Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Intressanta 2-kanalare

78 svar till detta ämne förstärkare 2-kanal stereo
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Lyngdorf TDAI 2170 (Stereoförstärkare) 3 9,44 (17) Inga priser
Parasound Halo Hint (Stereoförstärkare) 1 7,5 (1) Inga priser
Rotel RA-1592 (Stereoförstärkare) 6 7,8 (4) 24 990:-
Roksan Blak Integrated Amplifier (Stereoförstärkare) 1 (0) 48 990:-
4 relaterade trådar

#51

Postad 05 juli 2017 - 07:12

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Mina JBL ls 80 är riktigt bra på sämre inspelningar, brukar dyka upp för 10000-15000 på begmarknaden, om du vill ha tre par golvare dvs 😃

#52

Postad 05 juli 2017 - 07:38

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

  • 2 957 inlägg
  • 0
Hur högt spelar du?
Jag har alltid fått till det bra med mindre klass A steg, rör som trissor.

#53

Postad 05 juli 2017 - 08:20

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Bel Canto har jag hört lite av, låter oxå väldigt bra. Men har svårt för klass D har jag märkt, speciellt med min monster metal.
 

 

 

Har du hört något med Hypex Klass D? det är en helt annan femma. Otroligt sömnlöst ljud med riktigt bra baskontroll och mjuk detaljrik diskant. Tror du skulle bli nöjd om du lyssnar på en förstärkare med Hypex. t.ex NAD M32 eller Marantz nya PM-10.

 

Jag har själv aldrig lyssnat på dessa men läst mycket. Hade jag haft råd hade jag kollat på dessa. Nu kör jag en vanlig Marantz reciever med egen byggda slutsteg från Hypex (UcD700). Med denna kombo så har jag fått ett ljud som inte är i vägen för högtalarna. Jag lyssnar på Punk, Hardcore, Metal, sing/songwriter och elektroniskt. Allt låter väldigt musikaliskt men det beror nog mest på högtalarna och att inte förstärkeriet ställer till det ;)



#54

Postad 05 juli 2017 - 08:37

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Ypsilon Phaethon, grym 2-kanalare!


Såklart du kläcker ur dig det....hahahaha

Redigerat av Unregistered5216151c, 05 juli 2017 - 08:38.


#55

Postad 05 juli 2017 - 08:39

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Plinius 9100
Mark Levinson
Densen B-175

Redigerat av Buddaz12, 05 juli 2017 - 08:40.


#56

Postad 05 juli 2017 - 08:44

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Mina JBL ls 80 är riktigt bra på sämre inspelningar, brukar dyka upp för 10000-15000 på begmarknaden, om du vill ha tre par golvare dvs

Älskade ljudet ur LS80, oxå riktigt roligt att lyssna på musik ur dem.
Njaaaa tredje paret har jag faktiskt svårt att motivera.

Hur högt spelar du?
Jag har alltid fått till det bra med mindre klass A steg, rör som trissor.

Oftast så behöver jag inte vräka på, speciellt nu när jag fixxat en del med akustiken.
Hade ett Parasound A21 slutsteg som va klass A till en viss gräns. Lät riktigt bra. Tyvärr sålde jag det steget. Men inser att integrerat är ngt jag vill åt.

Har märkt att båda mina par högtalare trots att de är lätt drivna behöver bra med pulver för att blomma ut....i mina öron

#57

Postad 05 juli 2017 - 08:49

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Har du hört något med Hypex Klass D? det är en helt annan femma. Otroligt sömnlöst ljud med riktigt bra baskontroll och mjuk detaljrik diskant. Tror du skulle bli nöjd om du lyssnar på en förstärkare med Hypex. t.ex NAD M32 eller Marantz nya PM-10.
 
Jag har själv aldrig lyssnat på dessa men läst mycket. Hade jag haft råd hade jag kollat på dessa. Nu kör jag en vanlig Marantz reciever med egen byggda slutsteg från Hypex (UcD700). Med denna kombo så har jag fått ett ljud som inte är i vägen för högtalarna. Jag lyssnar på Punk, Hardcore, Metal, sing/songwriter och elektroniskt. Allt låter väldigt musikaliskt men det beror nog mest på högtalarna och att inte förstärkeriet ställer till det ;)


P-10 har jag lyssnat på och blev riktigt förtjust....prislappen smiskade dock stjärt...för mig iaf. Har inte riktigt hamnat där i den prisnivån ännu.
Där märkte jag en enorm förbättring i ljudet, den har värme och ger en viss själ.
Men jag tycker det är konstigt att det krävs stärkerier för närmare 70' och uppåt för att få mera av det som de äldre 2-kanalrna jag hört lixom gödslar med.

Igen känns det som om allt ska vara korrekt, minsta lilla avvikelse ska framhävas och skyltas med. Musiken som konst har blivit sekundär...

Igen, musik ska avnjutas inte analyseras. Det känns som om många företag idag bygger förstärkare för att plocka isär musiken istället för att spela den

#58

Postad 05 juli 2017 - 08:54

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Plinius 9100
Mark Levinson
Densen B-175


Densen blev jag inte superimpad av..förutom hur de ser ut. Snygga så in i bomben.

Har Mark på listan, även hört att Plinius kan vara ngt...
Samma här är prisbilden minst sagt saftig. Men det är kanske där man hamnar om man letar efter ngt specifikt..

#59

Postad 05 juli 2017 - 09:06

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Densen blev jag inte superimpad av..förutom hur de ser ut. Snygga så in i bomben.

Har Mark på listan, även hört att Plinius kan vara ngt...
Samma här är prisbilden minst sagt saftig. Men det är kanske där man hamnar om man letar efter ngt specifikt..

Letar själv är sugen på en uppgradering fast kanske inte samma prisklass som dig. Tänkte mig först försteg. Ju mer jag funderar desto mer är jag intresserad utav en ny CD eller komplettera med någon DAC. Just nu har jag is i magen och spanar efter något skoj. Häromdagen var jag lite inne på en Ayre Apex DAC. Ayre är fin däremot blev jag inte riktigt vän det lilla jag hörde en gång tillbaka med Sonus Faber, fast det var en väldigt kort lyssning.

#60

Postad 05 juli 2017 - 09:51

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

P-10 har jag lyssnat på och blev riktigt förtjust....prislappen smiskade dock stjärt...för mig iaf. Har inte riktigt hamnat där i den prisnivån ännu.
Där märkte jag en enorm förbättring i ljudet, den har värme och ger en viss själ.
Men jag tycker det är konstigt att det krävs stärkerier för närmare 70' och uppåt för att få mera av det som de äldre 2-kanalrna jag hört lixom gödslar med.

Igen känns det som om allt ska vara korrekt, minsta lilla avvikelse ska framhävas och skyltas med. Musiken som konst har blivit sekundär...

Igen, musik ska avnjutas inte analyseras. Det känns som om många företag idag bygger förstärkare för att plocka isär musiken istället för att spela den

 

 

som sagt inte lyssnat själv men du kanske ska prova NAD M32 som jag tipsade om... "bara" 37K ;)

men deras nya billigare integrerade bygger också på Hypex men den tidigare och billigare slutstegsmodulen UcD som jag kör i mina slutsteg. Kanske kan vara något?



#61

Postad 05 juli 2017 - 15:06

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Så här ser det ut Mr D!

Kom över så lyssnar vi ihop :) ! haha

Bifogad fil(er)



#62

Postad 05 juli 2017 - 15:25

Unregistered1893
  • Unregistered1893
  • Forumräv

  • 592 inlägg
  • 0

Så här ser det ut Mr D!
Kom över så lyssnar vi ihop :) ! haha


Nå, hur låter det?????? 🤗

#63

Postad 05 juli 2017 - 20:26

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

som sagt inte lyssnat själv men du kanske ska prova NAD M32 som jag tipsade om... "bara" 37K ;)
men deras nya billigare integrerade bygger också på Hypex men den tidigare och billigare slutstegsmodulen UcD som jag kör i mina slutsteg. Kanske kan vara något?


Hahah galet att man sitter och kollar på stärkare i detta prisläge, trodde jag aldrig.

Tyvärr är jag allergisk mot Hifi klubben, har aldrig fått ett bra bemötande hos dessa butiker. Tyvärr.
NAD stärkaren låter säkert kanon, men problemet är just att det är på Hifi Klubben.

Har provat flera butiker och alltid fått känslan att man antingen stör eller att de säljare har en universal sanning kring hur jag tycker det ska låta.
Tyvärr aldrig heller får en bra demo...

Då det ställer till det duktigt

Så här ser det ut Mr D!
Kom över så lyssnar vi ihop :) ! haha


Alltså det är förbannat läckert. Vilken setup du har, det är fan porr på riktigt

#64

Postad 05 juli 2017 - 20:35

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Har idag varit och lyssnat på ngt jag aldrig trodde jag ens skulle blicka mot.

Idag sattes jag ner och fick lyssna på McIntosh.....
Fick även höra Bladelius (Tyr och Saga ) tror jag det var..

Vi börjar med Bladelius, enl mig alldeles för ljus (analytisk)
Visst lät bra, men inte för mig alls.
CD spelaren som var inkopplad gillade jag starkt.

McIntosh integrerad MA6700.....alltså.
Varför har jag luyssnat på detta tidigare?
Vilken underbar ljudbild. Inte alls påträngande, utan öppen och varm.
Riktigt mycket kropp och detaljer, men endå mycket själ....mysigt ljud.

Sen har jag möjlighet att köpa en annan modell till ett oerhört larvigt bra pris.
Denna var oxå magisk...det är nog bland det bästa jag hört till min musik.

Ska se om jag inte hinner lyssna på ngt mer snart.

#65

Postad 06 juli 2017 - 01:03

Phonophilos
  • Phonophilos
  • Lärjunge

  • 367 inlägg
  • 0

Nå, hur låter det??????

Det är en helt makalöst bra förstärkare, helt klart.

Dock är den nåååågot för ljus för mina Triangle..kanske får byta högtalare också haha..



#66

Postad 07 juli 2017 - 18:53

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 1
Det hände en bra sak idag....
Jag landade en fantastisk skapelse med både hjärta och själ....

Har precis gjort om i "racket" så nu ska det kopplas och sedan blir det nog.....en hel del musik ☺

Bifogad fil(er)



#67

Postad 07 juli 2017 - 18:59

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Tungt! Är inte helt övertygad över utseendet hos McIntosh elektronik men det jag har hört av ljudet är underbart. 



#68

Postad 07 juli 2017 - 18:59

floyd123
  • floyd123
  • Lärjunge

  • 320 inlägg
  • 0

Grattis fina grejer det där vilken modell blev det?



#69

Postad 07 juli 2017 - 19:02

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

  • 1 338 inlägg
  • 0

Inte dumt:) Dessutom tonkontroll så man kan justera nån dB hit eller dit så en viss platta passar ens eget ideal...inte många tyngre grejjer som har men McIntosh vågar, urkopplingsbar såklart så den inte påverkar...när den inte behövs. 


Redigerat av Brinke, 07 juli 2017 - 19:03.


#70

Postad 07 juli 2017 - 20:40

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

  • 3 845 inlägg
  • 0

Inte dumt:) Dessutom tonkontroll så man kan justera nån dB hit eller dit så en viss platta passar ens eget ideal...inte många tyngre grejjer som har men McIntosh vågar, urkopplingsbar såklart så den inte påverkar...när den inte behövs.


En bra integration av tonkontroll är så jäkla viktigt. Att köpa en dyr förstärkare å bara köra "pure" är inte så roligt när inspelningen och/eller rummet ställer till det.

#71

Postad 07 juli 2017 - 21:41

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Tungt! Är inte helt övertygad över utseendet hos McIntosh elektronik men det jag har hört av ljudet är underbart.

Har helt varit på samma bana ang utseendet, men ngt hände nu när jag var på jakt efter en integrerad.
Sen när det spelar som det gör....så blir den bara snyggare 😁

#72

Postad 07 juli 2017 - 21:42

MIIKE888
  • MIIKE888
  • Forumräv

  • 807 inlägg
  • 0

En bra integration av tonkontroll är så jäkla viktigt. Att köpa en dyr förstärkare å bara köra "pure" är inte så roligt när inspelningen och/eller rummet ställer till det.


Hej!

Håller med fullständigt!

Tyvärr så finns det väldigt mycket okunnigt folk i branchen som "lurar" personer att Pure läget än nått heligt läge som ger fantastiskt ljud!

Ksn säga till alla dessa personer att det är Helt OMÖJLIGT att få ett riktigt brq ljud i ett dåligt eller ok rum utan EQ och tonkontroll.


//Micke

#73

Postad 07 juli 2017 - 21:46

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Grattis fina grejer det där vilken modell blev det?


Det blev en äldre modell McIntosh MA 6900, men var på jakt efter en som inte har DAC och annat lull-lull.
Detta är precis vad jag ville ha

Inte dumt:) Dessutom tonkontroll så man kan justera nån dB hit eller dit så en viss platta passar ens eget ideal...inte många tyngre grejjer som har men McIntosh vågar, urkopplingsbar såklart så den inte påverkar...när den inte behövs.


Hade liknande på Parasound P5 försteget och jag gillar verkligen att man (om man vill) kan tweeka ljudet lite. Inte alltid allt låter som man vill, speciellt vinyl.

Nu har jag inte pillat alls på dem,men skönt att veta att de finns ☺

En bra integration av tonkontroll är så jäkla viktigt. Att köpa en dyr förstärkare å bara köra "pure" är inte så roligt när inspelningen och/eller rummet ställer till det.


Håller helt med!

#74

Postad 08 juli 2017 - 06:42

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Hej!

Håller med fullständigt!

Tyvärr så finns det väldigt mycket okunnigt folk i branchen som "lurar" personer att Pure läget än nått heligt läge som ger fantastiskt ljud!

Ksn säga till alla dessa personer att det är Helt OMÖJLIGT att få ett riktigt brq ljud i ett dåligt eller ok rum utan EQ och tonkontroll.


//Micke


Jag är personligen trött på att massvis med tillverkare går mot förstärkare utan hjärta/själ i ljudet.
Kliniskt, stekt, opersonligt och själlösa, musik ska avnjutas inte analyseras.

Med det sagt tycker jag att ha möjligheten att tweeka ljudet lite om produktionen suger är ett bättre alternativ än att byta musikgenre.

Sen är ljud väldigt subjektivt, vad jag gillar är vad ngn annan hatar ....mm

#75

Postad 09 juli 2017 - 09:32

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Idag hade jag tänkt att sätta igång att prova ordentligt...
Så ringer en kompis och så snällt påminner mig om att jag ska hjälpa honom att fixa med hans grund på huset....
Hel*ete oxååååå

För bli senare då.

#76

Postad 09 juli 2017 - 09:40

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Lite senare idag ska det bli Titanernas kamp.
Vad kommer bli den bästaste combon?

McIntosh tar sig an brölmetal och två par helt olika högtalare.



Triangle Genése Lyrr har ett otroligt driv och en spelglädje utan like

VS.

SVS ultra Tower en köttigare högtalare som oxå präglas av spelglädje

Att Hembiobutiken har dessa underbara högtalarfabrikat har gjort mitt musiklyssnande såååå mycket roligare.

Skit att jag ska iväg nu bara så detta får vönta till ikväll.

Bifogad fil(er)



#77

Postad 09 juli 2017 - 10:06

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0
Ser bra ut. För egen del aldrig riktigt fastnat för McIntosh. Själv spanar jag vidare.

#78

Postad 11 juli 2017 - 08:46

Unregistered5216151c
  • Unregistered5216151c
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0
Mycket av den brutala metal jag lyssnar på har gått varm här hemma.
Såklart testas annat oxå, bla Elsiane, Voices from the fuselage, John Mayer, Dave Matthews band mfl.

All singer/songwriter låter förbannat bra, absolut inte förvånad.

När det kommer till det mer brutala så kommer skillnaderna fram.
Båda är oerhört spelglada och McIntosh lyfter verkligen fram massor utav detaljer.
Båda gifter sig grymt bra med denna stärkare. Är lite tagen av hur bra denna stärkare förmedlar brölmetal fast den bibehåller lugnet. Blir aldrig jobbigt

Ser bra ut. För egen del aldrig riktigt fastnat för McIntosh. Själv spanar jag vidare.


Var själv skeptisk till McIntosh och dess utseende. Men det växer på en, utseendet alltså, för ljudet passar mig larvigt bra

Bifogad fil(er)



#79

Postad 11 juli 2017 - 12:53

Buddaz12
  • Buddaz12
  • Veteran

  • 1 723 inlägg
  • 0

Mycket av den brutala metal jag lyssnar på har gått varm här hemma.
Såklart testas annat oxå, bla Elsiane, Voices from the fuselage, John Mayer, Dave Matthews band mfl.

All singer/songwriter låter förbannat bra, absolut inte förvånad.

När det kommer till det mer brutala så kommer skillnaderna fram.
Båda är oerhört spelglada och McIntosh lyfter verkligen fram massor utav detaljer.
Båda gifter sig grymt bra med denna stärkare. Är lite tagen av hur bra denna stärkare förmedlar brölmetal fast den bibehåller lugnet. Blir aldrig jobbigt

Var själv skeptisk till McIntosh och dess utseende. Men det växer på en, utseendet alltså, för ljudet passar mig larvigt bra

Lyssnar väldigt lite på metal idag, hade en period där det var messugah och liknande, idag är jag mer inne på lite countrypop och rock. Senaste favorit är Brothers Osbournes.
Avvaktar med uppgraderingar. Skulle vilja ha lite bättre D/A vid CD spelande, hittar inget skoj med TI chip.
Läste på annat forum att Naim skall passa bra till KEF, är skeptisk. Själv mer intresserad utav en Bladelius Syn. Jag funderar vidare. CD är det medium jag tycker låter bäst så jag gillar din inställning att köra CD. Det verkar som suget finns där när det övriga är bra.

Redigerat av Buddaz12, 11 juli 2017 - 14:33.





Även taggad med förstärkare, 2-kanal, stereo

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.