Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5251

Postad 21 maj 2014 - 12:52

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

  • Viasat Sport HD (jag har Viasat Sportpaketet)
  • Viasat Hockey HD (jag har Viasat Sportpaketet)

En liten fråga bara, och jag retas inte nu utan vill bara dubbelkolla, inte får man väl Viasat Sport HD samt Viasat Hockey HD när man har Viasat Sportpaketet utan bara med Viasat Sportpaketet HD?

#5252

Postad 21 maj 2014 - 12:59

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

En liten fråga bara, och jag retas inte nu utan vill bara dubbelkolla, inte får man väl Viasat Sport HD samt Viasat Hockey HD när man har Viasat Sportpaketet utan bara med Viasat Sportpaketet HD?

Du måste ha Viasat Sportpaketet HD, Viasat Filmpaketet HD eller Viasat Premium HD för att få HD-kanaler från Viasat.

#5253

Postad 21 maj 2014 - 13:05

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hmm, nu låter det som att det börjar bli värt att byta från Extra Large till Max utan Tivo.
Som jag förstår det så ökar månadskostnaden från 408 kr till 439 kr, men för det får jag:TV6 HD Kanal 5 HD

  • Eurosport 2 HD
  • TV4 Sport HD
  • Viasat Sport HD (jag har Viasat Sportpaketet)
  • Viasat Hockey HD (jag har Viasat Sportpaketet)
Förutom 31 kr/månad så finns det inga nackdelar? Max har ingen krypteringsavgift har jag för mig? Jag kan fortsätta med min Humax HD PVR utan störningar? Och eventuella nya kanaler tillkommer automatiskt. Låter ju värt 31 spänn.


Det är bara fördelar att gå från Extra Large till Max. Jag bytte för drygt en månad sedan och slapp krypteringsavgift och kostnad för TV4 Sport HD.
Dessutom fick jag de nya kanalerna som kommit till sedan hösten 2013 bl a Kanal 5 HD och TV6 HD. :)
Byt. TiVo är en annan femma. Den måste ligga till sig ett tag innan jag ens funderar på den. Min Motorola VIP1963C och Humax HDPVR-1000C fungerar perfekt för mig som det är. On demand är så dåligt hos Com hem att det inte spelar någon roll för mig att man måste ha TiVo för play- och filmtjänster från slutet av detta år.

#5254

Postad 21 maj 2014 - 13:20

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Du måste ha Viasat Sportpaketet HD, Viasat Filmpaketet HD eller Viasat Premium HD för att få HD-kanaler från Viasat.

Ja jag tänkte väl det, supertack för svaret, blir till att uppgradera till Viasat Sportpaketet HD dårå :rolleyes:

#5255

Postad 21 maj 2014 - 14:00

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Viasat Hockey HD och Viasat Sport HD fungerar nu även på boxar med kort hos Com hem.
Det var på tiden. Passa på att kolla slutspelet i Stanley Cup nu när man ser var pucken är! :)


Då är det bara att gratulera, hos mig fungerar inte Sport HD, Hockey HD eller Golf HD. Väntar fortfarande på att få se kanalerna i HD

#5256

Postad 21 maj 2014 - 14:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

En liten fråga bara, och jag retas inte nu utan vill bara dubbelkolla, inte får man väl Viasat Sport HD samt Viasat Hockey HD när man har Viasat Sportpaketet utan bara med Viasat Sportpaketet HD?

Jag har paketet i HD, men på fakturan står det faktiskt bara "Viasat Sportpaket" utan HD.

#5257

Postad 21 maj 2014 - 14:47

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Jag har paketet i HD, men på fakturan står det faktiskt bara "Viasat Sportpaket" utan HD.

Aha okej, hoppas du bara behöver betala 249 riksdaler då också?

#5258

Postad 21 maj 2014 - 15:20

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Aha okej, hoppas du bara behöver betala 249 riksdaler då också?

Just. 249 kr för Viasat Sportpaketet och 318 kr för HD-versionen.

#5259

Postad 21 maj 2014 - 15:57

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Just. 249 kr för Viasat Sportpaketet och 318 kr för HD-versionen.

Ja jag såg det men jag menade att jag hoppades att distortion2 bara betalde 249 kr för sitt HD-abb. och att Comhem gjort fel när det står att h*n bara har SD-versionen.

#5260

Postad 21 maj 2014 - 17:05

MrEnid
  • MrEnid
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Viasat Hockey HD och Viasat Sport HD fungerar nu även på boxar med kort hos Com hem.
Det var på tiden. Passa på att kolla slutspelet i Stanley Cup nu när man ser var pucken är! :)


Tack för info. Funkar här nu också!

Redigerat av MrEnid, 21 maj 2014 - 17:12.


#5261

Postad 21 maj 2014 - 22:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Aha okej, hoppas du bara behöver betala 249 riksdaler då också?

Nej, tyvärr. 318kr.

#5262

Postad 22 maj 2014 - 07:15

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Nej, tyvärr. 318kr.

Aha okej, synd 😉

#5263

Postad 22 maj 2014 - 21:02

Foxxy
  • Foxxy
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av hur Com Hem kompenserar sina kunder? Jag har både Viasat Premium hd och C More och inget av dessa kanaler fungerar alls sedan en vecka tillbaka. En felanmälan är registrerad. Övriga kanaler fungerar dock på Tivon. Ändå frustrerade när jag missar så mycket matcher, serier och filmer.
Jag har försökt söka lite och det verkar som att Com Hem räknar ut dagavgiften och multiplicerar detta med antal dagar. Är detta ens lagligt att kompensera så lite? Stämmer detta?

Jag kommer från Telia och där hade de 500kr för 10 dagar och 800kr för +15 dagar.

#5264

Postad 23 maj 2014 - 05:50

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av hur Com Hem kompenserar sina kunder?

Avtalsvillkoren här: https://www.comhem.s...140501-data.pdf

A 5.2 Har Tjänsten varit obrukbar på grund av

störning eller avbrott i Tjänsten under en sammanhängande

tid av minst 24 timmar har Kunden

rätt till prisavdrag genom återbetalning eller

kreditering av erlagd avgift. Storleken på pris-

avdraget

bestäms utifrån felets varaktighet räknat

i dygn från tiden för Kundens felanmälan till

dess störningen eller avbrottet har upphört.

A 5.3 Com Hem ansvarar inte för utebliven vinst

eller intäkt, förlust i näringsverksamhet, inkomstförlust

eller annan indirekt skada om inte Com Hem

har handlat grovt vårdslöst eller uppsåtligt.

A 5.4 Det föreligger ingen rätt till prisavdrag

enligt

punkten A 5.2, och heller ingen rätt till

ersättning

för skada enligt punkten A 5.3, om

obrukbarheten eller skadan beror på en omständighet

utanför Com Hems kontroll vars följder inte

skäligen

kunnat undvikas eller övervinnas, t ex

atmosfäriska

eller tekniska störningar, skada

som tillfogats Kunden av tredje man, arbetskonflikt

(oavsett om den omfattar Com Hems personal

eller inte), blixtnedslag, strömavbrott,

brand, explosion, krig, upplopp, översvämning,

hårt väder, naturkatastrof, handling eller underlåtenhet

från myndighet eller annan för vilken

Com Hem inte svarar. Com Hem är befriad från

skyldighet att fullgöra viss förpliktelse enligt Avtalet

under den tid sådan omständighet består

#5265

Postad 23 maj 2014 - 14:32

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Det är bara fördelar att gå från Extra Large till Max. Jag bytte för drygt en månad sedan och slapp krypteringsavgift och kostnad för TV4 Sport HD.
Dessutom fick jag de nya kanalerna som kommit till sedan hösten 2013 bl a Kanal 5 HD och TV6 HD. :)
Byt. TiVo är en annan femma. Den måste ligga till sig ett tag innan jag ens funderar på den. Min Motorola VIP1963C och Humax HDPVR-1000C fungerar perfekt för mig som det är. On demand är så dåligt hos Com hem att det inte spelar någon roll för mig att man måste ha TiVo för play- och filmtjänster från slutet av detta år.

Nu så är det bytt.
Hoppas att det blir som jag tänkt mig (man vet ju aldrig när man varit i kontakt med ComHems kundtjänst, det kan bli lite hur som helst).

Jag fick säga tre gånger att jag inte ville ha Tivo-boxen, det kunde han i kundtjänst inte förstå överhuvudtaget.

#5266

Postad 23 maj 2014 - 19:58

PatrikGolfer
  • PatrikGolfer
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Då är det bara att gratulera, hos mig fungerar inte Sport HD, Hockey HD eller Golf HD. Väntar fortfarande på att få se kanalerna i HD

Nu äntligen fungerar alla HD-kanaler hos mig!

#5267

Postad 25 maj 2014 - 22:07

guth
  • guth
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Att skicka ut originalupplösningen har ju dock som sagt fungerat tidigare i TiVo-boxen, och Com Hem bekräftade för ett par sidor sen att det *ska* fungera. Det vore trevligt om Com Hem kunde kommentera detta problem lite tydligare än att bara säga att det ska fungera. För uppenbarligen gör det ju inte det. Det vore skönt att få en bekräftelse på att ni är medvetna om problemet, och gärna att ni jobbar på att fixa det.


Snälla Com Hem... något kan ni väl säga angående detta?

#5268

Postad 26 maj 2014 - 16:20

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0

Snälla Com Hem... något kan ni väl säga angående detta?


Det funkar inte här heller, men det är felanmält.

#5269

Postad 31 maj 2014 - 08:37

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0
Hmmmm ...

Hej,

Den nuvarande On Demand-plattformen kommer att tas ur bruk i slutet på 2014 och inte under hösten 2014. Vi kan inte i dagsläget ge exakt datum för när detta kommer att ske.

Syftet med vårt samtal och informationsbrev är att vara ute i god tid så att du som kund hinner ta ett ställningstagande om du vill byta till TiVo® eller inte. Skulle du välja att inte hoppa på TiVo® och har bindningstid kvar kommer du självklart att ha rätt att avsluta ditt avtal i samband med själva nedsläckningen.


http://www.fairshopp...ions/view/16785

#5270

Postad 31 maj 2014 - 09:01

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hmmmm ...
http://www.fairshopp...ions/view/16785

Nyteckning av vad Com hem kallar "äldre paketeringar" dvs Extra Large, Large och Medium 8 Favoriter upphörde i samband med att TiVo lanserades september/oktober 2013. Det finns alltså säkerligen abonnenter som har bundna avtal som går ut i augusti eller september 2015 om de tecknat sig för 24 månaders bindningstid..
Något märkligt att Com hem inte känner sig bundet av att förse dessa abonnenter med Play- och Filmtjänster tills dess bindningstiden löper ut. Det kan knappast räcka med att Com hem säger att abonnenten har rätt att avsluta avtalet när on demand-tjänsten stängs av. Bindningstiden är ömsesidigt förpliktande dvs abonnenten betalar överenskomna månadsavgifter och Com hem levererar överenskommen tjänst.
Finns säkert i det finstilta något som säger att Com hem inte behöver leverera kanaler eller tjänster om det blir omöjligt t ex om en viss kanal upphör. Men att on demand-tjänsten i Motorola-boxarna försvinner beror enbart på att Com hem tycker det är för dyrt att underhålla dubbla tjänster plus att Com hem självklart vill pusha TiVo som ännu inte riktigt tagit fart - fortfarande finns en TiVo-box bara i vart tjugonde Com hem-hushåll!

Redigerat av Unregistered558ade6e, 31 maj 2014 - 10:02.


#5271

Postad 31 maj 2014 - 09:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Nyteckning av vad Com hem kallar "äldre paketeringar" dvs Extra Large, Large och Medium 8 Favoriter upphörde i samband med att TiVo lanserades september/oktober 2013.


Har inte upphört man kan fortfarande få dessa paket efter bindnings tiden ;)

#5272

Postad 31 maj 2014 - 09:58

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Har inte upphört man kan fortfarande få dessa paket efter bindnings tiden ;)

Du menar att de går att förlänga? Men det är väl huvudsakligen i samband med nyteckning som man har bindningstid t ex i samband med att man får subventionerad utrustning.
Förlängning av avtal är på de villkor som gäller vid förlängningen så då kan tjänsteutbudet förändras t ex on demand tas bort. Kunden har ju rätt att avstå förlängning om det inte passar med aktuella villkor.
Däremot är det allvarligt om kunden inte haft anledning att misstänka någon väsentlig försämring under bindningstiden och tecknat ett nytt avtal säg i augusti 2013 med 24 månaders bindningstid. Då kommer on demand att vara borta under åtminstone åtta månader av bindningstiden och kundens enda rättighet blir att bli utan avtal vid utgången av 2014.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 31 maj 2014 - 10:04.


#5273

Postad 31 maj 2014 - 10:05

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Du menar att de går att förlänga? Men det är väl huvudsakligen i samband med nyteckning som man har bindningstid t ex i samband med att man får subventionerad utrustning.


Svarade på din fråga om att det upphört vilket är fel...Enkelt förtydligat!

#5274

Postad 01 juni 2014 - 11:51

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Det har skrivits en del om Com Hem i affärspressen i och med att man nu är gång att börsnoteras. Det som kan vara av intresse här är att VD åtminstone inser att man har ett problem med "kundrelationen". Sen verkar han fortsatt se TiVo som det som ska få abonnemangsförsäljningen att ta fart.
http://www.va.se/nyh...at-bolag-646086

#5275

Postad 04 juni 2014 - 17:18

gape
  • gape
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Lite siffror från Comhem:
http://www.idg.se/2....vesterat-i-tivo

#5276

Postad 05 juni 2014 - 10:09

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

  • 737 inlägg
  • 0
Tycker det är lite synd att TiVo inte är så ”smart” som reklamen påstår. Jag skulle spela in Formula 1 häromveckan. Eftersändningen i TV10, så det lades inte på en extratimma som det ofta gör på livesändningar.

Problemet var att det var en live fotbollsmatch innan, och när jag skulle titta på det inspelade loppet så var det mestadels en försenad fotbollsmatch. Lite trist att TiVo, som ska skäta inspelningar så smart och bra, inte kan se att det är fel program. Eller, snarare synd att Comhem inte kan/vill göra ändringar i programtablån och att dessa ändringar då kan kännas av av TiVo-boxen.

Och fortfarande suger det att det inte går att ändra kanallistan som man själv vil ha den. Men kom igen, fixa det Comhem! Eller säg annars rakt ut att ”vi skiter i vad ni vill ha” och var ärliga med det.

#5277

Postad 05 juni 2014 - 11:40

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Tycker det är lite synd att TiVo inte är så ”smart” som reklamen påstår. Jag skulle spela in Formula 1 häromveckan. Eftersändningen i TV10, så det lades inte på en extratimma som det ofta gör på livesändningar.

Ja visst vore det bra om det fanns något slags programkontroll hos Com hem som övervakade de 160 kanalerna plus livesändningar i pay-per-view så att den som förlitat sig på programguidens information inte missar inspelning på det sätt du beskriver.
Om jag fattat det rätt så köper Com hem informationen i programguiden från en eller flera underleverantörer vilket i och för sig inte friskriver Com hem från ansvar men ändå förklarar att det ibland blir fel. Att programguiden inte är dynamisk och anpasssr sig i realtid är helt klart.
Frågan är väl om TV10 inte skulle ha lagt in marginal just för förlängning och straffar och lagt F1-reprisen senare i programguiden. Hade kanske varit bättre att skjuta fram F1-sändningen någon timme och om extratiden inte skulle behövas kan man väl visa något pausprogram ur skafferiet.

PS. Jag kom att tänka på det där med programmering av inspelningar. Tar TiVo hänsyn till förändringar i programmets start- och sluttid som läggs in i programguiden efter det att man klickat på inspelning? Dvs om man på måndagen lägger in inspelning av ett program kl 20-21 på torsdagen och det programmet senare ändras till kl 21-22 kommer TiVo att ändra inspelningstiden eller ligger den "fryst" från måndagen?

#5278

Postad 05 juni 2014 - 13:25

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Nu verkar Viasat 14 HD vara på gång...

Den ligger på kanalplats 301, dock utan åtkomst.

Redigerat av Unregisteredd50e3ce3, 05 juni 2014 - 19:07.


#5279

Postad 05 juni 2014 - 15:32

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Nu verkar Viasat 14 HD vara på gång..
Den ligger på kanalplats 301, dock utan åtkomst.

Hos mig fungerar det.
Har du Viasat Sport HD eller Viasat Premium HD?
Antar att alla som har dessa abonnemang oberoende av box/grundabonnemang ska ha tillgång till Viasat 14 HD.

#5280

Postad 05 juni 2014 - 19:09

Unregisteredd50e3ce3
  • Unregisteredd50e3ce3
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Hehe, mitt spån. Glömde bort att jag inte har viasatpaketet längre... :blush:

#5281

Postad 05 juni 2014 - 19:53

Kanelen
  • Kanelen
  • Lärjunge

  • 395 inlägg
  • 0
Lite proppen ur vad gäller HD, jag tackar och tar emot ännu en kanal.:)

Nu verkar Viasat 14 HD vara på gång...

Den ligger på kanalplats 301, dock utan åtkomst.



#5282

Postad 05 juni 2014 - 20:07

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Hehe, mitt spån. Glömde bort att jag inte har viasatpaketet längre... :blush:

Bra med en enkel förklaring i alla fall. :)

#5283

Postad 05 juni 2014 - 20:48

greve12
  • greve12
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Nu ser det riktigt bra ut hos Comhem med hd kanaler nu kan man ju se det mesta i hd :)

#5284

Postad 05 juni 2014 - 21:02

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Nu ser det riktigt bra ut hos Comhem med hd kanaler nu kan man ju se det mesta i hd :)


Nja, men det är en bra början. Det finns ju rätt många kanaler kvar som fortfarande sänds standardupplöst inklämt på sådär 2 Mbit och ser vidriga ut. Men det är ju i och för sig inte nödvändigtvis Com Hem:s fel. ;)

#5285

Postad 06 juni 2014 - 08:46

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Tycker det är lite synd att TiVo inte är så ”smart” som reklamen påstår. Jag skulle spela in Formula 1 häromveckan. Eftersändningen i TV10, så det lades inte på en extratimma som det ofta gör på livesändningar.

Problemet var att det var en live fotbollsmatch innan, och när jag skulle titta på det inspelade loppet så var det mestadels en försenad fotbollsmatch. Lite trist att TiVo, som ska skäta inspelningar så smart och bra, inte kan se att det är fel program. Eller, snarare synd att Comhem inte kan/vill göra ändringar i programtablån och att dessa ändringar då kan kännas av av TiVo-boxen.

Grundproblemet ligger väl bortom Com Hem och är att vi 2014 fortfarande använder oss av tidsstyrd inspelning. Programguiden är bara ett bättre användargränssnitt jämfört med de "500 knapptryck" vi gjorde med VHS för 30 år sedan. Det borde gå att lägga in en liten kod med unik program id som sänds i samband med att programmet startar. Den kan då trigga start av inspelning, byte av kanal etc. Det vill säga jag vill spela in "Prey avsnitt 3 i SVT 1HD" snarare än "kanalplats 21 2014-06-09 22:00 - 22:50" som vi i praktiken gör i dag. Då skulle man förutom sportsändningar och stora nyheter som drar över även hantera det mer vardagliga att TV6 ofta börjar sända någon minut innan utsatt tid och att TV4 gärna både börjar och avslutar sina program några minuter för sent.

#5286

Postad 06 juni 2014 - 09:33

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

  • 705 inlägg
  • 0
Programtablån som används i TiVo är under all kritik. Okomplett information/fel information till skillnad från andra EPG-tjänster + att start/sluttid kan diffa upp till 10 minuters förskjutning mot vad kanalen verkligen använder... Om inte det fixas så är själva andemeningen med TiVo (inspelningar) borta.

Redigerat av LiMiT, 06 juni 2014 - 09:33.


#5287

Postad 06 juni 2014 - 10:48

Unregistered558ade6e
  • Unregistered558ade6e
  • Veteran

  • 1 877 inlägg
  • 0

Grundproblemet ligger väl bortom Com Hem och är att vi 2014 fortfarande använder oss av tidsstyrd inspelning. Programguiden är bara ett bättre användargränssnitt jämfört med de "500 knapptryck" vi gjorde med VHS för 30 år sedan. Det borde gå att lägga in en liten kod med unik program id som sänds i samband med att programmet startar. Den kan då trigga start av inspelning, byte av kanal etc. Det vill säga jag vill spela in "Prey avsnitt 3 i SVT 1HD" snarare än "kanalplats 21 2014-06-09 22:00 - 22:50" som vi i praktiken gör i dag. Då skulle man förutom sportsändningar och stora nyheter som drar över även hantera det mer vardagliga att TV6 ofta börjar sända någon minut innan utsatt tid och att TV4 gärna både börjar och avslutar sina program några minuter för sent.

Egentligen är det väl fortfarande samma princip som ShowView baseras på som används än idag när det gäller programmering av inspelning dvs man lägger in datum, starttid, stopptid och kanal.
För den som inte minns kom ShowView till i samband med att VHS-spelare och tv-tidningar gjorde att det fanns behov av att enkelt programmera inspelning. Man knappade in (eller rentav scannade in) ShowView-koden som innehöll information för inspelning av visst program.
Det som behövs är en dynamisk programinformation som ger unik information om ett visst program vilken kan användas för att styra inspelningen. På så sätt behöver inte en inspelning av F1 från Monaco bestå av fotboll som förlängts eftersom sändningen från Monaco skulle ha sin egen unika identitet som styr inspelningen till rätt tid.
EPG behövs självklart fortfarande för att i text informera om programmen men istället för att bara programmera 2014-06-06, kanalplats 21, start kl 20:00, stopp kl 21:50, skulle programmeringsinformationen vara identiteten för Nationaldagen 2014 på SVT1 HD som alltså skulle spelas in i sin helhet även om det blev någon förändring i start- och/eller stopptid.

Redigerat av Unregistered558ade6e, 06 juni 2014 - 10:50.


#5288

Postad 06 juni 2014 - 21:40

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
Såg att comhem fick nåra nya kanaler på viasat.
viaplay då? eller förhandlas det om det också?

#5289

Postad 06 juni 2014 - 21:53

Unregistered1c93ff53
  • Unregistered1c93ff53
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Egentligen är det väl fortfarande samma princip som ShowView baseras på som används än idag när det gäller programmering av inspelning dvs man lägger in datum, starttid, stopptid och kanal.
För den som inte minns kom ShowView till i samband med att VHS-spelare och tv-tidningar gjorde att det fanns behov av att enkelt programmera inspelning. Man knappade in (eller rentav scannade in) ShowView-koden som innehöll information för inspelning av visst program.
Det som behövs är en dynamisk programinformation som ger unik information om ett visst program vilken kan användas för att styra inspelningen. På så sätt behöver inte en inspelning av F1 från Monaco bestå av fotboll som förlängts eftersom sändningen från Monaco skulle ha sin egen unika identitet som styr inspelningen till rätt tid.
EPG behövs självklart fortfarande för att i text informera om programmen men istället för att bara programmera 2014-06-06, kanalplats 21, start kl 20:00, stopp kl 21:50, skulle programmeringsinformationen vara identiteten för Nationaldagen 2014 på SVT1 HD som alltså skulle spelas in i sin helhet även om det blev någon förändring i start- och/eller stopptid.

Men...
TiVo. Inte mer TV. Mer bra TV. ??
http://tivo.comhem.se/

Trippla tuners som spelar in allt. Är inte detta framtiden?
:-D

#5290

Postad 06 juni 2014 - 22:05

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0
Det finns teoretiskt förutsättningar för att kunna skicka metadata direkt från playouten när ett program börjar och slutar. Det styrs ju inte längre manuellt på samma sätt som tidigare och metadatan skulle kunna slussas med via MCR/PK.

Det gäller bara att standardisera det... med andra ord kommer det nog inte att hända. :rolleyes:

Vad som gör TiVo®™³ så mycket dummare än tidigare boxar är att det inte går ställa in en lika lång marginal eller anpassa tidsinställningarna för en programmerad inspelning. TiVo©'° ska ju vara smart nog med sin överdådiga, rumphuggna, plottriga programguide att det inte ska behövas använda en enda hjärncell.

Med min gamla SMT-C7160 är det bara att lägga till en timme eller två på en inspelning om det är en sportsändning innan för att vara på den säkra sidan.

#5291

Postad 06 juni 2014 - 23:37

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Det finns teoretiskt förutsättningar för att kunna skicka metadata direkt från playouten när ett program börjar och slutar. Det styrs ju inte längre manuellt på samma sätt som tidigare och metadatan skulle kunna slussas med via MCR/PK.

Det gäller bara att standardisera det... med andra ord kommer det nog inte att hända. :rolleyes:

Vad som gör TiVo®™³ så mycket dummare än tidigare boxar är att det inte går ställa in en lika lång marginal eller anpassa tidsinställningarna för en programmerad inspelning. TiVo©'° ska ju vara smart nog med sin överdådiga, rumphuggna, plottriga programguide att det inte ska behövas använda en enda hjärncell.

Med min gamla SMT-C7160 är det bara att lägga till en timme eller två på en inspelning om det är en sportsändning innan för att vara på den säkra sidan.

Vaddå inte ändra marginalerna, jag själv kan ändra på min TiVo till 1 min > 10 min innan programmet & 1 min > 3 tim efter programmet och är det en direktsändning så varnar den för att det är just direktsändning & om man vill lägga till tid, så jag vet inte var du fått den informationen.

#5292

Postad 07 juni 2014 - 02:13

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

  • 2 448 inlägg
  • 0

Vaddå inte ändra marginalerna, jag själv kan ändra på min TiVo till 1 min > 10 min innan programmet & 1 min > 3 tim efter programmet och är det en direktsändning så varnar den för att det är just direktsändning & om man vill lägga till tid, så jag vet inte var du fått den informationen.


Okej, jag får gräva i menyerna igen då. Jag fick nämligen för mig att det bara var upp till 10 minuter som gick att lägga till, men är det upp till 3 timmar så är det ju lugnt.

#5293

Postad 07 juni 2014 - 04:12

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Okej, jag får gräva i menyerna igen då. Jag fick nämligen för mig att det bara var upp till 10 minuter som gick att lägga till, men är det upp till 3 timmar så är det ju lugnt.

Ja dessa 10 min är INNAN programmet & sen är det upp till 3 tim EFTER programmet ;) ja 3 tim torde räcka :P

#5294

Postad 09 juni 2014 - 16:12

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Viasat Golf frivisar US Open . Frivisningen betyder att du som är digitaltv-kund hos en tv-leverantör där Viasat Golf finns i utbudet, kan se golfsändningarna utan abonnemang på just golfkanalen 12-15 Juni :)

#5295

Postad 10 juni 2014 - 10:54

Gyro
  • Gyro
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Com Hem lanserar 38 nya kanaler i appen TiVoToGo

http://news.cision.c...votogo,c9599096

#5296

Postad 10 juni 2014 - 11:52

Kung Nu
  • Kung Nu
  • Beroende

  • 1 399 inlägg
  • 0

Com Hem lanserar 38 nya kanaler i appen TiVoToGo

http://news.cision.c...votogo,c9599096


Man undrar ju varför Comhem själva inte informerar om sånt här i tråden?

VILL de inte ens göra gratisreklam för sina egna produkter ...

#5297

Postad 10 juni 2014 - 12:02

Unregisteredf4a1db42
  • Unregisteredf4a1db42
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Man undrar ju varför Comhem själva inte informerar om sånt här i tråden?

VILL de inte ens göra gratisreklam för sina egna produkter ...

Precis vad jag tänkt i flera dagar också, märkligt, det här är ju nåt dem verkligen borde gå ut med, måste ju vara största tv/stream-tjänsten som finns.

Riktigt grymt jobbat av Comhem & få igenom alla kanaler :D

#5298

Postad 10 juni 2014 - 22:11

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
så alla som har TIVO får genom appen möjlighet att ansluta 4-5 nya apparater utan extra kostnad?

" - Vi vet att våra kunder vill kunna titta på tv oberoende av var de är och genom vilken enhet de vill. Därför har vi satsat hårt på att kontinuerligt utveckla TiVoToGo sedan vi lanserade TiVo. Nu har vi rättigheter till att visa samtliga kanaler i våra kanalpaket, och utöver det alla premiumkanaler från Viasat. Det gör TiVoToGo till den starkaste tv-appen på marknaden. Våra kunder kan nu vara mer flexibla i sitt tv-tittande än någonsin och ta med sig kanalerna som de annars tittar på i vardagsrummet till vilken skärm de vill, ".........

vafaan, vi har velat titta på alla dyrt köpta kanaler i alla apparater i hemmet i flera år, men fått nej och betala extra för syskonkort........... ok med det.... eller NOT?
Behövs det nu bara en app för att se allt utan kostnad ?....och TIVO förståss

#5299

Postad 11 juni 2014 - 13:02

bigfoss
  • bigfoss
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Äntligen! Ny kanal i det analoga grundutbudet :lol: ;)
"Fram tills slutet på september ligger National Geographic analogt, och därefter dyker FOX upp istället på den kanalplatsen."

Hittade informationen om detta i kommentarerna till den här tråden https://www.facebook...elevant_count=1

#5300

Postad 11 juni 2014 - 17:09

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

:o Vilken gud tillber du? Behövs det någon speciell ritual?

Det hade nog varit enkelt om inte Com Hem hade lyckats miffa upp allt så att boxen inte ens får åtkomst till nätet vid installation. Det går heller inte att skippa wizard:en och ställa in/felsöka saker manuellt. Felmeddelandena är felaktiga och för mer information hänvisas man till en icke existerande sida (det ska uppenbarligen läggas in en URL där, men det finns inte). Deras kundtjänst är också lite bakom flötet, om jag ska vara snäll.

Efter att ha försökt åtgärda felet så har de lyckats göra allting ännu värre, så att boxen kanske inte registreras förräns om en vecka. Dessutom har de lyckats ta bort de erbjudanden vi blivit lovade vid tecknandet (exempelvis Viasat Premium HD fritt i 3 månader + reducerat pris på bredband i 3 månader). <_<

Deras hemsida innehåller ju inte heller mer information än sedvanliga Kalle Anka-svar av typen "byt antennkabel", vilket fritt översatt till svenska betyder "byt leverantör".

Med andra ord: Boxen har inte åtkomst till Com Hem:s nät eftersom den inte är registrerad där och får det tro att försöket till anslutning kommer ifrån en icke autentiserad enhet. Det är min beskrivning, inte Com Hem:s. Deras egna feltolkning bestod av ungefär lika stora delar "öööhh..." och "okeej...".


Men bortsett från det är du nöjd? :D



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.