Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fable 2

794 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Förväntan. (103 medlem(mar) har röstat)

Förväntan.

  1. 1 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  2. 2 (3 röster [2.91%])

    Procent av omröstning: 2.91%

  3. 3 (11 röster [10.68%])

    Procent av omröstning: 10.68%

  4. 4 (23 röster [22.33%])

    Procent av omröstning: 22.33%

  5. 5 (63 röster [61.17%])

    Procent av omröstning: 61.17%

Rösta Gäster kan inte rösta
Fable II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 4 7,5 (13) 49:-
Fable II - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser

#101

Postad 14 maj 2008 - 11:25

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0

Ni glömde PowerMonger. Älskade fan det spelet. :)

Att inte kalla Populous för en fullpoängare är nog ett tecken på att man inte var gammal nog att äga en Amiga när det kom. :D


Antar att du syftar på mig och det stämmer faktiskt att jag inte ägde en Amiga när populous kom. Däremot så ägde jag en Atari och spelade popolous en hel del faktiskt.

Visst, om det släpptes idag så kanske det inte skulle ge direkt höga betyg, men det kom faktiskt för nästan 20 år sen.

Hur bra tror ni GTAIV kommer att kännas år 2030? :)


Nej... det är nog möjligt att jag var lite gnällig tidigare. Popolous och Syndicate kan jag väl stoppa ner i fullpoängarfacket då. :)
Powermonger var ett bra spel och platsar eventuellt med Dungeon Keeper strax under ovan nämnda.
Frågan är dock hur pass ledande roll Molyneux hade i utvecklingen av de gamla storspelen såsom Populous.
Någon annan kanske vet mer?

Det bör först vara hype kring det. MS har knappt kört något om spelet och det skrivs eller pratas inte något om det så hype är där inte.

Dungeon Keeper, Theme Park och Populuos är för mig iaf AAA titlar och får man så höga betyg som de fick så tycker jag dem kan räknas som fullpoängare.


Det är klart att Fable 2 bör vara hypeat. Det jag misstänker är dock att Molyneux inte lever upp till hypen.

Nu måste man dock inse att jag är lite extra hård mot just Molyneux eftersom han just har en omänsklig hype i sig att leva upp till.

#102

Postad 14 maj 2008 - 12:01

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Han brukar ju göra ganska bra spel men han överdriver alltid och tramsar en massa. Vad är det revolutionerande han pratat om i detta? Hunden kan följa efter huvudkaraktären? Wow!

Nej det blir nog bra i slutändan men jag sätter ett dövöra till herr Peter och dömmer spelet för vad det är istället när det kommer. Ett köp läre bli iaf! :)

#103

Postad 14 maj 2008 - 12:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Han brukar ju göra ganska bra spel men han överdriver alltid och tramsar en massa. Vad är det revolutionerande han pratat om i detta? Hunden kan följa efter huvudkaraktären? Wow!

Hehe. Tja, jag har ju inte spelat det så jag vet inte, men det finns rätt mycket nyskapande iallafall. Hunden är en cool aspekt, vi får väl se hur pass avancerad den är (den gör ju otroligt mycket mer än att bara följa efter.. den har sin egen AI precis som djuren i Black and White). Interaktionen med ens barn/familj är en annan. Drop in - drop out co-op i en så här massiv värld är rätt avancerat. Combatsystemet är nog det han menade mest dock, man använder ju bara en knapp och kan ändå använda den till så många olika rörelser via ett slags taktsystem. Sen kan du köpa och äga allt du ser byggnadsmässigt.

I det stora hela tycker jag det är väldigt ambitiöst, och iom att han skulle fixa till en mycket bättre story den här gången och låta en spela mycket mer sandboxstyle så ser det rätt lovande ut imo.

#104

Postad 14 maj 2008 - 12:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Har spelat och varit väldigt nöjd med alla hans spel. Första Fable var sjukt bra. Funderar på att spela det igen innan det här släpps. Hans bästa är dock Populus serien.
Tycker nog B&W fick lite väl dålig kritik. Gillade bägge spelen skarpt.

Han gör iaf ngt nytt hela tiden till skillnad från alla företag som spottar ut FPS baserade på samma gameplay vi haft sen första Quake.

#105

Postad 14 maj 2008 - 13:30

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Nej... det är nog möjligt att jag var lite gnällig tidigare. Popolous och Syndicate kan jag väl stoppa ner i fullpoängarfacket då. :lol:


Se där, du var tillräckligt gammal ändå. :D

Powermonger var ett bra spel och platsar eventuellt med Dungeon Keeper strax under ovan nämnda.


Fullt acceptabelt att inte anse att dessa var fullpoängare. De hade brister som gjorde att de kanske inte ansågs vara samma fullpoängare som Populous.

Frågan är dock hur pass ledande roll Molyneux hade i utvecklingen av de gamla storspelen såsom Populous.
Någon annan kanske vet mer?


Enligt wikipedia så var han 'lead designer', men kunde inte ens spela spelet själv pga att han blev yr?!?

Det är klart att Fable 2 bör vara hypeat. Det jag misstänker är dock att Molyneux inte lever upp till hypen.


Man ska nog separera designern från spelet så mycket som möjligt när man tittar på själva spelet. Att det finns en bra designer bakom möjliggör ju chansen att spelet blir bättre, men man kan inte bara luta sig mot gamla meriter, utan sjäva spelen måste ju prestera någonting också.
Bara för att Will Wright lyckades bra med SimCity, så betyder det ju inte att Spore kommer att vara en fullträff.
Bara för att Sid Meier lyckades bra med Civilization, Alpha Centauri, Railroad Tycoon, F-19 Stealth Fighter, Pirates och dussin-talet andra spel betyder det inte att nästa spel han kommer att sätta sitt namn på inte bara är ett sätt att lura oss gamla nostalgiker på pengar.
Bara för att Glyn Williams lyckades bra med WarHead och Independance War (inte spelat själv, men verkar fått bra kritik) betyder det inte... Tja, vet inte något om honom numera. Det verkar som han sitter och medverkar till Project Gotham Racing?!?

Speciellt en kille som Moleneux som bara häver ur sig saker hur jäkla bra hans nästa spel kommer att bli med all möjliga fantastiska saker som ska försigå, men inte riktigt kommer fram till mållinjen. Nu vart det sista spelet jag spelade av honom iofs Black & White, men riktigt som det var beskrivit innan det släpptes var det ju inte... :)

Fable lär ju ha varit etter värre om man jämför med det lovade och det levererade.

Ungefär det som lovades av Bioshock i början, men som bara slutade som ett 'standard' FPS. (Nu var Bioshock i sig ett riktigt bra spel, men jämför med hur spelet utmålades och vad som leverades.)

Hunden är en cool aspekt, vi får väl se hur pass avancerad den är (den gör ju otroligt mycket mer än att bara följa efter.. den har sin egen AI precis som djuren i Black and White).


Fast EN MILJARD gånger bättre!!!!!! Inte bara 500 miljoner ggr bättre, utan EN MILJARD!!!!!

Interaktionen med ens barn/familj är en annan.


Mmm... De saknar en om man är borta och ens fru gnäller så man kan döda henne. Episkt.

Drop in - drop out co-op i en så här massiv värld är rätt avancerat.


Så hur kommer det att fungera om jag står framför dig och loggar ur? Kommer min person att försvinna eller ersättas av en AI? Kommer denna AI att ärva alla mina egenskaper (en miljard ggr bättre än B&W kommer man långt med) och hjälpa dig, men i hemlighet egentligen avsky dig för att du har fler gamerscore/fritid/låtsaskompisar än vad jag har?

Combatsystemet är nog det han menade mest dock, man använder ju bara en knapp och kan ändå använda den till så många olika rörelser via ett slags taktsystem.


Pom-pata-pom. Pom-pom-pata-pata-pom.

Sen kan du köpa och äga allt du ser byggnadsmässigt.


När man köpt allt, kommer fastighetsmäklarna fortfarande att finnas kvar? Kan man isåfall sälja det direkt till folk utan att de tar 50% i provision? Kan man förhandla om provisionen? De man köper bostäderna av, kan de sen köpa andra bostäder, eller blir de hemlösa? Kan de isåfall skjuta upp sin reavinst så de slipper skatta bort pengarna från försäljningen?
Måste man plantera ett ekollon så det finns något träd man kan spika upp sin bostadsannons på?
Kan man hyra en heminredare? Finns det fler att välja mellan så inte alla ens annonser ser exakt likadana ut med samma sorts mattor / ljusstakar i bilden?

I det stora hela tycker jag det är väldigt ambitiöst, och iom att han skulle fixa till en mycket bättre story den här gången och låta en spela mycket mer sandboxstyle så ser det rätt lovande ut imo.


Allt verkar lovande tills man ser slutresultatet. :)

Nej, kanske inte allt. :)

#106

Postad 14 maj 2008 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Pom-pata-pom. Pom-pom-pata-pata-pom.

Pata-pata-pon?

Annars villade du bort mig Humming. Jag fattar inte alls poängen med dina frågor/kommentarer. Speciellt fastighetssnacket konfunderade mig :)

Eller vänta.. menar du att han överdriver och är för ambitiös?

#107

Postad 14 maj 2008 - 16:12

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Det där lät lite som när mmorpg:erna dök upp och en polare till mig sade att man kunde göra allt i vilket av dem det nu var han körde då, Asheron's Call kanske.

Kunde man klättre upp i en trädtopp, baka en tårta och kasta den i huvudet på förbipasserande?
Det kunde man förstås inte...och jag tror inte ett sånt spel finns än på marknaden.

Grejen är att att med vissa saker kan man inte veta. En miljard ggr bätter AI, vad innebär det egentligen? Det är lite som TV-tillverkningarnas kontrastisffror, man måste veta hur de mäter för att få ut nåt vettigt av siffrorna.

#108

Postad 14 maj 2008 - 16:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

En miljard ggr bätter AI, vad innebär det egentligen? Det är lite som TV-tillverkningarnas kontrastisffror, man måste veta hur de mäter för att få ut nåt vettigt av siffrorna.

Det innebär bara att den är bättre. Man kan inte läsa ut något ur de där "siffrorna" för de har knappast mätt något.

Det är samma sak som att säga att en grej är tusen ggr bättre än en annan. Det är ju bara ett uttryck.

#109

Postad 14 maj 2008 - 16:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Jag ser mer så att kära Peter har visionerna men hans team är inte bra nog att förverkliga dem. Hans tidigare spel var grymma men då var där stor begränsning i hårdvaran.

Han vill nog mycket mer än vad teamet klarar av att koda. Black & White tog ju så lång tid just pga den tidens mest komplexa AI koder.

Sen känns det som han allt för mycket pratar och fokuserar på det fin tekniska, frun kommer sakna dig osv.

Känns helt enkelt som RPG inte är något för han utan han kanske ska återgå till att göra ett ny strategi spel.

Som fan av RPG från väst var jag iaf inte imponerad av Fable 1 efter allt man läste om det.

#110

Postad 14 maj 2008 - 16:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Fable ligger trots allt på 85% på GR så det är ett neutralt sett bra spel. Med största sannolikhet sänkte hypen betygen också. Det saknade en bra story som är ganska pivotalt i RPG och frihet som kan vara en avgörande faktor. Om han fixar till de aspekterna till tvåan så ser det bra ut.

"There's hell of a lot more story," notes Peter, interrupting a rather emotional story sequence on the big HD telly. "In Fable we didn't really spend enough time on the story," he admits.


Han pratar mycket om familjen och hunden för att han vill förmedla att spelet ska beröra. Han vill kunna berätta en story som berör och få den som spelar det att bry sig. Vem vet, det kanske man gör också - vi har ju inte provat.

We had this unbelievably tough-looking biker bloke come in who was built like a brick shit house, and who was almost in tears at one point in the story when his dog got hurt.

everyone who has played it so far has fallen in love with their dog, and they really hate it when the dog gets hurt.


Dessutom hade Fable rätt mycket humor. Molenyux är sån, förmedla känslor är hans game med de här spelen.

Jag gillar att han gjort sig av med mini-mapen. Jag satt och kollade på den hela tiden i ettan, det blir ju så. Brödsmulor is the way to go :D

#111

Postad 14 maj 2008 - 19:42

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Annars villade du bort mig Humming. Jag fattar inte alls poängen med dina frågor/kommentarer.


:D

VAB innebär att man har mer fritid än poäng.

#112

Postad 14 maj 2008 - 20:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

VAB innebär att man har mer fritid än poäng.

Fritiden borde ju ha en positiv effekt på poängen om du fattar vad jag menar :D

#113

Postad 14 maj 2008 - 20:48

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

  • 1 102 inlägg
  • 0
Jag tycker nog att alla spel låter fantastiska när man hör skaparna berätta om det, Molyneux har bara lyckats blivit posterpojken för fenomenet. När man verkligen tror på något är det väldigt lätt att bli entusiastisk över det, men oftast kommer verkligheten ivägen på ett eller annat sätt. Antalet spel som pushas ut innan de är färdiga är enormt.

Jag gillade verkligen Fable, men jag hade inte läst nästan nåt om det innan, annat än att man skulle påverkas av sina val och det där med fröt som skulle bli ett träd. Det kändes lite som ett västerländskt Zelda utan knepigheter för mig.

Det enda som avskräcker mig från att köpa det vid släpp är att som med Oblivion och Fable 1 är de förbättrade/utökade versionerna som kommer senare.

#114

Postad 14 maj 2008 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jag gillade verkligen Fable, men jag hade inte läst nästan nåt om det innan, annat än att man skulle påverkas av sina val och det där med fröt som skulle bli ett träd. Det kändes lite som ett västerländskt Zelda utan knepigheter för mig.

Samma förberedelser som jag då. Det är nog garanterat att om man läste på hypen och föll för den så fick man i de flesta fall en sämre upplevlese. Går inte att komma ifrån.

Men jag hörde honom säga att det skulle bli det bästa spelet (RPG:et?) någonsin också iofs. Tog honom inte på orden dock, så naiv är jag inte :D

#115

Postad 14 maj 2008 - 22:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

The choices you make not only affect your hero, but the rest of the game world. Early on in Fable 2, you will be given a quest to find five arrest warrants. Once you find them, you can choose to deliver them to the sheriff or hand them over to the band of thieves who are supposed to be arrested. Choose the former and ten years later this dynamic region of Albion will be an affluent neighborhood with no crime and will be a booming trade center. Choose the latter and in ten years you'll find the place has become a slum, rife with crime. Every choice has a consequence in Fable 2.

You can even choose to alter cut-scenes. That's right, with the exception of some FMV scenes, you will be able to interrupt cut-scenes with your character's actions. We've seen cut-scenes where you can walk around as people talk, but this is different. You can perform expressions (laugh, fart, smile, flirt, etc.) during cut-scenes as well. And the dialogue and even the events of cut-scenes will sometimes change based on those actions.

Want to be evil? When someone comes running up to you with a sob story about their missing child and how they desperately need help, you can laugh at them. Just chuckle away. They won't ignore your action -- it will lead to a reaction. Fable 2 wants to keep you in control at all times so that you can morph your character to act as you'd like.


Molyneux hopes that Fable 2 will not only deliver on the past promises for the original game, but will exceed all expectations. There's a lot to buy, a lot to explore and a lot of ways to improve your character. In fact, the final feature in Fable 2 isn't unlocked until the final 20 minutes. Expect to constantly have new expansions to your power and new wrinkles to gameplay throughout.


Good stuff :D

http://xbox360.ign.c...3/873866p1.html

#116

Postad 16 maj 2008 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Wired's Chris Baker spoke to Peter Molyneux at Microsoft's event, and got him to talk a little bit about the game that he's making after Fable 2.

"I'm being really careful," he tells me. "I will only talk about real tangible features of the game that I can show."

But, when I ask him about his next game, we get a glimpse of classic Molyneux.

"I think it's such a significant scientific achievement that it will be on the cover of Wired," he says with a twinkle in his eye.

"My next game will not be Fable 3. It's not a game I can talk to you about right now, but: AI, simulation, the way characters interact -- we've had smart people working on that stuff for over a decade with the Fable games and Black and White." His next game consolidates all of what they have learned, he says.

"All right," says Molyneux's PR wrangler, ready for situations like this. "I think it's time to move on to another topic now."


En äkta klassiker.

Ska bli spännande att se vad han hittar på efteråt. Strategispel kanske, som du ville Palminio.

#117

Postad 17 maj 2008 - 19:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ett nytt Populus hade varit grymt men han äger kanske inte rättigheterna till det längre?

#118

Postad 04 juli 2008 - 06:46

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Fable 2 har fått en ny hemsida .

http://www.lionhead.com/

Där kan man följa Albions historik via Tales of albion, man installerar först "Silverlight" från Microsoft.

Jag såg på gametrailers.com att det var ett release date till 10/1, men dom måste menat 1/10.
Jag har kollat Lionheads hemsida, men har inte satt något annat datum än?
Surar lite över att spelet inte släpps på PS3.

Är inte säker, men jag har hört Molyneux säga redan förra året att de planerade en release hösten 08.
Någonting säger mig ändå att det blir i oktober?

Redigerat av Glidtassen, 04 juli 2008 - 07:45.


#119

Postad 04 juli 2008 - 07:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Tror att Fable 2 kan bli ett småtrevligt spel om man inte har för stora förväntningar som jag hade på Fable1. Ett medelmåttigt RPG tror jag på som kan vara bra som omväxling jämfört med alla FPS som kommit på sistonde.
Tror det kommer få runt 85% i snitt och att det blir ett givet köp i höst. Det är ju redan sagt att det kommer rikta sig in på den normale gamern, alltså inte hardcore gamern som vill ha utmaningar.

#120

Postad 04 juli 2008 - 07:57

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Prioritet nummer ett för mig är en PS3.

Men skulle kunna tänka mig en 360 Arcade, men den verkar vara slut hos leverantören?
Jag skulle då främst köpa konsolen för Fable 2, samt lite andra spel. Vilken är den vettigaste investeringen av 360 om man klarar sig utan hårddisken, och var är dom billigast?

Jag undrar om man kommer kunna använda hästar eller andra transportmedel i spelet?
Det vore roligt att kunna få en överblick över landskapet genom att använda kikare, klättra upp på en höjd alternativt ett träd. Vad jag saknade med första Fable var också förmågan att kunna klättra, hoppa.

Redigerat av Glidtassen, 04 juli 2008 - 08:19.


#121

Postad 04 juli 2008 - 08:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Mest givna köpet för mig detta året på alla konsoller. Om det nu släpps i år dvs :)

#122

Postad 04 juli 2008 - 13:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag tror inte på hästar som transportmedel av den anledningen att man har en hund med sig. Rider man iväg på en häst så hänger inte hunden med. Men teleportation brukar ju finnas så det kommer såklart underlätta.

#123

Postad 04 juli 2008 - 13:32

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Jag såg på gametrailers.com att det var ett release date till 10/1, men dom måste menat 1/10.


Amerikanarna skriver väl datum tvärtom, dvs månad först sen dag.

Redigerat av derpious, 04 juli 2008 - 13:32.


#124

Postad 04 juli 2008 - 13:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
För att en hund som springer brevid en häst är ju bra mycket mer otroligt än teleportation?

#125

Postad 04 juli 2008 - 13:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ja om man betänker Molenyux sätt att tänka på så :o . Han vill inte att hunden ska behöva plågas för att hänga med eller att man ska springa ifrån den. Med teleportation hänger båda med. Har inget med hur realistiskt det är att göra, utan att hunden är en integral del i spelet.

Även om man kan komma ifrån honom efter vad jag läst.

#126

Postad 04 juli 2008 - 13:57

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Teleportera sig som i Oblivion eller? Det tycker jag är ruskigt sunkigt. Förstör inlevelsen helt och hållet.

#127

Postad 04 juli 2008 - 15:55

nolite
  • nolite
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Håller med dig Wickerman! När jag hörde om det till Oblivion, försvann en hel del av "magin" med spelet och dess värld. För mig i alla fall!

Hur det än är med Fable 2 har jag svårt att känna hype för det, trots Molneyx rosande av sitt eget spel. Mestadels troligen för att ettan, i mina ögon, var ett sådant magplask! Nej, detta är ett spel som inte kommer att bokas förrän gamerankings säger att det är riktigt bra de facto! Fallout 3, däremot, blir nog årets RPG till konsol! (Och det är ju gjort av Bethesda med, dem som gjorde Oblivion mm!)

#128

Postad 04 juli 2008 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Teleportera sig som i Oblivion eller? Det tycker jag är ruskigt sunkigt. Förstör inlevelsen helt och hållet.


There is a lot of land to cover in Fable and luckily a huge time saving teleporting system has been adopted. Unlike most teleporting systems in similar games, in Fable, you can basically transfer to any known teleport station on demand by simply holding down "G" until a menu pops up. It doesn't really matter where you are or what you're doing - a new region is mere seconds away (although some twists in the storyline will prevent this ability in some stages of the game). As mentioned, this is a huge time saver because missions often have you going from point A to B, back to A again to collect rewards etc, and while going the long way and walking the entire distance can grant some handy experience points in the form of extra kills, sometimes you just want to get the quest over and done with and move onto the next one, and Fable: TLC allows this in most situations.


Det finns förstås de som gillar att springa igenom samma sak 1000 ggr och då är det ju bara till att skippa att teleportera och låtsas som om det inte finns (kräver fantasi). Valfrihet är nice.

Sen vet jag inte hur Fable 2s tp system kommer fungera. Det finns ju ingen karta i det spelet så det är inte säkert det fungerar på samma sätt. Inlevelsen torde bli förstörd av den brödsmulelinje som pekar dig åt vilket håll du ska hela tiden, men den kan du också stänga av.

#129

Postad 05 juli 2008 - 08:58

Glidtassen
  • Glidtassen
  • Guru

  • 4 423 inlägg
  • 0
Om nu Fable 2 är avsevärt mycket större, vissa pratar om flera gånger större - så förstår jag inte hur man skall kunna hålla koll på vart man skall gå. Jag känner redan till "brödsmulorna", men om man skall bedriva handel eller leta efter vapen i en region med speciella kännetecken kanske man kan få problem att minnas.

Men utan kartan - hur skall man ha ordning på vart man varit, och var kläder, vapen osv kan tänkas vara.
Kanske man sett ett plagg i en region som man som hastigast sprungit igenom, men inser vid ett senare tillfälla att man måste finna samma plagg igen. Det kan bli svårt med referenspunkter utan kartor.

Redigerat av Glidtassen, 05 juli 2008 - 09:01.


#130

Postad 05 juli 2008 - 11:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Säger bara teleportation. Man kanske kan ställa in brödsmulorna på quest också?

#131

Postad 08 juli 2008 - 09:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Being a high-profile, first-party Microsoft title, you already knew this was coming. Gotsta make the most of that cashed-up, loyal fanbase! But you didn't know what, specifically, was in the Fable 2 collector's edition. Now you do! For USD$80, you'll get a Hobbe figure, making-of documentary, "additional in-game content" and a trial Live account. As with the standard edition, it'll also ship with the bonus XBLA "pub games" on the disc as well.

Postad bild

#132

Postad 08 juli 2008 - 09:53

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Det finns förstås de som gillar att springa igenom samma sak 1000 ggr och då är det ju bara till att skippa att teleportera och låtsas som om det inte finns (kräver fantasi). Valfrihet är nice.

Sen vet jag inte hur Fable 2s tp system kommer fungera. Det finns ju ingen karta i det spelet så det är inte säkert det fungerar på samma sätt. Inlevelsen torde bli förstörd av den brödsmulelinje som pekar dig åt vilket håll du ska hela tiden, men den kan du också stänga av.


Saken är den att en stor spelvärld är meningslöst om man kan teleportera sig. Men visst beror det till vis del på hur TP systemet funkar med. Finns det stora begränsningar så är det väl ok. Tycker "flygplan" som i WoW hade vart bättre. Då bibehåller man ju känslan av en stor värld. Brödsmulelinjen är också lite illa men den är inte lika förödande tycker jag.

#133

Postad 08 juli 2008 - 13:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Du kan ju som sagt bara låta bli så förblir spelvärlden stor ;)

Dock skulle det här spelet väl vara typ 20 ggr större än Fable eller vad de sa så ytorna mellan man tpar måste vara rätt stora också.

#134

Postad 08 juli 2008 - 14:33

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Du kan ju som sagt bara låta bli så förblir spelvärlden stor ;)

Dock skulle det här spelet väl vara typ 20 ggr större än Fable eller vad de sa så ytorna mellan man tpar måste vara rätt stora också.


Mjo men "bara låta bli" är ju inte riktigt samma kännsla. Ett system som vart vettigt är både bättre än "klicka sig hit och dit" och springa som en sanslös fåne. Men gör de systemet på ett bra sätt så behöver det inte vara så fel å andra sidan. Den som lever får se. :D

Tyckte i alla fall att oblivon kändes som en UT karta med den där teleport funktionen.


EDIT: Kan ju inte göra nytt inlägg efter mitt egna så jag får skriva här:

Tydligen är Stephen Fry anställd för att göra röster. Riktigt kul att de fixar riktiga skådisar. För er som inte vet vem han är så arbetade han med Hugh Laurie(House) förr. De gjorde "A bit of fry and laurie" och "Jeeves and Wooster" . :P

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 11 juli 2008 - 14:33.


#135

Postad 11 juli 2008 - 15:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

EDIT: Kan ju inte göra nytt inlägg efter mitt egna så jag får skriva här:

Jo, men du får vänta 5 minuter annars klistras det ihop.

Det är gött att de går ifrån countryrösterna. Hatade dem i ettan.

There are plenty of changes and cool new additions, so here's a list of the most important features that Fable 2 has...

# Good and Evil expanded. There are four traits to consider now, with purity/corruption and kindness/cruelty determining your overall character. One example cited is a beautiful girl who is about to be stricken by a curse of terrible scars - do you save her by taking on this curse yourself?

# Decisions change appearance. Those stained by corruption will find their teeth turning crooked and yellow, to give one example.

# No HUD. In an effort to streamline the experience as much as possible, Fable 2 won't have a HUD.

# No cutscenes. Non-interactive cinematics take up less than five minutes of game time.

# No more bumpkins. The voice acting has been kicked up a couple of notches, as Fable 2 moves away from the country bumpkin speak of its predecessor. Stephen Fry is one of the confirmed voice actors.

# Magic spells revealed. Inferno, Time Control, Magic Blades, Raise Dead and Force Push are some of the spells you'll be able to use.



#136

Postad 12 juli 2008 - 18:58

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Fable 1 hade väl egentligen också "brödsmulespår" egentligen, fast mer i form av en pil som visade vilken väg du skulle gå när du kom till slutet av kartan? :D

Längtar som fan.

#137

Postad 14 juli 2008 - 13:13

liqwid1985
  • liqwid1985
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Nu är det E3 också, lär komma en hel del smaskens från Microsoft! Det är bara att hålla utkik på www.gametrailers.com nu framöver! :)

#138

Postad 15 juli 2008 - 19:16

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Om man för en gångs skull ska tro på Peter Molyneux så är Fable 2 klart och kommer i Oktober ;)

#139

Postad 16 juli 2008 - 07:16

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Om man för en gångs skull ska tro på Peter Molyneux så är Fable 2 klart och kommer i Oktober :D


Där fanns i soffan coopi Fable 2 va eller hur var det?

#140

Postad 16 juli 2008 - 10:47

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Där fanns i soffan coopi Fable 2 va eller hur var det?


Tror inte det.

#141

Postad 16 juli 2008 - 12:03

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0
Det såg riktigt bra ut på de videos jag såg igår... Det enda jag hoppas på är att de gjort Fable 2 till allt det som Fable skulle vara, då är jag nöjd! Om de sedan lyckats överträffa de förväntningarna kan vi ha årets spel i Fable 2.

#142

Postad 16 juli 2008 - 12:27

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Där fanns i soffan coopi Fable 2 va eller hur var det?


Om "i soffan co-op" är offline co-op så tror jag inte att det kommer finnas, nej.

#143

Postad 16 juli 2008 - 13:28

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Om "i soffan co-op" är offline co-op så tror jag inte att det kommer finnas, nej.


Attans :D , aja köp iaf men det hade vart kul.

#144

Postad 16 juli 2008 - 13:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Huh? Det är klart det finns offline co-op i Fable 2? Det är ju inte ens delad skärm, så varför skulle inte det gå?

Det sa han ju på GDC att det fanns, visade det också för den delen. Skräm inte upp Wickerman nu :D

#145

Postad 16 juli 2008 - 13:55

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0

Huh? Det är klart det finns offline co-op i Fable 2? Det är ju inte ens delad skärm, så varför skulle inte det gå?

Det sa han ju på GDC att det fanns, visade det också för den delen. Skräm inte upp Wickerman nu :D


Så co-op på samma 360, samma skärm... hmm... källa? låter ju riktigt nice då jag är den enda i vänskapskretsen som har en 360 (PC galningar allihoppa...), skulle vara kul och köra den hemma med nån polare då.

/P

#146

Postad 16 juli 2008 - 13:55

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Huh? Det är klart det finns offline co-op i Fable 2? Det är ju inte ens delad skärm, så varför skulle inte det gå?

Det sa han ju på GDC att det fanns, visade det också för den delen. Skräm inte upp Wickerman nu :D


Hur ska dom lösa off-line co-op utan splitscreen? Ska den andra spelaren bara få röra sig inom den första spelarens synvinkel eller vadå?

Edit: Eller andra spelaren kanske blir hunden då? :)

Redigerat av derpious, 16 juli 2008 - 13:56.


#147

Postad 16 juli 2008 - 14:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hur ska dom lösa off-line co-op utan splitscreen? Ska den andra spelaren bara få röra sig inom den första spelarens synvinkel eller vadå?

Det är ju det de snackat om, att kameran är så "revolutionerande" och så (fast jag tror han menar mest att man kan gå in och ut och så följer kameran med seamlessly). Om ni kollar på filmerna så ser ni att kameran zoomar ut när man går längre ifrån varandra. Med andra ord så lär man inte kunna vara t ex i två olika städer (såvida det inte blir splitscreen då).

Källa, ja det står överallt typ. Googla "Fable 2 co-op offline" :D

#148

Postad 16 juli 2008 - 14:54

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Källa, ja det står överallt typ. Googla "Fable 2 co-op offline" :D


Vem behöver google när man har Zoiler.

#149

Postad 16 juli 2008 - 19:44

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Det gäller väl samma sak när man spelar online co-op då också antar jag.
"delad" skärm, att man inte kan springa utom synhåll från varandra, eller?

#150

Postad 16 juli 2008 - 20:52

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Det gäller väl samma sak när man spelar online co-op då också antar jag.
"delad" skärm, att man inte kan springa utom synhåll från varandra, eller?


Behöver inte vara så, problemet alla "free roaming-spel" har med offline co-op är att en xbox klarar inte att rendera två stycken olika områden samtidigt, med att låsa kameran på detta sätt har dom löst det problemet, i online co-op finns inte det problemet och ingen anledning till att låsa kameran, men om dom gör det iaf så finns det säkert andra anledningar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.