Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii- Problem

284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Remote (Wii) (Original) (Handkontroller) 3 8,6 (9) Inga priser
Nintendo Wii Nunchuk (Wii) (Original) (Handkontroller) 4 9 (18) 100:-
Nintendo Wii Classic Controller (Wii) (Original) (Handkontroller) 2 8 (10) Inga priser
23 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 7 år sedan
Officiell tråd - Nintendo Wii (2707 inlägg) 9 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 13 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 13 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 13 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 13 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 14 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 14 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 15 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 16 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 16 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 16 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 16 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 17 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 17 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 17 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 17 år sedan

#251

Postad 25 september 2008 - 22:21

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

maila bergsala, dom kommer att byta ut det åt dig, vanligt fel.



Får man fråga varför just bergsala ?
Ska jag inte kontakta där jag köpt det ? :P

Har inte ens någon aning om vad bergsala är :)

#252

Postad 25 september 2008 - 22:25

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Har inte ens någon aning om vad bergsala är :P

Bergsala är svenska generalagenten för Nintendo i Sverige/Norden.

Har själv en tjutande/brummande nätdel, men har inte brytt mig om att byta ut den. Låter endast när Wii:t är avstängt för mig.

#253

Postad 26 september 2008 - 06:00

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Igår natt blev jag trött på ljudet från ström klumpen och bestämde mig för att dra ut kontakten och sen sätta in den och se ifall den blev tyst. Och jovisst blev den tyst för hela Wii:t gick i sönder!!! . Lampan på wii:t lyser inte och något har gått sönder. Wii sport sitter i wii:t också!! jag kan inte få ut det <_<

Ringa Nintendo eller tillbaka till affären där det köptes ?


Mvh

#254

Postad 25 oktober 2008 - 14:02

e2zippo
  • e2zippo
  • Användare

  • 168 inlägg
  • 0
Jag har ett problem som är väldigt irriterande. Jag har köpt en Wii-mote från USA. Och den verkar inte vilja fungera som den ska. Min orginal-wii-mote som följde med konsolen hoppar igång bara jag trycker på den. Men för att få fart på den andra måste jag gå in i controller settings och och ta reconnect hela tiden!

Tex på Guitar Hero 3, först reconnectar jag så att båda kontrollerna finns med ute i wii-menyn, startar sedan spelet och sen när man ska köra multiplayer så måste jag göra samma sak igen, den ena wii-moten har stängt av sig och det enda sättet att få fart på den igen är att gå in och reconnecta. Så ska det väl ändå inte vara?

Vad har jag förstått så ska wii-motes inte vara regionskodade?

/Martin

EDIT: hittade på vad som var felet, jag hade inte synkat den nya kontrollern riktigt, läste på en guide :huh:

Redigerat av e2zippo, 25 oktober 2008 - 15:03.


#255

Postad 02 november 2008 - 13:49

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Igår natt blev jag trött på ljudet från ström klumpen och bestämde mig för att dra ut kontakten och sen sätta in den och se ifall den blev tyst. Och jovisst blev den tyst för hela Wii:t gick i sönder!!! . Lampan på wii:t lyser inte och något har gått sönder. Wii sport sitter i wii:t också!! jag kan inte få ut det :)

Ringa Nintendo eller tillbaka till affären där det köptes ?


Mvh


Har du garanti kvar och köpt den i en hyfsat seriös butik tycker jag att du ska gå till dem med Wii:t. Om garantin är slut så skulle jag ha ringt till Bergsala (nintendo) och klagat. När jag var i kontakt med bergsala var de iaf hjälpsamma och trevliga, jag skickade med ett litet brev där jag förklarade vad som var fel och att jag var lite besviken över att Wii:t gått sönder (för det gjorde ju aldrig nes m.m) fick faktiskt rätt bra rabatt på reparationen (min garanti hade gått ut). Lycka till!

Väl Mött!
/Skorpan

#256

Postad 28 december 2008 - 09:35

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Jag har lyckats klanta bort connection med båda Wii-remotarna,ingen får nån täckning till konsollen.
Hittar inte bruksen så jag kan inte hitta felet,har testat att resynka på den röda knappen men det går inte.
Nån vänlig jäl som kan hjälpa mig..

#257

Postad 03 maj 2009 - 15:50

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
Min wii har slutat läsa skivor totalt. ibland blir det bara ett frågetecken att den inte kan läsa skivan och ibland blir skärmen svart och medelandet "an error has occured. press the eject button and remove the disc, then turn the wii console off and refer to the wii operartions manual for help troubleshooting"

har detta hänt någon annan? maskinen e över två år gammal. kan man få detta som garantiärende? felet gäller både wii och gc skivor

#258

Postad 03 maj 2009 - 20:53

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Fluffcarl: Det låter som din läsare börjar gå sönder. Ring till Nintendo Bergsala och beskriv ditt ärende.

Min var 2år gammal när den blev så och jag fick en ny läsare i den. Tog bara några dagar, så riktigt bra service från Bergsala.

#259

Postad 04 maj 2009 - 00:50

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
tack pip ska kolla det imorgon. ska man ta bort homebrewchanal innan man skickar in den? ;)

#260

Postad 26 september 2009 - 09:37

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Huvudströmmen här hemma stängdes av och sedan gick den på 3 min efteråt.
Efter detta så är mitt Wii stendött. Kan det vara klumpen på strömsladden som laggt av eller är det så illa att Wii:t inte klarade av detta och lämnade in för gött? Nån som vart med om samma?=

#261

Postad 27 september 2009 - 10:43

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Huvudströmmen här hemma stängdes av och sedan gick den på 3 min efteråt.
Efter detta så är mitt Wii stendött. Kan det vara klumpen på strömsladden som laggt av eller är det så illa att Wii:t inte klarade av detta och lämnade in för gött? Nån som vart med om samma?=


Jag har råkat ut för liknande, ofta brukar det hjälpa att låta strömklumpen vara urdragen en längre stund (halvtimme, timme kanske), så brukar det funka. Annars kan det nog vara så illa att klumpen är kass. Har du möjlighet att mäta strömmen ut från klumpen?

#262

Postad 27 september 2009 - 11:19

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0

Huvudströmmen här hemma stängdes av och sedan gick den på 3 min efteråt.
Efter detta så är mitt Wii stendött. Kan det vara klumpen på strömsladden som laggt av eller är det så illa att Wii:t inte klarade av detta och lämnade in för gött? Nån som vart med om samma?=


efterssom wiiet är ojordat så finns det stor risk för att transformatorn pajjade när strömmen gick

#263

Postad 28 september 2009 - 09:11

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

efterssom wiiet är ojordat så finns det stor risk för att transformatorn pajjade när strömmen gick

OK, nästan så att jag hoppas på transformatorn för den borde man kunna shoppa löst.
Precis köpt Wii fit och massa annat så jag hoppas inte konsolen har dött.

Redigerat av PBateman, 28 september 2009 - 09:13.


#264

Postad 21 november 2009 - 17:18

pimmen
  • pimmen
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
jag har precis köpt mig ett wii black edition, och såhär långt fungerar allt fint, fast det är en sak jag inte riktigt får fart på, jag skulle vilja ha det kopplat direkt till förstärkaren som är en marantz sr4003, xbox 360 och PCH är kopplat via hdmi input portarna och därifån oxå output till tv:n, fungerar det inte att få component signalen från wii:et att gå ut via den hdmi:n oxå? och vad heter i så fall den källan i stärkaren? ljudet får jag fart på men ingen bild, snälla hjälp mig luska ut detta, vill inte lyssna via tv:n :)

#265

Postad 17 december 2009 - 22:56

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

  • 1 292 inlägg
  • 0
Jag har en Onkyo TX-SR 875 som jag kopplade in mitt Wii Black Edition i med komponentkabel. Det fungerar utmärkt med både ljud o bild!!

Är väl inte alla stärkare som klarar att skicka vidare komponentsignaler via HDMI??!! Kan du inte koppla komponent in i stärkaren, sen komponent ut mellan stärkare och tv i så fall??

Redigerat av Z-man75, 17 december 2009 - 22:58.


#266

Postad 18 december 2009 - 07:30

pimmen
  • pimmen
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
det e just detta jag gjort, o det funkar ju som en dröm det oxå..

#267

Postad 26 december 2009 - 11:22

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Nu stör jag lite. har inte orkat läsa igenom hela forumet men min almäna fråga är
Nintendo Wii det vita är det mest ljud problem/nivåer och liknande som varit ett problem? eller något mer stort?
Även fått uppfattningen om att det varit problem efter att man dratig ut huvudströmmen ur konsolen, stämmer det och hur kan man komma runt det... ALLTSÅ Hur stänger man av ett Nintendo Wii på korekt sätt?

Jag väntar få hem mitt antingen precis innan eller efter nyår tillsammans med ett balance board... nu skall kilorna tränas bort och nacken bli bra.

Men som sagt det kostar pengar och därför hoppas jag hitta en så bra funktion tillsammans med Wii som möligt, utan att det går sönder för att jag drar ut sladden.
Naturligtvis kommer jag läsa handboken i hopp om tips och skötselfunktioner. Men ni här verkar ju så insatta så ni kanske kan hjälpa till en smula?

Tack på förhnad
/Palseger

#268

Postad 27 december 2009 - 21:32

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Jag har ett problem, fick ett Wii i julklapp, när jag ska spela gamla 8 bitars spel så blir bilden helt mongo. Har testat med vhs kabeln > förstärkare > komponent/hdmi > TV. Samt komponent > förstärkare > komponent/hdmi > tv. Har testat att ställa om inställningarna i förstärkaren men det är likadant hela tiden. Att spela "vanliga" spel går alldeles utmärkt (skalar tom upp till 1080P). Har inte testat SNES spel då jag inte har någon kontroll till det än. Det fungerar säkert om man stoppar in den direkt i tv:n men det vill jag ju inte!

Nån annan som haft samma problem?

Edit: tror jag hittat lösningen:
If you are experiencing display issues (dim, blank or half-blank screen, ghosted image, etc.) with a Virtual Console game while using the Component Video Cable, please read the following:

Some Virtual Console games default to displaying 240 lines of video. Some HD TV's are unable to display a signal with only 240 lines. Try the steps below to set the Wii to output 480 lines of video, which may solve the problem:

While on the Wii Channel Menu (main screen of the Wii), connect a Nunchuk to Wii Remote.
Select the Virtual Console game from the Wii menu, then select "Start" to begin the game.
When the game starts, press the Home button on the Wii Remote. (In many games, the music can be heard when the game starts.)
Select "Operations Manual" from the Home menu.
Press the Z + A + 2 Button simultaneously (the Z Button is on the Nunchuk). A sound will be heard if the button combination has been entered correctly.
Close the Home menu. The game should now display correctly. Note: You will not have to do this the next time you play, as the Wii console will remember these settings.
If the Virtual Console game is still not displaying properly, but all other games work fine, please call 1-800-255-3700 so that we may assist you further.

Ska testa den strax

Edit 2: problem löst.. dock så gillar tvn inte Super Mario 3 så jätte mycke..

Redigerat av Majorglenn, 27 december 2009 - 22:20.


#269

Postad 27 december 2009 - 21:34

Pip
  • Pip
  • Veteran

  • 1 792 inlägg
  • 0
Inget bekymmer med den vita versionen av Wii. Har dragit ut strömkabel från baksidan många gånger utan att det hänt något.

#270

Postad 29 december 2009 - 13:44

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Inget bekymmer med den vita versionen av Wii. Har dragit ut strömkabel från baksidan många gånger utan att det hänt något.


Va jätte bra. får hem mitt i morgon och väntr även då få wii fitt plus och EA Sports Active
fanns ju jätte mycket små träningsvertioner här och var. men Wii verkar ju vara en bra konsol och har man inte tid att träna ute så kan man ju åtminstonde röra lite extra på sig hemma.

Tack i alla fall. känns skönt att kunna dra ur den när man inte använder den. bor på landet och vissa perioder på året ÅSKAR det ganska mycket. dock ganska skonade 2009. :)

#271

Postad 04 januari 2010 - 17:31

palseger
  • palseger
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!

Nätadaptern är paj.... :)
Varför... Jag fick precis hem mitt wii i dag på eftermiddagen. Orkade inte engagera mig direkt och nu står jag här med en trasig nätadapter och vet inte vem man kan åka till i morgon och köpa en ny.

Ja jag skall reklamera den. men jag vill ha en ny i morgon och se så resten av utrustningen är ok...
:lol:

:P

#272

Postad 09 januari 2010 - 00:10

Lemony
  • Lemony
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

NNNNNNNNNNNNNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!

Nätadaptern är paj.... :)
Varför... Jag fick precis hem mitt wii i dag på eftermiddagen. Orkade inte engagera mig direkt och nu står jag här med en trasig nätadapter och vet inte vem man kan åka till i morgon och köpa en ny.

Ja jag skall reklamera den. men jag vill ha en ny i morgon och se så resten av utrustningen är ok...
:)

:wub:


Din lokala spelbutik bör ha en.

Kompisen köpte Wii Black Edition från CDON och fick en gråimporterat Wii med engelsk strömadapter. Han fick en svensk strömadapter skickad till sig efter kontakt med CDON och den var helt död. Han fick en ny och den var lika död den med. Den tredje strömadaptern fungerade dock...

Det jag vill säga är att kvaliteten på dessa är under all kritik då det finns hur mycket som helst att läsa om just felande strömadapters.

#273

Postad 26 maj 2010 - 07:40

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Fick också en engelsk strömadapter med mitt Wii, schysst av butiken att inte skriva att det var en UK variant man hade skickat. Nu kunde jag inte testa min Wii igårkväll, blir till att leta en adapter hos min lokala radioaffär. Eller kan man köpa en på nätet någonstans ?

#274

Postad 23 augusti 2010 - 21:13

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt ett begagnat Wii, men ägaren innan mig har lagt in någon PIN-kod så jag kan inte ändra något. Hur fan blir jag av med den?

#275

Postad 23 augusti 2010 - 21:23

monkie79
  • monkie79
  • Användare

  • 105 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt ett begagnat Wii, men ägaren innan mig har lagt in någon PIN-kod så jag kan inte ändra något. Hur fan blir jag av med den?

Kanske kontakta förra ägaren?

#276

Postad 23 augusti 2010 - 21:25

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

Kanske kontakta förra ägaren?

Jo, jag försöker med det... men jag vill ha svar NU! :)

#277

Postad 24 augusti 2010 - 17:33

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
[email protected]

Dvs om du nu inte får tag i förra ägaren eller att inte han heller har någon koll på vilken pin det är

#278

Postad 24 augusti 2010 - 20:35

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0

[email protected]

Dvs om du nu inte får tag i förra ägaren eller att inte han heller har någon koll på vilken pin det är

Ah, ok. Tack! Den förra ägaren hade ingen aning om någon PIN-kod, vilket verkar lite märkligt.

#279

Postad 17 november 2011 - 07:58

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Någon som vet varför man ibland får så hög ljudvolym på sin WIi ?
Har den kopplad till en Onkyo förstärkare 1007, det spelar ingen roll om jag skruvar ner volymen på min, det är som att den kör ut på max volym ändå, jättemärkligt problem. Det händer inte alltid heller.

#280

Postad 30 juni 2013 - 07:53

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
väcker liv i denna tråden igen! det är så att jag inte haft mitt Wii igång på ett par månader och nu när jag skulle starta upp kontrollerna så va dom helt döda,jag byta till nya batteri till dom och då blinkar dom bara innan dom dör igen..någon som vet vad felet kan vara??

#281

Postad 30 juni 2013 - 08:36

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Låter som du behöver synka dom till wiiet igen. Testa.

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 30 juni 2013 - 08:38.


#282

Postad 30 juni 2013 - 08:57

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
jag har provat att trycka på sync knappen på den ena kontrollen men det är samma sak igen,den blinkar sen dör den...

#283

Postad 30 juni 2013 - 09:16

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Tryckt på både kontroll och wiit?

#284

Postad 30 juni 2013 - 09:23

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0

Tryckt på både kontroll och wiit?

glömde sync knappen på wiiet :ph34r: , nu funkar det :)

Redigerat av MikeVKR, 30 juni 2013 - 09:29.


#285

Postad 01 juli 2013 - 10:29

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Härligt. Tyckte jag kände igen problemet då vi kör samma kontroller till Wii och Wii u.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.