Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus BDS-700

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus O!Play BDS-700 (Blu-ray-spelare) 5 5,8 (9) Inga priser
Asus O!Play BDS-500 (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#251

Postad 10 juli 2012 - 22:40

petesk
  • petesk
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Dåså. Då köpte jag en sånhäringa ASUS 700. Inte testat med BD-film än, men resten funkar bra. CD-lyssning över förväntan också. Dock fattar jag inte hur jag ska få maskinen att gå in i mina mappar, utan den stannar på datornamnet. Använder mig av Win7 och provat att dela ut mappen C/musik över hemmanätverket, men tji ASUS. Är det DLNA-grejen som spökar? Har hittat info som säger att W7 är klar för detta och man ska bara behöva dela ut. Någon hygglig som kan berätta hur jag ska göra? Helst på en hyfsat enkel nivå. Ska jag installera nån mjukvara månne? Tacksam för all hjälp.

#252

Postad 10 juli 2012 - 22:47

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Dåså. Då köpte jag en sånhäringa ASUS 700. Inte testat med BD-film än, men resten funkar bra. CD-lyssning över förväntan också. Dock fattar jag inte hur jag ska få maskinen att gå in i mina mappar, utan den stannar på datornamnet. Använder mig av Win7 och provat att dela ut mappen C/musik över hemmanätverket, men tji ASUS. Är det DLNA-grejen som spökar? Har hittat info som säger att W7 är klar för detta och man ska bara behöva dela ut. Någon hygglig som kan berätta hur jag ska göra? Helst på en hyfsat enkel nivå. Ska jag installera nån mjukvara månne? Tacksam för all hjälp.


ta hem servioo så kommer det att funka sen

#253

Postad 10 juli 2012 - 23:10

petesk
  • petesk
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Det inte bara funkade. Barnlek att få igång också. Tack rumpnisse...

#254

Postad 16 juli 2012 - 09:20

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Det inte bara funkade. Barnlek att få igång också. Tack rumpnisse...


np...

synd att den inte tar subs och att många filer fryser osv...

såg ut som asus jobbade intensivt med nya fw med en månads mellanrum tidigare och man trodde dom skulle styra upp alla problem men det verkar stendött nu på fw fronten tyvär...

#255

Postad 16 juli 2012 - 09:48

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Varannan månad kommer de.

#256

Postad 16 juli 2012 - 09:53

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
kommit tätare en så tidigare... men dax för en ny nu tycker jag

#257

Postad 16 juli 2012 - 10:17

petesk
  • petesk
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

kommit tätare en så tidigare... men dax för en ny nu tycker jag

Tyvärr har jag efter de första glada dagarna att det finns vissa problem. Ibland söker den som attan efter kapitlet (som den själv frågat om), vid uppstart. Omstart måste göras, och även manuell uppletning. Detta händer på vanlig DVD. Sedan saknar jag random play i mina musikfiler.

#258

Postad 22 juli 2012 - 13:50

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Är den reg fri på BD ur kartongen ?

#259

Postad 22 juli 2012 - 14:35

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Är den reg fri på BD ur kartongen ?


japp du byter reg med fjärren

#260

Postad 22 juli 2012 - 23:08

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Wow!! Dvd oxå då antar jag?

#261

Postad 23 juli 2012 - 06:58

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Wow!! Dvd oxå då antar jag?


japp men dvd,n kan man ha helt regfri helt auto tror jag medans man får byta med fjärren till den reg man vill ha på BD...

#262

Postad 23 juli 2012 - 10:03

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Ok... Står det i manualen hur man gör? Tänker främst på reg fri BD!;)

#263

Postad 23 juli 2012 - 10:11

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Nej det gör det inte, men så här gör man :)

1. Power on the player.
2. Move the cursor to SETUP and select it.
3a. Keep cursor highlight on Playback.
3b. Key in the number 0123456789 in sequence by using the number keys on the remote control.
4. A dialog window pops up showing the current BD/DVD region code setting. Press the left/right key on the remote control to change it.
5. Press the Return key back to SETUP menu.


#264

Postad 23 juli 2012 - 11:11

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Tackar så mkt!!!;)

#265

Postad 23 juli 2012 - 12:30

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Har nu haft denna hemma i en vecka under hårdtestning, och jag tycker den fungerar mycket bra.
Den är snabb på att ladda skivorna, även de BD-Java nerlusade utgåvorna.
Bild och ljud på BD är lika klockrent som väntat, då detta knappt skilljer sig alls mellan alla märken.
Skalar upp DVD riktigt bra utan att softa ner bilden som chippet gör i Oppo:n, och ibland kan man glömma bort att man faktiskt ser på en DVD.
CD ljudet var även över förväntan, så min trogna Laserdisc spelare kan nog ta en välförtjänad semester nu ;)
Inga problem med att den väsnas, förutom med ett par skivor som verkar va ojämna, då dom låter även i övriga läsare här hemma. Ibland är den så jäkla tyst att man får sätta örat mot den. Så det verkar vara lite av ett lotteri där vilken läsare som hamnat i den.

Det enda som jag märkt av buggmässigt är att om jag skickar ljudet som bitstream, så går DTS-HD spåren ur synk efter ett tag, tills jag växlar mellan ljudspåren och tillbaks, då synkar det igen. MEN om jag låter spelaren koda upp ljudet istället, så håller den synken utan problem rakt igenom. Lite underligt då man tycker att det borde vara tvärtom med detta problem annars. Förhoppningsvis kommer en fix framöver, annars spelar det ingen roll för min del för tillfället, då jag ändå inte har en fetish för att det ska lysa DTS HD i stärkarens display ;)

Sen saknar jag auto 50/60hz inställning, men förhoppningsvis kommer det i en update snart.

Får hoppas att den fortsätter flyta på så här (ta i trä), för isåfall behåller jag den :)

#266

Postad 23 juli 2012 - 13:45

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Tack Svante ! Då kommer det nog bli ett köp på denna maskin! Reg fri BD har jag väntat på ett tag!!;)

#267

Postad 23 juli 2012 - 15:47

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Har kört den i flera månader nu och är supernöjd. Använder en NAS via routern till mitt mediabibliotek. En klockren maskin tycker jag.

#268

Postad 23 juli 2012 - 16:01

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Spelar den DVD-A?

#269

Postad 23 juli 2012 - 16:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

Reg fri BD har jag väntat på ett tag!! ;)


Ja det är skönt att slippa behöva modda maskinen. Fler märken borde ha simpla regionshack gömda i setup menyn. :)

Det går helt enkelt inte att leva på region B i längden, speciellt inte om man är ute efter lite mer udda film som bara släpps reg A låst, typ Criterion, Shout Factory, import från Hong Kong m.m.

Hoppas du blir nöjd med den :)

#270

Postad 23 juli 2012 - 16:32

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0

En klockren maskin tycker jag.


Håller med :)
Synd att dom släppte den lite för tidigt innan dom hade rensat bort alla rejälare buggar som fanns i början, då maskinen har fått skadat rykte pga detta, vilket även skrämde bort mig från maskinen ett tag.

#271

Postad 23 juli 2012 - 18:51

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0
Hallå där! Ny firmware ute. Version 1.06.02P
http://support.asus....S-700&p=19&s=12

Redigerat av Unregistered1605, 23 juli 2012 - 19:02.


#272

Postad 23 juli 2012 - 19:01

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
synd att det bara va skit grejer dom fixat suck...

#273

Postad 23 juli 2012 - 19:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Ja, jag hade iaf hoppats på att auto frameraten var fixad nu, samt 24p uppspelning av MKV, speciellt som detta är det de flesta väntar på.
Borde vara prioritet istället för att få svenska på menyerna m.m.

Näväl, nästa gång kanske. ;)

#274

Postad 23 juli 2012 - 19:21

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Ja, jag hade iaf hoppats på att auto frameraten var fixad nu, samt 24p uppspelning av MKV, speciellt som detta är det de flesta väntar på.
Borde vara prioritet istället för att få svenska på menyerna m.m.

Näväl, nästa gång kanske. ;)


exakt samt att den tappar usb skall tydligen fixas och lite annat smått å gott men det kommer väl nästa sväng då kanske...
tänk om dom kunde få tummen ur å fixa sub stöd över dlna va fint det skulle bli

#275

Postad 23 juli 2012 - 19:59

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Själv hade jag varit nöjd om det kommer en firmware som fixar så att spelaren inte hänger sig när man kollar på Blu-ray.
Hängde sig helt 3ggr under senaste filmen jag tittade på och var tvungen att bryta strömmen.
Om jag inte hade blivit av med kvittot så hade den åkt tillbaka till netonnet...

#276

Postad 23 juli 2012 - 20:04

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
själv har jag haft tur och fått en spelare som är tyst och inga hängningar eller konstigheter på bd och bd3d en så länge ta i trä...

men vissa mkv och andra mediafiler kan det frysa och hacka i och sync problem men sägs att det ska fixas i kommande fw trodde det skulle fixas till denna update men får fortsätta vänta

#277

Postad 23 juli 2012 - 20:09

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Har heller inte haft problem med att nån BD film hängt sig, ta i trä som sagt ;)

Vore gött om dom kunde släppa firmwares med jämnare mellanrum.

#278

Postad 24 juli 2012 - 22:29

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Efter senaste uppdateringen så flyter 24p betydligt bättre :)
Innan fick iallafall jag samma form av judder i bilden som om jag körde 60hz på min skärm.
Antar att det var det dom fixade angående "default 24p on" i beskrivningen.

Jag undrar även hur mycket övrigt småfix dom gör i av varje firmware som inte direkt är stora nog att nämnas i beskrivningarna.

#279

Postad 25 juli 2012 - 08:33

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Men det blir inte judder med blu-ray nu då?

#280

Postad 25 juli 2012 - 09:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Det är ju fortfarande 24fps, men det flyter bättre nu i rörelser och panoreringar :)

#281

Postad 25 juli 2012 - 10:05

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Aha blu-ray spelas inte ännu helt felfritt?

#282

Postad 25 juli 2012 - 10:58

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
24fps flyter som det ska göra nu, istället för att juddra som 60hz. Så på den fronten är det felfritt.

Redigerat av Svante Skoog, 25 juli 2012 - 10:58.


#283

Postad 25 juli 2012 - 21:01

catccom
  • catccom
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Kan man køra bild+ljud med en HDMI-kabel och få tillgång till HD-ljudformaten, eller måste man anvænda båda før att det ska funka?

Tænkte køra bds700 till reciver (pioneer LX55) och dærefter till TV.

Redigerat av catccom, 25 juli 2012 - 21:08.


#284

Postad 30 juli 2012 - 12:05

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Så var det slut på den lyckan.
Kört ett redigt maraton under helgen och har nu råkat ut för en massa problem med ljud drop outs och att den hänger sig. :(
Det har nu under senaste dagarna blivit lite för mycket för min del.
Vissa skivor flyter på helt fantastiskt bra. Men vissa av de BD-Live tunga skivorna har den rejäla problem med.

Tänkte först hålla ut och hoppas på firmware uppgraderingar, men eftersom dom bara verkar komma varannan månad, så har jag inte tålamod att leva med dessa buggar tills dom blir fixade. Så jag ska returnera spelaren och vänta och se om den blir buggfri längre fram.

Jävligt tråkigt då jag annars var nöjd med ljud och bild kvalitén, samt uppskalningen av DVD.

#285

Postad 30 juli 2012 - 12:36

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Uppdaterat med nya firmwaren men jag har fortfarande problem både med min Panasonic BDT320, och Asus BDS700.
Körde the Descendants bluray och den hängde sig 55 minuter in under första körningen med BDS-700n. Lyckades se igenom resten med BDT320n men det är inte ovanligt att de strejkar samtidigt så måhända släpps det ovanligt mycket kassa releaser 2012? Har en DAC som går riktigt hett under visserligen med distanser för att få luftspalter. Testade köra med den avstängd och då hängde BDS-700n sig först efter 1h 45 minuter så månne det är värmerelaterat. Man kan närmast skolla fingrarna om man tar på bakre undersidan efter körning. Får ta och flytta dem och se om det går att få dem att fungera stabilare men har ingen större förhoppning.

Redigerat av oqvist, 30 juli 2012 - 12:42.


#286

Postad 30 juli 2012 - 14:29

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Det var illa. Låter tveksamt med denna. Då får man vänta på Pioneer BDP-450 och hoppas den blir bra.

#287

Postad 30 juli 2012 - 17:14

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Än en gång verkar BD-Live skräpet på skivorna ställa till det då spelaren snubblar just på dessa, där det används för mycket.

j*vlar vad jag hatar BD-Live. Vissa tillverkare halkar ofta efter med att hinna med att uppdatera stödet för denna skräp funktion, innan bolagen lagt till nån ny kod på det hela.

#288

Postad 30 juli 2012 - 19:01

catccom
  • catccom
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Uppdaterat med nya firmwaren men jag har fortfarande problem både med min Panasonic BDT320, och Asus BDS700.
Körde the Descendants bluray och den hängde sig 55 minuter in under första körningen med BDS-700n. Lyckades se igenom resten med BDT320n men det är inte ovanligt att de strejkar samtidigt så måhända släpps det ovanligt mycket kassa releaser 2012? Har en DAC som går riktigt hett under visserligen med distanser för att få luftspalter. Testade köra med den avstängd och då hängde BDS-700n sig först efter 1h 45 minuter så månne det är värmerelaterat. Man kan närmast skolla fingrarna om man tar på bakre undersidan efter körning. Får ta och flytta dem och se om det går att få dem att fungera stabilare men har ingen större förhoppning.


Alltså, kan man dra slutsatsen att i dagslæget så ær inte Asus BDS700 sæmre æn Panasonic BDT320 på att spela upp blu-ray?

Redigerat av catccom, 30 juli 2012 - 19:02.


#289

Postad 30 juli 2012 - 20:31

KinoNiki
  • KinoNiki
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Än en gång verkar BD-Live skräpet på skivorna ställa till det då spelaren snubblar just på dessa, där det används för mycket.

j*vlar vad jag hatar BD-Live. Vissa tillverkare halkar ofta efter med att hinna med att uppdatera stödet för denna skräp funktion, innan bolagen lagt till nån ny kod på det hela.


Går det inte att stänga av BD-Live funktionen på denna spelaren?

#290

Postad 30 juli 2012 - 21:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Jovisst går det. Eller snarare, strunta i att sätta på BD Live (funktionen är avslagen per default).

#291

Postad 30 juli 2012 - 21:21

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 425 inlägg
  • 0
Jo, men även om funktionen är avslagen så kan BD-Live/BD-Java skiten på skivorna få spelarna att bugga.

Redigerat av Svante Skoog, 30 juli 2012 - 21:21.


#292

Postad 30 juli 2012 - 23:22

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
jag har fortfarande inte stött på problem med nån bd blivit ett gäng nu...

men med nya FW så funkar knappt en enda mkv längre fryser å hänger sej direkt över trådat dlna =(

hoppas nästa fw fixar detta

#293

Postad 31 juli 2012 - 04:05

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Alltså, kan man dra slutsatsen att i dagslæget så ær inte Asus BDS700 sæmre æn Panasonic BDT320 på att spela upp blu-ray?


Lite bättre stabilitet på BDT320n hittills. Men jag har råkat ut för nya bluray releaser som bara inte går att spela upp med någon bluray spelare inkl PS3n och Sony BDP-S370 så jag vet inte riktigt vad som är hönan eller ägget. BD-live viruset kör jag aldrig med. Men BDS-700n har hängt sig med gamla bluray titlar som aldrig strulat med PS3n och Sony BDP-S370n. Batman Begins och Avatar ex där jag fått hängningar ibland och ibland inte.
Har inte testat så mycket sådant på BDT320n ännu bara kört lite olika kapitel för att jämföra men överlag så känns den lite stabilare ändå.

I övrigt gällande bluray så är jag förvånad över hur stor skillnad det ändå är på dessa spelare. Ger inte alls samma resultat med min tv. BDT320n finner jag ofta lite attraktivare. Mer djup i bilden och tryck i färgerna utan att jag börjar känna det är allt för överdrivet. BDS-700n är åh andra sidan alldeles för avtonad. En del färger går nästan i svartvitt på min plasma. Går givetvis att dra upp saturation på BDS-700 för att få liknande effekt men det är ändå något som gör BDT320n vilsammare för ögonen.

YMMV.

#294

Postad 31 juli 2012 - 15:43

catccom
  • catccom
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack för svaret :)
Får se om man vågar köpa denna spelare...
Det är ju helt otroligt att dom släpper BD-skivor som knappt går att spela i någon spelare... Testar dom inte skivorna i olika BD-spelare innan relese??

#295

Postad 31 juli 2012 - 19:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
PS3 brukar användas som referens då det är den mest spridda spelaren men även den har gått bet på vissa 2012 skivor. 2012 var också första året jag råkade på bluray skivor som inte ville spelas upp... Vet inte om det är förbannelsen med firmware uppdateringar som tillåter distributörerna, blurayspelarna att slappa?

#296

Postad 02 augusti 2012 - 16:01

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
fasen nu funkar inte flac längre heller över dlna den hackar å startar om spåren hela tiden...

fasen dom fixar en grej med blir 10 nya fel istället =)

#297

Postad 02 augusti 2012 - 17:24

Unregistered3ade8291
  • Unregistered3ade8291
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hej alla! Har haft denna spelaren i ett par dagar nu och är överlag väldigt nöjd! Dock har jag ett problem. När jag kollar på .mkv via usb och har en separat undertext så visas inte "åäö". Någon som vet hur man råder bot på detta? :)

#298

Postad 04 augusti 2012 - 08:40

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna spelare är dock inte 100% nöjd med bilden har spelaren kopplad till min LG PK550N via hdmi så igår slängde jag in Batman Begins på blu-ray och tycker mig se artefakter i bilden och lite halvdålig skärpa ser ut som låg bitrate typ dock inte hela tiden utan imellan åt främst vid rörelse men det kanske ska vara så ? , såg även samma fel på disc 3 i Alien boxen .

Updaterat iaf firmware på spelaren vilket inte gjort någon skillnad. Ska testa idag med en ny hdmi kabel se om det gör någon skillnad. Såg för övrigt det ovanstånde även på I am Legend blu-rayen så det lär vara spelaren och inte skivorna.

Någon som upplevet ovan problem med artefakter och oskärpa ?

#299

Postad 04 augusti 2012 - 15:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0
Har inte upplevt någon oskärpa med Batman Begins eller Alien 3. HDMI kabel lär väl inte göra någon skillnad skulle jag tippa :)

Artefakter har jag inte sett hittills för bluray. DVD med uppskalning givetvis det är ofrånkomligt :) Kan du fixa någon skärmdump eller något?

#300

Postad 04 augusti 2012 - 15:14

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
min bild är riktigt bra tycker den är snäppet bättre en ps3 eller min gamla onkyo spelare har inte upplevt några artefakter på bd...

men fjärren kan jag bli tokig på vilket plastigt skräp hehehe

bara dom kan fixa alla problem med uppspelning av filer genom dlna så är jag kanon nöjd med spelaren



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.