Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wii Fit

155 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Wii Fit (57 medlem(mar) har röstat)

hur Bra

  1. 1 (8 röster [14.04%])

    Procent av omröstning: 14.04%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (5 röster [8.77%])

    Procent av omröstning: 8.77%

  4. 4 (22 röster [38.60%])

    Procent av omröstning: 38.60%

  5. 5 (22 röster [38.60%])

    Procent av omröstning: 38.60%

Rösta Gäster kan inte rösta
Wii Fit (Wii) (Nintendo Wii-spel) 3 7,64 (27) 449:-

#1

Postad 26 februari 2008 - 18:15

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Wii Fit

Postad bild

Wii Fit är något så udda som ett program/spel som hjälper dig att träna och hålla formen. Vanligtvis brukar sådana aktiviteter inte vara så värst underhållande, men med det medföljande tillbehöret Wii Balance Board kommer du att spela och ha roligt samtidigt som du tränar! Wii Balance Board är en platta som känner av exakt hur du står och hur du lutar dig på den. Låter det för enkelt? Det är det inte, det kan vi garantera!

Det finns ett 40-tal olika övningar, bland annat yoga, styrketräning och lek/spel. Nintendo har sett till att det finns något för alla, så Wii Fit passar definitivt hela familjen. Att träna upp balans och styrka har aldrig varit så här roligt! Du får till och med en personlig tränare i spelet som lägger upp program om säger vad du behöver träna på. Det visas alltid tydliga instruktioner på skärmen om hur varje övning går till innan den ska utföras och du kan följa din framgång via tydliga grafer.

#2

Postad 26 februari 2008 - 18:22

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
lite mer info från nintendo,

Är du trött i huvudet av all Brain Training? Du kanske rentav inte vill se Dr. Kawashimas kantiga polygonansikte igen? Vad sägs om att träna kroppen istället? I Wii Fit kan hela familjen vara med på ett hörn.

Wii Fit använder sig av ett tillbehör kallat Wii Balance Board (arbetsnamn). Vid en första anblick ser den ut som något simpelt man kan köpa från tv, men precis som med Wii Remote döljer sig den sanna kraften under ytan. Den här plattan är tryckkänslig och mäter med stor precision av vad som sätts på den. I Wii Fit används denna egenskap för en mängd olika övningar. Nicka en fotboll genom att luta dig framåt så att plattan känner av att din vikt har förflyttats framåt? Inga problem. Stå på ett ben och träna balansen? Fungerar det med, plattan känner av att det bara finns vikt på dess ena sida. Du kanske föredrar lite tyngre träningspass? Använd plattan för att göra armhävningar, och se dina resultat direkt på skärmen efteråt! Allt du gör på Wii Balance Board är synkat till tv-skärmen, vilket låter dig se vad som händer och vilka resultat du får.

Det här och mycket mer kan du göra i Wii Fit:

• Nicka fotbollar genom att luta huvudet (och kroppen) i sidled
• Träna Yoga
• Mäta ditt BMI (Body Mass Index)
• Träna din kropp såsom du tränar din hjärna i Brain Training
• Träna Aerobics
• Träna balans

Det finns fler än 40 olika övningar för en sundare kropp.

Wii Fit (Wii Balance Board medföljer spelet) lanseras i Sverige den 25 april 2008.

Lite bilder å en film finner du hos Nintendo

Undrar verkligen hur detta blir.. det säljer nog som bara den. men är det kul mer än 1 vecka? lite partylir kanske. hålla balansen på fyllan, kan det va ngt? priset ligger runt 850:- så frågan e om de e värt så pass mkt. ja d återstår väl å se.

#3

Postad 26 februari 2008 - 18:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Undrar verkligen hur detta blir.. det säljer nog som bara den. men är det kul mer än 1 vecka? lite partylir kanske. hålla balansen på fyllan, kan det va ngt? priset ligger runt 850:- så frågan e om de e värt så pass mkt. ja d återstår väl å se.

850 spänn.. men det är inte spelet du egentligen investerar i, snarare brädan som du kan använda i framtida spel. Förhoppningsvis så använder de brädan bra i kommande spel. Kan vara coolt att behöva använda både fötter och händer.

#4

Postad 26 februari 2008 - 19:00

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Undrar verkligen hur detta blir.. det säljer nog som bara den. men är det kul mer än 1 vecka? lite partylir kanske. hålla balansen på fyllan, kan det va ngt? priset ligger runt 850:- så frågan e om de e värt så pass mkt. ja d återstår väl å se.

Kan vara coolt att behöva använda både fötter och händer.


Kombinerat med head-tracking ;)

#5

Postad 26 februari 2008 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Ja, why not. Då är nästan alla delar av kroppen upptagna. Kräver bra koordination ;)

#6

Postad 26 februari 2008 - 20:10

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
snart måste man vara lance armstrong och arnold i en kropp för att klara av att slakta kaniner ;) hoppas, som ni säger att de kommer använda brädan till nåt mer, för de kan bli kul, speciellt typ dansspelet i rayman, men varför inte släppa en DDR-platta direkt?

#7

Postad 12 mars 2008 - 17:53

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Undrar om träningsfunktionen är något att ha... Då kanske man kan skippa gymmet någon gång för att stanna hemma och få upp lite puls istället! Vore grymt om så vore fallet...

Som det ser ut i promotevideon är dock brädan helt onödig i de flesta övningar, jag menar vad ger det att göra armhävningar med händerna på brädan? Det blir ju inte jobbigare och även om programmet visar det tryck man lägger på den är ju det inte särskilt intressant eftersom det bara har med kroppsvikt att göra och inte med styrka. Alltså kan man inte se sig själv utvecklas som en konditionsmaskin skulle göra t.ex. Nä, Wiifit verkar inte vara något att hänga i granen. Jag väntar tills det kommer något bra spel som tar vara på funktionerna i denna bräda.

#8

Postad 12 mars 2008 - 21:23

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Wii-Ski är nog första spelet som stödjer brädan. Ett spel där man åker skidor :) remote och nunchuck funkar som stavar. De visade det på förra veckan on the spot så det är bara att surfa in på gamespot och kolla in det.

#9

Postad 27 mars 2008 - 21:37

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
jag ska garanterat köpa det, jag går hos sjukgymnast för en gammal fotbollsskada och har blivit rekommenderad att köpa balansbräda, det blir wii fit istället :P

#10

Postad 27 mars 2008 - 21:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det blir ju perfekt. Du kan t o m spela fotboll, eller åtminstone nicka med Wii Fit :P

#11

Postad 27 mars 2008 - 21:52

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Undrar verkligen hur detta blir.. det säljer nog som bara den. men är det kul mer än 1 vecka? lite partylir kanske. hålla balansen på fyllan, kan det va ngt? priset ligger runt 850:- så frågan e om de e värt så pass mkt. ja d återstår väl å se.

850 spänn.. men det är inte spelet du egentligen investerar i, snarare brädan som du kan använda i framtida spel. Förhoppningsvis så använder de brädan bra i kommande spel. Kan vara coolt att behöva använda både fötter och händer.

hmm, tänk dig att springa igenom Hyrule Field :P.

#12

Postad 27 mars 2008 - 22:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Man har ju häst =/. Kanske kan simulera både fram och bakhovar med moten + brädan :P ?

#13

Postad 28 mars 2008 - 17:32

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Man har ju häst =/. Kanske kan simulera både fram och bakhovar med moten + brädan :huh: ?


ahaha. ja va väldigt tveksam till detta först, kan man till o av mina tidigare inlägg här men ju mer ja tänker på det å inser alla nya möjligheter va gäller att kontrollera spelaren me både balans brädan samt wiiets egendomliga kontroller. man kan ju nämna saker som skulle gå att förverkliga tack vare detta i all oändlighet.

#14

Postad 03 april 2008 - 03:07

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Har bokat det flera månader sedan hehe... i japan gick det åt direkt så det tog flera veckor innan de som ville ha produkten fick köpa den igen... tänkte att svenskarna kanske är likadana men den tanken att jag känner knapt några med wii och pengar så det kanske var onödigt. Hursomhelst så ser jag (och min tjej) ljust på wiifit jag tror detta kan bli en braksucce för dem som gillar balans och rörelseövningar. Vi i europa har tur som får wiifit före usa! Wii Ski är väll det första spel som kommer släppas efter det spel som följer med... men tänk er surfa på vatten (datavatten) träna och bli av med ölkaggen och träna sin balans... haha och möjligheterna att utveckla spel till detta är bara en början... snart får vi göra 1000 armhävningar för att kunna varva (super wiifit mario)

#15

Postad 03 april 2008 - 08:40

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
ja, det kan bli riktigt bra, men borde de inte utforma den så att den går att använda till DDR lite bättre? då skulle de lätt kunna ta med en till speltyp som är ofantligt poppis utan problem... och speciellt bre på imagen som partylir...

#16

Postad 09 april 2008 - 14:35

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0
hoppas det är rumble inbyggt så man kan sitta på den och spela mario kart, samtidigt som det känns som man sitter i en gocart!

#17

Postad 09 april 2008 - 14:44

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

hoppas det är rumble inbyggt så man kan sitta på den och spela mario kart, samtidigt som det känns som man sitter i en gocart!


Hehe :)

#18

Postad 09 april 2008 - 20:16

Pada-chan
  • Pada-chan
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jag tror verkligen Wii Fit kommer vara en underbar pryl till Wii. Om det finns något här i världen som behöver bli roligare så är det träning! :D Sport är ett underbart sätt att kombinera både träning och lek men det är inte alltid man har möjligheten att sporta och man behöver även den allsidiga träning som aerobics/styrketräning ger. Jag iaf känner mig fett mer motiverad att göra 10 armhävningar till om det finns någon rolig gubbe framför mig på skärmen som peppar just mig och sedan skriver in mina resultat i en träningsdagbok. Inte fel att slippa ta sig till ett gym för den delen heller. :)

Och sen kommer, som diskuterat här innan, alla möjliga roliga spel som man kan tänkas göra. Det finns inga gränser på vad gänget borta på Nintendo kommer kunna knåpa ihop.

Jag (och min flickvän) är iaf två personer som kommer köpa en Fit-board den 25:e. :D

(edit typo)

Redigerat av Pada-chan, 11 april 2008 - 21:02.


#19

Postad 09 april 2008 - 21:59

Unregistered0eee4f91
  • Unregistered0eee4f91
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jag (och min flickvän) är iaf två personer som kommer en Fit-board den 25:e. :D

Samma här...
Jag tror att tanten är mer spänd på det hela än jag.

Jag såg på metro teknik idag och såg där att de skulle ge betyg till Wiifit... självklart bänkade jag mig framför tv:n... De två som ger betyg är väldigt ärliga och jag var mycket förtegen om hur betyget skulle bli. Men efter lite visning och snack så kom betyget.
5 av 5 möjliga blev det trots att jag trodde de båda skulle ge den lägre betyg...
Följande är taget från programets informations ruta

Plus sidan:
Spelet gör faktiskt träningen rolig.
Nogrann statistik gör det också omöjligt att fuska med träningen.
Minus sidan:
Det är svårt att veta om man gör alla svåra rörelser rätt.
Bakgrundsmusiken är också irriterande.

Tror bgmusiken inte blir några problem man kan ju altid passa på att lyssna på radio.
Vill ni läsa artikeln om wiifit eller se programet så kan ni göra det här:
Artikeln

Artikeln från Metroteknik
Programet Metroteknik

#20

Postad 14 april 2008 - 06:43

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Har också beställt ett ex. av Wii Fit. Min fru är inte såld, men jag hoppas på att hon kommer gilla den när den väl dyker upp. Dessutom så funker det väl som att köpa något på TV-shop, man blir väl automatiskt vältränad bara man får hem grejerna? ;)

Eftersom det sålt så många Wii Fit redan i Japan så kommer det säkert ett par spel som utnjyttar brädan på ett spännande och bra sätt.

Jag gillade det här träningsspelet på PCn: http://www.gamespot....ness/index.html

Jag förväntar mig att Wii Fit kommer vara minst dubbelt så roligt!

Edit: typo...

Redigerat av Svenskgurka, 14 april 2008 - 06:45.


#21

Postad 16 april 2008 - 11:01

Birkovic
  • Birkovic
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Vart bokar ni spelet då? Jag vill ha det dagen det släpps, hur funkar det från tex dustin, skickar de det en dag tidigare så att man får det releasedagen, eller får man vänta lite extra? Funderar på att dra till elgiganten, Maxi och alla andra stormarknader och kolla med dem. Någon som vet ungefärligt pris på såna ställen?

#22

Postad 16 april 2008 - 14:20

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Om man förbokar får man spelet oftast på releasedagen eller någon dag tidigare. Mycket beror väl på hur snabba de är på att leverera i vanliga fall. Jag tror nog att du kan hitta spelet på releasedagen på de flesta ställen du räknade upp.

Personligen är jag för lat för att ragga runt i en massa affärer. :)

#23

Postad 16 april 2008 - 17:39

Royzon
  • Royzon
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Även jag har beställt mig en wii + fit, 3500 från webhallen och bör väl komma den 25:e. En välbehövlig liten present iom att jag har mattetenta samma dag :)

#24

Postad 23 april 2008 - 15:52

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0
Någon som sett ett Wii Fit i butik eller som fått Kollinr ännu?

Komplett visar att de har Wii Fit på lager: http://www.komplett....aspx?sku=347987 Webhallen och Dustin Home visar 0 i lager.

#25

Postad 23 april 2008 - 16:16

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
jag plockade hem min wii fit i måndags, och jag gillar den, vissa övninar är aptråkiga medans andra är hur roliga som helst. Brädan känns förvånande stabil och den är väldigt bra på att registrera rörelser. Får väl hoppas man använder den lite så den inte bara står och samlar damm, tre timmar hitills.

#26

Postad 24 april 2008 - 07:53

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Ja jag tänkte sticka ut till onoff eller siba idag men det står ju den 25e så de e väll bara till att vänta.

#27

Postad 24 april 2008 - 12:13

Svenskgurka
  • Svenskgurka
  • Amatör

  • 72 inlägg
  • 0

Ja jag tänkte sticka ut till onoff eller siba idag men det står ju den 25e så de e väll bara till att vänta.


Jag tror nog att du kan få tag i ett Wii Fit på elkjedjorna idag. Min har postats till mig och elkjedjorna har den säkert i lager också.

#28

Postad 24 april 2008 - 13:59

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Det vore ju kul om någon ville skriva en minirecension senare om vad de tycker om denna lilla uppfinning. Kanske någon relativt vältränad person som är van vid att träna (både styrke och kondition) kan ge sin åsikt huruvida denna ger ett bra bra komplement till träning på gym t.ex. Själv känner jag just nu att jag inte är särskilt peppad på at köpa den innan jag har något hum om jag kommer att använda denna. Armhävningar kan man ju göra utan en platta som registrerar tryck, yoga är väl bra, men jag skulle isf träna upp smidighet vilket kräver mer stretching som denna antagligen inte kan hjälpa till med.

Nåja, vi får väl se!

#29

Postad 24 april 2008 - 15:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det vore ju kul om någon ville skriva en minirecension senare om vad de tycker om denna lilla uppfinning. Kanske någon relativt vältränad person som är van vid att träna (både styrke och kondition) kan ge sin åsikt huruvida denna ger ett bra bra komplement till träning på gym t.ex. Själv känner jag just nu att jag inte är särskilt peppad på at köpa den innan jag har något hum om jag kommer att använda denna. Armhävningar kan man ju göra utan en platta som registrerar tryck, yoga är väl bra, men jag skulle isf träna upp smidighet vilket kräver mer stretching som denna antagligen inte kan hjälpa till med.

Jag läste en recension av Wii Fit i en tidning om viktnedgång. Den fick 4 av 5 och tydligen blev man riktigt svettig och flåsade samt fick träningsverk. De sa dock att det är bättre att gå ut och springa i skogen om man fick valet (duh).

#30

Postad 24 april 2008 - 18:30

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja kommer iaf satsa stort på den!

Har en polare som fick hem de i måndags, han säger att de är lätt o fastna i det
o köra de varje dag o så, men nog väldigt enkelt att skita i det oxå.
Så de handlar väl såklart väldigt mkt om sin egna motivation och beslutsamhet, men så
är de ju med all träning.

#31

Postad 24 april 2008 - 22:16

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Lite "professionella" intryck av Wii Fit. Både ris och ros.

As for aerobics, reports were similarly positive, James trouncing Wii Fit's pelvis-swivelling Hula Hoop and DDR-like Step games, even if a three-minute whirl around a tropical island as part of the jogging exercise left him slightly out of breath. "The aerobics stuff is fantastic," he states. "It's probably the most beneficial of all the exercises on Wii Fit. /.../ However, early on things were less rosy, Wii Fit mistaking James's muscular heft for blubber, suggesting he might lose a few points to reach tip-top form. The problem here, he explains, is with Wii Fit's reliance on Body Mass Index (BMI) as a measure of fitness. "While BMI is an industry standard, it's generally frowned upon within the personal training fraternity for the exact reason we just saw. It just told me I'm obese and need to lose weight, which is obviously not true - my body fat is lower than 6%.


Men i slutändan så verkar det som att det kan vara värt pengarna som komplement till lite annan träning.

Väl Mött!
/Skorpan

#32

Postad 25 april 2008 - 00:05

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Ja, precis! Wii fit är ju inte utvecklat för elittränade eller mycket vältränade människor, det kan ju ingen förvänta sig. De behöver ju för det första inget sådant här hjälpmedel, sedan är det svårt att få ut riktigt tuff träning utan att röra sig rent rumsligt (eller med motstånd, som en träningscykel t.ex) eller att använda andra vikter än sin egen kropp. Men om även vältränade personer tycker om denna kanske det är värd att kolla upp ändå. Jag får se. Kan ju vara skönt att få upp lite puls i hemmets trygga vrå ibland också när man inte orkar ta sig utanför dörren.

#33

Postad 25 april 2008 - 11:39

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Vad jag förstår så medföljer ett prgoram/spel? för att träna med plattan. Men följer det med några spel? och isåfall vilka?

Sen undrar jag också om det finns några spel till wii Balance borad som man kan köpa löst eller som ialla fall är på väg?

#34

Postad 25 april 2008 - 11:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det enda spelet som följer med är Wii Fit. Sedan behöver du ju ett Nintendo Wii också =P.

Inga andra spel än så länge, men det är nog ett par under utveckling. Skidspel t ex.

#35

Postad 25 april 2008 - 12:20

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Okay? så när man köper packetet wii fit så får man till spelet wii fit? det låter vättigt, men det finns alltså inget annat än tränings program med i detta "start kit"? De spel som man ofta ser i samband med reklam av wii balance board som rockringar, skidhopp, fotbolls nickar m,fl följer alltså inte med?

#36

Postad 25 april 2008 - 12:28

Yanni
  • Yanni
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Okay? så när man köper packetet wii fit så får man till spelet wii fit? det låter vättigt, men det finns alltså inget annat än tränings program med i detta "start kit"? De spel som man ofta ser i samband med reklam av wii balance board som rockringar, skidhopp, fotbolls nickar m,fl följer alltså inte med?


Köpte den idag. De spelen som visas tex. skidhopp, nickar m.m. följer med.

#37

Postad 25 april 2008 - 12:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jodå. De ingår i spelet Wii Fit.

40 olika övningar eller något.

#38

Postad 25 april 2008 - 16:57

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Sjukt kul B)

Men F >UCK så jobbigt o göra armhävningarna!!
Ja vill ju hålla typ 30cm bredare så ja kör med triceps o bröst
Nu är de ju typ bara triceps när de blir så tight ihop.

#39

Postad 25 april 2008 - 19:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

According to UK retailer Woolworths, Wii Fit has been selling 90 copies for each minute that passes by. A good number of people also waited outside the store in the morning to be one of the first to purchase the game. Although not every store has sold out of copies, it is expected that many stores will run out of stock as soon as today, Wii Fit launched in Europe just a few hours ago, and has already been released in Japan. American gamers can get their hands on a copy on May 19th.


http://www.nintendoe...ing.com/?p=1003

#40

Postad 25 april 2008 - 20:45

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Det var inte dåligt det. Ska bli spännande att se hur den står sig mot GTA när månaden (maj) är slut.

Väl Mött!
/Skorpan

#41

Postad 25 april 2008 - 23:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det var inte dåligt det. Ska bli spännande att se hur den står sig mot GTA när månaden (maj) är slut.

Hehe, det kommer vara chanslöst mot GTA4. Det hjälper inte att det kostar dubbelt så mycket heller.

90 per minut. Säg att de kan sälja 24 timmar om dygnet (totalt omöjligt) = ca 130 000 per dag.

GTA 4 kommer antagligen sälja flera miljoner första dagen =P.

#42

Postad 26 april 2008 - 09:44

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Hehe, det kommer vara chanslöst mot GTA4. Det hjälper inte att det kostar dubbelt så mycket heller.

90 per minut. Säg att de kan sälja 24 timmar om dygnet (totalt omöjligt) = ca 130 000 per dag.

GTA 4 kommer antagligen sälja flera miljoner första dagen =P.


men man kan ju inte räkna antal sålda spel till både 360 & ps3 klart det säljer massvis då jämfört me wii fit, men de hade väl sålt bättre i vilket fall som helst

#43

Postad 26 april 2008 - 12:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det kommer sälja bättre till enbart en konsol också ja. Men om man ska vara fair i sådana fall så ska man lägga ihop viss del av PS3 till 360 så att de får samma antal enheter ute som Wii har i EU :)

#44

Postad 26 april 2008 - 12:58

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Vänta nu Zoiler nu jämför du väl konstigt här? Din artikel är ju från UK endast (och bara en återförsäljare) så lite mer än så borde det ju bli i europa. För din gissning på hur mycket GTA kommer sälja måste ju vara för Europa eller hur? Även om det kanske finns många PS3 och 360 i UK tror jag inte att GTA kommer "sälja flera miljoner första dagarna" där. Antagligen kommer GTA sälja massor men för att komma upp i flera miljoner behöver vi nog titta på hela Europa. Jag gissar på att Wii fit sålde många hundra tusen den första dagen, men det ska bli spännande och se resultatet för första månaden.

GTA kommer nog sälja mer i början, hur det blir i slutändan får vi se när vi kommer dit.

Väl Mött!
/Skorpan

Edit: btw sjutton vad de gör reklam för Wii fit, om man jämför med det mesta annat som de släppt. Även Mario Kart har ju fått rätt mycket reklam.

Redigerat av SirSkorpan, 26 april 2008 - 13:00.


#45

Postad 26 april 2008 - 13:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Vänta nu Zoiler nu jämför du väl konstigt här?

Eh, ja egentligen :)

90 per minut. Säg att de kan sälja 24 timmar om dygnet (totalt omöjligt) = ca 130 000 per dag.


Det här är ganska oväsentligt t ex. 24 timmar om dygnet kommer de inte sälja, hastigheten behöver inte nödvändigtvis hålla i sig (kommer dala), och det gäller bara en ÅF i UK som du säger.

Wii Fit har väl släppts i EU nu och GTA släpps i EU 29:e. Jag tror på miljonsiffror i EU för GTA 4 de första dagarna. Mario Kart har tyliden sålt nästan 1 miljon på 2 veckor och Halo 3 900 000 första veckan så det känns inte omöjligt. Trots allt, det är världens mest populära spel vi pratar om ;)

"Flera" miljoner kanske är en överdrift dock. Jag trodde du tänkte hur det står sig worldwide.

#46

Postad 26 april 2008 - 14:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=D7KZLyxj55c

:)

Ser jobbigt ut ;)

#47

Postad 26 april 2008 - 15:10

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

  • 3 680 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=D7KZLyxj55c

;)

Ser jobbigt ut :P


Nån borde sponsra grabben med en BH innan han slår ihjäl sig....!! :)

#48

Postad 26 april 2008 - 15:12

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
HAHA han grina rätt illa =)

#49

Postad 26 april 2008 - 15:12

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
En av de fetaste ungar jag nånsin sett tror jag.......

Det minsta han behöver är ett till TV-spel.........

#50

Postad 26 april 2008 - 15:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det minsta han behöver är ett till TV-spel.........

Vadå. Om han gör det där en gång om dagen så går han ner som tusan och om det är enda sättet att få honom att röra på sig så.. :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.