anpassad för mig, högt upp möts jag av Aktuellt pÄ Prisjakt och Mina bevakningar. Kategori ikonerna Àr trevliga och uppdelade i olika fÀrger för enklare och snabbare navigering. "Aktuellt pÄ Prisjakt" har jag faktiskt uppskattat, fortsÀtt gÀrna kommunicera med era anvÀndare dÀr. Som sagt enda positiva med Nya prisjakt Àr mindre sökbox och att den alltid syns. Men som sagt all denna vita döyta, kÀnns som jag spelar ett peka kossan barnspel pÄ paddan.
 
 
BlÀddrar jag ner lite pÄ förstasidan sÄ möts jag av 10 populÀraste produkterna pÄ gamla Prisjakt, pÄ nya Àr det topp 4 frÄn olika sektioner, annars mÄste jag klicka, blÀddra, klicka. SnÀlla krymp dessa vyer och tryck in mer produkter Jag vill ha varutryck !!! =)
Dessutom kan man snabbt klicka vidare till "Se hela top 100" pĂ„ gamla prisjakt. PĂ„ nya fĂ„r du efter att ha klickat se 12 populĂ€raste produkterna utan att kunna gĂ„ vidare. 
 
 
 
Produktvyn klipper produktnamn och blir i princip oanvöndar om man lÀgger till nÄgra filter extra. Detta som fungerar sÄ bra pÄ gamla Prisjakt, jÀmför nedan.
 
Nya Prisjakt, klipper produktnamnen till vÀnster eller specifikationer till höger.
 
 
Gamla Prisjakt, inga problem. Vyn expanderas.
 

 

 

De Àr ju fortfarande störst sÄ man fÄr nog fortsÀtta gnissla tÀnderna över Nya Prisjakt.


Redigerat av ruva, 26 december 2020 - 19:01.


#95

Postad 27 december 2020 - 11:09

Bogge
  • Bogge
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

Gjorde ett försök med nya Prishistoriken. 

 

Saknar steglöst instÀllning av tidsinterval. PÄ nya Àr det minst 3mÄnader som gÀller. PÄ gamla kan man justera steglöst ner till dag för dag. Om nu steglöst Àr en omöjlig uppgift för surfplatteanpassad kod sÄ lÀgg till 1 vecka och 1 mÄnad.

Nya grafen börjar alltid frÄn 0kr, gamla zoomade in.

Ovan resulterar att all precision frÄn gamla grafen Àr borta. JÀmför nedan.

 

Fantastisk funktionalitet som gjort Prisjakt till det bÀsta verktyget för att jÀmföra priser verkar nu försvinna. Extremt trÄkigt och för Prisjakts del försvinner unika konkurrensfördelar nÀr man sÀnker sig till Priceunner, Idealo nivÄn i prishistoriken. BÄde Priceunner och Idealo har för övrigt ner till 1 mÄnads historik.

 

Samma skÀrmyta utnyttjas vÀldigt dÄlig pÄ nya prisjakt. HÀr önskar en lagom stor graf och sedan butikernas prishistorik synligt pÄ 1080pixlars höjd.

 

Rj2ZiAJ.jpeg

Samma skÀrmyta utnyttjas vÀldigt dÄlig pÄ nya prisjakt. HÀr önskar en lagom stor graf och sedan butikernas prishistorik synligt pÄ 1080pixlars höjd.


Redigerat av Bogge, 27 december 2020 - 11:10.


#96

Postad 27 december 2020 - 11:23

Bogge
  • Bogge
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

FöreslĂ„r Ă€ven en box över eller under grafen för prishistorik med 

 

- LÀgsta pris + datum (finns redan) denna skulle kunna utvecklas med hur mÄnga gÄnger detta pris intrÀffat. Bra sÀtt att spÄra Äterkommande reor pÄ samma prispunkt.

- Nuvarande pris + hur mÄnga dagar det gÀllt

- Högsta pris + datum

- Medelpris

- PrissÀnkningar per mÄnad (medel av 90 senaste dagarna)

 

Keepa.com gör detta vÀldigt bra

 

VW67jBG.jpg


Redigerat av Bogge, 27 december 2020 - 11:26.


#97

Postad 27 december 2020 - 11:34

Bogge
  • Bogge
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

Produktens Egenskaper Ă€r numera i mikroskopisk storlek av oklar anledning. Hur mycket yta som helst finns men istĂ€llet har texten krympts till nĂ„gra pixlar, dessutom saknas mellanslag. 

 

Gamla "Priser" boxen hade bĂ„de trend och lagersaldo. Nya har endast ett pris. Ännu en gĂ„ng vettiga funktioner försvinner och ersĂ€tts med tom döyta =(

 

3tZHIVH.jpg


Redigerat av Bogge, 27 december 2020 - 11:35.


#98

Postad 27 december 2020 - 11:49

Bogge
  • Bogge
  • ForumrĂ€v

  • 802 inlĂ€gg
  • 0

Nu börjar det likna en sida man kan anvÀnda. Men sÄ lÀnge bevakningarna ligger som ett sidofÀlt sÄ gÄr den nya sidan bort. PÄ tok för rörigt sidofÀlt. Tillbaka med sidan för bevakningar nu sÄ Àr vi pÄ banan igen.

 

HÄller med, jag har sÀkert 100-tals bevakningar. Nya fÀltet till vÀnster ger mig 0 överblick och Àr vÀldigt svÄrjobbat pÄ grÀnsen till uselt tyvÀrr. Passar sÀkert för dom som bevakar max 10-20 produkter.



#99

Postad 11 januari 2021 - 14:27

cvikingsson
  • cvikingsson
  • Wannabe

  • 13 inlĂ€gg
  • 0

Tack för feedbacken Bogge! Det Àr en ganska bra bild av vad vi hör frÄn flera tyngre anvÀndare, men det Àr alltid bra med mer input.

 

Vi lyssnar absolut och förbÀttrar sÄ fort vi kan. De flesta grejerna du nÀmner ovan jobbas faktiskt pÄ eller finns med i vÄra planer.

 

Jag ber om ursÀkt att vi Àr lite dÄliga pÄ att svara, men vi lÀser i stort sett allt som skrivs - bÄde hÀr, pÄ Sweclockers och i andra forum. Det Àr nÄgot vi kan bli bÀttre pÄ.



#100

Postad 12 september 2021 - 07:07

ruva
  • ruva
  • MĂ€stare

  • 2 787 inlĂ€gg
  • 1

Kör numera mest med Google Shopping för nya prisjakt Àr ju rena skrÀpet. Hur kan ni fördÀrva en fungerande produkt?





0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.