Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Starfield (PC, XBOX)

118 svar till detta Àmne Starfield Bethesda
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Starfield (PC) (PC-spel) 1 4,5 (1) 499:-
Starfield (Xbox Series X/S) (Xbox One-spel) 1 7,4 (4) 399:-

#1

Postad 21 juni 2023 - 18:53

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Hittade ingen trÄd om det kommande spelet Starfield ifrÄn Bethesda.
Jag kÀnner mig lite taggad (..eller ja heltaggad och hoppas sommaren Àr över snart) inför detta lir och tror inte detta kan bli ett "fallout 76" plattfall.
 
Har vÀl varit lite försenat men skall slÀppas 6:e September i Är 2023. (Finns förboknings-versioner dÀr det skall vara spelbart fem dagar tidigare)
 

capsule_616x353.jpg?t=1687290127

 

Officiell hemsida: 

https://bethesda.net/en/game/starfield

 

 

Officiell trailer:

https://www.youtube....h?v=kfYEiTdsyas

 

Gameplay Deep Dive-video:

https://www.youtube....h?v=uMOPoAq5vIA


Redigerat av HenkeEdge, 15 augusti 2023 - 00:00.


#2

Postad 21 juni 2023 - 21:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Tycker striderna ser trista ut, som om fienden inte ens försöker döda dig.

Dock tror jag detta hade fungerat bra i multiplayer.

Det Àr lite synd om det inte kommer nÄgot multiplayer lÀge.


Redigerat av BioBerra, 21 juni 2023 - 21:35.


#3

Postad 21 juni 2023 - 21:39

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Tycker striderna ser trista ut, som om fienden inte ens försöker döda dig.

Dock tror jag detta hade fungerat bra i multiplayer.

Det Àr lite synd om det inte kommer nÄgot multiplayer lÀge.

 

Kanske gÄr att köra i olika svÄrighetsgrader och att dom kör demo pÄ lÀttaste?

Ja ett co-op lÀge hade varit coolt.



#4

Postad 21 juni 2023 - 22:16

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
SÄg gameplay videon och ja det Àr inget blod i strider :-(
Inte ens nÀr du smackar fienden bakifrÄn.
Mycket möjligt dom spelar pÄ easy.

JÀmfört med ID Softwares egna blodiga spel sÄ Àr det ju helt klart nÄgot som saknas. Vad jag förstÄr tog dom hjÀlp av ID Software för stridena.

FrÄgan Àr hur intressant det blir att utforska en planet som bestÄr av berg och stenar.

Vissa aspekter med spelet ser helt klar intressant ut.

#5

Postad 22 juni 2023 - 03:10

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 1

Kommer mp och coop sÄ tappar jag helt tron. Det brukar urvattna sp lir rÀtt duktigt nÀr det ska optimeras för sÄnt. Blir bara en massa pangande och bulletsponges. Jag hoppas dÄ pÄ lir med dna frÄn fallout och eldersscrolls :)

Fallout har ju en massa dismemberment iaf men striderna hĂ€r Ă€r mĂ„hĂ€nda oblodiga ala skyrim. Saknade inte blodet i det liret. 



#6

Postad 22 juni 2023 - 11:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Kommer mp och coop sÄ tappar jag helt tron. Det brukar urvattna sp lir rÀtt duktigt nÀr det ska optimeras för sÄnt. Blir bara en massa pangande och bulletsponges. Jag hoppas dÄ pÄ lir med dna frÄn fallout och eldersscrolls :)

Fallout har ju en massa dismemberment iaf men striderna hĂ€r Ă€r mĂ„hĂ€nda oblodiga ala skyrim. Saknade inte blodet i det liret. 

 

NÀr singleplayer Àr fÀrdigt sÄ kan utvecklarna fokusera pÄ multiplayer.

 

Att utveckla bÄde single player och multiplayer samtidigt slutar oftast inte sÄ bra.



#7

Postad 25 juni 2023 - 06:19

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Starfield mĂ„ste banne mig bli bra annars kommer jag stĂ€mma dem! 
https://www.fz.se/ny...appas-fore-2028

 



#8

Postad 25 juni 2023 - 08:50

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Starfield mĂ„ste banne mig bli bra annars kommer jag stĂ€mma dem! 
https://www.fz.se/ny...appas-fore-2028

 

Jag tycker striderna ser trÄkiga ut, sÀmre Àn Destiny tex.

Destiny var vÀl förövrigt ett enormt hypat spel som höll typ hÀlften av det dom lovat, 2an blev hyfsat först efter X antal updates men dÄ hade alla slutat spela typ.



#9

Postad 25 juni 2023 - 09:41

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Inga av deras tidigare spel har ju haft roliga strider. SÄ jag hoppas inte fokus ligger pÄ det :)



#10

Postad 27 juni 2023 - 19:23

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

Inga av deras tidigare spel har ju haft roliga strider. SÄ jag hoppas inte fokus ligger pÄ det :)

NÀ, men tÀnk om Starfield var mer som World of Warcraft fast i rymden :D

Fan vilka episka battles det kunde ha varit.

Jag tycker ÀndÄ det Àr en stor miss att spelet inte har nÄgon form av multiplayer, frÀmst coop.

Det skulle vara sÄ mycket roligare att utforska planeter tillsammans med polare.

FörstÄr ÀndÄ ni som vill ha ett singleplayer Àventyr först och frÀmst.

Men tycker just detta spel förmodligen hade gjort sig vÀldigt bra tillsammans med 4-5 polare.



#11

Postad 27 juni 2023 - 19:35

appel_
  • appel_
  • ForumrĂ€v

  • 501 inlĂ€gg
  • 0

NÀ, men tÀnk om Starfield var mer som World of Warcraft fast i rymden :D

Fan vilka episka battles det kunde ha varit.

Jag tycker ÀndÄ det Àr en stor miss att spelet inte har nÄgon form av multiplayer, frÀmst coop.

Det skulle vara sÄ mycket roligare att utforska planeter tillsammans med polare.

FörstÄr ÀndÄ ni som vill ha ett singleplayer Àventyr först och frÀmst.

Men tycker just detta spel förmodligen hade gjort sig vÀldigt bra tillsammans med 4-5 polare.

 

För multiplayer finns ju Ă€ndĂ„ No Man's Sky. :) 

 

Jag tycker det Ă€r bra att de enbart siktat pĂ„ singleplayer. Det blir ju helt andra krav pĂ„ en hel drös med system i spelet med co-op. Skulle de sĂ€kert fĂ„tt till, men det skulle ju ta tid och energi frĂ„n nĂ„got. 



#12

Postad 27 juni 2023 - 23:58

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Inga av deras tidigare spel har ju haft roliga strider. SÄ jag hoppas inte fokus ligger pÄ det :)

 

 

Har ju inte varit allt för svÄra fighter i tex Fallout 3 och 4. Men det Àr spel som jag gillat och sÀkerligen kört 100+ speltimmar i vadera.

Tror detta kan bli bra. Men förvÀntar man sig "fighting" som om det vore nyaste COD etc sÄ blir man nog besviken. Todd Howard sade i nÄgon intervju att dom skulle kunnat gjort den svÄrare eller ja, sÄ svÄrt att det inte hade varit roligt.

 

Bygga skepp, baser och crafta vapen tycker jag ser rÀtt coolt ut iaf och hamnar fightingen pÄ nivÄ som Fallout-spelen sÄ Àr jag nöjd iaf. Men den som rattar kontrollen i demovideon ser ju rÀtt "OP" ut. Men det kanske Àr pÄ flit sÄ dom inte dör 10ggr i videon nÀr dom skall borda ett skepp eller ta en bas.

 

LÀt pÄ dom i nÄgon video som jag sÄg att bygga skepp skulle ta sÄ mycket resurser/credits att det verkar vara "late game" man kan börja leka pÄ riktigt dÀr.

 

Jag föredrar singelplayer-spel i första hand men att kunnat köra detta co-op och samla resources och bygga baser, haft en verklig wingman i flygande fighter, etc hade varit jÀvligt coolt. Men nÄgot sÄdant skulle vÀl kunna uppdateras in senare om dom ser nÄgot vÀrde i det?

 

 

 

Lite orolig bara för om man Ă€r tvungen att skaffa ett nytt grafikkort men tycker att Cyberpunk flöt pĂ„ ok sĂ„ kanske gĂ„r att "hĂ„lla ut" ett tag till. 


Redigerat av HenkeEdge, 28 juni 2023 - 00:04.


#13

Postad 28 juni 2023 - 12:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Ju mer jag tĂ€nker ju mer tycker jag mig inte gilla konceptet. Ska de hĂ„lla pĂ„ och postpona elders scrolls VI till dödagar sĂ„ fĂ„r de banne mig se till att hĂ„lla kvar vid fallout formatet med StarField ;) Hoppas verkligen inte det blir coop och hoppas verkligen inte det blir survival. Tycker mig redan lĂ€st att de ska köra mĂ„nga döda planeter ala no man sky för att man ska kĂ€nna tomheten i rymden typ. Inte att det krĂ€vs för mycket för att fylla det med vettigt innehĂ„ll. tusen planeter fungerar bra i marknadsföringen! 

Det ultimata skrÀckscenariot vore coop survival. Nog för att jag kör Remnants from ashes nu och det Àr alldeles utmÀrkt vÀldans sömlöst frÄn singleplayer till coop och alla coop lirare jag stöter pÄ Àr seriösa. Men det Àr ju indie var och varannan fjortis kommer köra starfield ;) Hade Remnant hetat Fallout 4 hade jag blivit upprörd över brist pÄ story och humor ;)

ApropĂ„ ny franchise hur bra var första elder scrolls? Morrowind var mitt första det var gudomligt. 



#14

Postad 08 juli 2023 - 14:44

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Ju mer jag tĂ€nker ju mer tycker jag mig inte gilla konceptet. Ska de hĂ„lla pĂ„ och postpona elders scrolls VI till dödagar sĂ„ fĂ„r de banne mig se till att hĂ„lla kvar vid fallout formatet med StarField ;) Hoppas verkligen inte det blir coop och hoppas verkligen inte det blir survival. Tycker mig redan lĂ€st att de ska köra mĂ„nga döda planeter ala no man sky för att man ska kĂ€nna tomheten i rymden typ. Inte att det krĂ€vs för mycket för att fylla det med vettigt innehĂ„ll. tusen planeter fungerar bra i marknadsföringen! 

Det ultimata skrÀckscenariot vore coop survival. Nog för att jag kör Remnants from ashes nu och det Àr alldeles utmÀrkt vÀldans sömlöst frÄn singleplayer till coop och alla coop lirare jag stöter pÄ Àr seriösa. Men det Àr ju indie var och varannan fjortis kommer köra starfield ;) Hade Remnant hetat Fallout 4 hade jag blivit upprörd över brist pÄ story och humor ;)

ApropĂ„ ny franchise hur bra var första elder scrolls? Morrowind var mitt första det var gudomligt. 

 

 

Man behöver nog inte oroa sig, det Àr ju ett uttalat single-player spel och dom vill nog knappast göra om misstagen med "76:an".

 

Dom nÀmnde ju i nÄgon av de officiella intervjuerna/videorna att spelet skulle vara "moddarnas-dröm". SÄ oroar man sig för för mÄnga "tomma" mars-liknande planerter med bara eventuellt gruvbrytbara naturresurser sÄ kommer det sÀkerligen moddar dÀr sÄdana planeter har fÄtt mer liv.

 

Kom ihÄg var ni lÀste det först:

Spoiler
 



#15

Postad 08 juli 2023 - 14:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Ska det baseras pÄ moddar sÄ mÄste man ju vÀnta fem Är innan man lirar sÄ man kan vÀlja de bÀsta :)

VR support vore ju kul ha vid lansering annars finns ju alternativ göra som skyrim lira om det i vr ett Ärtionde senare med div moddar med bra renommé :)

#16

Postad 08 juli 2023 - 16:58

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • LĂ€rjunge

  • 371 inlĂ€gg
  • 0
LÀr vÀl köpa detta sen. Bara hoppas det inte blir sÄgat. Borde vÀl funka rÀtt bra i 1080p med ett 12400f, 6700 xt och 16 gb ram.

#17

Postad 09 juli 2023 - 21:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

LÀr vÀl köpa detta sen. Bara hoppas det inte blir sÄgat. Borde vÀl funka rÀtt bra i 1080p med ett 12400f, 6700 xt och 16 gb ram.

Jag har en kÀnsla av att det kommer bli rostat.

Kanske inte lika hÄrt som Redfall men tippar pÄ ett 8 av 10 spel.

Det Àr inte lÀtt att slÀppa ett nytt IP.

Sen tror jag folk kommer gnÀlla pÄ att det inte finns nÄgot att göra pÄ mÄnga av planeterna.

Fienden kan iaf inte vara lika korkade som i Redfall fÄr man hoppas :D



#18

Postad 11 juli 2023 - 23:58

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Ska det baseras pÄ moddar sÄ mÄste man ju vÀnta fem Är innan man lirar sÄ man kan vÀlja de bÀsta :)

VR support vore ju kul ha vid lansering annars finns ju alternativ göra som skyrim lira om det i vr ett Ärtionde senare med div moddar med bra renommé :)

 

 

Jag har en kÀnsla av att det kommer bli rostat.

Kanske inte lika hÄrt som Redfall men tippar pÄ ett 8 av 10 spel.

Det Àr inte lÀtt att slÀppa ett nytt IP.

Sen tror jag folk kommer gnÀlla pÄ att det inte finns nÄgot att göra pÄ mÄnga av planeterna.

Fienden kan iaf inte vara lika korkade som i Redfall fÄr man hoppas :D

 

 

SÄ ni tror det blir som nÀr Cyberpunk slÀpptes ungefÀr dÄ?
Men Zartok har ju inte hypat detta.  ;)


Redigerat av HenkeEdge, 11 juli 2023 - 23:58.


#19

Postad 12 juli 2023 - 03:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
CP var ju ÀndÄ bra. Nu lirade jag iof nÄgra mÄnader efter slÀpp :)

#20

Postad 13 juli 2023 - 18:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

Men Zartok har ju inte hypat detta.  ;)

 

Tja det vet vi inte dÄ han skriver en gÄng per halvÄr numera =/. Men ja, hÀr har han inte hajpat iaf =P


Redigerat av Zoiler, 13 juli 2023 - 18:37.


#21

Postad 17 juli 2023 - 21:43

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
Kommer nog vÀnta pÄ en performance patch eller vÀnta med att spela tills jag har en bÀttre PC. VÀgrar att spela i 30 fps faktiskt.

#22

Postad 21 juli 2023 - 12:08

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Kommer nog vÀnta pÄ en performance patch eller vÀnta med att spela tills jag har en bÀttre PC. VÀgrar att spela i 30 fps faktiskt.

 

 

Skall försöka komma ihÄg att skriva lite feedback nÀr jag börjar lira. Jag har redan köpt versionen pÄ steam dÀr det ingÄr nÄgot dlc och 5 dagar "early access". SÄ hoppas kunna lira det 1:a september. Verkar slumpa sig med jobbet att man har ledigt ibörjan av mÄnaden dÀr med. =)



#23

Postad 21 juli 2023 - 13:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

Skall försöka komma ihÄg att skriva lite feedback nÀr jag börjar lira. Jag har redan köpt versionen pÄ steam dÀr det ingÄr nÄgot dlc och 5 dagar "early access". SÄ hoppas kunna lira det 1:a september. Verkar slumpa sig med jobbet att man har ledigt ibörjan av mÄnaden dÀr med. =)

 

 

VÀnta nÄgra mÄnader med att lira sÄ du slipper beta testa :)



#24

Postad 21 juli 2023 - 17:34

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0

VÀnta nÄgra mÄnader med att lira sÄ du slipper beta testa :)


KÀnner lite samma sak, servrarna kommer braka ihop första timmen.

#25

Postad 22 juli 2023 - 12:48

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

VÀnta nÄgra mÄnader med att lira sÄ du slipper beta testa :)

 

 

KÀnner lite samma sak, servrarna kommer braka ihop första timmen.

 

 

Alla kan ju inte tĂ€nka sĂ„.  ;)

 

Har redan vÀntat lÀnge nog och det var ju meningen att slÀppet skulle varit tidigare, sÄ dom har nog haft tid till lite "extra puts" ÀndÄ.

Tur att det inte Ă€r nĂ„got multiplayer-spel iaf sĂ„ att det inte Ă€r servrar man spelar pĂ„. Men ja bara att ladda hem det kommer nog ta lite tid. Snackas vĂ€l om att det tar ~125gb hĂ„rddiskutrymme installerat? 



#26

Postad 22 juli 2023 - 14:50

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Alla kan tÀnka sÄ. DÄ fÄr de göra som förr i tiden betala professionella speltestare :D

Dock ska jag sÀga jag har sÀllan problem men jag köper iof sÀllan spel vid release. Buggar man lÀst om brukar oftast inte finnas. Jag köpte endangered Dave senast men de patchar 4 ggr per vecka sÄ har inte testat Àn. Nu idag blev det spontanköp av remnant II. Verkar va ren fintrimning av ettan sÄ vad kan gÄ fel :D

#27

Postad 25 juli 2023 - 19:15

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Bethesda slÀppte 3st videos pÄ deras youtube-kanal idag, tecknade som har med storyn i Starfield att göra.

 

https://www.youtube....h?v=8Kj6wulHMsA

 

https://www.youtube....h?v=9trjxvaWP_0

 

https://www.youtube....h?v=2mX2iDI00FM

 

 

 

Hmm. GÄr det inte att göra "embedded" youtube-videos pÄ forumet lÀngre? Eller Àr det bara jag som blivit dum i huvudet och inte fattar hur man gör. ;)


Redigerat av HenkeEdge, 26 juli 2023 - 10:37.


#28

Postad 26 juli 2023 - 12:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

Hmm. GÄr det inte att göra "embedded" youtube-videos pÄ forumet lÀngre? Eller Àr det bara jag som blivit dum i huvudet och inte fattar hur man gör. ;)

Det har inte gÄtt pÄ flera Är. Eller det finns nog nÄn lösning, men det Àr inte intuitivt iaf. Det ska ske automatiskt sÄklart.



#29

Postad 14 augusti 2023 - 23:59

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

PÄ officiella spelsidan om man scrollar lÀngst ned pÄ den, har det dykt upp en tidslinje med lite Ärtal som förklarar lite av storyn "Lore" innan tidsrÀkningen i sjÀlva spelet börjar.

 

https://bethesda.net/en/game/starfield

 

 

Det har inte gÄtt pÄ flera Är. Eller det finns nog nÄn lösning, men det Àr inte intuitivt iaf. Det ska ske automatiskt sÄklart.

 

SÄ Àr det sÀkerligen. Vet jag noterat det tidigare.


Redigerat av HenkeEdge, 16 augusti 2023 - 11:22.


#30

Postad 31 augusti 2023 - 14:14

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Nu hĂ„ller man pĂ„ att laddar ned det ifrĂ„n steam iaf.  :D

Behöver iaf inte oroa mig för grafikkortet jag nÀmnde tidigare i trÄden lÀngre, dÄ jag gjorde en uppdatering pÄ den fronten. Blev ett 7900XTX sÄ dÄ ingick ju spelet (Premium Edition-versionen) med det ocksÄ dÄ AMD har en massa Starfield-bundles pÄ bÄde grafikkort och processorer.

 

Det Àr pÄ "Steam" man fÄr spelet genom de grafikkorts/processor-bundles ifrÄn AMD. Men var lite steg att gÄ igenom för att "redeema" sitt spel. Först maila ÄterförsÀljaren om en kod som skulle anges pÄ AMD-Rewards, sen vÀl dÀr sÄ var det först nÄgot confirmprogram sÄ att du verkligen hade hÄrdvaran och nÀr de olika stegen var klar dÀr sÄ var det en vÀntan tills idag dÀr sjÀlva "Steam-keyn" kom.


Redigerat av HenkeEdge, 31 augusti 2023 - 14:16.


#31

Postad 03 september 2023 - 08:02

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Vad Àr domen? Kass version av no man sky utforskande i nivÄ med mass effect 1 eller bÀttre andromeda?

BÀttre hÄlla sig till stÀderna för rpgandet?

#32

Postad 03 september 2023 - 15:52

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlĂ€gg
  • 0

Vad Àr domen? Kass version av no man sky utforskande i nivÄ med mass effect 1 eller bÀttre andromeda?

BÀttre hÄlla sig till stÀderna för rpgandet?

 

Har inte nÄgon direkt erfarenhet av titlarna du rÀknade upp, sÄ kan inte ge nÄgot bra svar pÄ just den jÀmförelsen. Du kanske borde kika nÄgon av dessa "No spoiler" recensionerna som vissa har gjort pÄ youtube. ("Starfield Signal" och "Lt buzzlightbeer" har varit tvÄ rÀtt "lugna" kanaler jag sett har sÄdana) kikade lite av deras Starfield-videos före slÀpp. Var ju mÄnga spelkanaler som fick tidig access och har kunnat plöjt mÄnga timmar.

 

Nu har jag inte hunnit spela sÄ mycket ÀndÄ dÄ jag jobbat mestadelen av helgen. Men tror jag mÀktat med 9-10h speltid sen natten det slÀpptes. Har typ inte ens börjat mainstory, dÄ jag började utforska pÄ min egen vÀg efter "tutorial". Men skall vÀl hinna med mer timmar till veckan som kommer dÄ man Àr ledig.

 

Det Àr ju lite att sÀtta sig in. Men kÀnns lite Fallout 4-aktigt pÄ nÄgot sÀtt (..det Àr ju ett Bethesda-lir) fast mer rymden dÄ. Tror jag tÀnker pÄ Fallout 4 dÄ man vÀljer "perks". Men det Àr ju sÄ att det man vÀljer sÄ mÄste man uppfylla "challenges" för att kunna uppdatera nÀsta nivÄ/level i samma perk.

 

Jag tycker det Àr bra och detta gÄr vÀl att spela pÄ rÀtt mÄnga olika sÀtt Skall ju finnas olika storylines för olika factions. Spelet skall ju Àven ha nÄgot "New Game +" mode typ nÀr man startar om ett nytt spel nÀr du "karat det" och att du behÄller massa saker. Men lÀt ÀndÄ som nÄgon ny twist pÄ det i nÄgon intervju jag hörde före slÀpp.

 

Glad att jag har det pÄ steam dÄ jag kan koppla PS4:a dosan med sladd till datorn. Kör med den nÀr det flygs skepp och mus+tangentbord nÀr man lallar runt till fots/jetpackande. Kommer man vilja modda spelet sÄ skall det visst vara en fördel att ha spelet dÀr med Àn att ha det genom Microsoft. Tycker detta verkar ha potential till att som Skyrim kunna bli ett spel folk kommer att spela flera Är framöver.

 

Jag skojade ju lite om det i ett tidigare inlĂ€gg som jag satte spoilertagg pĂ„ det ordet. Men slĂ€pps inte nĂ„got i klass med GTA6 eller sĂ„dan AAA titel mĂ„ste Starfield vara helt ohotat till att ta en viss titel.  :)



#33

Postad 03 september 2023 - 16:13

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
HDR Àr trasigt och SDR inte mycket bÀttre tyvÀrr pÄ SeriesX, spelet ser stundtals ut som det vore för 10 Är sedan. Fast travel förstör lite av storheten i spelet tycker jag.

#34

Postad 03 september 2023 - 21:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Inte spelat Àn, men ju mer jag sett frÄn spelet, desto mindre sug fÄr jag.

Jag gillar inte Fallout 4, och detta verkar va för likt det spelet emellanÄt.

 

VÀrlden verkar inte vara sÄ sömlös, som man först trodde:

https://www.reddit.c...ferent_planets/


Redigerat av Svante Skoog, 03 september 2023 - 21:13.


#35

Postad 03 september 2023 - 22:31

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Verkar som de anvÀnt samma spelmotor som tidigare med dess begrÀnsningar.

#36

Postad 03 september 2023 - 23:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
https://www.eurogame...dry-tech-review

#37

Postad 06 september 2023 - 20:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0

KlÀmt pÄ det lite. Klart krÄngligaste bethesda liret att komma in i de förklarar saker dÄligt. Initiera warpdrive? Hmmm finns ingen knapp för att aktivera warpdrive. Hittade dem dÀr man omfördelar kraft mellan sköldar/vapen etc till slut. Första sÀkerhetsskÄpet. RÀtt lÀtt förstÄ vad man skulle göra men ingen förklaring att man mÄste trycka q för att byta bland de fyra saknades. Help sektionen ger ingen info heller.

Kartan Àr mysko vete gudarna om den hjÀlper nÄgot Scanna och markera och titta runt Àr det man fÄr göra istÀllet. RÀtt trist sett att "utforska" men jaja.
Det man gjort hittills Àr mer en billig version av no man sky Àn fallout. Intressant se hur det utvecklar sig framöver dock.

Prestandan bör egentligen sikta mer pÄ low Àn medium i de större stÀderna. Ute pÄ planeterna och landsbygden sÄ med/high ger nÀra 60 fps med 3080 och i7700 i 4K. Dock ej 4K 66 % av 4K i rendering scale plus fsr 2 dÄ. SÄ inte ens nÀra 4K :)

Vet inte om det finns nÄgon minnestjuv eller nÄgot för efter en laddningsskÀrm sÄ Äkte jag ner till 12 fps pÄ new atlantis. FÄr se om omstart av dator hjÀlper. Omstart av spel hjÀlpte ej. Kör jag low pÄ allt har jag ÀndÄ 12 fps.



#38

Postad 06 september 2023 - 20:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Spelet Àr optimerat för AMD hÄrdvara, sÄ vi som Àger Nvidia kort, kan kÀnna oss blÄsta, med denna usla prestanda...

Finns mod för DLSS:

https://www.youtube....h?v=uUoGj6L6Eds



#39

Postad 06 september 2023 - 20:24

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • LĂ€rjunge

  • 371 inlĂ€gg
  • 0
Testar jag lite med ikvÀll. Kör pÄ ett 6700 xt överklockat (gör bara nÄgra fps i skillnad) Kör 1080p det mesta pÄ max, förutom skuggor. Tycker det flyter hyffsat, som lÀgst 50 fps hittills i staden. Med fsr2 blir det nÀrmare 57-60 som lÀgst. vid vanguard delen var fps öppe i 120 fps i det inomhusomrÄdet, annars 70-100 inomhus. Pendlar rejÀlt men jag mÀrker bara det nÀr jag har loggen pÄ.

SpelmÀssigt, shit vad segt det Àr att komma in i. Precis som oqvist fattade jag inte warpdrive, fick googla. Samma med hur jag skulle resa inledningsvis.

Ingen riktigt kÀnsla för vad spelet gÄr ut pÄ Àn. Tror sÀkert jag kommer komma in i det men det kan ta sin lilla tid.

#40

Postad 06 september 2023 - 20:55

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlĂ€gg
  • 0
Skulle sÀga att spelet vÀxer efter dom första 4-5 timmarna, striderna Àr hyfsat utmanande men kan irritera mig pÄ 30 fps pÄ Xboxen, det blir bÄngstyrigt emellanÄt. Spelar jag i 1440p pÄ PCn med medium sÄ ser det bÀttre ut Àn pÄ XboxSX och dÄ ligger jag runt 50 fps.
Min 6 Är gamla PC presterar bÀttre Àn SX i detta fall, inte imponerad av SX versionen. Detta spel ska upplevas pÄ en modern PC för att det ska se hyfsat ut.

#41

Postad 06 september 2023 - 21:05

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • LĂ€rjunge

  • 371 inlĂ€gg
  • 0
Kör ni med kontroll eller tangentbord? Jag började med tangentbordet men sÄ ovan med det. Enklare att styra med kontroll och bekvÀmare. Siktet vid strider Àr det enda som bli sÀmre enligt mig.

#42

Postad 06 september 2023 - 21:30

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
VÀxlar mellan mus och tangentbord till fots sen gamepad för flygningen. Gillar inte systemet med gasen pÄ bÀnsterspaken försöker nog med joystick framöver.

Idén med att man mÄste ha 50 % throttle för att kunna styra hade vart smidigare med dedikerat gasreglage.

#43

Postad 07 september 2023 - 21:16

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • LĂ€rjunge

  • 371 inlĂ€gg
  • 0
Har stört mig ikvĂ€ll pĂ„ blĂ„a streck pĂ„ skĂ€rmen. Övertygad om bugg eller grafikfel.

Googlade och dÄ visade sig att det Àr min föjeslagares laser. Helt sjukt hur hon springer runt o siktar .

#44

Postad 08 september 2023 - 00:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0

Bethesdas största lansering nÄgonsin.

 

https://www.resetera...ll-time.762189/

 

Det blev visst inget Redfall 2.0 som vissa pessimister trodde ;). KÀnns som de kommer hÄlla igÄng det hÀr ett tag.

 

Todd Howard has confirmed to IGN that Fallout 5 will be Bethesda Game Studios' next game after The Elder Scrolls 6, which itself will follow on from 2023's Starfield

 



#45

Postad 08 september 2023 - 06:29

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

  • 1 549 inlĂ€gg
  • 0

Gillar spelet hittills. Har inte hunnit lira sÄ mycket Ànnu. Lirar pÄ XboxSX och har inget att klaga pÄ direkt.

Ska ta en tupplur nu efter nattskift men sen blir det lira hela helgen.



#46

Postad 08 september 2023 - 12:33

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Vilken j*vla lam ursÀkt :D

https://www.thegamer...grade-their-pc/

 

RTX4080, för 1080p ;)

https://www.youtube....h?v=6ZASmv1a8s4


Redigerat av Svante Skoog, 08 september 2023 - 12:34.


#47

Postad 08 september 2023 - 12:55

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlĂ€gg
  • 0

Det finns ju knappt hÄrdvara som klarar av att köra spelet. KÀnns som de slÀppte det 1-2 Är för tidigt. Dagens datorer Àr inte redo för next-gen. Annars tips sÀtta pÄ FSR2 och sÀnka renderingen sÄ fÄr man bÀttre AA och prestanda.



#48

Postad 08 september 2023 - 14:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • MĂ€stare

  • 3 634 inlĂ€gg
  • 0
Är det verkligen sĂ„ dĂ„? Skulle inte förvĂ„na mig ett skit om det kommer moddar om nĂ„gon mĂ„nad som kommer att bĂ€ttre pĂ„ optimeringen avsevĂ€rt. Den som lever fĂ„r se.

#49

Postad 08 september 2023 - 15:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlĂ€gg
  • 0

Finns lite tips hÀr pÄ instÀllningar, frÄn Hardware Unboxed.

 

https://youtu.be/40i...OfFShWlMTJf6QFo

 

Men, ja, det lÀr bli moddarna som fÄr fixa spelet.

 

Det Àr ju sjukt, att Àven de med high end kort, mÄste anvÀnda sig av upscaling m.m.

Borde bara vara en nödlösning, för Àldre hÄrdvara.


Redigerat av Svante Skoog, 08 september 2023 - 15:15.


#50

Postad 08 september 2023 - 16:40

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlĂ€gg
  • 0
Helt otroligt vad puckad spelet fÄr en kÀnna sig. Nu ska jag docka stÄr bara att jag ska fÄ en prompt om jag Àr nÀra nog. Jag stÄngas med skrovet dÀr ikonen Àr och det ser ut som dockningsport men ingen prompt



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.