Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza 2

887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst (119 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst

  1. 1 (4 röster [3.36%])

    Procent av omröstning: 3.36%

  2. 2 (1 röster [0.84%])

    Procent av omröstning: 0.84%

  3. 3 (11 röster [9.24%])

    Procent av omröstning: 9.24%

  4. 4 (47 röster [39.50%])

    Procent av omröstning: 39.50%

  5. 5 (56 röster [47.06%])

    Procent av omröstning: 47.06%

Rösta Gäster kan inte rösta
Forza Motorsport 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,66 (34) Inga priser
Forza Motorsport 2 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 10 maj 2007 - 10:19

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
ja nu väntar man bara på att man ska få ner det, gick himla fort i början men har slöat ner lite, lär ju ta ett tag... men den som väntar på något gott...
inte ofta man har igång projektorn mitt på dagen heller men den ska sätta igång strax hehe
hoppas nu bara att spelet är ROLIGT och inte bara realistiskt, jag vill ha en pgr2 killer!

#102

Postad 10 maj 2007 - 10:26

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Ringde hem till gumman som har startat nedladdningen... men lär inte komma hem förrän 18:30 eller senare. :)
HOPPAS nu bara detta spela fungerar klockrent med ratten! :wub:

#103

Postad 10 maj 2007 - 10:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Neeeeeeeej.....Kan ni inte alla vänta tills jag kommer hem innan ni testar demot så slipper jag sitta å va sjuk på jobbet *suckar*

Fan vad jag är avundsjuk på er som är hemma :)

#104

Postad 10 maj 2007 - 10:32

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Hmm, nog finns väl live-multiplayer i demot? Hoppas det iaf!


moparman: Känner inte du som jag, lite migrän och dålig i magen? Vi måste nog åka hem... :)

#105

Postad 10 maj 2007 - 10:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh joo jag har nog ändå litee ont i huvudet :ph34r:

Ska iväg på tandutbildning snart...Har jag tur så kan jag smita hem 1500 :)

Värsta är att jag inte har nån ratt...Funderar på om man skulle köpa en när storhelgstillägget kommer den 25:e

Men jag är inte ledsen för det ...Kommer ändå att spöa er alla :wub:

#106

Postad 10 maj 2007 - 10:47

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
Nej demot har ingen multi, bara 1 bana 24 bilar och 6 eller 7 AI bilar. Men fyfan vad det går slött.. måste nog vara en hel del som leechar det nu har gjort 5% på kanske 15min.

#107

Postad 10 maj 2007 - 10:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att det är rätt många som tar hem det nu :)

Skulle vara kul om man kunde se hur många som har tagit hem olika demon

#108

Postad 10 maj 2007 - 10:57

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
76% nu, borde spela det inom en kvart hoppas jag! :-)
tyvärr stänger jag av datorn snart för att köra igång projjen

#109

Postad 10 maj 2007 - 11:02

kaneryd
  • kaneryd
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Doh! varför är min 360 nerpackad och påväg till tyskland...det finns ingen rättvisa här i världen :)

#110

Postad 10 maj 2007 - 11:06

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0
90%!!! no ska projjen startas!

läs om vad folk tycker om spelet här: http://forums.forzam...ead/130396.aspx

#111

Postad 10 maj 2007 - 11:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm..Varför...Varför är jag inte hemma nu :wub:

Kom igen nu...Låt höra vad ni tycker så fort ni kan slita er från demot :)

#112

Postad 10 maj 2007 - 11:44

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Mm..Varför...Varför är jag inte hemma nu  :wub:

Kom igen nu...Låt höra vad ni tycker så fort ni kan slita er från demot  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Några snabba intryck efter några varv :ph34r:

Känslan känns bra, möjligtvis kan bilarna kännas lite lätta, men jag måste nog pröva fler bilar innan jag kan säga säkert.

Grafiken klart godkänd tycker jag, inget grafikmonster, men bilarna är snygga, ska bli väldigt kul att se hur moddningen fungerar i retail-spelet.....

#113

Postad 10 maj 2007 - 12:34

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
måste man vara guldmedlem för att ladda ner det?

#114

Postad 10 maj 2007 - 12:38

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Nej jag har bara silver och tankade ner det när jag var hemma på lunchen. Gick ovanligt snabbt.
:)

#115

Postad 10 maj 2007 - 12:38

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

  • 585 inlägg
  • 0
Nope det är för guld bara, det är väl så med alla demos sen dom ändrade det? Silver medlemmar kan väl tanka det 1 vecka efter.

#116

Postad 10 maj 2007 - 12:43

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Jaha så vilket är det nu? :)

#117

Postad 10 maj 2007 - 13:09

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Nope det är för guld bara, det är väl så med alla demos sen dom ändrade det? Silver medlemmar kan väl tanka det 1 vecka efter.

<{POST_SNAPBACK}>


Det brukar vara så, ja, men inte denna gången. Fungerade det halva varvet jag hann med på min lunch :)

#118

Postad 10 maj 2007 - 13:10

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Major Nelson säger:
http://www.majornelson.com/

Name: Forza Motorsport 2 Demo
Price: Free
Availability: Available to Gold members in all Xbox Live regions.
Dash Details: Download the demo to Forza Motorsport 2, the sequel to Microsoft Game Studios' award-winning, fully-customizable driving simulator Forza Motorsport. Buckle up for authentic simulation physics, bone-jarring damage, and photo-realistic graphics, as well as licensed tuning and customization options.Loaded with over 300 of the world’s hottest cars for you to collect, personalize, and race, Forza Motorsport 2 gives you the complete racing experience.
Size: 691 MB (approx.)



Själv har jag Gold, så jag kan inte bekräfta eller dementera om det fungerar på Silver, men JMKBiker kan ju hämta med bara Silver så. :)

#119

Postad 10 maj 2007 - 13:15

ElMaco
  • ElMaco
  • Lärjunge

  • 473 inlägg
  • 0
Tackar för detta boys! Då slipper jag springa och köpa gold på EBgames. :)

#120

Postad 10 maj 2007 - 13:21

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Lite snabba första intryck

Körkänslan känns vid ett första intryck bra , måste dock prova lite mer med vilka "hjälpmedel" som behöver stängas av

Ljudet är helt ok

Grafiken kunde varit bättre lite väl taggit ibland , men klart godkänd

#121

Postad 10 maj 2007 - 14:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Har testat Vipern som snabbast med körlinje å abs på...resten av..
Körde bara typ 2 varv..Känns helt ok..Men då ja inte testat med ratt så säger det väl inte så mycket...Gissar att ingen kommer att köra Forza 2 utan ratt....

tycker inte det var riktigt lika snyggt som jag hadde väntat mig...
Men det är ju inte det viktigaste..Bara känslan är bra

#122

Postad 10 maj 2007 - 15:34

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
demo, färdiga versionen lär ju vara bättre

/Daniel

#123

Postad 10 maj 2007 - 16:08

Bigwizzie
  • Bigwizzie
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Jag har testat demon tre gånger nu och samtliga gånger hänger sig spelet när jag kommer in på andra varvet. Allt bara fryser och jag måste starta om Xboxen där framme... Någon som har samma problem?

#124

Postad 10 maj 2007 - 16:14

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

  • 1 363 inlägg
  • 0
Jag tyckte att spelet är grymt, fast jag lyckas inte få någon damage under telemetry fliken :wub: är det avstängt i demot eller måste man köra i 300knyck frontalkrock för att något ska paja så man inte kan fortsätta köra?

nu får man inte ens 1% damage av att frontalkrocka i någorlunda hastighet.

Bara bilen pajar lättare så man måste avbryta eller iaf får kösvårigheter är jag 100% nöjd tills vidare med spelet :)

#125

Postad 10 maj 2007 - 17:05

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

  • 1 069 inlägg
  • 0
Har nu sladdat runt några varv och jag gillar bilarnas beteende på banan. Verkar lovande inför releasen. Körde bara bakhjulsdrivet och med allt avstängt utom ABS och jag tycker att känslan är riktigt bra. Lätt att ställa upp och gå på sladd genom kurvorna om man vill och relativt lätt att genom att "vänsterbromsa" gå mera kontrollerat genom sväng.

Ska experimentera lite till nu.

#126

Postad 10 maj 2007 - 17:12

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
jag kommer köra forza utan ratt :)

#127

Postad 10 maj 2007 - 17:39

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

jag kommer köra forza utan ratt :)

<{POST_SNAPBACK}>



Då blir vi 2

Lite svårt att spänna fast en ratt i en säng :wub:

#128

Postad 10 maj 2007 - 17:47

roger_w
  • roger_w
  • Användare

  • 226 inlägg
  • 0
Man ska inte sova å köra bil :)

#129

Postad 10 maj 2007 - 18:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Joo Antagligen så lär det bli bättre i den färdiga versionen...

Gråter blod över att det går en träbalk under bordet så det inte är möjligt att skruva fast en ratt :)

Jag gav tjejen ett förslag att jag skulle lite försiktigt såga bort en bit av balken så jag kan skruva fast ratten men det förslaget föll inte i god jord :ph34r:

Så mitt enda val är nog att köra med kontroll..Eller köpa en ställning me stol å allt men av nån anledening så tror jag inte att den iden funkar heller :wub:

#130

Postad 10 maj 2007 - 18:37

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Jag testade både med ratt och handkontroll... och nog måste jag påstå att handkontrollen går miste om stor det av det roliga. Få till en fetingdrift med ratten och hålla kvar så länge man kan, spela på gaspedalen för att inte snurra, är ROLIGT! :) Lyckades inte med nåt sånt med handkontrollen. :wub:

Jag är helt övertygad om att detta spel blir kanon vid releasen, då man kan börja tweaka sina bilar, göra egna "skins" etc. Och framförallt, spela Live! :ph34r:

Mahti: Damage är avslaget i demot, dom har bara med kosmetisk skada. :D

#131

Postad 10 maj 2007 - 18:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Så hur fungerar ff i forza 2 mozez ??

Stor skillnad motför Testdrive Unlimited å Pgr ?

#132

Postad 10 maj 2007 - 18:52

Beagle five
  • Beagle five
  • Mästare

  • 2 523 inlägg
  • 0

Jag testade både med ratt och handkontroll... och nog måste jag påstå att handkontrollen går miste om stor det av det roliga. Få till en fetingdrift med ratten och hålla kvar så länge man kan, spela på gaspedalen för att inte snurra, är ROLIGT! :) Lyckades inte med nåt sånt med handkontrollen. :wub:

Jag är helt övertygad om att detta spel blir kanon vid releasen, då man kan börja tweaka sina bilar, göra egna "skins" etc. Och framförallt, spela Live! :ph34r:

Mahti: Damage är avslaget i demot, dom har bara med kosmetisk skada. :D

<{POST_SNAPBACK}>


det där låter som att ratten ger det lilla extra roliga o kontrollen som jag saknar!

men jag har lirat spelet i ca 6 timmar, har nog aldrig spelat på en o samma bana så länge i sträck förru, o jag har inte tröttnat heller hehe
min första reaktion då jag körde första gången med en M3a var "WOW detta är bästa fysik motorn någonsin i ett bilspel!!" den beter sig precis som en bil ska göra!
och spelet är grymt kul o nästan varenda race har jag titta på hela reprisen efter för det är lika kul att se racen som att köra dom.
o kracha är ju hur grymt o våldsamt som helst!
brorsan körde mot trafiken o på slutet av långa rakan så frontade han med en 550 o precis då man krockar så blir det som att spelet stannar till en liten hundradel för att tänka ut all fysik men det förstärker dessutom krocken så det blir asballt, i varje fall så krocken var otrolig med 550in flyger upp i luften o snurrar flera varv o det flyger delar överallt, o vi såg den ifrån alla möjliga olika vinklar o bilar o det var hur grymt som helst, skulle filmat det!

spelet är riktigt RIKTIGT bra! MÅSTE köpa mig en ratt nu helt klart! kontrollen är alldeles för dålig när det gäller att dosera gasen, och i detta spelet kör man med 90% med gasen, knappt man använder styrspalen märkte jag, man gör små korrigeringar bara hehe.
jävliga är ju att man har ju en fantastisk ratt här hemma redan en DFP som skulle funka utan problem om dom inte var så himla sviniga bara!
jaja, nu är bara frågan om man kan spela i splitscreen o sedan se dom repriserna!? vore underbart! o splitscreen på live vore ÄNNU bättre! jammie!

#133

Postad 10 maj 2007 - 19:02

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Jag vill påstå att det är avsevärt bättre i FM2 än i TDU och PGR3.
Nu är det svårt att värdera en sådan sak, då den säkert är rätt personlig. Men jag "känner" vägen mycket bättre i FM2, känner då det släpper, etc.

#134

Postad 10 maj 2007 - 19:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Tror jag får panik snart..Vill verkligen kunna köra med ratt..
Kanske dags att byta vardagsrumsbord snart :wub:


Spelat en stund till nu..
Körde me en 4 hjulsdriven Porsche nåra varv..Åhh vad roligt,passar bättre till hankontroll..
Inte lika lätt att gasa bort sig.. :)

#135

Postad 10 maj 2007 - 20:53

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Hehe, mopar, testade nyss också Porschen, men nääää, blir ju inga feta ställ med dom där som krafsar med alla fyra! :)
Ferrarin var underbar, likaså Fairlady'n... ska man gå BRETT ska man köra Ford GT'n. :wub:

Damnit, nu vill jag ha hela spelet! :ph34r:

#136

Postad 10 maj 2007 - 21:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hoppas det blir framflyttat nåra år :(

#137

Postad 10 maj 2007 - 22:52

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Mä!

Fram med sågen nu Mopar! Man eller mus? :(

#138

Postad 11 maj 2007 - 05:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh ja det är ju frågan....Grejen är ju den att kapar jag i bordet så är jag rädd att tjejen kapar bort en sak som jag vill ha kvar å det är inte armarna..Benen...Huvudet :)


Edit...

Hallååå sov inte bort hela morgonen nu...
Morgonstund har guld i mun...
Ni ska ju spela Forza 2 :(

Redigerat av moparman, 11 maj 2007 - 05:45.


#139

Postad 11 maj 2007 - 07:10

Sino
  • Sino
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Lite snabba första intryck

Körkänslan känns vid ett första intryck bra , måste dock prova lite mer med vilka "hjälpmedel" som behöver stängas av

Ljudet är helt ok

Grafiken kunde varit bättre lite väl taggit ibland , men klart godkänd

<{POST_SNAPBACK}>


Det med taggigheten... jag trodde nästan min xbox hade fel på sitt grafikkort. Grafiken är mycket taggig på kanterna runt en bil. I specifikationerna till spelet så står det att det skall vara 4xAA, och det är det absolut inte. Hoppas det bara är demot.

I övrigt verkar det vara nästa givna inköp. Ljudet(bland det viktigaste) på flera av bilarna är mycket bra.

#140

Postad 11 maj 2007 - 09:30

Valium
  • Valium
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
testade demot som snabbast igår kväll, men oj vilket spel. Med ratt blir det garanterat 10/10 men nu har ju inte jag någon så ...


Min sambo fyller snart år undrar om hon vill ha en ratt i födelsedagspresent :(

#141

Postad 11 maj 2007 - 09:34

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Ptja, min sambo fick en handkontroll till gamla Xboxen i present för några år sedan... Nu då hon fyllde år i mars fick hon en laptop, som hon inte använder så mycket. :) Hehe. :(

#142

Postad 11 maj 2007 - 09:55

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Lite snabba första intryck

Körkänslan känns vid ett första intryck bra , måste dock prova lite mer med vilka "hjälpmedel" som behöver stängas av

Ljudet är helt ok

Grafiken kunde varit bättre lite väl taggit ibland , men klart godkänd

<{POST_SNAPBACK}>


Det med taggigheten... jag trodde nästan min xbox hade fel på sitt grafikkort. Grafiken är mycket taggig på kanterna runt en bil. I specifikationerna till spelet så står det att det skall vara 4xAA, och det är det absolut inte. Hoppas det bara är demot.

I övrigt verkar det vara nästa givna inköp. Ljudet(bland det viktigaste) på flera av bilarna är mycket bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Upplevede det inte som speciellt taggigt och då kör jag ändå 100 tum på en 720p projektor med cirka 3 meter till duken...

Samma fina känsla som i Forza och förhandsbokningen på collectors edition sitter som gjuten! Kör utan ratt och tycker inte det är några problem att styra sig runt kurvorna med hjälp av "gasen" på handkontrollen. Gillar fjädringen på bilarna som verkligen ser realistisk ut! Gick direkt på M3:an då det var den bil i demon jag kört själv tidigare - var iofs några år sedan den kördes live men upplevde känslan i spelet som klockren. Vackert!

#143

Postad 11 maj 2007 - 10:10

Mozez
  • Mozez
  • Forumräv

  • 836 inlägg
  • 0
Ja jag vet inte... gnälla på nå kanter på bilarna? Njut av spelet istället. :(

#144

Postad 11 maj 2007 - 10:28

lifter
  • lifter
  • Veteran

  • 1 542 inlägg
  • 0
Ptja, nu känns det ju inte direkt som att det går att undgå att köpa sig en ratt längre.

Problemet är att jag är fasligt förtjust i slackerställningen man har i en soffa och totalvägrar anstränga mig med att sitta frammåtlutad eller i någon annan tortyrställning bara för att ha en ratt och att ha den i knät känns ju inte heller som något direkt alternativ. Nej, här måste vi tänka ut någon bra lösning.

Kanske man ska försöka bygga någon sorts ställning till ratten så man fortfarande kan sitta bakåtlutad i soffan. Hur gör ni som kör med ratt nu? Svankar ni gärnet hela speltiden eller har ni kommit på något smart?

#145

Postad 11 maj 2007 - 10:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Det finns en optimal lösning...
En polare har köpt en ställning med sportstol å ställ för ratt å pedaler..
Då är det bara å köra för allt du orkar..Sitter som i ett skruvställ..
Perfekt höjd på ratt å allt..

Hade jag bott själv så skulle jag köpt en direkt..
Tjejen hoppar inte jämfota av förtjusning när jag la fram mitt förslag :(

#146

Postad 11 maj 2007 - 11:07

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0

Det finns en optimal lösning...
En polare har köpt en ställning med sportstol å ställ för ratt å pedaler..
Då är det bara å köra för allt du orkar..Sitter som i ett skruvställ..
Perfekt höjd på ratt å allt..

Hade jag bott själv så skulle jag köpt en direkt..
Tjejen hoppar inte jämfota av förtjusning när jag la fram mitt förslag  :)

<{POST_SNAPBACK}>


OJ vilka grejor jag skulle införskaffa om jag vore singel :(
Lägenheten skulle nog se ut som en blandning mellan Biograf och arkadhall.

Kanske tur att någon har koll på en trots allt

#147

Postad 11 maj 2007 - 11:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Min tjej tittade konstigt på mig igår kväll när jag började prata om att vi borde såga bort en bit av en träbalk under bordet så att ratten går att få fast...

Undrar varför :(

#148

Postad 11 maj 2007 - 12:10

Valium
  • Valium
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Man kanske skulle ge henne en sådan här oxå :(

Postad bild

#149

Postad 11 maj 2007 - 12:12

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Heh ska inte vi på forumet rösta igeom att detta blir årets present till flick/pojk vännerna :(

#150

Postad 11 maj 2007 - 12:16

mill
  • mill
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Om ni har skrivbord så är det bara att bära in konsollen dit, alternativt dra sladd, och köra på era datorskärmar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.