Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT-AX100 *

639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 16 november 2006 - 07:30

Unregistered674cf120
  • Unregistered674cf120
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

ingen som kan bekräfta mina uträkningar om lensshift, så ja inte köper grisen i säcken

<{POST_SNAPBACK}>

110" får jag till 243,5 cm x 137,0 cm om man vill vara petig och det vill man ju.
257-86,3-68,5=102,2, så våra uträkningar verka ju stämma (förutom att jag har lite större bildyta), men mina är ju också bara teoretiska. Har beställt en som skall komma inom en vecka. Lääängtar.
Kanske kan få någon som äger en att bekräfta.

#102

Postad 16 november 2006 - 12:17

ltd74
  • ltd74
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
varför betala med visa när det går fortare att beställa på postförskott som jag gjorde.... och betala med visa på posten i sve :)

om du betalar med visa direkt så väntar dom med att skicka den tills pengarna finns på deras konto och det tar ca 2 till 3 dagar!
jag jobbar mycket med affärer utomland så den delen vet jag ganska mycket om!

beställde min från www.schlauershoppen.de

utan problem och hjälpsamma var dom med!

i övrigt är jag super nöjd med min ax100

#103

Postad 16 november 2006 - 21:17

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

  • 433 inlägg
  • 0
hej är novis på detta och funderar på denna projektor,är takställ att rekommendera kommer ha den cirka 3,5 från väggen hur många tum är då att rekommendera,elelr hur många man kan få,och är grå duk det bästa till denna.
Hoppas på hjälp av en newbie på projektorer

mvh Peter

#104

Postad 17 november 2006 - 09:50

lave11
  • lave11
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

om du betalar med visa direkt så väntar dom med att skicka den tills pengarna finns på deras konto och det tar ca 2 till 3 dagar!
jag jobbar mycket med affärer utomland så den delen vet jag ganska mycket om!

<{POST_SNAPBACK}>


Varje gång jag har handlat av amazon.de, pixmania.de eller netonnet.de och betalt med visa el mastercard har jag haft prylarna levererade dagen efter beställning. Nu har jag lite kortar leveransväg då jag bor i tyskland så till Sverige får man nog räkna 1-2 dagar mer.

Jag jobbar inte jättemycket med affärer utomlands men inte jag varit i koma 2-3 dagar så väntar i alla fall inte dessa webshoppar på att pengarna skall ha kommit till dem innan de levererar.

mvh //Lave

#105

Postad 18 november 2006 - 08:39

ltd74
  • ltd74
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

om du betalar med visa direkt så väntar dom med att skicka den tills pengarna finns på deras konto och det tar ca 2 till 3 dagar!
jag jobbar mycket med affärer utomland så den delen vet jag ganska mycket om!

<{POST_SNAPBACK}>


Varje gång jag har handlat av amazon.de, pixmania.de eller netonnet.de och betalt med visa el mastercard har jag haft prylarna levererade dagen efter beställning. Nu har jag lite kortar leveransväg då jag bor i tyskland så till Sverige får man nog räkna 1-2 dagar mer.

Jag jobbar inte jättemycket med affärer utomlands men inte jag varit i koma 2-3 dagar så väntar i alla fall inte dessa webshoppar på att pengarna skall ha kommit till dem innan de levererar.

mvh //Lave

<{POST_SNAPBACK}>


jag antar att du handlar med ett tyskt visa eller mc och då sker transaktionerna mycket snabbare,
eller en verifierad reservation av pengar på ditt konto!

sen är det ju självklart upp till varje leverantör att skicka sina produkter innan dom fått pengarna!

tänker inte gå in i detalj på vad som gör att vissa kort tar längre tid än andra men FAKTUM är att det tar olika tid beroende på vilket kort du använder och vilket land kortet är knutet till samt vilken bank som get ut kortet etc etc!
dock är visa och mc normalt dem snabbast korten att använda!

#106

Postad 20 november 2006 - 09:07

lave11
  • lave11
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

om du betalar med visa direkt så väntar dom med att skicka den tills pengarna finns på deras konto och det tar ca 2 till 3 dagar!
jag jobbar mycket med affärer utomland så den delen vet jag ganska mycket om!

<{POST_SNAPBACK}>


Varje gång jag har handlat av amazon.de, pixmania.de eller netonnet.de och betalt med visa el mastercard har jag haft prylarna levererade dagen efter beställning. Nu har jag lite kortar leveransväg då jag bor i tyskland så till Sverige får man nog räkna 1-2 dagar mer.

Jag jobbar inte jättemycket med affärer utomlands men inte jag varit i koma 2-3 dagar så väntar i alla fall inte dessa webshoppar på att pengarna skall ha kommit till dem innan de levererar.

mvh //Lave

<{POST_SNAPBACK}>


jag antar att du handlar med ett tyskt visa eller mc och då sker transaktionerna mycket snabbare,
eller en verifierad reservation av pengar på ditt konto!

sen är det ju självklart upp till varje leverantör att skicka sina produkter innan dom fått pengarna!

tänker inte gå in i detalj på vad som gör att vissa kort tar längre tid än andra men FAKTUM är att det tar olika tid beroende på vilket kort du använder och vilket land kortet är knutet till samt vilken bank som get ut kortet etc etc!
dock är visa och mc normalt dem snabbast korten att använda!

<{POST_SNAPBACK}>


Självklart så använder jag mitt svenska visa eller mastercard. Annars hade det ju varit ganska meningslöst att påpeka att ditt påstående inte stämmer på de ovannämnda webbshopparna. Hur man gör på de övriga tre miljarderna webbshoppar på Internet eller med Amex/Diners kan jag inte uttala mig om.

#107

Postad 22 november 2006 - 23:02

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Har fått upp AX100:an nu, men jag måste nog ha missförstått det här med lens-shiften.
Har projektorn 3 meter från duken och 10cm från taket upp och ner. (2,5 meter, tak-golv).
Hur långt ner är det då tänkt att man ska kunna få den övre kanten på bilden? Enligt ett uträkninsexcelark jag såg så handlade det om över 1 meter... så långt kommer inte jag ner, är väl typ max 30-40cm... Har jag missat nått? B)

#108

Postad 23 november 2006 - 08:11

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Enligt specen kan du få ner överkanten av bilden 13% av dukhöjden dvs om du har en meter
hög duk kan du få ner överkanten av bilden 13cm nedanför linsmitt

elis

#109

Postad 23 november 2006 - 08:43

Unregistered674cf120
  • Unregistered674cf120
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0

Har fått upp AX100:an nu, men jag måste nog ha missförstått det här med lens-shiften.
Har projektorn 3 meter från duken och 10cm från taket upp och ner. (2,5 meter, tak-golv).
Hur långt ner är det då tänkt att man ska kunna få den övre kanten på bilden? Enligt ett uträkninsexcelark jag såg så handlade det om över 1 meter... så långt kommer inte jag ner, är väl typ max 30-40cm... Har jag missat nått?  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Det blir nog inte mer iom att denna projektor inte har någon offset, utan att centrum av duken är horisontell med linsen.

#110

Postad 23 november 2006 - 08:58

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Tack för svaren!
Måste nog ta och förlänga takstativet då... :wub:

#111

Postad 23 november 2006 - 12:03

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Projektorn skjuter bilden rakt fram, linsen i centrum.

Med lensshiften ska du kunna sänka/höja bilden 63% av bildens höjd, dvs om bildens höjd är 100cm så ska du kunna höja/sänka 63cm totalt. Så i detta fall så kan bildens överkant hamna 13cm under linsens mitt.


Lägger upp denna bild ännu en gång.

Bifogad fil  post_24385_1161756189.jpg   20,53K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av Rixmupp, 23 november 2006 - 12:06.


#112

Postad 23 november 2006 - 16:13

viceman
  • viceman
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Har PRECIS testat den vi köpt på jobbet. Måste säga att där är riktigt bra bild. Sen vet jag ju inte hur den står sig mot andra i samma prisklass.

Riktigt ljusstark är den också.

#113

Postad 29 november 2006 - 10:43

viceman
  • viceman
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Nu har jag en fråga, som jag gärna vill ha svar på så snabbt som möjligt. Går det bra att koppla dator via DVI > HDMI??

#114

Postad 29 november 2006 - 11:10

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0

Nu har jag en fråga, som jag gärna vill ha svar på så snabbt som möjligt. Går det bra att koppla dator via DVI > HDMI??

<{POST_SNAPBACK}>


Ja det går alldeles utmärkt.

#115

Postad 29 november 2006 - 23:49

feel lucky?
  • feel lucky?
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej projdiggare! ;)


Skillnaden mellan Epson TW-700 och Pannan är marginell, jag tycker inte Epson har tillräckligt med svärta, trots allt ivrigt tjat om dess förträfflighet just på den punkten....sen bullrar 700:an på tok för mycket, som alla Epson gör och gjort. ! :)

Pannan är mitt val. Det skiljer ju drygt 4000 spänn! Det är pengar som hellre spenderas på en Vettig HDMI kabel, eller varför inte en duk? ;)

Redigerat av feel lucky?, 29 november 2006 - 23:53.


#116

Postad 30 november 2006 - 02:18

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Såg Epson och Panasonic demas i japan härom dagen. Jag har hört väldigt mycket om Epson, hur fantastisk den är, hur mycket bättre den är än Panasonic. Kanske var Epson projjen inte inställd ordentligt, men jag tyckte personligen att Panasonic gav en bättre bild. Man såg en märkbar skillnad eftersom Panasonic är ljusstarkare. Värt att nämnas är att rummet de demades i var becksvart. Inget ljus kom in. När jag öppnade lite för att se hur de skulle fungera i mitt rum (kan inte mörklägga helt) så var det inget snack! Panasonic var den jag skulle ha! Med lite ljus i rummet blev Epson ännu sämre!

#117

Postad 30 november 2006 - 17:38

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Är det någon som har kontakt med Pipro ang. priset på deras Ax100? Jag har mailat dom men inte fått något svar. Jag bara undra lite hur mycket frakten ifrån Tyskladn och betalar man postförskott?

#118

Postad 30 november 2006 - 23:50

Entraktor
  • Entraktor
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Jag beställde en AX100 från dem i förrgår. Frakten kostar 29 euro. Jag betalade via plusgiro så några extraavgifter blev det inte. Det hela gick på 12880kr om jag inte minns fel.

#119

Postad 01 december 2006 - 01:40

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Själv bestälde jag från digitalo.de. Det jag gillade med dem var att man kunde kommunicera på svenska med dem samt att man kunde betala vid leverans. Priset hamnade på 12340 kr ink frakt med UPS. Tog två dagar att få hem projjen från leverans.

#120

Postad 01 december 2006 - 09:23

Unregistered674cf120
  • Unregistered674cf120
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jag beställde via pipro.se och fick den på en vecka. 1379 + 29 EUR. Betalade i förskott till deras svenska BG. Är mycket nöjd för övrigt. Det enda som jag stör mig på lite är autoirisens väsande.

#121

Postad 01 december 2006 - 14:52

Thomparompa
  • Thomparompa
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Själv bestälde jag från digitalo.de. Det jag gillade med dem var att  man kunde kommunicera på svenska med dem samt att man kunde betala vid leverans. Priset hamnade på 12340 kr ink frakt med UPS. Tog två dagar att få hem projjen från leverans.

<{POST_SNAPBACK}>



Det låter väldigt bra. PT-Ax100 för 12340 hemskickat till Sverige klappat och klart postförskott.
Det slår jag till på

#122

Postad 04 december 2006 - 03:09

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Själv bestälde jag från digitalo.de. Det jag gillade med dem var att  man kunde kommunicera på svenska med dem samt att man kunde betala vid leverans. Priset hamnade på 12340 kr ink frakt med UPS. Tog två dagar att få hem projjen från leverans.

<{POST_SNAPBACK}>



Det låter väldigt bra. PT-Ax100 för 12340 hemskickat till Sverige klappat och klart postförskott.
Det slår jag till på

<{POST_SNAPBACK}>


Jag mailade min beställning till: [email protected] . De gick att betala via kort eller kontanter till UPS. Det jag gjorde var att kontakta UPS efter paketet hade skickats och gav dem mitt kortnummer. Sen var det klart! Riktigt smidigt!!!

#123

Postad 07 december 2006 - 19:59

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
En kort fråga... Är AX100:an HDCP kompatibel? Står inget om detta i manualen, vad jag kan hitta...

#124

Postad 07 december 2006 - 21:28

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

En kort fråga... Är AX100:an HDCP kompatibel? Står inget om detta i manualen, vad jag kan hitta...

<{POST_SNAPBACK}>


Japp, HDMI ingången om den matas från en källa med HDMI på utgången !
Läs denna information och även denna info
Det är när DVI är inblandat som man måste se till att det är HDCP kompatibelt.
I HDMI ingår det så att säga i standarden ...
:P
Tillägg: Kolla här också !

Redigerat av hd-fan, 07 december 2006 - 21:56.


#125

Postad 07 december 2006 - 23:22

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Ahhh.. tack för svaret! :P

#126

Postad 08 december 2006 - 07:26

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Fick hem nim AX100 igår. Riktigt nöjd!!! Prövat att köra 1080p från mitt PS3 och det blir riktigt bra bild! Kan varmt rekommendera denna projektor!

#127

Postad 08 december 2006 - 08:54

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Fick hem nim AX100 igår. Riktigt nöjd!!! Prövat att köra 1080p från mitt PS3 och det blir riktigt bra bild! Kan varmt rekommendera denna projektor!

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerar !!!
Haft min snart 1½ månad och fortfarande förtjust i den :P
:P

#128

Postad 11 december 2006 - 15:16

Nedhmo
  • Nedhmo
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hejsan,

har fått ett problem med min Panasonic PT-AX100. När jag sätter igång min projektor så efter en minut så släcks den helt och hållet, lampan då. Projektorn är fortfarande igång. Vad kan det vara för fel?

Har haft min i en månad ca. Lampan har gått ca 180 timmar. Tror inte det kan vara lampan då jag testade en gång och den fungerade bra igen över en timme. Sen när jag stängde av den igen och några timmar senare så testade jag igen och problemet kom igen att lampan släcks, det kommer inget ljus mer från projektorn. =(

Vad tycker ni man ska göra nu?
Det måste gå och få ut på garantin va?

MVH
Johan

#129

Postad 11 december 2006 - 16:48

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Hejsan,

har fått ett problem med min Panasonic PT-AX100. När jag sätter igång min projektor så efter en minut så släcks den helt och hållet, lampan då. Projektorn är fortfarande igång. Vad kan det vara för fel?

Har haft min i en månad ca. Lampan har gått ca 180 timmar. Tror inte det kan vara lampan då jag testade en gång och den fungerade bra igen över en timme. Sen när jag stängde av den igen och några timmar senare så testade jag igen och problemet kom igen att lampan släcks, det kommer inget ljus mer från projektorn. =(

Vad tycker ni man ska göra nu?
Det måste gå och få ut på garantin va?

MVH
Johan

<{POST_SNAPBACK}>


Tråkigt ! Kanske fel på någon övertemperaturgivare ?
Nummer ett: Kontakta firman där du köpte projjen !
Tillägg:
Hittade en länk, kanske släkt med ditt problem:
http://www.avsforum....661#post9082661

Redigerat av hd-fan, 11 december 2006 - 16:55.


#130

Postad 14 december 2006 - 09:48

Sino
  • Sino
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0
Jag skall ha denna ansluten till xbox360 för det mesta, både spel och film. Skall köpa HD-DVD spelaren när jag är i USA. Nån som vet om det är bäst att köra komponent eller VGA? Och när man spelar DVD filmer med xboxen så antar jag att det är projektorn som får skala upp bilden och inte xboxen?

Ni som testat projektorn mot epson tw700 vad var skillnaden? var svärtan sämre? Är autoirisen bra på denna ax100, eller låter den mycket?

Jag har kollat på tw700 och tyckte att färgerna var väldigt, väldigt bra. Men jag har inte hittat nått ställe i närheten av helsingborg där man kan kolla på ax100:an få som verkar ta in och dema den. Tror inte ens The Rock i lund har ax100:an.

#131

Postad 15 december 2006 - 22:05

Entraktor
  • Entraktor
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Har fått hem min AX100 nu och är mycket nöjd, trots att jag inte fått upp någon duk än. Premiärtittade på Ice Age mitt på dan utan att ens fälla persiennerna och fick ändå utmärkt bild. Visst, det är en ljus film, och det var molnigt ute, men ändå...

Enda problemet (ta i trä) är textningen. Undertexter blir hysteriskt fula, kantiga och spretiga. Såg nyss The Da Vinci Code, och den engelska texten när de pratade franska var klart störande. Testade ett par andra filmer med samma resultat. Vet inte om det går att fixa på något sätt. Som det ser ut nu blir jag tvungen att undvika exempelvis japanska och kinesiska filmer, och det känns ju trist.

#132

Postad 16 december 2006 - 00:43

Goxx
  • Goxx
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Har just premiärkört min AX100 och samma här, texten är verkligen kass. Det måste gå att fixa annars blir det retur.

Får för övrigt ingen bild via HDMI från min Thomson DTH8060, men har inte hunnit fördjupa mig i detta ännu. Kör via komponent nu. Kan textningen bli bättre när jag fixat HDMI?

#133

Postad 16 december 2006 - 13:50

Entraktor
  • Entraktor
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Jag kör redan via HDMI, så jag tvivlar på att det gör nån skillnad.

#134

Postad 16 december 2006 - 16:04

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Texten är ju inlagd redan i källan och om projjen skulle förvanskat texten skulle ju
bilden vara kass också. Undertexterna ÄR dåliga på de flesta DVD:r.
Det kan kan man tydligt se om man tittar lite närmare tom via scart/RGB på
en 32" CRT. Jag konstaterade just nu detta nyss genom att titta på Ice Age 2 på
min 32" Sony CRT. Texterna är fula ! Förstorar sedan upp det till 80 till 100 tum ser
det eländigt ut. DVD-fabrikanterna har bara tänkt så långt, eller kort som till
"den stora massan" som tittar på konventionell TV och vill kunna läsa texten ända
från soffan. De borde lägga in alternativa texter som passar bättre till stora platta
skärmar och projjar !! ;)

Trots detta, fortfarande, efter två månader, nöjd med min AX100 ! :P

#135

Postad 16 december 2006 - 16:59

t93pan
  • t93pan
  • Beroende

  • 1 117 inlägg
  • 0
Tror nog också att texten inte skalar speciellt bra, den är nog en fast storlek och font.
Tyvärr, det är ju inte speciellt idealt, men det får man nog tyvärr leva med på DVD-formatet.

#136

Postad 16 december 2006 - 17:10

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Undras om undertexterna är bättre på Blu-Ray/HD-DVD ? ;)

#137

Postad 16 december 2006 - 23:37

Goxx
  • Goxx
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Ang texten så har jag nu kollat den detaljen på lite fler filmer och de flesta är ok, men jag vill nog hävda att den av någon anledning gör just texten sämre än de flesta andra. Att jag var så negativ igår beror på att det av en tillfällighet råkade vara två med riktigt dålig text av jag kikade på först; Magnolia och någon av sonens barnfilmer. Vore kul att testa tex Magnolia på någon annan projektor. Har ju sett den tidigare på min gamla AE100 utan att reagera på texten, men när allt annat blir perfekt så märks ju svagheterna mer.

Har nu fått ordning på HDMI till min AX100, liten men märkbar förbättring från min billiga komponentkabel.

Som helhet är jag oerhört nöjd med mitt val av AX100.

#138

Postad 17 december 2006 - 16:28

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Tittade med på filmen "The Constant Gardener" på Canal+ igår med projjen, Texten jättebra !! :lol:
Idag såg jag "Pingvinresan" på DVD, textningen ful och det syns att den är ful även på en 32" TV :wub:
Ett plus till AX100 som scalar och deinterlacar så bra från 576i och gör på detta sätt filmerna på
Canal+ njutbara !! :lol:
Bara så det är klart: Välj inte projektor på hur undertexterna ser ut.
Det fula texterna beror på källan !!
:rolleyes:

#139

Postad 18 december 2006 - 21:53

Uterummet
  • Uterummet
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Jag skall ha denna ansluten till xbox360 för det mesta, både spel och film. Skall köpa HD-DVD spelaren när jag är i USA. Nån som vet om det är bäst att köra komponent eller VGA? Och när man spelar DVD filmer med xboxen så antar jag att det är projektorn som får skala upp bilden och inte xboxen?

Ni som testat projektorn mot epson tw700 vad var skillnaden? var svärtan sämre? Är autoirisen bra på denna ax100, eller låter den mycket?

Jag har kollat på tw700 och tyckte att färgerna var väldigt, väldigt bra. Men jag har inte hittat nått ställe i närheten av helsingborg där man kan kolla på ax100:an få som verkar ta in och dema den. Tror inte ens The Rock i lund har ax100:an.

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan kolla in AX100:an på Flat Screen Center i Löddeköpinge.

/Henrik

#140

Postad 21 december 2006 - 09:20

Sino
  • Sino
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Jag skall ha denna ansluten till xbox360 för det mesta, både spel och film. Skall köpa HD-DVD spelaren när jag är i USA. Nån som vet om det är bäst att köra komponent eller VGA? Och när man spelar DVD filmer med xboxen så antar jag att det är projektorn som får skala upp bilden och inte xboxen?

Ni som testat projektorn mot epson tw700 vad var skillnaden? var svärtan sämre? Är autoirisen bra på denna ax100, eller låter den mycket?

Jag har kollat på tw700 och tyckte att färgerna var väldigt, väldigt bra. Men jag har inte hittat nått ställe i närheten av helsingborg där man kan kolla på ax100:an få som verkar ta in och dema den. Tror inte ens The Rock i lund har ax100:an.

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan kolla in AX100:an på Flat Screen Center i Löddeköpinge.

/Henrik

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för den infon!

Jag skall köra dit... men synd att de inte har tw700 att dema mot.

#141

Postad 24 december 2006 - 11:09

feel lucky?
  • feel lucky?
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Tack för den infon!

Jag skall köra dit... men synd att de inte har tw700 att dema mot.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Ja det är synd men misströsta inte, jag har nördat mig sönder och samman med valet av proj nu senaste månaden. Det stod mellan Epson och Pannan. Det blev Pannan. Epson bullrar alldeles för mycket! Det fick avgöra.

Du kan köra i alla lägen Pannan har och funka med det, den är också ljusstarkare än Epsonen. Epson har ju egentligen bara två lägen du kan köra med och inte bli störda av fläkten och det är TB 1 och TB 2. Epson har något bättre opitik och därmed något bättre skärpa, men det överväger inte bullret.

Panasonicen är en riktig multimedia proj! :D gjord för alla ljusförhållanden. Men se till att du monterar den helst utan använda lens shiften alls, då ser du ingen skillnad mellan Epson och Panasonicen när det gäller skärpan......

go Jul!

#142

Postad 25 december 2006 - 10:58

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0
Ändrar verkligen lens shift skärpan? Har inte märkt det på min.

#143

Postad 25 december 2006 - 19:42

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Ändrar verkligen lens shift skärpan? Har inte märkt det på min.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har heller inte sett att skärpan skulle ändra sig. Har projjen på ett bord och
max lens-shift upp. Jag har kollat skärpan med kalibreringsskivan och ser ingen
försämring. Ska i alla fall montera upp projjen på en hylla senare.
:)

#144

Postad 28 december 2006 - 02:35

Eskapisten
  • Eskapisten
  • Lärjunge

  • 379 inlägg
  • 0
Ang. fula undertexter: Testa att dra ner skärpan ett par snäpp på projektorn.

P.S. Jag menar då i menyerna, inte att vrida suddigt på objektivet.

Redigerat av Eskapisten, 28 december 2006 - 02:37.


#145

Postad 28 december 2006 - 12:39

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Ganska nytt trevligt test om AX100:an...

http://www.bigscreen...ic_PT-AX100.htm

#146

Postad 28 december 2006 - 12:56

Uterummet
  • Uterummet
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag köpte min PT-AX100 före julhelgen och är mycket nöjd med ljusstyrka, ljudnivå och allmän bildkvalitet när man kollar på DVD. Dock har inte min nuvarande DVD-spelare någon HDMI-utgång så jag måste köra via en 10m komponent-kabel, vilket ger en viss orolighet i bilden.

Men när jag kopplar in min dator via VGA-ingången så syns det ganska tydligt att det finns ett konvergens-problem. Det visar sig mest i höger underkant av bilden. Jag har testat att justera om lens-shiften i olika lägen, men det gör ingen skillnad. Jag har zoomen ganska mycket mot vidvinkel-läget. I teleläget syns det också konvergens, men den verkar inte vara lika kraftig (också svårare att se eftersom det blir mindre bild).

Så här ser det ut på projektorduken:
Postad bild

Så här ser samma bild ut på datorskärmen:
Postad bild

Och här är test-bilden:
Postad bild


Är det någon AX100-ägare som har lagt märke till detta? Är min projektor kass, eller är det fullt normalt för AX100 med denna nivå av konvergens?

Tacksam för svar.
Henrik

#147

Postad 28 december 2006 - 17:34

Jekyll
  • Jekyll
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Ni som köpt, fick ni med en svensk manual...?
Finns det en svensk manual för nedladdning..?

//Jekyll
:)

Redigerat av Jekyll, 28 december 2006 - 17:45.


#148

Postad 28 december 2006 - 18:11

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Ni som köpt, fick ni med en svensk manual...?
Finns det en svensk manual för nedladdning..?

//Jekyll
:)

<{POST_SNAPBACK}>

Engelsk (+ en radda andra språk) följde med.

Ladda ner:
Engelsk manual

Engelsk broschyr

Senaste testen på svenska.
:rolleyes:

#149

Postad 29 december 2006 - 14:44

Unregistered10f106ca
  • Unregistered10f106ca
  • Användare

  • 242 inlägg
  • 0
Ang.konvergensfelet:

Ser ut att vara flera pixlar fel, 2-3 st? Jag tycker inte man ska klaga om man har ca 1 pixel men det där såg inte jätteroligt ut. Har tyvärr ingen AX-100 (ännu) så jag kan inte kolla. Men ni som har, kolla upp det fort åt stackarn, vet själv hur orolig jag var över min HS50 :)

En annan fråga:
Hur sitter luftintaget på denna projektorn? Jag skulle ha min projektor uppe på en hylla vid väggen, så baksidan skulle nästan var tryckt mot väggen, kanske 10 cm mellanrum max. Tar den in luften från sidan som på min HS50 eller hur är det konstruerat på AX-100?

#150

Postad 29 december 2006 - 18:36

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Enligt bruksen har den luftintag både baktill och på ena sidan

elis



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.