Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Byta reciever...

Inga svar i detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 januari 2007 - 11:17

Moono
  • Moono
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej! Skrev lite om mitt problem i min Xbox 360-tråd, men den började gå ganska mycket "off topic" så jag hoppas det är ok att jag startar en ny tråd som beskriver mitt nuvarande problem.

Så här ligger det till. Jag köpte ett hemmabiopaket från Siba förra mellandagsrean. Ett Panasonic SA-HT885. Problemet är att jag på den tiden inte var beroende av "Optical In" (eller annan digital ljudingång) och naiv som man är struntade man helt sonika i att se till att det fanns med i paketet man köpte. Nu är jag dock i behov av detta och vill därför byta reciever i mitt paket.

Problemet är att i mitt system kopplas högtalarna in i subwoofern och därifrån går de med en stor sladd till DVD-recievern (som även ger ström åt recievern). Här är en bild på hur det (nästan) ser ut.

Postad bild
(Från en senare modell. Jag saknar ju Optical in, som finns på den där bilden).

Siba verkar inte längre sälja Panasonic hemmabiopaket längre och jag får inget svar av Panasonic heller om det går att köpa en separat reciever av en nyare modell som ändå passar. För på de recievers jag har tittat på finns inte någon sådan lösning som jag har...

Så jag börjar väl ana att jag inte kommer kunna använda den subwoofer jag har nu om jag vill ha en ny reciever... Har ni några tips eller är det någon som vet något om nått sånt här? Så om jag vill köpa en ny reciever måste jag då köpa en ny Subwoofer också, med "vanliga" utgångar/ingångar?

Funderar på en https://www.minhembi...m/produkt/93181 och så kan jag hiva ut den gamla DVD-recievern och använda 360:n som DVD-spelare och kanske en https://www.minhembi...m/produkt/26537 som Subwoofer. Är helt grön på att koppla samman saker som inte kommer i ett färdigt paket, så vad tror ni, kommer det att fungera? Eller finns det någon annan lösning på mitt problem som ni känner till?

//M



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.