Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dune HD Solo 4K - ny spelare med BR-menyer

182 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Dune HD Solo (Mediaspelare) 3 7,5 (1) Inga priser

#151

Postad 04 januari 2018 - 14:34

Unregistereda2d8f3b8
  • Unregistereda2d8f3b8
  • Amatör

  • 88 inlägg
  • 0

Bilden jag använde var något jag googlade fram, men principen var detsamma... vänsterhalva matchade inte med högerhalva i mättnad och det såg ut som att man hade två olika bilder samtidigt....
Just 3D grejen har jag avstängd i Dune, då jag inte har 3D tv eller 3D filmer



Du hade säkert kommit åt Demo läget för VXP, där blir det en splitbild där du ser den obearbetade bilden på ena sidan av skärmen och den processade på andra.

#152

Postad 14 januari 2018 - 22:03

jj-finn
  • jj-finn
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Du hade säkert kommit åt Demo läget för VXP, där blir det en splitbild där du ser den obearbetade bilden på ena sidan av skärmen och den processade på andra.

 

Ja, det stämmer nog. Höll på och mixtra med VXP-läget. Jag vet dock ej vad VXP är för något....

Finns det någon instruktionsbok eller något som går igenom alla lägen i spelaren (inte bara VXP), eller är det något man förväntas kunna?



#153

Postad 31 oktober 2018 - 10:47

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej alla, har ett litet problem med min box. Går in på källor och väljer min mapp, sen väljer jag film och då fastnar spelaren på plupp ett. Detta händer varje gång jag sätter på spelaren. Lösningen som gäller är dra ut strömkabeln. Sen funkar den. Någon som har en lösning på detta ? Köpte spelaren begagnad här på köp & sälj. Har dock ej hört med förra ägaren då det gått ett tag sen jag köpte den. Tips ?

 

// Anders 



#154

Postad 01 november 2018 - 12:26

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej alla, har ett litet problem med min box. Går in på källor och väljer min mapp, sen väljer jag film och då fastnar spelaren på plupp ett. Detta händer varje gång jag sätter på spelaren. Lösningen som gäller är dra ut strömkabeln. Sen funkar den. Någon som har en lösning på detta ? Köpte spelaren begagnad här på köp & sälj. Har dock ej hört med förra ägaren då det gått ett tag sen jag köpte den. Tips ?

 

// Anders 

 

Ingen som har ett litet tips :)  Detta är ju inte världens värsta problem, men dock lite jobbigt.



#155

Postad 28 januari 2019 - 11:33

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Hej, hoppas på lite mer tur nu än med min förra fråga. Helt plötsligt när vi skulle titta på en film, kom det fram att närverksmappen inte hittades. Under mapparna står det att dom ej är anslutna, vad betyder det ? Funderar på att prova NFS nu har jag kört på SMB. Men känner mig väldigt dåligt insatt ( ej kunnig ) på detta. Kan någon göra en enkel steg för steg lista så jag kan prova NFS ? Vad gör jag i min Dune, vad gör jag i min dator. Har filerna i en mapp på datorn.

 

Tacksam om någon ville hjälpa till.



#156

Postad 28 januari 2019 - 21:50

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Det beror nog på vilket operativsystem du har på din dator. När jag skulle prova NFS på min server med WHS 2011 så sökte jag och hittade denna guide: http://www.mediasmar...fs-in-whs-2011/

Den fungerade bra för mig, har du ett annat OS kan du kanske söka på något liknande för det.

 

I din Dune så får du antingen skapa en ny genväg till mappen på datorn eller redigera en befintlig. När du redigerar egenskapar för genvägen så får du ange SMB eller NFS.

 

För mig funkar det bättre med SMB så jag kör med det. Tror det var något med att NFS inte funkade så bra med mitt OS. Egentligen ska NFS kunna ge högre fart på datat. 

 

Kom på att det finns en film som visar hur man gör, men den visar ett äldre gränssnitt i Dune. Kanske går att förstå ändå hur man ska göra.

 

https://youtu.be/xnREgyxL6HM



#157

Postad 29 januari 2019 - 07:28

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Tack så mycket Erik_N Fick dock igång mitt smb igen, men strular det igen skall jag testa NFS.



#158

Postad 29 januari 2019 - 19:06

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0

Jag kommer inte ihåg hur många gånger anslutningen slutat fungerat mellan Dune´en och datorn. Största boven är Windows update, som på nå vänster ändrar inställningarna för nätverk. Brukar få kolla inställningarna, ändra det som behövs och sedan starta om. Det brukar lösa problemet.



#159

Postad 29 januari 2019 - 21:17

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Det problemet kan jag inte påminna mig att jag haft någon gång med WHS 2011, och jag har kört med Dune mot servern rätt många år nu. Måste vara sämre med andra versioner av Windows då.



#160

Postad 03 februari 2019 - 11:14

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Jag kommer inte ihåg hur många gånger anslutningen slutat fungerat mellan Dune´en och datorn. Största boven är Windows update, som på nå vänster ändrar inställningarna för nätverk. Brukar få kolla inställningarna, ändra det som behövs och sedan starta om. Det brukar lösa problemet.

 

Igår kväll var det dags igen, kom ej åt mapparna. Sir Mix Alot vilka inställningar kollar du på ? 


Det problemet kan jag inte påminna mig att jag haft någon gång med WHS 2011, och jag har kört med Dune mot servern rätt många år nu. Måste vara sämre med andra versioner av Windows då.

 

Hur ändrar jag SMB / NFS i Dune ? Hittar ej var 



#161

Postad 03 februari 2019 - 11:25

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Som de visar i filmen ovan. Du skapar en ny genväg till servern och anger då NFS eller SMB.



#162

Postad 03 februari 2019 - 14:13

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Som de visar i filmen ovan. Du skapar en ny genväg till servern och anger då NFS eller SMB.

 

Får ej det att funka. Har skapat en mapp i datorn som heter DUNE. I DUNE har jag lagt en film för test. Delat ut mappen, så nätverkssökväg heter nu \\anders-pc\dune I avancerad delning har jag lagt till Alla med full behörighet. I spelaren har jag kört med NFS, server = ip adressen till spelaren och UCP.

 

Något mer som behövs ? För nätverksmapp hittas ej nu.



#163

Postad 03 februari 2019 - 14:46

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Har du installerat tjänst (Role service) för NFS på din server?

 

Har du kontrollerat att tjänsten är igång?

 

Har du ställt in mappen du delar ut för NFS sharing?



#164

Postad 03 februari 2019 - 15:00

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Har du installerat tjänst (Role service) för NFS på din server?

 

Har du kontrollerat att tjänsten är igång?

 

Har du ställt in mappen du delar ut för NFS sharing?

 

Det är nog nej till alla 3 frågorna. Har aldrig hört något om Role service. Har aldrig sett att man kan  ändra till NFS sharing.

 

Inte så konstigt att det ej funkar då. Har du lust att guida mig ?

 

Har ju ingen server, eller räknas det som server när jag har filerna i en mapp ?


Redigerat av andersgog, 03 februari 2019 - 15:03.


#165

Postad 03 februari 2019 - 15:11

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Nja, det kan jag nog inte. I mitt längre inlägg ovan så länkade jag till en guide för hur man gör detta med WHS 2011. Antingen så följer du den och ser hur den funkar för ditt OS, eller så letar du reda på en guide för ditt OS. Och ja, datorn där du har mappen med filmerna räknas som server här.



#166

Postad 03 februari 2019 - 15:19

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Nja, det kan jag nog inte. I mitt längre inlägg ovan så länkade jag till en guide för hur man gör detta med WHS 2011. Antingen så följer du den och ser hur den funkar för ditt OS, eller så letar du reda på en guide för ditt OS. Och ja, datorn där du har mappen med filmerna räknas som server här.

 

Det är lugnt, hade nog aldrig fixat till det ändå. Trodde man gjorde samma med NFS som med SMB. Får nog köra vidare med SMB, eller försöka iaf.

Svårt att hitta felet när det funkar ena dagen men inte den andra.


Redigerat av andersgog, 03 februari 2019 - 15:19.


#167

Postad 03 februari 2019 - 15:51

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Så svårt är det inte, jag lyckades ju på min server! :)

 

Det här egentligen inget konstigt och Internet är fullt av folk som tycker om att skriva beskrivningar av hur man gör saker. Det är bara att söka efter det man behöver. Sen brukar jag läsa igenom några guider helt innan jag börjar. Det är inte säkert att den första man hittar visar det bästa och enklaste sättet, eller är rätt överhuvudtaget... :rolleyes:



#168

Postad 03 februari 2019 - 18:37

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Klarar jag inte ens av SMB så känns NFS overkill  :blush: Hur har ni det under nätverk ? Har kabel och automatisk inställt på min.

Har lagt timmar på detta nu, kollat in Youtube och sett hur man delar, men hittar ingen bra video på just Dune. Ja, Erik_N har

lagt ut en, men den hjälper ej mig tyvärr. Har gjort samma, men vi har olika sökvägar bara. SMBv1 är i bockat. Gör jag en localhost

i min dator, visas alla mina delade mappar. När jag felsöker vill dom ha anv.namn o lösenord, det vet jag ej vad dom menar. Har aldrig

lagt till det vid delning innan. Har dessutom bockat av det i Windows 10.



#169

Postad 04 februari 2019 - 12:37

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Läser på Dune hemsida.

 

 

Incorrect user name/password (in case of SMB connection).

  • Make sure that you enter correct user name and password. Make sure that you may get access to a shared folder with the specified user name and the password from another PC or another network device.

Vilket user name och password menar dom ? Har sett denna fråga många gånger, men aldrig sett ett bra svar.

 

 

Sen en fråga om denna text 

 

Then, on the PC: press Start, Run and enter in the command line: "ping playeripaddress"

 

Skall jag skriva exakt så här ? "ping192.168.1.116" eller skall det vara ett mellanrum mellan ping och 192 ?



#170

Postad 04 februari 2019 - 12:58

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Jag förmodar att det avser användarnamn och lösenord för den användare du skapat i din dator för din Dune.
Jag har gjort ett konto som bara heter Dune och bara har läsrättigher till mappar med filmer, inget annat.

#171

Postad 04 februari 2019 - 13:23

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Jag förmodar att det avser användarnamn och lösenord för den användare du skapat i din dator för din Dune.
Jag har gjort ett konto som bara heter Dune och bara har läsrättigher till mappar med filmer, inget annat.

 

Hmm, menar du under delning ? Hos mig har jag tex alla, gäst osv. Men ett konto med lösen har jag ej gjort.



#172

Postad 04 februari 2019 - 15:03

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Är det någon som satt en HDD i denna ? Tänkte om jag inte får rätt på SMB kanske en HDD vore en bra grej.

Kan väll lägga filerna direkt på HDD från datorn ? Tankar om detta ? 



#173

Postad 04 februari 2019 - 18:53

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Läser på Dune hemsida.

 

 

Incorrect user name/password (in case of SMB connection).

  • Make sure that you enter correct user name and password. Make sure that you may get access to a shared folder with the specified user name and the password from another PC or another network device.

Vilket user name och password menar dom ? Har sett denna fråga många gånger, men aldrig sett ett bra svar.

 

 

Sen en fråga om denna text 

 

Then, on the PC: press Start, Run and enter in the command line: "ping playeripaddress"

 

Skall jag skriva exakt så här ? "ping192.168.1.116" eller skall det vara ett mellanrum mellan ping och 192 ?

 

Provade att pinga. Kommer upp en svart ruta, sen kommer text, men hinner ej läsa vad som står där innan rutan stängs.

Ska det var så ? 



#174

Postad 04 februari 2019 - 18:56

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur du satt upp SMB i din dator, men det verkar inte funka bra. Det ska dock inte vara problem att köra det med Dune, så jag föreslår att du börjar om där.
Användare skapas i kontrollpanelen och det är bra att skapa en egen för Dune, för att det ska funka bra. Nu var det ett tag sen jag såg filmen nedan, men jag har för mig att den visar detta rätt tydligt. Den visar Win 7, men det ser väl rätt lika ut i 10.

https://youtube.com/...d&v=5JdgRbwN5As

Disk i spelaren inget som tilltalar mig. En mekanisk disk för väsen och alla alstrar värme. Dessutom blir man begränsad till denna disks utrymme.

Redigerat av Erik_N, 04 februari 2019 - 18:58.


#175

Postad 04 februari 2019 - 19:37

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Ok, tack. Är med till ca 4,26 in i filmen. Sen har jag bara Windows 10 egna virusprogram. Kan man göra inställningar där ? 



#176

Postad 04 februari 2019 - 19:41

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0
Det får någon annan svara på. :)

#177

Postad 05 februari 2019 - 07:19

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Jag förmodar att det avser användarnamn och lösenord för den användare du skapat i din dator för din Dune.
Jag har gjort ett konto som bara heter Dune och bara har läsrättigher till mappar med filmer, inget annat.

 

Har sett att många använder Everyone , men några kör med sitt datornamn tex Anders-PC, vilket har du kört med ?


Det får någon annan svara på. :)

 

Det är bara du som är vänlig nog att svara  :(



#178

Postad 05 februari 2019 - 20:21

Erik_N
  • Erik_N
  • Veteran

  • 1 518 inlägg
  • 0

Ja, jag har som sagt skapat en användare som heter Dune och gett den rättigheter till mappar med filmer, enligt instruktionen i filmen. Om jag förstod rätt nu när jag såg filmen igen så finns kanske inte denna möjlighet i alla versioner av Windows (Home). Den senare delen av filmen handlar om annat, så den är inte relevant här.

 

Jag har bara Win 10 på min jobbdator och där administreras virusskydd etc. av IT-avdelningen, inte mycket jag kan göra med den. Jag har därför ingen koll på virusskydd där. Går det inte att stänga av det, om du nu tror att det ställer till problem.



#179

Postad 06 februari 2019 - 07:10

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Ja, jag har som sagt skapat en användare som heter Dune och gett den rättigheter till mappar med filmer, enligt instruktionen i filmen. Om jag förstod rätt nu när jag såg filmen igen så finns kanske inte denna möjlighet i alla versioner av Windows (Home). Den senare delen av filmen handlar om annat, så den är inte relevant här.

 

Jag har bara Win 10 på min jobbdator och där administreras virusskydd etc. av IT-avdelningen, inte mycket jag kan göra med den. Jag har därför ingen koll på virusskydd där. Går det inte att stänga av det, om du nu tror att det ställer till problem.

 

Gjorde som i filmen fram till ca 4,26 sen vet jag ej vad det andra var för något. Provade även att stänga av windows firewall för det privata nätverket. Sen helt plötsligt funkade det igen. Provade att sätta på firewall igen och det funkade även efter det. Men det har funkat plötsligt innan också, så jag vet ej om jag fått allt rätt denna gång. Vi får se  :rolleyes:

Var även inne i gpedit.msc men blev ej klok på vad jag skulle göra där, så jag gjorde inget.



#180

Postad 18 februari 2019 - 17:24

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

Är det någon som satt en HDD i denna ? Tänkte om jag inte får rätt på SMB kanske en HDD vore en bra grej.

Kan väll lägga filerna direkt på HDD från datorn ? Tankar om detta ? 

 

Köpte en HDD ifall jag inte fick igång SMB, fick igång det, men nu efter ca2-3 veckor så kluddar det igen. Så jag har monterat HDD nu, men vilket format skall jag köra på ? EXT2 eller NTFS ? Enligt Dune skall jag köra på EXT2 men när jag kollade en video körde dom på NTFS. Vad är skillnaden ? Har en 500GB HDD.



#181

Postad 18 februari 2019 - 20:58

ekon
  • ekon
  • Guru

  • 5 775 inlägg
  • 0
EXT2 kommer ge bättre prestanda eftersom det är nativt för OSet. Väljer du NTFS får du fördelen att du kan plocka ut hårddisken och stoppa den i en dator som kör Windows och kunna läsa av innehållet utan tredjeparts program.

#182

Postad 19 februari 2019 - 07:27

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

  • 434 inlägg
  • 0

EXT2 kommer ge bättre prestanda eftersom det är nativt för OSet. Väljer du NTFS får du fördelen att du kan plocka ut hårddisken och stoppa den i en dator som kör Windows och kunna läsa av innehållet utan tredjeparts program.

 

@ekon har bara tänkt att ha HDD i Dune hela tiden. Alltså vill se HDD i min dator. Så lägga filerna direkt där, när SMB strular. Har även EXT3 att välja på. Lite nyare format har jag läst. Kan man döpa så man får tex E: i datorn ? Nu kom HDD bara upp som en resurs i datorn. Men jag kunde lägga filer direkt i den. Fast det tog en jäkla tid.



#183

Postad 29 april 2019 - 17:04

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Om någon vill sälja sin solo 4k så skicka ett pm.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.