Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Super Mario Galaxy

183 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Mario Galaxy? (86 medlem(mar) har röstat)

Sätt betyg från 1 till 5

  1. 1 (2 röster [2.33%])

    Procent av omröstning: 2.33%

  2. 2 (1 röster [1.16%])

    Procent av omröstning: 1.16%

  3. 3 (6 röster [6.98%])

    Procent av omröstning: 6.98%

  4. 4 (6 röster [6.98%])

    Procent av omröstning: 6.98%

  5. 5 (71 röster [82.56%])

    Procent av omröstning: 82.56%

Rösta Gäster kan inte rösta
Super Mario Galaxy (Wii) (Nintendo Wii-spel) 8 9,15 (33) 699:-

#51

Postad 17 november 2007 - 10:09

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Vad är ett barnspel idag? Rayman? Sannerligen kan det spelas av barn, men uppenbarligen kan man även gilla det som vuxen. Wii Sports? Så simpelt att ett barn kan klara av det, ändå spelas det av 80 åringar.
Är ett spel ett barnspel så fort det är tecknat och inte innehåller vapen? Knappast.
Är Mario Galaxy ett barnspel? Inte en chans. För komplicerat för ett barn och för enkelt att avnjuta för en vuxen.

Här har du ett äkta barnspel. Det kryllar av dem på DS ;)


Tycker mario lyser upp spelvärlden med detta fantastiska o magiska spel.Nuförtiden (som jag sagt innan) ska allt bara handla om pistoler, granater, ryssar och aliens.Tycker det är otroligt tråkigt med spel som Rainbow six, COD, COD2,COD3, COD4, ghost recon etc etc etc.Varför är det så häftigt o mature att spela ett spel som bara handlar om en sak....DÖDA........D__Ö__D__A??

#52

Postad 17 november 2007 - 10:38

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Gillar inte FPS, gillar inte döda-döda-spel(mitt ord för FPS) generellt. Föredrar nytänkande spel såsom Katamari, Wii Sports etc. Tyckte inte Mario var bra bara, sjukt besviken. Kan inte Nintendo leverera mer än detta så får det vara för mig.

#53

Postad 17 november 2007 - 10:40

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Vad gör man med "A"? Hoppar?


Hoppar och pratar med "saker".
Förstår inte heller kritiken och jag har spelat spelet.


Pratet känns jobbig, ingen action. Förstör spelet tycker jag.

Lovar att inte gnälla mer

#54

Postad 17 november 2007 - 10:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
du får gnälla hur mycket du vill.Jag själv gnäller väldigt mycket över denna HYPE och vuxenstatus för att man spelar FPS krigsspel.Du gillade inte mario 64 vilket jag tycker är det bästa spelet jag någonsin spelet.Smaken är som baken och det är bara att acceptera det ;).

#55

Postad 17 november 2007 - 10:56

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

  • 1 482 inlägg
  • 0
Jag gillade Mario64 men inte Mario sunshine.
Skillnaden beror nog på att det var för stora världar i Sunshine.
Hur skulle ni jämföra Galaxy med dessa? Är det stora världar i galaxy?

#56

Postad 17 november 2007 - 13:31

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Jääklar vad roligt spelet är!! Och snyggt som tusan, för att vara Wii åtminstone! Kan nog bli årets bästa spel...

#57

Postad 17 november 2007 - 14:05

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag gillade Mario64 men inte Mario sunshine.
Skillnaden beror nog på att det var för stora världar i Sunshine.
Hur skulle ni jämföra Galaxy med dessa? Är det stora världar i galaxy?

Påminner mer om gamla Mario. Tänker mer på att power-ups som finns. Dom försvann delvis i Super Mario 64 och helt i Super Mario Sunshine. Det är tillbaka i Super Mario Galaxy. Banornar är uppbyggda på samma sätt som i SM64 och SMS. Skillnade är att en banor är uppdelad i små banor som du flyger fram och tillbaka i.

Redigerat av basselito, 17 november 2007 - 14:06.


#58

Postad 17 november 2007 - 14:08

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Gillar inte FPS, gillar inte döda-döda-spel(mitt ord för FPS) generellt. Föredrar nytänkande spel såsom Katamari, Wii Sports etc. Tyckte inte Mario var bra bara, sjukt besviken. Kan inte Nintendo leverera mer än detta så får det vara för mig.


Då måste du ju ändå förstå att det inte är spelet i sig det är fel på utan genren (du gillar helt enkelt inte plattformsspel).

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 17 november 2007 - 14:09.


#59

Postad 17 november 2007 - 15:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jag själv gnäller väldigt mycket över denna HYPE och vuxenstatus för att man spelar FPS krigsspel.

..VIlket börjar gå mig aningen på nerverna nu Ray. Jag tror du har gjort din poäng klar :(

Kan nog bli årets bästa spel...

Enligt Gamerankings så är det tidernas bästa spel.

http://www.gameranki....asp?rankings=y

Jag menar..97,8%. Det är helt j-vla otroligt ;) :D . Och det på 30 recensioner. En recension till och det inte åker under 97,6% så har det slagit Ocarina of Time (som har 31 recensioner) som världens bästa spel genom gamerankings tider. Det har redan slått Super Mario 64. Fantastiskt.

#60

Postad 17 november 2007 - 15:45

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Ja, men det ÄR verkligen ett fantastiskt spel. Fortfarande håller jag dock Super Mario World och Super Mario Bros 3 som de två bästa spelen i serien, det förstnämnda är allra bäst. Galaxy kommer strax efter dessa, och ytterligare lite efter Galaxy kommer Super Mario Bros och Super Mario 64.

Min lista (över de bästa Mario-spelen):

1) Super Mario World
2) Super Mario Bros 3
3) Super Mario Galaxy
4) Super Mario 64
5) Super Mario Bros
6) Super Mario Bros 2

Super Mario Sunshine har jag faktiskt aldrig testat, men ska nog göra det någon gång.

Redigerat av matte76, 17 november 2007 - 16:19.


#61

Postad 17 november 2007 - 17:29

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Har inte spelat mycket mario sunshine alls faktiskt, men jämfört med mario 64 tycker jag faktiskt att Galaxy är bättre än så länge (missförstå mig inte, M64 var grymt bra, men detta känns som ett ännu bättre hantverk på något sätt). Världarna är precis lagom stora och variationen och tempot är högt (tror tt jag redan sagt detta). Sedan är ju musiken fantastisk! Kameran stör mig inte så mycket, det är mest en fråga om att vänja sig, jag har tryckt i fel riktingar många gånger när jag varit uppochner. Men det är bara för att jag är ovan, egentligen är ju kontrollerna väldigt logiska, jag är van andra plattformsspel där man alltid trycker framåt för att karaktären ska gå framåt ur sin synvinkel sedd. Detta är ju egentligen bättre.

Skulle nog säga att SMG är ett om kanske inte det bästa spelet genom tiderna! Har nog aldrig haft så här kul när jag spelat ett spel, jag sitter med ett litet leende på läpparna hela tiden. Rayman är ju visserligen också otroligt skoj men egentligen bara när man spelar med några polare så det räknas kanske inte... Hur som helst, rankingen på gamerankings är inte på något sätt orättvist om du frågar mig!

#62

Postad 17 november 2007 - 18:11

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
...en vecka till löning (läs: pank) och spelet kostar 499:- på MediaMarkt...Jag gråter...men tur att man fyller år om ett par veckor ;) vilket BORDE betyda Mario Galaxy i spelhyllan hemma. Annars...

Redigerat av MrSpokk, 17 november 2007 - 18:12.


#63

Postad 17 november 2007 - 21:17

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
bättre än mario 64 är det nog inte =) ni får tänka att mario 64 kom för 11 års sedan =) det var sjukt revolutionerande när det kom, och så jättestor skillnad e det faktiskt inte =) tycker jag.. Mario 64 gav mer glädje än galaxy, men detta spelet är väldigt bra! jag ger det en 4, pga att det finns spel som är bättre =)

#64

Postad 17 november 2007 - 22:17

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Var tvungen att köpa spelet idag då det har blivit så hyllat, har bara spelat några timmar än men fan va sjukt det känns att gå upp och ner å på sidor mm mm, kommer på mig själv med att sitta å luta på huvudet hela tiden :) ligger fö på en stark 3a nu men som sagt har inte spelat så mycket än.

#65

Postad 18 november 2007 - 11:04

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Om man betänkar att det är mediet spel vi talar om så är detta ingenting annat än en solklar 5:a. Det känns som att de tagit Super Mario 64, pumpat det fullt av ryssfemmor och lagt till en ny dimension. Vad får man då? Jo, en saftig titel som erbjuder skoj från första stund i 4D (nästan i alla fall).

#66

Postad 19 november 2007 - 11:03

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Jag tycker att spelet (än så länge) är för lätt, inga stora utmaningar, man får aldrig stanna upp och tänka "hmm, hur ska man göra detta", känns som att vår käre Mario går på ectasy.
Dock så säger jag inte att spelet är dåligt, det är riktigt riktigt kul, bästa Mario-spelet jag kört.

Har än så länge fått 3 super/mega stars (eller vad hette det?), dvs klarat 3 galaxer.
Nu kommer jag inte ihåg vad allt heter/är uppbyggt, galax (s###### världen?), planet (själva banan i världen?).
Jag har en fråga ang. stjänorna i galaxen/planeterna. När man har kört vissa galaxer/planeter så får man upp en liten ruta där det står att galaxen/planeten är klar, samt att man får lite kungakrona vid galaxen/världen, på de ställen man inte får denna lilla krona, innebär det att man inte är klar där då? Jag har plockat alla stjärnor men man kanske ska samla lite mynt också på varje bana, någon som vet?

// issue

#67

Postad 19 november 2007 - 11:48

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag har en fråga ang. stjänorna i galaxen/planeterna. När man har kört vissa galaxer/planeter så får man upp en liten ruta där det står att galaxen/planeten är klar, samt att man får lite kungakrona vid galaxen/världen, på de ställen man inte får denna lilla krona, innebär det att man inte är klar där då? Jag har plockat alla stjärnor men man kanske ska samla lite mynt också på varje bana, någon som vet?

// issue

Ok det är på detta sättet Mario kan vara svårt.

Spoiler

Redigerat av basselito, 19 november 2007 - 11:48.


#68

Postad 19 november 2007 - 11:56

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

Jag har en fråga ang. stjänorna i galaxen/planeterna. När man har kört vissa galaxer/planeter så får man upp en liten ruta där det står att galaxen/planeten är klar, samt att man får lite kungakrona vid galaxen/världen, på de ställen man inte får denna lilla krona, innebär det att man inte är klar där då? Jag har plockat alla stjärnor men man kanske ska samla lite mynt också på varje bana, någon som vet?

// issue

Ok det är på detta sättet Mario kan vara svårt.

Spoiler


Spoiler


#69

Postad 19 november 2007 - 12:05

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Spoiler


#70

Postad 19 november 2007 - 13:31

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Shit vad jobbigt! Samma sak dom i Mario 64, man hittar alla som behövs men vill hitta alla och spenderar massvis med timmar på att härja runt på jobbiga banor och leta. Finns sämre tidsfördriv :)

#71

Postad 19 november 2007 - 13:36

Aleksem
  • Aleksem
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Älskar den egna gravitationen som alla små-planeter har :) Lyckas man hoppa bra mellan t.ex. tre "kroppar" så kan man få en riktigt tuff skruvad hopp-bana! En gång lyckades jag hoppa två varv runt det lilla svamprymdskeppet (Z-A-hopp) :)

Ger det lätt 5/5, Snacka om att detta inte kom en dag för tidigt!

#72

Postad 19 november 2007 - 21:02

Megapolaren
  • Megapolaren
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag som ivrigt spelat både Mario 64 och Sunchineåste säga att detta speler verkligen är riktigt bra. Det är hittils betydligt mer varierande än dom tidigare 3D Mario spelen, det är lite mindre värdar till storleken sett, men istället finns det fler värdar till antalet sett. Riktigt roligt.

Men när Mario skall simma så tycker jag kontrollen är svår, framförallt saknar jag möjligheten att själv kontrollera kameran.

Sen ett tips till alla Mario-sugna: Senast idag sålde Siba spelet för 449 kronor i butik!

#73

Postad 19 november 2007 - 23:48

Unregisteredc7f7e317
  • Unregisteredc7f7e317
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Har lirat en del av spelet nu och måste säga att det är underbart gulligt man blir glad när man spela detta spel :rolleyes: Tom min flickvän tycker om det:P

#74

Postad 20 november 2007 - 08:20

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Spoiler


Helt klart en femma i betyg! :rolleyes:

#75

Postad 20 november 2007 - 09:05

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Japp, allt annat än en 5:a är ett hån mot spelet. Det är även en 10:a på en 10-skala. Det är dock inte det bästa Mario-spelet genom tiderna, Super Mario World och Super Mario Bros 3 kommer före. Men det är ändå ett av de 10 bästa spelen som någonsin gjorts! :rolleyes:

#76

Postad 20 november 2007 - 09:21

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja håller spelet högre än både SMW och SMB3 faktikst.
Jag anser att de är de bästa Mario spelet hitills.

:rolleyes:

#77

Postad 20 november 2007 - 11:54

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
så här rankar jag super mario spelen

1.mario 64
2.mario world
3.super mario 2
4.super mario 1
5.super mario 3
6.mario sunshine

Alla mario spelen var mycket bra.Varför jag la sunshine sist är för att jag inte gillade vatten-sprutar grejen.Mario sunshine var ändå bra o charmigt men en liten besvikelse.Hoppas mario galaxy blir skitbra som alla säger.

#78

Postad 20 november 2007 - 13:14

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Smaksak givetvis, men visst är Super Mario 3 betydligt bättre än 2...och även lite bättre än 1. 64 är bra men inte bättre än Galaxy, 3 eller SMW.

#79

Postad 20 november 2007 - 13:27

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
själv hade jag riktigt roligt med 2an kommer jag ihåg.3an gilla jag inte så mycket, vet inte varför.Visst kanske det är bättre än 1an men 1an är ju ändå där det hela startade och det var ju hur kul som helst o spela men en gubbe som hoppade runt på skärmen för första gången i mitt liv :).

#80

Postad 20 november 2007 - 14:16

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Även om ja håller Super Mario Bros 3 som bättre än 2an, så har ja nog haft mer roligt med 2an.
Så ja får svårt att rangordna dem. :)

#81

Postad 20 november 2007 - 15:47

yonaz333
  • yonaz333
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0
1. Mario Galaxy* (Inte lika revolutionerande som Mario 64 var men ändå bätre)
2. SMB3
3. Mario 64
4. SMW
5. SMW2: Yoshis Island (Kan diskuteras om det verkligen är ett "riktigt" mario-spel dock)
6. SMB1/SMB2 aka Lost Levels
7. SMB2 aka Doki Doki Panic

*Jag har bara kommit ungefär halvvägs i spelet men än så länge är det aldeles underbart :)

#82

Postad 20 november 2007 - 16:44

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Förtjänar att ligga etta på Gamerankings. Hela spelet utstrålar spelglädje från första sekund. Enda som är dåligt med det är att det tar slut.
Hade det funnits nobelpris i spel borde Miyamoto ha vunnit ett par vid det här laget :)

#83

Postad 20 november 2007 - 20:52

Vaargen77
  • Vaargen77
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Har 34 stjärnor nu, vill bara ha mer å mer å meeeeer :wub:
Jag irriterade mig lite på A-tryckandet i början jag med, jag är ju van de gamla mariospelen där man bara startar och får springa runt direkt utan tjafs, men efter att ha kommit lite in i spelet så blir det faktiskt rätt lagom med dialog.
Har även lagt märke till att det är ganska lätt ibland, men det passar mig då jag har dåligt tålamod och dessutom är ganska dålig på plattformsspel.
Hade inte gjort nåt om det hade varit bowsers 7 ungar istället för baby bowser, men det är inget som stör ändå.
Älskar allt som påminner om super mario bros, frågeteckenboxar, tegel, klassisk mariomusik, goombas, you name it.
Detta spel kommer nog aldrig överträffas, iaf inte på wii. Nästa steg är nog Mario-Virtual Reality med 3D-glasögon och tillhörande dansmatta med antigravitationsfält att sväva över ;)


Förövrigt finns spelet på Gamestop för 699:-, som hittat :)

#84

Postad 20 november 2007 - 22:36

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Förövrigt finns spelet på Gamestop för 699:-, som hittat ;)

:D :blush: :lol:, köpte det för 479 kr på elgiganten.

Redigerat av rayko, 20 november 2007 - 22:37.


#85

Postad 21 november 2007 - 07:14

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Köpte mitt för 449 kr på Siba, billigast i Sverige?

#86

Postad 21 november 2007 - 09:41

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Köpte mitt för 449 kr på Siba, billigast i Sverige?

:D ;) jag passerade där men jag trodde elgiganten skulle vara billigast.

#87

Postad 21 november 2007 - 10:32

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Elgitanten tar 439kr Collect@Store.

Ja gav 499 på MediaMarkt men de drabbar ingen fattig.
Betalar hellre 60kr extra på MM där de har trevlig personal än
går till ElGiganten där de inte har riktigt lika bra personal ;)

#88

Postad 21 november 2007 - 10:51

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Raynilsson: Misströsta inte, spelet är ju lätt värt ett par hundra mer än du gav, så bra är det! Jag köpte faktiskt SMG på Elgiganten.se först, totalt 479 kr, men eftersom de tar tid på sig att skicka (beställde det den 13/11! Har fortfarande inte fått det) så köpte jag det på plats i en Siba-butik istället. Billigare blev det också! Ska återlämna exet jag får från Elgiganten så fort jag får det, man har ju 14 dagars ångerrätt vid distansköp.

#89

Postad 21 november 2007 - 11:29

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Men har inte din Elgiganten butik en Collect@Store tjänst?
Dvs köp på nätet men hämta direkt i butiken.

#90

Postad 21 november 2007 - 11:33

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Fick det två dagar innan släpp från gameshop för 499:- tror jag... Utan tvekan värt det! Nu har verkligen MP3spelandet stagnerat och det är SMG för hela slanten som gäller! Fruktansvärt kul spel! Tycker att det utan tvekan hör hemma som nummer ett! Man spelar med ett leende på läpparna hela tiden! Förstår inte hur Nintendo ska kunna toppa detta spel.

#91

Postad 21 november 2007 - 11:34

FiRREN
  • FiRREN
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Köpte mitt på mediamarkt i västerås, 429:- ;)

#92

Postad 21 november 2007 - 14:38

yonaz333
  • yonaz333
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Fick det två dagar innan släpp från gameshop för 499:- tror jag... Utan tvekan värt det! Nu har verkligen MP3spelandet stagnerat och det är SMG för hela slanten som gäller! Fruktansvärt kul spel! Tycker att det utan tvekan hör hemma som nummer ett! Man spelar med ett leende på läpparna hela tiden! Förstår inte hur Nintendo ska kunna toppa detta spel.


Ja med så otroligt bra produktion som Mario Galaxy så ökar ju förväntningarna på andra storspel från Nintendo. SSB: Brawl verkar kunna leva upp till det iaf, och nästa Zelda till Wii måste bli något i hästväg ;)

#93

Postad 21 november 2007 - 14:50

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0

Men har inte din Elgiganten butik en Collect@Store tjänst?
Dvs köp på nätet men hämta direkt i butiken.


Vet inte faktiskt...ska ändå återlämna spelet så.

#94

Postad 21 november 2007 - 15:37

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Har faktiskt höga krav på SSBB. Det lär ju blir riktigt kul, särskilt att spela med polare. Förhoppningsvis kan vi då byta ut spelkvällarna som nu går hos en kompis i form av Halo 2 på hans gamla Xbox. Börjar kännas lite gammalt och uttjatat. Och att det sedan ska finnas multiplayer gör ju knappast saken sämre. Zelda har ju faktiskt alla förutsättningar att bli hur bra som helst, men ska inte gå inte på det nu och här, blir lite för mycket offtopic.

Ps. Den som klarat att hitta alla 120 stjärnor Mario Galaxy måste ju posta här och få en virtuell guldmedalj, med en lika virtuell applåd! Ds.

#95

Postad 22 november 2007 - 18:53

DrHD
  • DrHD
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Nyligen börjat spela Mario Galaxy och det är helt vansinnigt skoj presis som alla säger och rec med :)

Visste det skulle vara skoj med den nya handkontrollern men kunde aldrig ana att spelen skulle tas till en helt ny nivå, snacka om att Nintendo vet vad dom gör, bara att bocka och tacka ödmjukt för samma revolution var det ju när dom skapade den analoga styrspaken :)

Nu ska jag bara köpa mig en Toshiba 47 Z3030 så är allt perfekt!

#96

Postad 22 november 2007 - 19:31

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Är det bara för mig det buggar och varje gång jag loadar en save fil så har jag bara 4 liv kvar oavsett hur många liv jag hade när jag saveade. :) Eller är det en "feature"? ;D

#97

Postad 22 november 2007 - 21:03

Megapolaren
  • Megapolaren
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Är det bara för mig det buggar och varje gång jag loadar en save fil så har jag bara 4 liv kvar oavsett hur många liv jag hade när jag saveade. :) Eller är det en "feature"? ;D


Det är så hos mig med, det är en nyhet i mariospelen. Tidigare sparades ju alltid antalet liv.

Men å andra sidan är det väldigt lätt att få fler liv, det finns ju flera direkt i "moderskeppet" som man springer runt på. Sen är det ju bara att samla 50 stjärnbitar.

//

#98

Postad 22 november 2007 - 21:16

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Jo precis. Är rätt lätt att få liv... Finns som sagt ett par i moderskeppet och sen får man ju brev från prinsessan stup i kvarten. :)

Var mest bara nyfiken på om det skulle vara så eller ej. Inte haft något problem med liv alls hittills.

#99

Postad 23 november 2007 - 09:03

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Detta spelet är nästan helt perfekt, men har en enda nackdel och det är att det är lite för lätt. Får 99/100, hade fått 100 om utmaningen varit lite större. Men I love it anyway, it´s a goddamn hallelujah moment! som Kishti skulle sagt!! :D

Redigerat av matte76, 23 november 2007 - 09:04.


#100

Postad 23 november 2007 - 09:57

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Det är så hos mig med, det är en nyhet i mariospelen. Tidigare sparades ju alltid antalet liv.

I Mario 64 DS sparas inte liven heller. Antar att Nintendo vill komma ifrån att någon sitter med 99 liv hela tiden.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.