Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Inspelning av pågående tv-program som är buffrat

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 september 2007 - 13:16

TrenCarbe
  • TrenCarbe
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Har ett litet problem som jag tänkte kolla upp ifall fler har.

Först lite bakgrundsfakta om MCE2005:
Som bekant buffras ju de senaste 30 min av 'live'-TV...
När man i TV-guiden trycker på 'Record'-knappen för ett visst tv-program, så spelas ju hela det aktuella tv-programmet in

MEN

Om man inte har förprogrammerat det aktuella TV-programmet, utan kollar på live-tv och efter en 15 minuter märker en bit in i programmet 'oj, det här måste jag spela in!', man tar upp tv-guiden eller trycker på 'i'-knappen och anger att programmet ska spelas in - då förväntar jag mig att den ska spela in även det buffrade materialet från början av TV-programmet.
Men tydligen är det inte så, det börjar spelas in från det att man tryckte på 'Record', även om det finns uppbuffrat för de första 15 minuterna.

Kan man ställa in/hacka MCE2005 att den tar med det buffrade materialet från början av programmet när man tittar på live-tv??


/TC

#2

Postad 08 september 2007 - 13:43

KoktGrus
  • KoktGrus
  • Forumräv

  • 504 inlägg
  • 0
Detta är jag också intresserad av

#3

Postad 09 september 2007 - 13:21

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

  • 614 inlägg
  • 0
Funkar det inte på samma sätt som i vistaMCE?. Ser jag på ett program ett tag och vill spela i det som ligger buffrat märkte jag att jag kan inte göra det genom att trycka på record knappen (och heller ej på info och sedan record om jag minns rätt) utan för mig funkde det bara om jag väljer EPG och sedan markerar programmet och sedan väljer att spela in det. Då kommer hela bufferten med. iofs logiskt och inget problem om man vet om det.

EDIT: läste mera noga nu, skumt att det inte äns funkar om du går via EPG:n

Redigerat av PiZZaMaN, 09 september 2007 - 13:23.


#4

Postad 10 september 2007 - 19:57

dabman
  • dabman
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Funkar det inte på samma sätt som i vistaMCE?. Ser jag på ett program ett tag och vill spela i det som ligger buffrat märkte jag att jag kan inte göra det genom att trycka på record knappen (och heller ej på info och sedan record om jag minns rätt) utan för mig funkde det bara om jag väljer EPG och sedan markerar programmet och sedan väljer att spela in det. Då kommer hela bufferten med. iofs logiskt och inget problem om man vet om det.

EDIT: läste mera noga nu, skumt att det inte äns funkar om du går via EPG:n

<{POST_SNAPBACK}>


Jag satt och leta lite för- och nackdelar mellan xp-, vista- media centrarna. Blir nog att köra vista, klar fördel det som beskrivs i tråden.

#5

Postad 13 september 2007 - 08:17

MrNorth27
  • MrNorth27
  • Beroende

  • 1 014 inlägg
  • 0
Egentligen borde man väl få en fråga i detta fallet, något i stil med "vill du ta med hela det inspelade programmet vid inspelning? Men om nu hela programmet finns inspelat. Om man efter 40 minuter vill spela in nåt, vad ska VMC göra då? Ta med de buffrade 30 minuterna och missa början?

Tror inte detta användarfallet är så glasklart, det finns många men och om. Kan förstå att MS implementerade det som de gjorde.

/Henrik

#6

Postad 13 september 2007 - 18:47

morberg
  • morberg
  • Forumräv

  • 576 inlägg
  • 0
[quote name='MrNorth27' date='Sep 13 2007, 10:17 ']
Om man efter 40 minuter vill spela in nåt, vad ska VMC göra då? Ta med de buffrade 30 minuterna och missa början?[/quote]

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]
Ja, varför inte? Det hade jag tyckt varit ok.

(Det går f.ö. att ställa om Live-TV-bufferten i åtminstone Vista MC; jag har ställt min på två timmar.)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.