Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation Portable

1021 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#901

Postad 04 juni 2008 - 11:06

casv
  • casv
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

ska förtydliga mitt problem:

Ända gången jag kan använda min psp som remote är när jag har ställt min ps3a på fjärrspel och därefter använt Playstation® anslutningen.

Jag kan ej nå den utanför hemmet ALLTSÅ.. efter att jag loggat in på psn så står det på skärmen att den ansluter och att det tar max 90 sek... men sedan får jag felmeddelande..

har aktiverat fjärrspel på min ps3a och aktiverat logga in automatiskt...

jättebehov av hjälp.. vill ju komma åt mina filer....

MVH


Jag har samma problem. Nån som lyckats med detta? Tips emottages varmt!

#902

Postad 04 juni 2008 - 12:30

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
tror det är så att ni inte ska välja playstation som anslutning, ni ska söka efter en ny anslutning, och använda denna. Playstation anslutningen är en wifi anslutning direkt till PS3:an och den är ju förmodligen utanför räckvidden när ni inte är hemma.

Alltså, ni får använda Wifi anslutningen där ni är.

Om jag nu uppfattat problemet rätt.

Annars så kan det vara så att routern hemma inte skickar vidare signalen, då får man kolla på vilken port som används och forwarda den.

#903

Postad 10 juni 2008 - 08:35

Unregistered641bb0a8
  • Unregistered641bb0a8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Jag har samma problem. Nån som lyckats med detta? Tips emottages varmt!


Samma problem även här, jag har fått det att fungera två gånger, men det är allt som oftast omöjligt att remotestarta över nätet, via ps3 går bra.

För övrigt så lyckades jag med att streama Sopcast till PSP´n igår. Det var lite lattjo att sitta på balkongen och kolla på fotbollsmatchen på PSPt :)

#904

Postad 14 juni 2008 - 10:50

shaman958
  • shaman958
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
vart köper man headset m/mic för PSP då? nu som man kan köra skype....

#905

Postad 16 juni 2008 - 22:13

Fluffcarl
  • Fluffcarl
  • Användare

  • 239 inlägg
  • 0
någon som hört/sett/läst något om LocationFree?? pris? lanseringsdatum? eller kanske annan trevlig info :(

#906

Postad 17 juni 2008 - 10:55

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Och här har vi en till som har problem med att fjärransluta ^^ Ska göra nya försök imorgon när jag är tillbaka från föräldrarna - hade bara ett par timmar på mig från att jag skaffat konsolen tills jag behövde lägga mig och sova men jag tycker att på en halvtimme skulle jag ju ändå ha lyckats få igång det.

Spelade ingen roll om jag försökte nå PS3:an lokalt i lägenheten eller gick via nätet - fick ingen kontakt alls, ändå har jag parat ihop min PSP med den och ställt in på att automatiskt ta emot en fjärranslutning.

#907

Postad 17 juni 2008 - 16:17

Rallarn
  • Rallarn
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

vart köper man headset m/mic för PSP då? nu som man kan köra skype....


Jag hittade detta på amazon.com.
Finns säkert på fler ställen och säkert på e-bay lite billigare.

Jag hr inte provat det själv men det är sonys egna.

Och här har vi en till som har problem med att fjärransluta ^^ Ska göra nya försök imorgon när jag är tillbaka från föräldrarna - hade bara ett par timmar på mig från att jag skaffat konsolen tills jag behövde lägga mig och sova men jag tycker att på en halvtimme skulle jag ju ändå ha lyckats få igång det.

Spelade ingen roll om jag försökte nå PS3:an lokalt i lägenheten eller gick via nätet - fick ingen kontakt alls, ändå har jag parat ihop min PSP med den och ställt in på att automatiskt ta emot en fjärranslutning.


För att fjärranslutningen ska fungera måste PS3 stå i läge "fjärrspel" om den är påslagen och om den är frånslagen
måste du ha rätt användare som loggas in autmatiskt.

edit:Svarade på 2 inlägg i samma post..

Redigerat av Rallarn, 17 juni 2008 - 16:23.


#908

Postad 17 juni 2008 - 16:37

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Yes allt det här har jag redan gjort - det stod ju trots allt på skärmen :P Så det blir kul att se vad jag egentligen kan göra annorlunda imorn...

#909

Postad 18 juni 2008 - 00:34

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Yes allt det här har jag redan gjort - det stod ju trots allt på skärmen :blink: Så det blir kul att se vad jag egentligen kan göra annorlunda imorn...


Vad säger PSPn att felet är? Vad är felkoden?

#910

Postad 18 juni 2008 - 19:07

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Sådär, nu ska vi försöka reda ut det här när jag är tillbaka hemma där min PS3 står.

* Om jag ställer in min PS3 på fjärrspel (ja - jag är inloggad på PSN) och försöker ansluta till den via nätet och min router så får jag felkod 8055082A (the PS3 system was not found).

* Om jag ställer in på fjärrspel, väljer att ansluta via nätet men istället för routern väljer den PS3-anslutning som jag har fått efter att ha parat ihop konsolerna, så får jag felkod 80410402 (DNS error).

* Om jag ställer in på fjärrspel och försöker ansluta via Private Network -> min router så får jag bara ett meddelande om att "The PS3 system that this system is registered with was not found."

Däremot nu när jag just testade att ansluta via Private Network -> PS3-anslutningen så står det faktiskt att jag behöver uppdatera firmwaren på min PSP, så jag ska fixa det.

Edit: Där löste sig det åtminstone, nu kan jag fjärransluta genom Private Network efter att ha uppdaterat till 3.90 :) Får se om det går vägen över nätet också.

Redigerat av ConraDargo, 18 juni 2008 - 20:01.


#911

Postad 19 juni 2008 - 16:00

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Vilket program konverterar ni filmerna med?? Testade Free3Gp o völjer PSP format men det står bara att filen inte stöds :)

Kan verkligen ingenting om sådan här , har läst hur man gör men blir bara fel

#912

Postad 19 juni 2008 - 16:16

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Jag har faktiskt gått så långt som att köpa det officiella programmet från Sony :) Annars är väl PSPVideo 9 favoriten bland freeware.

#913

Postad 19 juni 2008 - 17:13

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Jag har faktiskt gått så långt som att köpa det officiella programmet från Sony :) Annars är väl PSPVideo 9 favoriten bland freeware.



Man tackar , får ta o testa det . Vart hittar man oficella pogramet då?

#914

Postad 19 juni 2008 - 17:26

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Just ja, glömde länken ^^

http://www.sonycreat...ware.com/mm4psp

#915

Postad 19 juni 2008 - 20:17

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
JAg måste ju vara helt dum i huvodet som inte kan konvertera i PSP video 9 väljar fil men vad gör man sen??

#916

Postad 19 juni 2008 - 21:43

casv
  • casv
  • Lärjunge

  • 258 inlägg
  • 0

JAg måste ju vara helt dum i huvodet som inte kan konvertera i PSP video 9 väljar fil men vad gör man sen??


Kanske den här länken kan hjälpa dig

http://www.pspvideo9.com/started.html

#917

Postad 19 juni 2008 - 22:20

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Kanske den här länken kan hjälpa dig

http://www.pspvideo9.com/started.html



Man tackar får testa detta . Mitt PSP9 såg inte ut så . kasnke fick hem en gammal version !!

#918

Postad 19 juni 2008 - 22:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Man tackar får testa detta . Mitt PSP9 såg inte ut så . kasnke fick hem en gammal version !!

Hmm.. laddade du ned från länken som Conradargo gav dig? För han länkar till Sonys program (som du iofs efterfrågade) och inte PSP Video 9.

#919

Postad 19 juni 2008 - 22:59

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0

Hmm.. laddade du ned från länken som Conradargo gav dig? För han länkar till Sonys program (som du iofs efterfrågade) och inte PSP Video 9.



Sökte på PSP 9 men fick ner 2,13 versionen men nu funkar det klockrent =) Så nu ligger Assy Mcgee på Kortet

#920

Postad 22 juni 2008 - 22:15

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det finns extra batteri att tjacka som passar till PSP Slim utan att man ska behöva byta batterilucka?

#921

Postad 23 juni 2008 - 14:29

Morte
  • Morte
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0
Hej

Kolla här, de har det mesta man kan behöva till PSP.
http://www.dealextre...dx/category.603
Har beställt därifrån flera gånger, det tar lite tid att få grejerna men med de priserna har jag inga problem att vänta lite :-)

Mvh

#922

Postad 23 juni 2008 - 15:15

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Jo, den sidan är brutal faktiskt! Har kollat in den efter tips från "Rallarn". Men jag hittar ändå inga batterier som passar till slim utan att man ska behöva byta batterilucka.

Själv har jag en röd "God Of War"-edition, så det känns tråkigt att behöva byta ut luckan med motivet på och samtidigt få en helt annan färg och en tjockare PSP.

Men jag tycker att det borde gå att hitta ett orginalbatteri åtminstone för Slim någonstans, men de kanske inte säljs fritt. Får spana vidare.

Bifogad fil  god_of_war_psp_entertainment_pack.jpg   40K   0 Antal nerladdningar

#923

Postad 23 juni 2008 - 17:09

Rallarn
  • Rallarn
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0

Jo, den sidan är brutal faktiskt! Har kollat in den efter tips från "Rallarn". Men jag hittar ändå inga batterier som passar till slim utan att man ska behöva byta batterilucka.

Själv har jag en röd "God Of War"-edition, så det känns tråkigt att behöva byta ut luckan med motivet på och samtidigt få en helt annan färg och en tjockare PSP.

Men jag tycker att det borde gå att hitta ett orginalbatteri åtminstone för Slim någonstans, men de kanske inte säljs fritt. Får spana vidare.


Hittade ett par på denna svenska sida.
Fanns även original batteri. skicka ett mail till de vetja.

Borde finnas utan lucka på dealextreme men kanske inte original.
Annars går det nog att finna på Tradera eller e-bay.

/Rallarn

#924

Postad 23 juni 2008 - 19:09

Nitzer
  • Nitzer
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

Kolla här, de har det mesta man kan behöva till PSP.
http://www.dealextre...dx/category.603
Har beställt därifrån flera gånger, det tar lite tid att få grejerna men med de priserna har jag inga problem att vänta lite :-)


Kan bara instämma. Fick hem prylar därifrån idag. Headset med mic, bil-cigg-laddare, komponentkabel, lite skyddsfilm. Lite drygt 150 spänn. Fick vänta lite drygt två veckor på leveransen men det var det värt. :-)

#925

Postad 23 juni 2008 - 19:15

Nitzer
  • Nitzer
  • Amatör

  • 76 inlägg
  • 0

vart köper man headset m/mic för PSP då? nu som man kan köra skype....


Fick hem detta headset idag. Med mic och fjärrkontroll.
http://www.dealextre...ls.dx/sku.12079
Har inte testat det med Skype än men enligt kommentarer på sidan så ska det funka.

Hörlurarna var ingen direkt höjdare men dem kan man byta ut mot andra bättre.

#926

Postad 24 juni 2008 - 22:23

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

  • 201 inlägg
  • 0
Rallarn, tack för bra tips igen! Har ett nytt batteri på laddning nu.
Den suger ju rätt bra ström den här maskinen asså!

Det verkar finnas många coola grejer att göra med PSPn. Men det är lite synd att skärmen är i glas. Det blir som en spegel ibland har jag märkt.

En annan sak som är lite besvärlig är konvertingen av filmer, men förhoppningsvis kommer det väl någon lösning på det framöver. Har hört att man kan lägga in VLC på PSPn. Funkar det att köra okonverterat då eller?

#927

Postad 14 juli 2008 - 01:34

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Jag har kommit över en PSP fat från en kompis och tänkte använda den endast som fjärr till PS3, han har någon gammal custom firmware som inte vill fungera med PS3:an. Kan jag uppgradera direkt från PSP:t ändå?

#928

Postad 14 juli 2008 - 06:01

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Jag har kommit över en PSP fat från en kompis och tänkte använda den endast som fjärr till PS3, han har någon gammal custom firmware som inte vill fungera med PS3:an. Kan jag uppgradera direkt från PSP:t ändå?

Om du inte vill behålla custom firmware så ska det gå bra har jag för mig. Annars måste det göras på ett speciellt sätt :)
Behöver du en guide så brukar det gå bra att hitta sånt på YouTube.

#929

Postad 14 juli 2008 - 11:42

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Om du inte vill behålla custom firmware så ska det gå bra har jag för mig. Annars måste det göras på ett speciellt sätt :)
Behöver du en guide så brukar det gå bra att hitta sånt på YouTube.


Tack för svaret, tänkte alltså uppdatera till det senaste originalfirmware:t.

Edit: Mitt CFW var 3.03 oe-a, gick inte att uppdatera direkt via network update. Man kanske måste nedgradera till ett tidigare FW eller något. Kändes enklare att uppdatera till ett nytt CFW (4.01 M33); Sony kan väl inte stänga av en från PSN för att ett PSP kopplat till ens PS3 kör med CFW?

Redigerat av zbrannigan1, 14 juli 2008 - 16:00.


#930

Postad 14 juli 2008 - 20:32

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Tack för svaret, tänkte alltså uppdatera till det senaste originalfirmware:t.

Edit: Mitt CFW var 3.03 oe-a, gick inte att uppdatera direkt via network update. Man kanske måste nedgradera till ett tidigare FW eller något. Kändes enklare att uppdatera till ett nytt CFW (4.01 M33); Sony kan väl inte stänga av en från PSN för att ett PSP kopplat till ens PS3 kör med CFW?

Aj det var ju jobbigt - jag var verkligen säker på att den skulle gå att uppdatera ändå, så var det förr i tiden (waaaay back dock) :S

Men ja, som sagt tycker jag att du lika gärna kan uppdatera till ett nytt CFW istället :) Sony kommer garanterat inte att se huruvida din PSP kör original fw eller custom.

#931

Postad 02 augusti 2008 - 22:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
tjena.. har precis skaffat mig en psp slim och försöker lägga in låtar, men jag får det inte att fungera..

ja har en usb kabel mennan datorn och psp och sen trycker jag på USB connection på psp och då ser jag en ny enhet på datorn,, då testade jag bara att föra över låtar till den enheten, sen gick jag in på "music" på psp och då står det bara "there are no tracks"

läste sen i manualen att jag skulle göra en mapp och lägga låtarna i,, gick då in p den nya enheten och gjorde en mapp,, la in låtarna där,, samma sk då,, den hittar inga låtar,, men låtarna ligger på minneskortet ser jag för det stämmer överens med mb antalet..

vad gör jag för fel?
hoppas någon kan hjälpa mig.

samma sak förresten när jag försöker med bilder

#932

Postad 02 augusti 2008 - 23:49

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Hejsan!

Musik ska ligga i PSP\MUSIC och bilder PSP\PHOTO. Har du placerat allting rätt redan så är säkert problemet undermappar; du får t.ex inte ha först en mapp till varje artist och därefter undermappar för varje artists album, utan du får vackert lov att ha bara en enda mapp per artist.

#933

Postad 03 augusti 2008 - 01:14

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
hur menar du? går jag in psp enheten på "den här datorn" så är det ju helt tomt där inne. så ja gjorde en mapp som hette musik och la låtarna där i.
menar du att man ska se saker och mappar när man går in i den nya enheten när man har kopplat in usb kabeln?

#934

Postad 03 augusti 2008 - 08:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag har kommit över en PSP fat från en kompis och tänkte använda den endast som fjärr till PS3, han har någon gammal custom firmware som inte vill fungera med PS3:an. Kan jag uppgradera direkt från PSP:t ändå?


Lite sent kanske det här, men det är synd att ta bort CFW när du väl lyckats få det. Jag skulle istället uppgradera CFW till 3.90 M33-3 istället och prova igen. Det är ganska bökigt att få CFW igen om du uppgraderar till senaste officiella.

#935

Postad 03 augusti 2008 - 09:18

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

hur menar du? går jag in psp enheten på "den här datorn" så är det ju helt tomt där inne. så ja gjorde en mapp som hette musik och la låtarna där i.
menar du att man ska se saker och mappar när man går in i den nya enheten när man har kopplat in usb kabeln?

Om minneskortet är helt tomt på mappar måste det först formatteras av PSPn. Starta konsolen och navigera till Settings/Inställningar, därefter System Settings/Systeminställningar, och välj att formatera minneskortet.

Nu kommer du att ha alla de mappar som måste finnas för att spel, musik m.m ska fungera :lol:

#936

Postad 03 augusti 2008 - 11:40

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Om minneskortet är helt tomt på mappar måste det först formatteras av PSPn. Starta konsolen och navigera till Settings/Inställningar, därefter System Settings/Systeminställningar, och välj att formatera minneskortet.

Nu kommer du att ha alla de mappar som måste finnas för att spel, musik m.m ska fungera :lol:



aha,, ska testa att formatera minneskortet.. men de låter ju konstigt att det ska dyka upp mappar efter man har formaterat,, brukar ju vara tvärtom,, saker brukar ju försvinna när man har formaterat :lol:

så nu fungerar det efter att jag har formaterat minneskortet :lol:
nu ska jag bara försöka att koppta ihop den med min ps3, kommer jag ut på internet på psp genom ps3:an eller måste jag koppla upp mig till mitt trådlösa nätverk? fick inte det att funka nämligen när jag testade igår,, psp hittar de trådlösa nätverket men när jag ska gå till en webplats börjar han söka o sen står det nåt med IP adressen.

vad kan det vara för fel då?

Redigerat av andreassofus, 03 augusti 2008 - 11:56.


#937

Postad 03 augusti 2008 - 13:39

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

aha,, ska testa att formatera minneskortet.. men de låter ju konstigt att det ska dyka upp mappar efter man har formaterat,, brukar ju vara tvärtom,, saker brukar ju försvinna när man har formaterat :lol:

Ja man tycker ju det, men i det här fallet är det nödvändigt - mapparna skapas som en del av formatteringen när väl minneskortet är tomt :lol: Såvida man inte köper ett av SanDisks GAMING-minneskort, de ska ha rätt katalogstruktur direkt ur förpackningen om jag inte tar fel.

nu ska jag bara försöka att koppta ihop den med min ps3, kommer jag ut på internet på psp genom ps3:an eller måste jag koppla upp mig till mitt trådlösa nätverk? fick inte det att funka nämligen när jag testade igår,, psp hittar de trådlösa nätverket men när jag ska gå till en webplats börjar han söka o sen står det nåt med IP adressen.

vad kan det vara för fel då?

Surfa på nätet via PS3 med din PSP?? Det lät ju lite avigt ^^ Men javisst ska du kunna surfa direkt på din PSP via det trådlösa nätverket som du har - precis som att du kan surfa med din PS3 på samma sätt. Tyvärr vet jag inte vad problemet kan vara där, inte när konsolen faktiskt hittar ditt nätverk men sen visar ett felmeddelande om IP :S

#938

Postad 03 augusti 2008 - 14:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
nej knaske inte surfa,, vet inte vad jag pratar om egentligen,, men i psp menyerna finns de ju så man kan uppdatera via internet och en webläsare o så, så jag antog att man kunde gå ut på internet.. sen ska man väl kunna spela onlinespel oxå har jag fått för mig,, men man gör kanske allt de här via ps3?? enda jag har lyckats med är att ladda ner demospel occh sånt först till ps3 och sen till psp med usb kabel,, hur gör jag då tex. om jag ska uppdatera programvaran ? för ett spel som jag laddade ner funkade inte pga av jag inte hade dom senaste uppdaterningarna,, och då måste jag ju ut på internet med mitt psp för att hämta hem de

#939

Postad 03 augusti 2008 - 14:24

nhn
  • nhn
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hej

Det är inga problem att surfa trådlöst med PSP, du måste nog bara ha rätt inställningar i ditt PSP. Försök att låta PSP känna av ditt trådlösa nätverk och ställa in sig själv.
Att spela online via det trådlösa nätverket fungerar också, du måste dock skaffa en nätverkskod först(detta gör du genom att ringa eller mejla playstation support) . Denna nätverkskod slår du in på www.yourgamingname.com och du får ett konto som du kan logga in på via ditt PSP.

Mvh Nicke

#940

Postad 03 augusti 2008 - 14:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
ja men jag ser mitt trådlösa nätverk på psp,, de står teliagateway och nåt mer,, men sen när ja ska ut på internet så står det nåt om IP adressen,, vet inte va som kan va fel,, ska testa senare, så kan ja skriva exakt va ja gör o vad som står

#941

Postad 04 augusti 2008 - 09:18

Noodle
  • Noodle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag köpte en PSP över blocket som hade någon hackad firmware, någon som vet hur man återställer såna? Kan playstation support göra det eller är det bara att trycka i en officiel firmware?

#942

Postad 04 augusti 2008 - 11:29

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Jag köpte en PSP över blocket som hade någon hackad firmware, någon som vet hur man återställer såna? Kan playstation support göra det eller är det bara att trycka i en officiel firmware?


Ja det går att installera senaste officiella firmware...

MEN, varför vill du göra detta?! Du kan ju inte längre köra några "homebrew" eller rippade spel...

#943

Postad 04 augusti 2008 - 13:40

Noodle
  • Noodle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Jag tänkte använda den tillsammans med min PS3a och då antog jag att det inte funkar så bra med hackad firmware? Sen är jag väl lite orolig eftersom jag inte vet exakt vad som gjorts med den och jag vill ha full kontroll.

Jag kikade lite på homebrew och det var inte så intressant, och testade en snes emulator som låg på den men den gick lite långsamt.

#944

Postad 04 augusti 2008 - 14:47

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
så nu har jag äntligen fått igång internet på min psp,, en kompis kom hit och hjälpte mig,, hade glömt att skriva i kod till nätverket,, och efter det så funkade de.

kan man ladda ner demospel och spel direkt till psp nu när jag har internet på den eller måste man alltid gå via ps3 och usb kabel?

#945

Postad 04 augusti 2008 - 16:23

EdBaker
  • EdBaker
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Jag tänkte använda den tillsammans med min PS3a och då antog jag att det inte funkar så bra med hackad firmware? Sen är jag väl lite orolig eftersom jag inte vet exakt vad som gjorts med den och jag vill ha full kontroll.

Jag kikade lite på homebrew och det var inte så intressant, och testade en snes emulator som låg på den men den gick lite långsamt.


Med senaste CFW (CustomFirmWare) och Dark Alexs "USB Version Fake" kan man ansluta till PS3 utan att ha senaste OFW (OfficialFirmWare).

Om du byter till OFW kan du inte lätt byta tillbaka igen (krävs speciell hårdvara och mjukvara).

Googla Dark-AleX så hittar du CFW och nyttiga länkar.

#946

Postad 05 augusti 2008 - 00:25

Noodle
  • Noodle
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Ok, cool, då ska jag forska i det! Tack!

#947

Postad 07 augusti 2008 - 14:42

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

  • 285 inlägg
  • 0
Hej


Någon som vet om det kommer en TV motagaren till PAL versionen..

http://www.yesasia.c...-0-en/info.html

#948

Postad 12 augusti 2008 - 00:38

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa en Psp .

Jag funderar också då på att flasha den .

Hur fungerar det då med spel som man laddar ner ?. Ska man bränna det till små skivor som passar i psp:an eller lägger man det på minneskortet . Och måste man flasha, eller går det att lägga nerladdade spel direkt på minneskort eller skiva ?. Och om man då spelar över internet med nerladdat spel, kan man då bli bannad eller något ?

#949

Postad 12 augusti 2008 - 06:15

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Hur fungerar det då med spel som man laddar ner ?. Ska man bränna det till små skivor som passar i psp:an eller lägger man det på minneskortet

Jag är inte särskilt säker på att du får ta upp såna grejer på forumet ;) Gå igenom reglerna som finns högst upp.

Redigerat av ConraDargo, 12 augusti 2008 - 06:15.


#950

Postad 12 augusti 2008 - 11:38

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
någon som har spelat patapon? har bara spelat demot men jag måste säga att det verkligen är ett helfestligt spel, det är ju beroendeframkallande,, måste nog ta o köpa hela spelet.. såg också när jag kollade priset att det fanns ett patapon 2. finns det ute nu eller har det inte släpts än?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.