Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#4151

Postad 16 februari 2022 - 16:02

OveSkbg
  • OveSkbg
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0

Jadå - i några månader nu. Den är mindre, snabbare, stabilare, men.... saknar fortfarande några funktioner som inspelning och Text-TV.

Hur är det med apparna då, att köra appar i OnePlace är ju bedrövligt, gäller de flesta, betyg 2 jämfört med vanlig chromecast eller tv betyg 8 och google tv betyg 9, har inspelning kommit till ännu?

OveSkbg



#4152

Postad 16 februari 2022 - 16:14

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Hur är det med apparna då, att köra appar i OnePlace är ju bedrövligt, gäller de flesta, betyg 2 jämfört med vanlig chromecast eller tv betyg 8 och google tv betyg 9, har inspelning kommit till ännu?
OveSkbg


Inspelning kommer tidigast i maj. Boxen är mycket snabbare än OnePlace, alla appar jag kör funkar bra.

#4153

Postad 16 februari 2022 - 16:28

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Ärligt talat min Pne Place fungerar som den ska nu. Den är inte så snabb när man ska byta kanaler. Men, serieinspelningar fungerar och inga pixlar när man tittar. Dscoveryappen är lite ryckig, lika när man castar, men använder min TV till alla apparna 



#4154

Postad 20 februari 2022 - 00:00

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Vad kostar den ny boxen eller kan man byta typ för ”sveda och värk”?
/Jannek999

#4155

Postad 22 februari 2022 - 10:45

lissdell
  • lissdell
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Vad kostar den ny boxen eller kan man byta typ för ”sveda och värk”?
/Jannek999

1 656kr fick jag betala, jag lyckades inte få ner priset, men är det någon annan som lyckas så hojta gärna till


Redigerat av lissdell, 22 februari 2022 - 10:45.


#4156

Postad 22 februari 2022 - 20:04

WotPubgRedC
  • WotPubgRedC
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Är det någon som vet nät den fungerar med fiber tv?

#4157

Postad 22 februari 2022 - 22:12

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Är det någon som vet nät den fungerar med fiber tv?

Hej

Imorgon börjar vi sälja Allente 1 via fiber-tv.

Mvh
Niklas



#4158

Postad 22 februari 2022 - 22:56

angelsevov
  • angelsevov
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 1

Hej

Imorgon börjar vi sälja Allente 1 via fiber-tv.

Mvh
Niklas

 

Nice! idag har det gått ut även en pressrelease som jag har fått i min mailkorg. Jag trodde att ni skulle lansera det under mars månaden..

 

https://www.digitaltvnews.net/?p=37850

https://www.broadban...oid-tv-service/

https://www.digitalt...android-tv-stb/

https://advanced-tel...oid-tv-service/


Redigerat av angelsevov, 22 februari 2022 - 22:57.


#4159

Postad 22 februari 2022 - 23:06

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Nice! idag har det gått ut även en pressrelease som jag har fått i min mailkorg. Jag trodde att ni skulle lansera det under mars månaden..

 

https://www.digitaltvnews.net/?p=37850

https://www.broadban...oid-tv-service/

https://www.digitalt...android-tv-stb/

https://advanced-tel...oid-tv-service/

Hej

I mars blir det via alla säljkanaler, nu startar vi försiktigt för att kunna följa alla processer och rutiner.

Mvh
Niklas



#4160

Postad 23 februari 2022 - 09:30

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

I mars blir det via alla säljkanaler, nu startar vi försiktigt för att kunna följa alla processer och rutiner.

Mvh
Niklas

Hej Niklas,

Kommer den fungera med plattantennen, har 2 kablar ifrån den.

 

Vilken version av Android?
Fungerar alla appar?

Framför allt går den beställa än?



#4161

Postad 23 februari 2022 - 09:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas,

Kommer den fungera med plattantennen, har 2 kablar ifrån den.

 

Vilken version av Android?
Fungerar alla appar?

Framför allt går den beställa än?

Hej

Det går inte köra två kablar till Allente 1, endast en kabel. Men har du tex en plattantenn som hanterar sat-cr så är det inga problem.
Vet du vilken modell av plattantenn du har? Skickar du kundnummer via PM så kan jag nog se vilken modell du har.

Allente 1 kör Android 10

Alla appar kan jag inte svara på, om det är någon speciell app du tänker på så kan du meddela mig så kan jag testa. Det som är viktigt att känna till när det kommer till appar är att Netflix inte finns Allente 1, varken som app eller via chromecast.

Boxen går att beställa via kundservice.

Mvh
Niklas

 



#4162

Postad 23 februari 2022 - 10:13

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Hej Niklas. När inspelning kommer till boxen,hur många kanaler kan man spela in samtidigt och titta på tv?



#4163

Postad 23 februari 2022 - 19:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej Niklas. När inspelning kommer till boxen,hur många kanaler kan man spela in samtidigt och titta på tv?

Hej

Jag vet tyvärr inte än vilken funktionalitet för inspelning som kommer finnas när vi har en mjukvara på plats. Så behöver återkomma när jag har mer information om det. 

Mvh
Niklas



#4164

Postad 24 februari 2022 - 10:14

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

Det går inte köra två kablar till Allente 1, endast en kabel. Men har du tex en plattantenn som hanterar sat-cr så är det inga problem.
Vet du vilken modell av plattantenn du har? Skickar du kundnummer via PM så kan jag nog se vilken modell du har.

Allente 1 kör Android 10

Alla appar kan jag inte svara på, om det är någon speciell app du tänker på så kan du meddela mig så kan jag testa. Det som är viktigt att känna till när det kommer till appar är att Netflix inte finns Allente 1, varken som app eller via chromecast.

Boxen går att beställa via kundservice.

Mvh
Niklas

 

Hej

Finns inte Netflix på den så är det ju inte bra. Hur är det med HBO, Discovery, mfl?



#4165

Postad 24 februari 2022 - 11:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Finns inte Netflix på den så är det ju inte bra. Hur är det med HBO, Discovery, mfl?

Hej

Nej det är så klart tråkigt men tyvärr så det ser ut. HBO Max, Discovery+, Viaplay, C More mf finns som appar.

Mvh
Niklas



#4166

Postad 24 februari 2022 - 12:33

Ramrod
  • Ramrod
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hej

Nej det är så klart tråkigt men tyvärr så det ser ut. HBO Max, Discovery+, Viaplay, C More mf finns som appar.

Mvh
Niklas

Finns det några planer att få denna box certifierad med Netflix, så det kan komma senare?
Ska man göra en fullfjädrad AndroidTV-box, så borde det ju rimligtvis fungera med alla AndroidTV-appar som finns också. Helst när den kör på Android 10. Varför alltid göra något halvdant?!

Ska ni fortsätta så, så är det fan bättre ni fixar en allmän AndroidTV-app av Allente, så man själv får välja vad för enheter man vill köra på själv. Pengar får ni ju in på abonnemanget ändå. Hade varit jäkligt skönt att ha en riktig AndroidTV-app att köra på till exempel Chromecast with GoogleTV, istället för att behöva ta fram telefonen och streama.

Hade varit jäkligt skönt om ni kunde fixa ett riktigt partnerskap med Paramount+ också, precis som med Cmore och Viaplay, där man kan välja partner i appen och logga in med Allente-inloggningen. Istället för att gå via Allente-appen på telefon för att komma åt ParamountPlus-innehållet och sen casta.



#4167

Postad 24 februari 2022 - 13:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Finns det några planer att få denna box certifierad med Netflix, så det kan komma senare?
Ska man göra en fullfjädrad AndroidTV-box, så borde det ju rimligtvis fungera med alla AndroidTV-appar som finns också. Helst när den kör på Android 10. Varför alltid göra något halvdant?!

Ska ni fortsätta så, så är det fan bättre ni fixar en allmän AndroidTV-app av Allente, så man själv får välja vad för enheter man vill köra på själv. Pengar får ni ju in på abonnemanget ändå. Hade varit jäkligt skönt att ha en riktig AndroidTV-app att köra på till exempel Chromecast with GoogleTV, istället för att behöva ta fram telefonen och streama.

Hade varit jäkligt skönt om ni kunde fixa ett riktigt partnerskap med Paramount+ också, precis som med Cmore och Viaplay, där man kan välja partner i appen och logga in med Allente-inloggningen. Istället för att gå via Allente-appen på telefon för att komma åt ParamountPlus-innehållet och sen casta.

Hej

Det är ju något som vi vill, men för att Netflix ska finnas tillgängligt på boxen så krävs det ett avtal med Netflix. Så just nu så vet vi inte hur det kommer se ut framöver.

Ska kolla upp om det finns något nytt besked kring app för Android TV och Paramount+-

Mvh
Niklas



#4168

Postad 24 februari 2022 - 13:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej

Vi har lanserat en ny version av TV-appen till ca 10% av alla kunder med en OnePlace. Om allt ser bra ut så kommer vi öka utrullningen under nästa vecka.

Version 
TV-app 2.21

Kontrollera version av TV-appen: Meny / Inställningar / Teknisk information / Versioner / SW Version / Allente-app

Några av buggfixarna

- Radiokanaler finns tillgängliga i kanallistan (Tex Rix FM, Power Hit Radio, Lugna Favorit mf) Kanalplats 250-258
- Boxar som är inställda på djup standby ska inte längre tappa wifi vid uppstart.
- När man tittar på något via "Se från början" ska man nu alltid få en pop-up som frågar om man vill avbryta och gå till live-tv.
- Lösning på problemet där ställer om sig så alla menyer blir på engelska.
- Boxen ska inte längre ställa om sig till streaming-läge.
- Förbättringar kring inspelningar.

Plus en del annat stabilitets fixar.

Mvh
Niklas


 


Redigerat av Allente Sverige, 24 februari 2022 - 13:43.


#4169

Postad 24 februari 2022 - 18:03

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Nej det är så klart tråkigt men tyvärr så det ser ut. HBO Max, Discovery+, Viaplay, C More mf finns som appar.

Mvh
Niklas

Det positiva är att slippa den pockande och irrititerande "Netflix-app starten" när man råkar trycka fel på fjärren. ;)



#4170

Postad 25 februari 2022 - 07:18

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Hej

Det är ju något som vi vill, men för att Netflix ska finnas tillgängligt på boxen så krävs det ett avtal med Netflix. Så just nu så vet vi inte hur det kommer se ut framöver.

Ska kolla upp om det finns något nytt besked kring app för Android TV och Paramount+-

Mvh
Niklas

Hej

Då är det ju inte bra att inte Netflix finns, känns ju som ett steg tillbaka.

 

Att man blir begränsad vad man får installera för appar....



#4171

Postad 25 februari 2022 - 10:58

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Då är det ju inte bra att inte Netflix finns, känns ju som ett steg tillbaka.

 

Att man blir begränsad vad man får installera för appar....

Vad åtminstone inte JAG vill se, är - som på min Philips TV - knappar på fjärren som vare sig jag vill eller inte, startar Netflix (eller nån annan app). En "programmerbar stjärnknapp" OM jag själv vill ha en genvägsknapp är bra, men INTE en påtvingad genväg. Även om Netflix betalar bra för det...


Redigerat av Nisken, 25 februari 2022 - 14:51.


#4172

Postad 25 februari 2022 - 14:50

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej

Vi har lanserat en ny version av TV-appen till ca 10% av alla kunder med en OnePlace. Om allt ser bra ut så kommer vi öka utrullningen under nästa vecka.

Version 
TV-app 2.21

Kontrollera version av TV-appen: Meny / Inställningar / Teknisk information / Versioner / SW Version / Allente-app

Några av buggfixarna

- Radiokanaler finns tillgängliga i kanallistan (Tex Rix FM, Power Hit Radio, Lugna Favorit mf) Kanalplats 250-258
- Boxar som är inställda på djup standby ska inte längre tappa wifi vid uppstart.
- När man tittar på något via "Se från början" ska man nu alltid få en pop-up som frågar om man vill avbryta och gå till live-tv.
- Lösning på problemet där ställer om sig så alla menyer blir på engelska.
- Boxen ska inte längre ställa om sig till streaming-läge.
- Förbättringar kring inspelningar.

Plus en del annat stabilitets fixar.

Mvh
Niklas


 

Nya problem jag inte sett förut. Ett program jag seplade in för några dagar sedan (innan uppdateringen) och hade sett halva av med ljud och undertexter på svenska. Saknade nu både ljud och undertexter när jag vill fortsätta se resten av programmet (efter uppdateringen). 

 

En omstart av OP-boxen krävdes för att få funktion igen.



#4173

Postad 26 februari 2022 - 22:41

JuhaH
  • JuhaH
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej.
Jag gav upp annngående allente oneplace boxen. Sökte runt med ffa tv kanalerna i sikte. Hittade Tele2 och deras bredbands oz. Haft parabol sedan 1993 och många mottagare eller boxar vilket man tycks vilja hitta bättre fungerande hela tiden. Hittade Tele 2-s Tele-hub. Helt enkelt fantastisk i sin funktionalitet. Har allt jag kan önska i utbudsval och möjligheter. 1 TB hårddisk för 200 kr. Boxen på lån fritt. Skaffa bredband och byt. Kan även se på mina andra androidenhetern. Ljud och bild super.
Äntligen Hälsar JuhaH

Redigerat av JuhaH, 26 februari 2022 - 22:47.


#4174

Postad 27 februari 2022 - 20:35

Unregisteredf9d0d3eb
  • Unregisteredf9d0d3eb
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Den här nya boxen. Funkar den inte till parabolkunder? Kommer den göra det? Dubbla SAT ingångar?  När jag läser tråden får jag vibbar om att ni tänker lämna os parabolkunder i sticket? Satsar ni mer på fiber istället, är det framtiden enligt Allente?

 

Personligen så avstår jag fiber när det gäller TV för jag vill gärna att TV:n fortsatt funkar om nätet går ner, vilket inte skall mycket till i vårt sårbara samhälle :)



#4175

Postad 27 februari 2022 - 20:45

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Den här nya boxen. Funkar den inte till parabolkunder? Kommer den göra det? Dubbla SAT ingångar? När jag läser tråden får jag vibbar om att ni tänker lämna os parabolkunder i sticket? Satsar ni mer på fiber istället, är det framtiden enligt Allente?

Personligen så avstår jag fiber när det gäller TV för jag vill gärna att TV:n fortsatt funkar om nätet går ner, vilket inte skall mycket till i vårt sårbara samhälle :)


Allente1 funkar som OnePlace när det gäller satellit, fast bättre och snabbare. Det end som inte funkar hittills är inspelning men det ska komma.

#4176

Postad 27 februari 2022 - 21:28

Unregisteredf9d0d3eb
  • Unregisteredf9d0d3eb
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Allente1 funkar som OnePlace när det gäller satellit, fast bättre och snabbare. Det end som inte funkar hittills är inspelning men det ska komma.

 

Tack, Svenna72. Då blir det säkert en sådan frampå. Min smart box funkar mycket bra, men jag saknar möjligheten att titta på 4K sändningar :)



#4177

Postad 27 februari 2022 - 21:51

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Allente1 funkar som OnePlace när det gäller satellit, fast bättre och snabbare. Det end som inte funkar hittills är inspelning men det ska komma.

Fast den stöder bara en LNB, så SatCR LNB gäller.



#4178

Postad 27 februari 2022 - 22:18

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Fast den stöder bara en LNB, så SatCR LNB gäller.


Sådana får man av Allente om man ber snällt, det fick jag (en ny plattantenn)

#4179

Postad 28 februari 2022 - 15:05

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Fler hittade problem med TV-app 2.21

 

Grava pixelleringar i INSPELNINGEN (förut var det nästan bara i uppspelningen) senast sett Svt1 igår 27/2 21-22

Det är på samma sätt och samma ställe om man spelar upp flera gånger. Inte vid varje inspelning men allt för ofta.

 

Svart bild efter att man pausat en inspelning och vill backa sig ur med bakåtpil till den meny man kom ifrån, för att byta vad man tittar på.

 

Ibland fungerar inte att byta kanal, oavsett om man gör det men programnummer, pil upp/ner eller via programtablån. Programinfotexten är från den valda kanalen, bilden från den kanal man ville byta från.

 

Såg i tablån för beställda inspelningar att en isnpelning på kanal 26 Discovery Science är bokad FYRA ggr torsd 4 mars 8:48 S5E1.

Trodde det där problemet var historia numera?

 

En knallröd ram runt bilden som visas i nån tiondels sekund, lite när som helst inte särskilt ofta. Har jag aldrig sett förut innan uppdateringen?? Jag har sett ramen på flera olika kanaler både via parabol och strömmande? Verkligen konstigt.


Redigerat av Nisken, 03 mars 2022 - 10:35.


#4180

Postad 14 mars 2022 - 21:52

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

Hat utvecklingen av boxen upphört helt, eller är man nöjd med denna produkt? Det finns så mycket i de gamla boxarna man vill ja i ställer som har försvunnit.



#4181

Postad 23 mars 2022 - 11:25

Bodhi2021
  • Bodhi2021
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Varför fungerar inte min F1 Tv app i boxen utan att bilden hackar?? Bilder hackar hela tiden och har provat både med fast LAN och Wifi men samma sak. Kör jag i min IPAD på wifi inga problem.

 

Är där något jag missat ställa in i boxen?

 

Någon annan som har detta bekymmer?



#4182

Postad 23 mars 2022 - 11:49

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 456 inlägg
  • 0

.


Redigerat av Huddingebo, 23 mars 2022 - 11:50.


#4183

Postad 26 mars 2022 - 12:57

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Niklas, skulle inte TV-app 2.21 släppas för alla? När kommer den? Hur är det med nästa mjukvaruuppgradering, kommer det någon snart? Eller, är det som det antyds här att ni slutat bry er om OnePlaceboxen?
/jannek999

#4184

Postad 27 mars 2022 - 18:11

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Niklas, skulle inte TV-app 2.21 släppas för alla? När kommer den? Hur är det med nästa mjukvaruuppgradering, kommer det någon snart? Eller, är det som det antyds här att ni slutat bry er om OnePlaceboxen?
/jannek999

Hej

Hör av mig med datum under veckan, inget spikat just nu.

Mvh
Niklas



#4185

Postad 31 mars 2022 - 11:10

Chicokhan
  • Chicokhan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Hej, mitt första inlägg men måste få reda på om detta gäller:

Jag sade upp mitt abonnemang hos Allente (före detta canaldigitalkund) Men fick ett erbjudande som jag tackade ja till. Jag har OnePlace-boxen och har använt den till att streama kanalerna, även om jag har parabol. Nu i veckan fick jag meddelande på boxen att den inte kan aktivera kortet och att abonnemanget löpt ut. Jag provade även att koppla in parabolen igen men fick samma meddelande. Jag kontaktade då kundtjänst som sa att jag måste uppgradera boxen till Allente 1 för 69:-/mån x 24. Detta var något som försäljaren på Allente inte upplyste mig om. Stämmer det att Oneplace-boxen inte längre fungerar om man förlänger sitt abonnemang?

 

Vänliga hälsningar

Erik



#4186

Postad 31 mars 2022 - 11:32

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hej, mitt första inlägg men måste få reda på om detta gäller:

Jag sade upp mitt abonnemang hos Allente (före detta canaldigitalkund) Men fick ett erbjudande som jag tackade ja till. Jag har OnePlace-boxen och har använt den till att streama kanalerna, även om jag har parabol. Nu i veckan fick jag meddelande på boxen att den inte kan aktivera kortet och att abonnemanget löpt ut. Jag provade även att koppla in parabolen igen men fick samma meddelande. Jag kontaktade då kundtjänst som sa att jag måste uppgradera boxen till Allente 1 för 69:-/mån x 24. Detta var något som försäljaren på Allente inte upplyste mig om. Stämmer det att Oneplace-boxen inte längre fungerar om man förlänger sitt abonnemang?

 

Vänliga hälsningar

Erik

Klart det inte ska vara så! OP-boxen funkar med både parabol och IP-TV, allt annat är bara säljsnack!

 

Möjligen har det med SIM-kortet att göra? när du sagt upp abb och sedan förlängt det? Möjligen behöver det bytas ut eller återaktiveras.

 

Allentes kontaktperson här och på FB Niklas kan säkert hjälpa dig med detta. Skicka ett PM till honom här hans profil är Allente Sverige du hittar ett inlägg från honom högre upp på denna sida.

 

Allente-1 boxen är INTE färdig funktionsmässigt, så hoppa inte på den om du inte klarar dig utan inspelning och text-TV för att ta några funktioner somk inte är klara. Helt frånsett att du inte ska tvingas byta box.



#4187

Postad 31 mars 2022 - 12:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hej, mitt första inlägg men måste få reda på om detta gäller:

Jag sade upp mitt abonnemang hos Allente (före detta canaldigitalkund) Men fick ett erbjudande som jag tackade ja till. Jag har OnePlace-boxen och har använt den till att streama kanalerna, även om jag har parabol. Nu i veckan fick jag meddelande på boxen att den inte kan aktivera kortet och att abonnemanget löpt ut. Jag provade även att koppla in parabolen igen men fick samma meddelande. Jag kontaktade då kundtjänst som sa att jag måste uppgradera boxen till Allente 1 för 69:-/mån x 24. Detta var något som försäljaren på Allente inte upplyste mig om. Stämmer det att Oneplace-boxen inte längre fungerar om man förlänger sitt abonnemang?

 

Vänliga hälsningar

Erik

Hej Erik

 

Det stämmer inte, du kan fortfarande köra din OnePlace.
Skicka PM med kundnummer och telefonnummer så ska jag hjälpa dig och följa upp ärendet.

Mvh
Niklas



#4188

Postad 31 mars 2022 - 16:40

Chicokhan
  • Chicokhan
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tack Nisken och Niklas!

Jag skickar PM.

 

Vänliga hälsningar

Erik



#4189

Postad 02 april 2022 - 09:40

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0

Hej
Hör av mig med datum under veckan, inget spikat just nu.
Mvh
Niklas


När kommer beskedet? Veckan nu slut.
/jannek999

Redigerat av jannek999, 02 april 2022 - 09:41.


#4190

Postad 02 april 2022 - 09:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

När kommer beskedet? Veckan nu slut.
/jannek999

Hej

Tyvärr inget spikat ännu, hör av mig så fort vi har ett datum.

Mvh
Niklas



#4191

Postad 07 april 2022 - 21:29

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Är det nån mer än jag som upplever att färgmättnaden på Viasat Sport Ultra HD kanalen är överdrivna och felaktiga?

Alldeles för mycket färg, speciellt rött.

Klockren bild i övrigt oavsett kanal och källa.



#4192

Postad 08 april 2022 - 07:37

sohe
  • sohe
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Är det nån mer än jag som upplever att färgmättnaden på Viasat Sport Ultra HD kanalen är överdrivna och felaktiga?

Alldeles för mycket färg, speciellt rött.

Klockren bild i övrigt oavsett kanal och källa.

Jag använder inte box utan CA-modul men har samma upplevelse.



#4193

Postad 08 april 2022 - 07:59

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Jag använder inte box utan CA-modul men har samma upplevelse.

Tack för svar, då är jag inte ensam att uppleva detta.

Vet med säkerhet att bilden tidigare var perfekt även på denna kanal, minns inte när detta med färgmättnaden började och undrar vad det kan bero på.



#4194

Postad 08 april 2022 - 08:53

sohe
  • sohe
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Tack för svar, då är jag inte ensam att uppleva detta.

Vet med säkerhet att bilden tidigare var perfekt även på denna kanal, minns inte när detta med färgmättnaden började och undrar vad det kan bero på.

 

Precis, detta fenomen har startat i närtid. Jag brukade se fotboll på kanalen, men nu är det i princip omöjligt p g a bilden...

Har två olika TV-apparater av olika fabrikat och det är samma på båda.


Redigerat av sohe, 08 april 2022 - 08:54.


#4195

Postad 08 april 2022 - 09:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Precis, detta fenomen har startat i närtid. Jag brukade se fotboll på kanalen, men nu är det i princip omöjligt p g a bilden...

Har två olika TV-apparater av olika fabrikat och det är samma på båda.

 

Denna överdrivna färgmättnad har jag haft på Ultra HD-kanalen till och från, sedan förra året.



#4196

Postad 08 april 2022 - 10:00

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Precis, detta fenomen har startat i närtid. Jag brukade se fotboll på kanalen, men nu är det i princip omöjligt p g a bilden...

Har två olika TV-apparater av olika fabrikat och det är samma på båda.

Håller med, går knappt att titta på.

Just fotboll var ju tidigare en njutning att se på Ultra HD.

Undrar vad det kan bero på?



#4197

Postad 08 april 2022 - 10:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Håller med, går knappt att titta på.

Just fotboll var ju tidigare en njutning att se på Ultra HD.

Undrar vad det kan bero på?

Hej

Jag ska kolla upp detta. Återkommer

Mvh
Niklas



#4198

Postad 08 april 2022 - 10:03

xxjojjexx
  • xxjojjexx
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hej

Jag ska kolla upp detta. Återkommer

Mvh
Niklas

Kanon, tack Niklas.



#4199

Postad 09 april 2022 - 12:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Hittade ett gammalt problem häromdagen som antagligen aldrig åtgärdats?

 

Jag hade gjort en inspelning som jag ville skydda extra mot risken för borttagning. Så jag aktiverade "lås" för just den inspelningen efter att den var gjord.

 

Fungerar fint...men...efter det får även andra inspelningar som beställts/spelas in vid helt andra tidpunkter även detta "lås", otroligt irriterande, särskilt som jag inte har en susning om HUR jag ska bli av med eländet?



#4200

Postad 09 april 2022 - 12:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Hittade ett gammalt problem häromdagen som antagligen aldrig åtgärdats?

 

Jag hade gjort en inspelning som jag ville skydda extra mot risken för borttagning. Så jag aktiverade "lås" för just den inspelningen efter att den var gjord.

 

Fungerar fint...men...efter det får även andra inspelningar som beställts/spelas in vid helt andra tidpunkter även detta "lås", otroligt irriterande, särskilt som jag inte har en susning om HUR jag ska bli av med eländet?

Hej

Har tagit den vidare, aldrig testat själv så vågar tyvärr inte svara på det just nu. Återkommer.

Mvh
Niklas





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.