Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Företagstråd: Tele 2 (fd Com Hem AB) - Tv-relaterade frågor

5753 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 12 september 2010 - 13:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Kanske inte är riktigt rätt tråd...men är det nån som har pejling på kommande HD kanaler med DVB-T2...alltså via marknätet.


Finns en diskussion om HD och DVB-T2 här. Diskussionen tycks dock ha ebbat ut.

Redigerat av Mange36, 12 september 2010 - 13:42.


#152

Postad 12 september 2010 - 13:42

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

För**** nu får du väll lägga ner jag hade en fråga om varför inte boxer fungerar i tv uttaget och fick svar på frågan och deras så kallade bredband suger då jag haft det tidigare . Så lägg ner . Och jag tycker att man inte skall behöva bli tvingad till ett bolag man skall själv ha möjligheten att välja som det är nu så har ju comhem monopol på tv utbudet i tv jacket ..


Det samma gäller till dig ..


Hade inte väntat mig denna reaktion...ett litet leende hade räckt..

#153

Postad 12 september 2010 - 18:16

matkol
  • matkol
  • Wannabe

  • 37 inlägg
  • 0
Hej

Jag har idag en Samsung DCB-P850 ZS och vill byta ut den till en HDPVR 1000C eftersom det är en bättre digitalbox med HDMI, man kan spela in fler kanaler samtidigt mm. Mina abbonemang idag är Large, Canal+ film och syskonabbonemang. Jag kan inte se på HD-kanalerna pga av att jag inte har "tre" hål väggen idag.

Det jag undrar är följande:

Kan jag köpa en HDPVR 1000C, stoppa in digitalkortet och se alla kanaler jag kan se idag (Jag menar alla utom HD-kanalerna)?
Måste boxen paras ihop med digitalkortet, eller är det bara att byta ut Samsung DCB-P850 mot HDPVR 1000C rakt av?

Mvh
Mattias.

Redigerat av matkol, 12 september 2010 - 18:20.


#154

Postad 12 september 2010 - 18:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Kortet måste paras till Comhems HD boxar.

#155

Postad 12 september 2010 - 21:54

Ralle1
  • Ralle1
  • Forumräv

  • 941 inlägg
  • 0
Nej, det måste den inte alls.

Det är väl bara om han ska titta på HD-kanalerna.

#156

Postad 12 september 2010 - 22:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Humax HD boxarna kräver att kortet pairas och det har och göra med mjukvaran i boxarna.
Däremot så kan du se SD kanalerna i valfri box eller TV.
HD kanalerna går bara och se i Comhems godkända HD boxar däremot så det stämmer.

Redigerat av Leatherface, 12 september 2010 - 22:03.


#157

Postad 12 september 2010 - 22:32

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Jag kan bara säga att jag är en av dem som INTE förstår varför man skall betala dubbelt för en och samma kanal. En reklamfinansierad sådan.

Jag har 2 specifika frågor till Comhem:

1. Varför har ni så ojämna ljudnivåer på olika analoga kanaler? Jag ringde kundtjänsten en gång och fått höra att ni kan påverka endast de digitala kanalerna. Vilket jag tyckte var struntprat men orkade inte diskutera just då. Ni får ju alla signaler digitalt. Sedan förstör ni dem och skickar vidare analogt. Då kan ni visst ställa in ljudnivåerna.

2. Fråga nummer två är en följdfråga. Varför vill ni ha betald dubbelt för kanaler ni själva får in digitalt? Ni förbättrar ju inte signalen själva. Ni gör ingenting med signalen förutom att ni skickar den vidare. Ni får i princip jobba mer för att förstöra signal och skicka den vidare analogt.

Jag verkligen hoppas på att myndigheterna tar hand om eran monopol så fort det bara går. Skall se vart man skall maila.

Redigerat av master_of_rock, 12 september 2010 - 22:34.


#158

Postad 12 september 2010 - 22:36

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
1. Självklart måste dom ha menat tvärtom att det är bara analogt som dom kan påverka.

2. Att ta dubbelt betalt flera gånger om är ett problem hos alla svenska distributörer tyvärr.
Jag själv har den åsikten att man ska kunna se det man betalat för en gång redan i hela sitt hem precis som du kan använda telefon, bredband osv i hela hemmet och så funkar ju även tv licensen och den gäller även i sommarstuga dessutom.

Jag anser också att paira kanaler till enbart vissa boxar bryter mot EU's konkurenslagar då den hindrar konkurens bland HD boxar.

Redigerat av Leatherface, 12 september 2010 - 22:38.


#159

Postad 13 september 2010 - 10:50

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0
[quote name='master_of_rock' date='Sep 12 2010, 23:32 ' post='3012538']
Jag kan bara säga att jag är en av dem som INTE förstår varför man skall betala dubbelt för en och samma kanal. En reklamfinansierad sådan.

Ny fri sportkanal i höst

Läste i tidningen "Ljud o bild" att en ny sportkanal lanseras i höst- TV10 - MED INRIKTNING PÅ SPORT OCH FAKTA.

TV10 blir en reklamfinansierad kanal som kommeratt distrubueras via Com Hem och i Viasats satellitnät.

Sändningsstart: 7 september

Pris: fritt

Någon som hittat kanalen ?

Redigerat av Latman, 13 september 2010 - 10:51.


#160

Postad 13 september 2010 - 10:56

Unregisteredc4c90e91
  • Unregisteredc4c90e91
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Ny fri sportkanal i höst
Läste i tidningen "Ljud o bild" att en ny sportkanal lanseras i höst- TV10 - MED INRIKTNING PÅ SPORT OCH FAKTA.
TV10 blir en reklamfinansierad kanal som kommeratt distrubueras via Com Hem och i Viasats satellitnät.
Sändningsstart: 7 september
Pris: fritt
Någon som hittat kanalen ?

Jadå, både digitalt och analogt.

#161

Postad 13 september 2010 - 11:00

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Den var okodad i början men nu är den låst. Analogt har jag faktiskt inte kollad då det var just Sverige - Sanmarino man ville se och det var första dagen. Då hade man tur att se fotboll i digital kvalité.

#162

Postad 13 september 2010 - 11:14

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

  • 675 inlägg
  • 0
master_of_rock: Det är bara på analogt som comhem kan justera ljudnivån. Digitalt tar de emot och vidaresänder det dom får. Antingen förstod du supporten fel eller så sa dom fel helt enkelt.

#163

Postad 13 september 2010 - 11:27

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
100% att jag uppfattade rätt det vad de sa. De började ju med att fråga vad jag har för abonnemang. Och då sa jag att jag har ingen abonnemang och kan se bara dem analoga sändningarna. Men det är inte första gången man får prata med inte så kunniga på olika kundcenter. :)

Redigerat av master_of_rock, 13 september 2010 - 11:28.


#164

Postad 13 september 2010 - 12:02

Unregisteredc4c90e91
  • Unregisteredc4c90e91
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Den var okodad i början men nu är den låst. Analogt har jag faktiskt inte kollad då det var just Sverige - Sanmarino man ville se och det var första dagen. Då hade man tur att se fotboll i digital kvalité.

För mig är TV10 "fortfarande" okodad digitalt, orkar inte kolla det analoga men tar för givet att det är samma där. Det var väl meningen att den skulle vara gratis för alla eller har jag missuppfattat?

#165

Postad 13 september 2010 - 12:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Någon som hittat kanalen ?

Kanalplats 10, surprise surprise

#166

Postad 13 september 2010 - 12:23

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

För mig är TV10 "fortfarande" okodad digitalt, orkar inte kolla det analoga men tar för givet att det är samma där. Det var väl meningen att den skulle vara gratis för alla eller har jag missuppfattat?

Ja den ska ingå i det analoga grundutbudet,men den är ju inte "fri" i digitala utan där får man välja in den i paket eller köpa som lös kanal.Flesta nya kanaler brukar ju va fria i början så inget konstigt ni kan se den än.
Dom kommer sända flera NFL matcher från varje omgång i tv 10 det överraskade mig positivt.

Redigerat av Unregistered40562de1, 13 september 2010 - 12:24.


#167

Postad 13 september 2010 - 17:24

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Det jag är ute efter är ett bättre okryperat grundutbud, motsvarande dagens analoga. Det Gruppavtal du hänvisar till innebär väl ingen förändring av detta vad jag har förstått? Det krävs väl fortfarande ett kort för varje tv/box? Ni borde kanske inse att era kunder har fler tv-apparater och knappast har lust att betala för ett kort till varje apparat. Fortfarande förstår jag heller inte varför jag ska betala TVÅ gånger för samma kanal, exv TV3, bara för att jag vill ha den digitalt. Vi som har det analoga grundutbudet borde ju rimligen även få motsvarande kanaler digitalt okrypterade. Den analoga distributionen är ju okrypterad! Den digitala distributionen är dessutom betydlig billigare per kanal så egentligen borde kostnaden gå ner om ni stänger av den analoga distributionen helt. Det som jag och säkert andra undrar är varför ni inte inser potentialen för digital tv nu när folk köper platt-tv i parti och minut, utan hänger kvar med analog teknik.

Ett annat motiv till fler digitala okrypterade kanaler är väl att ni då antagligen minskar en verksamhet som en del av era kunder sysslar med, nämligen cardsharing? Folk vill ju använda alla sina platt-tv till något vettigt men då ska ni ha betalt för ett tvillingkort för 99 kr/mån till varje apparat. Ta en familj med tre barn och som sammanlagt har fyra tv-apparater. Med Large och 3 tvillingkort blir kostnaden 626 kr/mån. Tycker ni det verkar rimligt?


Hej,

Det analoga grundutbud som finns idag är en produkt som fastighetsägarna efterfrågar.

Om sedan hyresgästerna vill ha ett större utbud, bättre bild, tillgång till HD-kanaler, Video on Demand etc så måste man vara kund direkt till Com Hem och det förutsätter ett digitalkort och en CA-modul eller en box. De kanaler som finns i analoga grundutbudet är en mix av vad det flertalet tittare vill se och en anpassning av den demografiska sammansättning som finns i de hushåll Com Hem når.
Com Hem vill i högsta grad bidra till digitaliseringen av tv i Sverige och har därför Sveriges bredaste utbud av tv digitalt, likväl som antal HD-kanaler och On Demand tjänster. Hos Com Hem kan man dessutom själv välja sina kanaler, antingen styckevis eller i paket.

Com Hems instegspaket till digital-tv heter Small. Den består av de fria digitala kanalerna samt SVT HD. Kostnaderna för denna är 39:-/månad. Om samtliga kanaler som ingår i det analoga grundutbudet skulle ingå skulle priset vara ett annat och förhindra många att kunna ha råd att komplettera sitt utbud med de kanaler de önskar via vårt à la carte utbud eller via On Demand.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

#168

Postad 13 september 2010 - 17:44

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

För mig är TV10 "fortfarande" okodad digitalt, orkar inte kolla det analoga men tar för givet att det är samma där. Det var väl meningen att den skulle vara gratis för alla eller har jag missuppfattat?


TV10 ingår i Com Hems paket Digital-tv Large och Digital-tv Medium. I Medium 8 Favoriter och Medium 8 Favoriter HD kan man välja kanalen som favorit. Som tillvalskanal kostar TV10 29:- per månad.

TV10 ingår i det Analoga Grundutbudet.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

#169

Postad 13 september 2010 - 17:49

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0
Hej, jag har precis köpt ny tv, en LG 50PK950N och kan i dagsläget ta emot era fria digitala kanaler, jag och sambon har funderat på att uppgradera till 8favoriter med HD för 199kr/mån men då undrar jag, måste vi välja till boxen för att få HD eller kommer min tv att kunna ta emot HD-kanalerna (med CI-modul+kort då)?

MVH

#170

Postad 13 september 2010 - 18:09

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Hej, jag har precis köpt ny tv, en LG 50PK950N och kan i dagsläget ta emot era fria digitala kanaler, jag och sambon har funderat på att uppgradera till 8favoriter med HD för 199kr/mån men då undrar jag, måste vi välja till boxen för att få HD eller kommer min tv att kunna ta emot HD-kanalerna (med CI-modul+kort då)?

MVH


Hej,

CI+ är en ny standard för CA-moduler. Standarden innebär bland annat möjlighet till att paira programkort och modul, detta möjliggör HDTV-kanaler i tv-apparater med inbyggd box. Detta kräver dock att tv-apparaten har stöd för CI+. Eftersom att detta är en ny standard är det än så länge en minoritet av tv-apparaterna på marknaden som stöder CI+. Många nya apparater gör det men inte alla.

Com Hem genomför tekniska tester och användartester för att säkerställa att vi håller höga kvalitets- och säkerhetskrav vad gäller våra satsningar på tv-moduler för HD. I nuläget behöver du således ha en av våra godkända digitalboxar (Humax CXHD-1000C, Humax CXHD-5000C, Humax HDPVR-1000C eller Motorola VIP1920) för att kunna ta emot HD-kanalerna.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

#171

Postad 13 september 2010 - 18:18

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

  • 542 inlägg
  • 0

Hej,

CI+ är en ny standard för CA-moduler. Standarden innebär bland annat möjlighet till att paira programkort och modul, detta möjliggör HDTV-kanaler i tv-apparater med inbyggd box. Detta kräver dock att tv-apparaten har stöd för CI+. Eftersom att detta är en ny standard är det än så länge en minoritet av tv-apparaterna på marknaden som stöder CI+. Många nya apparater gör det men inte alla.

Com Hem genomför tekniska tester och användartester för att säkerställa att vi håller höga kvalitets- och säkerhetskrav vad gäller våra satsningar på tv-moduler för HD. I nuläget behöver du således ha en av våra godkända digitalboxar (Humax CXHD-1000C, Humax CXHD-5000C, Humax HDPVR-1000C eller Motorola VIP1920) för att kunna ta emot HD-kanalerna.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice


Tackar för snabbt svar!

#172

Postad 13 september 2010 - 18:57

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Hej,

Det analoga grundutbud som finns idag är en produkt som fastighetsägarna efterfrågar.

Om sedan hyresgästerna vill ha ett större utbud, bättre bild, tillgång till HD-kanaler, Video on Demand etc så måste man vara kund direkt till Com Hem och det förutsätter ett digitalkort och en CA-modul eller en box. De kanaler som finns i analoga grundutbudet är en mix av vad det flertalet tittare vill se och en anpassning av den demografiska sammansättning som finns i de hushåll Com Hem når.
Com Hem vill i högsta grad bidra till digitaliseringen av tv i Sverige och har därför Sveriges bredaste utbud av tv digitalt, likväl som antal HD-kanaler och On Demand tjänster. Hos Com Hem kan man dessutom själv välja sina kanaler, antingen styckevis eller i paket.

Com Hems instegspaket till digital-tv heter Small. Den består av de fria digitala kanalerna samt SVT HD. Kostnaderna för denna är 39:-/månad. Om samtliga kanaler som ingår i det analoga grundutbudet skulle ingå skulle priset vara ett annat och förhindra många att kunna ha råd att komplettera sitt utbud med de kanaler de önskar via vårt à la carte utbud eller via On Demand.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

Varför efterfrågar fastighets ägarna analogt?Det är väl vi som bor i lägenhterna som ser på tv... och jag har ialf aldrig blivit tillfrågad vad eller hur mitt tvutbud ska se ut.Jag har ett kommunalt bostadsbolag som ägare med tusentals lghter.Har mailat dom om detta men förväntar mig inget svar det brukar vara lättast för dom så..det är istället ni på comhem som borde lyssna påoss kunder som nyttjar era tjänster o inte nåra slipsnissar som själva sitter i fina villor nån annanstans,ni borde driva utvecklingen framåt o förmå dom o följa med.Men som sagts tidigare vi betalr dubbelt o ni fyller fickorna med mer pengar så vi förväntar oss inget inom närmste 10 åren.

Det här med CI+ moduler,det är väl en vedertagen standard som satts sedan några år tillbaks?Varför skulle era moduler i era boxar vara bättre än de som sitter i nya tv apparater från sony etc? Jag menar kan dom se ut o tillverkas på mer än ett sätt?

Redigerat av Unregistered40562de1, 13 september 2010 - 19:29.


#173

Postad 13 september 2010 - 19:37

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Kravet på CI+ innebär att det kommer fortfarande inte funka i en enda annan digitalbox och enbart i allra nyaste TV apparaterna.
Det hjälper inte dom som sitter med äldre apparater eller vill ha en annan inspelningsbar box som funkar som det ska.

Redigerat av Leatherface, 13 september 2010 - 19:47.


#174

Postad 13 september 2010 - 19:46

efditac
  • efditac
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Hej,

CI+ är en ny standard för CA-moduler. Standarden innebär bland annat möjlighet till att paira programkort och modul, detta möjliggör HDTV-kanaler i tv-apparater med inbyggd box. Detta kräver dock att tv-apparaten har stöd för CI+. Eftersom att detta är en ny standard är det än så länge en minoritet av tv-apparaterna på marknaden som stöder CI+. Många nya apparater gör det men inte alla.

Com Hem genomför tekniska tester och användartester för att säkerställa att vi håller höga kvalitets- och säkerhetskrav vad gäller våra satsningar på tv-moduler för HD. I nuläget behöver du således ha en av våra godkända digitalboxar (Humax CXHD-1000C, Humax CXHD-5000C, Humax HDPVR-1000C eller Motorola VIP1920) för att kunna ta emot HD-kanalerna.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice


Hej, vill bara påpeka ett par saker:
CI+ standarden godkändes i Maj 2008, Conax gruppen gav sitt officiella stöd i september 2008,
d.v.s. standarden är 2 år gammal på er teknikplattform.

Tv apparater med CI+ fanns att köpa i tyskland förra sommaren, bl.a. Samsung UE46B8090

I och med att ingen operatör (läs Comhem) har aktiverat standarden så är det ingen som behöver ta hit sådana modeller.

Ni kunde likaväl ha gjort som norska RiksTV och kört med bara conax pairing i CAM, de har haft det igång sedan 2007.

Man kan helt enkelt säga att det är ert fel att folk fortfarande inte kan köra HD kanaler direkt i sin TV.


Vad gäller era tester så behöver ni inte dra ut på det, släpp CAM'en direkt.
Förra gången ni skulle "genomföra tekniska tester för att säkerställa att vi håller höga kvalitets- och säkerhetskrav",
så gjorde ni en riktig kalkon av Humax CXHD-1000C, en box som i pricip saknade klagomål i tyskland.

Att ni skulle ha kompetens in-house att skriva om firmware för- eller förstå hur en CAM fungerar ser jag som högst osannolikt.
Att elektrisk verifiera 20 tv-modeller mot en CAM tar nog en vecka att utföra..

Får ni ut CAM'en innan oktobers utgång lovar jag att köpa 'HD-paketet' :rolleyes:

#175

Postad 13 september 2010 - 19:52

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Den hjälper inte alla som vill ha valfri inspelningsbar box.
Dom är fortfarande låst till deras Humax skräpet.

#176

Postad 13 september 2010 - 20:35

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0

Hej,

Det analoga grundutbud som finns idag är en produkt som fastighetsägarna efterfrågar.

Om sedan hyresgästerna vill ha ett större utbud, bättre bild, tillgång till HD-kanaler, Video on Demand etc så måste man vara kund direkt till Com Hem och det förutsätter ett digitalkort och en CA-modul eller en box. De kanaler som finns i analoga grundutbudet är en mix av vad det flertalet tittare vill se och en anpassning av den demografiska sammansättning som finns i de hushåll Com Hem når.
Com Hem vill i högsta grad bidra till digitaliseringen av tv i Sverige och har därför Sveriges bredaste utbud av tv digitalt, likväl som antal HD-kanaler och On Demand tjänster. Hos Com Hem kan man dessutom själv välja sina kanaler, antingen styckevis eller i paket.

Com Hems instegspaket till digital-tv heter Small. Den består av de fria digitala kanalerna samt SVT HD. Kostnaderna för denna är 39:-/månad. Om samtliga kanaler som ingår i det analoga grundutbudet skulle ingå skulle priset vara ett annat och förhindra många att kunna ha råd att komplettera sitt utbud med de kanaler de önskar via vårt à la carte utbud eller via On Demand.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice


Jag är ledsen men det är bara en massa text utan någon ny information. Släpp kanalerna och få gott rykte. Kommer aldrig att skaffa ett abonnemang från Comhem så länge ni missbrukar sitt monopol. Sprider detta budskap dagligen bland mina vänner och kollegor. Monterar hellre en ******** full parabol på balkongen än bidrar till eran girighet! Basta!

#177

Postad 13 september 2010 - 21:25

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Ja Parabol och CD som gäller då har man 15 HD kanaler med valfri box eller TV med DVB-S2 tuner.

#178

Postad 14 september 2010 - 12:38

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Ja Parabol och CD som gäller då har man 15 HD kanaler med valfri box eller TV med DVB-S2 tuner.


Men men..så var det ju...

Startavgift (engångsavgift): 695 kr
Kortavgift: 59 kr/månad
Bindningstid: 24 månader


Samtalade tidigare med CD :s kundtjänst som dock icke ville ej låta mig abbonera på endast HD -kanalerna...det ville jag för en summa på 99 kr mån...nej nej..nix
hade redan ett CD-kort ( "must cary-kortet" ) i mottagaren för SVT-kanaler, samt tv7 funkade därtill.
Jag förklarade för kundtjänst att det bara var att koppla på HD-kanalerna debitera en summa på 99 spänn i 12 mån..men nix.

Men det gick faktist att ordna hos Comhem. Sådetså. - för 99 spänn i 12 månader

Vill ej pröjsa 229 kr för en mängd sket kanaler såsom TV400, cartoon network. Disney kanaler,CNN och sky news, BBC World News som ses gratis, mfl.

Det är inte bara frid och fröjd hos canal digital.

Jo hörni...smaka på följande...kortavgift 59 kr i månaden.
Helt horribelt. Vad kan Canal Digital ha för kostnader för det lilla sketna plastkortet. Svara på det om ni kan. Ett ###### hån.

Redigerat av Latman, 14 september 2010 - 13:00.


#179

Postad 14 september 2010 - 14:03

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Varför efterfrågar fastighets ägarna analogt?Det är väl vi som bor i lägenhterna som ser på tv... och jag har ialf aldrig blivit tillfrågad vad eller hur mitt tvutbud ska se ut.Jag har ett kommunalt bostadsbolag som ägare med tusentals lghter.Har mailat dom om detta men förväntar mig inget svar det brukar vara lättast för dom så..det är istället ni på comhem som borde lyssna påoss kunder som nyttjar era tjänster o inte nåra slipsnissar som själva sitter i fina villor nån annanstans,ni borde driva utvecklingen framåt o förmå dom o följa med.Men som sagts tidigare vi betalr dubbelt o ni fyller fickorna med mer pengar så vi förväntar oss inget inom närmste 10 åren.

Det här med CI+ moduler,det är väl en vedertagen standard som satts sedan några år tillbaks?Varför skulle era moduler i era boxar vara bättre än de som sitter i nya tv apparater från sony etc? Jag menar kan dom se ut o tillverkas på mer än ett sätt?



Hej

Ja vi har en efterfrågan på analogt utbud från fastighetsägarna/föreningarna. Det är även många slutkunder som uppskattar den analog-tv-tjänsten vi erbjuder. Vad det gäller det utbud som ingår i er hyra så är det ett avtal som är mellan fastighetsägarna/föreningarna och Com Hem och vill du som slutkund påverka detta utbud tar du kontakt med din fastighetsägare/förening. Vi får även önskemål om helt digitala utbud och speciella utbud kopplade till fastigheter och föreningar. Vi ser ständigt över våra programpaket och eftersträvar att erbjuda det kunderna efterfrågar.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#180

Postad 14 september 2010 - 14:47

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

Jag kan bara säga att jag är en av dem som INTE förstår varför man skall betala dubbelt för en och samma kanal. En reklamfinansierad sådan.

Jag har 2 specifika frågor till Comhem:

1. Varför har ni så ojämna ljudnivåer på olika analoga kanaler? Jag ringde kundtjänsten en gång och fått höra att ni kan påverka endast de digitala kanalerna. Vilket jag tyckte var struntprat men orkade inte diskutera just då. Ni får ju alla signaler digitalt. Sedan förstör ni dem och skickar vidare analogt. Då kan ni visst ställa in ljudnivåerna.

2. Fråga nummer två är en följdfråga. Varför vill ni ha betald dubbelt för kanaler ni själva får in digitalt? Ni förbättrar ju inte signalen själva. Ni gör ingenting med signalen förutom att ni skickar den vidare. Ni får i princip jobba mer för att förstöra signal och skicka den vidare analogt.

Jag verkligen hoppas på att myndigheterna tar hand om eran monopol så fort det bara går. Skall se vart man skall maila.



1. Vi ber om ursäkt men du har till viss del fått felaktig information om ljudnivåer. Digitalt kan vi inte påverka ljudnivåskillnader, men vi kan till viss del justera ljudet Analogt. Om man upplever detta problem ber vi er kontakta vår kundservice för att anmäla detta fel.

2. Det analoga grundutbud som finns idag är en produkt som fastighetsägarna efterfrågar. Om sedan hyresgästerna vill ha ett större utbud, bättre bild, tillgång till HDTV-kanaler, Video on Demand, etc så behöver man vara kund direkt till Com Hem och det förutsätter ett programkort och en digital-tv mottagare.

De kanaler som finns i analoga grundutbudet är en mix av vad det flertalet tittare vill se och en anpassning av den demografiska sammansättning som finns i de hushåll Com Hem når.
Com Hem vill i högsta grad bidra till digitaliseringen av tv i Sverige och har därför Sveriges bredaste utbud av tv digitalt, likväl som antal HDTV-kanaler och On Demand. Hos Com Hem kan man dessutom själv välja sina kanaler, antingen styckevis eller i paket.

Com Hems instegspaket till digital-tv heter Small. Den består av de fria digitala kanalerna samt SVT HD. Kostnaderna för denna är 39 kr/månaden. Om samtliga kanaler som ingår i det analoga grundutbudet skulle ingå skulle priset vara ett annat och förhindra många att kunna ha råd att komplettera sitt utbud med de kanaler de önskar via vårt Tillvalsutbud eller via On Demand.

Vi har tagit emot förslagen och tagit dessa vidare i organisationen. Vi har inte ett monopol idag, du som kund kan välja bland flertalet operatörer.

Med vänlig hälsning
Johan Åström
Kundservice

#181

Postad 14 september 2010 - 16:36

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
En motfråga ang. det digitala grundutbudet.

Kan vi i vår förening avtala fram att t ex TV3 och Kanal5 ska ingå i vårt digitala grundutbud?

#182

Postad 14 september 2010 - 18:29

Tele2 Sverige
  • Tele2 Sverige
  • Forumräv

  • 523 inlägg
  • 0

En motfråga ang. det digitala grundutbudet.

Kan vi i vår förening avtala fram att t ex TV3 och Kanal5 ska ingå i vårt digitala grundutbud?


Hej,

Vilka analoga kanaler som finns tillgängliga varierar i olika fastigheter och du kan via vår hemsida ta reda på vilka kanaler som finns i din fastighet.

De digitala kanalerna ingår i våra olika abonnemang Digital-tv Small, Medium 8 Favoriter, Medium 8 Favoriter HD, Medium och Large. Man kan även beställa tillvalskanaler från 29:- extra per månad.

Fastighetsägare kan ibland välja att teckna ett gruppavtal med Com Hem, detta kan innebära exempelvis rabatterat pris på något/några av våra abonnemangsformer. Abonnemangen är dock desamma, föreningen kan således inte avtala fram andra abonnemangsformer än de befintliga som Com Hem erbjuder.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice

#183

Postad 14 september 2010 - 18:38

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

En motfråga ang. det digitala grundutbudet.

Kan vi i vår förening avtala fram att t ex TV3 och Kanal5 ska ingå i vårt digitala grundutbud?


Hej igen alla glada televisionsdyrkare.

TV3 och Femman är reklamkanaler och borde förbjudas att avgiftsbeläggas. Kanske via boxers paket i framtiden med DVB-T2.

Tittar just nu på BBC WORLD NEWS....från satellit...avgiftsfritt. Hur kan det vara möjligt ?

#184

Postad 14 september 2010 - 21:04

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Det analoga grundutbud som finns idag är en produkt som fastighetsägarna efterfrågar.

Om sedan hyresgästerna vill ha ett större utbud, bättre bild, tillgång till HD-kanaler, Video on Demand etc så måste man vara kund direkt till Com Hem och det förutsätter ett digitalkort och en CA-modul eller en box. De kanaler som finns i analoga grundutbudet är en mix av vad det flertalet tittare vill se och en anpassning av den demografiska sammansättning som finns i de hushåll Com Hem når.

Kanske dags att undersöka vad era tittare/slutkunder vill ha? De hushåll som har köpt platt-tv på 40" eller större kan omöjligt vara intresserade av ert analoga utbud. Vet ni egentligen hur de analoga kanalerna ser ut på en 40-tummare?

#185

Postad 14 september 2010 - 21:22

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0
Hur skaffar man Säsongskortet till Elitserien...?! :) (har canal +)

Har försök via nätet utan reslutat. Även testa deras jäevla skit telesupport, helvette vilket jeavla skit........!

Redigerat av Timpolanen, 14 september 2010 - 21:23.


#186

Postad 14 september 2010 - 21:24

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Kanske dags att undersöka vad era tittare/slutkunder vill ha? De hushåll som har köpt platt-tv på 40" eller större kan omöjligt vara intresserade av ert analoga utbud. Vet ni egentligen hur de analoga kanalerna ser ut på en 40-tummare?


merparten av tittare har 42" i dag så jag håller med dig

#187

Postad 14 september 2010 - 21:24

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0

Hur skaffar man Säsongskortet till Elitserien...?! :) (har canal +)

Har försök via nätet utan reslutat. Även testa deras jäevla skit telesupport, helvette vilket jeavla skit........!


Finns inget säsongskort längre, har tydligen bytt till nåt som heter canal + max som kostar 449 kr/mån. Rätta mig gärna om jag har fel.

#188

Postad 14 september 2010 - 21:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

  • 4 337 inlägg
  • 0

Hej,

Vilka analoga kanaler som finns tillgängliga varierar i olika fastigheter och du kan via vår hemsida ta reda på vilka kanaler som finns i din fastighet.

De digitala kanalerna ingår i våra olika abonnemang Digital-tv Small, Medium 8 Favoriter, Medium 8 Favoriter HD, Medium och Large. Man kan även beställa tillvalskanaler från 29:- extra per månad.

Fastighetsägare kan ibland välja att teckna ett gruppavtal med Com Hem, detta kan innebära exempelvis rabatterat pris på något/några av våra abonnemangsformer. Abonnemangen är dock desamma, föreningen kan således inte avtala fram andra abonnemangsformer än de befintliga som Com Hem erbjuder.

Med vänlig hälsning
Siméla Lidén
Kundservice


ni kanske ska göra en förfrågan bland alla era comhem fastigheter hyresgästerna i fråga vill ha analogt eller digitalt börja med en omröstning på er hemsida. för analoga hör till de förgångna.

Finns inget säsongskort längre, har tydligen bytt till nåt som heter canal + max som kostar 449 kr/mån. Rätta mig gärna om jag har fel.

va jag hört så har säsongskortet upphört så de stämmer bra det :)

Redigerat av Duckface21, 14 september 2010 - 21:33.


#189

Postad 14 september 2010 - 22:56

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0

Men men..så var det ju...

Startavgift (engångsavgift): 695 kr
Kortavgift: 59 kr/månad
Bindningstid: 24 månader


Samtalade tidigare med CD :s kundtjänst som dock icke ville ej låta mig abbonera på endast HD -kanalerna...det ville jag för en summa på 99 kr mån...nej nej..nix
hade redan ett CD-kort ( "must cary-kortet" ) i mottagaren för SVT-kanaler, samt tv7 funkade därtill.
Jag förklarade för kundtjänst att det bara var att koppla på HD-kanalerna debitera en summa på 99 spänn i 12 mån..men nix.

Men det gick faktist att ordna hos Comhem. Sådetså. - för 99 spänn i 12 månader

Vill ej pröjsa 229 kr för en mängd sket kanaler såsom TV400, cartoon network. Disney kanaler,CNN och sky news, BBC World News som ses gratis, mfl.

Det är inte bara frid och fröjd hos canal digital.

Jo hörni...smaka på följande...kortavgift 59 kr i månaden.
Helt horribelt. Vad kan Canal Digital ha för kostnader för det lilla sketna plastkortet. Svara på det om ni kan. Ett ###### hån.

Ja men då måste du också ha deras box och det skulle jag aldrig acceptera.
Kortavgiften finns hos alla operatörer antingen inbakat eller för sig och är egentligen en krypteringsavgift och har inget med själva kortet att göra.
Namnet som vissa redan börjat använda borde alltså vara krypteringsavgift.
Ska du ta Medium 8 Favoriter HD eller nåt i den stilen hamnar du ändå på minst 229:-/mån + 100-150 för dom analoga = 329-379:- och det är dyrare än Canal Digital med både mindre SD och HD kanaler och låst till en skitbox.
Även om dom är på gång med en CA modul så är det begränsat till dom allra nyaste TV apparaterna enbart och finns knappt nån box som stöder CI+ idag heller så det gör inte situationen mycket bättre.

Redigerat av Leatherface, 14 september 2010 - 23:05.


#190

Postad 14 september 2010 - 23:20

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ja men då måste du också ha deras box och det skulle jag aldrig acceptera.
...
Ska du ta Medium 8 Favoriter HD eller nåt i den stilen hamnar du ändå på minst 229:-/mån + 100-150 för dom analoga = 329-379:- och det är dyrare än Canal Digital med både mindre SD och HD kanaler och låst till en skitbox.


Bara nyfiken, varför tycker du att HDPVR:en är en skitbox? Finns säkert bättre men det är åtminstone den bästa digitalbox jag ägt.

#191

Postad 15 september 2010 - 00:55

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Bara nyfiken, varför tycker du att HDPVR:en är en skitbox? Finns säkert bättre men det är åtminstone den bästa digitalbox jag ägt.

Menar inte läderansiktet canal digitals burk tro ?

Fixas favobuggen och ( brist på ) redigeringmöjligheten är Humaxen grymt bra enligt mitt tycke.

#192

Postad 15 september 2010 - 06:16

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7 299 inlägg
  • 0
Nej Canal Digitals PVR boxar är samma skit dom med och jag har inte CD själv utan jag har Tele2.
Sen handlar det inte bara om boxen är bra eller inte utan det handlar om att man ska kunna välja.

Redigerat av Leatherface, 15 september 2010 - 06:19.


#193

Postad 15 september 2010 - 08:24

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Hej,

Vilka analoga kanaler som finns tillgängliga varierar i olika fastigheter och du kan via vår hemsida ta reda på vilka kanaler som finns i din fastighet.

De digitala kanalerna ingår i våra olika abonnemang Digital-tv Small, Medium 8 Favoriter, Medium 8 Favoriter HD, Medium och Large. Man kan även beställa tillvalskanaler från 29:- extra per månad.

Fastighetsägare kan ibland välja att teckna ett gruppavtal med Com Hem, detta kan innebära exempelvis rabatterat pris på något/några av våra abonnemangsformer. Abonnemangen är dock desamma, föreningen kan således inte avtala fram andra abonnemangsformer än de befintliga som Com Hem erbjuder.


Du säger precis att det går att variera de analoga kanalerna, varför skulle det inte gå att variera de digitala?

Ytterligare fråga om felaktigt svar ovan: Det innebär att min förening skulle kunna avtala fram ett bättre tillvalspris för t ex TV3 och Kanal5, eller tom avtala fram att alla boende i föreningen får dessa kanaler gratis som tillval genom att föreningen betalar det istället?

#194

Postad 15 september 2010 - 08:45

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Ytterligare fråga om felaktigt svar ovan: Det innebär att min förening skulle kunna avtala fram ett bättre tillvalspris för t ex TV3 och Kanal5, eller tom avtala fram att alla boende i föreningen får dessa kanaler gratis som tillval genom att föreningen betalar det istället?


Det går tydligen att avtala på fastighetsägarnivå om att ha digitala kanaler istället för analoga för alla hyresgäster/brf-medlemmar enligt följande:

postat av Latman i en annan tråd i 9/8 2010. Citatet är från ett mail från ComHem.

Här kommer kortfattad information om det gruppavtal vi erbjuder avseende digital-TV Medium 8 Favoriter:

Medium 8 Favoriter består av 18 kanaler, 10 fasta samt 8 valbara på hushållsnivå. Det finns ca 60 kanaler att välja bland och det går bra att byta ut dessa kanaler månadsvis. Avtalet sträcker sig över 36 månader och priset är 97,-/månad exklusive moms/lägenhet i det fall

Föreningen väljer att teckna detta som gruppavtal.
Då föreningen tecknat gruppavtal kan enskild medlem uppgradera sig till högre tjänst, alternativt beställa till extrakanaler och premiumkanaler.
I det fall medlemmen uppgraderar sig till högre tjänst utgår en uppgraderingsrabatt om 150,-. Exempel: Föreningen tecknar Medium 8 Favoriter, ordinarie pris 159,-. Du uppgraderar till Medium 8 Favoriter, ordinarie pris 199,-. Ditt pris blir då 40,-/månad.


I erbjudandet ingår även en kostnadsfri digital-tv-box (standardbox).

Hälsningar



edit: länkade till inlägget

Redigerat av distortion2, 15 september 2010 - 08:46.


#195

Postad 15 september 2010 - 13:03

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Jag körde för en tid sedan testperiod med ert största paket till någon form av rabatterat pris. Kikar inte speciellt mycket på TV men tydligen var det ett misförstånd mellan mig och CH gällande vad som hände när provperioden var slut. Eftersom kunden alltid har fel blev jag givetvis fast med det större och dyrare paketet. Fine. Till min förvåning saknas dock flera av de kanaler jag hade i mitt 8 HD favoriter trots att jag hade tillgång till dem under testperioden. Enligt er support får man alltid tillgång till en massa extra kanaler i början av sådana här perioder vilket jag upplever är rent bedrägeri. Lite som att låta någon provköra en ferrari och när bläcket torkat står kunden där med en fiat...

Hur motiverar ni att ni boostar era produkter under era kunders testperioder?

En tidigare CH-förespråkare som inte är kund längre när avtalen löpt ut.

#196

Postad 15 september 2010 - 13:59

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0

Jag körde för en tid sedan testperiod med ert största paket till någon form av rabatterat pris. Kikar inte speciellt mycket på TV men tydligen var det ett misförstånd mellan mig och CH gällande vad som hände när provperioden var slut. Eftersom kunden alltid har fel blev jag givetvis fast med det större och dyrare paketet. Fine. Till min förvåning saknas dock flera av de kanaler jag hade i mitt 8 HD favoriter trots att jag hade tillgång till dem under testperioden. Enligt er support får man alltid tillgång till en massa extra kanaler i början av sådana här perioder vilket jag upplever är rent bedrägeri. Lite som att låta någon provköra en ferrari och när bläcket torkat står kunden där med en fiat...

Hur motiverar ni att ni boostar era produkter under era kunders testperioder?

En tidigare CH-förespråkare som inte är kund längre när avtalen löpt ut.


Ja comhems large paket är verkligen inte bra,dom lägger tex in espn classic istället för espn america... ja för vem vill se live sport när man kan se gammlt..
Sen är inte ens alla hd kanaler med tycker jag är ett skämt för 300 kr i mån.
Motsvarande paket hos canaldigital dvs familjepaketet med FLER hd kanaler kostar 229 kr i mån.
Så jag förstår din frustration av att ha fastnat i detta dyra paket.

#197

Postad 15 september 2010 - 14:23

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Hur motiverar ni att ni boostar era produkter under era kunders testperioder?

Verkar sjukt att du ska ha "fastnat" i fel paket, borde gå att ändra.

Men att de boostar paketen första två veckorna är det väl inget fel med. Man får "testa" alla filmkanaler. ComHem hoppas så klart att man ska bli sugen på att behålla kanalerna men jag ser det som två gratisveckor att fylla HDPVR:en med så mycket filmer som möjligt :)

Möjligtvis borde det framgå tydligare att alla kanaler är upplåsta de två första veckorna som en teaser som kommer att försvinna sen. Det är nog en hel del nya kunder som inte förstår varför de har så många kanaler och sedan inte förstår varför de plötsligt försvinner.

#198

Postad 15 september 2010 - 15:09

Latman
  • Latman
  • Forumräv

  • 612 inlägg
  • 0

Det är nog en hel del nya kunder som inte förstår varför de har så många kanaler och sedan inte förstår varför de plötsligt försvinner.


Jag var hos psykolog häromdagen efer ha berövats kanalpaketet.

Nu har jag endast HD-paketet kvar, pixlar hit å dit överallt på skärmen.

#199

Postad 15 september 2010 - 15:17

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Enligt kundtjänst sade jag till försent iom att jag redan betalt ett par "stora paketet" fakturor när jag upptäckte att flera av mina tidigare närvarande kanaler saknades (kikar inte så mycket på TV som bekant). Antar det innebär att jag betalar CH-fakturor oftare än jag kikar på TV... Kudos till dem för att de när jag sade till drog av de dubbelfaktureringar som gjorts för kanaler som nu ingick i stora paketet...

Visst är det kul att få fler kanaler under en period men eftersom CH inte kan säga om extrautbudet kommer vara i tre dagar eller en månad blir det ju helt omöjligt att utvärdera deras paket under de s k prova på-perioderna.

#200

Postad 15 september 2010 - 22:09

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

  • 227 inlägg
  • 0
Jag måste få spy ur mig lite galla, jag vet att det inte är ert (ComHem) fel då det i detta fall är Viasat som sköter programpaketeringen. Men NI som vidaredistributör måste väl ändå kunna påverka Viasat till viss del?

Det som stör mig är följande, jag sitter idag och betalar närmare 600kr för TV i månaden (596kr för att vara exakt) av dessa 596kr så betalar jag 239kr för 1 enda kanal kan man säga (Viasat HD). Detta för att jag verkligen vill se dom FÅ golfsändningar som kablas ut i HD-kvalitet, jag har givetvis även Viasat Golf. Varför i herrans namn kan man inte baka in Viasat HD (som ändå är en "Best-Of" kanal) i HD-Paketet? Nu när ni har lanserat Viasat Premier Leauge HD så kör ni ju samma match på båda kanalerna samtidigt, den ena med svenska kommentatorer och den andra med engelska, mina kära Golf HD-sändningar har reducerats från 12 timmar, ner till 8 timmar och nu sedan Viasat Premier Leauge HD lanserades ner till 4 timmar per vecka... 239kr för 4 timmar intressant sänding per vecka är HUTLÖST, jag är inte ett dugg intresserad av dom andra sportkanalerna som ingår i Viasat Sportpaketet HD.

Baka in Viasat HD i HD-Paketet eller gör den valbar som separat kanal åtmindstånde, TRYCK PÅ VIASAT!!!!!

Jag sitter idag och betalar för följande paket/kanaler:
Medium 8 Favouriter
HD-Paketet
Viasat Golf
Viasat Sportpaketet HD

159+99+99+239=596kr ... HEEEEEEELT STÖRT! (till det tillkommer ju sedan en skön kortavgift och TV-licens :) )

Redigerat av ClarkOne, 15 september 2010 - 22:18.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.