Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

NAD T752 klipper ljudet

27 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 02 april 2003 - 19:43

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr en lycklig Àgare till en NAD T752 sedan nÄgra dagar tillbaka. Ingen glÀdje kommer utan smolk i bÀgaren. Jag har sÄlunda upptÀckt ett konstigt fenomen.

NÀr man spelar CD-skivor pÄ DVD:n (Pioneer DV-737) genom den digitala (coaxial) ingÄngen klipper den bort ljudet de första 1-2 sekunderna pÄ sÄ gott som varje spÄr.

Jag har upptÀck att köra genom den analoga ingÄngen vid CD-lyssning ger ett hörbart bÀttre ljud, och i samband med detta upplevs inte detta problem med klippningen. Men nÄgon gÄng kanske jag vill uppleva nÄgra av lyssningslÀgena till 2-kanalsljud och dÄ vill jag köra genom digital-ingÄngen.

Jag har inte nÄgon dedikerad koaxial-kabel, bara en vanlig analog kabel av Àldre modell, kopplad till digital in. Kan det vara orsaken? Eller ligger felet hos NAD:ens processor/dekoder/A/V-omvandlare/försteg?

Jag har sett tre filmer sedan jag fick receivern och hittils har jag bara upplevt ett liknande klipp (ljudbortfall) vid kapitelbyte, ocksÄ i 1-2 sekunders tid.

Är detta normalt i hemmabioreceiver-sammanhang, eller Ă€r det ett fabriksfel som mĂ„ste Ă„tgĂ€rdas?

Är det nĂ„gon annan Ă€gare av sagda modell som har upplevt likartade problem?

#2

Postad 02 april 2003 - 20:02

Unregistered70f27962
  • Unregistered70f27962
  • Amatör

  • 67 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr vÀl bara för att det tar ett tag för NAD:en att kontrollera vilken sorts signal det Àr; dd, dts pcm...

#3

Postad 02 april 2003 - 20:04

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • AnvĂ€ndare

  • 176 inlĂ€gg
  • 0
Hmm, det lÄter som de problem som Marantz hade pÄ sin SRx200-serie. Prova att söka pÄ t ex Marantz 7200 hÀr pÄ forumet sÄ kommer du nog hitta en nÄgra trÄdar om Àmnet...

SÄ vitt jag förstod, sÄ var felet pÄ dem en mute-krets som gick igÄng vid just t ex kapitelbyten. Vet inte sÀkert, men jag tror att de maskinerna gick att ÄtgÀrda iallafall.

Annars, gÄr det inte att anvÀnda sig av lyssningslÀgena nÀr du har kopplat analogt? T ex DPL2?

#4

Postad 02 april 2003 - 20:25

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
quote:Annars, gÄr det inte att anvÀnda sig av lyssningslÀgena nÀr du har kopplat analogt? T ex DPL2?.

Jo det gÄr ju, men jag vill helst slippa omvandla signalen till analog i DVD-spelaren och sedan tillbaka till digital i förstÀrkaren för att komma Ät denna funktion. Jag har en förestÀllning om att det Àr bÀttre att köra digitalt hela vÀgen i dessa fall.

#5

Postad 02 april 2003 - 21:45

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 19 825 inlĂ€gg
  • 0
[ironi] Kanske Àr det softclipping nÀr det Àr som bÀst [/ironi] [;)]

#6

Postad 02 april 2003 - 22:27

Unregistered67729c20
  • Unregistered67729c20
  • AnvĂ€ndare

  • 132 inlĂ€gg
  • 0
Min gamla Technics gör samma sak nÀr man anvÀnder sig av den optiska digditalingÄngen. Ganska störande att man blir tvungen att byta till analog nÀr man Àr i T.ex. menyn, dÀr det Àr sÄ korta ljudsamplingar sÄ man bara hör sista tiondelen av ljudet.
Konstigt nog sÄ funkar det utmÀrkt i dts men inte i dd, lagerbyterna blir ocksÄ en smÀrta nÀr det tar en halv sekund lÀngre tid för ljudet att komma igÄng jÀmfört med bilden [V].
Men det Ă€r ju ett gammalt schabrak ocksĂ„ som Ă€r 2Âœ Ă„r gammalt sĂ„ vad gör man?[;)]

#7

Postad 03 april 2003 - 00:44

Unregistered3411a2ec
  • Unregistered3411a2ec
  • ForumrĂ€v

  • 764 inlĂ€gg
  • 0
Hm, precis som nÄgon sa sÄ lÄter det som ett problem som vissa Marantz modeller led av. (Tidiga X200). NÄn funktion som gick in och mute'ade nÀr det inte kom nÄgon signal som vid lÄt eller kapitel byte tror jag det var. Har för mig att man kunde lÀmna in sin maskin och fÄ den uppgraderad sÄ att man blev av med besvÀret...

#8

Postad 03 april 2003 - 16:44

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon annan Ă€gare till NAD T752 som kan ge lite input? Har ni upplevt samma fenomen som mig, eller Ă€r det jag upplever inget man skall förvĂ€nta sig frĂ„n denna produkt?
Min filmkatalog:
https://www.minhembi...user=Videofilur

Min anlÀggning:
https://www.minhembi...user=Videofilur

#9

Postad 05 april 2003 - 17:20

Unregistered44288
  • Unregistered44288
  • AnvĂ€ndare

  • 176 inlĂ€gg
  • 0
Var och provlyssnade T762 hÀromdagen, och den hade samma "egenskap" som du beskriver: ~1 s i början av spÄren tystades av stÀrkaren...

Dvdn var kopplad digitalt till receivern, och nĂ€r man bytte spĂ„r pĂ„ skivan uppkom detta. Är dock osĂ€ker om det hĂ€nde om man inte aktivt bytte spĂ„r, utan bara lĂ€t skivan gĂ„. Hur Ă€r det för dig i det fallet, Videofilur?

Hursomhelst, jag upptÀckte det bara för att jag lÀst om det hÀr, och försökte dÄ framkalla felet för att fÄ höra det. Jag tyckte emellertid inte att det var sÀrskilt mÀrkvÀrdigt, utan nÄgot som jag kan leva med... Vet dock inte om jag kommer mÀrka det mera under andra omstÀndigheter/ med andra skivor..?

#10

Postad 05 april 2003 - 21:20

Unregisterede3008c46
  • Unregisterede3008c46
  • Amatör

  • 94 inlĂ€gg
  • 0
jaha.. dÄ vet man vilken förstÀrkare man inte ska köpa..[8D]

#11

Postad 05 april 2003 - 21:51

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
Freppa: Ljudbortfallet infaller alltid nÀr man skall börja spela skivan, oavsett om det Àr första spÄret eller om man aktivt börjar med en annan lÄt lÀngre in pÄ skivan. LÄter man skivan spela sjÀlv, eller slÄr pÄ random-funktionen, infaller ljudborfallet i snitt vart 4-5 lÄt.

Jag lyssnade nyss pÄ en skiva med 20 spÄr pÄ för att vara sÀker hur stor frekvensen var och jag inser att jag överdrev förut över hur ofta ljudborfallet inföll. Dock tycker jag det Àr störande med vart 5:e lÄt ocksÄ och av en sÄdan kvalitetsprodukt borde man kunna förvÀnta sig flÀckfri funktion.

Jag anvÀnder dock inte den digitala ingÄngen till CD-lyssning av andra skÀl, D/A-omvandlaren Àr bÀttre pÄ min Pioneer DV-737 (det övre registret Àr öppnare och detaljskÀrpan ökar), sÄ egentligen Àr det inget problem för mig heller.

Dock har jag som sagt upplevt detta, fast mycket mer sparsamt (som tur Àr) vid filmtittning och kapitelbyte. Jag har sett ca. sju filmer nu och hittills har ljudbortfallet infallit vid totalt tvÄ kapitelbyten. Det blir alltid en knapp ljudfördröjning vid varje ny meny, vid lagerbyte och nÀr man startar filmen (Àven mitt i filmen efter en paus).

Jag har fÄtt feedback frÄn annat hÄll som bekrÀftar samma problem i deras maskiner. Det verkar som att detta Àr ett inbyggt fel pÄ NAD:s T752- och T762-modeller. Det verkar vara troligt att de delar pÄ samma försteg och processor. Det Àr nog upp till oss NAD-Àgare att trycka pÄ NAD och deras distributörer att uppgradera vÄra maskiner sÄ att vi slipper detta mindre men störande problem.

Kan andra T752 och T762-Àgare höra av sig pÄ denna trÄd eller till mig personligen sÄ att jag/vi med sÀkerhet veta om detta Àr ett inbyggt problem eller endast ett vanligt förekommande fel i dessa modeller som dock ej finns i alla exemplar.

Min filmkatalog:
https://www.minhembi...user=Videofilur

Min anlÀggning:
https://www.minhembi...user=Videofilur

#12

Postad 07 april 2003 - 10:53

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • ForumrĂ€v

  • 630 inlĂ€gg
  • 0
Jag skall kolla tills i morgon. Jag lyssnar ju alltid analogt pÄ musiken men jag skall prova speciellt. PÄ film Àr jag ganska sÀker pÄ att jag inte upplevt nÄgot ljudbortfall vid normalt tittande. Har dock inte tÀnkt pÄ om det strular nÀr man gÄr in och vÀljer kapitel...

#13

Postad 07 april 2003 - 15:44

Unregistered40255
  • Unregistered40255
  • Rookie

  • 5 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en NAD L55 DVD och en NAD L75 Reciver med samma problem vi uppspelning av cd skivor men bara nÀr man spelar första lÄten inte om man lÄter den spela sjÀlv.
Har inte upptÀckt nÄtt fel vid film uppspelning, bara vid lagerbyte blir det en kort "ljud och bild pause" men det Àr vÀl normalt? Ljudet gÄr via digital coax.

#14

Postad 07 april 2003 - 16:00

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlĂ€gg
  • 0
Jag har en Nad T761... den klipper ca 1-2sekunder pÄ första spÄret man spelar... sen flyter resten av skivan pÄ bra utan nÄgra hopp... men sen nÀr den vÀl har valt signal sÄ Àr det inga problem sÄ lÀnge man inte byter signal.. dÄ tar det 1-2 sekunder igen.

#15

Postad 07 april 2003 - 20:19

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
Idag fick jag svar frÄn NAD:s egen hemsida (www.nadelectronics.com) angÄende detta problem och jag citerar den i sin helhet:

"Thank you for your recent request via the NAD Electronics web-site. This delay is because the decoder requires time to detect the format. A later software upgrade reduces this time to a much shorter period. If you are interested in this upgrade, please call 1-800-263-4641 x 4383 to find a service center in your area.

Best regards,
Gayle Wray
(tv)"

DÄ Àr det officiellt mina damer och herrar, och nu vet vi hur vi ska göra för att fÄ det fixat.

Min filmkatalog:
https://www.minhembi...user=Videofilur

Min anlÀggning:
https://www.minhembi...user=Videofilur

#16

Postad 07 april 2003 - 20:53

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
Jag fick ett mycket intressant privat mail frÄn en medlem pÄ AVS-forum. Han pÄstÄr att NAD T752 har en "audio sensing circuit" som kÀnner av bÄde den digitala och analoga ingÄngen hos en signal. NÀr man pausar eller byter spÄr kommer den digitala sinalen att slÀppa och NAD:en vÀxlar om till den analoga ingÄngen. NÀr den digitala signalen börjar att sÀnda igen Àr NAD:en fortfarande instÀlld pÄ den analoga ingÄngen och det tar ca. en sekund och vÀxla tillbaka till den digitala ingÄngen.

Detta kan vara en fördel, sÀger han, i de fall dÀr en kÀlla sÀnder bÄda signalerna men i vissa fall endast den analoga. Han ger en sattelitsÀndning som exempel. I denna sattelitkanal Àr menyerna analoga medan sjÀlva programmet sÀnds digitalt. Detta gör att man slipper att vÀxla med sin fjÀrr sÄ fort man kommer till en meny, etc.

Min filmkatalog:
https://www.minhembi...user=Videofilur

Min anlÀggning:
https://www.minhembi...user=Videofilur

#17

Postad 08 april 2003 - 12:04

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • ForumrĂ€v

  • 630 inlĂ€gg
  • 0
OK

Nu har jag kollat lite hemma. Men bara mycket kort sÄ jag skall göra fler försök i kvÀll eller i morgon.

Jag lyssnade pÄ en vanlig CD och körde bÄde analogt och digtalt. Mina preliminÀra resultat Àr följande:

+ Vid analog överföring uppkommer inget bortfall alls.

+ Vid digtal överföring uppkommer ett kort (max 1 sek troligen nÄgot mindre) nÀr jag börjar avspelningen av en skiva. Dvs en nyinsatt skiva eller en skiva som stoppats helt (ingen resume). Detta bortfall sker oavsett om jag börjar pÄ lÄt 1 eller vÀljer ett spÄr mitt i skivan. DÀremot sker det inget bortfall om jag tar "skip" till nÀsta spÄr eller hoppar till ett specifikt spÄr med nummertangenterna pÄ en skiva som redan Àr igÄng eller stoppad sÄ att resume Àr möjlig.

Random har jag inte provat och inte heller DVD-film. Det skall göra nÀr jag fÄr tid.

Det skall tillÀggas att jag har haft min receiver inne för justering av den surrande flÀkten som senare ÄtgÀrdas. Jag vet inte de kanske uppgraderat programvara ocksÄ. Annars Àr ju min receiver en vÀldigtr tidig maskin eftersom jag köpte den bara ett par veckor efter att den slÀppts. Den borde ju ha problemet.

#18

Postad 08 april 2003 - 12:38

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
quote:DÀremot sker det inget bortfall om jag tar "skip" till nÀsta spÄr eller hoppar till ett specifikt spÄr med nummertangenterna pÄ en skiva som redan Àr igÄng
Det hÀr kÀnner jag ocksÄ igen. NÀr maskinen Àr igÄng och man hoppar till ett annat spÄr kommer inget ljudbortfall.

AngÄende hur lÀnge ljudborfallet Àr har jag insett att jag har överdrivit tiden ocksÄ; det Àr inte lÀngre Àn en sekund (snarare nÀrmare en halv sekund), sÄ som du har angett.

Min filmkatalog:
https://www.minhembi...user=Videofilur

Min anlÀggning:
https://www.minhembi...user=Videofilur

#19

Postad 08 april 2003 - 15:52

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • ForumrĂ€v

  • 630 inlĂ€gg
  • 0
Att ha 0,5-1 sekunders bortfall vi ett tillfÀlle per skiva och endast vid digital överföring av CD-ljud ser jag inte som nÄgot problem alls. Inte heller Àr det nÄgot problem om man tappar 0,5-1 sekunder i starten pÄ en film (det Àr ju i 99% av fallen en logga för filmbolaget). Det kan kanske vara lite irriterande om man hoppar rakt in i ett kapitel i en film, men hur ofta gör man det?

Hade det dÀremot krÄnglat pÄ flera spÄr vid vanlig uppspelning av CD eller vid vanlig kapitelövergÄng nÀr man tittar pÄ en film dÄ hade det varit ett bekymmer. Men det verkar i varje fall inte jag ha pÄ min.

SKall som sagt kolla lite nogrannare i kvÀll eller i morgon

#20

Postad 08 april 2003 - 15:58

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

  • 1 665 inlĂ€gg
  • 0
Om man nu vill höra den första sekunden sÄ kan man ju alltid trycka pÄ play och sen vÀlja spÄr 1 nÀr den vÀl börjat spela... dÄ blir det inget bortfall [:(]

#21

Postad 08 april 2003 - 18:25

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • ForumrĂ€v

  • 630 inlĂ€gg
  • 0
Ellef föra över signalen analogt. DÄ fÄr man inget bortfall och i mitt fall för jag dessuom ett markant bÀttre ljud eftersom DAC:en i mn NAD T-562 DVD Àr betydligt bÀttre Àn DAC:en i receivern. SÄ för min del Àr det helt ointressant.

DÀremot vill jag inte ha nÄgot krÄngel nÀr jag tittar pÄ film. DÄ mÄste jag föra över digitalt eftersom DVD'n inte har DD/DTS processor. Det skall kollas i kvÀll!!!

#22

Postad 08 april 2003 - 23:40

o z o n e
  • o z o n e
  • Wannabe

  • 49 inlĂ€gg
  • 0
nope, inget ljud bortfall pÄ min T752...

Har en H/K DVD25 som Àr ansluten koaxialt för film tittande och analogt för CD lyssnande. Byter mellan CD/DVD och det Àr ingen "paus" pÄ den digitala överföringen. ( eller analoga )Startade om skivan varje gÄng. ( ingen resume )

Hade problem med flÀkten och "brus" i högtalarna vid "uppstart" med mitt första ex. ( R29T75202397 ), bytte ut den mot en ny ( R29T75202752 ) som Àr moddad för flÀkten och fungerar problemfritt.

/ o z o n e

#23

Postad 09 april 2003 - 12:11

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
Ozone: Mitt exemplar Àr ca. 2000:e i ordningen efter din. Det innebÀr att serienumret inte Àr en god mÄttstock. Kul att din fungerar i alla fall! Det kan ha att göra en del med relationen mellan DVD-spelaren och förstÀrkaren, inte för att jag skulle veta hur och varför.

Sedan vill jag poĂ€ngtera att det sker vĂ€ldigt sĂ€llan att det blir ett ljudbortfall under filmtittning. Hittills, efter 1Âœ veckas hĂ„rdtittande pĂ„ film (1-2 filmer/dag) har ljudbortfallet endast uppkommit vid ett kapitelbyte pĂ„ tvĂ„ olika filmer. Jag tittade om kapitelbytet mellan 2:a och 3:e kaptlet pĂ„ den svenska utgĂ„van av Femte Elementet och det dök upp igen; det verkar som det inte sker slumpmĂ€ssigt utan att vissa skarvar Ă€r "svĂ„rare Ă€n andra". Sedan har jag vid en annan film erfarit ett kort ljudbortfall mitt i ett kapitel. Annars har det varit ett flĂ€ckfritt tittande.

Jag Àr djupt imponerad över NAD T752:s ljudkvalitet. NÀr man lyssnar i lyssningsrummet i en affÀr kan man aldrig förvÀnta sig hur det skall lÄta hemma, till ens egna högtalare och den unika rumsakustiken. Jag visste att NAD:en lÀt mycket bra bÄde till film och ljud men jag har blivit mycket positivt överaskad att det kunde ha gjort en sÄdan dramatisk skillnad. Jag har endast fronthögtalare Àn sÄ lÀnge men ljudet upplevs som medryckande och inlevelsefullt, bÄde i musiklyssning och vid film. I synnerhet 2-kanalsstereo har fÄtt ett rejÀlt lyft i jÀmförelse med mitt tidigare rör-kombo (Edison One/Vacuum Tube Logic). Ljudet Àr mycket öppnare, klarare, mer transparent (fast det finns en behaglig och Àkta vÀrme) och naturligt, och mycket detaljrikt med en stor ljudbild. Ljudet uppleves, i brist pÄ bÀttre ord, som mer esoteriskt; det kÀnns som om ett filter eller en slöja har lyfts bort framför mina öron och jag har kommit nÀrmare den soniska verkligheten/sanningen.

Min filmkatalog:
https://www.minhembi...user=Videofilur

Min anlÀggning:
https://www.minhembi...user=Videofilur

#24

Postad 09 april 2003 - 14:38

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • ForumrĂ€v

  • 630 inlĂ€gg
  • 0
Ja det var ju en lysande recension. Jag Àr ocksÄ nöjd med min, Àven om jag kanske inte har samma lyriska förmÄga att utrycka mig.

Nu har jag för övrigt köret lite film hemma och kunde inte hitta nÄgra ljudbortfall. PÄ CD-fronten stÄr mitt tidigare bud. Ljudbortfall knappt en sekund nÀr man startar avspelningen pÄ en skiva med digital överföring. Inget vid skip, inget vid vanlig övergÄng mellan tvÄ spÄr.

#25

Postad 15 april 2003 - 02:32

Videofilur
  • Videofilur
  • ForumrĂ€v

  • 512 inlĂ€gg
  • 0
Genom AVS-forum har jag fÄtt följande information angÄende NAD:s uppgradering av mjukvaran hos T752:

1. Knapparna pÄ frontpanelen skall kunna anvÀndas medan man tittar pÄ OSD:n.

2. Möjlighet till att ge egna namn Ät ingÄngarna.[;)]

3. Minskar tiden som ljudet tystnar nÀr DSP:n kÀnner av ljudformatet pÄ ingÄngssignalen.[:D]

Kanske ocksÄ (dock ej Ànnu bekrÀftat):

Tar bort klickningarna som man hör i högtalarna nÀr man Àndrar ljudvolymen.

Min filmkatalog:
https://www.minhembi...user=Videofilur

Min anlÀggning:
https://www.minhembi...user=Videofilur

#26

Postad 16 april 2003 - 09:55

Unregisteredef3f718f
  • Unregisteredef3f718f
  • ForumrĂ€v

  • 630 inlĂ€gg
  • 0
Det dÀr var inget som motiverar att slÀpa 15kg stÀrkare över halva stan...

Klickandet tycker jag Àr rÀtt bra. Det stoppade mig frÄn att orsaka allvarliga hörselskador pÄ mig sjÀlv nÀr jag lyckades lÀgga en tidning pÄ fjÀrren sÄ att ljudvolymen ökade till runt 0:an nÀr jag inte spelade. Hade det inte klickat i högtalarna hade jag fÄtt en intressant upplevelse nÀsta gÄng jag startade en skiva...[;)]

#27

Postad 22 januari 2010 - 13:47

ScoobyBear
  • ScoobyBear
  • Wannabe

  • 28 inlĂ€gg
  • 0
Har inte NAD lyckats lösa detta Ànnu?? Det Àr ju trotts allt nÄgra Är sen den hÀr trÄden skapades men jag har exakt samma problem med min T765HD som jag köpte i höstas.
Kan tyckas vara en bagatell men jag tycker det Ă€r grymt irriterande nĂ€r den klipper bort första sekunden av lĂ„tarna eller om man tittar pĂ„ nyheterna sĂ„ klipper den 1 sec mellan inslagen. Även lagerskifte pĂ„ DVD/Bluray mĂ€rks liksom om jag spelar upp nĂ„got via datorn. Windows systemljud hinner den inte spela alls. Man hör bara att det klickar till i högtalarna.
Samtliga enheter har jag anslutna via HDMI-kablar, den ena dyrare Àn den andra.

HiFi-klubben vill ha in den men jag Àr mÄttligt intresserad av att slita ur alla kablar, packa ner den i kartongen och slÀpa med mig 20kg reciver till dem för att sedan vara utan ljud i nÄgra veckor och för att ev. tillslut fÄ tillbaka den utan att de lyckats fixa felet alt. att de sÀger "det Àr inget fel".
NÄgon som haft samma problem och fÄtt det ÄtgÀrdat?

#28

Postad 24 januari 2012 - 22:23

BGSoul
  • BGSoul
  • Rookie

  • 9 inlĂ€gg
  • 0
Jag har tragglat med detta problem :-( Köpte en BD-spelare T567 samt Receiver T757 före jul. Trodde först det var spelaren, men efter att ha bytt ut den i affären och sökt på nätet inser jag att det är receiverns DAC som spökar. Jag har klipp ca 2 sek på varje spår, dock bara med 2 kanal digitalt. Visst, det är ingen dedicerad CD-spelare, men ska man inte kunna begära att en stärkare för 9000:- ska kunna spela CD felfritt? Och varför är HiFi-klubben så ovetande om problemet...
Bör väl lyfta dit den och kräva ny firmware... Bortsett från detta problemet är jag väldigt nöjd med ljudet och allt annat!



0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.