Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dark Souls III

398 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dark Souls III (PC) (PC-spel) 6 7,6 (4) 649:-
Dark Souls III (PS4) (PlayStation 4-spel) 6 8,09 (10) 139:-
Dark Souls III (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 6 8,33 (2) 259:-

#251

Postad 08 februari 2017 - 23:30

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Haha! Låter bra.

Har dock hört att Demon souls ska vara i princip omöjligt att klara... 😱

Edit: nog för att jag tydligen har spel att beta igenom men kan man börja om i DS3 utan att förlora det man byggt upp?
Jag vet ju att man bara kan gå tillbaka från början och så men då finns ju inga bossar kvar tex.
Jag hade velat köra om från början med mina nuvarande stats för att lättare kunna utforska mer.
Utgår från att jag har missat väldigt mycket.


De saker och eventuella bossar som du missat finns ju kvar så de kan du ju utforska. Det finns en del man lätt kan missa som du säger men nästan allt går komma tillbaka och ta senare med undantag av vissa npc:s

#252

Postad 08 februari 2017 - 23:39

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Tack!

Så om jag bara fixar vikten så kan jag svinga svärdet med två händer? Fastän jag inte är tillräckligt stark?

Testade det igår mot en svag fiende, men det gav knappt nån skada.

Edit: vitality var det

Du kan svinga vapnet med två händer även om du inte har nog str, mest för att du ska kunna kolla vilka moves det har så du kan bestämma om det är något för dig. Skadan är dock minskad och det kostar mer stamina.
Du kan använda vapnet fullt ut med två händer om din styrka * 1,5 motsvarar kraven. Med andra ord kan du ha 20 i styrka och använda ett vapen som kräver 30 i styrka så länge du kör tvåhandsfattning,men kräver vapnet 31 så blir skadan begränsad och det tar mer stamina.

Redigerat av alka, 08 februari 2017 - 23:40.


#253

Postad 09 februari 2017 - 08:56

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Demon's Souls är bara svårare i och med att det bara finns en "bonfire" mellan varje boss. Annars i stort sett samma sak tycker jag. Jag har spelat igenom det två gånger.

Du kan inte börja om DS3 utan att börja om med ny karaktär om du inte spelar igenom det först. Men varv två (aka NG+) är samtidigt svårare.


Ok. Misstänkte att man inte kunde tillverka en supergubbe och bara kötta sig igenom spelet.
Kan ju ändå vara roligt att bygga en helt ny gubbe. Kanske med lite magi också, vilket jag aldrig gör nu.

Bonfires är mina snuttefiltar i detta spelet.
Blir alldeles överlycklig när jag hittar nån. Så avsaknaden av dom känns spontant omöjligt...

#254

Postad 09 februari 2017 - 09:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Tror att du inte skulle gilla Demon's Souls lika mycket iom att du började med DS3. Det är deras lite föråldrade förstaspel som var [ännu mer] hardcore än dagens spel. DS2 går bra då det inte är så stor skillnad och möjligtvis DS1 också.

 

Bättre än att börja om att du går tillbaka och letar efter missade grejer med den erfarenhet du har nu. Det roliga i början är att se hur man (förhoppningsvis =P) blir bättre och bättre och lär sig av sina misstag. Sen kan du alltid testa magi i nästa spel, finns förvisso så man kan statta om också någonstans.



#255

Postad 09 februari 2017 - 19:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

...Det är deras lite föråldrade förstaspel som var [ännu mer] hardcore än dagens spel. ...

Historien går ännu längre tillbaka till Kings Field (1, 2, 3 & 4).
https://www.youtube....eature=youtu.be

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 februari 2017 - 19:33.


#256

Postad 09 februari 2017 - 20:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Haha, ja.. finns ju vissa likheter, men jag menade första spelet i Souls-serien :)



#257

Postad 09 februari 2017 - 21:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Blir alldeles överlycklig när jag hittar nån. Så avsaknaden av dom känns spontant omöjligt...

Spelade lite av Demon's Souls nyligen på PS3 och tycker att det håller än. Jag får fortfarande pisk mot bossar i Dark Souls 3, trots att jag spelat igenom de tidigare Souls-spelen två gånger vardera. Men som Zoiler skriver så kan du lika gärna spela klart Dark Souls 3 och sedan titta på 2 och 1 innan du går på Demon's Souls. Kings Field kommer jag aldrig att prova. ;)

Edit: Del fyra är något snällare mot ögonen

https://youtu.be/GDR6OHAqr1g

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 februari 2017 - 19:34.


#258

Postad 10 februari 2017 - 20:22

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Spelade lite av Demon's Souls nyligen på PS3 och tycker att det håller än. Jag får fortfarande pisk mot bossar i Dark Souls 3, trots att jag spelat igenom de tidigare Souls-spelen två gånger vardera. Men som Zoiler skriver så kan du lika gärna spela klart Dark Souls 3 och sedan titta på 2 och 1 innan du går på Demon's Souls. Kings Field kommer jag aldrig att prova. ;)

Edit: Del fyra är något snällare mot ögonen

https://youtu.be/GDR6OHAqr1g


Har ju bara ps4. Vilket är tur i det här fallet, för rackarens vilken styggelse den där videon var!

Det blir DS2 och Bloodborne. Troligtvis Bloodborne först för de videos jag sett av DS2 är sådär...Och då är jag inte särskilt grafikkåt.
Gameplay kanske är bättre än vad Youtube visar?

#259

Postad 10 februari 2017 - 20:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Troligtvis Bloodborne först för de videos jag sett av DS2 är sådär...Och då är jag inte särskilt grafikkåt.
Gameplay kanske är bättre än vad Youtube visar?

 

DS2 är ganska så snyggt imo, men det spelar ju ingen roll när du är inne i det ändå. Bloodborne är.. mörkt. Gameplay i DS2 är lika överlägset som DS3 :)



#260

Postad 11 februari 2017 - 10:17

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

DS2 är ganska så snyggt imo, men det spelar ju ingen roll när du är inne i det ändå. Bloodborne är.. mörkt. Gameplay i DS2 är lika överlägset som DS3 :)


Ja, gameplay är ju viktigast.
Älskar det långsamma tempot.
Och dom jättelika bossarna som oftast ser omöjliga ut vid första anblick.

Bloodborne har väl en helt annan miljö?

#261

Postad 11 februari 2017 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Bloodborne har väl en helt annan miljö?

 

Ja, mer gotiskt. Föredrar Souls-miljön.



#262

Postad 11 februari 2017 - 16:37

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Håller med. Jag gillar speciellt fantasy-stuket och att det ofta är så många gamla ruiner så att det känns som att det är en historia där.

 

Bloodborne var skitbra, snabbt och sjukt svårt (för mig iaf.) men det har också riktigt bra bossar (omöjliga?) och väldigt bra grafik imho men allt är väldigt likadant tyckte jag, och lite mer klaustrofobiskt...men fortfarande bra känsla, lite sånn att man inte fattar vafan som händer och undrar vad allt handlar om ignetligen.



#263

Postad 12 februari 2017 - 01:26

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Håller med. Jag gillar speciellt fantasy-stuket och att det ofta är så många gamla ruiner så att det känns som att det är en historia där.

Bloodborne var skitbra, snabbt och sjukt svårt (för mig iaf.) men det har också riktigt bra bossar (omöjliga?) och väldigt bra grafik imho men allt är väldigt likadant tyckte jag, och lite mer klaustrofobiskt...men fortfarande bra känsla, lite sånn att man inte fattar vafan som händer och undrar vad allt handlar om ignetligen.


Jag tycker precis tvärtom. Jag började med bloodborne och tog sedan ds3 och ds2. Jag tycker bättre om den lite snabbare stilen och den lite mer instängda miljön i bloodborne. DS 3 tycker jag är bättre än DS 2 för i DS 3 funkade det fortfarande bra att spela utan sköld vilket jag gjorde i stort sett hela spelet. I DS 2 var jag nästan tvungen att använda sköld vilket fick till följd att jag mest väntade på kontra motståndaren. Det kändes som hela spelet gick lite för långsamt för mig. I ds2 upplevde jag också att det var mer hoppande mellan plattformar och balanserande på smala passager med en kontroll som inte riktigt uppfyllde kraven det ställer. Det beror förstås på om man som jag vill utforska precis allt men just det fick mig att strunta i att ta de sista trofeerna.
En annan sak jag upplevde som bättre med bloodborne var att vapnen var mer unika och verkligen påverkade spelstilen mer än i DS - spelen

#264

Postad 12 februari 2017 - 02:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

När jag spelade DS2 Scholar of the First Sin, (för övrigt den versionen du bör köra, karl), så körde jag tvåhandssvärd + roll för det mesta. Ville testa att köra annorlunda efter min erfarenhet av första genomspelningen, så det går utan sköld också.

 

Men det är enklare i BB och DS3, för man slösar inte lika mycket stamina, vilket är helt rätt att man inte ska göra av en simpel roll. Däremot vill jag ha alternativet att lira med sköld, vilket man typ inte kan i BB.



#265

Postad 12 februari 2017 - 10:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Bra poäng, man har nog helt andra uppfattningar om spelen baserat på vilken ordning man kört dom. Jag började med Demon Souls när det kom och fulkomligt avgudade det spelet då det var en "frisk fläkt" och så extremt "up my alley" så just det att man stort sätt måste gå med sköld uppe hela tiden var en sak som jag bara aksepterade och inte haft några problem med sedan dess. Min känsla i BB blev väldigt annorlunda fram till att jag fattade hur man använde pistol som "sköld" + så visceral. Alla spel har en plats och inget av dem är imho dåligt, utan alla är väldigt bra - men sinsemellan annorlunda.

 

 

Frågan är vad som skjer framöver. Jag personligen nöjjer meg länge med ett nytt spel bara det är välgjort, har mystik, fantasy, miljöer som man verkligen vil utforska og en riktigt stark lore (inte bara i storyn utan på items, vapen osv så som det är idag).

 

Det enda jag börjar tröttna lite på är att dom istället för att finna avancerade attacker bara kör på med 4 attacker i rad så att man ska bomma på att han är färdig eller inte, så längre inn i spelet lägger dom till kortare tid mellan dessa komboer + oändlig stamina kan det verka som. Det är inte rätt väg til att få det svårt. En annan billig taktik är att sätta 2 monster mot dig och så 4 som kastar på avstånd, den är också lite sisodär tycker jag.


Redigerat av Demon Slayer, 12 februari 2017 - 10:12.


#266

Postad 12 februari 2017 - 13:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Han har väl sagt att Souls-serien ska vila ett tag efter sista DLC:t. Men jag tar gärna ett DS4 om max två år.



#267

Postad 12 februari 2017 - 18:05

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

När jag spelade DS2 Scholar of the First Sin, (för övrigt den versionen du bör köra, karl), så körde jag tvåhandssvärd + roll för det mesta. Ville testa att köra annorlunda efter min erfarenhet av första genomspelningen, så det går utan sköld också.

Men det är enklare i BB och DS3, för man slösar inte lika mycket stamina, vilket är helt rätt att man inte ska göra av en simpel roll. Däremot vill jag ha alternativet att lira med sköld, vilket man typ inte kan i BB.


Jag tror att en del av mitt problem var att jag tänkte testa magi i DS 2 och satsade alla poäng på det. Hade inte ens ett svärd från början vilket gjorde det vansinnigt svårt efter ett tag eftersom man måste vara så nära för att låsa på målet och magin tog så lång tid att kasta att jag hann bli träffad varje gång.
På The pursuer funkade det inte längre så då blev det svärd och sköld och då tog jag honom på första försöket. Efter det körde jag vidare på melee och insåg inte förrän precis i slutet att det går ändra sina startpoäng hos häxorna i början vilket innebar att jag hade riktigt dålig specc hela vägen 😁

#268

Postad 12 februari 2017 - 18:14

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

När jag spelade DS2 Scholar of the First Sin, (för övrigt den versionen du bör köra, karl), så körde jag tvåhandssvärd + roll för det mesta. Ville testa att köra annorlunda efter min erfarenhet av första genomspelningen, så det går utan sköld också.

Scholar of sin var ju precis rackans billigt på PS store. Missade det.
Men det är inte så farligt dyrt ändå med tanke på de timmar underhållning som det ger.

Att spela med sköld tyckte jag var väldigt svårt. Att blocka vanligt gick väl an när nåt litet eldklot kom mot en, men att köra den där blocken som stunnar fienden krävdes alldeles för mycket precision.
Och olika fiender kommer ju olika snabbt mot en.

Bloodborne är ju onekligen riktigt coolt ut.
Har, som tur är, inte kollat så mycket på spelen utan ska försöka klara mig själv så gott det går.
Har ju haft lite Youtube-hjälp på DS3.
Men å andra sidan mest var man kan hitta coola vapen och så.
Sen kanske nåt tips om hur en viss boss ska fightas.

Redigerat av karlnr9, 12 februari 2017 - 18:14.


#269

Postad 12 februari 2017 - 20:42

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Ok... Nu är jag förvirrad.
När jag står hos kvinnan i firelink shrine och ska levla upp, så är min strength på 46.
Men om jag går in på equipment så står det 51. Hur kan det komma sig?

#270

Postad 12 februari 2017 - 20:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Du har kanske ett item som ger deg + på strength. T.ex en ring.



#271

Postad 12 februari 2017 - 20:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Jag tror att en del av mitt problem var att jag tänkte testa magi i DS 2 och satsade alla poäng på det. Hade inte ens ett svärd från början vilket gjorde det vansinnigt svårt efter ett tag eftersom man måste vara så nära för att låsa på målet och magin tog så lång tid att kasta att jag hann bli träffad varje gång.
På The pursuer funkade det inte längre så då blev det svärd och sköld och då tog jag honom på första försöket. Efter det körde jag vidare på melee och insåg inte förrän precis i slutet att det går ändra sina startpoäng hos häxorna i början vilket innebar att jag hade riktigt dålig specc hela vägen

 

Just DS2 verkade nästan vara gjord för att skapa **** för magiker. Otroligt många fiender och bossar som var nästan immuna mot magi verkade det som. Jag speccade om hos häxorna och körde dual wielding crystal great sword! Jag spelar alltid swords"mage" i DS nuförtiden men med pyro som magin. Lättaste skölden med 100% block och så svärd infused med magi eller eld så den skalar med magi. Det var lite klurigare i DS3 då man måste uppa så sjukt många stats, t.ex måste man ha *både* Int och Faith!



#272

Postad 12 februari 2017 - 21:12

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Du har kanske ett item som ger deg + på strength. T.ex en ring.


Du har helt rätt.
Har en ring som heter knight's ring. Den ger faktiskt 5 extra i strength.
Trodde inte ringarna var så användbara. Grymt ju!

#273

Postad 12 februari 2017 - 21:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Att spela med sköld tyckte jag var väldigt svårt. Att blocka vanligt gick väl an när nåt litet eldklot kom mot en, men att köra den där blocken som stunnar fienden krävdes alldeles för mycket precision.
Och olika fiender kommer ju olika snabbt mot en.

 

Sköld är annars det som anses lättast att spela. Du lägger en mängd poäng på din stamina, sedan kan du blocka rätt mycket utan att bli staggered. Sen gäller det att lära sig tekniken att ta ner skölden medan de inte slår på en så att man återfår stamina, går att göra mellan varje slag t.ex.

 

Ja parry är svårt att lära sig, tycker det är för random... för mycket risk, för lite belöning.



#274

Postad 13 februari 2017 - 07:12

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Sköld är annars det som anses lättast att spela. Du lägger en mängd poäng på din stamina, sedan kan du blocka rätt mycket utan att bli staggered. Sen gäller det att lära sig tekniken att ta ner skölden medan de inte slår på en så att man återfår stamina, går att göra mellan varje slag t.ex.

Ja parry är svårt att lära sig, tycker det är för random... för mycket risk, för lite belöning.


Jag tyckte det gick ok från början. Åtminstone vanliga blockeringar.
Men nu känns fiendena så starka. Och dom kommer ofta i flock. Och sen sitter nån Nisse och snipar med eld i ett torn på en. Jag fungerar bättre med att rulla runt och attackera med tungt vapen.

Är just nu i Grand Archives.
Spelade en timme igår ungefär och plockade det mesta. Ska bara komma fram till bossen också.
Håller även på att spela in min på Fume ultra greatsword. Lite klurigt eftersom man helst ska träffa när man svingar. För all "energi" dräneras typ efter en tung sving

#275

Postad 16 februari 2017 - 13:49

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Lyckades fixa så jag kommer får det hemliga slutet trots att jag bara kört på. Gick även att få igenom de övriga npc questen med. Tog även och farmade ihop 1 mille själar och det gick ju fortare än jag trodde. :D



#276

Postad 16 februari 2017 - 14:35

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Lyckades fixa så jag kommer får det hemliga slutet trots att jag bara kört på. Gick även att få igenom de övriga npc questen med. Tog även och farmade ihop 1 mille själar och det gick ju fortare än jag trodde. :D


En miljon?
Jösses, det var rejält.
Jag tröttnar efter jag samlat typ 20000.

Jag är 65 timmar in i spelet nu.
Är nog ganska nära slutet tror jag. Men spelet är ju så massivt att man inte riktigt vet.

#277

Postad 16 februari 2017 - 14:54

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

En miljon?
Jösses, det var rejält.
Jag tröttnar efter jag samlat typ 20000.

Jag är 65 timmar in i spelet nu.
Är nog ganska nära slutet tror jag. Men spelet är ju så massivt att man inte riktigt vet.

 

Kör en farming-runda (tar väl 1 min nånting) i början på Grand Archives som ger 25300 själar åt gången, samt dödar han som spawnar när klockan ringer i Dragon-Kin Mausoleum.

 

Börjar också närma mig slutet har haft ihjäl bossen i Grand Archives.


Redigerat av Zerox_no1, 16 februari 2017 - 15:00.


#278

Postad 17 februari 2017 - 12:09

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Kör en farming-runda (tar väl 1 min nånting) i början på Grand Archives som ger 25300 själar åt gången, samt dödar han som spawnar när klockan ringer i Dragon-Kin Mausoleum.

Börjar också närma mig slutet har haft ihjäl bossen i Grand Archives.


Då är vi på samma ställe. Har dock inte fått ner bossen på grand Archives.
Åkte istället iväg till det där draklandet. Är på mausoleumet just nu.

#279

Postad 17 februari 2017 - 13:02

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Fick Unsurpation of Fire slutet. :D



#280

Postad 17 februari 2017 - 13:31

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Ja jag har förstått att det är olika slut. Jag har hittat några ögon till en fire keeper (i det andra firelink shrine). Det ska tydligen också ge ett annat slut.
Har ju dock inte klarat spelet en gång ens...

Den där snubben som respawnar hela tiden byttes helt plötsligt ut till en gubbe med en stor sköld och en klubba.
Lyckades ta ner honom och fick hans klubba.

#281

Postad 17 februari 2017 - 16:07

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

>_< ni är längre än mig...blundar gjenom meddelandena.



#282

Postad 17 februari 2017 - 18:16

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 1

>_< ni är längre än mig...blundar gjenom meddelandena.


Sorry. Ska lära mig att skriva sån där gömd text.

#283

Postad 18 februari 2017 - 01:08

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Uppgraderade ett Profaned Greatsword till +5 så nu ger farming-rundan 35800 själar. :D



#284

Postad 18 februari 2017 - 07:36

TOOL
  • TOOL
  • Forumräv

  • 632 inlägg
  • 0
Farma på,jag är på SL513 o nu kostar varje uppdatering +3500000 : )

#285

Postad 18 februari 2017 - 09:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Sorry. Ska lära mig att skriva sån där gömd text.

 

 

Nej det är helt ok, jag spelar så sakta så jag kan inte kräva detta i en tråd som handlar om spelet och dom flesta har klarat det redan. Men jag skummar igjenom ddär jag inte har egen erfarenhet, det funkar.



#286

Postad 20 februari 2017 - 02:23

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Kör igenom det nu med en polare i co-op och det funkar faktiskt riktigt bra. :)



#287

Postad 20 februari 2017 - 13:27

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Kör igenom det nu med en polare i co-op och det funkar faktiskt riktigt bra. :)


Coolt!
Men hur funkar det?
Är det split-screen då?

#288

Postad 20 februari 2017 - 18:10

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

Man må vel summona varandra hela tiden.



#289

Postad 20 februari 2017 - 18:39

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Coolt!
Men hur funkar det?
Är det split-screen då?

 

Det är inte split-screen. För att kunna spela med en vän så får han inte ha dödat slutbossen för området. Så fort bossen är död är det bara att summona igen. Sen kan man inte vila vid en bonfire för att fylla på estusflaskorna. Är dessa slut är det bäst att den som hjälper dör så slipper den andra använda en ember i onödan.

 

 

 

1. Defeat the first boss before Firelink Shrine (Iudex Gundyr) to receive the Coiled Sword (he drops this).

2. Continue past the boss area to Firelink Shrine and place the Coiled Sword in the empty fire in the center of the large room.

3. Midway between the fire you just lit and the blacksmith, there is a lady sitting down you need to talk to and buy the "White Sign Soapstone" for 500 souls (This is not the same lady as the one by the fire, who you use to level up).

4. Go back to the fire in the center of Firelink Shrine and travel to "High Wall of Lothric".

5. Go to your options menu and ensure you have the following settings. Note that the password is optional, depending if you want to match with everyone or a specific friend/group.

  • Cross-region play: Matchmaking ON
  • Password Matching: <optional password>
  • Summon Sign Visibility: Unrestricted
  • Launch Setting: Play Online

6. Ensure that you can see notes on the ground around you or any bloodstains. This proves you are in fact online and will be able to invite and join. If you don't see them, restart your game (you just changed your launch setting to launch you into online mode in the previous step).

7. Ensure your friends (optional) are at the same point as you and have followed the steps above.

8. Now, decide who wants to get help (summoner / host) and who wants to join ( helper / white phantom ), following the instructions for each:

Summoner

You need to make sure you are "embered". If you are not, go to your inventory and use an ember. You are ember if your clothing has any red embers on it, or if you have a sign inside your upper left HUD octagon-shape-icon. After this, you simply look for your friends summoning sign in the spot they placed it.

Helper

You do not need to be "embered". All you need to do is write your summon sign (go to inventory and use your "White Sign Soapstone") somewhere on the ground for the host to see. Discuss this with your host and find a mutually agreed spot to place it. If you just want to help anyone and are not using password matching, generally write it next to the bonfire to get picked up fastest.

9. Now the host just needs to wait at the place where the helper placed their sign until it appears. This may take a few minutes.

10. When the sign appears, simply walk up to it and summon the player.

Notes

  • Only a total of 3 players can co-op at a time. (Host + 2 invitees). You can extend this to 4 total if you buy the Dried Finger (see Tips section).

  • If you die as host, you will need to re-ember to invite friends again. As well as you will lose your souls - but they can be picked up if you dont die again before getting to them.

  • If you die as an invitee, you wont lose your souls.

  • You can get invaded only if you are "embered", or if you have joined anyone as a helper (they are "embered").

  • Level differences don't matter for password matchmaking. It scales your stats.

  • You do not have to beat an area/boss to become a helper (phantom) and help someone else clear the area/boss.

  • Once you beat an area/boss you can still be summoned into that area/boss to help others.

  • Embers are consumables. They can be purchased or found.

  • White Soap Stone is non-consumable. You can re-place this as many times as you want.

  • If you are using a password to match, you don't have to worry about weapon level or soul level (character level). If you are not using a password, you will only be able to join people with compatible weapon and soul levels.

  • If one of your white phantom (helpers) dies, you can re-summon them in the same game if they put their sign down again after they respawn and you go back to summon them.


Redigerat av Zerox_no1, 20 februari 2017 - 18:44.


#290

Postad 22 februari 2017 - 15:55

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Låter spännande. Får testa co-op nån gång.

Jag är fast på två olika delar av världen. Har en boss att fightas mot i ena och en annan boss att fightas mot i den andra.
Den första är omöjlig och den andra är helt omöjlig...

Har vid tillfälle dragit i mig ember och tillkallat hjälp. Problemet igår (och som ibland händer) är att min inte hittar någon att tillkalla. Det lyser liksom inte någonstans.
Igår kväll så gav jag till slut upp efter att ha väntat en kvart på ett summon-märke och gick in i bosstriden helt själv.
Jag blev snabbt slarvsylta.

Vågar nu inte slösa mer ember utan får väl bara nöta bossarna tills dom ger sig av ren barmhärtighet...

#291

Postad 22 februari 2017 - 16:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ingenting är omöjligt som Gunde brukar säga. Till slut fixar du det och då blir du lycklig, belöning i form av tillfredsställelse när man övervinner svåra strapatser är grejen med Dark Souls ;)



#292

Postad 22 februari 2017 - 18:22

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Ingenting är omöjligt som Gunde brukar säga. Till slut fixar du det och då blir du lycklig, belöning i form av tillfredsställelse när man övervinner svåra strapatser är grejen med Dark Souls ;)


Sant!

Men vid det laget är ju blodtrycket riskabelt högt.
Och tummarna har i princip kramat sönder kontrollen.

Men när bossen faller känns det grymt bra!

#293

Postad 22 februari 2017 - 18:29

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Synd att du inte lirar på One annars hade man kunnat hjälpa.



#294

Postad 22 februari 2017 - 18:53

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0

Låter spännande. Får testa co-op nån gång.

Jag är fast på två olika delar av världen. Har en boss att fightas mot i ena och en annan boss att fightas mot i den andra.
Den första är omöjlig och den andra är helt omöjlig...

Har vid tillfälle dragit i mig ember och tillkallat hjälp. Problemet igår (och som ibland händer) är att min inte hittar någon att tillkalla. Det lyser liksom inte någonstans.
Igår kväll så gav jag till slut upp efter att ha väntat en kvart på ett summon-märke och gick in i bosstriden helt själv.
Jag blev snabbt slarvsylta.

Vågar nu inte slösa mer ember utan får väl bara nöta bossarna tills dom ger sig av ren barmhärtighet...


Vilka bossar är det?

#295

Postad 22 februari 2017 - 19:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 698 inlägg
  • 0

... gick in i bosstriden helt själv.
Jag blev snabbt slarvsylta.
 

 

:lol:



#296

Postad 22 februari 2017 - 20:29

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Synd att du inte lirar på One annars hade man kunnat hjälpa.


Ja. Det hade behövts! :-)

Vilka bossar är det?


Den ena är King of storm (dött ca 20 ggr) och den andra är Lothric, younger prince (dött typ 40 ggr).

Har satt igång spelet precis.
Ska börja med den sistnämnde. Ska testa utan ember.

Wish me luck boys!

#297

Postad 22 februari 2017 - 22:02

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0

Ja. Det hade behövts! :-)

Den ena är King of storm (dött ca 20 ggr) och den andra är Lothric, younger prince (dött typ 40 ggr).

Har satt igång spelet precis.
Ska börja med den sistnämnde. Ska testa utan ember.

Wish me luck boys!

 

Har du lyckats döda

Spoiler

 

Summonade två st så hela fighten gick fort. :D


Redigerat av Zerox_no1, 22 februari 2017 - 22:03.


#298

Postad 22 februari 2017 - 22:35

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0

Har du lyckats döda

Spoiler


Summonade två st så hela fighten gick fort. :D

Spoiler


Och helt plötsligt tog spelet slut.
70 timmar av ren frustration och ångest.
Men samtidigt så otroligt roligt och belönande.

Har fortfarande lite kvar att utforska och döda, men ska låta spelet vila lite.

Redigerat av karlnr9, 22 februari 2017 - 22:35.


#299

Postad 22 februari 2017 - 23:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jag har aldrig riktigt förstått varför man summonar hjälp från andra spelare eller NPC:s. Jag läste en tråd på neogaf som behandlade frågan och det var där förvånansvärt många som hade coopat på bossarna, en klar majoritet.

 

Visserligen är det ju en funktion i spelet som man kan dra nytta av om man vill, men man kan inte säga att man har klarat en boss om man har gjort det med hjälp. Många bossars rörelsemönster är helt beroende av att de möter en spelare och kan inte anpassa sig till två. Och för mig går hela spelet ut på att klara bossar. Fienderna och hindren mellan bossarna är roligt, men det är sällan det är något större hinder på vägen fram till bossarna, med vissa undantag.

 

Om man då tar hjälp så berövar man sig själv känslan av att vinna på egen hand. Jag likställer det med att ge upp och erkänna sig besegrad av spelet. Vissa har säkert inte tålamodet eller tiden som krävs för att själv klara det, men för mig skulle det vara en väldigt ihålig seger. Andra kanske helt enkelt inte bryr sig, bara de kommer vidare.

 

Vad anser ni andra?



#300

Postad 23 februari 2017 - 15:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Jag har aldrig riktigt förstått varför man summonar hjälp från andra spelare eller NPC:s. Jag läste en tråd på neogaf som behandlade frågan och det var där förvånansvärt många som hade coopat på bossarna, en klar majoritet.

Visserligen är det ju en funktion i spelet som man kan dra nytta av om man vill, men man kan inte säga att man har klarat en boss om man har gjort det med hjälp. Många bossars rörelsemönster är helt beroende av att de möter en spelare och kan inte anpassa sig till två. Och för mig går hela spelet ut på att klara bossar. Fienderna och hindren mellan bossarna är roligt, men det är sällan det är något större hinder på vägen fram till bossarna, med vissa undantag.

Om man då tar hjälp så berövar man sig själv känslan av att vinna på egen hand. Jag likställer det med att ge upp och erkänna sig besegrad av spelet. Vissa har säkert inte tålamodet eller tiden som krävs för att själv klara det, men för mig skulle det vara en väldigt ihålig seger. Andra kanske helt enkelt inte bryr sig, bara de kommer vidare.

Vad anser ni andra?

Håller med. Våga vägra coop.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.