Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svart skärm i VISTA efter TV-tittande

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juli 2007 - 13:40

bodal
  • bodal
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag har problem med min nyligen uppstartade HTPC. Jag kör VISTA och mediacenter, hoppar runt i alla funktioner och allt fungerar som det skall ... MEN efter det att jag gått in och tittat på TV och går ur till MCE menyn så släcks bildskärmarna. Datorn snurrar, och det går att navigera (fast i blindo) och väljer nag att titta på TV så tänds skärmarna igen. Det konstigaste är att släckningen av skärmarna inte är direkt och heller inte abrubt. Lite "snyggt" så dimmar dom ner och jag hinner också se menyn nån sekund. Jag har sett att anra frågat lite varstans om liknade problem. Men jag har inte hittat nått relevant svar ........ så HJÄLP!

//Bosse

#2

Postad 10 juli 2007 - 16:21

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

  • 1 770 inlägg
  • 0
Jag kör också Vista med FloppyDTV men känner inte alls igen ditt problem. Händer det även när du hoppar från TV till något annat än menyn som t.ex direkt in i Programguiden (CTRL+G)? Hur gör du när du hoppar till menyn från TV? Använder du musen eller BACKSPACE på tangentbordet eller något annat sätt?

#3

Postad 17 september 2007 - 21:25

nordlanders
  • nordlanders
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Har samma problem, har någon en lösning på detta?

#4

Postad 18 september 2007 - 15:16

bodal
  • bodal
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Har samma problem, har någon en lösning på detta?

<{POST_SNAPBACK}>



Å hå och hej .... i mitt fall VAR det skärmsläckaren i alla fall ... under energialternativ. Tydligen inhiberas avstängningen när TV körs. När man sen lämnar så aktiveras den och ... skrämen släcks.... Kolla alltså under energialteriativ under kontrollpanelen och välj skärmen alltid på.

//Bosse

#5

Postad 18 september 2007 - 21:17

nordlanders
  • nordlanders
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Tackar, har provat det och nu verkar det fungera. Det lustiga är att felet uppstår inte direkt utan t.ex. när man tittat på ett inspelat program först och sedan går tillbaka till live TV och sedan ska navigera i menyerna. Kanske uppträder i andra fall också, men det är så jag lyckats återskapa felet iaf.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.