Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9395 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 19 april 2011 - 21:32

Unregisteredb4fbcdcc
  • Unregisteredb4fbcdcc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hej Tony,

Den informationen du fått att USB-porten skall öppnas vid en speciell tidpunkt stämmer ej. Vi undersöker möjligheten att öppna porten, dock har vi ännu inget datum på när detta i så fall sker.

Det är ingen skillnad på bildkvalitén efter mjukvaru uppdateringen däremot är det är det en del kunder som rapporterat detta till oss. Det har då varit olika faktorer som påverkat exempelvis inställningar i boxen eller i tv:n.

Vi kan tyvärr inte ge dig ett generellt svar gällande kompensation. Det måste alltid föregås av felsökning, i vissa fall behövs en installatörs eller teknikers bedömning men det varierar från fall till fall. Kompensationen baseras då på felsökningen samt indivduell historik och bakgrund. Därför rekommenderar vi att alltid felanmäla och höra av er till oss så vi kan göra en rättvis bedömning.


Med vänliga hälsningar,
Miriam



Hej Eldebrink,

Vi håller med om att man ska kunna föra konversationer via mejl. Det är just nu en teknisk begränsning för oss men vi hoppas att inom kort ha en lösning då vi förstår att det är efterfrågat.
Varje gång någon av er kunder hör av er till oss förs en logg av agenten som talat med er. Vi har nyligen återinfört ett system som gör att agenten uppmärksammas när en kund hört av sig mer än en gång under två månader. Detta för att vid ett tidigt skede upptäcka om det är något som inte stämmer och i så fall åtgärda det.

Med vänliga hälsningar,
Filippa




Hej,

Vi har ännu inget specifikt datum men vi hoppas på att kunna lansera den till slutet av året. Den testas för tillfället och när den släpps beror på utfallet av dessa tester då vi vill kvalitétsäkra boxen innan den når er kunder. Vi återkommer självklart så fort vi har mer information. Håll även koll på vår hemsida där ny information läggs upp med jämna mellanrum.

Med vänliga hälsningar,
Filippa



Förstår inte allt snack om att varje kund ska behöva klaga på något som bevisligen inte fungerar bra. Såg även något svar där man säger att samtalen till kundtjänst minskar. Det är inte alls konstigt då man inte får någon hjälp, utan bara att det blir bättre i nästa version. Ringer själv väldigt sällan då det inte hjälper. Men har som de flesta andra problem med kanaler från marksända som försvinner, Inspelningar som avbrutits eller försvunnit, omstarter som sker utan anledning, störningar på HD kanaler, utbytta strömadaptrar mm mm mm ................. Ta ansvar för en dålig produkt som aldrig har fungerat som det är tänkt.

Med vänliga hälsningar,
Janne

#52

Postad 20 april 2011 - 12:11

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Hade varit önskvärt att kunna göra backup på sina kanallistor och schemalagda inspelningar, kanske t.o.m. sina inspelade program via USB porten. Det är bara att se till att USB minnet/Usb hårddisken blir formaterad till ett format som inte går att flytta till datorn (För det är väl det som ni är rädda för?) Ni hade en Digilaity 422 med löstagbar hårddisk innan som var godkänd, så det är nog bara viljan som saknas.

Redigerat av Melmac, 20 april 2011 - 12:13.


#53

Postad 20 april 2011 - 13:24

Jörgen A.
  • Jörgen A.
  • Lärjunge

  • 471 inlägg
  • 0
Canal Digital:
-När skall ert dåliga hanterande av HDD problemen ta slut

Min/mina boxar har krånglat hela vintern/våren, till slut fanns bara den slutgiltiga lösningen kvar: NY BOX
Jag har betalat fullpris hela tiden ( 548:-/mån) UTAN att kunna använda ert utbud/utrustning mer än sporadiskt p g a boxen.
Nu fick jag den kommande räkningen med post:
647:-
NI VILL HA BETALT FÖR FRAKTEN AV NYA BOXEN - TROTS ATT DET INTE ÄR MITT FEL ATT UTRUSTNINGEN INTE FUNGERAR EFTER UPPDATERINGARNA SOM BÖRJADE I HÖSTAS
Att ni har mage.
Det borde vara så att ni istället drar av för de månader HDD boxen krånglat. Jag har betalt för något ni inte kunnat tillhandahålla - men trots detta fått betalt för
Hoppas verkligen att ni reglerar detta omgående - jag ber er kontakta mig via PM så ska ni få mina uppgifter.
Jag väljer att ta upp det här så att folk kan se hur ni följer upp ärendet.

Jörgen A.

Redigerat av Jörgen A., 20 april 2011 - 13:25.


#54

Postad 20 april 2011 - 16:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Canal Digital:
-När skall ert dåliga hanterande av HDD problemen ta slut

Min/mina boxar har krånglat hela vintern/våren, till slut fanns bara den slutgiltiga lösningen kvar: NY BOX
Jag har betalat fullpris hela tiden ( 548:-/mån) UTAN att kunna använda ert utbud/utrustning mer än sporadiskt p g a boxen.
Nu fick jag den kommande räkningen med post:
647:-
NI VILL HA BETALT FÖR FRAKTEN AV NYA BOXEN - TROTS ATT DET INTE ÄR MITT FEL ATT UTRUSTNINGEN INTE FUNGERAR EFTER UPPDATERINGARNA SOM BÖRJADE I HÖSTAS
Att ni har mage.
Det borde vara så att ni istället drar av för de månader HDD boxen krånglat. Jag har betalt för något ni inte kunnat tillhandahålla - men trots detta fått betalt för
Hoppas verkligen att ni reglerar detta omgående - jag ber er kontakta mig via PM så ska ni få mina uppgifter.
Jag väljer att ta upp det här så att folk kan se hur ni följer upp ärendet.

Jörgen A.


Hej Jörgen A.


Vi kommer självklart kreditera fraktkostnaden som blivit feldebiterad, jag har sänt ett PM till dig och hoppas vi kan lösa det så fort som möjligt.
Mvh Pauline

#55

Postad 20 april 2011 - 17:37

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital.

Jag ska få en installatörscheck på 500:- för att min parabol inte höll längre än knappt ett år. Eftersom den inte var skickad så ringde jag och påminde om detta. Nu har jag fått dessutom 3 olika sätt på hur denna check ska lösas in:

1. Det sättet som jag fick reda på när detta bestämdes från början: Skicka in checken tillsammans med kvitto-kopia så dras det av från din/dina nästa faktura/fakturor.
2. Ge checken till installatören som sen får återbäring när han skickar in den.
3. Checken ska skrivas på av installatören och sen skickas in tillsammans med kvittokopian.

Enligt installatören har det aldrig behövts skrivas på nånting utan det ska vara som i fall 1.

När man inte kan få ett enhälligt enkelt svar av en sådan här enkel sak, så är jag inte förvånad att de flesta här på forumet är duktigt missnöjda med kund-supporten.

Skulle jag kunna få reda på hur jag gör för att detta ska bli rätt och vart jag ska skicka denna check ock kvittokopia?


Melmac

#56

Postad 21 april 2011 - 20:23

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Hej Tony97,

Vi förhandlar ständigt om nya kanaler och jobbar hårt för att kunna erbjuda det våra kunder önskar. Just nu har vi ingen information om TV3 HD eller Kanal 5 HD men håll utkik på vår hemsida där vi uppdaterar med ny information så fort den är tillgänglig. Då det gäller ditt abonnemang hos oss hoppas vi på att du väljer att stanna kvar som kund och ber dig kontakta kundservice i frågor som rör ditt abonnemang.

Med vänliga hälsningar,
Filippa


Hej Filippa,
det är ju helt otroligt att ni inte kan erbjuda dessa två kanaler idag då Boxer kan det.
Ni har hållit på SVT2HD i ca ett halvår. Jag kontaktade SVT och de meddelade att ni fick tillgång till SVT2HD samtidigt som Boxer men att Ni själva valde att ej tillhandahålla kanalen.

Ge oss nu ett svar på om ni inte har för avsikt att ta in TV3HD och Kanal5HD i ert utbud och sluta hänvisa till er hemsida!

Jag misstänker att detta utdragande bero på att tv4-Gruppen numera äger Canal+ och därigenom påverkar och styr er på Canal Digital. Om ryktet stämmer att Canal Digital inom kort ska säljas hoppas vi att ett friskt företag som vill utveckla det tar över och ger alla som är orsaken till denna dåliga box sparken!

#57

Postad 21 april 2011 - 20:39

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

  • 923 inlägg
  • 0
Det är pengar det handlar om, Canal Digital går ju inte så bra ekonomiskt just nu, de har ju tappat en hel del kunder till Viasat bland annat.

-103 millar i resultat 2009 och +127 millar 2008.

Företaget blöder utan dess like, i det läget stryper man alla investeringar.

Redigerat av BGPv4, 21 april 2011 - 20:42.


#58

Postad 21 april 2011 - 23:59

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

  • 1 145 inlägg
  • 0

Det är pengar det handlar om, Canal Digital går ju inte så bra ekonomiskt just nu, de har ju tappat en hel del kunder till Viasat bland annat.

-103 millar i resultat 2009 och +127 millar 2008.

Företaget blöder utan dess like, i det läget stryper man alla investeringar.

och de kommer att tappa ännu fler kunder om de inte löser problemen i HDD boxen. Det sorgliga är väl att man först håller på i 3 år och till slut får ordning på den gamla mjukvaran så att den är riktigt stabil och med bra bild, och så skrotar man det hela och börjar om igen på ruta 1. D.v.s. vi har ytterligare minst 2 år tills man får ordning även på denna mjukvara. Frågan är väl hur många kunder som verkligen orkar vara kvar tills dess. :)

#59

Postad 22 april 2011 - 09:54

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
Bildkvalitet är faktiskt riktigt usel, extra usel är den på de kanaler som sänder 720P, jag har en annan box som numera får användas istället.

#60

Postad 24 april 2011 - 23:06

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Hej.Det står i rubriken att det gäller alla frågor till CD. Jag vill ha svar på kortavgifterna.Om man skall tro er hemsida så har ni 3 milj. kunder i Norden vilket skulle generera 180 milj i mån på bara kortavgifter. Oskäligt. Att administrationen kring korten kostar nån krona per abbonent köper jag och att några går åt till piratbekämpning är också motiverat. Kan aldrig tänka mig att detta kostar 180 millar i mån. Underhåll av hårdvaran betalar väl själva kanalabbonemangen, för dom skickar ni väl inte ut utan prispåslag. Jag skreev till Plus för att se om dom vill ta upp saken. Och att dessutom boxarna inte fungerar ovanpå denna sviniga avgift är för mycket. Använd kortavgiften att köpa rikiga boxar och ge oss kunder lite återbäring för dom tjocka buntar med tusenlappar vi stoppat in på CD.

#61

Postad 26 april 2011 - 08:02

crimsonidol1
  • crimsonidol1
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Förra veckan ställde jag följande fråga till Canal digitals kundtjänst;

Jag vill ha en månadsbetalning av familjepaketet i kompensation för de undermåliga funktionerna, bristande användarvänlighet och driftsäkerhet den inspelningsbara HD boxen medför annars säger jag upp mitt abonemang.

Jag har följaktligen idag sagt upp mitt abonemang hos canal digital för att inom kort ev. bli Viasat kund. Detta eftersom de inte ville ge mig en rimlig kompensation.

Tack till er alla som skriver och följer diskussionen kring boxen här på forumet, jag tror inte canal digital någonsin kommer att få denna box att fungera tillfredställande och jag tror inte heller att den nya boxen kommer att subventioneras i pris för oss alla som haft problem. Man tjänar ingenting på att vara trogen kund hos canal digital men desto mer genom att byta leverantör till t.ex. Viasat.

Canal digital har haft sina chanser att uppmärksamma oss med att det finns stora problem i form av funktion och användarvänlighet kopplat till den inspelningsbara HD boxen men de nöjer sig med att konstatera att det enbart gäller fåtalet kunder. De har heller inte skickar ut information till samtliga kunder som sitter med den inspelningsbara HD boxen om information kring detta. Det är inte tillräckligt med att sedan skapa efterhandskonstruktioner för missnöja kunder som hör av sig. Vi vill helt enkelt inte betala för en box som inte fungerar tillfredsställande! Man behöver inte gå till regler och avtal för att möta denna kritik utan det bör finnas ett utrymme för lösningar mellan kund och företag för en långsiktighet. Ett missnöje är alltid ett missnöje även om man får det förklarat att de arbetar hårt på att förbättra boxens stabilitet så måste det finnas ett handligsutrymme för kompensation. Var är professionaliteten och lyhördheten Canal digital?

Det stora i att bedriva en större företagsverksamhet är att åtminstone försöka få det se ut som ett litet landsortsföretag där kundvård är prioritet!

#62

Postad 27 april 2011 - 11:30

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej.Det står i rubriken att det gäller alla frågor till CD. Jag vill ha svar på kortavgifterna.Om man skall tro er hemsida så har ni 3 milj. kunder i Norden vilket skulle generera 180 milj i mån på bara kortavgifter. Oskäligt. Att administrationen kring korten kostar nån krona per abbonent köper jag och att några går åt till piratbekämpning är också motiverat. Kan aldrig tänka mig att detta kostar 180 millar i mån. Underhåll av hårdvaran betalar väl själva kanalabbonemangen, för dom skickar ni väl inte ut utan prispåslag. Jag skreev till Plus för att se om dom vill ta upp saken. Och att dessutom boxarna inte fungerar ovanpå denna sviniga avgift är för mycket. Använd kortavgiften att köpa rikiga boxar och ge oss kunder lite återbäring för dom tjocka buntar med tusenlappar vi stoppat in på CD.


Hej Askungen

Kortavgiften täcker den kostnad som Canal Digital har för säkerhet och kryptering. Detta innebär Canal Digitals arbete med att kryptera signalen för att inga ”icke-abonnenter” ska ta del av programutbudet. Kortavgift debiteras för alla huvudabonnemang. Vid Multiabonnemang tillkommer inga extra kortavgifter.

Med vänlig hälsning
Mikael, Canal Digital

#63

Postad 27 april 2011 - 13:23

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Hej Askungen

Kortavgiften täcker den kostnad som Canal Digital har för säkerhet och kryptering. Detta innebär Canal Digitals arbete med att kryptera signalen för att inga ”icke-abonnenter” ska ta del av programutbudet. Kortavgift debiteras för alla huvudabonnemang. Vid Multiabonnemang tillkommer inga extra kortavgifter.

Med vänlig hälsning
Mikael, Canal Digital

Ok. Men det verkar ju vara ofantliga summor måna efter månad,om nu den enkla matematiken stämmer 3000000x60 kr/mån. Menar du verkligen att krypteringen och "säkerheten" vad det nu ska betyda, kostar dessa summor månatligen? Eller är det så att en betydande del av kortavgifterna går rätt in i resultatet också? Jag misstänker att ni överdebiterar oss för kortavgifterna,vi betalar mer än de faktiska kostnaderna.

Redigerat av Askungen, 27 april 2011 - 13:26.


#64

Postad 27 april 2011 - 13:39

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Har ni några planer på att ta in Eurosport 2 HD? Så man kan njuta av "die Bundesliga" i riktigt bra bild.

Redigerat av dumonde, 27 april 2011 - 14:53.


#65

Postad 27 april 2011 - 15:03

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Har ni några planer på att ta in Eurosport 2 HD? Så man kan njuta av "die Bundesliga" i riktigt bra bild.

Hehe, exakt den frågan jag precis tänkte ställa. Jag saknar också Eurosport 2 HD.

#66

Postad 27 april 2011 - 15:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital.

Jag ska få en installatörscheck på 500:- för att min parabol inte höll längre än knappt ett år. Eftersom den inte var skickad så ringde jag och påminde om detta. Nu har jag fått dessutom 3 olika sätt på hur denna check ska lösas in:

1. Det sättet som jag fick reda på när detta bestämdes från början: Skicka in checken tillsammans med kvitto-kopia så dras det av från din/dina nästa faktura/fakturor.
2. Ge checken till installatören som sen får återbäring när han skickar in den.
3. Checken ska skrivas på av installatören och sen skickas in tillsammans med kvittokopian.

Enligt installatören har det aldrig behövts skrivas på nånting utan det ska vara som i fall 1.

När man inte kan få ett enhälligt enkelt svar av en sådan här enkel sak, så är jag inte förvånad att de flesta här på forumet är duktigt missnöjda med kund-supporten.

Skulle jag kunna få reda på hur jag gör för att detta ska bli rätt och vart jag ska skicka denna check ock kvittokopia?


Melmac


Hej Melmac,

Det du behöver göra är att du tar en kopia på fakturan från installatören och skickar in den tillsammans med installationschecken. Installtören behöver inte skriva under, däremot behöver du skriva under på baksidan av checken. På baksidan står även ytterligare information om vart det ska skickas. När vi tagit emot den kommer 500kr dras av från kommande fakturor.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

Hej Filippa,
det är ju helt otroligt att ni inte kan erbjuda dessa två kanaler idag då Boxer kan det.
Ni har hållit på SVT2HD i ca ett halvår. Jag kontaktade SVT och de meddelade att ni fick tillgång till SVT2HD samtidigt som Boxer men att Ni själva valde att ej tillhandahålla kanalen.

Ge oss nu ett svar på om ni inte har för avsikt att ta in TV3HD och Kanal5HD i ert utbud och sluta hänvisa till er hemsida!

Jag misstänker att detta utdragande bero på att tv4-Gruppen numera äger Canal+ och därigenom påverkar och styr er på Canal Digital. Om ryktet stämmer att Canal Digital inom kort ska säljas hoppas vi att ett friskt företag som vill utveckla det tar över och ger alla som är orsaken till denna dåliga box sparken!


Hej Tony97,

Vi tittar på det och återkommer när förhandlingarna är klara, vi kan tyvärr inte säga mer i dagsläget.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#67

Postad 28 april 2011 - 07:54

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Askungen

Kortavgiften täcker den kostnad som Canal Digital har för säkerhet och kryptering. Detta innebär Canal Digitals arbete med att kryptera signalen för att inga ”icke-abonnenter” ska ta del av programutbudet. Kortavgift debiteras för alla huvudabonnemang. Vid Multiabonnemang tillkommer inga extra kortavgifter.

Med vänlig hälsning
Mikael, Canal Digital


Täcker den kostnad ni har, jojo, den täcker nog kanske lite mer än den kostnaden t o m...
Ni medger att vi som betalande kunder får betala extra för att NI försöker hindra "pirater" att ta del av ert utbud?
Något ni inte lyckas så bra med, de flesta jag känner kör "pirat" utan problem. De betalar inte ens en tiondel för "deras" fullt fungerande tjänst, jämfört med de hutlösa priser, för något som inte fungerar (läs HD-PVR:en), era kunder får betala.
En icke fungerande mottagare gör ju att man inte kan ta del av det utbud jag betalar för, sedanjag upppgraderade till Canal+ Max har tre inspelningar av
fotbollsmatcher misslyckats (en har lyckats), ett antal inspelningar av filmer har åxå misslyckats men de sänds ju igen, men fotbollen går man ju misste om.

Jag ställde frågan tidigare men fick inget svar:
Vad får jag för mina pengar? Får jag det jag kan förvänta mig?
Om jag inte får det jag förväntar sig, hur ordnar/kompenserar ni detta?

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 28 april 2011 - 07:56.


#68

Postad 28 april 2011 - 08:44

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Täcker den kostnad ni har, jojo, den täcker nog kanske lite mer än den kostnaden t o m...
Ni medger att vi som betalande kunder får betala extra för att NI försöker hindra "pirater" att ta del av ert utbud?
Något ni inte lyckas så bra med, de flesta jag känner kör "pirat" utan problem. De betalar inte ens en tiondel för "deras" fullt fungerande tjänst, jämfört med de hutlösa priser, för något som inte fungerar (läs HD-PVR:en), era kunder får betala.
En icke fungerande mottagare gör ju att man inte kan ta del av det utbud jag betalar för, sedanjag upppgraderade till Canal+ Max har tre inspelningar av
fotbollsmatcher misslyckats (en har lyckats), ett antal inspelningar av filmer har åxå misslyckats men de sänds ju igen, men fotbollen går man ju misste om.

Jag ställde frågan tidigare men fick inget svar:
Vad får jag för mina pengar? Får jag det jag kan förvänta mig?
Om jag inte får det jag förväntar sig, hur ordnar/kompenserar ni detta?

Det är ju sjukt att jag ska betala 500 spänn för kanalutbudet och sen ska jag dessutom betala 59 spänn till i månaden för grannens piratabb. Vad för affärside är det?

#69

Postad 28 april 2011 - 09:22

B BUS
  • B BUS
  • Forumräv

  • 607 inlägg
  • 0

Det är ju sjukt att jag ska betala 500 spänn för kanalutbudet och sen ska jag dessutom betala 59 spänn till i månaden för grannens piratabb. Vad för affärside är det?

Efter alla problem Canal Digital har nu med minskat kundunderlag och strulande boxar undrar jag om det inte är stor risk att just denna kortavgift kommer att höjas ganska snart!

#70

Postad 28 april 2011 - 09:23

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Ok. Men det verkar ju vara ofantliga summor måna efter månad,om nu den enkla matematiken stämmer 3000000x60 kr/mån. Menar du verkligen att krypteringen och "säkerheten" vad det nu ska betyda, kostar dessa summor månatligen? Eller är det så att en betydande del av kortavgifterna går rätt in i resultatet också? Jag misstänker att ni överdebiterar oss för kortavgifterna,vi betalar mer än de faktiska kostnaderna.


Någon som kan genomlysa detta och ta en titt på hur ekonomin för företagen som står för krypteringstekniken har det? Jag kan tro i viss mån på att det går några kronor per månad och kund i licensavgifter till dessa...
men - om vi tar krasst att en anställd kostar 1,5 miljoner per år, då räcker intäkterna från CD enbart till 120 anställda. Lägg där till resten av Europa som använder denna kryptering så...
men en del av avgiften går även till CDs hantering, riktigt alla pengar går inte in i annans ficka.
Det känns dock som ganska mycket pengar för lite teknik. Lite mystiskt att alla bolag tar ungefär lika mycket i krypteringsavgift. Luktar monopol/priskartell.

#71

Postad 28 april 2011 - 10:28

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0

Någon som kan genomlysa detta och ta en titt på hur ekonomin för företagen som står för krypteringstekniken har det? Jag kan tro i viss mån på att det går några kronor per månad och kund i licensavgifter till dessa...
men - om vi tar krasst att en anställd kostar 1,5 miljoner per år, då räcker intäkterna från CD enbart till 120 anställda. Lägg där till resten av Europa som använder denna kryptering så...
men en del av avgiften går även till CDs hantering, riktigt alla pengar går inte in i annans ficka.
Det känns dock som ganska mycket pengar för lite teknik. Lite mystiskt att alla bolag tar ungefär lika mycket i krypteringsavgift. Luktar monopol/priskartell.

Det räcker till ännu mer anställda med tanke på att Canal Digital får in 180 miljoner per månad om det stämmer att de har 3 miljoner kunder och kortavgiften är 59 kr i månaden. Jag tror dock inte att alla 3 miljonerna betalar 59 kr i månaden i avgift.

#72

Postad 28 april 2011 - 11:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Någon som kan genomlysa detta och ta en titt på hur ekonomin för företagen som står för krypteringstekniken har det? Jag kan tro i viss mån på att det går några kronor per månad och kund i licensavgifter till dessa...
men - om vi tar krasst att en anställd kostar 1,5 miljoner per år, då räcker intäkterna från CD enbart till 120 anställda. Lägg där till resten av Europa som använder denna kryptering så...
men en del av avgiften går även till CDs hantering, riktigt alla pengar går inte in i annans ficka.
Det känns dock som ganska mycket pengar för lite teknik. Lite mystiskt att alla bolag tar ungefär lika mycket i krypteringsavgift. Luktar monopol/priskartell.

Om det nu är så som du spekulerar att CD:s kortavgifter täcker c.a 120 anställda,eftersom det är kortavgifter så bör dessa anställda syssla enbart med krypteringsfrågorna och piratverksamhet,likadant för viasat boxer comhem mm. Hur många hundra behövs det till denna verksamhet,det är väl inget ute på fältetjobb kan jag tro,utan det sköts väl i en datormiljö? Nä,jag tror att vi får betala mycket över de faktiska licens och krypteringskostnaderna. Och förresten,ingår inte licensavgiften i abb.avgiften?

#73

Postad 28 april 2011 - 19:28

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0

Det räcker till ännu mer anställda med tanke på att Canal Digital får in 180 miljoner per månad om det stämmer att de har 3 miljoner kunder och kortavgiften är 59 kr i månaden. Jag tror dock inte att alla 3 miljonerna betalar 59 kr i månaden i avgift.

Skulle detta stämma skulle det räcka till runt 3000 heltidsanställda!!!

#74

Postad 28 april 2011 - 20:27

puts
  • puts
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Försökte den 11:e få till nån typ av kontakt med er här.Har med brev o mail inte fått nåt enda svar innan i år.Vägrar prata med stackars ungdomar på er kundtjänst.Det ska vara på papper.
Ni la då ett pm till mej där ni bad om kontakt.Jag har svarat men vad hjälpte det?Inte ett skit.
En chans till sen kommer jag kräva uppsägning av abb. o att ni återköper boxen.Finns massor av stöd som konsument vilket då kommer åberopas.Viasat är inte långt borta.
Det som j*vlas mest nu är TV1 där det på en timme kommer ljudknäpp o pixlingar sådär8-10 ggr på en timme.
Lagom kul när man drar på ljudet på inspelat Robyn på Berns.
Allt det andra vet ni väl om,eller glöms det bort över natten.
Köpte en box som kan användas som tänkt utan att ligga på knä o rycka i sladdar!!!!!


Kundnr är 9446385

#75

Postad 29 april 2011 - 10:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Försökte den 11:e få till nån typ av kontakt med er här.Har med brev o mail inte fått nåt enda svar innan i år.Vägrar prata med stackars ungdomar på er kundtjänst.Det ska vara på papper.
Ni la då ett pm till mej där ni bad om kontakt.Jag har svarat men vad hjälpte det?Inte ett skit.
En chans till sen kommer jag kräva uppsägning av abb. o att ni återköper boxen.Finns massor av stöd som konsument vilket då kommer åberopas.Viasat är inte långt borta.
Det som j*vlas mest nu är TV1 där det på en timme kommer ljudknäpp o pixlingar sådär8-10 ggr på en timme.
Lagom kul när man drar på ljudet på inspelat Robyn på Berns.
Allt det andra vet ni väl om,eller glöms det bort över natten.
Köpte en box som kan användas som tänkt utan att ligga på knä o rycka i sladdar!!!!!


Kundnr är 9446385




Hej Puts

Vi ber verkligen om ursäkt för att ditt svar dröjt. Vi har nu svarat på ditt PM och hoppas att vi kan komma i kontakt med varandra.

Med vänliga hälsningar,
Sandra

#76

Postad 29 april 2011 - 10:45

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag undrar om TV3 HD kommer snart till Canal Digital, skulle gärna sett Hockey VM i HD, men nu får man väl se sunkigt bild och ljud som är anpassat efter en 32" fatscreen.

#77

Postad 29 april 2011 - 11:30

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0

Jag undrar om TV3 HD kommer snart till Canal Digital, skulle gärna sett Hockey VM i HD, men nu får man väl se sunkigt bild och ljud som är anpassat efter en 32" fatscreen.


Vore roligt med en en eller flera nya hd kanaler. Med CD svarar alltid att man ständigt förhandlar om nya kanaler och att man får hålla utkik på deras hemsida.

En hemsida som det för övrigt aldrig händer något på. Hur länge som helst har det stått dubbelt om svt2 hd och 3d tv under deras nyhetsspalt. Ingen verkar bry sig om att snygga till detta.

Com hem fick tv3 HD idag , där händer det saker.

/Fredrik

#78

Postad 30 april 2011 - 06:30

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

Vore roligt med en en eller flera nya hd kanaler. Med CD svarar alltid att man ständigt förhandlar om nya kanaler och att man får hålla utkik på deras hemsida.

En hemsida som det för övrigt aldrig händer något på. Hur länge som helst har det stått dubbelt om svt2 hd och 3d tv under deras nyhetsspalt. Ingen verkar bry sig om att snygga till detta.

Com hem fick tv3 HD idag , där händer det saker.

/Fredrik


Boxer har ju haft TV3HD och Kanal5HD sedan de startade sina HD sändingar. Vem kunde tro att Boxer av alla TV-Operatörer skulle bli förs och Canal Digital bli sist?

#79

Postad 30 april 2011 - 10:28

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
TV10 är en kanal som skulle vara med utbudet också.
TV11 och Tv4sport har man i viasat men man har inte lyckats med att få in viasats motsvarighet TV10.
TV5 HD borde vara en självklarhet! Samma konsern väl?

Något chall är det med förhandlingarna som andra väl lyckas med.
:)

#80

Postad 01 maj 2011 - 03:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Tänk om det varit en bil. Och få hålla på år efter år att lämna in bilen för att den ska funka och istället blir den bara sämre och sämre och håller på så till det är dags att skrota fanskapet.Hur många hade accepterat ett sånt köp? Tänk på Toyota som fick dra in massor av bilar,det var dyrt,att CD skulle dra tillbaka sina boxar kan inte kosta en halv månads kortavgifter ens engång så det tycker man är det minsta dom kan göra. Att hålla på med dessa mjukvaruuppdatringarna år efter år måste ju kosta både stålar och framförallt kunder,konstigt att dom bara skiter i det. Men dom kanske ska sälja och bryr sig inte om kunderna. Det är ju fan att dom ligger inne med bästa utbudet men det är snart inte ett argument nog efter som man ändå inte kan se/spela in dom.

#81

Postad 02 maj 2011 - 16:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har ni några planer på att ta in Eurosport 2 HD? Så man kan njuta av "die Bundesliga" i riktigt bra bild.


Hej dumonde,

Tack för ditt önskemål. Idagsläget finns ingen information om Eurosport 2 HD men vi förhandlar hela tiden med nya kanaler och programbolag. Håll utskick på vår hemsida som uppdateras så fort vi har mer information.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#82

Postad 02 maj 2011 - 17:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Täcker den kostnad ni har, jojo, den täcker nog kanske lite mer än den kostnaden t o m...
Ni medger att vi som betalande kunder får betala extra för att NI försöker hindra "pirater" att ta del av ert utbud?
Något ni inte lyckas så bra med, de flesta jag känner kör "pirat" utan problem. De betalar inte ens en tiondel för "deras" fullt fungerande tjänst, jämfört med de hutlösa priser, för något som inte fungerar (läs HD-PVR:en), era kunder får betala.
En icke fungerande mottagare gör ju att man inte kan ta del av det utbud jag betalar för, sedanjag upppgraderade till Canal+ Max har tre inspelningar av
fotbollsmatcher misslyckats (en har lyckats), ett antal inspelningar av filmer har åxå misslyckats men de sänds ju igen, men fotbollen går man ju misste om.

Jag ställde frågan tidigare men fick inget svar:
Vad får jag för mina pengar? Får jag det jag kan förvänta mig?
Om jag inte får det jag förväntar sig, hur ordnar/kompenserar ni detta?



Hej Eldebrink,

Det är väldigt svårt att svara på dina frågor då vi inte vet mer specifikt vad de handlar om. För att hitta ett svar på dina frågor vore det bästa att du kontaktar kundservice för att ta upp eventuella frågor/åsikter angående ditt enskilda abonnemang.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#83

Postad 02 maj 2011 - 17:20

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
När är det tänkt att den inspelningsbara hd boxen för kabel ska uppdateras och få samma utbud som parabol boxen?

#84

Postad 02 maj 2011 - 17:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Vore roligt med en en eller flera nya hd kanaler. Med CD svarar alltid att man ständigt förhandlar om nya kanaler och att man får hålla utkik på deras hemsida.

En hemsida som det för övrigt aldrig händer något på. Hur länge som helst har det stått dubbelt om svt2 hd och 3d tv under deras nyhetsspalt. Ingen verkar bry sig om att snygga till detta.

Com hem fick tv3 HD idag , där händer det saker.

/Fredrik


Hej Fredrik,

Tack för att du uppmärksammade den dubbla informationen på vår hemsida. Vi har nu korrigerat det så det ser rätt och riktigt ut.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#85

Postad 03 maj 2011 - 07:16

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Hej Eldebrink,

Det är väldigt svårt att svara på dina frågor då vi inte vet mer specifikt vad de handlar om. För att hitta ett svar på dina frågor vore det bästa att du kontaktar kundservice för att ta upp eventuella frågor/åsikter angående ditt enskilda abonnemang.

Med vänliga hälsningar,
Miriam


Ok, återkom i tråden eller i ett PM när den "tekniska begränsning" som omöjliggör mailkonversationer är löst, detta
är definitivt ett läge där det är bäst att maila, alla kan behöva tänka över sina svar/frågor i lugn och ro.

#86

Postad 03 maj 2011 - 15:13

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

När är det tänkt att den inspelningsbara hd boxen för kabel ska uppdateras och få samma utbud som parabol boxen?




Hej,

Det är svårt för oss att svara på din fråga då vi inte vet om den gäller kanalutbud eller skillnader funktionsmässigt. Utveckla gärna din fråga så vi kan besvara den så gott vi kan.


Med vänliga hälsningar,
Sandra

#87

Postad 03 maj 2011 - 17:39

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Hej,

Det är svårt för oss att svara på din fråga då vi inte vet om den gäller kanalutbud eller skillnader funktionsmässigt. Utveckla gärna din fråga så vi kan besvara den så gott vi kan.


Med vänliga hälsningar,
Sandra


Givetvis funktionsmässigt.
Kanaler har ju inget med boxen att göra, då hd boxen stödjer alla kanaler.
Parabolboxen får ju uppdateringar titt som tätt.

#88

Postad 04 maj 2011 - 07:35

pear
  • pear
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Det är ju på g men en ny box från ADB för satelitmottagning. Kommer ni även att ta in motsvarande box för kabel-TV? Om ja när beräknas den släppas?

http://www.adbglobal...heet_5723cx.pdf

Har tidigare ställt den här frågan i tråden om den nya boxen, men där har ni av någon anledning inte svarat.

https://www.minhembi...mp;hl=canal box

#89

Postad 04 maj 2011 - 09:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

När är det tänkt att den inspelningsbara hd boxen för kabel ska uppdateras och få samma utbud som parabol boxen?


Hej Darkie,

Det är lite svårt för oss att svara på din fråga då vi inte vet om frågan avser kanalutbud eller skillnader funktionsmässigt på boxar som du menar. Kanalutbudet skiljer sig beroende på om man har parabol, kabel eller iptv då det är tre olika marknader. Utbud, paketering av valbara kanaler samt priser på olika paket varierar mellan de tre olika sändningsplattformarna. Funktionerna i boxarna är även de olika beronde på vilken sändningsteknik man använder sig utav.

Med vänliga hälsningar,
Mikael

#90

Postad 04 maj 2011 - 12:12

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Hej,

Det är svårt för oss att svara på din fråga då vi inte vet om den gäller kanalutbud eller skillnader funktionsmässigt. Utveckla gärna din fråga så vi kan besvara den så gott vi kan.


Med vänliga hälsningar,
Sandra



Givetvis funktionsmässigt.
Kanaler har ju inget med boxen att göra, då hd boxen stödjer alla kanaler.
Parabolboxen får ju uppdateringar titt som tätt.



Hej Darkie,

Det är lite svårt för oss att svara på din fråga då vi inte vet om frågan avser kanalutbud eller skillnader funktionsmässigt på boxar som du menar. Kanalutbudet skiljer sig beroende på om man har parabol, kabel eller iptv då det är tre olika marknader. Utbud, paketering av valbara kanaler samt priser på olika paket varierar mellan de tre olika sändningsplattformarna. Funktionerna i boxarna är även de olika beronde på vilken sändningsteknik man använder sig utav.

Med vänliga hälsningar,
Mikael


Läser ni ens alla inlägg innan ni svarar?

#91

Postad 04 maj 2011 - 16:21

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det är ju på g men en ny box från ADB för satelitmottagning. Kommer ni även att ta in motsvarande box för kabel-TV? Om ja när beräknas den släppas?

http://www.adbglobal...heet_5723cx.pdf

Har tidigare ställt den här frågan i tråden om den nya boxen, men där har ni av någon anledning inte svarat.

https://www.minhembi...mp;hl=canal box


Hej pear,

Vi har idagsläget ingen information om en eventuell ADB-box för kabel-tv. Håll gärna koll på vår hemsidan där vi håller er uppdaterade med information och nyheter kring våra olika boxar och utbud.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#92

Postad 04 maj 2011 - 16:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Läser ni ens alla inlägg innan ni svarar?


Hej Darkie,

Gällande din fråga om den inspelningsbara HD-boxen för kabel så kommer den uppdateras med en ny mjukvara men det är inget datum satt för lansering ännu.

Med vänliga hälsningar,
Miriam

#93

Postad 04 maj 2011 - 17:13

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
När kan vi få möjlighet att se andra nordiska kanaler via parabol ?

#94

Postad 04 maj 2011 - 19:52

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej Darkie,

Gällande din fråga om den inspelningsbara HD-boxen för kabel så kommer den uppdateras med en ny mjukvara men det är inget datum satt för lansering ännu.

Med vänliga hälsningar,
Miriam


Det jag tror Darkie, jag och troligen alla andra som använder de här forumen undrade är hur det kommer sig att två olika representanter för CD svarar samma "Goddag yxskaft" oberoende av varandra på den ursprungliga frågan (samt dess förtydligande).

Förlåt, men om ni endast beter er som clowner här (och i tråden om hd-pvr:en), så kan ni lika gärna lägga ned. Era vanligaste svar verkar vara:
"Det har vi ingen aning om, men kolla vår hemsida. Den uppdateras varje skottår med ny information."
"Det är svårt att säga, kontakta kundtjänst."
"Vi vet att det finns ett par småsmåsmå buggar i PVR:en men de kommer säkert fixas i nästa uppdatering."

Ok att det är svårt att ge ett bra svar på frågor om kortavgifterna. Det riktiga svaret på varför och belopp är ju: "För att vi kan eftersom alla andra gör det, så du får betala lika mycket vem du än väljer.", och detta är det ju litet svårt att sätta bra spinn på.

Men om er närvaro här ska bli konstruktiv så måste ni faktiskt ta er i kragen och börja svara på de svåra frågorna. Har ni inte svaret, vänd er inåt i organisationen och skaffa fram dem. Och varje gång någon stackare fått höra från 1:st line att "näe, vi har ingen aning om några problem med boxen. Ny strömkloss?", måste ni svara "Oj, det var inte bra. Ge mig ett pm så fixar jag."

Om ADB-boxen blir en flopp så drar även jag. Jag tycker verkligen ni har haft bäst utbud, men efter tappet av PL och hanteringen av denna katastrofbox (som samtliga här betalat mycket pengar för), så har ni eldat med ert förtroendekaptial. Sen mer än sex månader har jag inte kunnat rekommendera er till någon som frågar vad man ska har för TV idag. Trist, tycker jag.

#95

Postad 05 maj 2011 - 09:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

När kan vi få möjlighet att se andra nordiska kanaler via parabol ?


Hej KimKom,

För att kunna besvara frågan så bra som möjligt undrar vi om det är några speciella kanaler du menar?

Med vänliga hälsningar,
Filippa

#96

Postad 05 maj 2011 - 11:04

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
En konkret sak som varit på tapeten några gånger är ju hur CD ställer sig till alla de som köpt den inspelningsbara HD-boxen. Ni själva är ju väldigt medvetna om problemen som redan från början varit, och fortsätter vara, stora.

Kommer ni att ge alla som köpt problemboxen möjlighet att byta in dessa mot nya boxar till rabatterade priser, när dessa till slut lanseras, eller ska vi skriva upp pengarna för detta på blås-kontot (d v s att den gamla boxen under sin produktcykel aldrig kunnat leverera enligt specifikation, och ingen kompensation kommer att utgå för detta)?

#97

Postad 05 maj 2011 - 11:11

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0
Då det finns ett antal andra satteliter och kanaler som är intressanta undrar jag varför ni inte kan öppna boxen för DISEqC 1.0 och därmed kunna få fria kanaler från valfria satelliter. Nu har jag två boxar när det kunde räcka med en.

#98

Postad 05 maj 2011 - 12:27

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Det jag tror Darkie, jag och troligen alla andra som använder de här forumen undrade är hur det kommer sig att två olika representanter för CD svarar samma "Goddag yxskaft" oberoende av varandra på den ursprungliga frågan (samt dess förtydligande).

Förlåt, men om ni endast beter er som clowner här (och i tråden om hd-pvr:en), så kan ni lika gärna lägga ned. Era vanligaste svar verkar vara:
"Det har vi ingen aning om, men kolla vår hemsida. Den uppdateras varje skottår med ny information."
"Det är svårt att säga, kontakta kundtjänst."
"Vi vet att det finns ett par småsmåsmå buggar i PVR:en men de kommer säkert fixas i nästa uppdatering."

Ok att det är svårt att ge ett bra svar på frågor om kortavgifterna. Det riktiga svaret på varför och belopp är ju: "För att vi kan eftersom alla andra gör det, så du får betala lika mycket vem du än väljer.", och detta är det ju litet svårt att sätta bra spinn på.

Men om er närvaro här ska bli konstruktiv så måste ni faktiskt ta er i kragen och börja svara på de svåra frågorna. Har ni inte svaret, vänd er inåt i organisationen och skaffa fram dem. Och varje gång någon stackare fått höra från 1:st line att "näe, vi har ingen aning om några problem med boxen. Ny strömkloss?", måste ni svara "Oj, det var inte bra. Ge mig ett pm så fixar jag."

Om ADB-boxen blir en flopp så drar även jag. Jag tycker verkligen ni har haft bäst utbud, men efter tappet av PL och hanteringen av denna katastrofbox (som samtliga här betalat mycket pengar för), så har ni eldat med ert förtroendekaptial. Sen mer än sex månader har jag inte kunnat rekommendera er till någon som frågar vad man ska har för TV idag. Trist, tycker jag.



Hej nop4e71,

Självklart vänder vi oss in i organisationen för att kunna besvara era frågor vilket är vårt syfte med sociala medier. Vi ger er så mycket information som möjligt men tyvärr kan vi inte gå ut med information om det inte finns något beslut eller om något är under förhandling.

Med vänliga hälsningar,
Filippa

#99

Postad 05 maj 2011 - 12:36

Unregistered4eff8a47
  • Unregistered4eff8a47
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Hej Fillippa,

Tack för ditt svar. På en av mina punkter det vill säga, inte de som ni gled undan den här gången.

Naturligtvis ger ni oss inte "så mycket information som möjligt", utan så mycket information ni anser lämpligt. Något annat vore ganska konstigt, eller hur?

Självklart kan (och borde) ni svara något mer än "Ingen aning kolla hemsidan". T ex angående Kanal 5 HD, skulle ett svar kunna vara:
"Vi har kollat upp det. I dagsläget finns inga konkreta datum, men vår ambition är att ta in den från och med i höst/nästa sommar/när grisar flyger. Tänk på att det endast är en ambition och inget vi kan garantera blir verklighet."

Ser fram emot ett icke-undanglidande svar på min mycket konkreta fråga ang hur ni kommer att göra med dem som sitter på trilskande Sagem-boxar.


Med vänliga hälsningar,
/NOP

Redigerat av Unregistered4eff8a47, 05 maj 2011 - 13:21.


#100

Postad 05 maj 2011 - 17:05

KimKom
  • KimKom
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0

Hej KimKom,

För att kunna besvara frågan så bra som möjligt undrar vi om det är några speciella kanaler du menar?

Med vänliga hälsningar,
Filippa


Jag är i första hand intresserad av danska kanaler, såsom DR1, DR2, TV2.
I familjepaketet idag finns ju ett antal norska kanaler (kristna program) som jag gärna byter ut
mot nämnda danska kanaler.
Går det att se dom på något sätt ?



3 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Bopper
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.