Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fjärrkontroll

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 oktober 2007 - 21:07

wroopy
  • wroopy
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0
För att slippa fylla soffbordet med fjärrkontroller funderar jag på att skaffa mig en multifjärrkontroll, typ Logitech Harmony eller liknande.

Jag tänkte även bygga mig en disklös HTPC, troligen med MiniMyth som OS. Den kommer enbart vara frontend. Har backend installerat på min server i källaren.

För att kunna nyttja fjärren mot min HTPC, vad behöver jag i den? Antar att det är en IR-mottagare, men vilken sort och var kan jag få tag i en? Funderar på någon sorts iMon-lösning?

/Andreas

#2

Postad 16 oktober 2007 - 21:36

Unregisteredb98c9d15
  • Unregisteredb98c9d15
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

För att slippa fylla soffbordet med fjärrkontroller funderar jag på att skaffa mig en multifjärrkontroll, typ Logitech Harmony eller liknande.

Jag tänkte även bygga mig en disklös HTPC, troligen med MiniMyth som OS. Den kommer enbart vara frontend. Har backend installerat på min server i källaren.

För att kunna nyttja fjärren mot min HTPC, vad behöver jag i den? Antar att det är en IR-mottagare, men vilken sort och var kan jag få tag i en? Funderar på någon sorts iMon-lösning?

/Andreas

<{POST_SNAPBACK}>


Vet inte vad imon mottagaren kräver för driver men däremot vet jag att en helt vanlig mce2005 fjärr med medföljande usbmottagare skulle fungera. Den fungerar nämligen bra i linux och lirc båda som mottagare och blaster.

#3

Postad 17 oktober 2007 - 22:20

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
iMon och Myth...

#4

Postad 23 oktober 2007 - 15:47

haan
  • haan
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag kör en Logitech Harmony 555 tillsammans med en seriell mottager från Elektroform. Mottagaren har en fenomenal känslighet. Den setter direkt i serieporten på bakstan av datorn, nere vid golvet. Bakom TV/HTPC är det ca 1m till väggen och snedtak ovanför. Ändå fungerar det perfekt från soffan.

Jag kör KnoppMyth och körde LIRC scriptet och sa att jag hade en "Homebrew serial IR reciever", standard lircconfig utgår då ifrån att man har en Hauppauge fjärr. Därefter konfigurerade jag min Harmony att emulera en sådan (MythTV/KnoppMyth)

Jag har haft lite strul med att en knapptryckning på fjärrkontrollen blir flera tex. hopp på datorn. Detta kanske går att tweaka mer än jag har gjort. I övrigt fungerar det bra.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.